Orijinalini görmek için tıklayınız : Ahaaa kirildi!
Manimillion
10-10-2010, 05:29
Bugun 1 aydan sonra zaman bulup pist arabamin fren disklerini degismeye vakit buldum. Frenleri degisirken bir kac resim cektim.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs636.snc4/59638_698540712555_90405289_40613992_2375154_n.jpg
Arabayi surmedigim icin fren diskleri hayli baslanmis.
---------------
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs076.ash2/37162_698540832315_90405289_40613998_4448657_n.jpg
---------------
Simdi de diskleri degismemin asil nedeninin resimini ekleyim
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs288.snc4/40733_698541001975_90405289_40614009_1934411_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs276.snc4/40130_698541146685_90405289_40614021_5695460_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs006.snc4/33643_698541321335_90405289_40614032_4381386_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs007.snc4/33709_698541500975_90405289_40614046_3719644_n.jpg
:soru:
TolgaEsentepe
10-10-2010, 05:34
nasıl kırılmış yahu böyle anlam veremedim ?
M_PROJECT
10-10-2010, 06:00
pistonda mi problem var yoksa cok fazla kilcal catlak vardi da bu halemi geldi ?
Manimillion
10-10-2010, 08:45
nasıl kırılmış yahu böyle anlam veremedim ?
pistonda mi problem var yoksa cok fazla kilcal catlak vardi da bu halemi geldi ?
Pistonlarda problem yok. Arabayi zaten sokakta pek surmiyorum, ara sira cok skldiysam bi 10-20 km etrafta genizirim, ama gunluk bir yere gittigim, yada oylesine hergun gezdigim yok. Bu diskler ile 800km ustunde pistte yol kat ettim.
Bunun olmasinin nedeni, fren pad lerinin asiri agresif hamurdan olmasi vede benimde arabayi agresif sekilde surmemden kaynaklaniyor. Frenler isindigi zaman, vede yaris sonu "soguma" turu olmadigindan doayi, pistten cikip direk pite girince, fren diskinin acik olan yerleri soguyuk, fren padlerinin oldugu yer hala asiri sicak kaliyor, bu soguk ve sicak farki nedeni ile diskler catliyor.
Fren diskleri Coleman Racing firma nin urettigi ozel uretim diskler, Chin mal i falam da degiller, firma ile uzun gorusmelerden sonra, disk catlama nedeni ni bulduk sanirim. Bu sene catlattigim 6 ci disk.
Sonuc olarak, disklerin tam ortasindaki kanalciklara sogu hava iletmek icin, sogutma borulari yerlestirilecek, vede yaris bittikten sonra, pistten cikip, sokakta 5-10 dakka icin sabit hizda arabanin frenlerini sogutmak amaci ile yok kat edilecek. Butun bunlar sonucu insallah fren disklerini bu kadar cabuk catlatmiyacagim, cunku 4 ayda 6 tane disk biraz cuzdani yoruyor acikcasi.
Diger diskler bu kadar kotu sekilde catlamamisti, ama zaten onceki zamanlar pisti daha iyi ogrenme amaci ile slick teker kullanmiyordum. En son yukardaki hale geldigi zaman slick tekerler vardi, frenlemeyi pozitif olarak etkiledigi icin, sanirim benimde ceasretimi arttirip daha gec ve sert frenlememden dolayi daha fazla isinmislardir.
Onceki bagzi catlaklar :
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs356.snc3/29422_671161415885_90405289_39482223_1199822_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs356.snc3/29422_671161410895_90405289_39482222_3096936_n.jpg
giderkenmi catladı ? söktügünüzdemi elinde kaldı ? seyir halinde giderken ciddi tehlike arz eden bir durum bence ..
Manimillion
10-10-2010, 08:57
giderkenmi catladı ? söktügünüzdemi elinde kaldı ? seyir halinde giderken ciddi tehlike arz eden bir durum bence ..
Sanirim cok uzun yazdim ki kimse okumak istemiyor.
Bunun olmasinin nedeni, fren pad lerinin asiri agresif hamurdan olmasi vede benimde arabayi agresif sekilde surmemden kaynaklaniyor. Frenler isindigi zaman, vede yaris sonu "soguma" turu olmadigindan doayi, pistten cikip direk pite girince, fren diskinin acik olan yerleri soguyuk, fren padlerinin oldugu yer hala asiri sicak kaliyor, bu soguk ve sicak farki nedeni ile diskler catliyor.
ilk defa gördüm böyle birşey çok ilginç.. pistte baya zaman geçiriyorsunuzdur azami sıcaklığa ulaşıyodur herhalde diskler:)
dragon07
10-10-2010, 10:50
peki diger firmaların diskleri nasıl ? denedinizmi acaba :)
yavuz364
10-10-2010, 10:58
Floating disk kullanmayı düşünmediniz mi ? floating disklerde genleşmeye karşı gelen bi yük olmadığı için çatlama ihtimali çok daha düşük olur...
Dipnot (bilmeyenlere); Floating disk= tekerleklere civata ile bağlı değil, adı üstünde yüzer, yani sağ sola hafif hareket edebilen ve genleşmelere karşı tolerans sağlayan sistem..
http://www.zeckhausen.com/images/brake_install/BMW/X5/Brembo_float3.JPG
http://images.cmsnl.com/img/products/floating-disk-rotor-170mm-for-our-27mm-front-fork-kit_big06081494-01_6955.jpg
crazydog
10-10-2010, 11:13
geçmiş olsun benımde başıma gelmişti bir kere kendı ıhmakarlıgımdan ufak bı catlak wardı ha bugun ha yarın degıstırırm derken yolda parca kopup hidrolik kablosunu mu ne kopartmıstı bir anda frensiz kalmıştım allahtan evin 2 sokak yakınındaydım ve hızlı degıldım de durabıldım ondan sonra da frenleri kolay kolay aksatmadım
Disk boyutunuz nedir. 2 piece diskler gerçekten cep yakıyor. Kaça alıyorsunuz siz bilmiyorum ama çok pahalılar. :(
Mani arkadaslar okumus yazdıklarını da resımlerde dısk ıkıye bolunmus sekılde gozukmuyor ya yanı soktugunde dagıldı sanırım yoksa arabanın uzerındeyken bu kadar yarık gıdı dısk yoktu dımı demek ıstıyorlar :)
ilginç valla ısı değişiminin bu kadar buyuk etki bırakması.
biz yıkamaya götürünce aracı sıcak diske basıyolar suyu kontrol etmek lazm Allah korusun yolda giderken kırılması felaketle sonuclanabilir..
ilginç valla ısı değişiminin bu kadar buyuk etki bırakması.
biz yıkamaya götürünce aracı sıcak diske basıyolar suyu kontrol etmek lazm Allah korusun yolda giderken kırılması felaketle sonuclanabilir..
bunun sonucunda çoğu disk eğrilir zaten,
bu diskin eğrilmeme sebebi performansa yönelik ürün olması, sert maden genleşemediği için birde kanada gibi soğuk bir memlekette birden yüzlerce dereceden soğumaya bırakıldığından kırılmış ve çatlamış. bizim günlük kullanılanları zaten bu kadar ısıtamayız ısıtsak zaten tehlike, soğuyuncada bizimkiler genelde bükülür buda çatlar...
Manimillion
10-10-2010, 17:17
Mani arkadaslar okumus yazdıklarını da resımlerde dısk ıkıye bolunmus sekılde gozukmuyor ya yanı soktugunde dagıldı sanırım yoksa arabanın uzerındeyken bu kadar yarık gıdı dısk yoktu dımı demek ıstıyorlar :)
Tabiki vidalari rotor hatden cikarinca biraz daha genisledi catlagi, ama genede arabanin uzerindeykende abarti bir catlak vardi. Yani direk ikiye bolunmustu sokmeden oncede disk. Ama catlama araba harket halindeyken olmayan birsey, catlamalarin cogu soguma aninda olusuyorlar.
Floating disk kullanmayı düşünmediniz mi ? floating disklerde genleşmeye karşı gelen bi yük olmadığı için çatlama ihtimali çok daha düşük olur...
Dipnot (bilmeyenlere); Floating disk= tekerleklere civata ile bağlı değil, adı üstünde yüzer, yani sağ sola hafif hareket edebilen ve genleşmelere karşı tolerans sağlayan sistem..
http://www.zeckhausen.com/images/brake_install/BMW/X5/Brembo_float3.JPG
http://images.cmsnl.com/img/products/floating-disk-rotor-170mm-for-our-27mm-front-fork-kit_big06081494-01_6955.jpg
Floating disc guzel ama genede floating disc in cozecegi birsey degil, disklere duzgun sogutma yapmak gerekiyor. Ayni sey floating disc tede olacak takarsam. Padler sicak kaliyor, vede disc in pad e dokunmaya kisimi cabuk soguyor, sonra direk catliyor.
peki diger firmaların diskleri nasıl ? denedinizmi acaba :)
Coleman rotors cogu buyuk yaris firmasina disc yapan bir firma, Nascar takimlari falam vardi, yuksek kalitede demir kullanilmis bir disc, baska wilwood denedik ama wilwood in metali daha yumusakti sanirim cunku disc hemen incelmeye basladi.
Disk boyutunuz nedir. 2 piece diskler gerçekten cep yakıyor. Kaça alıyorsunuz siz bilmiyorum ama çok pahalılar. :(
O kadar da asiri pahali degil aslinda, disklerin tanesi yaksalik $220 dolara cikiyor.
Manimillion
10-10-2010, 17:18
bu diskin eğrilmeme sebebi performansa yönelik ürün olması, sert maden genleşemediği için birde kanada gibi soğuk bir memlekette birden yüzlerce dereceden soğumaya bırakıldığından kırılmış ve çatlamış. bizim günlük kullanılanları zaten bu kadar ısıtamayız ısıtsak zaten tehlike, soğuyuncada bizimkiler genelde bükülür buda çatlar...
Disk catladigi gun hava +34 derece idi :) Burasi kisin sogukta yazin +30 ile +40 derecelere cikiyor :)
Disk catladigi gun hava +34 derece idi :) Burasi kisin sogukta yazin +30 ile +40 derecelere cikiyor :)
oda ayrı bir çılgınlıkmış, çatlıyacağı varmış demekki :)
acaba sıcak soguk etkısımı oldu dıye dusunuyorum :S
tırlarda vs uzun süreli kullanımda bu tip çatlakar gördüm ama kısa sürede bu kadar çatlatması gerçekten ilginçmiş
balataların yapısı nasıl özelliği hangi sıcaklık aralığında kullanılmaya başlıyor?
cyro treating düşündünmü ayrıca diskler için?
Pistonlarda problem yok. Arabayi zaten sokakta pek surmiyorum, ara sira cok skldiysam bi 10-20 km etrafta genizirim, ama gunluk bir yere gittigim, yada oylesine hergun gezdigim yok. Bu diskler ile 800km ustunde pistte yol kat ettim.
Bunun olmasinin nedeni, fren pad lerinin asiri agresif hamurdan olmasi vede benimde arabayi agresif sekilde surmemden kaynaklaniyor. Frenler isindigi zaman, vede yaris sonu "soguma" turu olmadigindan doayi, pistten cikip direk pite girince, fren diskinin acik olan yerleri soguyuk, fren padlerinin oldugu yer hala asiri sicak kaliyor, bu soguk ve sicak farki nedeni ile diskler catliyor.
Fren diskleri Coleman Racing firma nin urettigi ozel uretim diskler, Chin mal i falam da degiller, firma ile uzun gorusmelerden sonra, disk catlama nedeni ni bulduk sanirim. Bu sene catlattigim 6 ci disk.
Ciddi bi km yapmışsınız pist için. Soğuma turu olmazsa olmaz ama siz de bilirsiniz. Son turda daha sakin :)
tırlarda vs uzun süreli kullanımda bu tip çatlakar gördüm ama kısa sürede bu kadar çatlatması gerçekten ilginçmiş
balataların yapısı nasıl özelliği hangi sıcaklık aralığında kullanılmaya başlıyor?
cyro treating düşündünmü ayrıca diskler için?
cyro nedir? cryogenic mi? sub-zero heat treatment?
Pistte kaç tur hakkınız oluyor yada zamana karşı ise nekadar süre ve pist kaç km?
Son turu boş bırakıp arabayı soğutmak en mantıklısı 1 turda kendine gelir eğer pist büyük ise son bir kaç viraj boş geçilebilir, viraj çizgisinden çıkıldığı sürece hiç bir organizasyonun buna kızacağını sanmam çünkü herkezin fren balatalarını kontrol edemezler pit alanına girince direk alev alma olasılığı çok yüksek hemde diskler ve balataların her organizasyonda heba olması çok kötü sonuçta pro. yarışlar kovalanmıyor.
çok enteresan ilk defa bole bişe goruyorum
daha önce bi konuda bi arkadas her ne olursa olsun her markanın catlamıs dıskını gordum demıstı sonucta metal agresıf ısınmalarda dırencını gıttıkce kaybedıyo sonundada ıflas edıyor . kotu bı sonuc olmaması sevındırıcı herkesın dısklerını frenlerını kontrol etmesı gerelı cogumuz bakmıyoruz bıle.mesela bnm en yakın zamada dısklerımı degıstırmem gerek ..
cyro nedir? cryogenic mi? sub-zero heat treatment?
bahsettiğim cryogenic treatment r y yer değiştirmiş yazarken:) bazı firmalar özellikle ağır taşıtlarda 4 kata yakın ömür verebiliyorlar tabi kullanmadan pek inanmak istemiyorum
uretıcı fırma ve senınde dusndugn gıbı nedenı ortada bencede pıstten cıkınca sogutmak ıcın bı sure kullanman daha yararlı olur..
bahsettiğim cryogenic treatment r y yer değiştirmiş yazarken:) bazı firmalar özellikle ağır taşıtlarda 4 kata yakın ömür verebiliyorlar tabi kullanmadan pek inanmak istemiyorum
kriyojenik ömür veriro garantide..performans verir mi..muallak.
kriyojenik ömür veriro garantide..performans verir mi..muallak.
bir kaç kullanan gördüm tabi ticrai stratejide olabileceği için şahsen denemeden birşey diyemem deneyenler iyi yönde sonuç aldıklarını söylüyorlar tabi ama muamma
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.