PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : sanzuman ustundeki km sensoru nasıl calısır?



punto_multijet
10-10-2010, 18:31
baslıktada sordugum uzere bu parcanın calısma mantıgı nedır? Arac hareket ettıgınde artan sekılde voltaj mı gonderıyor beyne yoksa degısen frekans mı?
Sorunun amacı ise arac durur hale gectıgınde bir devrenin calısması fakat hareket ettıgı anda ise devrenın durması. Bu sensor dısında baska sekılde de bunu yapabılır mıyız? Bu arada arac bravo hgt mk1

berkay_aydin
10-10-2010, 19:02
Heralde bir projeniz var.. Aracın giderken çalışan sistem için tek çamurluğun arkasına hareket sensörü yerleştirilebilir hemde daha kolay olur

punto_multijet
10-10-2010, 19:11
hazır sensorden almak daha basit olmaz mıydı?

SifirinciMurat
10-10-2010, 19:14
artan şekilde voltaj sanmıyorum, hall effect vb bir sensör ve çarkla frekans üretiyordur.

Manimillion
10-10-2010, 19:43
Genelde sanzuman in cikis shaftinin (output shaft) uzerinde bulunan disli bir disk vede bunun ustunde sabit duran sarili bir miknatis bulunur (sensor bu oluyor).

Voltaj yollamiyor. Arabanin beynine frekansi artan sekilde nabiz yolluyor. Bu nabizi arabanin beyini sayarak, kac tane vurgu yaptigini sayiyor.

EREN34
10-10-2010, 20:55
Benim bildiğim kadarıyla,

Dişli diskin dişli kısmı(sanırım üstünde bir adet oluyor diskin) elektro mıknatısın önünden her geçişinde bir frekans üretiyor.Üretilen frekans sabit.Diskin bir tur dönmesi demek aracın tekerinin bir tam tur yapması demektir.Ecu saniyede aldığı sinyal sayısını teker çapını kullanarak hesaplar ve hızı hesaplar.Örneklemek gerekirse

tekerlek çevresi atıyorum 2 metre olsun.Sensörümüzde saniyede 10 sinyal yolluyor olsun Ecu'ya.Buna göre

1 saniyede 10 sinyal= 2*10=20m/s hız demek.Bunu kadrandaki km/h birimine çevirirsek

1 saatte 36000sinyal(saatteki sn sayısı*10 sinyal) = 2m*36000=72000m/h=72km/h gibi

Sorunuza gelirsek ise...

Aracın durduğunu(hareket etmediğini motor çalışır çalışmaz o ayrı) bencede en iyi bu sensörden alabilirsiniz.Daha doğrusu Ecu'nun hız datasının çıktığı uçtan alabilirsiniz.Burdan takip bence en mantıklısı.

Bunun dışında manyetik tutucu dediğimiz volanın dibinde bulunan ve motor devrini ölçmekte rol alan parçadanda yararlanılabilir.***** araç durduğunda rölantide çalışır ve rölanti esnasında manyetik tutucunun üreteceği gerilim bellidir.Burdan yararlanmanın kötü yanı araç her rölanti devrine geldiğinde sisteminiz çalışır her rölantiden çıktığında çalışmaz.Motor soğuk rölanti yüksek sistem çalışmaz.Giderken çalışmaz.Trafiğe girersiniz dur kalk çalışmasın dersin ama araba durduğundan rölantide olduğundan çalışır vs

punto_multijet
11-10-2010, 09:44
amaç su aslında,

aracımın turbolanma işlemi bitmek uzere. piggyback olarak smt6 kullanıcaz. bir cogunuzun bildigi uzere smt6da map a ve map b var bunlar arasında da surus sırasında geciş yapılabiliyor. amacımız bu haritalardan birine launch olarak hazırlamak. arac durur halde iken bu haritayı, yurur hale gectiginde ise asıl haritayı kullanmasını saglamak. normalde buton yardımıyla veya debriyaj altına switch ile rahatca yapılabiliyor ama benim istegim buton veya switch kullanmamak

utkuselamoglu
11-10-2010, 10:52
amaç su aslında,

aracımın turbolanma işlemi bitmek uzere. piggyback olarak smt6 kullanıcaz. bir cogunuzun bildigi uzere smt6da map a ve map b var bunlar arasında da surus sırasında geciş yapılabiliyor. amacımız bu haritalardan birine launch olarak hazırlamak. arac durur halde iken bu haritayı, yurur hale gectiginde ise asıl haritayı kullanmasını saglamak. normalde buton yardımıyla veya debriyaj altına switch ile rahatca yapılabiliyor ama benim istegim buton veya switch kullanmamak
smt6 da hızla yapmanız zor olabilir switch en iyi seçim olucaktır bence...

TaGo
11-10-2010, 11:06
launcta yapsan kalkışta beni geçemessin olum. :D

punto_multijet
11-10-2010, 12:35
launcta yapsan kalkışta beni geçemessin olum. :D

havada karada ustunden atlarım kalkıstada sen gec canın saolsun :D

punto_multijet
11-10-2010, 12:36
smt6 da hızla yapmanız zor olabilir switch en iyi seçim olucaktır bence...

hız sensorundeki veri ile calısan basit bir devre işimizi gorur gibi geliyo ama denemek lazım. teşekkürler öneri için

utkuselamoglu
11-10-2010, 13:12
hız sensorundeki veri ile calısan basit bir devre işimizi gorur gibi geliyo ama denemek lazım. teşekkürler öneri için

smt6 da digital sinyal işleme yok diye hatırlyıorum. eğer diğital ise sensorun hall effect o zaman bağlaman çok zor..

punto_multijet
11-10-2010, 13:29
evet digital sinyal işleme yok benimde bildigim.

tek kablo var saselendiği zaman diğer map e geciyor. aklımızdaki şuydu.

ornek olarak arac hızı 0km iken sensorun urettiği frekans ne ise ona ayarlı bir devre. misal 0 o sıradaki frekans. araya koydugumuz devre frekansı 0 olarak yani hızı 0 olarak okudugu zaman bu smtden gelen tek kabloya saseleme yapıcak hız sıfırdan farklı ise saselemeyi kesicek.

dusuncemiz bu ama cok mu gereksiz olur bununla ugrasmak?

utkuselamoglu
11-10-2010, 14:04
evet digital sinyal işleme yok benimde bildigim.

tek kablo var saselendiği zaman diğer map e geciyor. aklımızdaki şuydu.

ornek olarak arac hızı 0km iken sensorun urettiği frekans ne ise ona ayarlı bir devre. misal 0 o sıradaki frekans. araya koydugumuz devre frekansı 0 olarak yani hızı 0 olarak okudugu zaman bu smtden gelen tek kabloya saseleme yapıcak hız sıfırdan farklı ise saselemeyi kesicek.

dusuncemiz bu ama cok mu gereksiz olur bununla ugrasmak?

anladım o şekilde çalışmaz ve çalışıcak bi sensor kullansan bile gene işe yaramayacaktır. 12.v la çalışıyor o tetikleme olayı... stand alone öneririm. ama bütün standalone larda bile hız göre otomatik launch control yapmıyor.

TaGo
11-10-2010, 14:07
evet digital sinyal işleme yok benimde bildigim.

tek kablo var saselendiği zaman diğer map e geciyor. aklımızdaki şuydu.

ornek olarak arac hızı 0km iken sensorun urettiği frekans ne ise ona ayarlı bir devre. misal 0 o sıradaki frekans. araya koydugumuz devre frekansı 0 olarak yani hızı 0 olarak okudugu zaman bu smtden gelen tek kabloya saseleme yapıcak hız sıfırdan farklı ise saselemeyi kesicek.

dusuncemiz bu ama cok mu gereksiz olur bununla ugrasmak?

oldu canım, sen robot istion :D

punto_multijet
11-10-2010, 14:34
anladım o şekilde çalışmaz ve çalışıcak bi sensor kullansan bile gene işe yaramayacaktır. 12.v la çalışıyor o tetikleme olayı... stand alone öneririm. ama bütün standalone larda bile hız göre otomatik launch control yapmıyor.

ok teşekkürler bilgi için o zmn debriyaj altı switch bizim için çözüm gözüküyor

utkuselamoglu
11-10-2010, 14:37
ok teşekkürler bilgi için o zmn debriyaj altı switch bizim için çözüm gözüküyor

ama sen sadece kalkış için kullanıcaksan olmaz gene oda 2 den 3 e atarken 3 ten 4 e atarken de aktive etmiş olucaksın bu sefer...

punto_multijet
11-10-2010, 14:56
ama sen sadece kalkış için kullanıcaksan olmaz gene oda 2 den 3 e atarken 3 ten 4 e atarken de aktive etmiş olucaksın bu sefer...

haklısınız bunu gozardı ettik o zmn en mantıklısı ayrıca buton gozukuyor el ile mudahale edilecek sekilde

utkuselamoglu
11-10-2010, 15:09
haklısınız bunu gozardı ettik o zmn en mantıklısı ayrıca buton gozukuyor el ile mudahale edilecek sekilde

evet o sistemde öle olur bencede en iyi...