Orijinalini görmek için tıklayınız : ecu kalibrasyonu
arkadaşlar ecu kalıbrasyonu nedır ve neden uygulanır (arıza ışıgı söndürme değil söylemek istediğim)
VteC_MaNiaC
11-10-2010, 12:36
aracın sensörlerinden aldığın değerleri orjinal beyinle sonradan takılan beyinde aynı okuyabilmen için yapılan kalibrasyon diye biliorum
bu denon un demek istediği şey,
arabaya her parça taktıktan sonra (misal filtre headers vb.) calibre edilmesi ile ilgili alakalı.
kimi parçalarda kutup başını söküp aracın kendi kalibrasyonunu sıfırlayıp geri taktığınızda yeni modifikasyonları algılıyor.mesela MAP sensörü-maf sensörü oksijen sensörü vs gibi.ama kimi ECU larda bu kabirasyonu ecunun içindeki haritada oynayarak yapıyorsun
cembasmaci
11-10-2010, 13:34
Vtec 2 ve bir cok Honda da su sekilde oluyor ;)
1. Arabayı rolatinde fan devreye girecek kadar calıstırıyorsunuz.
2. Sonra motoru stop edip. Aku kutup baslarını sokuyorsunuz. (Ecu nun sigoratasını sokmek de işe yarar)
3. Yaklasık 10 dak bekliyorsunuz.
4. Aku kutup basını (sigortayı) takıp marsa basıyoruz.
5. Yine yaklasık 10 dak araba rolantide calısıyor. Burası cok onemli: bu calısma esnasında hic bir elektronik veya elektrikli bir seyi calıstırmıyoruz. (Or: arac teybi tavan lambası, kalorifer vb.) Bu 10 dak icerisinde aracın rolantide daha sessiz ve sarsıntısız calıstıgına da şait oluyoruz.
6. Arabayı stop ediyoruz. Anahtarı sonunda kadar geri ceviriyoruz ama cıkarmıyoruz. Sonra hemen marsa basmadan bir onceki konum olan tum lambaların yandıgı ekran gelene kadar anahtarı anahtarı ileri ceviriyoruz. Bundan sonra anahtarı sonuna kadar cevirip. Kontaktan cıkartıyoruz.
7. Ecu resetlenmis oluyor ve 10 dak calısmada idle ayarını tutturuyor. Resetten sonra 300-500 km biraz fazla yakabiliyor (LTF ayarını map edene kadar)
Ozellikle hava filtresi / ezgos modifiyesinin ardından bu islem siddetle tavsiye edilir...
Vtec 2 ve bir cok Honda da su sekilde oluyor ;)
1. Arabayı rolatinde fan devreye girecek kadar calıstırıyorsunuz.
2. Sonra motoru stop edip. Aku kutup baslarını sokuyorsunuz. (Ecu nun sigoratasını sokmek de işe yarar)
3. Yaklasık 10 dak bekliyorsunuz.
4. Aku kutup basını (sigortayı) takıp marsa basıyoruz.
5. Yine yaklasık 10 dak araba rolantide calısıyor. Burası cok onemli: bu calısma esnasında hic bir elektronik veya elektrikli bir seyi calıstırmıyoruz. (Or: arac teybi tavan lambası, kalorifer vb.) Bu 10 dak icerisinde aracın rolantide daha sessiz ve sarsıntısız calıstıgına da şait oluyoruz.
6. Arabayı stop ediyoruz. Anahtarı sonunda kadar geri ceviriyoruz ama cıkarmıyoruz. Sonra hemen marsa basmadan bir onceki konum olan tum lambaların yandıgı ekran gelene kadar anahtarı anahtarı ileri ceviriyoruz. Bundan sonra anahtarı sonuna kadar cevirip. Kontaktan cıkartıyoruz.
7. Ecu resetlenmis oluyor ve 10 dak calısmada idle ayarını tutturuyor. Resetten sonra 300-500 km biraz fazla yakabiliyor (LTF ayarını map edene kadar)
Ozellikle hava filtresi / ezgos modifiyesinin ardından bu islem siddetle tavsiye edilir...işte sorumun cevabı teşekkürler cem
utkuselamoglu
11-10-2010, 16:52
arabanın daha performanslı olmasını istiyorsan da resetlendikten sonra beklemeden yarım saat hızlı bir şekilde kullanırsan daha performanslı olur.. rölenti gene düzelicektir.
arabanın daha performanslı olmasını istiyorsan da resetlendikten sonra beklemeden yarım saat hızlı bir şekilde kullanırsan daha performanslı olur.. rölenti gene düzelicektir.bunun amacı kalıbrasyondan sonra ılk kullanımın performanslı olması halınde ecu nun bu durumu benımsemesimidir utku
bizim arabanın beyinleri böle akıllımıdır yau?
vtec 2'ler obd1 mi 2'mi? bu arada? :)
bunun amacı kalıbrasyondan sonra ılk kullanımın performanslı olması halınde ecu nun bu durumu benımsemesimidir utku
stft (short term fuel trim) değerinin yüksek kaydedilmesi olmalı bu sorunun cevabı sanırım.
her araba akılllıdır knock u algılar çeker o2 olanların hepsi long term ve short termlere sahiptir :D
kanashibari
05-11-2010, 11:07
Peki bu kalibrasyon ne kadarlık bir durumu tölere edebiliyor.
her araba akılllıdır knock u algılar çeker o2 olanların hepsi long term ve short termlere sahiptir :Dvuruntuyu algılardan sonrasını anladıysam despe benı geçsin :D
volume81
05-11-2010, 15:12
aynen şuan ihtiyacım olan şey 2004 opel meriva'ya mantzel emme manifoldu takıcam araç fakire düşücek bunu kendisi nasıl yapar illa chip için 500-600 vermek mi lazım chip yapana kadar idarelik bişey olurmu ?
birde merivaya ilk hava filtresi takdığımda çalıştırdım kendi kendine stop etti tekrar çalıştırdım yerine geldi :D
aynen şuan ihtiyacım olan şey 2004 opel meriva'ya mantzel emme manifoldu takıcam araç fakire düşücek bunu kendisi nasıl yapar illa chip için 500-600 vermek mi lazım chip yapana kadar idarelik bişey olurmu ?
birde merivaya ilk hava filtresi takdığımda çalıştırdım kendi kendine stop etti tekrar çalıştırdım yerine geldi :Dsenın işini bır safc yada select görür
volume81
05-11-2010, 19:52
safc yerine afc neo kullanabilirim herhalde :)
peki yazılım yaptırmak mı daha iyi olur yoksa afc neo kullanmak mı :)
ve son olarak ayarlarını kendimiz yapabilirmiyiz basit mi yani :)
Araç neden fakire düşecek onu anlamadım?
volume81
05-11-2010, 22:31
Araç neden fakire düşecek onu anlamadım?
yeni emme manifoldu daha fazla hava çekicek ama ecu yine aynı yakıt göndericek :)
Yok öyle bir denklem. O konuda hatalısınız. Sonuçta fazla hava girdiği zaman ECU nuz bunu algılayacak ve önce STFT ile sonra da LTFT ile benzini arttıracaktır. Yani arabanız fakir falan kalmaz. Bu süreç maksimum 150-200 km falan alır.
By_MuGeN
23-01-2011, 10:12
vtec 2 ve bir cok honda da su sekilde oluyor ;)
1. Arabayı rolatinde fan devreye girecek kadar calıstırıyorsunuz.
2. Sonra motoru stop edip. Aku kutup baslarını sokuyorsunuz. (ecu nun sigoratasını sokmek de işe yarar)
3. Yaklasık 10 dak bekliyorsunuz.
4. Aku kutup basını (sigortayı) takıp marsa basıyoruz.
5. Yine yaklasık 10 dak araba rolantide calısıyor. Burası cok onemli: Bu calısma esnasında hic bir elektronik veya elektrikli bir seyi calıstırmıyoruz. (or: Arac teybi tavan lambası, kalorifer vb.) bu 10 dak icerisinde aracın rolantide daha sessiz ve sarsıntısız calıstıgına da şait oluyoruz.
6. Arabayı stop ediyoruz. Anahtarı sonunda kadar geri ceviriyoruz ama cıkarmıyoruz. Sonra hemen marsa basmadan bir onceki konum olan tum lambaların yandıgı ekran gelene kadar anahtarı anahtarı ileri ceviriyoruz. Bundan sonra anahtarı sonuna kadar cevirip. Kontaktan cıkartıyoruz.
7. Ecu resetlenmis oluyor ve 10 dak calısmada idle ayarını tutturuyor. Resetten sonra 300-500 km biraz fazla yakabiliyor (ltf ayarını map edene kadar)
ozellikle hava filtresi / ezgos modifiyesinin ardından bu islem siddetle tavsiye edilir...
civic si ye filtre egzos düz boru headers uygulamasından sonra bu işlemi yapmak performansı artırır mı? Veya faydalı olur mu ..
JDMazda_GTR
26-01-2011, 00:06
civic si ye filtre egzos düz boru headers uygulamasından sonra bu işlemi yapmak performansı artırır mı? Veya faydalı olur mu ..
ozellikle hava filtresi / ezgos modifiyesinin ardından bu islem siddetle tavsiye edilir... demiş arkadaş:icon_tup:
peki obd1 olan ve o2 sensore bakmayan bir p28'de de işe yarar mı bu işlem ?
yararsa da ne işe yarar :)
cembasmaci
16-02-2011, 23:29
bu islemi yapmaktaki amac standart ecu nun degerlerinin sıfırlanması ve arabadaki farklılıgı algılaması icin... zaten arabanın speclerine gore map edildigini farzedersek p28 de ise bu ecu kalibrasyonu işe yaramayacaktır...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.