Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Megasquirt de devir dalgalanması



ercuz
12-10-2010, 15:33
tüm bağlantılar eksiksiz tamam ancak ayar yapmak için çalıştığımızda devir sürekli titreme yapıyor.nedeni ne olabilir?

mmustu
12-10-2010, 15:35
o devir olayı bendede vardı ilk başlarda kendi bobini varken edise geçince düzelmişti

ercuz
12-10-2010, 15:39
edis gelene kadar düzeltmiş olmam lazım afr ayarlarını tutturamıyoruz bu şekilde bunu en aza indirmenin bir yolu yokmudur?

mmustu
12-10-2010, 15:41
valla bi sorarım cem abiye ama tabloda bariz bi şekilde geziniyodu devir :D

birde aracın bobinini çıkarıp sıfırını taktım araba daha kötü oldu gittim çıkma bi kaç bobin denedim iyice saçmaladı üstündekini takınca düzeliyodu düzeliyodu dediğim 750-1100 civcarında sürekli kıpraşıyodu :D

-batu-
12-10-2010, 15:44
Benim aklıma noise filtering geldi. Beyni kim topladı?

ercuz
13-10-2010, 14:48
birkaç farklı ateşleme bobini denedik sonuç aynı,bütün CID ignitionlar edis mi olmask zorunda?

selcukkoylu
13-10-2010, 17:46
bence bobinden kaynaklanmıyo.rolanti ayarlarından

ercuz
13-10-2010, 19:56
Rolantiden değil,devir zaten arabanın göstergesinde ve çalışmasında stabil.
Sorun Tunerstudioda dalgalanması,o yüzden afr ayarı yapamıyorum.

Oz`
14-10-2010, 01:52
krank sensorune direnç koymayı deneyebilirsin

ercuz
14-10-2010, 08:48
nasıl bir direnç?

merruse
14-10-2010, 09:01
İyide devir dalgalanmıyormuş. Tuner stuido da dalgalanıyormuş..
Bence tuner studio yu yazan karadenizli. Ondan dalgalanıyor öyle deli deli.. :)

Maxi
14-10-2010, 09:50
bu programın detay ayarlarında data okuma hız ayarı varmıdır ?

çok hızlı okuma yapıyorsa öyle sounlar çıkabilir, çünkü motor devri ufak ufak dalgalanır aslında,
ama onu biz çok net anlayamayız ve ibreli rpm kadranı çok hızlı çalışmadığından dolayı o kıpraşmalarıda göremeyiz.

ercuz
14-10-2010, 10:06
vallahi artık kim yazdı bilmiyorumda benide oynatıyor bu devir işi :)

ercuz
14-10-2010, 10:06
bu programın detay ayarlarında data okuma hız ayarı varmıdır ?

çok hızlı okuma yapıyorsa öyle sounlar çıkabilir, çünkü motor devri ufak ufak dalgalanır aslında,
ama onu biz çok net anlayamayız ve ibreli rpm kadranı çok hızlı çalışmadığından dolayı o kıpraşmalarıda göremeyiz.

data hızı 9600 de serialde

Maxi
14-10-2010, 11:01
9600 baudrate bağlantı hızı
birde her okunan data için framerate hızı vardır
yani saniyede kaç kere ?

atıyorum 1 saniyede rpm bilgisi 10 keremi okunuyor? 100 keremi ?

bu detayı programı yazanlar bazen ayar menüsüne koyar

bazende dosyaların içerisine girip elle değişiklik yapılıyorda olabilir
hani windowsta system.ini dosyası falan vardır ya onun gibi.

veya öyle bir ayar koymamışta olabilirler, tamamen üreticiye kalmış birşey .

sadece bir tahmin

Murat
14-10-2010, 11:34
İyide devir dalgalanmıyormuş. Tuner stuido da dalgalanıyormuş..
Bence tuner studio yu yazan karadenizli. Ondan dalgalanıyor öyle deli deli.. :)

ahahaha :D:D:D

ercuz
15-10-2010, 14:27
maxi nin dediği gini framerate ayarlarını tunerstudiodan buldum ancak pek bi değilşiklik olmadı.msrunsta bir direnç konulması gerektiğini stok bosch ignition un ms için düşük ohm lu olduğu yazıyor,bir fikri olan?
Konunun orjinal hali............

But one thing I still cant figure it out. It is the rpm tachometer problem. Some people said connect the OEM tachometer directly to the coil. Some people said connect it to the MS ECU. Could you mind tell me which is the to do ?

Thanks alot..

Reply:
if you run only 1 spark output and 1 coil then you just use minus on the coil to the signal.

If you use stock coil then you should have resistor on the signal pin about 1-1,5 ohm becaurse stock RPM gauge is prestty sensitive for low ohm

ercuz
18-10-2010, 13:32
- Mercedes M104 motor (s320)lerde kullanılan siemens deka enjektörler ve kendinden FPR'li yakıt kütüğü.
-Ms1 v2.2
-Orjinal CLT
-Orjinal IAT
-Orjinal CID ateşleme
-Aem Wideband
-Aem hava filtresi

Ms ile bize gelen kablo şemasına göre
Bağlantı;
PINK-stok iat sensörümüze bağladık
ORANGE-stok clt müşürüne bağladık
GREY-Tps signal BOŞTA BAĞLANMADI
BLUE THIN-Stok o2 sensörünü çıkarıp Aem Wideband bağladık (bu uçtan)
BLACK THIN-İndüksyonun - ucuna bağladık
WHITE-TPS 5v bizde TPS olmadığı için BOŞTA
RED-Ignisyon 12v bağladık
YELLOW THIN-Boşta bağlamadık
YELLOW GREEN-1-3-5. enjektörlere bağladık enjektörlerin diğer ucunu + verdik
YELLOW 2-4-6 yine aynı şekilde monte edip + verdik
BLUE-Spark output Boşta Bağlamadık
BROWN-Fuel Pump ucu Boşta Bağlamadık

Sistem Ms v2.2 029y4 bu devir olayını nasıl çözebiliriz,yada bağlantılarımızda bir yanlışlık varmı lütfen yardımlarınızı bekliyorum...

stlegal
18-10-2010, 13:40
afrende dalgalanmalar oluyormu..

ercuz
18-10-2010, 13:45
afrende dalgalanmalar oluyormu..

megatune da devir dalgalandığı için haliyle afr de dalgalanıyor.
tek sorunumuz rpm

mmustu
18-10-2010, 13:47
aynen işte cem abi bizim yaşadığımız sıkıntı edis şart :(

stlegal
18-10-2010, 15:11
megatune da devir dalgalandığı için haliyle afr de dalgalanıyor.
tek sorunumuz rpm

yolda giderken çok fazla oluyormu?? rolantide zaten olur bu pozisyonda

ercuz
18-10-2010, 15:32
yolda giderken çok fazla oluyormu?? rolantide zaten olur bu pozisyonda

Araba çok zengin yada çok fakir çalışıyor,çünkü afr yada rpm yi okuyup bi tablo yapamadık,o yüzden arabayı yürütemiyoruz maalesef.600-den 3000e yada 5000e zıplayan bir tablo var karşımızda.Ms runsta stok ateşleme ile nasıl yürütüyorlar anlamış değilim.

selcukkoylu
18-10-2010, 17:50
devir sinyalini bobinin eksi sinden alıyormuş.

dragstar
18-10-2010, 18:50
devir neden okuyamıyorsunuzki

ercuz
18-10-2010, 19:11
devir neden okuyamıyorsunuzki

bilmiyorum...

dragstar
18-10-2010, 21:01
deviri normalde crank position sensörden okur ms kadranda görmek içinde arabanın kadranında ekstra devre yapmak gerekir

ya bu araba nerde yapılıyor

ercuz
18-10-2010, 21:08
deviri normalde crank position sensörden okur ms kadranda görmek içinde arabanın kadranında ekstra devre yapmak gerekir

ya bu araba nerde yapılıyor

krank sensörünü anladımda arabanın kadranına bağlanacak devreyi anlamadım.arabanın kendi kadranında bir sorun yada dalgalanma yok.

x_power
18-10-2010, 22:07
ben edıs4 msd bobin bağladım rolenti motoru bile yok saatgibi maşallah edis 6 al bence daha sağlıklı olur bobin ne kullanıyorsunuz:soru:

dragstar
18-10-2010, 22:58
krank sensörünü anladımda arabanın kadranına bağlanacak devreyi anlamadım.arabanın kendi kadranında bir sorun yada dalgalanma yok.

aracın devir saati nasıl çalışıyor sizin

çalışması için ms e ekstra tachometer output devresi yapılması gerekiyor normalde

bladerk
18-10-2010, 23:15
rpm sinyali başka yerden almayı dene göstergenin ordan falan üzerndeki base fuel only mi bi de

dalgalanma esnasında map hortumunu çıkart 2 boyutlu biçimde afryi tutturmayı dene dalgalanma devam edecek mi bak

Murat
19-10-2010, 07:00
haritadan rolanti hücrelerinin hepsini aynı yap.

ercuz
19-10-2010, 14:05
ben edıs4 msd bobin bağladım rolenti motoru bile yok saatgibi maşallah edis 6 al bence daha sağlıklı olur bobin ne kullanıyorsunuz:soru:

Mercedes orjinal CDI ateşleme bosch marka.

ercuz
19-10-2010, 14:05
haritadan rolanti hücrelerinin hepsini aynı yap.

denedim değişen bişey yok

ercuz
23-10-2010, 19:49
Çözümü biz bulamadık kamyona yükleyip profesyonel çözüm ortağına gönderdik (Mengü Bey).Pazartesi bize hayırlı haberle döneceğini umut ediyoruz,gerçi kendisine ulaşmak ne kadar güç olsada :)

selcukkoylu
12-11-2010, 22:37
ne oldu araba bittimi?

boosted_pug
13-11-2010, 11:10
dün araçla yola çıktılar ankaradan bugün warmışlardır muhtemelen ercument bey yazar

selcukkoylu
22-11-2010, 22:29
dün araçla yola çıktılar ankaradan bugün warmışlardır muhtemelen ercument bey yazar

yok yazmaz zannedersem.araba randımanlıysa siteye bile girmez .sitedekilerin neden bilgi vermek istemediklerini şimdi anlıyorum

ercuz
27-11-2010, 11:26
yok yazmaz zannedersem.araba randımanlıysa siteye bile girmez .sitedekilerin neden bilgi vermek istemediklerini şimdi anlıyorum

Neden yazmıyayım selçuk :)

Valla sanırım mekanik problem var motorumda,araba güzelce gelirken adanada arızalanmış halada orada bakalım ne olacak

adrenalinustasi
18-01-2011, 10:57
Araç bittimi çözebildiniz mi?