PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : B16A2 stock internals Turbo yapımı ???



Efvtec
18-10-2010, 19:44
Arkadaşlar 1990 model EF Civic'e 97 model 110.000 km civarında B16A2 swapladım.Kafamda şimdilik stock internals ile turbo yapmak gibi bi fikir canlandı.Aracımda şu an apexi power fc beyin var.Öyle fazla basınçlara çıkmadan düşük barlarda gezebileceğim bi turbo yapmam için stock motor yeterlimidir?Yapılan uygulamalar vardır.Kaç bar basabilirim max. ve kaç hplere çıkar tahminen.Sonuçta kasa hafif öyle ufak bi beygir gücü farkı dahi hissedilir diye düşünüyorum.Şimdilik eğer stock internals yeterse motor içine girmeden üzerinden bağlamak istiyorum.Daha sonra kol,piston,saplamalar,block guard veya darton,kapak port polish,yay şapka,egsantirik vs vs gibi parçaları alarak zamanla iyi bi araç yapayım diyorum.Sizin fikirleriniz neler.

stlegal
18-10-2010, 20:32
motor kaç binde en önemlisi bu..garanti olması için alttan yataklara bakarsın yağ pompasına birde devirdaime bakarsın comp teste sokarsın eğer bunlar servis standartlarında çıkarsa 250 hp gibi binersin..

Efvtec
18-10-2010, 20:38
motor 120 bin civarında zaten öyle bir işe kalkışırsam yağ basıncı yatakların durumu ve soğutma sisteminin elde geçmesi şart dediğin gibi yoksa gözü kapayıp yapmak büyük risk farkındayım :D 250 hp de 850 kg ef de hafife alınmıcak bir güç aslında gayet tatmin eder beni gibime geldi

stlegal
18-10-2010, 20:50
valla 250 hp o kasada şaka makinası olur :)

bilalMW
18-10-2010, 22:00
stlegal +1905
0.5-0.6 barlarda stock piston gömlekle rahatlıkla gezilebilir gezenler var.

Efvtec
18-10-2010, 23:10
O zmn gayet iyi bana 0.5 bar yeter şimdilik :)

E.Güleç
19-10-2010, 15:38
kardeşim hayırdır N/A ef sarmadı galiba :d

despe
19-10-2010, 16:27
b16 turbo he bide EF kasa :D tam şaka makinası :D

seko
19-10-2010, 16:39
mevcut hali ne kadar gidiyor ?

Sİyah
19-10-2010, 17:50
ben bu arabayı 1-2 ay kadar önce bursada gördüm eğer o arabaysa gidişi harika hatta çok merak etmiştim bu EF 'nin kaputunun altında ne var diye

Xenomorph
19-10-2010, 19:01
şaşesi yamulur bence..:)

ya yetmezmi b16a2...ölüme davetiye çıkarır o araba :D:D

Efvtec
19-10-2010, 19:46
Gidisidinden gayet memnunum aslinda ama ne bileyim hondanin o turbo sesi sanirim beni cezbeden.

alperx
24-10-2010, 21:36
turbo şart :)
ama ilerde yavaş yavaş şunu alırım bunu takarım diye düşünme.
hepsini birden alamayınca olmuyor bu iş. kendimden biliyorum 'bi eksik olmasın' diye diye araç 1 aydır yatıyor.
sebebi şu : bi yerde bi eksik olunca kesin bi yerden patlak veriyor.

zaten 250 hp yeter ötesi artar o kasaya.

daha da hızlanırsan yol tutuş ve durma gibi sorunlar da çok artar ve aracı baştan imal etmek zorunda kalırsın.

Efvtec
24-10-2010, 23:46
turbo şart :)
ama ilerde yavaş yavaş şunu alırım bunu takarım diye düşünme.
hepsini birden alamayınca olmuyor bu iş. kendimden biliyorum 'bi eksik olmasın' diye diye araç 1 aydır yatıyor.
sebebi şu : bi yerde bi eksik olunca kesin bi yerden patlak veriyor.

zaten 250 hp yeter ötesi artar o kasaya.

daha da hızlanırsan yol tutuş ve durma gibi sorunlar da çok artar ve aracı baştan imal etmek zorunda kalırsın.

Haklısın ya zaten honda firması görse halimi sıfır type r vericek çektiğim sıkıntılara ödül olarak :D
Aslında benimde niyetim o yönde parçaları alıp biriktirip tamamlandığında montaja başlamak.

senna
25-10-2010, 10:44
şaşesi yamulur bence..:)

ya yetmezmi b16a2...ölüme davetiye çıkarır o araba :D:D


şase niye yamulsun?

Ome_RS
25-10-2010, 10:54
Güzel kaliteli parcalarla toplanırsa ve yürüyen aksam ile fren sistem güçlendirmesi ile birlikte cok zevkli olur o kasaya o kadar hp bi cok kişinin arabayı yakma sebebi olur :D

minimal_freak
25-10-2010, 11:09
0.5 ile çok keyifli olur ef+b16

DC2-R
26-10-2010, 06:14
Haklısın ya zaten honda firması görse halimi sıfır type r vericek çektiğim sıkıntılara ödül olarak :D
Aslında benimde niyetim o yönde parçaları alıp biriktirip tamamlandığında montaja başlamak.

Şu an B18C stock motor turbo EF projesine girdim.. Bugün yarın konuyu açarım; arkamdan sende gelirsin artık kardeşim..

Ama arkdaşların da dedği gibi .. alt yapıyı hazırla .. süspansiyon ; yürüyen aksam ; bush falan upgrade olursa iyi olur .. tabi stok motor a turbo olacaksa 1.altın kural motorun gerçekten sağlıklı olması.. kolay gelsin..

sword
26-10-2010, 07:51
full stock 0.5 bar kullanırsın motorun durumuna guveenıorsan ben 180k dekı motorla kullandım

ama sana tavsıyem sunları değiş 0.8 lerde kafan rahat kulllan

turboyu ve enjlerı buyuk al bastan eger uzun sure bıneceksen

segman takımı
arp saplama
komple conta takımı
yataklar
pompalar
işcilik harıc yukardakıler 1300dolar cıvarı

bırde radyatörun ıyı durumda olsun slıkon boru ve termostatla musurde kullan.

Oz`
26-10-2010, 08:18
arp ye gerek yok .8 bar basınc ta

sword
26-10-2010, 08:35
hazır kapak acılcek koyak arp sını eksık etmeyek 0,8 gorunce bana bıraz kapakla blok ayrılmak ıstıo gıbı gelıo:rolleyes: