Orijinalini görmek için tıklayınız : 1300 cc 240 Hp.....
İyimidir Kötümüdür.... Yorumlar lütfen.... benim pek aklım almadı...Sürtünme fazlaymış diye yorumlar var, normal içten patlamalı motorlara nazaran daha fazla aşınma var diye duydum.
http://www.mazda.com.tr/images/rx8/galeri12b.jpghttp://www.mazda.com.tr/images/rx8/galeri03b.jpg
http://www.mazda.com.tr/images/rx8/galeri14b.jpghttp://www.mazda.com.tr/images/rx8/galeri04b.jpg
Mazda'nın Renesis Rotary Motor'a sahip spor modeli RX-8 nihayet Türkiye'de satışa sunuldu. RX- 8, sahip olduğu Renesis Rotary Motor ve 6 ileri manuel şanzıman sayesinde yüksek performans sunuyor. 2 x 654 cc'lik motor yaklaşık 1300 cc hacminde.
2005 Euro 4 emisyonlarını karşılayan 1.3 litrelik motor 240 beygir güç üretiyor. Otomobil 0'dan 100 km'- ye standart versiyonda 7.2 saniyede, yüksek versiyon motorda ise 6.4 saniye çıkıyor. Otomobilin maksimum hızı ise 223 ile 235 km. Mazda RX-8 modelinin dinamik tasarımı atletik bir görünüme sahip. Büyük kapı alanı ile ön ve arka yolculara kolay giriş çıkış imkanı sunan yaratıcı freestyle kapı sistemi sayesinde Mazda RX-8, spor araçlarda bulunmayan ferah alan ve rahatlık sunuyor. Aracın içi dört kişinin oturup rahat bir yolculuk yaşayabileceği kabin alanına sahip. Kabin etrafına düşünülerek yerleştirilmiş saklama alanları bu rahatlığı daha da konforlu hale getiriyor. Elektronik klima sistemi, 6-CD changer'lı Bose audio sistemi, sis farları,ABS, EBS, DSC, TCS, LSD, yan ve perde hava yastıkları gibi güvenlik aksesuarları ise standart olarak sunuluyor.
GÖVDE TİPİ 4 Kapı Freestyle Coupe
MOTOR Renesis Rotary
Maksimum Güç (EEC) 231 / 8200 HP /devir/dak
Maksimum Tork (EEC) 211 / 5500 Nm /devir/dak
Şanzıman 6 İleri Manuel
Kapasiteler
Bagaj Hacmi 290 L
Maksimum Hız (km / h) 235
Hızlanma (0-100km / h sn) 6,4
Ölçü ve Ağırlıklar
Tekerlek Ölçüleri 225 / 45 R18
Buda Videosu Tıklayın (http://www.youtube.com/watch?v=Gr8nOeHOkNY)
PROMINENT
15-04-2007, 20:14
"Bir motorun hacmi o motorda meydana gelen birbirinden bağımsız çevrimlerin hacimleri toplamına eşittir"
Wankel motor bir 3900cc'lik motor ne kadar yakması gerekiyorsa o mertebede yakar bu yüzden
Alman mühendis ve mucit Felix Wankel tarafından icat edilen ve geliştirilen bu motorda silindir diye tabir ettiğimiz, pistonun içinde hareket ettiği yapı, aslında kesinlikle bir silindir değildir, daha çok elipsoidal (elips profilli) bir yapıya benzerliği vardır. Zaten piston da klasik silindirik pistona hiç benzemez. Bombeli kenarlı bir üçgen şeklindedir. Piston bu elipsoidal hazne içinde dönüş yapar. Pistonun bu farklı hareketi neticesi bu motorlara döner pistonlu motorlar denilmiştir.
Motoru diğer motorlardan ayıran önemli şekilsel farklılığı sayesinde çok farklı bir çalışma döngüsü vardır. Normalde en çok kullanılan 4 zamanlı benzinli motorlarda krank milinin her iki devrinden birinde ateşleme yapılır. Bu motorlarda ise pistonun her tam dönüşünde tam 3 ateşleme yapılır !. Teorik olarak aynı hacme sahip 4 zamanlı motorun 6 katı güç üretmesi beklenir (pratikte bu olayın gerçekleşmemesi normaldir).
Kenarları dışbükey olan üçgen biçiminde bir pistonu(!) vardır.Pistonun merkezinde bir iç dişli bulunur. Pistonun içinde döndüğü silindir(!) eliptik bir yapıdadır. Pistonun üçgen kenarları silindirin iç yüzeyine temas ederek döner. Bu hareket sırasında dönme ekseninin merkezindeki krank dişlisini çevirir. Yapılarında supap bulunmaz. Pistonun her üç kenar yüzeyi çalışma anında aynı anda bir işlem gerçekleştirir.
Zamanları:
Emme zamanı:
Pistonun bir yüzeyi ile silindir arasında kalan boşluk sayesinde emme deliğinden hava-yakıt karışımını emilir.
Sıkıştırma ve İş (Ateşleme) zamanları:
Piston, dönüşü sayesinde karışımı iki köşesi ve silindir yüzeyi arasında sıkıştırmaya başlar. Piston kenarının silindir yüzeyine en çok yaklaştığı an (hacmin en daraldığı an) bujiler tarafından karışım ateşlenir. Açığa çıkan yüksek basınç ve sıcaklıktaki gazlar pistonu egzoz deliğine doğru dönmeye zorlarlar.
Egzoz zamanı:
Pistonun dönme hareketi, egzoz deliğine yaklaşan kenarın hacminin daralmasına neden olur. Bu daralma anında egzoz deliğinin önü yanmış gazların çıkışı için açılmıştır ve gazlar basınçla dışarı atılır.
Avantajları:
1- İçten yanmalı - patlamalı motorlar arsında en yüksek güç / ağırlık oranına sahiptir.
2- Supap, krank mili gibi karmaşık ve güç üretilebilen yapılar içermediğinden daha küçük, basit ve hafif üretilebilirler.
3- Pistonun her devrinde üç ateşleme yapabildiklerinden güçleri yüksektir.
4- Sarsıntı ve gürültü seviyeleri düşüktür.
Dezavantajları:
1- Piston ve silindir diğer motor türlerine göre zor şartlara (yüksek sıcaklık ve basınç) çok daha fazla maruz kaldığından aşınmaları daha hızlı olur.
2- Yapıları iki zamanlı motorlara göre daha karmaşık olduğundan küçük araçlara uygulanmaları pek pratik ve ekonomik değildir.
3- Aşınma problemi o kadar büyüktür ki, belki uygulanabilirliklerinin önündeki en büyük engeldir.
Sonuç:
Wankel motoru ilk pratik uygulamasını 1960'lı yıllarda bulmuş ve alman NSU firması tarafından bazı araçlara (NSU RO-80) uygulanmıştır. Daha sonra diğer firmalar tarafından da denenen bu motor kısa ömrü nedeniyle pek tercih edilmemiştir. Günümüzde bir Japon otomobil üreticisi olan Mazda, RX7 modelinde bu motoru kullanmaktadır. Seramik gibi aşınmaya daha dayanıklı malzemeler sayesinde motor ömrü ve verimliliği artırılabilmiştir. Yine de yüksek güç / ağırlık oranlarına ihtiyaç duymayan ve dayanım gerektiren araçlar için pek de uygun oldukları söylenemez. Pistonları üçgenden farklı olarak tasarlananları da vardır ancak çalışma prensipleri değişmemiştir.
kaynak http://www.obitet.gazi.edu.tr/Tdokuman/wankel1.htm
alıntıdır...
Yiğit G.
15-04-2007, 20:35
Düzgün bakıldıgı zaman çok uzun götürebilecek motora sahip.100.000 km garantisi var zaten.
PROMINENT
15-04-2007, 20:54
+mazda servislerine özel eğitim verdiler bu motorlar üzerine...
gene+
ikitelli sanayide bir acaaip ismi olan bir usta bu iş üzerine türkiyede tek zaten kesinlikle sıkıntısı olmayan arabalar...
herkes de bi solentidir gidio 100000 km omru var bu aletlerin nederece dorudur
merttepe
15-04-2007, 21:22
LeMans yarışlarını 205 km ortalama hızla kazanan mazda 787 B.
10,500devirde 930 beygir üretebiliyordu ancak yarışlara 700hp haliyle katıldı.
Yarışı bitirdiğinde arkasından gelen 2. ile arasında 27 km fark vardı.
370km/s hız yapabiliyordu ancak frenleri yormaması için bu 340 civarına çekilmişti.
Wankelin dayanıklılığı hakkındaki tüm konuları kapattı.
Audi porsche gibi takımlar arasından birinci oldu.
Uzakdoğunun tek Le Mans kazanan markası olarak tarihe geçti.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/MAZDA787B.jpg
cjp'den alıntıdır.
mazda wankelin aşınma sorurunu yıllar önce çözdü. wankel motora pistonlu motorlar gibi bakım yapar ve pistonlu motoru kullandığınız gibi kullanırsanız ömrü fazla olmaz. fakat gereken muamele yapıldığında en az pistonlu araç kadar yol katedebilir. 100bin km garantisini mazda türkiye gibi yakıt kalitesi bozuk ülkelerde bile verebiliyor. aslında 100bini 2ye katlar rahatlıkla...
Zaten makina çok para değil alıyosun takıyosun yola devam ...
Manimillion
15-04-2007, 21:44
Benzin acaip fazla harciyor bunlar, ona gore almayi planliyorsan onuda goz onunde bulundur.
Future_King
15-04-2007, 21:44
bende katiliorum...fiyatina gore bence ideal bir arac...
ama bence S2000 inin zevkini vermez fakat s2000 den daha konforlu bir aractir...
ama performans olarak s2000 den cok geride...
Cemal abi hayırlı olsun :) Konforu tam istediğin gibi merak etme.
Yiğit G.
15-04-2007, 22:44
bende katiliorum...fiyatina gore bence ideal bir arac...
ama bence S2000 inin zevkini vermez fakat s2000 den daha konforlu bir aractir...
ama performans olarak s2000 den cok geride...
Evet s2000 performans olarak bir adım önde , ama rx serisi çok özel bir seridir.Ben şahsen şu an performans düşünerek alıcak olsam S2000 i tercih ederdim.Ama istanbulda o kadar s2000 arasında Rx-8 'e daha marjinal bakıldıgı kesin.Daha bir özel duruyor rx-8
Future_King
15-04-2007, 22:45
Evet s2000 performans olarak bir adım önde , ama rx serisi çok özel bir seridir.Ben şahsen şu an performans düşünerek alıcak olsam S2000 i tercih ederdim.Ama istanbulda o kadar s2000 arasında Rx-8 'e daha marjinal bakıldıgı kesin.Daha bir özel duruyor rx-8
dediklerinin hepsine katiliorum...daha ozel bir araba oldugu kesin...
gerci bizim okulda s2000 kadar rx8 varya nese:Deli:
abi tek bildiğim babamın ne yapıp ne edip bu makineyi alıcağıdır :D ya hergün bi adam gelip bana bu makineyi anlatırmı çıldırcam rx8 düşmanı oldum :)
200.000 km ömrünün olduğu aracın belgelerinde falan yazıyor diye duymuştum Rx-8 sahibi birinden. Ömrü dolduktan sonra 8000 ile 10000$ arası bir fiyata sandıkta motor geliyormuş...
Şekil güzel, konfor güzel, ses güzel, iyi devir çeviriyo falan, güzel araç yani.. Bastığın zaman çok benzin yakıyor, efendi gidersen normal.. Bana göre avantajları dışının yanında içinin de güzel olması, 4 kişilik olması (arkalar çok dar olsa da), vergisinin az olması..
Aem v2 short ram intake'li bir type-R, Aem intake'li ve Borla (üniversal değil) egzoslu bir Rx-8 i tokatlayabiliyor, denenmiş, görülmüştür.
şunu söyliyim alır almaz bi yag stogu yap çünki ihtiyacın olcak,
toptan alki indirim yapsınlar biraz yag yakıyoda :D
hayırlı olsun...
o dediğin fd ve fc deki motorlardaydı.. euro emisyon normlarına uymuyo olsaydı yani yağ yakıor ve fazla yakıt harcıyor olsaydı zaten aracın ne satışı ne üretimi yapılırdı.. eski motordaki tüm sorunlar bu motorda neredeyse tümüyle iyileştirildi.. o yüzden eskisi gibi yağ yakma gibi bi problemi yok..
ayrıca nie hemen s2k la kıyaslandığını anlamıyorum.. bence ondan daha avantajlı bir araç..;)
o dediğin fd ve fc deki motorlardaydı.. euro emisyon normlarına uymuyo olsaydı yani yağ yakıor ve fazla yakıt harcıyor olsaydı zaten aracın ne satışı ne üretimi yapılırdı.. eski motordaki tüm sorunlar bu motorda neredeyse tümüyle iyileştirildi.. o yüzden eskisi gibi yağ yakma gibi bi problemi yok..
ayrıca nie hemen s2k la kıyaslandığını anlamıyorum.. bence ondan daha avantajlı bir araç..;)
walla arkadaşım ben bunu duyumlardan degil kendi tecrübemden söyledim. serwis buna normal dio. ztn rotaryde beklenen birşey.
Altta bir RX-8 sahibinin sözleri yer alıyor... ne kadar tükettigini we bunun normal oldugunu yazıyor temkinli olmak gerektigini we depodan depoya kontrolün iyi olcagını söylüyor.
kaynak : http://www.edmunds.com/news/column/letters/102668/article.html
I wish you (or your team) had read the manual before posting excessive oil consumption as a "problem." The rotary engine burns oil by design and owners are instructed to check the oil at every refueling, although that is too cautious. My RX-8 has 13K miles and needs a quart every 2K miles (I change oil ever 3-4K miles). Most manufacturers of piston engine cars report that a quart every thousand miles is acceptable, even though by design a piston engine should NOT burn oil. I enjoy having to check the oil (although the dipstick is in a lousy location) so I can see the beautiful detail in the engine compartment, especially the wiring.
dewamını bu sitede okuyabilirsiniz. google a RX-8 oil consumption yazarsanız bir sürü text we post bulabilirsin arkadaşım.
ewt biliyorum bu tip bir şey olduğu rotarylerde yağ sürekli kontrol edilmeli benim demek istediğim rx7deki eski motorla kıyaslandığında problemin ona göre daha az olduğu ve ona göre daha az yağ yakma problemi olduğuydu..;)
ewt biliyorum bu tip bir şey olduğu rotarylerde yağ sürekli kontrol edilmeli benim demek istediğim rx7deki eski motorla kıyaslandığında problemin ona göre daha az olduğu ve ona göre daha az yağ yakma problemi olduğuydu..;)
yani ona göre az olabilir ama yinede diger motorlarla kıyaslandıgında fark hatrı sayılır...
abi tek bildiğim babamın ne yapıp ne edip bu makineyi alıcağıdır :D ya hergün bi adam gelip bana bu makineyi anlatırmı çıldırcam rx8 düşmanı oldum :)
ayberk gözüme hoş gelmeye başladı,yeşilköyde kırmızısını gördüm geçenlerdee temiz duruyor ama ufak gibi sanki..şöle çıtı pıtı bişi yaa biraz agresif olması lazımm...;)
ama vergi konusu çok çekici kılıyor...
Cemal abi hayırlı olsun :) Konforu tam istediğin gibi merak etme.
mayamicim yok yaw böle bişi alam gibi bir durumda bizim bl@de bahadır gözüne kestirmiş ne zamandır konuşuyoruzda biraz araştırma yaptık sonuçlar ortada ama tip olarak bıraz small sanki...
ama dediğin gibi konfor tartışılmaz;)
ayberk gözüme hoş gelmeye başladı,yeşilköyde kırmızısını gördüm geçenlerdee temiz duruyor ama ufak gibi sanki..şöle çıtı pıtı bişi yaa biraz agresif olması lazımm...;)
ama vergi konusu çok çekici kılıyor...
Göze hoş gelmesine geliyorda, ben inatla LANCER EVOLUTION IX derim başkada bişiii demem Cemalcim
vankel :) efsanedir :D 3 rotor 42 R i 3000 de doldurur :) tanesini 650 cc olarak düşünürsek gerçekten dehset korkutucu bir makina aynı zamanda yapılması rektifiyesi kılı tüyü çok nasik işçilik isteyenbir makinadır adamgibi kullanırsan
sorunsuz herkesin dediği gibi 10binde biter diyede bişi yoktr çok kaliteli Vankel i çok sewiyorum extradan inanaılmaz TOrkludır
torklu mu ?
turbo ve 3 rotorlu olunca bilemem de rx 8 in pek esnek bir motora sahip olmadıgı soyleniyor.
rx 7 iyidir ya tıurbo ile sonuclar cok daha iyi bence. rx 8 pek iddialı olmayacak bir spor arac zaten.
Yiğit G.
16-04-2007, 19:47
Öncelikle motor konusunda :
International Engine of the Year Awards 2004’
1. Mazda Renesis rotatiemotor 2.6-liter (RX-8) - 252 punten
2. BMW Diesel 3.0 liter (330d, X3, 530d, X5, 730d) - 242 punten
3. BMW 3.0 liter 6 cilinder (Z4, 330i, X3, 530i, X5, 730i) - 189 punten
4. Subaru 3.0 liter 6 cilinder boxer (Legacy, Outback) - 133 punten
5. Audi Diesel 3.0 liter V6 (A6, A8) - 70 punten
6. Mercedes-AMG Diesel 3.0 liter (C-Class) - 68 punten
Sonra Dizayn
http://www.trc-tuning.com/_products/_mazda/_rx8/_trc_rmagic_rx8_01f.jpg
http://www.trc-tuning.com/_products/_mazda/_rx8/_trc_rmagic_rx8_02f.jpg
VeNoM_35
16-04-2007, 19:57
torklu mu ?
turbo ve 3 rotorlu olunca bilemem de rx 8 in pek esnek bir motora sahip olmadıgı soyleniyor.
rx 7 iyidir ya tıurbo ile sonuclar cok daha iyi bence. rx 8 pek iddialı olmayacak bir spor arac zaten.
Bizde RX8'e turbo oturturuz:D Çok basmaya gerek yok, azcık üflersin orjinal gibi hiçbir sorun olmadan kullanırsın.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.