Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Geleceğin Formula 1 i ?



Eriador
20-10-2010, 21:55
Geçtiğimiz aylardan beri hız ve oyun tutkunlarının sabırsızlıkla beklediği Red Bull X1 prototipin gerçek görüntüsü sonunda ortaya çıktı.

http://www.trf1.net/files/0400x225/redbull/red_bull_x1_prototip.jpg



Red Bull'un Teknik Patronu Adrian Newey'in ( Kendisi bir efsanedir bu konuda Takım stratejisinde Ross Brawn , sürücülerde Schumacher ne ise o da araç dizaynında öyle biridir ) Grand Tourismo 5 oyunu için prototip bir araç geliştirdiği ve Sebastian Vettel'in bu prototip araç ile simülasyon testinde Suzuka'daki tur zamanını 20 san geliştirdiğini belirtmiştik.

Kurallar açısından bir sınır tanınmayan aracın gerçek bir görüntüsü yoktu ve sonunda görüntüsü ve teknik özellikleri yayınlandı.

Teknik özellikler:

Motor : Gaz türbini, 1483 HP / 15000 RPM (d/d)
Transmisyon: Sürekli değişken, arkadan çekişli
Maksimum Hız: 400.73 km/sa
Ağırlık: 545 kg
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik: 4750/2180/980
Suzuka Tur zamanı: 1.11.540
Öne çıkan özellikler: Kapalı tekerlekler, düşük ve orta hız yere basma gücünü arttırmak için fan.

http://www.trf1.net/files/0400x225/redbull/red-bull-x1-prototype1.jpg
http://www.trf1.net/files/0400x225/redbull/red-bull-x1-prototype2.jpg
http://www.trf1.net/files/0400x225/redbull/red-bull-x1-prototype3.jpg

kaynak: trf1.net


Bmw nin de zamanında böyle birşeyi vardı onuda bulursam paylaşıcam hatta o kadar uçuk olmuştuki İnsan vicudu dayanamaz deniliyordu :)

Runaway
21-10-2010, 07:40
o hızlardaki 545 kg bir araç nası yere bascak acaba :beuj:

fatiii
21-10-2010, 07:45
o kilo ve beygir oranına gore o hızların daha üzerine rahatlıkla cıkması gerekmiyomu :soru:

Eriador
21-10-2010, 07:46
ön ve arka kanat buna yeter günümüzdeki f1 araçları 210 km hızı geçtikten sonra kanatlardaki basınç araçları tavanda yüzeye ters götürmeye yeticek kadarmış düşün

M.Can Çimir
21-10-2010, 08:23
o kilo ve beygir oranına gore o hızların daha üzerine rahatlıkla cıkması gerekmiyomu :soru:

gerekiyor ama tekerlekler yere basmadığı sürece bir işe yaramaz ;) bu araba 300+ giderken yoldaki en ufak dalgalanmada altına havayı aldığı zaman uçuşa geçer, örneklerini çok gördük şimdiki F1 araçlarında da...

nitrO_Oxide
21-10-2010, 08:41
1483 HP / 15000 RPM 545 kg

Aman Allahım :D

Onrcn
21-10-2010, 10:16
gerekiyor ama tekerlekler yere basmadığı sürece bir işe yaramaz ;) bu araba 300+ giderken yoldaki en ufak dalgalanmada altına havayı aldığı zaman uçuşa geçer, örneklerini çok gördük şimdiki F1 araçlarında da...

benim bildigim F1 de degil de le mans tarzi yarislarda gorduk clk gtr uctu vs. Boyle birsey tasarladiklarina gore muhtemelen yerle temasini da goz onunde bulundurmuslardir. Cok buyuk downforce var gibi duruyor aracta

VTec_king
21-10-2010, 10:23
yer uçağı olmuş bu

M.Can Çimir
21-10-2010, 10:27
benim bildigim F1 de degil de le mans tarzi yarislarda gorduk clk gtr uctu vs. Boyle birsey tasarladiklarina gore muhtemelen yerle temasini da goz onunde bulundurmuslardir. Cok buyuk downforce var gibi duruyor aracta

araba sekince altına rüzgarı aldığı an istediği kadar downforce olsun, o hızlarda kağıt uçak gibi olur :D

ahmet3425
21-10-2010, 10:30
o ne ya zenonlu f1 aracımı olur :D bide normalde f1 araclarının gucu soylenmez burda 1400 hp lerden bahsediyorlar :)


o hızlardaki 545 kg bir araç nası yere bascak acaba :beuj:

su an ki araclarda 500 ila 600 kg arasında değisiyor 320 km hızlara kadar cıkıyorlar,

yere nasıl basacak dediğin an araya airodinamik teknolojisi giriyor on kanat arka kanat difuzerler vs butun bunlar aracın downforce'ını arttıran unsurlar ki cok ince hesaplamalarla yapılan işler hızlandıkcada bu oran artıyor yere basmama gibi bir durumu yok :)

ahmet3425
21-10-2010, 10:32
araba sekince altına rüzgarı aldığı an istediği kadar downforce olsun, o hızlarda kağıt uçak gibi olur :D

herhangi bir F1 pistinde bir aracın sekebileceğini dusunuyor musun ?

M.Can Çimir
21-10-2010, 10:58
herhangi bir F1 pistinde bir aracın sekebileceğini dusunuyor musun ?

Singapur GP'sini izlemeni tavsiye ederim ;) kaç araç sektiği için virajları dönemeyip kaza yaptı sir say istersen... seken pist var, ayrıca le mans ve gt3 yarışları da genellikle f1 pistlerinde yapılıyor, onlar da havalanıp uçuyorlar...

gerçi ben hiç anlamam otomobilsporlarından, sırf laf olsun diye yazıyorum işte :)

HondatugraL
21-10-2010, 16:31
o hızlardaki 545 kg bir araç nası yere bascak acaba :beuj:

hava akımını ona gore yapmışlardır tabıkıde uçakların kanatlarının tam ters ıslevını yapan bı dızaynı vardır elbet. yanı olmalı :)

Runaway
21-10-2010, 16:39
hava akımını ona gore yapmışlardır tabıkıde uçakların kanatlarının tam ters ıslevını yapan bı dızaynı vardır elbet. yanı olmalı :)

tabi olmalı,bende yapılan işçiliğe,müdendisliğe hayretler ettim ztn ;)

initial-D
21-10-2010, 17:03
Bmw nin de zamanında böyle birşeyi vardı onuda bulursam paylaşıcam hatta o kadar uçuk olmuştuki İnsan vicudu dayanamaz deniliyordu :)


biliyorum,4 çeker 6 tekerlekli.

o araç bundan çok aha az güçle ve daha az yere basma ile daha fazlasını yapabilecekti.

Time-R
21-10-2010, 17:05
aman allahim bu arac nasil gider acaba, e-5'e cikarsa katil olur herhalde :)

Eriador
21-10-2010, 17:45
gerekiyor ama tekerlekler yere basmadığı sürece bir işe yaramaz ;) bu araba 300+ giderken yoldaki en ufak dalgalanmada altına havayı aldığı zaman uçuşa geçer, örneklerini çok gördük şimdiki F1 araçlarında da...

F1 araçlarında hiç bi zaman havalanma olmadı . Senin dediğin Lemans tı Meercedes CLK-GTR

Eriador
21-10-2010, 17:46
Singapur GP'sini izlemeni tavsiye ederim ;) kaç araç sektiği için virajları dönemeyip kaza yaptı sir say istersen... seken pist var, ayrıca le mans ve gt3 yarışları da genellikle f1 pistlerinde yapılıyor, onlar da havalanıp uçuyorlar...

gerçi ben hiç anlamam otomobilsporlarından, sırf laf olsun diye yazıyorum işte :)

o sekme olayı bordürlerden oluyor ;) + o virajda otomobiller 100 km ye kdar düşüyor normal de hızlandığında ön ve arka kanat araçı tavanda ters götürcek kadar basınç yapıyor ;)

by serçe
21-10-2010, 20:56
nice ;) konu ve paylaşım için teşekkürler .......

bluestain
21-10-2010, 21:40
Öne çıkan özellikler: Kapalı tekerlekler, düşük ve orta hız yere basma gücünü arttırmak için fan.

ramo35
21-10-2010, 21:47
bence daha fazla güç elde edilcek bir araç olabilir gene 1500cc turbo motorlara dönüş olabilir ancak bakalırsa tarihteki bazı sıradışı ve başarılı özellikleri alınıyor brabham ın fan sistemi(bu sebepten glb gaz türbini kullanılıor) dediğiniz bmw projeside çok eskiden f1racing te vardı hatırlıyorum hatta dergiyi bulabilirim glb 6 tekerlekli lotus gibi yer etkisi için kenarda etekleri olan 4 çeker 900 küsür hp lik v10 motoru olan aktif süspansiyon sistemli deli bişiydi:D ancak bana kalırsa hiç bir zaman 80 li yıllardaki turbo motorlar kadar hiç bir araç çılgın olmucaktır

Maxiboost
21-10-2010, 21:56
Yazip cizilmis ama yok seker eder :) downforce neyi arttiriyor acaba? Sizce sektiginde havalanmasinin sebebi aerodinamik hesap hatalari mi aracin agarligi mi?

ReßeL
21-10-2010, 21:59
Hangi insan evladi surebilecek bunu

Selcuk_RoL
21-10-2010, 22:17
izleyip görelim bakalım nasıl olucak

Eriador
30-10-2010, 03:39
Newey'in X1 Prototip Aracı 450 Km/sa Hıza Ulaştı


Belki gerçek değil ancak Red Bull Racing'in Teknik Patronu Adrian Newey'in Grand Tourismo 5 oyunu için hazırlamış olduğu X1 Prorotip aracı, hız severler için iyi bir örnek.

http://www.trf1.net/files/x1_vettel_547692920.jpg


Newey'in hazırlamış olduğu X1 Prototip aracına dair çıkan bilgileri yeri geldiğinde sizlerle paylaşmaya çalıştık ve son olarak çıkan resmi bilgilerin de ilginizi çekeceğini düşündük.

"Şu anda mevcut kurallar olmasaydı dünyanın en hızlı yarış aracı nasıl olurdu?" sorusundan yola çıkılarak oluşturulan X1 Prototip'in 400 km/sa hıza ulaşacağı söyleniyordu ancak oyunu geliştiricilerden yapılan açıklamalar aracın bilgisayar üstünde de olsa daha da geliştirildiği yönünde.

Newey'in araca iyiden iyiye el atmasıyla birlikte aracın hızı oldukça artmış görünüyor.

Newey bu araçta Fan teknolojisini kullanarak büyük adım attı. Fan teknolojisine sahip aracın altında aracın altına giren hava basıncını azaltan bir fan mekanizması bulunuyor. Bu basınç azaltma işlemi sonucunda aracın yere daha yakın olması ve böylece daha fazla downforce üretilmesi sağlanıyor. Bu sayede aracın viraj dönme hızı yavaş virajlarda bile önemli ölçüde artıyor.

Aslında fan teknolojisi araçlar için yeni bir teknoloji değil. Benzer sistem daha önce test edildi ve hatta işlevsel olduğu yarışlarda dahi kanıtlandı. 1970 yılında Can-Nam serisinde Chaparral 2J adıyla yarışan araç bu teknolojiye sahipti ve sistem sayesinde araç o kadar hızlanmıştı ki bir sene sonra yasaklandı. Formula 1'de de Brabham BT46B bu sisteme sahipti ve 1978'de ilk yarışı domine etmesinden sonra aşırı hızlı olması nedeniyle ilk yarışından sonra yasaklandı.

Newey'in sayesinde bu sistem X1 Prototip'e dahil edildi. Aracın arkasına büyük bir fan yerleştirildi. Bunun yanında aracın ön ve arka kanatlarında, arka difüzörde bazı değişiklikler yapıldı ve aracın daha önce belirtilen 400 km/sa'lik hızı daha da üst seviyeye taşındı. Oyunu geliştirenler, tüm bu düzenlemelerin ardından aracın maksimum hızının 450 km/saate ulaştığını ve yanal G kuvvetinin 8.75'e ulaştığını ve bunun normal bir insan vücudunun dayanabileceği maksimum değer olduğunu söylediler. Bu kuvvetin savaş plotlarının ve astronotların kalkışta maruz kaldığı kuvvetin üstünde olduğu söyleniyor.
Araç ile ilk simülasyon testlerini yapan isim Red Bull'un genç yıldızı Sebastian Vettel oldu. Vettel, ilk deneyimini Suzuka'da geçirmiş ve tur zamanını 20 sn geliştirmişti. Son olarak Vettel Nurburgring'de test gerçekleştirdi ve en hızlı tur zamanını 1.4'e geliştirdi ve bu derece Formula 1 aracı ile elde edilen en iyi zamandan yaklaşık 25 sn daha iyi.



Kaynak: http://www.trf1.net/index.php/formula1_haberler/17423-newey-in-x1-prototip-araci-450-km-sa-hiza-ulasti.html#ixzz13oIEG3IO

DaRkNeSs-
04-12-2010, 20:13
bu araba gerçekten varmı yokmu şimdi :D
video çok gerçekçiydi benim kafam karıştı :D
nasıl bi viraj almadır o yahu!!!

CTG
04-12-2010, 20:25
F1'in geleceğini içecek markası belirliyor ve arabanın ilk tur zamanı Play Stationda kayıtlara geçiyor. Sanki bi gariplik yok mu... :D

OAtes
04-01-2011, 01:00
o sekme olayı bordürlerden oluyor ;) + o virajda otomobiller 100 km ye kdar düşüyor normal de hızlandığında ön ve arka kanat araçı tavanda ters götürcek kadar basınç yapıyor ;)

evet havalanması imkansıza yakın tabiki olabilir ama dediğim gibi çok zor

TheAce
04-01-2011, 01:09
ağırlıkla yüksek hızda havalanmayı bağdaştıranlar çok iyiler cidden :)

400 km hızla giden bir araç 800 kilo yada 500 kilo olsun eğer hiçbir downforce yoksa zaten aralarındaki ağırlık farkı 50 kg geçmicektir... bunu sananlar virajı ağır araç daha iyi döner, yada ağır araç daha iyi fren yapar falan sanabilir :)

TheAce
04-01-2011, 01:13
<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/KYuh_Oxh1BQ?fs=1&amp;hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/KYuh_Oxh1BQ?fs=1&amp;hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
YouTube - GT5 Red Bull X1 Challenge Suzuka TCS OFF/ABS 1 (http://www.youtube.com/watch?v=KYuh_Oxh1BQ)

oha :)

bilalMW
04-01-2011, 01:28
vettel gerçek hayatta öyle kullanabilirmi? hızlanması o hızlarda viraja girip çıkması nedir abi ya?

Eriador
04-01-2011, 01:32
vettel gerçek hayatta öyle kullanabilirmi? hızlanması o hızlarda viraja girip çıkması nedir abi ya?

yazanların yalancısıyım insan limit in sınırıymış zaten araç .. tur ciddi çok iyi o tempo ile 70 tur atabilmek ciddi zor iş

ramo35
04-01-2011, 01:42
bu şey nasıl durcak o hızlarda ani bişi olsa nasıl durmasını saglıcak direk duvara bunla lastik bir lastik o tutunmayı sağlıcak un ufak olmucak o hızla virajlarda ayrıca video daki gibi olacaksa o pilotun o pistte sayısız tur atamsı lazım alışması lazım yoksa ezberlemeden direk ölüm bence çok abartılmış ama görünen o ki kafaya konuldumu yapılır:D

Eriador
04-01-2011, 01:45
Vettel in test i .
Aa7FdJBQntA
YouTube - X1_Prototype-Full.flv (http://www.youtube.com/watch?v=Aa7FdJBQntA)

ramo35
04-01-2011, 01:51
Vettel in test i .
Aa7FdJBQntA
YouTube - X1_Prototype-Full.flv (http://www.youtube.com/watch?v=Aa7FdJBQntA)

vışşş iyimiş:D bayada keyif almış oynarken:)

Eriador
04-01-2011, 01:51
bu arada difüzör ün arkasında pervane gibi bişi mevcut bu sistem yeni değil çok önce F1 de kullanılmıştı ama o sistem e sahip araç daha ilk yarışta o kadar bi fark atmıştıki 2. yarış hemen yasaklandı 70 lerin sonuydu yanlış hatırlamıyorsam

ramo35
04-01-2011, 01:55
bu arada difüzör ün arkasında pervane gibi bişi mevcut bu sistem yeni değil çok önce F1 de kullanılmıştı ama o sistem e sahip araç daha ilk yarışta o kadar bi fark atmıştıki 2. yarış hemen yasaklandı 70 lerin sonuydu yanlış hatırlamıyorsam

brabham bt46 yı diosun glb yanlış hatırlamıosam niki lauda kullanmıştı fan lı araba:D bence ideal f1 arabası şuan turbo motor etek yer etkisi aktif süspansiyon olmalı çok aşırı maceraya gerek yok böle olsa tekrar süre olur:D

Eriador
04-01-2011, 07:41
aynen o :) 25. mesaj da da yazmışım konuyu tekradan okuyunca gördüm

TheAce
04-01-2011, 13:27
bu tempoya dayanmaz, bırak tempoyu bu kadar g ye uçak pilotu dayanamaz. 1 turda mort olur adam :D

hakan_akin
05-07-2011, 09:57
peki benm anlamadığım arka tekerler pite girince nasıl değiştirilcek :D

Ahmet Saraçoğlu
05-07-2011, 10:07
illaki aerodinamik kaygılar çerçevesinde hazırlanmıştır ama gün geçtikçe tasarımı değişen bu araçlar seebiyle heyecanıda azalıyor bu sporun bana kalırsa.Pilotlar değil araçlar yarışıyor.Sürücü kabini camla kapalı , tekerler tamamen kapalı , lemans yaraçları gibi olmuş...Ne olursa olsun , teker tekere değecek aga... :D

Day Walker
05-07-2011, 10:23
Hort :D