Ahmet Saraçoğlu
27-10-2010, 20:52
arkadaşlar belkide bilen için basit bi problemdir ama 25 gündür aracı açık görüşe gidermiş gibi serviste izleyip dönmekten ve parçacı parçacı dolaşmaktan sıkıldım.(men oto avcılar)
Blokta, kompresyonda vss sıkıntı yok.Derdimiz lpg si sökülüp atılan aracı orjinale sadık bi şekilde yürütmek.Yani problem motor kapağı içinde değilde ; mekanik enjeksiyon , ve en önemlisi ıvır zıvır bi sürü vakum hortumunun hangisinin nereden nereye takılacağı...Serviste tecrübeli ustalar var ama opel bmw gibi araçlar üzerinde çalısmışlar , bilen mercedesci yok
Tüp sökülünce önceden iptal edilen rolenti regületörü ve emme kelebeği sensörü yenisiyle değişti.Enjektörler temizlendi , oturduğu yuvalar , oringler , hatta 2 tane yakıt kütüğü (sanrım adı bu ; enj. re yakıt dağıtan ana hat boru) ve bunların ara bağlantıları dahi değişti vakum kaçağını giderebilmek için.Çünkü araba gaz yiyo ama rolantiye düştümü stop ediyodu.Ama bugün farkettik ki vakum kaçağının asıl sebebi ördek denen dağıtıcının alt plastik gövdesindeki 10 cm lik yarık mış.Yani 20 küsür gündür aldığımız her parça aslında faydalı olmasına ramen asıl problemin sebebi değilmiş.Neyse aldık onuda ,, bereket çok pahalı değil bu parçalar orjinal mercedesten alınmasına ramen.(Bu arada beyler alıp getirmeye zahmet etmedikleri için araba yatıp beklemesin diye hem istanbul , hem ankara da hurdacı ve sıfır parçacı olmak üzere toplam 5 adet parçacı ile akraba konumdayım , gidip kendim alıyorum yani o derece.)
Akşam 5 gibi taktık o plastik gövdeyi ama bu seferde enjeksiyonda bi sıkıntı oldu.Niyeyse benzin dağıtımını yapmıyo.Marşa basıyoruz ama tık yok.Dağıtıcının üst kısmındaki hava filtresine bağlı boğazdan benzin döktüğümüz zaman anlık çalışıyor motor ama sadece o yakıt kadar çalışıyor.Sonrasında yine kesiyor..
Neyse , akşam diye ona pek bakmadık , yarın bi şekilde çözerler ama ben ciddi vaziyette sıkıldım yavaşlıklarından.Ayrıca ne bi şema bulabildiler o vakum hortumlarının nereye gireceğiyle ilgili nede bi çaba görüyorum.Bu hafta sonuna kadar yine arpa boyu yol gidemezsek çıkarıcam aracı...
Şimdi bana avrupa yakası mümkünse bizim civarlarda ; bu eski v8 mercedeslerden anlayan ; ''bu arabayla çok oynanmış'' , veya sanki motor açtıracakmışız gibi ''bunum moturü aleminyum aabi , buna motor yapılmazz'' gibi küfür etmeme sebebiyet verecek cevaplarla beni dürtmeyecek , Üstündeki mercedes amblemini görünce sanki 2009 s320 almışım muamelesi çekmeyecek tanıdık veya tavsiye edilecek kimse varmı?
Blokta, kompresyonda vss sıkıntı yok.Derdimiz lpg si sökülüp atılan aracı orjinale sadık bi şekilde yürütmek.Yani problem motor kapağı içinde değilde ; mekanik enjeksiyon , ve en önemlisi ıvır zıvır bi sürü vakum hortumunun hangisinin nereden nereye takılacağı...Serviste tecrübeli ustalar var ama opel bmw gibi araçlar üzerinde çalısmışlar , bilen mercedesci yok
Tüp sökülünce önceden iptal edilen rolenti regületörü ve emme kelebeği sensörü yenisiyle değişti.Enjektörler temizlendi , oturduğu yuvalar , oringler , hatta 2 tane yakıt kütüğü (sanrım adı bu ; enj. re yakıt dağıtan ana hat boru) ve bunların ara bağlantıları dahi değişti vakum kaçağını giderebilmek için.Çünkü araba gaz yiyo ama rolantiye düştümü stop ediyodu.Ama bugün farkettik ki vakum kaçağının asıl sebebi ördek denen dağıtıcının alt plastik gövdesindeki 10 cm lik yarık mış.Yani 20 küsür gündür aldığımız her parça aslında faydalı olmasına ramen asıl problemin sebebi değilmiş.Neyse aldık onuda ,, bereket çok pahalı değil bu parçalar orjinal mercedesten alınmasına ramen.(Bu arada beyler alıp getirmeye zahmet etmedikleri için araba yatıp beklemesin diye hem istanbul , hem ankara da hurdacı ve sıfır parçacı olmak üzere toplam 5 adet parçacı ile akraba konumdayım , gidip kendim alıyorum yani o derece.)
Akşam 5 gibi taktık o plastik gövdeyi ama bu seferde enjeksiyonda bi sıkıntı oldu.Niyeyse benzin dağıtımını yapmıyo.Marşa basıyoruz ama tık yok.Dağıtıcının üst kısmındaki hava filtresine bağlı boğazdan benzin döktüğümüz zaman anlık çalışıyor motor ama sadece o yakıt kadar çalışıyor.Sonrasında yine kesiyor..
Neyse , akşam diye ona pek bakmadık , yarın bi şekilde çözerler ama ben ciddi vaziyette sıkıldım yavaşlıklarından.Ayrıca ne bi şema bulabildiler o vakum hortumlarının nereye gireceğiyle ilgili nede bi çaba görüyorum.Bu hafta sonuna kadar yine arpa boyu yol gidemezsek çıkarıcam aracı...
Şimdi bana avrupa yakası mümkünse bizim civarlarda ; bu eski v8 mercedeslerden anlayan ; ''bu arabayla çok oynanmış'' , veya sanki motor açtıracakmışız gibi ''bunum moturü aleminyum aabi , buna motor yapılmazz'' gibi küfür etmeme sebebiyet verecek cevaplarla beni dürtmeyecek , Üstündeki mercedes amblemini görünce sanki 2009 s320 almışım muamelesi çekmeyecek tanıdık veya tavsiye edilecek kimse varmı?