Orijinalini görmek için tıklayınız : turbo revizyonu.....?
arkadaşlar bu turbo revizyonu sağlıklı oluyormu? yaptırıpta memnun olan yada olmayan biri varmı?
audilover
04-11-2010, 22:11
Ben mhi td025 turboma yaptirdim revizyondada ote turbo pal lerinide degistirdim ve bu islemi istanbulda guney turboda yaptirdim cok memnun kaldim.
teşekkürler.... başka görüşü olan?
bende güney turboyla calısıyorum.. huseyın abımız var orda.. terımlerden anlamaz fakat yardımcı olur cok ilgilidir..
bu güney turbonun bilgilerini alabilirmiyim? adres tel vs....
audilover
04-11-2010, 22:51
Firma adı: Güney Turbo
Adres: Akınsan Sanayi Sitesi A Blok D:21
Topkapı, Fatih, İstanbul - Avrupa
Telefon Numarası: +90 212 481 34 10
Huseyin ustaya selamlarimi iletirsiniz beyaz audi derseniz o hatirlar:)
ghibli06
05-11-2010, 16:57
tecrübelerim :
aracım biturbo, alırken turbolar ... turboda tamir edilip verildi, 3 ay içinde önce biri 2 ay sonra da diğeri dağıldı... sırf merakımdan açtım baktım, torna edilmiş ama uygun pal kullanılmamış, ayrıca göbek en az 2 mm oynuyordu... üşenmedim Ankaradan İstanbul'a sırf bu yüzden gittim, dedi ki bunun tamirini ben yapmadım, diğerini ben yaptım, eğer onda sorun olursa garantiden yenisi bile veririm... hadi yedik dedik, aynısından bulduk bir tane geldik taktık sıkıntı yok... sonra güya bu firmanın garantili tamir ettik dediği turbo yağlamaya başladık, söktük açtık aman aman, diğerine kurban olayım adam resmen sürrealist çalışmış içinde...
aradım, tamam ben ısmarladım bugün gelecek yok yanlışı geldi vs vs... ben de lanet olsun diyip bir tane çok az kullanılmış bulup taktım..
şu an çok memnunum, diyeceğim o ki, tamiri ne kadar sağlıklı bilemem ama, kötü tamir edileni adamı öldürüyor orası kesin :)
ya benimde turbo ıslık çalıyor hemde feci :)
revizyon mu yaptırsam yoksa büyütsem mi karar veremedim henüz :o
ya benimde turbo ıslık çalıyor hemde feci :)
revizyon mu yaptırsam yoksa büyütsem mi karar veremedim henüz :o
maddiyata bakar o iş .. tamamen duygusal yani :D
ben 2 defa revize ettirdim, ve hiç memnun kalmadım. belki benim şansıma oldu ama hiç bir şekilde memnun kalmadım, ve genelde göbekler 1e1 aynı olmuyor. bütçe meselesi tabiki ama sıfır yada çok temiz bildiğiniz birisinden turbo almak en mantıklısı.
bende başlık açtım zaten, alınık turbo diye, sıkıldım artık sök tak götür sök tak götür.
ama on numara yapan bi yer war, Cem diye bi adam.
GokhanRS
28-11-2010, 03:42
bende hüseyin ustaya turbo pallerini büyüttürdüm henüz 10bin km yaptım. hiç bi sorun yok. daha iyi basınç basıyor.
hüseyin ustadan memnun olmayanlar varmı ?
cemal arslan
28-11-2010, 09:00
iyi bir yer bulursanız revizyon elbette ekonomik bir çözümdür
ancak bulamazsanız o kadar para boşa gidecek...
bu yüzden emin değilseniz...sıfır alın...
sıfır garret k03 turbolar 1200-1300 lira
çin malları garret k03 ler 800-900 lira...bunlardan uzak durun...
revizyon en az 300-500 en fazla 700-800 lira...tutar
her zaman sıfır turbo almak faydalıdır...
evet birçok kendini turbocu sanan turbo revizyonu yapan yer var
çok gördüm beş para etmezler, yaptıkları iş rezalet.
benim 3-4 kere iş yaptırdığım bir yer var, memnun kalmışımdır.
ama mümkünse en doğrusu sıfır almaktır.
Bende yenisini beklememek için revizyon yaptırdım her defasında yeniden bozuldu hiç bir zaman orj.palleri bulup takmıyorlar benzeri veya az küçüğü,az büyüğü gibi uydurma iş yapılıyor.160-170 bin devir çevirecek turboya 80-90 bin devirde balans yapılıyor biraz basınç acınca direk Ambulans sesi başlıyor...Orjinalden gerisi yalan derim....
bu bostancıdaki imamoğlu turbo nasıldır bilen varmı? iyi diye duydum ama, karşıdada bayileri varmış....
GokhanRS
28-11-2010, 20:27
iyi bir yer bulursanız revizyon elbette ekonomik bir çözümdür
ancak bulamazsanız o kadar para boşa gidecek...
bu yüzden emin değilseniz...sıfır alın...
sıfır garret k03 turbolar 1200-1300 lira
çin malları garret k03 ler 800-900 lira...bunlardan uzak durun...
revizyon en az 300-500 en fazla 700-800 lira...tutar
her zaman sıfır turbo almak faydalıdır...
300 le 800 lira arasında uçurum var.
Topkapı turbocu hüseyin usta 250 TL ye orjinal tamir kiti değiştiryor. Tamir kiti yoksa eğer uydurma yapmamak için ben bu turboyu yapamam diyip gönderiyor.
Ayrıca turboyu açıp bakıyor kalitesiz turboysa pal büyütme yapmıyor. Kaldırıcak kalitedeyse pal büyütme yapıyor.
Benim tamir kitimin değişmesi. turbo pallerinin 6-7 mm büyütülmesi dahil 550 TL ye yaptı 10bin km den fazla oldu ne ıslık ne basınç kaçırma hiç bişey yok. Araba resmen yürüyor. Chip yazmadan fabrika verilerinin üzerine çıkabildi sonunda. daha ne olsun :)
birde ben sana istediğin kadar vakit istersen 20 günde yap farketmez yapınca ara beni dedim bidaha uğramadım. Yeterki güzel iş olsun papaz olmayalım dedim adamda hakkını verdi. 20 gün süre verdim 4 günde yaptı.
demem o ki turbo gibi önemli şeylerde ustayı ikide bir arayıp noldu usta yaptınmı. sabah verip akşam rahatsız etmeyin. 3gün 4 gün bırak yatsın araba ama işçilik güzel olsun.
vtecturbo
28-11-2010, 21:05
bu bostancıdaki imamoğlu turbo nasıldır bilen varmı? iyi diye duydum ama, karşıdada bayileri varmış....
ben oraya revıze yaptırdım.param bosa gıttı.ıkıncı sefr gıttım bu seferde bana elındekı çin malı tuboyu cakmaya calıstı.sonuc olarak turbo yağ basmaya devam edıyor.
bizde vw caddy vardı turbosuna revizyon yapıldı pallerin vidasını iyi sıkamamışlar takıldığı gece vidası çıktı ve palleri dağıttı turbocuyu kavga dövüş ikna ettim tekrar yaptı bu sefer sıkıntısız yürüdü araç ama değişik sesler geliyordu turbodan o arada aracı sattık. şimdi turbocu arkasında dursada yolda kalmam aracı çekiciyle sanayiye çektirmem turbonun sökülmesi takılması falan filan sonuçta masraf olarak geri döndü sıfır turbo alsaydım aynı paraya çıkıcaktı bunun yanında çektiğim sıkıntı koşturmamda cabası oldu. şimdi mantıklı düşünürsek revizyon yaptırdınız oldu diyelim sorun yok ama sorun çıkarsa tekrar yaptırmak zorunda kalıcaksınız buda size sıfır turboya patlayacak karar sizin ama ben olsam sıfır turbo alır takarım.
Bu ümraniye gümrükçüler sanayi sitesinde Akdeniz turbo var bilen varmı nasıldır tavsiye edermisiniz ?
ben 3 kere revize yaptırdım ilkinde güzel sonrası kötü intercoolara emmeden yağ veriyo keçelerini adam gibi ottuturamıyorlar
aliergun
11-12-2010, 22:06
ben revizyon yaptırdım. 10.000km yaptım. Herhangi bir sıkıntı olmadı.
yaptırdığım kişi Komşum yan evimde oturuyor. . Çalışma mekanları falan çok iyi. Zaten hyundai , ford vs turbolarını revizyon için buraya yönlendiriyor. Kaliteli işçilikleri var.
Gidip görmenizi tavsiye edebilirim.
Edit: yaptıkları işe garanti veriyorlar.
http://pym.com.tr/
İmkanınız varsa sıfır almak... En kral revizyon 30.000 gider. her 5000km de bir revizyon ettirmekten bıktım artık. Dizelde revizyon sağlıklı olabiliyor ama benzinli aracta kesinlike sıfır. Tabiki imkan işi bu.
hddsheriff
11-12-2010, 22:26
Bende revizyon yaptırdım babamın dobloya 10-12 K km oldu şimdilik bir sıkıntı görünmüyor
egeturbo
11-12-2010, 23:19
Biz 12 yıldır turbo revizyonu yapıyoruz.
Eğer turbocunuz gerçektende orjinal tamir kiti kullanmıyor ise turbonuzun revizyonu gerçektende randımanlı olamayacaktır.Bazı yan markalar var orjinalleri kadar kaliteli kendimizde gördük taktık denedik.Eğer özellikle çin malı tamir takımlarında turboların gereksiz yere boşluk yaparak turbonun parçalandığnı kendim gördüm.Yukarıda okuduğum bir postta somunun düştüğünü okudum.Fakat yanlış anlaşılmasın turboların somunları %90 ı ters pasodur.Eğer bunda bir gevşeme söz konusu ise bilinki yeterli yağlama araçta olmaması yada yan sanay bir burç kullanıldıysa burçların yada gövdenin yağ deliklerinin küçük olmasından kaynaklanacaktır.
Ses balansı olayına gelince.
Ses balansını yaptığımızda cihaza girdiğimiz turbo kodu k03 kp39 t3 gibi kodlarda bize maximum kaç binde balans yapmamızı gerektiğini makine otomatik olarak hazırlamaktadır.
Zaten bir çoğumuz standart turbo basıncı ile aracıı kullanmamakta chip yada boost controoler gibi ürünlerle basınçlarını yüksek ayarlamakta.Bu yüzden turbolarınızda ötme meydana gelmsi çok normal özellikle dizel vnt tip turbolarda.Basınç içerde sıkışarak turbonun egzoz palini yawaş yawaş eğmekte ve balans oluşturmakta.
Araçlarımızı zaten çok sıkıştırdığımız için bize altındanda yapsalar dayanmaz :D
Pal büyütme olayına gelince pal büyütmek aslında olduğu kadar kolay değil turbocular eline ilk geçen büyük kanadı taktığını görüyorum.Ben kendimde kanatları v.s büyütüyorum fakat turbonun mili ile emme kanadı arasında ölçümler yaparak .Zaten kendi geliştirdiğimiz kanat büyütme işlemlerini öncelikle turbolara uygulayarak sonra kend araçlarımızda test ederek satışa sunuyoruz.Eğer ilk defa yapacağım bir araç ise cok büyük kanat kullanmadan tune ediyoruz.
Turbo revizyonu sağlıklı değil diyenler oluyor.
Aslında bu tamir kitlerini fabrika kendi üretiyor.Demekki ii birşeyki üretiyor.Sonuçta bugun belki sizlerin turbolarınız 450 TL İLE 2500 TL arası orjinal turboların fiyatları.Fakat geçenlerde bize gelen bi mercedes binek aracın turbosu 4500 TL turbocudaki satış fiyatı yetkili serviste bu fiyatı siz düşünün en 6000 vardır.
Çin malı turbo kullanna arkadaşlar varsada maddiyatlarını ayaladıktan sonra turbolarının değiştirmesini tavsiye ederim.
Hem orjinlai ile aynı basıncı üretememekte ve orjinali kadar kaliteli olmamakta.
Bugun en iyi çin malı turbo bile kesin bi problem çıkartmakta.Garrett Holset gibi turbo fabrikaları bunların testlerini bi ara web sitelerinde paylaştı.Ve hatta Garrett ülkemiz için bile Türkçe broşür bile hazırlamıştı.
Orjinalini kullanmakta her zaman fayda var :icon_tup:
ghibli06
12-12-2010, 12:28
sıkıntı bence parçadan ziyade uygulamada...
BEnce revizyonu yapan gerçekten uğraşarak emek vererek yapıyorsa no prolem :)
Bu ümraniye gümrükçüler sanayi sitesinde Akdeniz turbo var bilen varmı nasıldır tavsiye edermisiniz ?
huzur yoluna yakın general turbo var.orası benım bıldıgım anadolu yakasının en ıyı turbocusu ve adamda cok ılgılıdr huseyın abı var orda bos yere turbo sokmez para koparmaya calısmaz :)
ızmıre yakın olanlar ege turboya gıtsın :)
güncel
hortlattım ama istanbulda en iyi turbocu dıyebılcegımız neresı vardır
AtmoSpheriC
06-08-2012, 23:27
bendede bi gt2871 var onunda revizyona ihtiyacı var
benim 1.7 de ıslık çalmaya başladı şeytan büyüt diyor babam orjinali iyidir... :) ))))))
tdipower
07-08-2012, 12:43
defalarca turbo revizyonu yaptırdım, bazı turbolara çok farklı işlemler yaptırdım hiç problem yaşamadım. yapan yerin tecrübesi kullanılan malzeme ses balansı vs çok önemli
onur_guler88
31-08-2012, 16:32
orası öyle ama büyük turbonun tamiratı daha zor. büyük turbo daha yüksek flow üretip belli parçalardaki stresi (yatak ya da rulman, şaft vb) artırıyor, hassas balans istiyor. Ayrıca benzinli araçlar devir çevirdiğinden turbolarının akışı (flow demek istemedim) daha fazla tamiratı ve balansı daha hassas. Tamirattansa turbonun içini (cartridge) balanslı alıp eski salyangozları kullanmak daha mantıklı bence, sonuçta salyangoza kolay kolay birşey olmaz, eldeki turbo sıfır olur. Ben kendi aracımdaki 20g yi (mitsubishi) tamir ettirdim 1.3 den sonra kaçırıyordu daha ilk taktığımda dahi. Ankarada turbocu ümit de yaptırdım, sonra gittim bu bozuk dedim tekrar yaptırdım yine aynı yine aynı.. Bildiğiniz bi tamirci varsa ankarada valla bende son kez deneyebilirim sırf merakımdan, yedek turbom olmasına rağmen.
Birde bostanci sanayide kuzey turbo var orasi nasildir acaba?
İyi ustaligi olan yerleri burda herkes soylerse milletin isi gorulur
Elektronikkurdu
06-07-2016, 19:50
konuyu güncellemek gerekiyor
bende de turbo sorunu başladı dizel araç yorumlardan gördüğüm kadarıyla memnun olanda var olmayanlarda
turbonun balansını dijital olarak ayarlayan makine var bununla yapan varmıdır
https://www.youtube.com/watch?v=TMA5RFpGRbg
anladığım en sağlamı sıfır turbo, peki Çin olmadığını nasıl anlarız bunu belirtebilecek varmı?
Yapmayi biliceksin yapmayi bilmeyen duEnbazlarla isiniz olmasin
ghibli06
17-11-2016, 19:17
Yapmayi biliceksin yapmayi bilmeyen duEnbazlarla isiniz olmasin
yapmayı bileni de bilmeyeni de açıkça yazmak lazım o zaman :)
bu bostancıdaki imamoğlu turbo nasıldır bilen varmı? iyi diye duydum ama, karşıdada bayileri varmış....
Bende tavsiye etmiyorum, 2 defa hibrit yapildi ikiside ayni bir hafta 10 gunde patladi yag basinci falan dusuk ondan mil kesiyor dediler ama orjinali taktiklarindan beri 50-60k km oldu hicbir sorun cikmadi. Orjinal turboyu firma kendi temin etti. Islerle asagi yukari fitlesmis olduk. Tabi aradaki intercoolerdan yag ve yag filtresine kadar yaklasik 2x500tl direk bana kacmis oldu + cekici paralari.
Guney turboyuda 1 defa denedim, istediginiz verimi alamayinca ayni hafta hicbir zorluk cikarmadan iade alip parami geri odediler. 1-2 gun beklersem tekrar ayarlaybiliceklerini soylediler ama zamanim yoktu bekleyemedim. Esnafliklari cok iyi ve cok fazla memnunmusterileri var :)
Sonuc, ben olsam 3 e 5 e bakmam orjinal takma sansim varsa 0 veya az kullanilmis 2.el alir gecerim :) inanin yasanabilicek problemler daha cok yipratiyor. Yolda kalip cekici beklemekten tutun arabanin yatmasina kadar hep dert.
Not: balans yapilan makineler genelde gercek hayattaki rpm leri yakalayamiyorlar hele buyuk turbolarsa yanindan gecmiyor :) dogal olarak risk artiyor
fsunnetci
17-11-2016, 20:18
belki yeri olmayabilir ama çin malı turbolara çok eleştiriler geldiğinden yazmak istedim Benim Honda Integra araçta Godspeed T2 flanşlı TB28 turbo var ve 0.9 barda çalışıyor ve 2012'den berri tıhhh demedi bende şaşırdım ve hatta bu yaz kesin gider dedim çünkü intercoolerdan biraz yağ verio ama bu yazda çıktı kış geldi artık seneye yaa kısmet diyecem :) demem o ki çin malı turbolar söylenenler kadar ya çok dandik değiller yada bende kinin maşallahı var :cool:
evolution_9
17-11-2016, 20:46
Hocam bizim iş makinası ve kamyonlarımız var şimdiye kadar tamir ettirdiğim hiç bu turbıdan uzun dönemde randıman almadım. Üstelik bi sorunda sana çok büyük maliyetler açabilir. Ben olsam gider yenisini alırım kafam raht olur
Hocam bizim iş makinası ve kamyonlarımız var şimdiye kadar tamir ettirdiğim hiç bu turbıdan uzun dönemde randıman almadım. Üstelik bi sorunda sana çok büyük maliyetler açabilir. Ben olsam gider yenisini alırım kafam raht olur
bir turbocuda gördüğümü anlatıyorum büyük iş makinesi turbo su balansını yapıyordu makinede daha öncede gördüğüm normal turbolardaki sonuclar çıkmamıstı bildiğin balans yüksekti niye böyle dedim iş makinesi gerek yok hassaslığa vs diye laf yapmıştı uzaklaştım direk ordan yani malzeme büyük diye mi uğraşmadı yoksa nasılsa iş makinesi devir dönmüyor diye mi çözememiştim :( :(
yeni konu açmak istemedim. turbo revizyonu yaptırmam gerekiyor. araç fluence 1.5 dci. istanbul avrupa yakası işinin ehli bir turbocu tavsiye edecek olan var mıdır?
AliGizda
25-11-2020, 17:30
yeni konu açmak istemedim. turbo revizyonu yaptırmam gerekiyor. araç fluence 1.5 dci. istanbul avrupa yakası işinin ehli bir turbocu tavsiye edecek olan var mıdır?
Maslak Turbo Servisi, Atatürk Oto Sanayi sitesinde. İşini gerçekten layıkıyla yapan, güzel esnaf.
Maslak Turbo Servisi, Atatürk Oto Sanayi sitesinde. İşini gerçekten layıkıyla yapan, güzel esnaf.
teşekkürler. İkitelli yada topkapı taraflarında tavsiye edebileceğiniz bir esnaf var mıdır?
normal turbo revizyonu için Topkapı dediğinizden dolayı sayfanın başında da ismi geçen güney turboyu tavsiye edebilirim.
5-6 sene önce pendikte 2 kere revizyon yaptırıp cortlayan turboyu güney turboda yaptırmıştık ve sıkıntı yaşamamıştık.dükkana da gittim esnaf olarak çok iyiler,herhangi bir sıkıntıda iade vs hiç sıkıntı yapmadıklarını duydum.
Gokmen Erbas
26-11-2020, 06:02
sıfır turbo takınca revizenin çok da işe yaramadığını anlıyorsunuz
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.