PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 5. viteste Gazlama



alperx
06-11-2010, 02:11
Selam

5. viteste 200+ hızla 'boost'larken ,

1. EGT çok mu artar ?
2. bu yuzden detonasyon oluşur mu ?
3. oluşursa - neden ?

bilalMW
06-11-2010, 18:01
Fakir karışım olabilirmi?

alperx
06-11-2010, 19:58
yok aksine karışım 10:1 idi

yavuz364
06-11-2010, 20:23
ya ben anlamadım, Alperx arkadaş bi sorun söylememiş gibi geldi, sadece sormuş :) yada ben anlamadım olayı, açıklaya bilir misiniz ?
ben de yüksek hızlarda bunu düşünüyordum, muhtemelen EGTm de yükseliyordur, birde detonasyonu açıklayabilir misiniz..

Fakir karışım olabilirmi?


yok aksine karışım 10:1 idi

Oz`
07-11-2010, 02:29
fakir kırar ee peki zengin kırarmı evet kırar pistonların kropaj yapar ama 10 afr olması detenasyon olmayacak manasına gelmityor:)

alperx
07-11-2010, 08:08
o zaman "neden" :)

senna
07-11-2010, 08:34
yakıt kaliten nasıl? pompa basıncı nasıldı depo boşmuydu?

merruse
07-11-2010, 10:58
10 AFR gördünüz diye kesinlikle 10 AFR olmayabilir makine. Birçok wideband 10 altı değerleri okumuyor.

Pistonların durumunu görmek lazım. Erime var ise eğer enjektör hacimleriniz yetmiyor olabilir. EGT nin yükselmesi aşırı yakıt ve/veya yanmamış yakıtın egzost manifoltunda yanmaya devam etmesi vs vs vs anlamına da geliyor sonuçta.

Bence enjekörlerinizin hacmi yetmemiş olma ihtimali yüksek.. Dolayısı ile enjektörler sürekli açık kalıp silindir içerisine kontrolsüz yakıt püskürtmüş olabilir.

alperx
07-11-2010, 21:37
ekstra bilgileri vereyim..

EGT yükseldi mi yükselmedi mi bilmiyorum.. göstergem yok..
sadece EGT yükselir mi diye sormuştum bu şartlarda..

AFR 10 altı da olabilir ama AEM gösterge'de 10 küsür diye hatırlıyorum. Doğru, 10 altını göstermiyor.
Pistonlarda erime yok ama birinde parça kırılması var.

http://www.ruhum.com/mot1.jpg

http://www.ruhum.com/mot2.jpg

http://www.ruhum.com/mot3.jpg

grey
07-11-2010, 23:06
ya ben anlamadım, Alperx arkadaş bi sorun söylememiş gibi geldi, sadece sormuş :) yada ben anlamadım olayı, açıklaya bilir misiniz ?
ben de yüksek hızlarda bunu düşünüyordum, muhtemelen EGTm de yükseliyordur, birde detonasyonu açıklayabilir misiniz..

Konunun başlığı :)

fsunnetci
08-11-2010, 08:52
Pistonlar'da Erime yok ama parça kırılması var demissin bence bu pekte hayra alamet değil

merruse
08-11-2010, 09:00
Soldan ikinci silindirin bujisinin tırnağı yerindemiydi?

alperx
08-11-2010, 09:10
evet tümü yerinde saglam. tüm sübap ve buji görüntüleri bu gonderdigim fotografla birebir aynı zaten o yuzden hepsini ayrı ayrı koymadım..

akın
20-11-2010, 22:33
piston forget miydi? Top speed egt yi yükseldir yaklaşık 50 ile 100 derece arasında. Aşırı besleme atmo kadar top speed sevmez. Eğer forget değilse piston o basınca dayanamamış herşey yerinde ve niazmi düzgün çalışsa bile.. intercooler hacmi bile çok önemlidir. yakıtv.s. pompa... gibi.

senna
21-11-2010, 10:09
fotoğrafları göremiyorum ama nereden parça kırıldı pistonda varmıdır foto yada görünmeyen foto onlarmıdır

alperx
21-11-2010, 20:29
fotoğrafları göremiyorum ama nereden parça kırıldı pistonda varmıdır foto yada görünmeyen foto onlarmıdır

Fotografları guncelledim kusura bakmayın..

http://www.alperileri.com/mot1.jpg

http://www.alperileri.com/mot2.jpg

http://www.alperileri.com/mot3.jpg

http://www.alperileri.com/mot4.jpg

http://www.alperileri.com/mot5.jpg

http://www.alperileri.com/mot6.jpg

akın
21-11-2010, 21:31
pistonlar daha sökülmedi galiba. Sanırım segman kanalı kırmış olabilir.