PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Coilover - Spor Yay - Yay Kesme



NETMAR
07-11-2010, 19:05
merak ettigim ve bilmedigim bir konu olan coiloverları bilgisi olan arkadaslar anlatırlarsa sevinirim

spor yaydan farkı nedir? bu kadar pahalı olmasının elle tutulur sebebleri varmı?

yol tutuş falan çok önemli degilse yay kesme de aynı işlevi gorurmu?

Coilover, Spor Yay ve Yay Kesme olaylarını karşılaştıma yaparak anlatır mısınız?

NETMAR
07-11-2010, 21:07
herkes taktırmış ama kimse ne işe yaradığını bilmiyor heralde

Serkan06
07-11-2010, 21:11
Coilover denen sistemler, duruma göre yükseltilip alçaltılabilen komplike sistemlerdir, spor yayda ise sürekli aynı seviyede düşüklük sağlarsınız, ve çoğu araçta orjinal amortisöre takılan spor yaylar istenen verimi vermez, kesik yaylara gelirsek, orjinal amortisörde eğer kesik yay kullanırsanız araç düşer fakat aşırı zıplama gibi olumsuz sonuçlar elde edersiniz.
yani coilover denen sistemler amortisör ve yaydan oluştuğu için daha pahalı ve daha amaca uygun sistemlerdir. benim denemediğim sadece coilover kaldı, kesik yay ve spor yay kullandım ama ikisindende istediğim performansı alamadım.

bora1311
07-11-2010, 21:56
Süspansiyon nedir ?
Süspansiyon, otomobilimizin alt takımı ve kabini arasında bulunan, darbeleri önleyerek bizlere sürüş konforu sağlayan sistemdir. Bozuk yollardaki darbeleri emmek haricinde aynı zamanda yüksek hızlarda sabit bir sürüş sağlar. Süspansiyonsuz bir otomobil düşünecek olursak, yoldaki tüm çukur, taş ve tümsekleri potansiyel tehlike olarak görebiliriz.Çünkü en küçük bir çukur bile otomobilin dengesini bozacak ve tüm kontrolü sizin elinizden alacaktır.
En basit şekilde süspansiyonların iki bileşeni vardır. Bunlar; yaylar ve amortisörlerdir.

Yaylar
Yayları üç tipte inceleriz. Bunlar sargılı yay ,torsiyon yay ve yaprak yaydır. Sargılı yay en aşina olduğumuz ve aslında sarılmış torsiyon çubukları olarak kabul ettiğimiz tiptir.Yaprak yay daha çok Amerikan otomobillerinde kullanılır. Dizaynı çok eski zamana dayanan, bir çok katman metal şeritten oluşan bir yay tipidir. Torsiyon yay ise, bir ucu şaseye diğer ucu ise süspansiyon kollarına bağlanmış, darbeyi kendi çevresi etrafında dönerek emen demir bir çubuktur. Sargı yaya benzer bir performansa sahiptir. VW Beetle, hava soğutmalı Porsche ler ve Peugeot 206 gibi otomobillerde kullanılmıştır.

Amortisörler
Darbeleri emdiklerini söylersem şaşıracağınızı düşünmüyorum tabii ki. Aslında araçtaki dikey hareketleri kontrol ederler. Eğer otomobilinizde sadece yay olsaydı, aracınız mideniz bulanıncaya kadar yaylanırdı. Amortisörler yayların esnemesini kontrol altına alırlar. Bu şekilde yoldaki herhangi bir engelin kabindekilere yansımasını önlerler. Aynı zamanda yaylara devamlı güç uygulayarak lastiklerinizin her zaman yola temas
etmesini sağlarlar.

Sert yaylar ve Amortisörler ile nereye kadar ?
Aracımızın yol tutuş performansını arttırmak ve yere yakınlaştırarak sportif bir görünüm elde etmek için ilk olarak başvurduğumuz yöntem çoğu kez orjinal yay ve amortisörleri spor olanları ile değiştirmektir. Yay kesmenin, zaten bildiğinizi düşündüğüm için, ne kadar yanlış ve ölümcül sonuçlar doğurabilecek bir hata olduğundan bahsetmeyeceğim. Peki bunların haricinde tam olarak istediğiniz sertliğe ve araç yüksekliğine sahip olabileceğiniz
sağlık bir seçeneğiniz yok mu?

Modern Coilover Sistemleri
Bu sistemler gelişmiş süspansiyonlar olarak adlandırılabilir. Birçok süspansiyon ayarı barındırır. Sürücünün istediği gibi kişiselleştirebildiği, otomobiline ve sürüş stiline göre ayar yapabildiği bir sistemdir. Araç yüksekliğinin, amortisör ve yay sertliğinin ve hatta bazı ürünlerde kamber açısının ayarlanabilmesi ile ciddi anlamda otomobil yol tutuş performansını geliştirir.

Yükseklik ayarı amortisör gövdesi üzerinden ayarlanabilmekte ve istenildiği zaman istenilen ölçülerde değiştirilebilmektedir. Burada büyük bir özgürlük söz konusudur. Spor yay ve amortisör üreticilerinin aracınız için belirlediği standartların dışına çıkabilmenizi mümkün kılar. Kaliteli coilover lar 12 cm e varan yükseklik ayarı sunmaktadır. Ayar için coilover ile birlikte gelen anahtarlar ile işlem en fazla 10 dakika içerisinde tamamlanır.


Sertlik ayarı amortisörün üzerinde bulunan vanalardan yapılır. En yumuşak ve en sert karaktere geçiş saniyeler içerisinde ayarlanabilir. Böylece şehir içinde konfor sağlanırken pist günlerinde aracınızdan maksimum performans alabilirsiniz.


Gelişmiş modellerde kamber açısının ayarlanması mümkündür. Bu aracın lastiklerinin yere basma açısını değiştirmek anlamına gelir. Drift otomobillerine abartı örneklerine raslayabileceğiniz kamber ayarları viraj içi tutunmada büyük önem taşır. Profesyonel kişiler ön ve arka kamber ayarlarına büyük önem vererek yol tutuş konusunda işi bilmeyenlerden sıyrılırlar.

alıntıdır...

Safak
07-11-2010, 21:59
Yabancı bir forumda aynı bu konu...

Sosyal mesajlar havada uçuşuyor, kesmek ölümdür, kesen mühendise parmak atmış olur vs vs...

Arada bir post gülmekten öldürmüştü beni...

"aldığım KW coilover mevcut jantlarımla istediğim gibi olmayınca onun yaylarını kestim"....

NETMAR
08-11-2010, 09:51
Süspansiyon nedir ?
Süspansiyon, otomobilimizin alt takımı ve kabini arasında bulunan, darbeleri önleyerek bizlere sürüş konforu sağlayan sistemdir. Bozuk yollardaki darbeleri emmek haricinde aynı zamanda yüksek hızlarda sabit bir sürüş sağlar. Süspansiyonsuz bir otomobil düşünecek olursak, yoldaki tüm çukur, taş ve tümsekleri potansiyel tehlike olarak görebiliriz.Çünkü en küçük bir çukur bile otomobilin dengesini bozacak ve tüm kontrolü sizin elinizden alacaktır.
En basit şekilde süspansiyonların iki bileşeni vardır. Bunlar; yaylar ve amortisörlerdir.

Yaylar
Yayları üç tipte inceleriz. Bunlar sargılı yay ,torsiyon yay ve yaprak yaydır. Sargılı yay en aşina olduğumuz ve aslında sarılmış torsiyon çubukları olarak kabul ettiğimiz tiptir.Yaprak yay daha çok Amerikan otomobillerinde kullanılır. Dizaynı çok eski zamana dayanan, bir çok katman metal şeritten oluşan bir yay tipidir. Torsiyon yay ise, bir ucu şaseye diğer ucu ise süspansiyon kollarına bağlanmış, darbeyi kendi çevresi etrafında dönerek emen demir bir çubuktur. Sargı yaya benzer bir performansa sahiptir. VW Beetle, hava soğutmalı Porsche ler ve Peugeot 206 gibi otomobillerde kullanılmıştır.

Amortisörler
Darbeleri emdiklerini söylersem şaşıracağınızı düşünmüyorum tabii ki. Aslında araçtaki dikey hareketleri kontrol ederler. Eğer otomobilinizde sadece yay olsaydı, aracınız mideniz bulanıncaya kadar yaylanırdı. Amortisörler yayların esnemesini kontrol altına alırlar. Bu şekilde yoldaki herhangi bir engelin kabindekilere yansımasını önlerler. Aynı zamanda yaylara devamlı güç uygulayarak lastiklerinizin her zaman yola temas
etmesini sağlarlar.

Sert yaylar ve Amortisörler ile nereye kadar ?
Aracımızın yol tutuş performansını arttırmak ve yere yakınlaştırarak sportif bir görünüm elde etmek için ilk olarak başvurduğumuz yöntem çoğu kez orjinal yay ve amortisörleri spor olanları ile değiştirmektir. Yay kesmenin, zaten bildiğinizi düşündüğüm için, ne kadar yanlış ve ölümcül sonuçlar doğurabilecek bir hata olduğundan bahsetmeyeceğim. Peki bunların haricinde tam olarak istediğiniz sertliğe ve araç yüksekliğine sahip olabileceğiniz
sağlık bir seçeneğiniz yok mu?

Modern Coilover Sistemleri
Bu sistemler gelişmiş süspansiyonlar olarak adlandırılabilir. Birçok süspansiyon ayarı barındırır. Sürücünün istediği gibi kişiselleştirebildiği, otomobiline ve sürüş stiline göre ayar yapabildiği bir sistemdir. Araç yüksekliğinin, amortisör ve yay sertliğinin ve hatta bazı ürünlerde kamber açısının ayarlanabilmesi ile ciddi anlamda otomobil yol tutuş performansını geliştirir.

Yükseklik ayarı amortisör gövdesi üzerinden ayarlanabilmekte ve istenildiği zaman istenilen ölçülerde değiştirilebilmektedir. Burada büyük bir özgürlük söz konusudur. Spor yay ve amortisör üreticilerinin aracınız için belirlediği standartların dışına çıkabilmenizi mümkün kılar. Kaliteli coilover lar 12 cm e varan yükseklik ayarı sunmaktadır. Ayar için coilover ile birlikte gelen anahtarlar ile işlem en fazla 10 dakika içerisinde tamamlanır.


Sertlik ayarı amortisörün üzerinde bulunan vanalardan yapılır. En yumuşak ve en sert karaktere geçiş saniyeler içerisinde ayarlanabilir. Böylece şehir içinde konfor sağlanırken pist günlerinde aracınızdan maksimum performans alabilirsiniz.


Gelişmiş modellerde kamber açısının ayarlanması mümkündür. Bu aracın lastiklerinin yere basma açısını değiştirmek anlamına gelir. Drift otomobillerine abartı örneklerine raslayabileceğiniz kamber ayarları viraj içi tutunmada büyük önem taşır. Profesyonel kişiler ön ve arka kamber ayarlarına büyük önem vererek yol tutuş konusunda işi bilmeyenlerden sıyrılırlar.

alıntıdır...

gayet güzel oldu teşekkürler. ama bu coiloverlar yeni modeller için genelde ben twingomu basmak istedigim zaman mecburen yaylarını kesmem gerek çünkü spor yay bile yok türkiyede

bora1311
08-11-2010, 20:38
gayet güzel oldu teşekkürler. ama bu coiloverlar yeni modeller için genelde ben twingomu basmak istedigim zaman mecburen yaylarını kesmem gerek çünkü spor yay bile yok türkiyede

rica ederim, bazı yerler araca uygun coilover yapıyor diye biliyorum...

_driver_
08-11-2010, 21:44
gayet güzel oldu teşekkürler. ama bu coiloverlar yeni modeller için genelde ben twingomu basmak istedigim zaman mecburen yaylarını kesmem gerek çünkü spor yay bile yok türkiyede

bence kesmeden once iyice bi arastırın. yay konusunda kesmeden de bir şekilde size yardımcı olacak yerler vardır. hele ki istanbul gibi bi yerde :)

By_HaNNibaLL
09-11-2010, 00:11
yaylari kesmektende ısıtarak basmak daha mantikli geliyor bana tam bilmyiorum nasil oluyor ama.

M U R A T
09-11-2010, 08:40
Yabancı bir forumda aynı bu konu...

Sosyal mesajlar havada uçuşuyor, kesmek ölümdür, kesen mühendise parmak atmış olur vs vs...

Arada bir post gülmekten öldürmüştü beni...

"aldığım KW coilover mevcut jantlarımla istediğim gibi olmayınca onun yaylarını kestim"....

o zaman senin istediğin gibi mesajlarda verelim yaylarımızı keselim amortisör milinden de alalım kara düzen geri gelsin 5. enjektör kullanalım...

0zan
11-11-2010, 19:41
Coilover pist kullanımı dışında son derece rahatsız ve gereksiz bir uygulama, aracımda tein type flex coilover var, beyin felci geçirtecek bana, Almanya gibi yollar için ideal ancak TR de kesinlikle rahatsız, gereksiz, tehlikeli...

Dragger
11-11-2010, 19:43
Bence o senin kullandıgın coiloverdan kaynaklanıyor.

Ben KW kullanıyorum, inanılmaz memnunum.

Konfor da gayet iyi en alcak halinde bile.

gokhan035
11-11-2010, 19:52
sanırım coilover ınız da bir problem var ya da sertlik-yumuşaklı ayarı yok ya da en sertte kullanıyorsunuz vs

nerdeyse tüm amortisör yay kombinasyonlarını denedim kendi aracımda, en son D2 racing coiloverlarımı aldım huzura erdim. Hem konfor hem yol tutuş hem de indir kaldır kullanışlığı vs. "arabamda iki mod parçası eksik olsun almayıveriyim ama mutlaka coilover ım olsun" mantığını benimsedim :)

Dragger
11-11-2010, 20:10
Aynen jant almadan coilover alırım yeni arabamda :)

OmerRS
11-11-2010, 20:26
Coilover larda amortisörün çalışma aralığı izin verdiği sürece yükseklikte değişiklik yapabilirsiniz ancak standart amortisörlerde bu çalışma aralığı standart yüksekliği referans alarak belirlenmiştir ve daha kısadır genellikle.

Bir de her coilover kitinde amortisörler en düşük ve en yüksek haliyle ideal çalışacak diye düşünmemek lazım bunun için daha pahalı kitlere ihtiyaç vardır ve giriş seviyesi bir coilover sisteminin çalışma aralığı da bu yüzden dardır.

Size önerebileleceğim yükseklik takıntınız yoksa iyi bir markanın amortisör yay kitini almanız. Zaten bu kitlerin fiyatlarının diğer firmaların coilover kitlerinden fazla olduğunu görürsünüz. Haliyle coilover kitleri de daha pahalı ve kesinlikle pahalı iyidir:)

NETMAR
11-11-2010, 21:08
benım araç zaten 6-7bn lira 2 mılyar verıp coil taktırmak istemiyorum sadece goruntu olsun dıye basmak ıstıorum fakat durduk yere ölmenin de manası yok

ama golf yada focus alırsam bundan sonra ılk takacagım sey coil olacak