Orijinalini görmek için tıklayınız : air control valve (IACV Sensörü)
merhaba arkadaşlar.
konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar mutlaka olacaktır.
93 sedan esayda yanan arıza lambası sonunda 11 nolu arızanın olduğu tespit edildi.
11 nolu arızada ustanın dediğine göre IACV sensörü yani hava kontrol valfi.
söküldü, yıkandı, hava filan tutuldu ama ışık sönmedi. araba ilk çalıştığında 30-40 saniye kadar normal çalışıyor, sonra arıza lambası yanıyor ve devir biraz düşüyor. olması gerekenden daha aşşağıda çalışıyor. (sabahları motor soğukken otomatik jigle normal devreye giriyor.)
konu hakkında ayrıntılı bilgisi olanlardan:
1- arızanın parça değişmeden giderilip giderilmeyeceği, yani mevcut parçanın onarımının mümkün olup olmadığı,
2- arabaya herhangi bi zarar verip vermeyeceği, gidişini etkileyip etkilemeyeceği,
3- yada elinde bu parçadan olan arkadaşlardan temin edebilirmiyim gibi sorularım var.
4- bir kaç yerde bu arızaya sürekli açık hava filtresi kullanmanın neden olduğunu söylediler, doğrumudur?
5- crx lerin aynı parçası esay a olurmu?
konu ile ilgili cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
http://img139.imageshack.us/img139/2050/52561tm1.jpg
Rölanti valfi bunun diğer adı. Soğuk havada ve motor soğukken araban rölantide stop falan eder. Onun dışında bir numarası yok.
İçinde basit bir selenoid var, 12 V verince valfi çekip içeriye daha fazla hava girmesini sağlıyor. Bir nevi elektronik jikle görevi yapıyor yani.
BAHADIR24
09-11-2010, 17:31
benim araçtada vti gaz kelebeği var ve üstünde iacv yok ilk çalıştığında ısısnana kadar gaz vermezsem stop ediyor
-bildiğim kadarıyla otomatik jikle görevini bu sensör yapıyor
-bende dün d14 ün gaz kelebeğinden devir daim suyunu geçirdim ve kelebek boşta duruyor iacv de üzerinde takılı ama sorun çözülmedi (bildiğim kadarıyla su ısınıncaya kadar devrede oluyor iacv ve ısınınca devreden çıkıyor ama şu an bende çalışmıyor???)
vtecturbo
09-11-2010, 18:25
bu resımdekı otomatik jıgle degıl.bu parca rolentıyı stabıl tutmaya yarar.gaz verdıgınızde motoru stop ettırmeden rolentıde stabıl bı sekılde calıstıran budur ve ecu tarafından yonetılır .bu bozuk olursa duzensız rolentı veya stop etme olayları yasanır.ayrıca vtes degısımlerınde aracta sılkelenme vs gıbı sorunlarda olur.
temızledıgınızde ecuyu mutlaka resetleyın.
Otomatık jıgle olayını gerceklestren cıhaz mekanık olarak su sıcaklıgı ıle termostat gıbı calısır ve genelde hondalarda bogaz kelebegın altındadır.pek arıza yapan bisey degıldır.
vtecturbo
09-11-2010, 18:31
ayrıca bunu temızledıkten sora fısını takmadan once arabayı calıstırıp bagaz kelebek kurtusu uzerınde bulunan rolentı hava vıdasından motoru 750-800 gıbı duzgun calısacak ssekılde ayarlayın sora fısı takıp ecuyu resetleyın.tabı motor tam ısınmıs olmalı yanı fan acmiş olmalı cunku su sıcaklıgı bu cıhaz ıcınde otomatık jıgle ıcınde rolentıyı dırek degıstırıcı bır etkendır.
bu resımdekı otomatik jıgle degıl.bu parca rolentıyı stabıl tutmaya yarar.gaz verdıgınızde motoru stop ettırmeden rolentıde stabıl bı sekılde calıstıran budur ve ecu tarafından yonetılır .bu bozuk olursa duzensız rolentı veya stop etme olayları yasanır.ayrıca vtes degısımlerınde aracta sılkelenme vs gıbı sorunlarda olur.
temızledıgınızde ecuyu mutlaka resetleyın.
Otomatık jıgle olayını gerceklestren cıhaz mekanık olarak su sıcaklıgı ıle termostat gıbı calısır ve genelde hondalarda bogaz kelebegın altındadır.pek arıza yapan bisey degıldır.
Bence doğru iletişim kuramıyoruz. Aynı aleti ben çeşitli defa kullandım ve aynen aşağıda anlattığım gibi çalışıyor.. Honda ayrı bir icatta bulunduysa bilemem ama aşağıdaki şekilde MS ile gayet güzel kontrol edilebiliyor.
- O alet motor suyu soğukken motora daha fazla hava gitmesini sağlayarak rölanti devirinin yükselmesini ve dolayısı ile motorun daha çabuk ısınmasını sağlar. Dolayısı ile otomatik jikledir.
- Aynı zamanda rölanti valfi görevini görür zira motor ısındıktan sonrada bir miktar açık kalarak kelebeğin tam kapalı olduğu zamanda sınırlı miktarda hava geçmesine izin vermek sureti ile motorun stop etmesini engeller.
ayrıca bunu temızledıkten sora fısını takmadan once arabayı calıstırıp bagaz kelebek kurtusu uzerınde bulunan rolentı hava vıdasından motoru 750-800 gıbı duzgun calısacak ssekılde ayarlayın sora fısı takıp ecuyu resetleyın.tabı motor tam ısınmıs olmalı yanı fan acmiş olmalı cunku su sıcaklıgı bu cıhaz ıcınde otomatık jıgle ıcınde rolentıyı dırek degıstırıcı bır etkendır.
şimdi iki arkadaşında dediklerini aynen yaşıyorum. rolanti düzensiz, yalnız arabam stop etmiyor.
vtecturbo arkadaşım sizin dediklerinizi uyguladığım takdirde inşallah arıza düzelir. anladığım kadarıyla kolay bozulan bir parça değil.
bide temizlikten kasıt tam nedir? su hortumları ve emmeye bağlı vidaları söküp tamamen parçayı ayırarak benzinle filanmı yıkayayım,
ilginiz için çok teşekkürler arkadaşlar..
vtecturbo
09-11-2010, 19:11
Bence doğru iletişim kuramıyoruz. Aynı aleti ben çeşitli defa kullandım ve aynen aşağıda anlattığım gibi çalışıyor.. Honda ayrı bir icatta bulunduysa bilemem ama aşağıdaki şekilde MS ile gayet güzel kontrol edilebiliyor.
- O alet motor suyu soğukken motora daha fazla hava gitmesini sağlayarak rölanti devirinin yükselmesini ve dolayısı ile motorun daha çabuk ısınmasını sağlar. Dolayısı ile otomatik jikledir.
- Aynı zamanda rölanti valfi görevini görür zira motor ısındıktan sonrada bir miktar açık kalarak kelebeğin tam kapalı olduğu zamanda sınırlı miktarda hava geçmesine izin vermek sureti ile motorun stop etmesini engeller.
belkı ford da iacv ve fast idle valve ıkısı bır arada olabilır ve sızın anlattıgınız gıbı calısıyordur fakat old school hondalarda(yenılerı bılmem) ıkısı ayrı parcadır bırı ecu tarafından yonetılır(iacv) .dıgerı dırek mekanıktır fast ıdle thermo valve termostat gıbı calısır(O alet motor suyu soğukken motora daha fazla hava gitmesini sağlayarak rölanti devirinin yükselmesini ve dolayısı ile motorun daha çabuk ısınmasını sağlar. Dolayısı ile otomatik jikledir.) soyledıgınız olayı gerceklestırır.
.amac sızın yanlış oldugunuzu soylemek degıl sadece bıldıgımı yazdım.
crx tekiyle aynımıdır acaba bu parça.
vtecturbo
09-11-2010, 19:16
şimdi iki arkadaşında dediklerini aynen yaşıyorum. rolanti düzensiz, yalnız arabam stop etmiyor.
vtecturbo arkadaşım sizin dediklerinizi uyguladığım takdirde inşallah arıza düzelir. anladığım kadarıyla kolay bozulan bir parça değil.
bide temizlikten kasıt tam nedir? su hortumları ve emmeye bağlı vidaları söküp tamamen parçayı ayırarak benzinle filanmı yıkayayım,
ilginiz için çok teşekkürler arkadaşlar..
o parcayı soktugunde emme manıfolduna baglanan yuzeyınde 2 tane delık goruceksın o delıklerın ıcını balata spreyı (benzın de olur ama asla tıner vs olmaz)ıle guzelce temızlemen gerek yanı kurumu temızlemıs oluyorsun.zaten rolentı valfınınde duzgun calısmasını engelleyen o kurum .cunku valf tam yerıne oturmadıgından kacak yapıp dengesını bozuyor rolantının.
vtecturbo
09-11-2010, 19:17
crx tekiyle aynımıdır acaba bu parça.
onu tam bılemıcem zc bınen arklar bılır muhtemelen.
arıza lambası yaktığına göre muhtemelen elektronik bir arıza var denebilir o zaman. yani iacv arızalı tahminim. iki parçada birbirinden ayrılmıyor herhalde.
BAHADIR24
09-11-2010, 19:34
belkı ford da iacv ve fast idle valve ıkısı bır arada olabilır ve sızın anlattıgınız gıbı calısıyordur fakat old school hondalarda(yenılerı bılmem) ıkısı ayrı parcadır bırı ecu tarafından yonetılır(iacv) .dıgerı dırek mekanıktır fast ıdle thermo valve termostat gıbı calısır(O alet motor suyu soğukken motora daha fazla hava gitmesini sağlayarak rölanti devirinin yükselmesini ve dolayısı ile motorun daha çabuk ısınmasını sağlar. Dolayısı ile otomatik jikledir.) soyledıgınız olayı gerceklestırır.
.amac sızın yanlış oldugunuzu soylemek degıl sadece bıldıgımı yazdım.
İACV den su geçmesinin mantığı ne ozaman:confused: birde sensörünü sökünce içinde mıknatıslı bir sistem var:soru:
basit bozulan bir parçadır...genellikle kesici uzatıldıgı , avans açıldıktan veya motora fazla yüklenilme ardı sıra bozulan bir parçadır...
bir çok arkadaşımın si ında bozuldu ve kendimin kide bozuldu...sensörünü çıkarttım , arıza ışıgını modülden söndürdük ve öle kullanıyorum...şu zamana kadar bir problem yaşamadım stop etme vs gibi rolanti biraz düşük fakat sıkıntı yok...ecudan okudugumuz 650-700...
temizlendi katıldı fakat bende de fayda etmedi....crx lerinkiyle aynımı bilmiyorum ama aynıysa bile gene bozulabilir...gene bozulabilir endişesiyle yenisini alıp takmadım...vti-d16y8 v.b gibi elektronik olanlara geçmeyi planlıyorum (uydurabilirsek)...
teşekkürler bilgiler için arkadaşlar...
utkuselamoglu
10-11-2010, 08:20
eğer yanlış kablo bağladıysan beyinin çıkışını yakıyosun hondalarda görülen bişi.. bi daha beynin çıkışını tamir etmeden çalışmaz sensorun..
BAHADIR24
10-11-2010, 08:46
eğer yanlış kablo bağladıysan beyinin çıkışını yakıyosun hondalarda görülen bişi.. bi daha beynin çıkışını tamir etmeden çalışmaz sensorun..
İACV den su geçmesinin mantığı ne :confused: birde sensörünü sökünce içinde mıknatıslı bir sistem var
(benim araçtada vti gaz kelebeği var ve üstünde iacv yok ilk çalıştığında ısısnana kadar gaz vermezsem stop ediyor
-bildiğim kadarıyla otomatik jikle görevini bu sensör yapıyor
-bende dün d14 ün gaz kelebeğinden devir daim suyunu geçirdim ve kelebek boşta duruyor iacv de üzerinde takılı ama sorun çözülmedi (bildiğim kadarıyla su ısınıncaya kadar devrede oluyor iacv ve ısınınca devreden çıkıyor ama şu an bende çalışmıyor???)
Techturkey.com Post 3
yardımcı olursanız sevinirim...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.