Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2.0 TFSİ cupra yardım ???



Alperen-B
12-11-2010, 01:04
leon 2.0 TFSİ cupra almayı düşünüyoruz..çok yakın bi arkadaşıma alacağız..aracı genel olarak bilmekteyiz fakat artıları ve eksileri nelerdir,herhangibir kronik sorunu varmı(özellikle 2.0 TFSİ cupra kullanıcıları bilgilendirirse çok sevinirim) ??? arac hakkında bilgi sahibi veya çevresinde olanlar yardımcı olurlarsa memnun olurum...netice itibariyle 50 bin tl gibi bi rakama alabilecegimiz bi araba ve bu parada az bi para değil..yorumlarınız için şimdiden ayrı ayrı tşk ederim...

arfy
12-11-2010, 01:37
özellikle biraz oynandıktan sonra benzin pompasıyla ilgili problemler oluyor sanırım .. orjinal pompa bi yerden sonra banane ya oynamıyorum ben diyip küsüyor..

ayrıca alıcağınız aracın linki falan varsa bilen tanıyan olur muhtemelen linki paylaşırsanız..

Alperen-B
12-11-2010, 01:56
özellikle biraz oynandıktan sonra benzin pompasıyla ilgili problemler oluyor sanırım .. orjinal pompa bi yerden sonra banane ya oynamıyorum ben diyip küsüyor..

ayrıca alıcağınız aracın linki falan varsa bilen tanıyan olur muhtemelen linki paylaşırsanız..


şu anda arac bakınıyoruz kesin karar vermedik bi araca.peki pompa değiştirdiğimiz zaman sorun devam ediyormu?yani hali hazırda mod lanmış cupralar(apr-walbro benzin pompalı) stock turbo ve stock internal ile sorunsuz yürüyormu? tşk ederim

Alperen-B
12-11-2010, 01:58
özellikle biraz oynandıktan sonra benzin pompasıyla ilgili problemler oluyor sanırım .. orjinal pompa bi yerden sonra banane ya oynamıyorum ben diyip küsüyor..

ayrıca alıcağınız aracın linki falan varsa bilen tanıyan olur muhtemelen linki paylaşırsanız..

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-seat-leon-siz-sadace-isteyin-iste-size-cupra-29317508/detay

ilgilendiğimiz araclardan birinin linki...teşekkürler...

Alperen-B
12-11-2010, 02:00
özellikle biraz oynandıktan sonra benzin pompasıyla ilgili problemler oluyor sanırım .. orjinal pompa bi yerden sonra banane ya oynamıyorum ben diyip küsüyor..

ayrıca alıcağınız aracın linki falan varsa bilen tanıyan olur muhtemelen linki paylaşırsanız..

birde elektriksel problemleri oldugu söyleniyor,doğruluk payı nedir?konu hakkında bilgi sahibiyseniz bizleride bilgilendirirseniz sevinirim..

hakotech
12-11-2010, 02:24
eskiden cupram vardı elektriksel hiç bir problemi yok aracın..ancak alacağın aracın stock olmasına özen göster kendin yaparsan daha ıyı olur,zira kimin ne yaptığı belli değil..

Alperen-B
12-11-2010, 02:37
eskiden cupram vardı elektriksel hiç bir problemi yok aracın..ancak alacağın aracın stock olmasına özen göster kendin yaparsan daha ıyı olur,zira kimin ne yaptığı belli değil..

bilgiler için tşkürler..arac hakkında daha başka bilgilerde verirseniz çok sevinirim..netice itibariyle daha önceden kullanmış oldugunuz bi arac..eksi ve artı yönlerinden haberdar olmak istiyorum

Jam da Joker
12-11-2010, 02:39
Elektriksel problemi yok
Egzozdan sonra lambda, oksijen sensoru problemin olabilir bunun disinda elektriksel bir sorunla karsilasmazsin..
2.0 TFSI motorlarin ve tum TFSI motorlarin tek handikapi High Pressure Fuel Pump (HPFP) direk enjeksiyon olarak gecen bu motorlarda pompanin benzin puskurttugu cam follower denen parcada zamanla asinma catlama ve kirilma olabiliyor. Ozellikle aftermarket pompalardan sonra bu ciddi bir sorun cunku stock pompaya nazaran cam followera daha basincli olarak benzin puskurtuyor..
Bunlarin disinda bir problemle karsilasmadik belki maf sensoru arizasi ile karsilasabilirsin onada yagli tip filtreler sebep oluyor onun icin intake alirsan kuru tip filtre kullanmaya dikkat et.
Bunlarin disinda TFSI motorda oil catch can (pcv olarakta gecer) kullanmak sart.
Yurt disinda bir cok kullanicinin catch caninden cikan yaglarin fotograflarini internette bulabilirsin bana gore yapilmasi ilk sirada olan birsey malesef bizde kimse
kullanmiyor Manisadaki S3 disinda..
Onuda BSH ve Forge uretiyor okudugum reviewlar dogrultusunda BSH takip malzeme
kalitesini begenmeyen ve satip Forge alip memnun kalanlar var..
Continous basinc problemi yok tutamama gibi fakat yuksek viteslerde yuksek basincla yurumek isterseniz yine Forge Actuator Wastegate inide almanizi tavsiye ederim.
Simdilik aklima gelenler bunlar linkteki aracla ilgili fikrimi oteki threadde belirtmistim hayirlisi neyse o olsun insallah.

Alperen-B
12-11-2010, 02:41
eskiden cupram vardı elektriksel hiç bir problemi yok aracın..ancak alacağın aracın stock olmasına özen göster kendin yaparsan daha ıyı olur,zira kimin ne yaptığı belli değil..

birde çogu cupra da özellikle modlanmış olanlarında subap yayları değişiyor bunun sebebi nedir???daha önceden konuştugum bi cupra sahibi de subap yaylarını değiştirdiğini söyledi...şimdiden teşekkürler..

hakotech
12-11-2010, 02:49
bilgiler için tşkürler..arac hakkında daha başka bilgilerde verirseniz çok sevinirim..netice itibariyle daha önceden kullanmış oldugunuz bi arac..eksi ve artı yönlerinden haberdar olmak istiyorum

valla şöyle söliym ben sana,arabaya her taktığın parça sana +hp olarak geri dönüyor,modifikasyona çok açık bir araç,keza örnekleri sitemizde mevcut..stok turbo ile 400 hp'lere varan güçler elde etmek mümkün..tabi bunları yaparken gerek benzin pompası olsun gerek sübap yayları olsun değiştirmek gerekiyor(aşırı yüklemelerde),aracına ne yapmak istediğini,nekadar güç almak istediğini yazarsan daha sağlıklı bilgiler verebilirim,ancak genel olarak bilgi vermek gerekirse,revo yazılım araca en yarayan yazılım k&n air intake kit en verim alabileceğin hava flitre kitin,supersprint yada custom olarak yapacağın 70 mm lık bir egsoz sana baya tatmınkar bir güç verecektir..bunları standart aracına sorunsuz uygularsın artı olarak eklemek ıstersen benzın pompası,westgate,dump valve,sübap yayları gibi bazı parçaları değişmen gerekiyor,bana sorarsan sorunsuz 300 hp bana yeter diyosan,çok hard'a kaçma keza sanayide bol bol vakit geçirirsin,daha iyi bilen arkadaşlar konuya hakim arkadaşlar yazacaktır..

Jam da Joker
12-11-2010, 02:50
birde çogu cupra da özellikle modlanmış olanlarında subap yayları değişiyor bunun sebebi nedir???daha önceden konuştugum bi cupra sahibi de subap yaylarını değiştirdiğini söyledi...şimdiden teşekkürler..

Uretim yilina gore degisiyor..
Eski senelerdeki Cupralarda subap yaylari eski tip yanlis hatirlamiyorsam uzerinde sari centik olmasi lazim. Yurt disinda yayinlanan makaleye gore subap yaylari guncellendi ve servislerde ucretsiz degistirildi. Yenileri ile eskisini karsilastirdigimizda daha sert oldugunu gorduk uzerlerindede mavi centik var. ( tam terside olabilir sari-mavi tam hatirlamiyorum).
K - KUK - BKR biz uc arkadas subap yaylarini degistirdik sebebi ise yazilimdan sonra 3. Silindir Missfire hatasi vermesi idi. Bende sorun olmasada icim rahat olsun diye degistim. Yurtdisinda yazilimsiz sekilde bile missfire hatasi alip arabasini satanlar bile mevcuttu stock olmasina ragmen. Daha sonra subap yaylarindan oldugu anlasildi insanlar bobinlerinden bujilerine cylinder headlerine
kadar degismisti ariza anlasilmadan once..
Aklima gelmisken bir diger degismesi gereken parcada dump valve. Yuksek basinci tutamadigi icin eski tip dv lerin diyaflamlari yirtiliyor. Onuda guncelleyerek pistonlu tipe gectiler forgedaki gibi. Oem yerine Forge Dumvalve
oneririm cunku yaninda sert yayinida alabiliyorsun zaten oem ile karsilastirirsan orjinal olanin yayi kalem yayi gibi kaliyor.

hakotech
12-11-2010, 02:51
zaten cem ben yazana kadar gerekli tüm bilgileri vermiş :) :)

Alperen-B
12-11-2010, 03:06
Uretim yilina gore degisiyor..
Eski senelerdeki Cupralarda subap yaylari eski tip yanlis hatirlamiyorsam uzerinde sari centik olmasi lazim. Yurt disinda yayinlanan makaleye gore subap yaylari guncellendi ve servislerde ucretsiz degistirildi. Yenileri ile eskisini karsilastirdigimizda daha sert oldugunu gorduk uzerlerindede mavi centik var. ( tam terside olabilir sari-mavi tam hatirlamiyorum).
K - KUK - BKR biz uc arkadas subap yaylarini degistirdik sebebi ise yazilimdan sonra 3. Silindir Missfire hatasi vermesi idi. Bende sorun olmasada icim rahat olsun diye degistim. Yurtdisinda yazilimsiz sekilde bile missfire hatasi alip arabasini satanlar bile mevcuttu stock olmasina ragmen. Daha sonra subap yaylarindan oldugu anlasildi insanlar bobinlerinden bujilerine cylinder headlerine
kadar degismisti ariza anlasilmadan once..
Aklima gelmisken bir diger degismesi gereken parcada dump valve. Yuksek basinci tutamadigi icin eski tip dv lerin diyaflamlari yirtiliyor. Onuda guncelleyerek pistonlu tipe gectiler forgedaki gibi. Oem yerine Forge Dumvalve
oneririm cunku yaninda sert yayinida alabiliyorsun zaten oem ile karsilastirirsan orjinal olanin yayi kalem yayi gibi kaliyor.

aracı aldıktan sonra yapmak istediğim şeyler şöyle;
egsoz,filtre,chip,intercooler,pompa vs vs
kısacası hali hazırda yapılmış olan kuk-bkr cupra spec lerinde bi cupra sahibi olmak düşüncem...elimden geldiğince paradan kaçmadan hepsini ve gereken bütün parçaları bir veya bikaç seferde yapıp arabama sorunsuz bi şekilde binmek niyetim...konuyu özellikle bunun için açtım...bahsettiğiniz 3 aracıda şöyle böyle takip ediyorum..bu spec lerle sorunsuz biniyormusunuz?...tekrardan çok tşk ederim

Jam da Joker
12-11-2010, 03:25
5.000 km de bir bakimini yap, yagini bujini degistir cam followerina baktir arada bir vagcom ile log al sorunsuz kullanirsin hicbir sikinti yasamazsin.
Parca olarakta marka tavsiyesi istersen
Custom 76' komple egzoz (Benimkisi İskender)
APR Intercooler
APR High Pressure Fuel Pump
Forge Dumpvale
Forge Actuator Wastegate
Forge PCV (Oil Catch Can)
Injen - ITG - Forge Twintake
Bu uc intakeden birini kullanabilirsin hangisini begenirsen en son gorustugumde ITG left hand drive ici uretmiyordu ama Yunanistanda bir tane denemisleri akibeti ne oldu bilmiyorum..
Yazilim sana kalmis suan iyi yuruyenlerin cogu Revo
Yurtidisindada yaygin olarak Revo - GIAC - APR - Unitronic kullaniliyor ama genel olarak herkes Revodan memnun adamlar Cupranin uzerine cok dusuyorlar sirf bunun icin kendilerine araba alip yaptilar..
Bunlarin disinda subap yaylarini degisirsin icin rahat olur
Frenleri tatminkar ama stock hali Jeep gibi alir
almaz Eibach veya H&R yay alirsin veya coilover takarsin ben K&W Variant 3 kullaniyorum cok memnunum.
Gerisi senin zevkine ve cebine kalmis
Jantlarinin taneside 12 kg yani essek olusu ordanda guzel hafif bir jantla
hizlanma saglayabilirsin yurt disinda yaygin olarak Team Dynamicsin bir
modelini kullaniyorlar hafif oldugu icin linkini bulunca eklerim.

DoDo_hamann
12-11-2010, 10:12
Eksozdaki iki sensörde sıkıntı yaratıyor, 2 tane sıfır sensör aldım bende çözüm için.

JOCCO
12-11-2010, 10:15
Bu Cupralarda DSG hiç çıkmadı di mi?

kurtbil
12-11-2010, 11:42
Bu Cupralarda DSG hiç çıkmadı di mi?
hayır Cupranın Dsg sı cıkmadı onun yerıne FR da cıkardılar Dsg yı Golf Gti gibi

Dou
12-11-2010, 11:46
Valla benimde kafamı kurcalıyor şu sıra Cupra lar

Benzin pompası çok pahalı diye duydum (apr nin sanıırm), baska alternatifi yok mu?

Jam da Joker
12-11-2010, 11:55
Valla benimde kafamı kurcalıyor şu sıra Cupra lar

Benzin pompası çok pahalı diye duydum (apr nin sanıırm), baska alternatifi yok mu?

KMD ve Autotech var ama sorun cikariyor ikiside
1 kere alicaksin APR alicaksin
Komplesini almaya gerek yok bosa 1.400 lira vermektense Amerikaya kendi pompani yollatip icini yaptirabiliyorsun 800 liraya geliyor 700 liran cebine kaliyor..
Gidip gelen biriyle yollatmak en mantiklisi bosa kargoda odememis oluyorsun.

kurtbil
12-11-2010, 12:40
yada gulu seven dıkenıne katlanır dıceksın :)

arfy
12-11-2010, 14:03
pompa işini APR ile çözebilirsiniz fiyat olarak ucuz bişey değildir ama bir kere alırsınız bir daha başınız ağrımaz.. biz kendi aracımızda APR kullanıyoruz çok şükür sorun çıkarmadı..

douu
12-11-2010, 14:11
pompa işini ankarada booster erhan custom olarak halletti sanırım dogukanın cuprasında ;)

alperen sahibindende beyaz sunrooflu var bi tane 52000 isteyen.. temizse ondan şaşmayın bence.. ümite yakışır o araba

kaan_cupra
12-11-2010, 15:27
cupra alıpta yapmak istediğiniz setup ta arabamı yaklşık 15bin km dir aktif olarak kullanıyorum..3.silindirdeki missfire hatası (subap yayları yüzünden) hiç bir problemle karşılaşmadım.gerekse yol tutuş gerekse performans oalrak gayet tatminkar..daha hızlıda olabilir tabiki..
standart alıp bu şekle getirmeniz için hem sabır hem vaktiniz olması gerekli..tr de çok bulunan parçalar değil..yurtdışından getirtmeniz gerekli veya tr de araştırıp bulup yurtdışındaki fiyatların çok üstüne almanız gerekiyo.ama sonuç olarak ödediğiniz herşeyin karşılığını alırsınız.

cem in de söylediği gibi herhangi bir elektrnk problemi yok..bende supersprint komple egzos sistemi mevcut..biraz önce ölçtüm downpipe 80mm orta borular 70mm son susturucu 65mm..yazılım olarak revo kullandığım için sensörlerde herhangi bir yanıltıcı kullanmıyorum ve arıza ışığım hiç yanmıyor.

barışbazan
12-11-2010, 22:01
Uretim yilina gore degisiyor..
Eski senelerdeki Cupralarda subap yaylari eski tip yanlis hatirlamiyorsam uzerinde sari centik olmasi lazim. Yurt disinda yayinlanan makaleye gore subap yaylari guncellendi ve servislerde ucretsiz degistirildi. Yenileri ile eskisini karsilastirdigimizda daha sert oldugunu gorduk uzerlerindede mavi centik var. ( tam terside olabilir sari-mavi tam hatirlamiyorum).
K - KUK - BKR biz uc arkadas subap yaylarini degistirdik sebebi ise yazilimdan sonra 3. Silindir Missfire hatasi vermesi idi. Bende sorun olmasada icim rahat olsun diye degistim. Yurtdisinda yazilimsiz sekilde bile missfire hatasi alip arabasini satanlar bile mevcuttu stock olmasina ragmen. Daha sonra subap yaylarindan oldugu anlasildi insanlar bobinlerinden bujilerine cylinder headlerine
kadar degismisti ariza anlasilmadan once..
Aklima gelmisken bir diger degismesi gereken parcada dump valve. Yuksek basinci tutamadigi icin eski tip dv lerin diyaflamlari yirtiliyor. Onuda guncelleyerek pistonlu tipe gectiler forgedaki gibi. Oem yerine Forge Dumvalve
oneririm cunku yaninda sert yayinida alabiliyorsun zaten oem ile karsilastirirsan orjinal olanin yayi kalem yayi gibi kaliyor.

Bu silindirdeki hata arkadaşımın Golf 5 GTI ında da çıktı geçen gün 2.silindir hatası olarak.4000-5000 devirden sonra dipgazda arıza ışığı yakıp söndürüyor ve arabayı baya tekletiyordu.Bizde ateşleme sistemi dedik buji ve bobinleri komple değiştirdik.Henüz o şekilde yapmadı ama dediğiniz gibi supap yayları ise öyle kullanmanın bir zararı olurmu.Bu arada araçta BMC kutuiçi filtre-supersprint downpipe-sprint booster ve superchips yazılım var.

barışbazan
22-12-2010, 22:24
soru güncelleme:)

arfy
24-12-2010, 02:53
Bu silindirdeki hata arkadaşımın Golf 5 GTI ında da çıktı geçen gün 2.silindir hatası olarak.4000-5000 devirden sonra dipgazda arıza ışığı yakıp söndürüyor ve arabayı baya tekletiyordu.Bizde ateşleme sistemi dedik buji ve bobinleri komple değiştirdik.Henüz o şekilde yapmadı ama dediğiniz gibi supap yayları ise öyle kullanmanın bir zararı olurmu.Bu arada araçta BMC kutuiçi filtre-supersprint downpipe-sprint booster ve superchips yazılım var.

2. silindirde değilde 2.bobinde veriyordur arızayı .. bobini değiştirerek çözebilirsiniz ..
serviste tanesi 85 TL .. baş ağrıtacak , büyük bir problem değil

kaan_cupra
24-12-2010, 07:35
Bu silindirdeki hata arkadaşımın Golf 5 GTI ında da çıktı geçen gün 2.silindir hatası olarak.4000-5000 devirden sonra dipgazda arıza ışığı yakıp söndürüyor ve arabayı baya tekletiyordu.Bizde ateşleme sistemi dedik buji ve bobinleri komple değiştirdik.Henüz o şekilde yapmadı ama dediğiniz gibi supap yayları ise öyle kullanmanın bir zararı olurmu.Bu arada araçta BMC kutuiçi filtre-supersprint downpipe-sprint booster ve superchips yazılım var.

bende de ayni sikinti olmustu.2.silindirde atesleme arizasi veriyordu.bujileri bobinleri hepsini degistirdim fakat cozum olmadi.biraz arastirma yaptigimda bunun ozellikle ingiltere de yaygin olan bi sorun oldugu ve vw ag nin konu ile ilgili bir bulten yayinlayip subap yaylarini servislerde revize ettigini ogrendim.
parca numarasi degismemis fakat yeni siparis verince uzerinde sari-mavi cizgi olan eskisinden daha uzun subap yaylari geldi,takildi ve sorun cozuldu.ama bu kadr ugrasmak yerine bobinlerin yerlerini degistirerek bobin arizasida olup olamdigini anlarsiniz

alicancalis
24-12-2010, 07:58
Arkadaşlar çok güzel yazmışlar. Bendede bir s3 var ve şu an zır stock biniyorum. Birşey yapmak ve yapmamak arasında çok gidip geliyorum çünkü arabama günlük olarak biniyorum. Aslında eminim birçoğunuz günlük olarak biniyordur.

Düşünürseniz elimde Bsh/garret marka 2.0tfsi için intercooler var. Kendime aldım ama uzun süredir birşey yapmadığım için duruyor. Düşünürseniz size gönderebilirim.

barışbazan
24-12-2010, 10:34
bende de ayni sikinti olmustu.2.silindirde atesleme arizasi veriyordu.bujileri bobinleri hepsini degistirdim fakat cozum olmadi.biraz arastirma yaptigimda bunun ozellikle ingiltere de yaygin olan bi sorun oldugu ve vw ag nin konu ile ilgili bir bulten yayinlayip subap yaylarini servislerde revize ettigini ogrendim.
parca numarasi degismemis fakat yeni siparis verince uzerinde sari-mavi cizgi olan eskisinden daha uzun subap yaylari geldi,takildi ve sorun cozuldu.ama bu kadr ugrasmak yerine bobinlerin yerlerini degistirerek bobin arizasida olup olamdigini anlarsiniz

4 bobin 4 bujiyi sıfırladık ama 1 hafta dayandı sonra gene yaptı heralde subap yayı biizmkide?Birde böyle kullanmak herhangi bir sıkıntıya sebep olurmu:)

barışbazan
24-12-2010, 10:40
http://www.golfmkv.com/forums/golfgoodies/mkv_engine.pdf
sayfa 17 parça 15

Jam da Joker
24-12-2010, 11:05
http://www.golfmkv.com/forums/golfgoodies/mkv_engine.pdf
sayfa 17 parça 15

14 ve 15 inci parça
biz 8 - 8, 16 tane olarak egzoz ve emme subaplarının hepsini değiştirmiştik garanti olsun diye..

Bobinden bujiden yaptığı çok az görülüyor 1 de cylinder headden dolayı olan vardı ama 1 kişinin dışında rastlamadım yurt dışında.. Onun dışında çoğunluk hep subap yayından kaynaklı birde orda sadece 2008 üretim araçlarda olduğu söyleniyor fakat Kaanların KUK 2009 model..

kaan_cupra
24-12-2010, 11:59
4 bobin 4 bujiyi sıfırladık ama 1 hafta dayandı sonra gene yaptı heralde subap yayı biizmkide?Birde böyle kullanmak herhangi bir sıkıntıya sebep olurmu:)

bi sikinti cikarmaz diyemem ama cikarirda diyemem :confused: belli bir missfire var.zarari olmadigini zannetmiyorum

barışbazan
24-12-2010, 12:02
14 ve 15 inci parça
biz 8 - 8, 16 tane olarak egzoz ve emme subaplarının hepsini değiştirmiştik garanti olsun diye..

Bobinden bujiden yaptığı çok az görülüyor 1 de cylinder headden dolayı olan vardı ama 1 kişinin dışında rastlamadım yurt dışında.. Onun dışında çoğunluk hep subap yayından kaynaklı birde orda sadece 2008 üretim araçlarda olduğu söyleniyor fakat Kaanların KUK 2009 model..

anlıyorum ne kadar fikir olursa o kadar iyi diyerekten didikliyoruz bakalım umarım çözeriz teşekkürler:)aaa birde ortalama maliyeti ne kadar

barışbazan
24-12-2010, 12:04
bi sikinti cikarmaz diyemem ama cikarirda diyemem :confused: belli bir missfire var.zarari olmadigini zannetmiyorum

aynen bir sıkıntı var ortada...neyse denicez artık çok teşekkürler:)