Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Scirocco'da Adaptif Şasi hakkında bilgisi olan..



NerdenS
12-11-2010, 17:50
Scirocco larda opsiyonel olarak sunulan adaptif şasi hakkında bilgisi olan, alıp kullanan varmı..?
yani sormak istediğim kendisine verilen parayı hak ediyor mu yoksa onun yerine coil-over la bildiğimiz gibi yola devam mı etsek..

siz olsanız hangisini seçerdiniz ve neden..?

NerdenS
15-11-2010, 13:05
Bu kadar insandan bir tanesi bile hiçbir bilgiye sahip değil yani.. ilginç..

neyse ben ne olduğunu araştırıp, öğrendim.. gerekli bişeymiş ama millet paraya kıyıp alamıyormuş, sadece o kadarını söyliyim..

ilkerrrrr
15-11-2010, 15:22
Ne olduğunu bilen pek yok demek ki.
Tam olarak ne olduğu hakkında bilgilendirebilirseniz sevinirim

S.Özeren
15-11-2010, 15:26
aynen bende ne işe yaradığını bilmeyenlerdenim :)

Maxi
15-11-2010, 15:54
ACC adaptive chassis control

sürüş sırasında amortsörlerin sertlik ayarının değiştirilebilmesiymiş ,
sport- comfort -normal gibi seçenekler var.

NerdenS
15-11-2010, 16:37
Merakımdan dolayı ***** konuyu saatlerdir okuduğum için ancak cevap yazıyorum ama 90 kişinin mesajı okuyup da hiçbir cevap yazmamasını gerçekten şaşırttı beni çünkü x ile y rolling yapsa önüne gelen herkez bi cevap yazardı çünkü..

neyse konuya dönelim artık..
http://img266.imageshack.us/img266/7040/vwsciroccotech4.jpg

yukarıdaki şemayı vw nin sitesinden aldım..
sistem en basit tabiriyle içeriden elektronik ayarlı koni amartisör olarak çalışıyormuş, hatta tein in bu tarz da sistemleri de mevcutmuş..
vw de sport ve comfort olarak tuş var ama 3 kademe ayarı yapılıyormuş kişinin kendi isteğine göre ve sistem beyni bunları sizin kullanım sitilinize göre ince ayarlar yaparak düzenliyormuş..
bayramdan sonra bu sistem olan birinin aacında kısmetse test sürüşü yapmayı planlıyorum sağ koltukta ondan sonra gerekirse daha detaylı açıklama da yaparım..

ACTPK
15-11-2010, 16:55
Bu şekilde bir sistemi Alfa romeo kullanıyor. DNA olarak geçiyor. Bildiğim kadarıyla tam emin olmamakla beraber onda sadece amortisörlerle ilgili değil. Gaz tepkisi espnin devreye girme sertliği vs'de değişiyor sürüş modlarına göre. Ben giulietta'da kullanmıştım bu sistemi araç karakteri oldukça iyi şekilde değişiyor. İnsanlarımız genelde aracı basmak için coil vs taktığından bi kısım kullanıcı kitlesi bu sistemin otomobilinde olmasını istemeyecek bir kısmıda isteyecektir.

Day Walker
15-11-2010, 17:01
bilgilendirme için teşekkğrler

34jem84
18-11-2010, 15:07
bu dediğiniz biraz farklsını astra gtc aracımda wardı aynen dıger arkadasın dedıgı gıbi sadece amortısor degıl gaz tekımesıde farkedıyor az bısey de olsa ama sertlık gercktn hıssettırıyor..

doush
19-11-2010, 00:43
ACC adaptive chassis control

sürüş sırasında amortsörlerin sertlik ayarının değiştirilebilmesiymiş ,
sport- comfort -normal gibi seçenekler var.

92 model celica'da da var 4ws gt-r olanında üstüne üstlük sport a alınca koltuk destekleri seni daha sıkı falan sarıyor.

nicomedia
19-11-2010, 00:47
Merakımdan dolayı ***** konuyu saatlerdir okuduğum için ancak cevap yazıyorum ama 90 kişinin mesajı okuyup da hiçbir cevap yazmamasını gerçekten şaşırttı beni çünkü x ile y rolling yapsa önüne gelen herkez bi cevap yazardı çünkü..



hacı amma fırçaladın haa herkez herşeyi bilmek zorundamı..
öğrendiysen paylaş bizde senden öğrenelim bitsin

bilalMW
19-11-2010, 00:51
PASM ile akrabalığı varmı acaba?

GökhanO
19-11-2010, 01:00
hacı amma fırçaladın haa herkez herşeyi bilmek zorundamı..
öğrendiysen paylaş bizde senden öğrenelim bitsin

hay ağzına sağlık

derece43
19-11-2010, 01:01
hacı amma fırçaladın haa herkez herşeyi bilmek zorundamı..
öğrendiysen paylaş bizde senden öğrenelim bitsin

::):):):):):)):):):) :d:d

kurtbil
19-11-2010, 01:07
Fıyatı nedır acep bu sıstemın ?

Dou
19-11-2010, 01:16
Fıyatı nedır acep bu sıstemın ?

KDV + ÖTV ile beraber 1267.00 EUR ediyor.

berkay_aydin
19-11-2010, 09:51
Almaya değer yani :)

asmisinsan
19-11-2010, 13:09
gördügüm kadarı ile sistemin beynini aracın arkasına koymuş kaza anında beyin ve amörtisör fiyatlarıda cabası

Maxiboost
19-11-2010, 13:32
belkide araştırılsa kolay bulunacak bir bilgi olduğu için insanlar yazmamıştır ben yeni gördüm konuyu. Yukarıda yazıldığı gibi Astra GTC lerde de var. Bence hayatta o para verilmez. Coilover alıp güzel bir ayarla çok daha verimli olur. Bu sisteme biraz lüx gözüyle bakılabilir istediğiniz zaman yumuşatabiliyorsunuz çünkü. Akım ya da manyetik alan oluştuğunda sertleşen bir madde var içinde seneler önce okumuştum o zamanlar daha geliştirme aşamasındaydı sistem.

hasan çağri
19-11-2010, 13:55
belkide araştırılsa kolay bulunacak bir bilgi olduğu için insanlar yazmamıştır ben yeni gördüm konuyu. Yukarıda yazıldığı gibi Astra GTC lerde de var. Bence hayatta o para verilmez. Coilover alıp güzel bir ayarla çok daha verimli olur. Bu sisteme biraz lüx gözüyle bakılabilir istediğiniz zaman yumuşatabiliyorsunuz çünkü. Akım ya da manyetik alan oluştuğunda sertleşen bir madde var içinde seneler önce okumuştum o zamanlar daha geliştirme aşamasındaydı sistem.

Bu amortisör sistemlerinde içeride tepmeyi ve sıkışmayı kontrol eden yağ kısmında yağın içerisinde belirli şekilleri olan metal parçaları oluyor ve amortisör kovanı üzerinde yada kovan çevresindeki bir kaplamaüzerinden akım geçirilip manyetik alan oluşturuluyor. Bu alan sayesinde içerideki meta parçaların konum ve duruşları değiştirilerek yağın akışkanlığı değiştiriliyor böylece tepkiler belirlenebiliyor...

NerdenS
20-11-2010, 12:09
Merakımdan dolayı ***** konuyu saatlerdir okuduğum için ancak cevap yazıyorum ama 90 kişinin mesajı okuyup da hiçbir cevap yazmamasını gerçekten şaşırttı beni çünkü x ile y rolling yapsa önüne gelen herkez bi cevap yazardı çünkü..

hacı amma fırçaladın haa herkez herşeyi bilmek zorundamı..
öğrendiysen paylaş bizde senden öğrenelim bitsin

Herkez herşeyi bilmek zorunda değil elbette bilemez de zaten, bende bildiğim birşeyi soracak değilim elbette ve bu konuda vw deki satış temsilcileri ve teknik elemanlardanda yeterli bilgiyi alamadım ve burada bir bilen vardır diye konuyu buraya açtım..
Birkez daha söylüyorum "x ile y rolling yapsa önüne gelen herkez bi cevap yazardı" sözümünde sonuna kadar arkasındayım..

M U R A T
20-11-2010, 14:21
çok afedersin ama rolling konularına cevap yazanlar bu konuya da cevap yazmak zorunda mı yani

DoDo_hamann
07-04-2011, 21:21
Bu sistemde araba yükselip alçalıyormu bilgisi olan varmı?

Dou
07-04-2011, 21:22
Bu sistemde araba yükselip alçalıyormu bilgisi olan varmı?

Yok adaş sadece sertleşip yumuşuyor diye biliyorum

DoDo_hamann
07-04-2011, 21:29
Yok adaş sadece sertleşip yumuşuyor diye biliyorum

Aynen tahmin ettiğim gibi kardesim, sağolasın:icon_tup:

levent
07-04-2011, 21:36
92 model celica'da da var 4ws gt-r olanında üstüne üstlük sport a alınca koltuk destekleri seni daha sıkı falan sarıyor.

supralarda o sistem daha farklı mesela mk3 lerde doğuş :) mesela sola viraj var koltuk sağdan destek yapıyo sana :) m5 te de vardı e39 kasada :)

YEY®
07-04-2011, 21:52
Amörtisörlerin içindeki yağların vizikozitesini kabaca elektroliz tarzı yöntemlerler artırıp azaltabiliyorsunuz.10 senelik lüks arabaların hemen hepsinde vardır.Cayenne'de çok faydasını görüyorum.Yalnız bozuk yollarda konfor aranmıyorsa gerek yok pek..Ki 18 jantlı sciroccoda pek aranmamalı diye düşünüyorum.

doush
07-04-2011, 23:18
supralarda o sistem daha farklı mesela mk3 lerde doğuş :) mesela sola viraj var koltuk sağdan destek yapıyo sana :) m5 te de vardı e39 kasada :)

Güzelmiş :D Ama Celica gerçekten ilgimi çekmişti otomatik olmasaydı almayı düşünüyordum :D Hala çözemediğim bir düğmesi var mesela Japonca yazıyor :D

levent
08-04-2011, 00:01
Güzelmiş :D Ama Celica gerçekten ilgimi çekmişti otomatik olmasaydı almayı düşünüyordum :D Hala çözemediğim bir düğmesi var mesela Japonca yazıyor :D

Fotosunu bulabilirsen o düğmenin ne işe yaradığını söyleyebilirim sanırım :)

doush
08-04-2011, 00:07
Fotosunu bulabilirsen o düğmenin ne işe yaradığını söyleyebilirim sanırım :)

Şu an bulamadım ama arabayı tekrar görürsem ben çekerim fotosunu :)