Orijinalini görmek için tıklayınız : Sıkıştırma ve sıkıştırma değerleri nedir?
Arkadaşlar sıkıştırma nedir ve 11.0:1 gibi değerler neyi ifade ederler? Bilen arkadaşlarımız anlatırsa güsel olur. Sizlerin sıkıştırma oranı nedir onlarıda görelim bakalım :)
sami_z01
12-01-2006, 12:47
selam selcuk
sikistirma orani = silindirin hacminin yanma odasinin hacmine oranidir...
statik ve dinamik olarak incelenir
statik olan=krank in tam stroke yani alt olu noktadan uste cikmasiyla
dinamik olan emme sibobun kapanmasi da olaya girer
tam olarak formul bu .. sikistirma oranin
Formula for CR
CR = COMPRESSION RATIO = CYL. VOLUME @ BDC ÷ CYLINDER VOLUME @ TDC
= 1 + (SWEPT VOLUME ÷ VOL @ TDC)
= 1+ (0.7854 x BORE x BORE x STROKE) ÷ (CCV + HGV + PDV)
CCV = Combustion Chamber Volume, in cubic inches
Note: if volume is given in cc’s then ÷ 16.4 to get cubic inches.
HGV = Head Gasket Volume, in cubic inches,
= Head gasket compressed thickness x 0.7854 x bore x bore
PDV = (Piston Deck Volume) + (Piston Dome Effective Volume)
= (0.7854 x bore x bore x deck to piston distance) + (volume of piston depressions - volume of piston bumps)
CCV = 72 ÷ 16.4 = 4.39 cubic inches
HGV = 0.040 x 0.7854 x 4.030 x 4.030 = 0.51 c.i.
PDV = 0.025 x 0.7854 x 4.030 x 4.030+ 0- 0 = 0.32 c.i.
CR = 1+ (0.7854 x 4.030 x 4.030 x 3.48 ÷ (4.39 + 0.51+ 0.32))
= 1+ (44.39 ÷ 5.22) = 9.5 CR
alinti : www.edelbrock.com
saygilar
sami
halilcakir
05-02-2006, 00:56
Açıklamalar için teşekkürler ama biraz matematikselmiş be abi:)
turbogsi
05-02-2006, 02:12
yanma odası hacmi/silindir odası hacmi -1
peki sıkıştırmayı artırmak için piston kollarını daha uzun olanlarlamı değiştirmemiz gerekiyor yani?
pistonu değiştirmen gerekiyor yada orjinal kapak contandan daha ince bir kapak contası koyman gerekiyor
pistonu değiştirmen gerekiyor yada orjinal kapak contandan daha ince bir kapak contası koyman gerekiyor
Bunlar milimlik değişimler oluyor dimi özgün abi?
evet ama gözle görebilirsin büyük bir değişmeyi
o zaman sıkıştırmayı artırınca araba daha fazla devir çevircek dimi? Mesela 7000 se max 7500 gibi?
tolga900
06-03-2006, 00:14
işin özü atmosferik araba sıkıştırmayı sever turbo araba sevmez:)
turbo dizel cok sever ama sıkıştırmayı :)
sıkıştırmayı arttırmanın en iyi yollarından biride tepeli piston kullanmanızdır... sıkıştırma artarsa max devir sayısı artmaz bu ancak chiple mümkündür ayrıca sıkıştırma ve devir sayısı artışı çok ciddi bir masrafa davetiye çıkarır şöyle izah ediyim subaplar ve pistonlar daha yakın çalıştığı için (tepeli piston, ince conta veya kapak taşlama ile) max devirlerde subapları pistona çakman içten bile olmaz...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.