Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : K20a



msosyete
17-11-2010, 22:17
Arkadaşlar swap işine oldukça hevesli birisiyim. Onun için araştırma yaparken K20A kodlu motor buldum bilirsiniz buda DC5 kasa İntegra Type R larda mevcut. ben öncelikle bu motoru alıcam. Ve size bi kaç sorum olacak bilgilerinize ihtiyacım var. 1. sorum bu motoru EG kasa 1.6SI 'a koymak istiyorum. Bunu yapmak istediğim zaman benim nelere ihtiyacım olacak? 2.si Motor hakkında önerileriniz, tavsiyeleriniz ne olur?

Yigit-Y
17-11-2010, 22:24
k24 bulabilsen keşke çok şugar bir cihaz olabilir...

alex
17-11-2010, 22:25
bıldıgım kadarı ıle ruhsata ısletemıyceksn

parça konusuna gelınce piyasada bayagı 1 parça mevcut

bılen arkdslar daha ıyı parcaları soylıcekdır

msosyete
17-11-2010, 22:37
@ Türkiyedede K24 bulmak zor sanırım :) dışardan getirtmeye kalksak bi sürü sıkıntı :)

@ Ruhsata zaten işletilmiyo. parçada evet epey parça mevcut ama fiyat konusunda pek araştırma yapmadım. Merak ettiğim Türkiye'de K20A nın piyasası nedir? yürüyen aksamda ne kullanmalıyım şanzıman olarak hangisi uyum sağlar?

!KO
17-11-2010, 23:05
K20 JDM motor swap
Hondata Kpro
HR K swap motor mounts
HR K swap conversion harness
HR K swap clutch line - silver
HR K swap fuel line kit
HR K swap lower radiator hose
HR K swap upper radiator hose
HR K swap throttle cable
HR pin linkage for K swap
HR K swap coolant switch
HR K swap thermo unit
HR K swap radiator
HR swap axles stage 0
Karcepts shifter mounting kit
Linkage clips for shifter cables
Cotter pin for shifter cables
AEM fuel pressure regulator
Spal fan 11" K swap
Competiton stage 4 clutch
RSX sihfter box
RSX shifter cables
RSx o2 sensor
DC sports Kswap headers
AEM K swap hybrid intake


minks den alıntıdır :)

konunun tamamı için http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=12863

DC2-R
17-11-2010, 23:17
arkadaş belirmiş güzelce .. bu da örnek olabilir .. ben şahsen yardımcı olmaktan zevk alırım..

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=43403

msosyete
18-11-2010, 00:00
arkadaş belirmiş güzelce .. bu da örnek olabilir .. ben şahsen yardımcı olmaktan zevk alırım..

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=43403

çok teşekkür ederim projenizde çok güzel emeğinize sağlık... güle güle binmek nasip olur inş. bi sürü parça var olması gereken ama bi çoğuna yabancıyım... benim bulduğum motorda şanzıman hariş herşey mevcut. dinamo beyin kasnakları pompaları vs sadece şanzıman yok. buna göre yinede o parçaların hepsine ihtiyacım olacakmı? fiyat olarak ne tutar acaba???

DC2-R
18-11-2010, 08:03
çok teşekkür ederim projenizde çok güzel emeğinize sağlık... güle güle binmek nasip olur inş. bi sürü parça var olması gereken ama bi çoğuna yabancıyım... benim bulduğum motorda şanzıman hariş herşey mevcut. dinamo beyin kasnakları pompaları vs sadece şanzıman yok. buna göre yinede o parçaların hepsine ihtiyacım olacakmı? fiyat olarak ne tutar acaba???

herşey mevcut demişsin kardeşim .. sonra da olmayanları sıralayınca hiçbirşeyinin olmadığını anladım ..

bunların hepsi lazım sana ..

Hector
18-11-2010, 09:10
eg ye swaplıyım desen bı typer parası tutuyo belirtıym kardes

emrestone
18-11-2010, 10:20
15 20bın tl para harcarsın

boosted_pug
18-11-2010, 21:27
kontak ve immo tesisatı olmadan yanlış bilmiyosam orjinal beyinler çalışmıyo kırıldığınıda duymadım onun haricinde motor kulakları akisler o listedeki çoğu parça senin arabandakinlerden yada alıcağın motor üzerindekinlerden farklı k20 şanzımanı alman gerekli motor haricinde nerden bakarsan bak araba hariç 10000 15000 arası paran gider

motoru kaç paraya alıyosun ?

msosyete
20-11-2010, 10:49
herşey mevcut demişsin kardeşim .. sonra da olmayanları sıralayınca hiçbirşeyinin olmadığını anladım ..

bunların hepsi lazım sana ..

yok anlamadınız. motor tamamen orjinal ve üzerinde orjinal ecu, dinamolar, kasnaklar, orjinal kulakları vs herşeyi var şanzıman haricinde. orjinal şanzımanı tiptronikmiş. accord 5 ileri manuel olur dedi. sizlere danışayım dedim nihayetinde aramızda bu işi tecrübe etmiş kişiler var.

msosyete
20-11-2010, 10:51
kontak ve immo tesisatı olmadan yanlış bilmiyosam orjinal beyinler çalışmıyo kırıldığınıda duymadım onun haricinde motor kulakları akisler o listedeki çoğu parça senin arabandakinlerden yada alıcağın motor üzerindekinlerden farklı k20 şanzımanı alman gerekli motor haricinde nerden bakarsan bak araba hariç 10000 15000 arası paran gider

motoru kaç paraya alıyosun ?

orjinal kontaklarıdamı gerekecek orjinal beyin kullanabilmek için? veya o sorunu yaşamamak için kpromu kullanmam gerekecek illa. yada p28 s300 beyin k serisi bi motora uyum sağlıyomu?

KMR2-GT
20-11-2010, 10:53
yok anlamadınız. motor tamamen orjinal ve üzerinde orjinal ecu, dinamolar, kasnaklar, orjinal kulakları vs herşeyi var şanzıman haricinde. orjinal şanzımanı tiptronikmiş. accord 5 ileri manuel olur dedi. sizlere danışayım dedim nihayetinde aramızda bu işi tecrübe etmiş kişiler var.

o zaman motor accord motoru orj sanzıman trptonıkse. kapak emme fln farklıdır 160 hplıklerden sanırım

msosyete
20-11-2010, 11:25
o zaman motor accord motoru orj sanzıman trptonıkse. kapak emme fln farklıdır 160 hplıklerden sanırım

benimde aklıma geldi ama accordlar F20 seri olarak geçiyo. sonuçta motorun üzerindeki seri K20A buda İntegrada bulunuyo. adam zaten sipariş üzerine yurt dışından temin ediyo motorları.

miniks
20-11-2010, 12:17
F20 olanlar eski kasa accord lar

Yeni kasa accordlar da K20A4 160 hp otomatik - tiptronic yada K24A1 190 küsür hp galiba tiptronic var

miniks
20-11-2010, 12:18
Şu 10 bin tl ye K20 swap yapanlar nerdeler yaa

onlardan da bir fikir edinseydik :D

Ben bir tane daha yapıcam da belki ucuza yaparım sayelerinde

msosyete
20-11-2010, 12:29
F20 olanlar eski kasa accord lar

Yeni kasa accordlar da K20A4 160 hp otomatik - tiptronic yada K24A1 190 küsür hp galiba tiptronic var

hmm anladım onlara dikkat etmek gerekiyo öleyse :S ama özellikle sordum K20A 'nın sonunda bi numara varmı A1 A2 Z1 cart curt diye yok dedi sadece K20A dedi :beuj:

GökhanAk
20-11-2010, 12:38
K20A jdm motor.. sonunda numara yoksa jdmdir numara varsa USDM EUDM falan K20A dc5 se 220hp ep3 se 210hp'ydi yanlış hatırlamıyorsam..

msosyete
20-11-2010, 14:56
K20A jdm motor.. sonunda numara yoksa jdmdir numara varsa USDM EUDM falan K20A dc5 se 220hp ep3 se 210hp'ydi yanlış hatırlamıyorsam..

bende öyle biliyorum... sanırım motorlar aynı yazılımlar farklı. (hacimler aynı olduğu sürece tabi) misal: K20 serisi... B16... B18 vs vs...

zx-10rr
28-11-2010, 08:07
bende öyle biliyorum... sanırım motorlar aynı yazılımlar farklı. (hacimler aynı olduğu sürece tabi) misal: K20 serisi... B16... B18 vs vs...

eğer bulduğum dediğin motor sahibindendeki k20a ise motor jdm k20a değil belirtmek isterim.emme manifoldu farklı k20a jdm inkinden.çok dikkat etmen gerekiyor motoru alırken.bende eg k20 swap yapacağım.parçalarımı hybrid-racing ten seçiyorum.bunun sebebi ise eg k20 swap işini ilk bu firma yaptı(daha doğrusu prof anlamda ilk eg k20 swap işi demek istedim.yoksa dünyada eg k swap işini yapan çok var araştırmalarıma göre ama biraz uydurma ve amatörce yapılmış.bu firma gerekli tüm parçaları sana söylüyor alıyorsun ve takıyorsun.)ben e-bay da baya bir parça ekledim listeme gerekli olanlar olarak 2-3 parça daha eksik,şuandaki listeme eklediğim parçaların tr ye kargoları dahil 7289 tl toplam fiyatları oldu.sanırım bu rakam eksik parçalarım ile 10000 tl yi bulacak.aslında en başında söylemem gerekiyordu bu swap işi 3 aşamada gerçekleşen vede gerçekleştirilmesi geren bir iş.bu aşamlar söyle;

1-k20 motoru eg kasaya koymak için gerekli tüm ekipmanlar
2-fren sistemi modifiyesi(çünkü eg standart frenler yetmeyecektir k20 li eg ye)
3-süspansiyon modifiyesi(buda gerekli olacak şasenin ve yüreyen aksamın k20 bu motorun performansına uygun olarak modlanması gerek)

2.ve 3. aşamalar daha sonraki aşamalar olarak tercih edilebilir ama imkan varsa aynı anda yapılmasını öneririm.ben ilk önce ilk aşamayı gerçekleştirip aracımın hareket eder hale gelmesini sağlayacağım çünkü maddi imkanlarım bu şekilde.1. aşama için k20 motor+şanzıman+oem elektirk tesisatı ve swap için gerekli tüm parçalar için kafamdaki bütçe 20000 tl kadar.işçiliği kendim yapacağım kendi evimin grajında.
bir arkadaşımız 'bir typer parası gidiyor'kesinlikle doğru daha fazlasıda gidiyor giderde ama ben bu olaya şöyle bakıyorum.bugun tr şartlarında temiz bir ep-3 35-40 bin tl arası ve bu parayı nakit vermeniz gerekiyor.eg k20 swap içinde toplamda 40 bin tl tutacaktır ama bu parayı 2-3 sene gibi bir süreye böldüğünüzde karşılamk daha kolay oluyor ve ortaya el emeği göz nuru bir araç çıkıyor.ep-3 ler 1280 kg eg6 ise 980 kg standart ağırlılara sahip.k20 eg da harika oluyor ep-3 ten 1.5-2 sn
daha hızlı bir 0-100km/h değere sahip olacaktır.(ep-3 ve eg k20 motorların standart olduğunu varsayarak söyledim)durum bu arakadaşım kendi fikrimce yazdım eg benim lise yıllarımın hayali idi ne olursa olsun yapacağım bu işi.15 gün sonra askerlik görevime başlayacağım kısa dönem.bu süre içinde k20 motor+şanzıman+oem tesisat bulabilirsem alacağım.askerden gelir gelmezde hemen parçaları e-bay dan almaya başlayacağım...

msosyete
03-12-2010, 09:39
eğer bulduğum dediğin motor sahibindendeki k20a ise motor jdm k20a değil belirtmek isterim.emme manifoldu farklı k20a jdm inkinden.çok dikkat etmen gerekiyor motoru alırken.bende eg k20 swap yapacağım.parçalarımı hybrid-racing ten seçiyorum.bunun sebebi ise eg k20 swap işini ilk bu firma yaptı(daha doğrusu prof anlamda ilk eg k20 swap işi demek istedim.yoksa dünyada eg k swap işini yapan çok var araştırmalarıma göre ama biraz uydurma ve amatörce yapılmış.bu firma gerekli tüm parçaları sana söylüyor alıyorsun ve takıyorsun.)ben e-bay da baya bir parça ekledim listeme gerekli olanlar olarak 2-3 parça daha eksik,şuandaki listeme eklediğim parçaların tr ye kargoları dahil 7289 tl toplam fiyatları oldu.sanırım bu rakam eksik parçalarım ile 10000 tl yi bulacak.aslında en başında söylemem gerekiyordu bu swap işi 3 aşamada gerçekleşen vede gerçekleştirilmesi geren bir iş.bu aşamlar söyle;

1-k20 motoru eg kasaya koymak için gerekli tüm ekipmanlar
2-fren sistemi modifiyesi(çünkü eg standart frenler yetmeyecektir k20 li eg ye)
3-süspansiyon modifiyesi(buda gerekli olacak şasenin ve yüreyen aksamın k20 bu motorun performansına uygun olarak modlanması gerek)

2.ve 3. aşamalar daha sonraki aşamalar olarak tercih edilebilir ama imkan varsa aynı anda yapılmasını öneririm.ben ilk önce ilk aşamayı gerçekleştirip aracımın hareket eder hale gelmesini sağlayacağım çünkü maddi imkanlarım bu şekilde.1. aşama için k20 motor+şanzıman+oem elektirk tesisatı ve swap için gerekli tüm parçalar için kafamdaki bütçe 20000 tl kadar.işçiliği kendim yapacağım kendi evimin grajında.
bir arkadaşımız 'bir typer parası gidiyor'kesinlikle doğru daha fazlasıda gidiyor giderde ama ben bu olaya şöyle bakıyorum.bugun tr şartlarında temiz bir ep-3 35-40 bin tl arası ve bu parayı nakit vermeniz gerekiyor.eg k20 swap içinde toplamda 40 bin tl tutacaktır ama bu parayı 2-3 sene gibi bir süreye böldüğünüzde karşılamk daha kolay oluyor ve ortaya el emeği göz nuru bir araç çıkıyor.ep-3 ler 1280 kg eg6 ise 980 kg standart ağırlılara sahip.k20 eg da harika oluyor ep-3 ten 1.5-2 sn
daha hızlı bir 0-100km/h değere sahip olacaktır.(ep-3 ve eg k20 motorların standart olduğunu varsayarak söyledim)durum bu arakadaşım kendi fikrimce yazdım eg benim lise yıllarımın hayali idi ne olursa olsun yapacağım bu işi.15 gün sonra askerlik görevime başlayacağım kısa dönem.bu süre içinde k20 motor+şanzıman+oem tesisat bulabilirsem alacağım.askerden gelir gelmezde hemen parçaları e-bay dan almaya başlayacağım...

çok teşekkür ederim. çok güzel aydınlattınız... evet benim bulduğum motor oydu... demekki sadece motorla kalmıyo bu iş...

miniks
03-12-2010, 10:02
K20A ile A2 lerin emme manifoldu farklı degil aynıdır

sadece oem egzos manifoldları farklıdır

K20A nın 4 2 dir A2 nin 4 1

msosyete
04-12-2010, 10:12
K20A ile A2 lerin emme manifoldu farklı degil aynıdır

sadece oem egzos manifoldları farklıdır

K20A nın 4 2 dir A2 nin 4 1

bu benim bulduğum motorun emme manifoldu plastik. acura integralarda görülen motordan. onların farkı ne oluyo genelde demir manifold ve plastik olarak karşımıza çıkıyo... :soru:

miniks
04-12-2010, 10:21
bu benim bulduğum motorun emme manifoldu plastik. acura integralarda görülen motordan. onların farkı ne oluyo genelde demir manifold ve plastik olarak karşımıza çıkıyo... :soru:

Plastik manifold 160 hp lik versionlarda var K20A3 lerde yada K20A4 lerde

birde K24 lerin cogu plastik emmedir

ama K20A ve K20A2 de plastik emme manifoldu yok

ikisininde emme manifoldları birebir aynıdır

msosyete
04-12-2010, 11:03
Plastik manifold 160 hp lik versionlarda var K20A3 lerde yada K20A4 lerde

birde K24 lerin cogu plastik emmedir

ama K20A ve K20A2 de plastik emme manifoldu yok

ikisininde emme manifoldları birebir aynıdır

anladım abi çok teşekkür ettim aydınlattığın için...

Onur typer
09-12-2010, 14:32
bizde aynı yere sorduk ama hılmı sagolsun aydınlattı