PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : En kolay yoldan sıkıştırmayı nasıl düşürürüz ?



0M42
18-11-2010, 15:12
Merhaba,acaba en kolay yoldan sıkıştırmayı nasıl düşürürüz yani krank piston cart curt girmeden conta ile bu iş uzun vaadeli hallolabilirmi ? Mesela çift conta kullanılsa ne derece verimli uzun vaadeli olur ?

Spawn
18-11-2010, 15:16
kapak taşlama diye bilinen iş sıkıştırılmanın arttırılmasıdır ..

inci conta ve kapak taşlama ile arttırabilirsin

MiaMi
18-11-2010, 15:19
Spawn araç turbo

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=66873


En basit yol conta ama çok çok iyi olmalı yoksa büyük sorun açar.

0M42
18-11-2010, 15:27
Çift conta kullanılarak sıkıştırmanın düşürüldüğünü duymuştum hatta bunu uygulayan bir kaç kişi görmüştüm ancak sonra ne oldu sorun yaşadılarmı bilmiyorum bildiğim kadarı ile ankarada çelik conta yapan bir firma varmış ama üzerinde durmadım ***** yüksek fiyat vereceklerinden eminim zaten dediğim gibi ucuz yollu bir yöntem arıyorum acaba çift conta işi ne kadar sağlıklı olur ? Ve atıyorum 9:1 olan sıkıştırmayı kaça düşürür bunun hesaplaması nasıl yapılıyor contanın tekini 1mm. dersek iki conta 2 mm. sıkıştırma kaça düşer ortalama ?

Spawn
18-11-2010, 15:33
ups ben yanlış anladım ,

kalın contadır onun çözümü de , motor yapılrken araçlara ısınma soğumadan dolayı yüzeyi bozulan kapak çok az temizleniz dolayısı ile kapakta bi incelme olur , rektefiyeci de taşladığı ölçüyü söyler sende ona göre kalın conta alırsın sıkıştırman eskisine yakın olur, fakat sen direk kalın conta alarak sıkıştırmayı düşürebilirsin .

bostancıda kapak conta kesiyorlar-hazırlıyorlar . istediğin ölçüde de kalınlık yaparlar. ist de ilgilenicek bi tanıdığın varsa çıkan contanı yolla , kalınını keserler

0M42
18-11-2010, 15:56
Çok teşekkür ederim peki bu bostancıda bu işin yapan ustanın numarası yada adresi vs. varmı acaba ?

-batu-
18-11-2010, 16:00
internette decompression plate diye ararsanız bir çok örneğini bulabilirsiniz.

özellikle eski "zayıf" segmanlı motorlarda segmanları yanma odasının asıl sıcağından uzaklaştırarak ömürlerini uzatabilir. sizinde probleminiz bu yöndeydi sanırım.

Maxi
18-11-2010, 16:47
sıkıştırma oranı hesap kitap işidir,
internette nasıl hesaplandığını bulabilir sonra hesaplarsınız,
kaç mm conta lazım ondan sonra bulursunuz.

piston üstü derinliği - conta kalınlığı - strok - bore- conta silindir yuvarlağı çapı - yanma odası hacmi falan gibi bilgilere ihtiyaç var

google enter
compression ratio calc

mesela:
http://www.csgnetwork.com/compcalc.html


araç neydi ?
cometic marka conta üreticisinin boy boy contaları bulunmaktadır,
0.6 mm, 1mm ,1.2 mm ,1.9 mm vs vs

Maxi
18-11-2010, 16:50
ben bir kere hesaplamıştım ,
yanma odasının hacmini bulmak için ortası delik cam kestiriyorsunuz
eczaneden şırınga alıyorsunuz (tabi üst kapak sökülmüş olmalı)

sübaplar ve buji takılıyken camı yanma odasına koyup, delikten içeriye ölçekli yağ basıyorsunuz, kaç cc yer kaplıyor buluyorsunuz .

Spawn
18-11-2010, 16:53
kafasında sıkıştırma rakamı yok ama sanırım , sadece sıkıştırmayı düşürmek istiyor , yakın hacimli (borexstroke )popüler motorların cometic contalarının ölçülerine bakıp sıkıştırmayı "az çok " bulabilir bu şekilde sanırım .

0M42
18-11-2010, 17:22
Aracımın konusunda da belirttiğim üzere bir kaç hafta önce turbo uygulaması sonucu hesapsız boost yüzünden segman kırmıştım tabi kırılan segman piston üzerindeki segman yuvasınıda kırmış aracın kendi motorundan zaten vazgeçtik daha sonra bir iki motor aldım ancak kiminin ya karter pozisyonu uymadı yada farklı sorunlar çıkardı geri iade ettim son olarak 2.8 granada V6 motora karar kıldım yani motor 2.8 granada motoru.Karter yapısı vs. herşeyi ile aracıma uygun bir motor üstelik daha önceki aracımdada aynı motorun 2000 cc olduğundan tanıdığım bildiğim bir motor olması işime yarıyor bu motora çift turbo düşünüyorum elimde bir adet k03 var bir tane daha alıp sağlı sollu bir sistem kurmayı düşünüyorum,belkide hayal kuruyorum bilmiyorum ama gerçekleştirme konusunda oldukça iddalıyım :P

Hakan abi link için teşekkür ederim motorun bilmediğim bir kaç değeri var onlarıda öğrenince verdiğin linkten bir hesaplama yapabilirim herhalde ama bir şey soracağım bu hesaplamaları zaten contayı yapan firma yapmıyormu ? Mesela bayağı bir önce başka bir forumdan bir arkadaş "motorunu ve istediğin sıkıştırmayı söylüyorsun ona göre kendisi uygun kalınlıkta bir conta yapıp veriyor sana" demişti umarım bu şekildedir.Ayrıca şırınga ve ortası delik cam tekniği iyimiş kapağı sökünce en azından bunuda bir denicem.

spawn sıkıştırmayı 8:1 gibi düşürsem 1 bar boost`ta yeterli olur sanıyorum gerçi bunun içinde ayrı bir konu açmam gerekecek herhalde ne dersiniz.

-batu-
18-11-2010, 17:31
Aracımın konusunda da belirttiğim üzere bir kaç hafta önce turbo uygulaması sonucu hesapsız boost yüzünden segman kırmıştım tabi kırılan segman piston üzerindeki segman yuvasınıda kırmış aracın kendi motorundan zaten vazgeçtik daha sonra bir iki motor aldım ancak kiminin ya karter pozisyonu uymadı yada farklı sorunlar çıkardı geri iade ettim son olarak 2.8 granada V6 motora karar kıldım yani motor 2.8 granada motoru.Karter yapısı vs. herşeyi ile aracıma uygun bir motor üstelik daha önceki aracımdada aynı motorun 2000 cc olduğundan tanıdığım bildiğim bir motor olması işime yarıyor bu motora çift turbo düşünüyorum elimde bir adet k03 var bir tane daha alıp sağlı sollu bir sistem kurmayı düşünüyorum,belkide hayal kuruyorum bilmiyorum ama gerçekleştirme konusunda oldukça iddalıyım :P

Hakan abi link için teşekkür ederim motorun bilmediğim bir kaç değeri var onlarıda öğrenince verdiğin linkten bir hesaplama yapabilirim herhalde ama bir şey soracağım bu hesaplamaları zaten contayı yapan firma yapmıyormu ? Mesela bayağı bir önce başka bir forumdan bir arkadaş "motorunu ve istediğin sıkıştırmayı söylüyorsun ona göre kendisi uygun kalınlıkta bir conta yapıp veriyor sana" demişti umarım bu şekildedir.Ayrıca şırınga ve ortası delik cam tekniği iyimiş kapağı sökünce en azından bunuda bir denicem.

spawn sıkıştırmayı 8:1 gibi düşürsem 1 bar boost`ta yeterli olur sanıyorum gerçi bunun içinde ayrı bir konu açmam gerekecek herhalde ne dersiniz.

sıkıştırma hesabı için + olarak deck height bilgisine ihtiyaç var. yani pistonun ÜÖN da bloktan ne kadar aşağıda yada yukarda durduğunun ölçüsü.

Bu bilgileri sağlarsanız kaç mm ye ne sıkıştırma hesaplayabilirsiniz.

+ olarak sıkıştırmayı düşürüp detonasyondan kaçıyorsunuz ama yüksek egtlerle ve kolların dayanıp dayanmamasıyla nasıl baş ediceksiniz?

hadi güzel manifold ve meth ile egtde kontrol altına alınabilir ama kollar gerçekten sıkıntılı.

0M42
18-11-2010, 17:46
Bu sefer göstergelerim olacak egt ,afr yi adım adım takip edeceğim zaten gösterge olarak maxidisplay düşünüyorum alarm özellikleri vs. de var kol konusunda açıkçası bir şey diyemicem sanırım biraz şans işi ama şu var motor aracın ağırlığına göre bayağı bir güçlü torklu kalacak yani yorulmadan yeterince koşturur sanıyorum cüsseyi bu kolların lehine olmazmı ?

Spawn
18-11-2010, 17:48
hangi motoru kullanacaksın ,

rear sump-front sump farkı vardır motor alırken dikkat etmen lazımdı ona ama atladın sanırım .

-batu-
18-11-2010, 17:55
Bu sefer göstergelerim olacak egt ,afr yi adım adım takip edeceğim zaten gösterge olarak maxidisplay düşünüyorum alarm özellikleri vs. de var kol konusunda açıkçası bir şey diyemicem sanırım biraz şans işi ama şu var motor aracın ağırlığına göre bayağı bir güçlü torklu kalacak yani yorulmadan yeterince koşturur sanıyorum cüsseyi bu kolların lehine olmazmı ?

illaki daha az loadda kalıcaktır granada şasesine göre. ve dediğiniz gibi kolların üstündeki stres azalıcaktır.

bahsettiğiniz motor yurtdışında kullanılan bir motor, stock kolların ortalama kaç psi a kadar dayandığını öğrenirseniz rahat rahat binersiniz. ama tekrar bir deneysel çalışma maliyetli olucaktır. :o

bu arada motoru güzel bir EMS ile desteklemenizi ve o motoru koyduktan sonra ağırlık dengesi ve yürüyen aksamla ilgilenmenizi öneririm :)

0M42
18-11-2010, 18:01
hangi motoru kullanacaksın ,

rear sump-front sump farkı vardır motor alırken dikkat etmen lazımdı ona ama atladın sanırım .

Evet ne yazıkki bu aklıma hiç gelmedi bizim ihtiyacımız olan rear sump oluyor sanırım.


illaki daha az loadda kalıcaktır granada şasesine göre. ve dediğiniz gibi kolların üstündeki stres azalıcaktır.

bahsettiğiniz motor yurtdışında kullanılan bir motor, stock kolların ortalama kaç psi a kadar dayandığını öğrenirseniz rahat rahat binersiniz. ama tekrar bir deneysel çalışma maliyetli olucaktır. :o

bu arada motoru güzel bir EMS ile desteklemenizi ve o motoru koyduktan sonra ağırlık dengesi ve yürüyen aksamla ilgilenmenizi öneririm :)

Bu motorların enjeksiyon kitleri zaten mevcut ama Türkiyede yok ama yurt dışından getirtilebiliyor zamanla kiti getirtip megasquirt (doğru yazabildiysem sonunda başardım demektir) ile destekleyebilirim valla aslında hayal çok ama zamanla işte.

Ağırlık dengesi konusunda mesela ne yapmak gerekiyor ? Akü arkaya alınabilir aklıma gelen sadece bu başka ne olabilir mesela ?

-batu-
18-11-2010, 18:05
Evet ne yazıkki bu aklıma hiç gelmedi bizim ihtiyacımız olan rear sump oluyor sanırım.



Bu motorların enjeksiyon kitleri zaten mevcut ama Türkiyede yok ama yurt dışından getirtilebiliyor zamanla kiti getirtip megasquirt (doğru yazabildiysem sonunda başardım demektir) ile destekleyebilirim valla aslında hayal çok ama zamanla işte.

Ağırlık dengesi konusunda mesela ne yapmak gerekiyor ? Akü arkaya alınabilir aklıma gelen sadece bu başka ne olabilir mesela ?

akü-su deposu pompası- kullanıcaksan fuel surge tank vs.

+ motoru olabilidince geriye montajlayıp aküyü ve diğer parçalarıda bagajın ucuna doğru koyarsanız basit bir moment ile bence yakalayabileceğiniz en güzel dengeyi sağlarsınız. eminim 1.2 motorla 2.8 v6 arasında ağırlık farkı vardır :)

kolay gelsin şimdiden.

0M42
18-11-2010, 18:12
Teşekkür ederim detayları gelişmeleri zaten opel kadett turbo konusunda paylaşacağım.

merruse
18-11-2010, 18:53
Sıkıştırmanın düşürülmesi için deck yüksekliğine ihtiyaç yok. Eğer bore strok ve orjinal sıkıştırma oranını verirsen ve hedef sıkıştırma oranını söylersen senin için kullanman gereken decompresyon plate in kalınlığını hesaplarım.

İkincisi, bu iş için oraya buraya gitmeyede gerek yok. Rize de de autocad bilen birileri vardır elbet. Bul bir makine mühendisi, senin orjinal contanın softcopy çıktısını hazırlat. O çıktı ile CNC metal kesimi yapan birisinden gerekli olan kalınlıkta metalden palte ini kestir devam et. Focusta yaptık ve sorunsuz çalışıyor alet. 6aydan fazla süre ve kafadan 20 bin km falan oldu..

2.8 V6 motora çift K03 doğru bir seçim olmaz bence. Daha ufak turbo kullanırsan (2 tane TD025 gibi mesela) daha iyi olur. Ya da ikinci bir alternatif büyük ama tek turbo kullanırsan çok daha iyi olur. Çift turbolarda balansı tutturman pek kolay olmayacaktır. Bir sürü gereksiz işle uğraşacaksın. Fantazinin ötesine geçer o iş.. Tabi sen bilirsin genede.

OmerRS
18-11-2010, 19:06
Aracımın konusunda da belirttiğim üzere bir kaç hafta önce turbo uygulaması sonucu hesapsız boost yüzünden segman kırmıştım tabi kırılan segman piston üzerindeki segman yuvasınıda kırmış aracın kendi motorundan zaten vazgeçtik daha sonra bir iki motor aldım ancak kiminin ya karter pozisyonu uymadı yada farklı sorunlar çıkardı geri iade ettim son olarak 2.8 granada V6 motora karar kıldım yani motor 2.8 granada motoru.Karter yapısı vs. herşeyi ile aracıma uygun bir motor üstelik daha önceki aracımdada aynı motorun 2000 cc olduğundan tanıdığım bildiğim bir motor olması işime yarıyor bu motora çift turbo düşünüyorum elimde bir adet k03 var bir tane daha alıp sağlı sollu bir sistem kurmayı düşünüyorum,belkide hayal kuruyorum bilmiyorum ama gerçekleştirme konusunda oldukça iddalıyım :P

Hakan abi link için teşekkür ederim motorun bilmediğim bir kaç değeri var onlarıda öğrenince verdiğin linkten bir hesaplama yapabilirim herhalde ama bir şey soracağım bu hesaplamaları zaten contayı yapan firma yapmıyormu ? Mesela bayağı bir önce başka bir forumdan bir arkadaş "motorunu ve istediğin sıkıştırmayı söylüyorsun ona göre kendisi uygun kalınlıkta bir conta yapıp veriyor sana" demişti umarım bu şekildedir.Ayrıca şırınga ve ortası delik cam tekniği iyimiş kapağı sökünce en azından bunuda bir denicem.

spawn sıkıştırmayı 8:1 gibi düşürsem 1 bar boost`ta yeterli olur sanıyorum gerçi bunun içinde ayrı bir konu açmam gerekecek herhalde ne dersiniz.

Bence 2.8 v6 yerine 2.0 ohc ile devam edin. Hem daha hafif hemde modifiye olanakları çok daha geniş. Daha da ucuz olur ayrıca.

Sıkıştırma oranını hesaplamak da oldukça kolay bir iş. aracın standart sıkıştırma oranını, hacmini biliyorsanız kendiniz her olasılığı hesaplayabilirsiniz rahatlıkla.

-batu-
18-11-2010, 19:07
Sıkıştırmanın düşürülmesi için deck yüksekliğine ihtiyaç yok. Eğer bore strok ve orjinal sıkıştırma oranını verirsen ve hedef sıkıştırma oranını söylersen senin için kullanman gereken decompresyon plate in kalınlığını hesaplarım.

İkincisi, bu iş için oraya buraya gitmeyede gerek yok. Rize de de autocad bilen birileri vardır elbet. Bul bir makine mühendisi, senin orjinal contanın softcopy çıktısını hazırlat. O çıktı ile CNC metal kesimi yapan birisinden gerekli olan kalınlıkta metalden palte ini kestir devam et. Focusta yaptık ve sorunsuz çalışıyor alet. 6aydan fazla süre ve kafadan 20 bin km falan oldu..

2.8 V6 motora çift K03 doğru bir seçim olmaz bence. Daha ufak turbo kullanırsan (2 tane TD025 gibi mesela) daha iyi olur. Ya da ikinci bir alternatif büyük ama tek turbo kullanırsan çok daha iyi olur. Çift turbolarda balansı tutturman pek kolay olmayacaktır. Bir sürü gereksiz işle uğraşacaksın. Fantazinin ötesine geçer o iş.. Tabi sen bilirsin genede.


benim anladığım elindeki motorun sıkıştırma oranını bilmiyoruz, yoksa dediğiniz gibi hesaplanır

OmerRS
18-11-2010, 19:09
akü-su deposu pompası- kullanıcaksan fuel surge tank vs.

+ motoru olabilidince geriye montajlayıp aküyü ve diğer parçalarıda bagajın ucuna doğru koyarsanız basit bir moment ile bence yakalayabileceğiniz en güzel dengeyi sağlarsınız. eminim 1.2 motorla 2.8 v6 arasında ağırlık farkı vardır :)

kolay gelsin şimdiden.

Ağırlıkları aracın en arkasına koymak doğru bir işlem değil. Statik yere dik ağırlık dağılımında harika bir denge elde edebilirsiniz ancak virajda işler tamamen tersine döner. 50:50 olayına pek kafa yormayın. Aracın arkasına ağırlık eklemek sadece çekiş istendiği durumlarda yapılacak bir işlem.

-batu-
18-11-2010, 19:10
Ağırlıkları aracın en arkasına koymak doğru bir işlem değil. Statik yere dik ağırlık dağılımında harika bir denge elde edebilirsiniz ancak virajda işler tamamen tersine döner. 50:50 olayına pek kafa yormayın. Aracın arkasına ağırlık eklemek sadece çekiş istendiği durumlarda yapılacak bir işlem.

Sonuçta yürüyen aksamda traction barı coiloverı vs. yok ve 1.2 ltden 2.8 Turboya geçmeyi düşünüyor. Sencede çekiş ihtiyacı olmazmı? :D

0M42
18-11-2010, 19:13
Bore = 93.00 mm. stroke = 68.50 mm ölçüler bu şekilde abi orjinal sıkıştırma oranı da 9.20:1 olarak geçiyor teknik spec lerinde ben 1 bar gibi bir değer düşünüyorum bu boostta 8:1 sıkıştırma ideal olabilirmi sen ne dersin ?

Ayrıca bu çelik conta meselesi bu kadar basitmi yani ? Autocad bilen bir arkadaşım var cnc de kesim yaptırabileceğim bir arkadaşımda var sağolsunlar yardımcı olurlar ancak bu çelik conta işinde anlamadığım bir husus var farzedelimki 2 mm. kalınlıkta bir conta işimizi gordü ve cnc ile çelik contamızı çıkardık bu 2 mm. kalınlığında contanın üzeri düz olacak doğal olarak yani herhangi bir kabartma olmuyor dediğine göre bu conta nasıl kaçırma yapmıyor ? İllaki tüm yüzeyler sıfır töleranslı hassasiyet ile taşlanması gerekiyordur ancak bu durumda yine metal metal üzerine oturuyor gibi olacak kaçırma yapmaması çok garip geliyor bana ?

Çift turbo konusunda bir iki kişiden de söylediğine benzer şeyler duydum mesela ne gibi sorunlar olabiliyor balans derken ? İllaki çift turbo olsun demiyorum dediğin gibi tek daha büyük bir turboda olabilir tabi peki bu konuda bir önerin tavsiyen olurmu ? Yani tek daha büyük hangi turboyu kullanabilirim ?

OmerRS
18-11-2010, 19:14
Evet tabi ki arka tarafın hafif kalmaması gerekli ancak ıvır zıvır ağırlıkalrı arka dingilin arkasına değil de önüne yerleştirmeyi tercih ederdim.

OmerRS
18-11-2010, 19:17
Sıkıştırmayı 8:1 e düşürmek için 1.436 mm lik bir plate e ihtiyacınız var.

Tabi ki motorun standart kapak, piston ve bloğa sahip olduğunu kabul ediyoruz.

Spawn
18-11-2010, 19:19
plate olmadan sadece örneğin 2mm lik bi contayla halledemez mi bu işi?

0M42
18-11-2010, 19:19
benim anladığım elindeki motorun sıkıştırma oranını bilmiyoruz, yoksa dediğiniz gibi hesaplanır

Koyulacak 2.8 V6 motorun sıkıştırma oranını biliyorum yazmayı unutmuşum 9.20:1 olarak geçiyor kayıtlarda.

-batu-
18-11-2010, 19:20
Evet tabi ki arka tarafın hafif kalmaması gerekli ancak ıvır zıvır ağırlıkalrı arka dingilin arkasına değil de önüne yerleştirmeyi tercih ederdim.

eğer viraj yapmayı düşünüyorsa araç sahibi zaten ağırlık dağılımdan önce epey bir işi var :)

OmerRS
18-11-2010, 19:22
eğer viraj yapmayı düşünüyorsa araç sahibi zaten ağırlık dağılımdan önce epey bir işi var :)

Bence de. En azından 2.8 motordan vazgeçmeli. 5.0 v8 den ağır bir motor cologne v6 lar.

0M42
18-11-2010, 19:30
Arkadaşlar viraj miraj yapmicam ya :) Bu aracı günlük kullanacağım,ben pist adamı değilim işime evime yada arkadaşlarımın yanına giderken çıkarım anayola sıkar üçü dördü bitirir bırakırım zevkimi alırım ben bu kadarım :) olayı o kadar profosyonelliğe vurmayın 2.8 i birazda V sesi hayranı olduğum için istiyorum daha önceden 1303 sahibiydim o aracımada 2.0 V6 cologne uygulamıştım bu motora karşı bir zaafım var ne yapayım 2.0 ohc de mantıklı ama o motorun en boy genişlik ölçülerinde şüphelerim var uzunluk ile yüksekliği sorun oluşturabilir buralarda da yokki detaylı ölçülerini alıp bir fizibilite yapabileyim ebat olarak V6 en iyi seçenek görünüyor.

merruse
18-11-2010, 19:35
Ayrıca bu çelik conta meselesi bu kadar basitmi yani ? Autocad bilen bir arkadaşım var cnc de kesim yaptırabileceğim bir arkadaşımda var sağolsunlar yardımcı olurlar ancak bu çelik conta işinde anlamadığım bir husus var farzedelimki 2 mm. kalınlıkta bir conta işimizi gordü ve cnc ile çelik contamızı çıkardık bu 2 mm. kalınlığında contanın üzeri düz olacak doğal olarak yani herhangi bir kabartma olmuyor dediğine göre bu conta nasıl kaçırma yapmıyor ? İllaki tüm yüzeyler sıfır töleranslı hassasiyet ile taşlanması gerekiyordur ancak bu durumda yine metal metal üzerine oturuyor gibi olacak kaçırma yapmaması çok garip geliyor bana ?
Evet o kadar kolay. Conta neden kaçırsın? Sen zaten sadece sana lazım olduğu kalınlıkta kullanacaksın. Plate in altına sanayide eski motorcuların kullandıkları bir yapıştırıcı var. Adını şimdi unuttum. ondan sürüp üstüne de OEM contayı takıp sıkıyorsun. Hepsi bu.


Çift turbo konusunda bir iki kişiden de söylediğine benzer şeyler duydum mesela ne gibi sorunlar olabiliyor balans derken ? İllaki çift turbo olsun demiyorum dediğin gibi tek daha büyük bir turboda olabilir tabi peki bu konuda bir önerin tavsiyen olurmu ? Yani tek daha büyük hangi turboyu kullanabilirim ?

Sen şimdi kalkıp 1.4 hacime K03 takacaksın. Ama sağ taraftaki 1.4 hacim ile sol taraftaki 1.4 hacim farklı olacaklar. Kaldı ki her iki tarafıda aynı oranda ayarlayıp birebir aynı basınç ve flow u yakalaman gerçekten zor. Motosiklet senkronu ayarlar gibi ayarlaman lazım onları ki boost ile çok uzun iş o.

Ben senin yerinde olsam K04 falan takardım. O motor hacim olarak yüksek ama flowu yüksek bir motor değil. Dolayısı ile öyle aman aman büyük bir turboya falan ihtiyacın yok. Subarudan falan çıkma bir turbo ya da K04 bulup kullanabilirsin bence. Para çoksa VF43 falanda olabilir tabi.

Hedef ne bu arada? Olayı boost oalrak değilde güç olarak ortaya koyarsan daha kolay olabilir bence. Eğer hedefin 200 hp üzeri falan değilse elindeki K03 falan bile işini görür.

boosted_pug
18-11-2010, 21:22
şimdi şöyle bi durum war illa sıkıştırmayı düşürdüğün zaman motor kırılmıcak die bişi yok sonuçta kullandığın malzemeler yıllardır kullanılmış ve aşınmış kaldıki turbo için üretilmiş malzemelerde değil yani sıkıştırmayı düşürdüm hadi 1 bar basalım hergün kullanalım die bişi de olmayabilir ben ilk turbo yaptığımda bizim arabalar için üretilmiş olan en kalın contayı aldım parçacıdan conta 4 katlıydı ve kaylar perçinle birbirlerine tutturulmuşlardı ben tam ortadan ayırıp arasına 1mm lik sac kestirttim su jetinde tekrardan perçinleyip o şekilde taktım pistonlarında ortalarını frezede 3-4 mm kadar almıştım yaklaşık 1.5 yıl bi sıkıntım olmadan kullandım ne kırıldı nede contam yandı tdo4 ile 0.6 ile 1.1 arası basıyordum

bu motorda karar kıldıysan mutlaka en azından bi takım piston al illa senin arabana göre olucak die bişi yok bore ölçüsü piston stroğu pim kalınlığı 3 aşşağı 5 yukarı tutuyodur rektefiyeci bi şekilde ayarlayıp takarsın hiçde bi sıkıntın olmaz şuan benim arabamdaki pistonların pim kalınlığı 21mm orjinali 19.46 ama mutlaka önce bu motorla uğraşmış olanlar neler kullanmış onu araştır derim orjinal kol nereye kadar dayanıyo yada yatak yada krank debriyaj blok bunlar çok önemli konular tekrardan kötü bi olay canını sıkmasın

0M42
18-11-2010, 21:57
Evet o kadar kolay. Conta neden kaçırsın? Sen zaten sadece sana lazım olduğu kalınlıkta kullanacaksın. Plate in altına sanayide eski motorcuların kullandıkları bir yapıştırıcı var. Adını şimdi unuttum. ondan sürüp üstüne de OEM contayı takıp sıkıyorsun. Hepsi bu.
.

Ben sadece yapacağımız çelik contayı kullanacağım sanıyordum ama oem contayıda kullanıyormuşuz şimdi netlik kazandı mertol abi o bahsettiğin yapıştırıcıyı hatırlarsan bana mutlaka yaz eksik bir şey yapmayalım.



Sen şimdi kalkıp 1.4 hacime K03 takacaksın. Ama sağ taraftaki 1.4 hacim ile sol taraftaki 1.4 hacim farklı olacaklar. Kaldı ki her iki tarafıda aynı oranda ayarlayıp birebir aynı basınç ve flow u yakalaman gerçekten zor. Motosiklet senkronu ayarlar gibi ayarlaman lazım onları ki boost ile çok uzun iş o.

Ben senin yerinde olsam K04 falan takardım. O motor hacim olarak yüksek ama flowu yüksek bir motor değil. Dolayısı ile öyle aman aman büyük bir turboya falan ihtiyacın yok. Subarudan falan çıkma bir turbo ya da K04 bulup kullanabilirsin bence. Para çoksa VF43 falanda olabilir tabi.


Tek k03 motorun çıkışını kesmesin abi ? Elimde nasıl olsa k03 var yani elimdeki turboyu değerlendirmek isterim tabi.



Hedef ne bu arada? Olayı boost oalrak değilde güç olarak ortaya koyarsan daha kolay olabilir bence. Eğer hedefin 200 hp üzeri falan değilse elindeki K03 falan bile işini görür.


Hedef aslında minumum 200 maksimumda 250 hp gibi bir rakam geçiyor aklımdan bu iki rakam arası bir değer olabilir motoru çok zorlamakta istemem tabi boosted_pug un dediği gibi ikinci bir kırım yaşamak istemiyorum benim için öncelikli olan sorunsuzluk.

0M42
18-11-2010, 22:05
şimdi şöyle bi durum war illa sıkıştırmayı düşürdüğün zaman motor kırılmıcak die bişi yok sonuçta kullandığın malzemeler yıllardır kullanılmış ve aşınmış kaldıki turbo için üretilmiş malzemelerde değil yani sıkıştırmayı düşürdüm hadi 1 bar basalım hergün kullanalım die bişi de olmayabilir ben ilk turbo yaptığımda bizim arabalar için üretilmiş olan en kalın contayı aldım parçacıdan conta 4 katlıydı ve kaylar perçinle birbirlerine tutturulmuşlardı ben tam ortadan ayırıp arasına 1mm lik sac kestirttim su jetinde tekrardan perçinleyip o şekilde taktım pistonlarında ortalarını frezede 3-4 mm kadar almıştım yaklaşık 1.5 yıl bi sıkıntım olmadan kullandım ne kırıldı nede contam yandı tdo4 ile 0.6 ile 1.1 arası basıyordum

bu motorda karar kıldıysan mutlaka en azından bi takım piston al illa senin arabana göre olucak die bişi yok bore ölçüsü piston stroğu pim kalınlığı 3 aşşağı 5 yukarı tutuyodur rektefiyeci bi şekilde ayarlayıp takarsın hiçde bi sıkıntın olmaz şuan benim arabamdaki pistonların pim kalınlığı 21mm orjinali 19.46 ama mutlaka önce bu motorla uğraşmış olanlar neler kullanmış onu araştır derim orjinal kol nereye kadar dayanıyo yada yatak yada krank debriyaj blok bunlar çok önemli konular tekrardan kötü bi olay canını sıkmasın

Haklısınız metal yorgunluğu olayı var dediğiniz gibi bunları hep düşünmek değerlendirmek lazım ama motorun içine girmeyi düşünmüyorum yani en azından uzunca bir müddet giremem o yüzden fazla yüklenmeden şimdilik ilerlerim 200 hp yi görmek için aman aman bir boost a gerek kalmaz sanıyorum ? Motorun kendisi zaten 150 hp 210 tork.

Spawn
18-11-2010, 22:11
sonuç olark düşününce kibrit kutusu da değil bu , basıncını düşük tutup afr ni avansını güzel ayarlarsan hemen kırılacak bişey yok , düzgün bi wg kullanıp peak yaptırmadan ufak turbo ani basınç göstermelerden koruyarak deneyebilrsin bence motoru açmadan ..

0M42
18-11-2010, 22:28
Evet sanırım öyle olacak spawn :icon_tup:

Spawn
18-11-2010, 22:31
ama yinede bi kompresyon testi yapmak lazım .. eğer sıkıntı çıkarsa hiç girmezsin uğraşmazsın yani..

0M42
18-11-2010, 22:57
Motor elime ulaşsın testi yapar olması gereken değerler ile karşılaştırırım çok temizmiş bir sene önce revizyon görmüş diye aldım motoru bakalım ne çıkacak.

merruse
19-11-2010, 00:37
Ben senin yerinde olsam onunla değil 2.0 Zetecle falan uğraşırdım. Hiçdeğilse her parçası var..

0M42
19-11-2010, 09:04
Mertol abi enjeksiyon lu bir motor beni her konuda aşıyor bende çok istiyorum aslında şu karburatör illetinden kurtulmayı ancak memlekette ne doğru dürüst usta var nede teknik bilgiye sahip insan.Diğer yandan enjeksiyon elektroniğinden bende zerre kadar anlamıyorum bu tip eski motorların en azından belini bükebiliyorum kimseye muhtaç olmadan kendi işimi görebiliyorum yani bulunduğum şehirin imkanları için yine en iyi motorlar eski tip motorlar diğer türlü dertsiz başıma dert alacağım biliyorum ayrıca elektroniği ile birlikte enjeksiyonlu bir motor alayım dersen nerden baksan üç aşağı beş yukarı 3000 tl ye patlıyor ya parasını hadi geçiyorum ne eder eder bir şekilde ayarlarım ama dediğim gibi diğer konular korkutuyor beni.