Orijinalini görmek için tıklayınız : Soru:opel insignia 180hp
bu araç 1.6 180hp turbo ama neredeyse 1500kg
acaba yakıt tüketimi hakkında ve gidişatı hakkında bilgisi olan varmı? kullanan varmı ?
şehir içi ne yakar ?
gidisatı 18" e göre cok iyi motorları sorunsuzdur A16LET neredeyse 1500 demisiniz kantarda 1632kg :) cıkmıstı bizde sasırmıstık 1.6 ya göre cok iyi performans sergiliyor sehir ici 50tl 95 oktan 140 150km yapıyor deposu 70lt 250tl ye doluyor :) 650 700km yapar sehir ici ortalama yakıt tüketimi 10.0, 11.5 arası ayağınıza hakim olabilirseniz 8 9 lara düsebilir, basınca felaket yakar :) 15 leri görüyorum sahsen, genel olarak memnunum arabadan
Bulut Y.
21-11-2010, 09:06
bizim selahattin abide vardı bi ara baya kızıyodu arabaya gitmiyo gitmediği gibi cok yakıyo 350z'den cok yaktıgını soylemisti.
gidisatı 18" e göre cok iyi motorları sorunsuzdur A16LET neredeyse 1500 demisiniz kantarda 1632kg :) cıkmıstı bizde sasırmıstık 1.6 ya göre cok iyi performans sergiliyor sehir ici 50tl 95 oktan 140 150km yapıyor deposu 70lt 250tl ye doluyor :) 650 700km yapar sehir ici ortalama yakıt tüketimi 10.0, 11.5 arası ayağınıza hakim olabilirseniz 8 9 lara düsebilir, basınca felaket yakar :) 15 leri görüyorum sahsen, genel olarak memnunum arabadan
++1000 :) araba genel olarak guzel yanı goruntusu olsun ıc dızaynı olsun (kör noktaları harıcınde) yol tutuş performans cok guzel. 1.6 motora gore ve o kıloya gore performans bence cok cok ıyı yakıt oranı harıcınde :) efendı kullandıgımda 11 lıtre cıvarında dolaşıp duruyor ama bıraz fazla dokunsanız ayagınızı gaza bu lımıt 15 lerde dolaşıyor :) ama deger mı bence deger uzun yolda en son 254'u gordum dahada gıderdı ama trafık yuzunden daha ılerletemedım 0-100 8.2 sn cıvarında. bu gune kadar bı sorun yaşamadım guzel bı arac düşünülebılır
aracın tipi tasarımı şekli içi falan gerçekten hoş ,motorda güçlü fakat o kadar ağırki,
keşke biraz daha uygun olsaydı tabi bu seferde o şekle giremezdi aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bilmem ne lafı vardı ya ona benzedi .
yakında aynı kasaya 1.6 dizel motor gelecekmiş diye duydum o zaman çok daha mantıklı olacağına eminim .
bir soru daha sorayım insignia kullanan arkadaşlara
bu cosmo paketine opsiyonel olarak satın alınan navigasyon var
4 milyar civarında saçma sapan pahalı bir nane
üstelik baktım, kullandım çok dandik !
dokunmatik ekran bile değil , bir adres girmeye kalksan ömrün tükenir .
cosmo paketi nav`sız alsanız, sonradan double din aynı yere bir nav uydurma şekli yapılamazmı ? hem daha iyi daha düzgün çalışacak bir yapıda ? başka marka veya bir çözüm ??
aracın tipi tasarımı şekli içi falan gerçekten hoş ,motorda güçlü fakat o kadar ağırki,
keşke biraz daha uygun olsaydı tabi bu seferde o şekle giremezdi aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bilmem ne lafı vardı ya ona benzedi .
yakında aynı kasaya 1.6 dizel motor gelecekmiş diye duydum o zaman çok daha mantıklı olacağına eminim .
bir soru daha sorayım insignia kullanan arkadaşlara
bu cosmo paketine opsiyonel olarak satın alınan navigasyon var
4 milyar civarında saçma sapan pahalı bir nane
üstelik baktım, kullandım çok dandik !
dokunmatik ekran bile değil , bir adres girmeye kalksan ömrün tükenir .
cosmo paketi nav`sız alsanız, sonradan double din aynı yere bir nav uydurma şekli yapılamazmı ? hem daha iyi daha düzgün çalışacak bir yapıda ? başka marka veya bir çözüm ??
serviste 2000 tl civarında sanıyorum navigasyon dvd mp3 falan olarak monte edilen kitleri var yani 4 milyar verip dvd bile izleyemiyorsunuz ama 2 milyara navi mp3 dvd gibi özellikleri var :)
birilerine getirtmek lazım
http://www.cargpsnavi.com/opel-insignia-gps-navigation-system_p603.html
kesin servisler bunu takıyordur,
orjiinal satın almak tam aptallık
serviste öpüyor
ee iş başa kaldı gene :D
konsolun yapısı farklı değil mi abi? navisiz modellerde o ekran boşlugu 4-5 satırlık
;1838898']konsolun yapısı farklı değil mi abi? navisiz modellerde o ekran boşlugu 4-5 satırlık
O üstteki plastik parça değişiyor.Teyp çerçevesi yani..
Aynı durum chvrolet cruze'lardada var..Ford fıestalardada o çerçeviyi değiştirip double dın takıyorlar..
http://image5.sahibinden.com/photos/95/53/70/big_349553707kw.jpg
http://image5.sahibinden.com/photos/02/74/56/big_3402745654k.jpg
konsol'un üst kısmı aynı mı ?
yeni civiclerde de o parcayı değiştirip double din takıyorlar die biliyorum
arkadaşında dediği gibi çerçeveninde değişmesi ile takılabiliyor
;1838898']konsolun yapısı farklı değil mi abi? navisiz modellerde o ekran boşlugu 4-5 satırlık
konsol uygun degıl navigasyon olanlara gore ama sahıbındende 2700 cıvarı bi fıyata konso ve navigasyon sıstemı satılıyordu ınsıgnıa ve corsa lar ıcın hala varmı bılemıyorum. servısedn almak gercekten mantıksız aynı sısteme 3900 cıvarı bişeyler soyluyorlardı gereksız bı harcama servıste yapılan bu tur harcamalar
Kankam aldı daha 1 yıl oldu. Çocuk defalarca aşırı yakıtından dolayı servise gitti ve bir hata aradılar. Servisten hep yakıtı normal cevabı geldi, en son LPG ye karşı olmasına karşın taktırdı. LPG de dahi 30 kuruş altına düşemiyorum bu nasıl araba deyip dövünüyordu ve bu aracının yanına 308 hdi aldı. Şuan İnsigniaya babası dahi binmio.
birilerine getirtmek lazım
http://www.cargpsnavi.com/opel-insignia-gps-navigation-system_p603.html
kesin servisler bunu takıyordur,
orjiinal satın almak tam aptallık
serviste öpüyor
ee iş başa kaldı gene :D
Bu aletten Aktepe'lerde olmasi lazimdi :)
derken buldum sanirim
http://www.aktepesound.com/catinfo.asp?cid=86
S.Özeren
21-11-2010, 12:36
bence dizel almalısınız :)
;1838948']http://image5.sahibinden.com/photos/95/53/70/big_349553707kw.jpg
http://image5.sahibinden.com/photos/02/74/56/big_3402745654k.jpg
konsol'un üst kısmı aynı mı ?
Aynı bakarsanız ufak bir bombe var var her 2 fotoğraftada...
Nette çerçeveleri satılıyor.;
http://yfrog.com/f112736769390jhttp://img541.imageshack.us/img541/753/12736769390.jpg
Navi olmayana Bakarsanız ekranın etrafında fazlalıklar var.O fazlalıkların kesilmiş haline double takılıyor.(bnm verdiğim foto)
dragon07
21-11-2010, 13:01
motoru performansı orana vurulunca kahinatın en çok yakan aracı diye biliyorum :)
bana sanki ekran boyutları farklı gibi geliyor
gerçekten bu araç neden bu kadar çok yakıyor ?
aşırı ağırlıkmı tek neden ? az buz değil ama genede o kadar olmaması lazım bence
180hp olmasıda birşey kanıtlamaz, kimse şehir içinde işine gazlayarak gitmiyor sonuçta . belkide yazılım sorunu var ?
bu servislerin alayı böyle, normaldir, bu modeller böyle ! para cebinden çıkmıyor ya adamın tuzu kuru nasılsa.
gerçekten bu araç neden bu kadar çok yakıyor ?
aşırı ağırlıkmı tek neden ? az buz değil ama genede o kadar olmaması lazım bence
180hp olmasıda birşey kanıtlamaz, kimse şehir içinde işine gazlayarak gitmiyor sonuçta . belkide yazılım sorunu var ?
bu servislerin alayı böyle, normaldir, bu modeller böyle ! para cebinden çıkmıyor ya adamın tuzu kuru nasılsa.
Kullanimla alakali bence tamamen.. Sirali 4 silindir turbo bir motor sonucta ucuk kacik bir sey degil, ne yakacagi belli.. Cooper S'e de coook yakiyor diyenler vardi, aldim insan gibi kullaniyorum hic oyle cok da yakmiyor..
Mert yazmis ya karisikta 10-11 litre yakiyor, dikkatli kullaninca 8-9 litre.. Gazlarsam 15 goruyorum diyor.. Normal degerler bunlar bence
Bu arada ana uniteyle alakali sorunuz varsa Aktepe'yi arayabilirsiniz, dha once yapmis olmalari lazim, uyar mi uymaz mi detayli bilgi verirler size ;)
BlackEmperor
21-11-2010, 22:55
Kullanimla alakali bence tamamen.. Sirali 4 silindir turbo bir motor sonucta ucuk kacik bir sey degil, ne yakacagi belli.. Cooper S'e de coook yakiyor diyenler vardi, aldim insan gibi kullaniyorum hic oyle cok da yakmiyor..
Mert yazmis ya karisikta 10-11 litre yakiyor, dikkatli kullaninca 8-9 litre.. Gazlarsam 15 goruyorum diyor.. Normal degerler bunlar bence
Bu arada ana uniteyle alakali sorunuz varsa Aktepe'yi arayabilirsiniz, dha once yapmis olmalari lazim, uyar mi uymaz mi detayli bilgi verirler size ;)
+1 benım arabada 1335 kg ruhsatta yazan arada gazlamalı 9-9,5 lt ortamala yakıyom şehir içi kasarsam 8 lt leri gorebilirim :p
gerçekten bu araç neden bu kadar çok yakıyor ?
aşırı ağırlıkmı tek neden ? az buz değil ama genede o kadar olmaması lazım bence
180hp olmasıda birşey kanıtlamaz, kimse şehir içinde işine gazlayarak gitmiyor sonuçta . belkide yazılım sorunu var ?
bu servislerin alayı böyle, normaldir, bu modeller böyle ! para cebinden çıkmıyor ya adamın tuzu kuru nasılsa.
bu kdr çok yakmasının sebebi az çok tahmın edersinizki turbo olmasından dolayı naparsan yap turbo atmo ya göre cok yakar yaktıgı degerller gayet normal.
bizimki lpgli sehir ici normal arada gazlamalı 25 krs yakıo uzun yolda 180 krs a kadar düşürdüm kullanıma baglı bu arabada turboya cok sokmadan sürerseniz az yakar
maxpower
21-11-2010, 23:29
opel servisler landirezzo lpg takıyorlar, garantide bozulmuyor
bence de tipi çok güzel ama yakıt üzüyor biraz
şehiriçi 42 kuruş yakıyor.
garanti bozulmasın derseniz mecburen landi lorenzo ama prins candır...
VteC_MaNiaC
21-11-2010, 23:40
yakın arkadaşımda 1.6 corsa gsi var filtre ve eggsozdan sonra aracın gidişi inanılmaz değişti ve yakıtı gazlamadan kullanımlarda azaldı.... bence filtre egsoz ve kullanıma uygun bir yazılımla alt devirlerde agresif olmayan bir remaple hem gitmesini hemde az yakmasını sağlayabilirsiniz
Dizel araç almanızı tavsiye ederim ....
Bende 1 hafta bindim araca almayı düşünüyordum ancak yakıtından dolayı vaz geçtim. 2 kez 1.5 depo doldurdum nerdeyse 12lt ortalamanın altına hiç düşmedi ...
Araç geldi, ctesi biraz deneme fırsatım oldu, araç yakın bir arkadaşımın .
beyaz cosmo paket full, navigasyon sonradan takıldı 2 küsür bin TL
ama navigasyon programını hiç beğenmedim, ya tam çalışmıyor-eksik veya komple dandik, biraz uğraştım igo ve tomtom yüklemeye o da olmadı şimdilik.
araç çok iyi, dış görüntüsü olsun iç tasarım olsun çok şekilli.
hiç eski opellere benzemiyor ama kimine fazla büyük gelebilir kasa olarak.
genel olarak o kiloya rağmen beklediğimden çevik çıktı, daha hantal birşey bekliyordum. Çeviklikten kasıt, handling, yol tutuş, ani dalmalar, şerit değiştirmeler vs .
Orta şeker bir konfor, süspansiyona sahip diyebiliriz ne çok sert ne çok yumuşak.
motor gücü çoğu kişiye fazla bile gelebilir, beni kesmedi.
alt devirlerdeki ani gazlamalarda turbo basıncı kısıtlanıyor belli,
güç, yani turbo basıncı yavaş geliyor bilerek, o da ekonomi olaylarıyla ilgili olsa gerek. Buna iyi bir yazılım atılırsa daha atak olabilir, özellikle wastegate selenoid ayar haritasını kurcalamak lazım. Göstege falan olmadığından peak kaç bar basıyor bilmiyorum.
Yakıt: Basarsan eşşekler gibi yakıyor, o ağırlığa o güce normal, 16 litrenin altına düşmüyor seri kullanımda, ekonomik takılırsan 10-11 litre arkadaşların dediği gibi .
1- light chip tuning
2- bov takma
başkada birşeye gerek yok bu araçta .
VteC_MaNiaC
10-01-2011, 12:11
Araç geldi, ctesi biraz deneme fırsatım oldu, araç yakın bir arkadaşımın .
beyaz cosmo paket full, navigasyon sonradan takıldı 2 küsür bin TL
ama navigasyon programını hiç beğenmedim, ya tam çalışmıyor-eksik veya komple dandik, biraz uğraştım igo ve tomtom yüklemeye o da olmadı şimdilik.
araç çok iyi, dış görüntüsü olsun iç tasarım olsun çok şekilli.
hiç eski opellere benzemiyor ama kimine fazla büyük gelebilir kasa olarak.
genel olarak o kiloya rağmen beklediğimden çevik çıktı, daha hantal birşey bekliyordum. Çeviklikten kasıt, handling, yol tutuş, ani dalmalar, şerit değiştirmeler vs .
Orta şeker bir konfor, süspansiyona sahip diyebiliriz ne çok sert ne çok yumuşak.
motor gücü çoğu kişiye fazla bile gelebilir, beni kesmedi.
alt devirlerdeki ani gazlamalarda turbo basıncı kısıtlanıyor belli,
güç, yani turbo basıncı yavaş geliyor bilerek, o da ekonomi olaylarıyla ilgili olsa gerek. Buna iyi bir yazılım atılırsa daha atak olabilir, özellikle wastegate selenoid ayar haritasını kurcalamak lazım. Göstege falan olmadığından peak kaç bar basıyor bilmiyorum.
Yakıt: Basarsan eşşekler gibi yakıyor, o ağırlığa o güce normal, 16 litrenin altına düşmüyor seri kullanımda, ekonomik takılırsan 10-11 litre arkadaşların dediği gibi .
1- light chip tuning
2- bov takma
başkada birşeye gerek yok bu araçta .
peki dediğimiz gibi light bir yazılımla yakıt azaltılabilir mi acaba ?
Light hard fark etmez bende yazılım istiyorum...
flexamin
10-01-2011, 12:25
bunlara yazılım yapılamıyor diye biliyorum ama eğer yapılıyorsa yazılımdan sonra daha az yakması olası bir durum
yapılıyor artık yapanlar mevcut
aracı gözlemlemek lazım, hava yakıt karışımlarını, nerelerde ne zaman vuruntu olduğunu, avans tablosunu ondan sonra daha net söylenebilir yazılım sonrası daha ekonomik olurmu olmazmı?
flexamin
10-01-2011, 13:04
aracı gözlemlemek lazım, hava yakıt karışımlarını, nerelerde ne zaman vuruntu olduğunu, avans tablosunu ondan sonra daha net söylenebilir yazılım sonrası daha ekonomik olurmu olmazmı?
Eco tuning die birşeyler vardı nette görmüştüm best servis yapıor falan diye ama tam nedir ne değildir bilmiyorum.
Bana kalırsa custom yapılırken isteğe göre yapılırsa yani tasarruf amaçlı bir şey olursa ekonomik olabilir.
VteC_MaNiaC
10-01-2011, 13:08
bende bi zamazingo var VOLO die... 100 kmde obd2 li araçlarda 2 litre yakıt tasarrufu yaptırıyor volochip
MuratGürakan
10-01-2011, 13:32
kuzende var manueli.
Hiç gazlamadan 10lt altınada düşüremediğini söyledi.
chipide artık yapabiliyorlar.
Erhan(booster remap) dyno üstünden 32 hp aldı onu biliyorum.
1,6 t 180 hp bu kadar yakıyorsa 2.8 V6 sı ne kadar yakar acaba
Araç güzel hoş alanlarda iyi günlerde kullansınlar ama çok yakıyor:(
Sorun nerede ben onu anlamadım. Sonuçta araba 1.6 ama 0.5 bar basıyorsa stock hali ile içeri normalden 1.5 kat fazla hava veriyorsunuz demektir. Bu durumda hacimi 1.6x1.5=2.4 lt gibi düşünün. Eğer 2.4 motorlu bir arabadan fazla yakıyorsa onu konuşalım. Yok yakmıyorsa o zaman konuşulacak fazla birşey yok.
leanburn olmadığı sürece hacim ne olursa olsun içeri giren havanın miktarına dayalı olarak tüm arabalar 3 aşağı 5 yukarı aynı yakıtı tüketir. Hem 180 hp olsun hem az yaksın yok. Öyle "Az yak dedim, yakacak" diye olmuyor malesef.. :) Optimum devir aralığı yakalanana kadar çok yakar. Mümkün olan en düşük devirde vites değiştirilip sağ ayak kontrolü iyi yapılırsa insani değerlere indirilebilir bu değerler. Ancak kimse 180hp 1500 kg bir arabanın şehiriçinde 9-10 litreden daha az yakmasını falan beklemesin zira gerçekci olmuyor.. Gazlarsanda yakar..
Diyeceksiniz ki passat 1.4 tsi az yakıyor.
1- Araç 1.4 . Onun yarım bar basması hacmi 2.1 lt ye getirir. 2.4 ile 2.1 arasındaki 300 cc dediğin hacim neredeyse o motorun bir silindiri kadar.
2- VW 1.4 tsi lar leanburn çalışıyor. 1.8 125 lerde öyle. Adamlar emisyon ve EGT değerlerini düşürmenin bir yolunu bulmuşlar fakir fukara demeden çalıştırıyorlar.
3- 180>122 Ne kadar beygir o kadar arpa.. Çaycı Hüseyinin beygirleri bile arpasız koşmaz sanırım.. :)
1,6 t 180 hp bu kadar yakıyorsa 2.8 V6 sı ne kadar yakar acaba
insignia opc.. roma'yı bile yakar bence o rakamlara girip moral bozmayalım :)
Usturuplu kullanınca gerçekten TSI az yakıyor. Ben sakin kullandığımda 6.0 litrelere düşüyorum. Basarsamda 10-11 arası yakıyor. Son 7.000 km ort. 7.3 lt. :)
flexamin
10-01-2011, 15:35
insignia opc.. roma'yı bile yakar bence o rakamlara girip moral bozmayalım :)
ahuahau :D ne adamsın ya :D
farklı başlık açmadan devam edeyim,
araştıran vardır mutlaka, bu 1.6 180hp lik motora bov varmı ? takan veya gören ?
takarsak hata verirmi acaba ecu`su bazı motorlar gibi,
mesela colt czt, bonalumenin kiti dışında düzgün çalışan bov görmedim , bunda nasıldır ?
Sorun nerede ben onu anlamadım. Sonuçta araba 1.6 ama 0.5 bar basıyorsa stock hali ile içeri normalden 1.5 kat fazla hava veriyorsunuz demektir. Bu durumda hacimi 1.6x1.5=2.4 lt gibi düşünün. Eğer 2.4 motorlu bir arabadan fazla yakıyorsa onu konuşalım. Yok yakmıyorsa o zaman konuşulacak fazla birşey yok.
leanburn olmadığı sürece hacim ne olursa olsun içeri giren havanın miktarına dayalı olarak tüm arabalar 3 aşağı 5 yukarı aynı yakıtı tüketir. Hem 180 hp olsun hem az yaksın yok. Öyle "Az yak dedim, yakacak" diye olmuyor malesef.. :) Optimum devir aralığı yakalanana kadar çok yakar. Mümkün olan en düşük devirde vites değiştirilip sağ ayak kontrolü iyi yapılırsa insani değerlere indirilebilir bu değerler. Ancak kimse 180hp 1500 kg bir arabanın şehiriçinde 9-10 litreden daha az yakmasını falan beklemesin zira gerçekci olmuyor.. Gazlarsanda yakar..
Diyeceksiniz ki passat 1.4 tsi az yakıyor.
1- Araç 1.4 . Onun yarım bar basması hacmi 2.1 lt ye getirir. 2.4 ile 2.1 arasındaki 300 cc dediğin hacim neredeyse o motorun bir silindiri kadar.
2- VW 1.4 tsi lar leanburn çalışıyor. 1.8 125 lerde öyle. Adamlar emisyon ve EGT değerlerini düşürmenin bir yolunu bulmuşlar fakir fukara demeden çalıştırıyorlar.
3- 180>122 Ne kadar beygir o kadar arpa.. Çaycı Hüseyinin beygirleri bile arpasız koşmaz sanırım.. :)
esas problem 180 hp olması değilde 1500 kg olması..
bende bir astra G var 1050 kg civarı, 1,6 100 hp, sakin kullanım ile ortalama 7-7,5 yakıyor..
aynı şekilde kullandığım 1500 kg aracım olsa 1500/1050= %42 daha fazla ağırlık dolayısıyla daha fazla iş yapılmış olcak
7 lt/100 km --> %42 fazlası = 9,95 lt / 100 km
7,5 lt/100 km --> %42 fazlası = 10,5 lt / 100 km
aynı şekilde kullanırsak ha 1.6 turbo, ha 2.0 turbo ha 2.8 v6 olmuş, anormal fark çıkmaz..
ama kullanırken motorun tüm gücünü kullanacak şekilde hızlanma gerçekleştirirsen, bu sefer motor gücüne oransal olarak artan yakıt harcayacaksın demektir.
Biz iş makinası üreticisiyiz, makinalarımızda dizel motorlar kullanıyoruz
kullandığımız motorların 2,3 ve 4 silindirli versiyonları var, (2.2 lt, 3.3 lt ve 4.4 lt silindir hacmi var). eğer hidrolik sistem aynı kullanırsak yakıt tüketimi değişmez..
zaten motor üreticisi yakıt tüketimini birim güç başına vermiş
mesela bu tip motorda (2, 3 veya 4 silindirli olması farketmez) 1 kwh enerji için --> ortalama 220 gr dizel harcanır (üst devirlerde 2500-3000 devir arası biraz artar 230 gr a kadar çıkar)
şimdi ben bu motordan 15 kw güç çekecek bir hidrolik sistem kullanırsam
12 saat boyunca tam yükte çalışırsa bu makina: 15kwx12h = 180kwh
toplam harcayacağım yakıt= 220gr/kwh x 180 kwh= 39600 gr dizel
hacim olarak 15 C sıcaklıkta, 1 lt dizel = 835 gr dır, toplam harcanacak dizel hacmi 47,4 lt dir.
Saatlik yakıt tüketimi= 3,95lt/saattir. (Bu hesaplardan yola çıkarak makinalarımızda mazot deposunun hacmini hesaplıyoruz, 12 saat kesintisiz çalışabilecek şekilde depo hacmini ayarlayıp deposunu yapıyoruz.)
ben 2 silindirli motorda kullansam, 4 silindirli motorda kullansam eğer kullanacağım güç 15 kw ise , harcayacağım yakıt 3,95 lt/saat tir..
şimdi arabalara dönecek olursak, arabada yapılan iş nedir kütleyi hareket ettirmek ve onu hava direncine karşı sabit hızda sürmek..
arabanın kütlesi motor tipine göre çok anormal artmaz, aracın dizaynıda rüzgar direncini belirler.. dolayısıyla farklı motora sahip aynı tip 2 arabayı aynı ivme ile hızlandırmak ve aynı sabit hızda gitmek ile harcadığım enerji dolayısıyla yakıt tüketimi aynı olur diyebiliriz..
Bence yanılıyorsunuz. Benim mondeo 1595 kg. İstanbul şehiriçi tüketimi 8.5-9 lt arasında oynuyor.
Aşağıda yazdığın şey tüketimin direk olarak zaten güç ile ilintili olduğunu gösteriyor.
zaten motor üreticisi yakıt tüketimini birim güç başına vermiş
Sizin üretmekte olduğunuz iş makinalarında ne nedir bilemem. Hatta iş makinası nedir onu da bilmem desem yeridir. :)
Ama benzinli motorda güç alabilmen için motora hava sokman lazım. Ne kadar hava girerse o kadar güç alırsın. AFR belli olduğuna göre güç alabilmen içinde benzini vermen gerekir. AFR oranı üç aşağı beş yukarı değişmediğine göre geri kalanı enrichment ve sizin gaz pedalına gösterdiğiniz şefkat ile doğru orantılı olarak artar ya da eksilir. Olayın ağırlıkla bahsettiğiniz anlamda bir alakası yok. He şunu söyleyebiliriz. Aynı motor 1200 kg bir arabada aynı kullanım tarzı ile daha iyi bir performans verir. 0-100 hızlanması ara hızlanmalar vs vs vs daha iyi olur. Evet bu doğru. Ama aynı kullanım tarzı korunduğu sürece aynı yakıtıda yakacaktır.
Ağır araba ile hafif araba arasında ne fark var o zaman? Ağır araba hızlanmasını daha yavaş gerçekleştirir. Eğer drag yapacasanız hafif olanı seçin. Ancak günlük kullanımda öyle dramatik tüketim farklılığı falan olmaz/olmuyor..
Aşağıdaki motorların ikisininde yapısı ve yakıt stratejileri aynı. Yukarıdaki mondeo'nun verileri, alttaki focus'un.
1.6L Ti-VCT benzinli 125PS 1595 kg 9,2lt 5,4lt 6,8lt 195km/h 12,3sn
1.6L Ti-VCT benzinli 115PS 1257 kg 8,7lt 5,4lt 6,6lt 193km/h 10,9sn
Aşağıda yazdığın şey tüketimin direk olarak zaten güç ile ilintili olduğunu gösteriyor.
burda aynı şeyi diyoruz tüketim güçle ilgili, orası kesin zaten.
dur kalk trafikteyiz, sürekli durup kalkıyoruz
bu durumda aynı motorlu iki farklı modelden ağır olan hafif olana göre daha fazla yakıt harcar..
farklı olarak iki tane insignia var motorları farklı..
120 km/h ile rüzgarsız bir havada eğimsiz bir yolda ilerliyorlar
Bu şu demek şu anda iki motorda aynı gücü üretiyor (motorun ilan edilen gücü ile kullanım esnasında anlık olarak ürettiği güç farklı)
örnek değer olarak söylüyorum iki motorda sabit 120 ile giderken 100 hp güç üretsin..
Bu durumda 1. motor 1.6 turbo, 2. ci motor 2.0 turbo olsun, bu iki motorun sabit hızda giderken harcadıkları yakıt hemen hemen aynıdır
dediğim gibi motorun harcayacağı yakıt değerini birim güç başına yakıt miktarından orantılıyarak bulmak mümkün
1.6L Ti-VCT benzinli 125PS 1595 kg 9,2lt 5,4lt 6,8lt 195km/h 12,3sn
1.6L Ti-VCT benzinli 115PS 1257 kg 8,7lt 5,4lt 6,6lt 193km/h 10,9sn
bu değerlere yorumum, şehir dışı test değerleri aynı çıkmış, neden diye düşünürsem, büyük ihtimalle sürtünme katsayıları aynı olan iki farklı araçtan bahsediyoruz.. şehir dışı tüketimi sabit hızda gitme olarak değerlendirebiliriz..
yakın bir hava direnci ile karşılaştığından dolayı, iki motor hemen hemen aynı gücü üretiyor şehir dışı kullanımında..
bundan dolayı yakıt tüketimi değeri aynı çıkmış..
Sizin üretmekte olduğunuz iş makinalarında ne nedir bilemem. Hatta iş makinası nedir onu da bilmem desem yeridir.
bizim makinamızda, dizel motor ve motora bağlı bir hidrolik pompa var. Pompanın her bir turdaki debisi, motorun dolayısıya pompanın devir hızı ve hidrolik sisteminin basıncı, pompaya aktarılması gereken gücü belirliyor..
otomobilde de arabanın ağırlığı ve sürtünme katsayısı dolayısıyla, sabit hızda ilerlerken ve ivmelenmeye çalışırken karşılaşacağı kuvvetlerde motorun üretmesi gereken gücü belirler..
aynı ivmeyle hızlanıp, aynı sabit hızda ilerlerseniz motorun hacminden bağımsız olarak güç ihtiyacı aynı olur..
toplam yakıt = güç x birim güç başına yakıt
güç aynıysa yakıtta aynıdır..
otomobillerde şu farklar var, şanzıman oranları motorlara göre farklılık göstereceğinden motor devirleri farklılık gösterir, birim güç başına yakıt motor devri arttıkça artmaktadır. yani 10 kw gücü 1500 devirde üretmek için harcanan yakıt, 2500 devirde üretmek için harcanan yakıttan az olur.. ama bu fark %5-10 arasında olur..
bir de şöyle bir fark var
turbo beslemede, atmosferik beslemeye göre birim güç başına yakıt tüketimi düşük olur, hatta turbo beslemede intercooler gibi soğutma varsa birim güç başına yakıt tüketimi daha da düşer..
elimdeki verilerden örnek vermek gerekirse
ALMAN DEUTZ firmasının ürettiği motor hacmi 3-4-5-6 silindirli motorları var.
Atmosferik beslemeli olanlar : 225 gr / kWh
Turbo beslemeli olanlar : 210 gr / kWh
Turbo + Intercooler olanlar: 195 gr / kWh
yakıt tüketim değerleri bunlar..
yani 3 silindirli atmosferik motorda, 6 silindirli motorda 10 kwh güç üretirken aynı yakıtı harcıyor (ikiside atmosferik veya turbo veya turbo+soğutma olacak)
Ama aynı kullanım tarzı korunduğu sürece aynı yakıtıda yakacaktır.
aynı tarzdan kastımız ne burda? şehir dışında sabit hızda gitmekse bu durumda önemli etken sürtünme katsayısı.. Günümüz araçları sürtünme katsayıları birbirine çok yakın.. dolayısıyla yolda giderken karşılaştıkları kuvvetler yakın.. dolayısıyla yakıt tüketimleri yakın
ama dur kalk trafikte aynı ivmeyle hızlanıcam dersek iş değişir, ağırlık fazla olan araç için daha fazla kuvvet gerekecek, dolayısıyla daha fazla güç.. bu da daha fazla yakıt harcayacağını söyler bize zaten
toparlarsam biraz :) bu insignianın çok yakması motorunun güçlü olmasından değilde aracın ağır olmasından kaynaklı..
2 nokta var;
1- iş makinelerinde sabit devir ve vitesde/vitessiz kullanılıyor ama otomobil öyle değil..aktarma organının dişlisine göre aktardığı güç ve tork değeri değişir.
2- dizel motor kullanmanın asıl nedeni ağır yük taşıtlarında olduğu gibi tork değerinin yüksek olmasından dolayıdır.
w=f.x yani newton.meter (nm)
işin birimi nm dir yani tork. motorun gücü 6500 devirlerde vay efendim 6700 devirlerde gördüğü değerdir. ama roll dışında kim o devirlerde vites atıyor ki ? o devirlerin altında değerler düşer. yani 1.6 lt lik bir atmosferik motor hep 100 bg üretmez sizin de bildiği gibi. mühim olan max tork değeridir. tork değeriniz arttıkça birim zamanda yaptığınız iş yani güç (p) artar.. bü yüzdendir ki turbo ve küçük hacimli araçlar istenilen hıza sahip olduğu tork değerinden dolayı daha hızlı çıkar ve siz atmosferik motor ile çok daha fazla süre boyunca yakıt yakana kadar o anlık tüketimi fazla olmasına rağmen tüketim süresi az olduğu için az yakıp işin içinden çıkar.
ağrılık ise torktan sonra en önemli faktor.. f=m.a yani kütle ne kadar düşerse sabit ivmelenmeyi sağlamanız gereken kuvvet o kadar azalacak. az kuvvet az yakıtı beraberinde getirecek. kuvvetiniz de sabit ise kütleniz düştükçe ivmelenmeniz artacak.. (bkz. arabayı boşaltmak)
bu durumda aynı motorlu iki farklı modelden ağır olan hafif olana göre daha fazla yakıt harcar..
farklı olarak iki tane insignia var motorları farklı..
Bu şu demek şu anda iki motorda aynı gücü üretiyor (motorun ilan edilen gücü ile kullanım esnasında anlık olarak ürettiği güç farklı)
örnek değer olarak söylüyorum iki motorda sabit 120 ile giderken 100 hp güç üretsin..
Bu durumda 1. motor 1.6 turbo, 2. ci motor 2.0 turbo olsun, bu iki motorun sabit hızda giderken harcadıkları yakıt hemen hemen aynıdır
Onu söyleyemeyiz işte. Heleki turboda hiç söyleyemeyiz. Zira o iki motorun VE (volumetric effiency) leri farklı olacağından aynı gücü farklı devi bandında ve/veya farklı basınçlar altında üretiyor olabilirler. Hacimsel farklılığı olan iki ayrı motoru geçtim turboları farklı ancak aynı olan iki motorda bile bu %100 doğru diyemeyiz.
bu değerlere yorumum, şehir dışı test değerleri aynı çıkmış, neden diye düşünürsem, büyük ihtimalle sürtünme katsayıları aynı olan iki farklı araçtan bahsediyoruz.. şehir dışı tüketimi sabit hızda gitme olarak değerlendirebiliriz..
yakın bir hava direnci ile karşılaştığından dolayı, iki motor hemen hemen aynı gücü üretiyor şehir dışı kullanımında..
bundan dolayı yakıt tüketimi değeri aynı çıkmış..
O sizin kişisel yorumunuz.
Şehirdışı tüketimi değerlendirmemize gerek yok. Zatne nasıl hesaplandığı belli birşey..
Yukaridaki tabloda verilen yakıt tüketimi değerleri, Avrupa Ekonomik Topluluğu’nun EEC 80/1268/EC direktifi uyarınca laboratuar ortamında ve aşağıda özeti verilen koşullarda yapılan testlerde elde edilen, lt/100 km mertebesinde sonuçları göstermektedir. Tabloda yer alan yakıt tüketimi değerleri, aracın bu değerlerde yakıt tüketeceğine ilişkin bir garanti ya da taahhüt teşkil etmediği gibi, bu maksatla yapılacak bir değerlendirme için de emsal teşkil etmez.
Testlerde kullanılan araçlar standart donanımlıdır. Opsiyonel donanım ve aksesuarlar, jantlar ve lastikler yakıt tüketimini farklı etkileyebilir.
Şehir içi: Laboratuvar ortamında soğuktan çalıştırılmış motor ile 4km'lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 50km/s ve ortalama 19km/s hızla ölçülmüş yakıt tüketim değerlerdir.
Şehir Dışı: Şehir içi ölçümünden hemen sonra gerçekleştirilen, 7km'lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 120km/s hıza ulaşacak şekilde, yarı zamanli sabit hız ve yarı zamanlı değşsken hızla ölçülmüş yakıt tüketim değerleridir.
Ortalama: Şehir içi ve Şehir dışı testlerinin kat edilen mesafe ölçüsüyle ağırlıklı ortalamasi alinarak hesaplanmaktadir.
otomobilde de arabanın ağırlığı ve sürtünme katsayısı dolayısıyla, sabit hızda ilerlerken ve ivmelenmeye çalışırken karşılaşacağı kuvvetlerde motorun üretmesi gereken gücü belirler..
aynı ivmeyle hızlanıp, aynı sabit hızda ilerlerseniz motorun hacminden bağımsız olarak güç ihtiyacı aynı olur..
Sürtünme sizin zannetiğiniz kadar büyük bir etken değil. Üç aşağı beş yukarı bugün üretilen araçların Cx katsayısı 0.3 ya da altında zaten.
toplam yakıt = güç x birim güç başına yakıt
güç aynıysa yakıtta aynıdır..
E bende bunu demiştim. En başında :)
otomobillerde şu farklar var, şanzıman oranları motorlara göre farklılık göstereceğinden motor devirleri farklılık gösterir, birim güç başına yakıt motor devri arttıkça artmaktadır. yani 10 kw gücü 1500 devirde üretmek için harcanan yakıt, 2500 devirde üretmek için harcanan yakıttan az olur.. ama bu fark %5-10 arasında olur..
Yok böyle bir fark işte. O 10 KW ı elde edebilmen için motorun içine sokman gereken hava belli. Yakıt karışım oranında belli. Bunu ister 1500 de al istersen 3500 de.
bir de şöyle bir fark var
turbo beslemede, atmosferik beslemeye göre birim güç başına yakıt tüketimi düşük olur, hatta turbo beslemede intercooler gibi soğutma varsa birim güç başına yakıt tüketimi daha da düşer..
Yok böyle birşey. Püskürtülecek yakıt miktarı hesaplanırken kaç mol hava girdiği hesaplanır. Yani motora giren havanın kütlesi hesaplanır. Ve o kütlenin karşılığı olan yakıt miktarı hesaplanarak püskürtülür. Dolayısı ile Turbo arabada tüketim dah adüşük diye birşey yok.
Soğutma birimi varsa IAT ölçen ve birim havanın kütlesindeki değişime göre düzeltme yapan bir sensörde var ama. Yani IC taktın diye arabanın tüketimi falan düşmez.
aynı tarzdan kastımız ne burda?
Araba daha hızlı hızlansın diye daha faza gaza basarsan çok yakar. Ama hafif olanda gaza ne kadar basıyorsan ağır olanda da o kadar basarsan değişiklik az olur.
bu insignianın çok yakması motorunun güçlü olmasından değilde aracın ağır olmasından kaynaklı..
Değil.
Araba ister ağır olsun isterse hafif. Euro4 ve üzeri emisyon kriterlerine sahipse uyması gereken olmazsa olmaz kriterler var. Karışım oranını closed loop ta stoichiometrik'ten sapamaz. O da yaklaşık 3000-3500 devir civarına falan devam ediyor. Ötesinde open loop çalışıyorlar. Hatta birçok araba TPS e dayalı olarak open loop a geçiyor. Dolayısı ile isterseniz neredeyse tüm devir bandında stoichiometrik te yürüyebilirsiniz. Bunun anlamı aynı güçte aynı yakıtı tüketeceğiniz ve bunun ağırlıktan bağımsız olduğudur.
Burada farklılık yaratan enrichment'tır. Yani zenginleştirme. Bununda olduğu durumlar belli.
1- Motor soğukken
Motor soğukken emisyon değeri alınmaz. Euro4 der ki; max 90 sn boyunca aracı durduğu yerde motor ısıtmak amacı ile rölantide çalıştırabilirsin. Ondan sonra kademeli olarak karışımı düşüreceksin. Ve bu süre. max 180 sn olacak. O arada araba yürürse coldstartup enrichment iptal olacak.
2- Akselerasyon (hızlanma) esnasında kısa süreli
Motorun stoichiometrikte devirlenmesi yavaştır.. Bu nedenle gaza ilk basıldığında 2-3 sn gibi kısa bir süre için fazla benzin püskürtülür. O durumda karışım oranı zengindir. İşte bu zamanda da fazla tüketir. Eğer sürekli olarak tapa gaz gidiliyorsa zaten karışım oranında stoichiometrik takip edilmez. Yakıt stratejisi open loop a döner ve tüketimde artar hali ile. Bunun tek exception u lean burn giden arabalardır. 90 lı yıllarda üretilen japon arabaları mesela. Bunlar ciddi fakir çalışan arabalar. Ama emisyon değerleri de bir o kadar kötü. reno9 da bunlara önemli bir örnek. 5.5 lt /100 km şehiriçi tüketimi vardı o arabaların.
Az yakmak istiyorsanız, arabayı mümkün olduğunca gaz pedalını severek kullanın. Şefkat gösterin. Avans vurmayan en düşük devirde vitesi büyütün. Ani hızlanma yapmayın. Eğer turbo ise turbo devreye girmeden önce vitesi büyütün vs vs vs..
overblack
27-01-2011, 12:53
arkadaşlar arabalar çok yakmıyor.benzin pahalı sadece sorun burda...
Yok böyle birşey. Püskürtülecek yakıt miktarı hesaplanırken kaç mol hava girdiği hesaplanır. Yani motora giren havanın kütlesi hesaplanır. Ve o kütlenin karşılığı olan yakıt miktarı hesaplanarak püskürtülür. Dolayısı ile Turbo arabada tüketim dah adüşük diye birşey yok.
Soğutma birimi varsa IAT ölçen ve birim havanın kütlesindeki değişime göre düzeltme yapan bir sensörde var ama. Yani IC taktın diye arabanın tüketimi falan düşmez.
Renault Clio 1.5 dci 65 hp yakıt tüketimi : 4.6 / 4.2 / 5.3
Renault Clio 1.5 dci 85 hp yakıt tüketimi: 4.4 / 4 / 5.2
şanzıman oranları aynı, 65 lik te intercooler yok, 85 likte var
Kaynak renault web sitesi
+ olarak bu benim yorumum değil ALMAN DEUTZ kataloglarında diyorki
benim atmosferik motorum 1 kw güç için 225 gr dizel harcar, sadece turbolu olan 210 gr, turbo + intercooler lı olan ise 195 gr harcar diyor..
Yok böyle bir fark işte. O 10 KW ı elde edebilmen için motorun içine sokman gereken hava belli. Yakıt karışım oranında belli. Bunu ister 1500 de al istersen 3500 de.
bunuda ben demiyorum abicim, devir bandında yukarı gittikçe 1 kw güç için gerekli yakıt miktarı artıyor, gene motor üreticilerinin katalog verisi..
Onu söyleyemeyiz işte. Heleki turboda hiç söyleyemeyiz. Zira o iki motorun VE (volumetric effiency) leri farklı olacağından aynı gücü farklı devi bandında ve/veya farklı basınçlar altında üretiyor olabilirler. Hacimsel farklılığı olan iki ayrı motoru geçtim turboları farklı ancak aynı olan iki motorda bile bu %100 doğru diyemeyiz.
abicim sabit hızla giderken yapılan iş belli, iki aynı araba dış tasarımları aynı, dolayısıyla sürtünme kuvveti aynı, sabit hızla giderken motorların ürettiği güç aynıdır. Fizik bu ya, buna da yorum mu yapıcaz yani?
İş = Kuvvet x yol (F.x) F nedir? sürtünme kuvveti, her iki araba aynı olduğuna göre eşitmi eşit, aynı x mesafesini kat ettiler x eşit mi eşit
dolayısıyla yaptıkları iş eşit
Güç nedir? birim zamanda yapılan iş yani W / T
Hız aynı mesafe aynı dolayısıyla T aynı.. üsttede hesaplamıştık iş te aynı idi
Dolayısıyla güç aynıdır.
Şimdi ben tekrar diyorum ki opel insignia 120 km hızla giderken 1.6t motor olsun veya 2.0t motor olsun, motorları aynı gücü üretir.
Şimdi şöyle bir fark olabilir: dişli oranından dolayı motor devri farklıdır, bundan dolayı da birim güç başına yakıt tüketimi farklıdır (bu mesajın üst tarafında bunu yazdım zaten) ama sonuçta bu fark çok büyük olmaz, biri 3000 devirse diğeri 3250 olsun en fazla, dolayısıyla birim yakıt tüketimleri birbirine yakın olur diyebiliriz. Bu farkta %10 dan fazla olmaz
Hızlanma konusunada biraz açıklama getireyim
bu sefer motor aynı, ağırlıklar farklı.. insignia 1.6 t, astra gtc 1.6 t
aynı ivme ile iki aracıda hızlandırıyorum (aynı sürüş tarzı diyebiliriz)
F = m.a formülümüz (F:kuvvet, m: kütle, a:ivme)
Kütlesi büyük olanın F değeri büyük olur.. (burda bir diğer F de sürtünme kuvveti ama sizin de kabul ettiğiniz gibi sürtünme katsayısı bu iki araç için birbirine yakın, aynı bile sayabiliriz)
ivme aynı olduğuna göre aynı T sürede aynı X mesafesini katederler
iş: F.x, Güç = iş/T idi.. Dolayısıyla insignia , astra gtc ye göre aynı şekilde ivmelenmek isterse insignia daha fazla güce, dolayısıyla daha fazla yakıta ihtiyaç duyar..
Bu iki hesaplamadan şu sonucu çıkartıyorum ben: hem ivmelenme hemde sabit hızla aynı şekilde araçları kullandığımızı varsayarak, insignia nın ortalama yakıt tüketimi aynı motora sahip astra gtc den fazla olacaktır..
dolayısıyla ağırlık aracın ortalama yakıt tüketimini etkileyen önemli bir kriterdir
E bende bunu demiştim. En başında :)
abi sen ve ben onda hemfikiriz sadece iki farklı motorun aynı gücü ürettiğinde hem fikir olamıyoruz galiba :)
Boost Up
27-01-2011, 14:45
2000cc 1700kg dizel arabanın ortalaması 7.5litre, normal mi anormal mi(alakasız ama:o)
VteC_MaNiaC
27-01-2011, 14:59
farklı başlık açmadan devam edeyim,
araştıran vardır mutlaka, bu 1.6 180hp lik motora bov varmı ? takan veya gören ?
takarsak hata verirmi acaba ecu`su bazı motorlar gibi,
mesela colt czt, bonalumenin kiti dışında düzgün çalışan bov görmedim , bunda nasıldır ?
Regal Autosport - Online Vauxhall Tuning Store 02380 558636 (http://www.regal-shop.co.uk/vauxhall/)
bunlarda baya bişeyler var abi iyi bir firma
O bahsettiğin iki motorda birçok farklılıklar var biliyorsun değilmi? Turbo ve/veya basıncı gibi mesela.
Şimdi ben tekrar diyorum ki opel insignia 120 km hızla giderken 1.6t motor olsun veya 2.0t motor olsun, motorları aynı gücü üretir.
Şimdi şöyle bir fark olabilir: dişli oranından dolayı motor devri farklıdır, bundan dolayı da birim güç başına yakıt tüketimi farklıdır (bu mesajın üst tarafında bunu yazdım zaten) ama sonuçta bu fark çok büyük olmaz, biri 3000 devirse diğeri 3250 olsun en fazla, dolayısıyla birim yakıt tüketimleri birbirine yakın olur diyebiliriz. Bu farkta %10 dan fazla olmaz
Aynı gücü üretmez işte. Varsayalım şanzımanda aynı. İkiside 3bin devirde çalışıyor.
1.6T olan motor o an yarım bar bassın. İçeri giren havanın hacmi 2.4 lt.
2.0T olan motorda yarım bar bassın. İçeri giren havanın hacmi 3 lt...
Hacim farklı dolayısı ile kütlede farklı. Buna uygun olarak püskürtülecek yakıtta farklı. E herşey farklı iken gücün aynı olmasını beklemek biraz ütopik olur bence. :)
iş: F.x, Güç = iş/T idi.. Dolayısıyla insignia , astra gtc ye göre aynı şekilde ivmelenmek isterse insignia daha fazla güce, dolayısıyla daha fazla yakıta ihtiyaç duyar..
Bak gene aynı yere takıldık. Sürüş tarzı.. :)
Bu iki hesaplamadan şu sonucu çıkartıyorum ben: hem ivmelenme hemde sabit hızla aynı şekilde araçları kullandığımızı varsayarak, insignia nın ortalama yakıt tüketimi aynı motora sahip astra gtc den fazla olacaktır..
dolayısıyla ağırlık aracın ortalama yakıt tüketimini etkileyen önemli bir kriterdir
Değildir. Enrichment ta olsun olsunda yarım litre fark oluşsun. Daha fazla olmaz. Konuda bahsedilen şey yarım litra bir litre falan değil. 15-16 litrelerden bahsediyorlar.
abi sen ve ben onda hemfikiriz sadece iki farklı motorun aynı gücü ürettiğinde hem fikir olamıyoruz galiba :)
İki farklı motor aynı gücü üretmeyeceği için olabilirmi :)
abi sen benden de inatçıymışsın :)
bak abi formülle ispatı var bi önceki msj da.. sabit hızda giderken, veya sabit ivme ile hızlanırken harcanan gücü hesaplayabiliriz..
aracın modeli aynı (yani dış dizayn dolayısıyla oluşan sürtünme kuvveti) ve hızı aynıysa , şanzımandaki kayıplarıda aynı sayıyoruz.. bu durumda iki farklı motorun o anki ürettiği güç (aynı zamanda tork, güç torkun bi ifadesi sadece) aynıdır.. (çünkü harcanan güç aynı, üretilen güç - kayıp = harcanan güç)
aynı ivme ile hızlanma durumunda da kütlesi büyük olan cismi hareket ettirmek için harcanan güç fazla olacak
fizik bu, yanılmaz..
senin verdiğin hava hacmi ile ilgili örnekler gaz kelebeği tam açıksa geçerli oluyor..
Gaz kelebeği yarım açık olduğu zaman içeri giren hava ile tam açık pozisyondaki hava aynı değildir..
sonuçta bir motor 100 hp diye lanse ediliyorsa bu tam gaz pozisyonunda 100 hp, gaz kelebeği %10 olursa motorun gücü 100 hp ölçemeyiz hiçbir devirde dimi?
bunu kanıtlamak etmek istersen bi dyno ölçümü yapalım dinamometrede ne dersin? gaza yarım ve tam basmak olarak 2 farklı ölçüm.. çıkan sonuçlar aynı olmaz..
insignia cok agır geliyosa aynı motorlu astra al derim hoş oda kac kilo tam bilmıyorum ama 1200 1300 vardır gene
BlackEmperor
30-01-2011, 19:17
Vauxhall Opel VXR OPC Westfield Leading UK Tuning & Motorsport Specialist Courtenay Sport (http://www.courtenaysport.co.uk/index.php)
Regal AutoSports Tuning Parts (http://www.regal-shop.co.uk/vauxhall/acatalog/lAstra_VXR_Tuning_Parts.html)
bu 2 sitede aradığınızı bulabilirsiniz.
Tüketim olarak arada gazlamalı şehir içi ortalamam 9-9,5 arasında. basmadan sakıncene kullanırsam under 9 lt diyelim :)
abi sen benden de inatçıymışsın :)
bak abi formülle ispatı var bi önceki msj da.. sabit hızda giderken, veya sabit ivme ile hızlanırken harcanan gücü hesaplayabiliriz..
aracın modeli aynı (yani dış dizayn dolayısıyla oluşan sürtünme kuvveti) ve hızı aynıysa , şanzımandaki kayıplarıda aynı sayıyoruz.. bu durumda iki farklı motorun o anki ürettiği güç (aynı zamanda tork, güç torkun bi ifadesi sadece) aynıdır.. (çünkü harcanan güç aynı, üretilen güç - kayıp = harcanan güç)
aynı ivme ile hızlanma durumunda da kütlesi büyük olan cismi hareket ettirmek için harcanan güç fazla olacak
fizik bu, yanılmaz..
senin verdiğin hava hacmi ile ilgili örnekler gaz kelebeği tam açıksa geçerli oluyor..
Gaz kelebeği yarım açık olduğu zaman içeri giren hava ile tam açık pozisyondaki hava aynı değildir..
sonuçta bir motor 100 hp diye lanse ediliyorsa bu tam gaz pozisyonunda 100 hp, gaz kelebeği %10 olursa motorun gücü 100 hp ölçemeyiz hiçbir devirde dimi?
bunu kanıtlamak etmek istersen bi dyno ölçümü yapalım dinamometrede ne dersin? gaza yarım ve tam basmak olarak 2 farklı ölçüm.. çıkan sonuçlar aynı olmaz..
Fiziğin yanılmayacağını kabul ediyorsun da daha fazla güçte daha fazla yakıt gerektiğini neden kabul etmiyorsun :)
Gaz kelebeğini ister aç ister kapat. İstersen sabit tut. Al bi MAF içeri giren havanın kütlesini ölç. Karışım oranın zaten belli. Geri kalanı için fiziğe de değil basit matematiğe ihtiyacın var. Dyno falan gereksiz üre yarışı. Basit temel kavramlardan bahsediyoruz. Geri kalanı lafı güzaf. ;)
abi daha fazla güç olduğunu sen söylüyosun ki.. daha fazla güç olmadığına göre daha daha fazla yakıt ta olmaz.. sabit hızla giden aynı dış şekle sahip ama farklı motorlar sahip iki araç aynı motor gücünü üretir
Basit matematik ile tekrar hesap yapıyorum:
sabit hızda etkileyen 2 kuvvet var
1. hava sürtünmesi
2. lastiğin sürtünmesi
2 araçta aynı olduğuna göre bu iki kuvveti aynı kabul edebiliriz
bu iki kuvvet öndeki 2 tekerlek ile yere iletilir (araçlar önden çekişli), tekerlekteki kuvvet ile tekerleğin yarıçapını çarparsak, tekerleğe iletilen torku buluruz (bir diğer deyişle şanzıman çıkışındaki tork).
TORK = Kuvvet x Kuvvetin dik olarak uygulandığı noktanın tork merkezine uzaklığı
Tork tekerleğe uygulanıyor, kuvvet aracın gittiği yönün tersi yönde uygulanıyor.. Dolayısıyla tekerleğin tam merkezinden yere olan uzaklık ile kuvveti çarparsam bana tekerlek merkezindeki çevirme torkunu verir. Bu arada araçlar sabit hızla gittiğinden yere iletilen kuvvet = sürtünme kuvvetleri toplamı, sürtünme kuvvetleri toplamı eşit olduğuna göre, yere iletilen kuvvetler toplamıda eşittir.
Tekerlek çapları da aynı ise tekerlek torku yani şanzıman çıkış torku aynıdır.
Şanzıman içindeki dişliler ile birlikte belirli bir oranda motor torkunu arttırarak tekerleklere iletir.
Farzedelimki bu iki insignia farklı şanzıman oranlarına sahip olsun
120 km/h ile giderken, 1.cisi 2500 devir/dk motor hızında, diğeri 3000 devir / dk motor hızında gitsin. Tekerlek çapı ikisinde de 60 cm. Her iki aracında bu hızda gitmesi için gerekli tork da örnek olarak 300 NM olsun (tamamen örnek bir değerdir)
Tekerlek dönüş hızı = 1061 devir / dk olur her iki araç için
Birincinin şanzıman oranı => 2500 / 1061 -> 1 e 2.35
İkincinin şanzıman oranı => 3000 / 1061 -> 1 e 2.82
Şanzıman çıkış torkları aynı idi, bunu şanzıman oranına bölersem, iki motorun tork değerlerini bulurum
Birinci motorun torku 127,65 NM @ 2500 devir
İkinci motorun torku 106,38 NM @3000 devir
Gördüğümüz gibi tork ve motor devri değerleri farklı çıktı..
Tork ve motor gücünü hesaplamak için şu formülü kullanıyorduk
Motor Gücü = TORK x (Motor devri/5552)
Hesaplıyorum:
1. motorun gücü = 127,65 x (2500/5552) = 57,47 hp
2. motorun gücü = 106,38 x (3000/5552) = 57,48 hp
(fark küsüratlardan)
tamamen BASİT MATEMATİK le yaptığım hesap, bana aynı hızda giden iki insignianın, motorları ve şanzımanları farklı dahi olsa da, aynı gücü harcadığını gösterdi.. Ee bu harcanan gücü de üreten motor olduğuna göre, motor güçleri aynıdır derim
yorum 1; güç aynı olduğuna göre, aynı afr de içeri giren hava miktarıda püskürtülen yakıt miktarıda aynıdır
yorum 2; farklı hacme sahip iki motor nasıl içeri aynı miktarda havayı alır; tabiki gaz kelebeğinin açık olma açısındaki fark ile.. (ikisinin açık olma açıları birbirinden farklı, küçük motor da gaz kelebeği daha çok açık, büyük motorda ise daha az açık ama içeri giren hava aynı)
bu örnek gaz kelebeğinin tam açık veya tam kapalı olması motorun içine giren hava miktarını doğrudan etkilediğini gösterir.. bunu doğrulamak için benim MAF ölçümüne ihtiyacım yok ama isteyen aracını arıza tespit cihazına bağlatır ve yolda gaza tam ve yarım basarak MAF değerlerinin farklı olduğunu kendi gözüyle görür..
Buna benzer bir örnekte farklı motora sahip iki INSIGNIA nın aynı sürüş karakteriyle dur kalk trafikte kullansak yakıt tüketiminin aynı olacağını göstermek için yapabilirim, yada aynı motora sahip INSIGNIA ve ASTRA GTC nin aynı sürüş karakteriyle dur kalk trafikte kullansak yakıt tüketiminin daha hafif olan ASTRA GTC de daha az olacağını göstermek için yapabilirim..
Sonuçta ortaya attığım iddianın BASİT MATEMATİK ile doğruluğunu kanıtlamış oluyorum, daha da buna "lafı güzaf" dersen abicim, benden pes..
Lem lem motor yetmedi şimdide şanzıman oranları ile oynadık.. Bence sen en baştan beri yazdıklarımı bir daha oku..
konuyu hortlatıcam ama : )
su an Dodge nitro kullanıyorum verıp yerine bu alınırmı ? benım araç su an 100 kmde 15.5 yakıyor : ))
Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-cobanoglu-2011-opel-insignia-opc-paket-1.6-180-hp-sport-tourer-149376571/detay)
aynı yakıt tüketimine sahipse, ben olsam değişmezdim, dodge'un görüntüsü yeter.
Gerçi ilana dikkat etmemiştim :) ilandaki araç baya donanımlı ve değişik değerlendirilebilir.
aynı yakıt tüketimine sahipse, ben olsam değişmezdim, dodge'un görüntüsü yeter.
Gerçi ilana dikkat etmemiştim :) ilandaki araç baya donanımlı ve değişik değerlendirilebilir.
sanmıyorum 15 lere yaklaşmaz gıbı geliyor ama : ) evet araç cok hos heybetlı olmuş kafamı celıyor :D arkadaş sımdı yazdı sıteden mert 18 jantla sedanla 8.5 le 10 arası yakıyorum dıyor cok fark edermı acaba ?
gidisatı 18" e göre cok iyi motorları sorunsuzdur A16LET neredeyse 1500 demisiniz kantarda 1632kg :) cıkmıstı bizde sasırmıstık 1.6 ya göre cok iyi performans sergiliyor sehir ici 50tl 95 oktan 140 150km yapıyor deposu 70lt 250tl ye doluyor :) 650 700km yapar sehir ici ortalama yakıt tüketimi 10.0, 11.5 arası ayağınıza hakim olabilirseniz 8 9 lara düsebilir, basınca felaket yakar :) 15 leri görüyorum sahsen, genel olarak memnunum arabadan
Sene 2010 :mad:
eyvahlar :D hesabı kuvvetlı kulllanan bırısı varmı :D
çevremden duyduğum kadarıyla ekonomik modda kullanınca 8.5-9 arası, orta halli kullanınca 10-10.5, yüklenirse artık Allah ne verdiyse 15-16 :D
yalnız ilandaki araçta flexride ve infinity ses sistemi var yazılmış ama, onlar yok bilginiz olsun.toplamda yaklaşık 4 bin liralık aksesuar ikisi.
cok basmıyorum zaten o değerler bence ıyı : ) araç nasıl ne dıyorsunuz opelcısınız : )
kesinlikle çok tok ve hoş duruyor tahminimce yakıt 15.5 olmasada 13 civarlarında gezer
not:13 civarıda hem hakim olma hem olamama durumu bu arada :)
yakıttan sonra bırde satısı cok sıkıntılı olurmu acaba ? gercı nıtroda aynı sıkıntıda bır araç heralde : )
ben 15 yakacağını hiç düşünmüyorum, şehir içi sıkışık trafikte belki. yada gazlarsanız evet.
normal kullanımda uzunda 7 - şehir içi 10 lt civarında tüketecektir.
ben 15 yakacağını hiç düşünmüyorum, şehir içi sıkışık trafikte belki. yada gazlarsanız evet.
normal kullanımda uzunda 7 - şehir içi 10 lt civarında tüketecektir.
15.5 Dodge nitro tuketımı okadar yakarmı anlamında ama her ne olursa olsun oralara çıkmaz gıbı gorunuyor
Çok yakışıklı ve dikkat çeken bir araç. Nitrodan sonra çoğu anlamda tatmin eder.
Çok yakışıklı ve dikkat çeken bir araç. Nitrodan sonra çoğu anlamda tatmin eder.
yarın gıdıp canlı bakıcam bıde : )
Bence İnsignia'nın şehir içi 10litre yakıt tüketimi taş.Altının olacağını sanmamda 10litrenin üstünü kolay görür.Peder beyin tsı passatının şehir içi ortalaması 9litre.Opel motoruda TSI'dan fazla yakar.
Sol kapı ve sol arka çamurlukta karlı günlerden olma sanırım hasar vardı sağ arka camurluk ucunda da derin sürtme izi vardı en son hali buydu benim gördüğüm cadde üzerinde dururken
cok basmıyorum zaten o değerler bence ıyı : ) araç nasıl ne dıyorsunuz opelcısınız : )
değerlere iyi diosanız sıkıntı yok:) araç güzel gözüküyor resimlerde donanım olarakda cosmoya ek olarak orjinal navi,sunroof,20" jantlar,opc on tampon var gayet yeterli dolulukta bence hele sunroofun cam tavan şeklinde olması fazla güzel:)
Sol kapı ve sol arka çamurlukta karlı günlerden olma sanırım hasar vardı sağ arka camurluk ucunda da derin sürtme izi vardı en son hali buydu benim gördüğüm cadde üzerinde dururken
ne zaman gordunuz acaba ?
değerlere iyi diosanız sıkıntı yok:) araç güzel gözüküyor resimlerde donanım olarakda cosmoya ek olarak orjinal navi,sunroof,20" jantlar,opc on tampon var gayet yeterli dolulukta bence hele sunroofun cam tavan şeklinde olması fazla güzel:)
aynen bencede : )
ne zaman gordunuz acaba ?
1ay oluyo sanırım mahallemizde duruyodu son bi aydır göremiyorum onun yerine rx8 aldı sahibi herhalde şimdi ki yerinde hep o var
1ay oluyo sanırım mahallemizde duruyodu son bi aydır göremiyorum onun yerine rx8 aldı sahibi herhalde şimdi ki yerinde hep o var
çok teşekkürler : )
speed_emre
19-01-2014, 09:38
bende vardı ınsıgnıa 10 lt gormedım hıc basarsanız gorur tabıkıde cesmeye 160 180 arası gıttım 9.8 lt yaktı. sehır ıcınde 9.5 lt de gezıyordum. kullanıcıyla alakalı yanı. bıraz devırlı kullandınmı 10 lt gorursun korkulcak bır araba degıl. Debriyajına baktırmayı unutma. Diskleri lastikleri pahalıdır :)
Dikkat çeken güzel bir araç,Nitro dan da fazla yakmayacağı aşikar :) Deniz en iyisi kullanıp senin içine sinmesi lazım.Senin Dodge nitro'nun da görüntüsü de bir başka iyi karar ver :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.