Orijinalini görmek için tıklayınız : Yatak vurması
Arkadaşlar 1.5 motor bi araçta yatak vurması söz konusu.. komple motormu yapılması gerekiyor yoksa farklı yöntemlerle çözülme durumu varmı?
eğer motor yapılacaksa motor yapılırken veya motor yapmadan önereceğiniz farklı şeyler varmı?
önerilerinize ort. maliyette yazarsanız sevinirm..
Şimdiden teşekkürler..
nicomedia
22-11-2010, 14:52
önce alttan açtır krangı kontrol ettir eğrilme varsa indir komple ...
alttan açıp hallederler, sorun değil. sorun yeni kaynaklanmaya başladıysa büyük ihtimalle başka yerde sorun yoktur zaten.
sorun ne kadar süredir var bilinmiyor, ama araç gayet sağlıklı, yağ yakma-eksiltme,üfleme,duman atma v.b. herhangi bi problem yok..
peki bunu yaptırmanın aciliyeti nedir? şuan ses haricinde bi sorunu yok gibi, böyle binilirmi yoksa acil yaptırılmalımı?
alttan açtırıp yaptırılsa ort. maliyet hakkında bilgisi olan varmı?
yaptırmassa, zamanla kranka sirayet eder. krankıjnda toleransını bozarsa rektefiye bile kurtarmaz.
arabanın markasına göre kol yatak fiyatı değişir. işçilik desen bi 300 çıkar gene gözden.
yürütmeyin çekiciyle götür alttan açıp bakın ne kadar zarar var yatak kurtarıyorsa alttan yeni yatak takarsınız eğer bozduysa krankı vs sökersiniz motoru komple
sanayıye bır ustaya götüreceksin aracı dıyeceksın böööle bööle yapıyo, ustada sana vallaaaaaa kapalı kutu ne desek yalan olur diyecek acmadan bişey söylenmez, sen bıraz ısrar edeceksın usta dıyecekkı bır dınleyelım bakalım dayayacak tornavıdayı kulagınıda tornavıdaya sana dıyecekkı ooooo motor inecek , sonra başlayacak saymaya
1 motor ınecek
2 kapak kapakcıya gıdecek
3 segmanlar yenılenecek
4 krankı hadi tornacıda hallettırırız
5 vs vs vs ..............
aynen bu söyledıklerım olacak ve sen lanet olsun deyıp ındırteceksın motoru kardeşim
en az 1500 tl paran gıder
önce alttan açtır krangı kontrol ettir.
Krank ı tamamen sökmeden blok tan ayırmadan bu nasıl mümkün olabiliyor ?
Krank ı tamamen sökmeden blok tan ayırmadan bu nasıl mümkün olabiliyor ?
gözle kontrol edilir, kepleri açıp alttan yatak atabilirsin eğer hasar yoksa
Karteri söküp yatakları kontrol ettirin aracı yürütmeyin
Yataklarda ciddi sıkıntı varsa motoru indirmek gerekecektir
Krankın durumuda ölçüden sonra netlik kazanır
Bu iş böyle kademe kademe uzar tabi listede :)
sanayıye bır ustaya götüreceksin aracı dıyeceksın böööle bööle yapıyo, ustada sana vallaaaaaa kapalı kutu ne desek yalan olur diyecek acmadan bişey söylenmez, sen bıraz ısrar edeceksın usta dıyecekkı bır dınleyelım bakalım dayayacak tornavıdayı kulagınıda tornavıdaya sana dıyecekkı ooooo motor inecek , sonra başlayacak saymaya
1 motor ınecek
2 kapak kapakcıya gıdecek
3 segmanlar yenılenecek
4 krankı hadi tornacıda hallettırırız
5 vs vs vs ..............
aynen bu söyledıklerım olacak ve sen lanet olsun deyıp ındırteceksın motoru kardeşim
en az 1500 tl paran gıder
aynen dediğin gibi usta direk komple motor yapcaz dedi, sanki motor parçalarını kızılay dağıtıyomuş gibi adam hiç alternatif düşünmeden direk motora girelim dedi başladı saymaya..
araç civic 1.5ex
ben en iyisi bi kaç ustaya daha götürüp fikir alayım, demekki sadece alttan açılarak bakılabilir duruma göre kurtarılabilirmiş bunu teyit etmem iyi oldu sağolun walla...
yürütme arabayı yürüttükçe zarar verebilirsin motora daha fazla sorun çıkarabilir yani çalışmasın motor
Bu arada yatak vurduğunu sadece 1 usta idda ediyor, yatak sesine benzer bir ses başka neden olabilir? sibop ayarından kaynaklanma durumu olabilirmi? :) veya farklı bişeyden? herzaman bu ses gelmeyebiliyor, lpg de az benzinde daha çok olabiliyor.. bunlarda insanın aklında soru işareti oluşturuyor..
Ustalarımız sağolsun çok ilgili olduklarından hep arabayı-motoru sıfırlama çabasında olmalarından dolayı kucaklarına oturmadan fikirlerinizi almak, tahminler yürütmenizi istiyorum.. Tşk.
subap vurur, dönen elemanların rulmanlarında problem olur onlar yapar distribütör alternatör vs vs iyi dinlemek lazım
SİNANN007
22-11-2010, 18:32
aynen dediğin gibi usta direk komple motor yapcaz dedi, sanki motor parçalarını kızılay dağıtıyomuş gibi adam hiç alternatif düşünmeden direk motora girelim dedi başladı saymaya..
Araç civic 1.5ex
ben en iyisi bi kaç ustaya daha götürüp fikir alayım, demekki sadece alttan açılarak bakılabilir duruma göre kurtarılabilirmiş bunu teyit etmem iyi oldu sağolun walla...
krank ta sorun varsa bence taşlatma çıkma bı krank bul
aracın düzmü otomatikmi ?
aracın düz ise ve arac durduğu yerde değilde yürürken ses geliyosa ve bazen yapıp bazen yapmıyosa şanzumanda prizdirek rulmanlarına baktır kardeşim
honda da bellı bır km den sonra kronik hastalık denebılır
sen bıde benım dedıgımı yap
hırıltı gibi bir ses yapar
vkarayel
23-11-2010, 07:52
Bikaç alternatif var,
1- Motor soğukken ses var ısınınca yoksa etek sesidir, Motor komple yapılacak...
2- Motor soğukken ses yok sıcakken ses varsa 2 şey olabilir,
a- Pim sesi : Motor komple dağılacak arızalı piston pimi bulunup değişecek.
b- İtici (kadeh, fincan) sesi : Üst kapaktaki yağlama kadehleri değişecek.
3- 2000 devire yakınbaşlayan ses gelip üst devirde kayboluyorsa (1500-2500 arası) çıtırtı şeklinde yataklarda sıkıntı vardır. Alt ayataklarsa carter sökülüp yataklar değişir üst yataklarsa motor sökülür.
Eğer tariflerden yatak sesine uyuyorsa sakın 2000 deviri geçme bir an önce motoru yaptır. Yatak sesi çok sakattır. Kol çıkartırsın Mazallah ...
bu yatak sesi nasıl oluyo acaba???
kesinlikle alttan yatak degistirme, cok uydurmasyon bir yontem, ana ciplak, kol ciplak olcmeden kompretor ile bosluklara bakmadan yatak takilmaz gecici bir cozum olur ileride daha buyuk zarar acar. ben daha hayatimda alltan yatak degistirmedim, kontrol edilir, bakilir ama degismez.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.