Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 94 şahin için klima ?



By_HaNNibaLL
27-11-2010, 17:22
Orjinal fabrika Cıkışlı olanlar var bunlar nasil hiç bilgim yok araci güzel yükledik.
elektrikli Sanruf deri koltuk ve döşeme derken klima yapmak istiyoruz ama nasil olur.
Sonradan ekleneceği için ne gibi sıkıntılar olur gücte ne kadar fark eder.
aşağidaki gibi istemiyoruz orjinal bişey olmasi lazim
http://img217.imageshack.us/img217/6152/30072009922.jpg (http://img217.imageshack.us/i/30072009922.jpg/)

semehe
27-11-2010, 17:24
forumda yada sahıbındende görmüştüm bi şahinde orjinal vardı makam araçıymış önceden sanırım komple klimasını satıyodu sahibindende ilanı vardı sanırım bi göz gezdir istersen

SekoLive
27-11-2010, 17:26
kardeşim murat131funclup stesinde bi abimiz taktı zor buluan bi klima türü oda bulmus 1500 civari bi masrafı olmstu bişeyleri iptal etmsti ordaki konuyu bi araştır istersen

By_HaNNibaLL
27-11-2010, 19:45
kardeşim murat131funclup stesinde bi abimiz taktı zor buluan bi klima türü oda bulmus 1500 civari bi masrafı olmstu bişeyleri iptal etmsti ordaki konuyu bi araştır istersen

Hangi araba abi o bulamadim :(:soru:

ygtrn
28-11-2010, 00:33
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-tofas-dogan-klimali-slx-35080644/detay?

bu listedeki bütün araçlar klimalı... belki bi fikir bulursun... çıkması falan vardır illa diye düşünüyorum....

SErhat.
28-11-2010, 04:06
Sizin istediğiniz '94 model için normal kalorifer düğmesinin altında ya da o bölgede 3 tane de tuş var.Diğer petekler aynı.Görünüm olarak fark bu.
Şahin'lerde son üretim yılına kadar klimalı modeller hep bu şekilde çıktı.
Doğan'larda ise '97 model yılıyla yeni tip konsola geçtiler.Hâliyle de düğme farklı yere taşındı ama peteklerde yine bir değişiklik yok.
Fotodaki koyduğunuz tipteki klimalar ise 131 Doğan'ların bazılarında orijinal olarak sunulmuştur.Torpido gözünün altına kadar uzanan petek sistemi yani..Ama bu kadar dandik görünümü yoktu onların.

Orijinal sistemi bulmanız ise zor doğrusu.Parçacıları iyice dolaşmak gerek.En kötü ihtimal fabrika ile iletişime geçin derim.Üretimden kalkan bir aracın 10 yol boyunca parçalarını üretmek zorunluluğu var ülkemizde ve Kuş Serisi'de 2002'de üretimi bitti.Yani daha 2 yıl parçaları üretilmek zorunda.O yüzden sıfır bulma ihtimaliniz(şayet ellerinde varsa ya da yaparlarsa) olabilir..

SekoLive
29-11-2010, 11:12
hannibal buraya ekliyorum alıntı olarak

dillerim işine yarar.



kompresörden çıkan boruların gelişi :

http://i451.photobucket.com/albums/qq233/ekremkiraz/12082010480.jpg

gaz tankının montajı :
[IMG]http://i451.photobucket.com/albums/qq233/ekremkiraz/12082010478.jpg
görüldüğü üzere benim gaz tankını egzost çıkışının tam üstüne koymuşlar bu durumun soğutma performansını etkilediğini hissetmedim ama montaj sırasında gündeme getirmek iyi olur , konuyu bilenlere sormak lazım !

kompresör montajı:
[img]http://i451.photobucket.com/albums/qq233/ekremkiraz/12082010478.jpg

komprasör montajı için v kayışını döndürdüğü kasnak değişiyor çünkü fazladan kompresör tahrik kayışı geliyor,


klima radyatörünün yerleşimi
http://i451.photobucket.com/albums/qq233/ekremkiraz/12082010481.jpg

evaporatör yerleşimi :
http://i451.photobucket.com/albums/qq233/ekremkiraz/12082010477.jpg
http://i451.photobucket.com/albums/qq233/ekremkiraz/12082010476.jpg

maliyet 1600 tl

dezavantajlar : bir miktar çekiş kaybı , çok ciddi değil klima serinliğine feda edilebilir boyutta

araba seyir halinde çok devirli ve sıkıştırarak kullanılırsa radyatörün önü kapandığında hararet 92 dereceye çıkabiliyor, dur kalk ve kibar kullanımda hiç bir sorun yok,

Önemli uyarılar ;

bununla birlikte resimlerde görüldüğü üzere ilk 124 ve 131 motorlarında fan yerine kullanılan v kayışından aldığı hareketle dönen 4 veya 6 yapraklı pervane takmanızda fayda var , fana destek olur , bu pervane ancak motora hava üfleyecek şekilde takılabiliyor , rdayatöre üflemesi aslında dahi iyidir klima yokken benim pervane radyatöre üflüyordu ve inanın hararetim 70 75 dereceyi aşmıyordu, ancak klima montajından sonra değişen kasnak yüzünden pervaneyi ters takmak durumunda kaldım çünkü pervane kanatları kasnağa vuruyor, şu anki hali için bile pervanenin her bir vidasının altına tam 4'er tane pul koymak zorunda kaldım ki kasnağa vurmasın

tofaşların izolasyonu çok zayıf , yolcu tarafının altından geçen egzost borusunun sıcağının içeriye gelmesi durumu var bunun önüne zemine izocam izolasyon plakaları döşeyerek engelledim hatta bu plakaları keserek şaft tünelinin etrafınada yerleştirdim. Nedendir bilmem şaft tünelinin etrafı ısınıyor. Bundan başka evaporatörün tam arkasının hem motor içinden hem de dışından bu izolasyon malzemesi ile kapladım

Saydığım yerlere elinizle dokunacak olursanız bahsettiğim sıcaklığı tespit edebilirsiniz

performans :
klimama arabanında kusurlarını göze alarak 10 üzerinden 8 verdim 5 kişiyle öğlen sıcağında gezindik kimse bunalmadı. Değer mi diye sorarsanız kesinlikle değer, terlemeden ve bunalmadan bir yerden bir yere gitmek çok keyifli

Evrenoz
29-11-2010, 12:00
Klimanın üflediği soğuk hava neden ayrı bir aparatla ( torpidonun altındaki ) araç içine veriliyorda o soğuk havanın geldiği boru orjinal kalorifer sistemine bağlanmıyor?

Elektrik bağlantısı, on/off düğmesi için ayrı buton olabilir ama torpido altına gelen ek aparat gerçekten kötü görünüyor.

SekoLive
29-11-2010, 12:44
Klimanın üflediği soğuk hava neden ayrı bir aparatla ( torpidonun altındaki ) araç içine veriliyorda o soğuk havanın geldiği boru orjinal kalorifer sistemine bağlanmıyor?

Elektrik bağlantısı, on/off düğmesi için ayrı buton olabilir ama torpido altına gelen ek aparat gerçekten kötü görünüyor.

bi türk gibi düşün abi bakalım ne çıkıcak bence gayet muazaam :D :D

Evrenoz
29-11-2010, 12:51
bi türk gibi düşün abi bakalım ne çıkıcak bence gayet muazaam :D :D

O zaman başka :D

By_HaNNibaLL
29-11-2010, 16:04
bi türk gibi düşün abi bakalım ne çıkıcak bence gayet muazaam :D :D

Abi cok teşekkürler böyle örnekler var biz istiyoruz ki orjinal kaloreriferin gözlerinden gelsin hava sağ tarafa fazlalik yapacak,sağ tarafta birisi oturdugunu düşünelim o onar diğer alana pek etki yapmaz :soru:

Ahmet_28
29-11-2010, 16:10
yazın uzun yolculukta sağ tarafta oturan felç olur :D

By_HaNNibaLL
29-11-2010, 16:21
Aklima daha güzel bi fikir geldi :D Babam tofaşta calişiyor fabrikada varsa eğer orjinal klima onu alabiliriz dahada uygun olur sanki inşallah vardir

SErhat.
29-11-2010, 17:10
Boşuna V kayışının olduğu yere eski tip pervane bağlamaya gerek yok.
Zaten klimalı kuşlar için fabrikadan orijinal çift fanlı radyatörle çıkmışlardır ve herhangi bir sorun yaşanmamaktadır.
Bizim '96 Kartal S'miz vardı;klimasızdı ama fanını Bosch-Mako klimalı tip çift pervaneli olan fanla değiştirmiştik ve 85 seviyelerinde geziyordu hararet hep.Fan devreye girse dahi hemen soğutuyordu yine 2 fan olmasından ötürü..

O yüzden bu tip birşey yapılacaksa radyatöre orijinal bir şekilde takılan o bahsettiğim çift fanlardan da almak gerekir.Uğraşmaya hiç gerek yok..