Orijinalini görmek için tıklayınız : Üst Devirlerde Tork düşmesi
arkadaslar mevcut aracımızın turbosuna filan ellemeden üst devirlerde daha iyi tutunması için ne yapmamız gerekir?ufak turbodan dolayı devir yükseldikçe tork düşüyor.
tamamen stock bir araç.
cai+kat iptali,downpipe,spor son susturucu+yazılım ile üstlerde ne kadar fark yapabiliriz eskiye oranla?baska ne yapılabilir.
flexamin
02-12-2010, 13:29
arkadaslar mevcut aracımızın turbosuna filan ellemeden üst devirlerde daha iyi tutunması için ne yapmamız gerekir?ufak turbodan dolayı devir yükseldikçe tork düşüyor.
tamamen stock bir araç.
cai+kat iptali,downpipe,spor son susturucu+yazılım ile üstlerde ne kadar fark yapabiliriz eskiye oranla?baska ne yapılabilir.
bu listeye ek olarak DV de takmalısın ki basınç kaçırmayasın.
turbin kısmını büyütmen kayıpları kısıtlamaları azaltman gerekir, büyük çaplı egzoz büyük turbin salyangozu gibi
arkadaslar mevcut aracımızın turbosuna filan ellemeden üst devirlerde daha iyi tutunması için ne yapmamız gerekir?ufak turbodan dolayı devir yükseldikçe tork düşüyor.
tamamen stock bir araç.
cai+kat iptali,downpipe,spor son susturucu+yazılım ile üstlerde ne kadar fark yapabiliriz eskiye oranla?baska ne yapılabilir.
basınç göstergen var mı? varsa devirin sonuna doğru giderken basınç düşüyormu? eğer düşüyorsa bi problem var demek olabilir..
araba std ise, koruması lazım basıncı ve de devir bitene kadar aynı basınçta gidiyorsa, senin hissettiğin motorun karakteristiğinden kaynaklanan birşeydir..
bu hissiyatı anca egzantrikleri daha yüksek dereceli kullanırsan değişir, o zaman güc bandı alt-orta değilde, üst-orta olacak şekilde yukarı kayar..
cai+kat iptali vs. yapsanda orta devirler güçlenecek sonlara doğru gene düşecek torkun (orta devirlere kıyasla)
her kazancın bir kaybı vardır tabi, alt devirler daha zayıflayacaktır bu durumda..
flexamin
02-12-2010, 14:09
ufacık turbo da üst devirlerde basınç düşmesi normal :) mesela benim passatta 5000 devirden sonra basınç düşüyor. bizim bravo da da üst devirlerde basınç düşüyor. bu tamamen turbonun büyüklüğü ile alakalı bir durum. sennanın dediği gibi yaparsan böyle bir sıkıntın olmaz.
ufacık turbo da üst devirlerde basınç düşmesi normal :) mesela benim passatta 5000 devirden sonra basınç düşüyor. bizim bravo da da üst devirlerde basınç düşüyor. bu tamamen turbonun büyüklüğü ile alakalı bir durum. sennanın dediği gibi yaparsan böyle bir sıkıntın olmaz.
orjinal haldemi? yoksa çipli mi?
kaç gösteriyor gösterge 5000 e kadar? 5000 den sonra?
flexamin
02-12-2010, 15:30
160k km de 0.5 peak 0.45 cont 5000 den sonra 0.3 e düşüyor.
arac tamamen standart kat iptali bile daha yapılmadı. zaten yeni aldım aracı.
160k km de 0.5 peak 0.45 cont 5000 den sonra 0.3 e düşüyor.
arac tamamen standart kat iptali bile daha yapılmadı. zaten yeni aldım aracı.
dostum senin turboda yada başka bir tarafda problem olmasın?
1.8 T daki K03 ler, 6000- 6500 civarı 0,7 bara kadar hava yetiştirebiliyor diye biliyorum, internette çeşitli örnekleri görmüştüm zamanında..
standart basıncı da 0.6 bar diye aklımda kalmıştı..
yokmu bizi aydınlatacak audi ci wv ci :)
flexamin
02-12-2010, 16:00
valla turbo da herhangi bir problem olsa gidişinden de anlaşılırdı zaten ki passatturbo nickli mustafa kardeşim de passat almadan önce 0.45 basıyor ama herkes 0.5 bar biliyor demişti. :)
yanlış anlama ama 0.3 bar ciddi çok düşük k03 için bile.. problemi işaret ediyor..
nette çok örnekleri var k03 redline da 9-10 psi (0,6-0,65 bar) yetiştiriyor sağlıklı bir sistemde..
bence bi gözden geçirmende fayda var..
flexamin
02-12-2010, 16:30
gerçi lpg iken bu şekilde benzine alıp da bakmadım bide 0.3 ü lpg de 2. vites te 2000 devir gibi bastığımda oluyor. üzerinde zaten b.ktn milano var yakın zaman da prins e geçicem
gerçi plastik olan orjinal dv de kaçırıyor olabilir. o sıkıntı değil zaten elimde forge 007P Dv var elimde trigerimi değiştirirken onu da değiştircem.
gerçi lpg iken bu şekilde benzine alıp da bakmadım bide 0.3 ü lpg de 2. vites te 2000 devir gibi bastığımda oluyor. üzerinde zaten b.ktn milano var yakın zaman da prins e geçicem
gerçi plastik olan orjinal dv de kaçırıyor olabilir. o sıkıntı değil zaten elimde forge 007P Dv var elimde trigerimi değiştirirken onu da değiştircem.
benzin lpg çok farketmez diye düşünüyorum basınç seviyesi için..
ama sen bi kontrol ettir daha çok keyif alırsın sağlıklı arabandan :icon_tup:
150hp 9.5 sıkıştırma oranına sahip k03 kullanan 1.8t lerde stock basınc 8.7psi dır, yaklaşık 0.6bar a tekabul eder. 180 hplik k03s kullanan yine 9.5 sıkıştırmalı 1.8tlerde stock basınc 11.5 yada 11.6 psi olmalı oda yaklaşık 0.8bar dır.
flexamin
02-12-2010, 16:44
milano da araç kösülüo tamamen :D gelsen kullansan anlarsın :D benzinde ok gibi :) gerçi triger değişirken forge dv + hks mantar + kat iptali olucak o arada para ayarlayabilirsem turbo map li prins gelcek :D
MuratGürakan
02-12-2010, 17:12
wastegate ile oynanabilir. Ayarsızsa yenisi takılabilr.
flexamin
02-12-2010, 19:26
servisten öğrendiğim kadarıyla (iş çıkışı gittim)kaçak kuçak warmı diye herşey normal dediler (vagcom'a da bağladılar) ayrıca k03 olan passatların basıncı 0.5 tavan 0.45 de cont. olduğunu 1750 devir de turbonun açtığını ve 2500-3000 civarı dolduğunu ve ayrıca 5000 devirden sonra basıncın düştüğünü söylediler. (Ankara doğuş oto). 5000 den sonra basıncın düşmesinin nedeni turbonun küçük olması imiş.
k03s 180 hp olan ların ise 0.6 bar olduğunu ve k03'ten çok az daha büyük bir turbo olduğunu sölediler.
Not: serviste bütün sensörler ve n75 ve tüm basınç hortumlarını kontrol ettiler. hiçbirinde herhangi bir patlak çatlak bozukluk olmadığı ortaya çıktı.
Umarım bazı arkadaşlara yardımcı olur (k03 lü passatlar hakkında)
onur kusurabakma konu biraz p.ç oldu ama.. :) idare et
Vagcom la elektronik arızaları görebilir ancak, basınç altında kaçıran dump valve i yada hortumdaki kacagi soyleyemez.. Ayrica soledikleri de yanlis basincla ilgili.. Servisteki çok bilmis adamlardansa Google a güvenmeyi tercih ederim.. Sen surekli 0.6 bar goremiyosan bi problem var demek..
flexamin
02-12-2010, 20:47
onca vw ci benim dediğimi diyorsa demek ki birşey var. ayrıca serviste mühendis wardı yetkili. normal bir usta değil. almanya'daki vw fabrikasında çalışıyormuş. burda tesadüfen karşılaştık. demek mühendislerden daha iyi bilceksin.ayrıca en ufak kaçak bile olsa hissedersin gidişinden sesinden oyundan buyundan.neyse bişe demiyorum .. zaten uzatmayada gerek yok çocuğun konusu ztn p.ç oldu
onca vw ci benim dediğimi diyorsa demek ki birşey var. ayrıca serviste mühendis wardı yetkili. normal bir usta değil. almanya'daki vw fabrikasında çalışıyormuş. burda tesadüfen karşılaştık. demek mühendislerden daha iyi bilceksin.ayrıca en ufak kaçak bile olsa hissedersin gidişinden sesinden oyundan buyundan.neyse bişe demiyorum .. zaten uzatmayada gerek yok çocuğun konusu ztn p.ç oldu
niye pic olsun.. İnsanlar bisiler öğrenmeye çalışıyor.. Ben Google'dan baktim.. Yukarıda spook da yazmış 0.6 bar dir diye.. Servisteki adamlari bana ornek gösterme lutfen.. Cogu kuru gürültü yetkili servis calisanlari.. Hele servis müdürleri :)
sen su haliyle memnunsan bence problem yok ama ortada bazı gerceklerde var sonucta.. İnsanlara hatalı bilgi vermemek lazım
şu yetkili servis takıntınızdan kurtulun
gerçekten çoğu kuru gürültü - balon .
flexamin
02-12-2010, 22:21
niye pic olsun.. İnsanlar bisiler öğrenmeye çalışıyor.. Ben Google'dan baktim.. Yukarıda spook da yazmış 0.6 bar dir diye.. Servisteki adamlari bana ornek gösterme lutfen.. Cogu kuru gürültü yetkili servis calisanlari.. Hele servis müdürleri :)
sen su haliyle memnunsan bence problem yok ama ortada bazı gerceklerde var sonucta.. İnsanlara hatalı bilgi vermemek lazım
yaw adam almanyadaki fabrika da mühendismiş. tr ye bir iş için gelmiş o söledi ki zaten ne kadar passatcıya sorduysam aynısını dedi. ;)
flexamin
02-12-2010, 23:06
yurt dışındakilerle buradakiler arasında fark olabilir. yurt dışı çoğu forumda 0.6 bar dior aeb ve atw için ama diğerleri için herhangi birşey sölemiyor. bende inceledim onları.
k03 6000 gibi basic kaybi yasar 0,3 bara kadar düser. orjinal basinci ise 3000-3500 devir civari 0.5-0.6 bar olmasi gerekir.
basic düsmesi icin , manifoltu daha genis kanali olani ile degistir, kat iptali ve downpipe. bu sekilde biraz canlanir.
benim tavsiyem; bunlara vericegin parayla k04.001 +yazilim tam istedigini karsilar.
yaw adam almanyadaki fabrika da mühendismiş. tr ye bir iş için gelmiş o söledi ki zaten ne kadar passatcıya sorduysam aynısını dedi. ;)
tamam abicim dedim ya problem yok sen memnunsan ;)
k03 6000 gibi basic kaybi yasar 0,3 bara kadar düser. orjinal basinci ise 3000-3500 devir civari 0.5-0.6 bar olmasi gerekir.
basic düsmesi icin , manifoltu daha genis kanali olani ile degistir, kat iptali ve downpipe. bu sekilde biraz canlanir.
benim tavsiyem; bunlara vericegin parayla k04.001 +yazilim tam istedigini karsilar.
şöle bişey olabilir mi acaba? orjinal haliyle beyin üst devirlerde basıncı 0.3 e kadar düşürüyor olabilir..
çünkü chiplenmiş k03 lü 1.8 t ler, 6000-6500 devirde 0.6 - 0.7 ye kadar hava yetiştirebildiğine dair örnekler var google abide
ne dersiniz?
chip yaptırmış ve basınç göstergesi olan 1.8t 150 hp lik motoru olan araç sahiplerini konuya bekliyoruz :)
tam da aradığım şeyi buldum:
http://www.passatworld.com/forums/archive/index.php/t-135315.html
isteyen girip kendi gözüyle görebilir, turboların ne kadar peak basınç oluşturduğu, redline da kaça kadar düştüğünü yazmış bi çok kişi..
flexamin
03-12-2010, 08:28
tam da aradığım şeyi buldum:
http://www.passatworld.com/forums/archive/index.php/t-135315.html
isteyen girip kendi gözüyle görebilir, turboların ne kadar peak basınç oluşturduğu, redline da kaça kadar düştüğünü yazmış bi çok kişi..
verdiğin linkteki araçların hepsi chipli ona dikkat ettin mi ?
kimse yanlış anlamasın bende passatlar hakkında tam tamıyla birşey bilmiyorum yeni aldım. Ama dediğimi gibi herkes aynı şeyi sölüyorsa bu işde birşey vardır.
bilindiği üzere yurt dışındaki araçlarla tr'deki araçlar arasında dağlar kadar fark oluyor. ;)
flexamin
03-12-2010, 08:33
k03 6000 gibi basic kaybi yasar 0,3 bara kadar düser. orjinal basinci ise 3000-3500 devir civari 0.5-0.6 bar olmasi gerekir.
basic düsmesi icin , manifoltu daha genis kanali olani ile degistir, kat iptali ve downpipe. bu sekilde biraz canlanir.
benim tavsiyem; bunlara vericegin parayla k04.001 +yazilim tam istedigini karsilar.
benim artık pek bir güç merakım yok. pasata yapacağım şeyler belli
yapacaklarımda :
yazılım + filtre+ kat iptali+ dv başka birşey değil. zaten bunlarla da 200 lere ulaşır oda bana yeterde artar bile.
aracın basınc logunu atıyorum.bu stock.yazılımdan sonra benim basıncım 0.200 mbar daha arttı.1680 olan yerde 1880 oldu mesela.5500 rpm e kadar bu log.bunun ötesinde baya bi düşüş var.
http://img607.imageshack.us/img607/1254/stockr.jpg
aracımda yazılım yokken içinde 4 kişi varken 4.viteste kesiciye zor geliyordu hatta gelemiyordu
yazılımdan sonra rahatladı arac kesiciye doğru yanaşmaya basladı kutu içi filtrem bile yoktu zır stock araç sadece remap vardı.yani o 0.200 mbarlık bile fark yapmıstı.
filtre+60lık downpipe dan sonra basıncım tahmini ne kadar artar?hatta standart son susturucumu da değiştiresim var downpipe dan sonra aracı sıkmasın diye.bunlardan sonra sanırım yazılımım da değişir.ama yazılımlada bir yere kadar denildi çünkü aracın turbosu ustlerde pek üfleyemiyor.benim istediğim atıyorum üst devirde 0.3 bara kadar basınc dusuyorsa bunu 0.6-0.7 lere çekmek.
birde ustteki loga gore bizim arac kac bar basıyor yani mbar ı nasıl çeviriyoruz?
bu aracta ufaktan turboyu gıdıklamıslar ama katalizörü üzerinde duruyor.ne dp var ne bişey.
http://www.etuners.gr/en/index.php?s=13&t=197
rev limitte 0.65 bar basıyormus.
normalde bu araclarda 3000 rpme gelmeden tork duser.ama bunu biraz ileri tasımıslar 3500 rpm e yanasmıslar ve üst devirlerde stock araca gore benim gözlemlediğim ekstradan 20 nm torku var.
bu da stock aracın grafiği.aem dry flow+remap var.
http://img34.imageshack.us/img34/1298/19798624.jpg
bu da linkteki golfün eğrisi.
http://www.etuners.gr/userfiles/VW%20Golf%20VI%201_4tsi122%20-%20Etuners%20ECU%20remap%20stage%203%20-%20dynoplot.JPG
sanırım 2800 rpm in 250 nm si ile 3400 rpmin 250 nm torku bir olmaz sanırım 3400 olan daha akıcı olur.devir bandını 600 rpm daha ileri taşımıslar kısacası.
verdiğin linkteki araçların hepsi chipli ona dikkat ettin mi ?
kimse yanlış anlamasın bende passatlar hakkında tam tamıyla birşey bilmiyorum yeni aldım. Ama dediğimi gibi herkes aynı şeyi sölüyorsa bu işde birşey vardır.
bilindiği üzere yurt dışındaki araçlarla tr'deki araçlar arasında dağlar kadar fark oluyor. ;)
turbonun hava üflemesi chiple etkilenmez ki abicim ama, o gene redline a yaklaşırken kapasitesi neyse gene o kadar üfleyebilecektir yani.. turbo orta devirlerde biraz daha basınca yetecek hava üfleyebildiğinden chip yapıldığında orta devirlerde basınç artar, üst devirlerde genelde basınç çok artamaz..
chip yapınca iş değişiyorsa o zaman orjinal hali ile yazılım üst devirlerde basınca izin vermiyor 0.3 le sınırlıyor demek ki.. ki ben buna ihtimal vermiyorum pek..
aracın basınc logunu atıyorum.bu stock.yazılımdan sonra benim basıncım 0.200 mbar daha arttı.1680 olan yerde 1880 oldu mesela.5500 rpm e kadar bu log.bunun ötesinde baya bi düşüş var.
http://img607.imageshack.us/img607/1254/stockr.jpg
aracımda yazılım yokken içinde 4 kişi varken 4.viteste kesiciye zor geliyordu hatta gelemiyordu
yazılımdan sonra rahatladı arac kesiciye doğru yanaşmaya basladı kutu içi filtrem bile yoktu zır stock araç sadece remap vardı.yani o 0.200 mbarlık bile fark yapmıstı.
filtre+60lık downpipe dan sonra basıncım tahmini ne kadar artar?hatta standart son susturucumu da değiştiresim var downpipe dan sonra aracı sıkmasın diye.bunlardan sonra sanırım yazılımım da değişir.ama yazılımlada bir yere kadar denildi çünkü aracın turbosu ustlerde pek üfleyemiyor.benim istediğim atıyorum üst devirde 0.3 bara kadar basınc dusuyorsa bunu 0.6-0.7 lere çekmek.
birde ustteki loga gore bizim arac kac bar basıyor yani mbar ı nasıl çeviriyoruz?
bu aracta ufaktan turboyu gıdıklamıslar ama katalizörü üzerinde duruyor.ne dp var ne bişey.
http://www.etuners.gr/en/index.php?s=13&t=197
rev limitte 0.65 bar basıyormus.
normalde bu araclarda 3000 rpme gelmeden tork duser.ama bunu biraz ileri tasımıslar 3500 rpm e yanasmıslar ve üst devirlerde stock araca gore benim gözlemlediğim ekstradan 20 nm torku var.
bu da stock aracın grafiği.aem dry flow+remap var.
http://img34.imageshack.us/img34/1298/19798624.jpg
bu da linkteki golfün eğrisi.
http://www.etuners.gr/userfiles/VW%20Golf%20VI%201_4tsi122%20-%20Etuners%20ECU%20remap%20stage%203%20-%20dynoplot.JPG
sanırım 2800 rpm in 250 nm si ile 3400 rpmin 250 nm torku bir olmaz sanırım 3400 olan daha akıcı olur.devir bandını 600 rpm daha ileri taşımıslar kısacası.
bu log nasıl alındı? vag-com la mı? durduğu yerde mi giderken mi? ve bu logun devamı var mı 5500 den sonrası?
şu loga bakarsak mesele çözüldü benim açımdan..
yanyana iki sütun var requested ve actual olarak yazılmış..
requested istenen, actual gerçekleşen.. log a baktığımızda istenen ve gerçekleşen aynı gidiyor..
yani orjinal hali ile bu motor 5500 devirde 0.35 bar basınç istiyor zaten ve oluşan da 0.35 bar.. (1380 mbar , mutlak 1.36 bar a eşit - motorda oluşan basınçta 0.36 bar kabul edebiliriz).. turbonun yetersizliği değil bu, yazılım bu şekilde sınırlıyor basıncı..
5500 den sonra istenen basınç ne acaba orjinal haliyle?
ve remap yapıldıktan sonra log var mı elinde? remap ile üst devirlerde beyin tarafından izin verilen basınç yükseldi, bu yüzden 4 cü viteste redline a ulaşman kolaylaşmış olabilir.. sen remapten sonra redline da 0.3 bara düşmüyorsundur..
flexamin
03-12-2010, 10:25
tamam hiçbir şey demiyorum. en doğrusunu biliyorsun. ama şunu da bilmeni isterim. özellikle ne kadar k03 lü passatçı varsa hepsi benim dediğimi sölüyor 0.5 peak 0.45-48 cont. ozaman tüm böyle söleyenlerin araçları arızalı bozuk turşu :D ...
tamam hiçbir şey demiyorum. en doğrusunu biliyorsun. ama şunu da bilmeni isterim. özellikle ne kadar k03 lü passatçı varsa hepsi benim dediğimi sölüyor 0.5 peak 0.45-48 cont. ozaman tüm böyle söleyenlerin araçları arızalı bozuk turşu :D ...
alınganlık yapma hocam..
onur_26 nın mesajındaki log a bakınca mesele anlaşıldı benim için dedim farkındaysan.. basınç düşüyormuş gerçekten üst devirlerde :) bu kısımda sen haklıymışsın kusura bakma..
ama loga bakınca, ki logdaki araç std 1.8 turbo imiş, izin verilen basınç 0.65 hp (continuous), 2880 devirde 0.7 pik basınç olmuş gene loga bakınca.. yani burda senin söylediğinle çelişiyor..
üst devirlerde, "basınç düşüyor çünkü turbo küçük yetersiz" demek de doğru olmuyor.. aracın beyni üst devirlerde basıncı düşürüyormuş
eğer chip yapılır da bu engellemeler kalkarsa motor redline da 0.65-0.7 bara ulaşabilir k03 le ..
yukarıdaki log da turbo isteneni sonuna kadar vermiş
5000 devirde 1500 milibar istenmiş, o da 1500mbar basmış
demekki o devirde o istenen basıncı turbo karşılıyor
1500mbar = 0.5 bar
bunun üzerine çıkıldıkça turbo yeterince hava verecekmi ?
bilmiyor olabiliriz ama " zaten istenmemişki ? "
basıncın düşmesi turbonun yetmediğinden değil
özellikle öyle olması istendiğinden.
bu arada bu logdan aracın kapalı çevrim "closed loop" turbo basınç kontrolü yaptığınıda görebiliyoruz, yani basınç herdaim ölçülüyor ve istenen basınca göre turbo wg dutysi ona göre tetikleniyor, akıllı yani.
birkaç şey daha eklemek isterim
stok yazılım ile fabrika çıkışı olan aracın maximum güvenlikte ve uzun dayanması istenir
çünkü araca en az 2 sene garanti verilmiştir .
chip yapan firma eğer doğru düzgün ise
bu basıncı biraz açtıktan sonra o çipe STAGE1 der ve öyle satar
ama daha yüksek basınçlar içinde derki kardeşim bak bu STAGE2 chip
ama bunu takmadan önce hava filtreni, eksozunu ve down pipe nı değişmen lazım
neden? çünkü adam denemiş ve görmüştür, standart eksoz ile yüksek basınçta backpressure ile aşırı ısınan turbo sonucu motorun egt si artmakta ve motor riske girmektedir .. kimse chip sonrası motor kırılsın istemez ?
o yüzden yüksek devirlerdeki turbo basıncı belirli bir seviyede BİLEREK tutulmuştur
* elbette turbonunda br limiti var , bu demek değilki o turbo 2 bar basacak ..
yukarıdaki log 1.4 t audi a3 logu.4.viteste giderken alınmış.cipli halide 0.200 mbar daha acık bende.bu neye tekabul ediyor?
bu da aynı aracın remaplı logu.not:Arac benim değil.üstteki log alınan aracın remaplı hali.sanırım mapte revo olması lazım.
benim aracımdada peak 1680 mbardı.remaptan sonra peak 1880 oldu.her devirde 0.2 mbar daha fazla basınc vardı.
http://i1012.hizliresim.com/2010/12/3/2275.jpg
Maxi;
abi anladım.bu mapte görülüyor requested ve karsılanan.turbo karsılayamıyor sanırım.
bende downpipe+cai düşündüm.birde spor son susturucu
araç a3 1.4 turbo ve turbosu mh025
bunlar yapılırsa o requested karsılanırsa eğer ust devırlerde bile 1700 lü rakamlar bahsediliyor bu arac beni tatmin eder :)çünkü benim aracım 1500-1300 lere kadar indiği bile oluyor.5000 li devirlerde 1500 lerde dolanıyor tıpkı üstteki gibi.
yukarıdaki log 1.4 t audi a3 logu.4.viteste giderken alınmış.cipli halide 0.200 mbar daha acık bende.bu neye tekabul ediyor?
bu da aynı aracın remaplı logu.not:Arac benim değil.üstteki log alınan aracın remaplı hali.sanırım mapte revo olması lazım.
benim aracımdada peak 1680 mbardı.remaptan sonra peak 1880 oldu.her devirde 0.2 mbar daha fazla basınc vardı.
http://i1012.hizliresim.com/2010/12/3/2275.jpg
Maxi;
abi anladım.bu mapte görülüyor requested ve karsılanan.turbo karsılayamıyor sanırım.
bende downpipe+cai düşündüm.birde spor son susturucu
araç a3 1.4 turbo ve turbosu mh025
bunlar yapılırsa o requested karsılanırsa eğer ust devırlerde bile 1700 lü rakamlar bahsediliyor bu arac beni tatmin eder :)çünkü benim aracım 1500-1300 lere kadar indiği bile oluyor.5000 li devirlerde 1500 lerde dolanıyor tıpkı üstteki gibi.
bu logdan da şu anlaşılıyor..
2800-3000 devirde 1 bar basınç oluşturabilen sistem, devir arttırkça basınç kaybetmeye başlıyor..
en son 5920 devir de basınç 1720 mbar olsun istenmiş yani 0.7 bar, ancak motorda oluşabilen maks basınç 1520 mbar yani 0.5 bar..
sen remaple 1880 mbar a (yani 0.85 bar) çıkıldı desekte, devir dültükçe basınçta düşüyor ve 6000 devir civarı 0.5 bar oluyor..
bu da turbonun üst devirlerde ancak 0.5 bar basınç oluşturacak hava üfleyebildiğini gösteriyor.. daha fazla basınç için turboyu büyütmekten başka çare yok..
downpipe filan destek sağlamazmı bana?yada intercooler?
MuratGürakan
03-12-2010, 14:24
Onur turbonun kapasitesi bu kardeşim .Senin bunu yapmanın tek çaresi büyük turbo.
Yada dp wg ile birazcık arttırabilirsin. Bunuda dp wg tek başına yapmaz yazılımla biraz daha basınç verirsin istersin bu etmenlerden kaynaklı rahatlama ile yapabildiği kadar artış sağlar. Ama çok deği yani senin istediğin gibi değil. Her halukarda üstlerin bitik olcak. İntercooler ilede sadece düzgün soğutursun gene kapasitede artış sağlamassın.
wastegate e napılcak murat?kim yapar :)
downpipe filan destek sağlamazmı bana?yada intercooler?
downpipe konusunda bi yorumum yok, ama sisteme intercooler sana basınç kaybı olarak geri dönecektir diye düşünüyorum.. (Bu arada 1.4 TSi larda intercooler yok diye biliyorum doğru mu??)
çünkü bu tip soğutucularda mutlaka basınç kaybı vardır..
Fakat hava soğuyacağı için, özellikle limitlerde kullanıyor olduğundan turbo fazlasıyla sıcak hava üflüyor, araç daha iyi gidecektir :icon_tup:
Onur turbonun kapasitesi bu kardeşim .Senin bunu yapmanın tek çaresi büyük turbo.
Yada dp wg ile birazcık arttırabilirsin. Bunuda dp wg tek başına yapmaz yazılımla biraz daha basınç verirsin istersin bu etmenlerden kaynaklı rahatlama ile yapabildiği kadar artış sağlar. Ama çok deği yani senin istediğin gibi değil. Her halukarda üstlerin bitik olcak. İntercooler ilede sadece düzgün soğutursun gene kapasitede artış sağlamassın.
wastegate e müdahale etsekte bişi olmaz.. ikinci log da gözüküyor.. beyin 1720 mbar a izin vermiş ancak en fazla 1520 mbar olabilmiş basınç.. wastegate in çalışmasına fırsat olmamış zaten..
water cooler var araçta
hocam o zaman intercooler faydasız.. senin soğutucu zaten işini yapıyordur..
tek yol turbo büyütmekte..
bu arabayı katalizör hiç sıkmıyormu?onun yerine 60 lık downpipe yapsam turbodan biraz daha verim alamıyormuyum yani?millet bosamı downpipe takıyor o zaman?
bu arabayı katalizör hiç sıkmıyormu?onun yerine 60 lık downpipe yapsam turbodan biraz daha verim alamıyormuyum yani?millet bosamı downpipe takıyor o zaman?
faydası elbette olur ama istediğin gibi üst devirlerde şahlanma olmaz..
downpipe değiştirince turbo üflediği hava dolayısıyla motorun basıncı artmaz.. belki orta devirler peak basınç oluşur biraz daha.. ama oda bu turboyla şüpheli :)
adamlar lag olmasın diye iyice ufak turboya gitmişler ya..
6000 devirde 0.5 bar anca görüyor :)
bence downpipe büyütme ve eksoz kontrolü hatta çap büyütme işini atlamayın derim .
gaz çıkışı fazla sıkışık olursa, turbo basamaz .
daha dün buna güzel bir örnek yaşadık
forumdan bir arkadaş T70 koca turbo takmış araca, araç ford ztec 2.0
diyorki 5500 devir çeviriyorum, 0.1 barın üzerine çıkamıyoruz deliricem .
eksozu kontrol et dedim ,
1 tane susturucu tıkalı çıkmış, ondan sonra düzelmiş herşey .
demek istediğim şu
istenen basınç 1 bar ,turboda 1 bar bastı eyvallah turbo yetiyor ..
ama bunun tam tersi olduğu zaman kesin turbo yetmiyor DIYEMEYIZ.
ya bir sorun varsa ? ya eksoz tıkalıysa? ya katalitik tıkanmışsa ?
o zaman faydasını göreceğiz sanırım :)
Eklenen dynosheet benim yaptığım bir araca ait. Stage1 yazılım.
Sanırım Türkiye'de ilk 1.4 TSI 122 hp aracı ben yaptım çünkü okuyup yazabilmek için update i bir hayli bekledim, bana gönderilen beta bir yazılımla, hazırladığımız yazılımı 3 gün bekleyip byteshooter dan ok geldikten sonra aracı yazabilmiştim.
Öncelikle şunu belirtmek isterim, 1.4 122 hp de k03 yok. TD025M2 Turbo çıkıyor. Bir ara fotoğrafını konuya eklerim.
Bu turbonun wastegate hortumunu söküp ve bypass valve i iptal edip limitini gördüm, bunun loglarını aldım, Şu an şehir dışındayım ofise dönünce eklerim fakat bu turbo ile üst devirlerde 0.5 bar üzeri basmanın hayal oldugunu söyleyebilirim cünkü peak 1.1 barı bile gecmiyor.
Eklenen dynosheet benim yaptığım bir araca ait. Stage1 yazılım.
Sanırım Türkiye'de ilk 1.4 TSI 122 hp aracı ben yaptım çünkü okuyup yazabilmek için update i bir hayli bekledim, bana gönderilen beta bir yazılımla, hazırladığımız yazılımı 3 gün bekleyip byteshooter dan ok geldikten sonra aracı yazabilmiştim.
Öncelikle şunu belirtmek isterim, 1.4 122 hp de k03 yok. TD025M2 Turbo çıkıyor. Bir ara fotoğrafını konuya eklerim.
Bu turbonun wastegate hortumunu söküp ve bypass valve i iptal edip limitini gördüm, bunun loglarını aldım, Şu an şehir dışındayım ofise dönünce eklerim fakat bu turbo ile üst devirlerde 0.5 bar üzeri basmanın hayal oldugunu söyleyebilirim cünkü peak 1.1 barı bile gecmiyor.
hiç k03 lü 1.8t araç yaptınız mı? std halde basınç nedir üst devirlerde? ve üst devirler k03 ün maksimum kapasitesi nedir?
hiç k03 lü 1.8t araç yaptınız mı? std halde basınç nedir üst devirlerde? ve üst devirler k03 ün maksimum kapasitesi nedir?
bir sürü araç yaptım ama özellikle standart halini loglamadım, bugün yarın gelir bir kaç tane bakar, logları buraya eklerim.
bir sürü araç yaptım ama özellikle standart halini loglamadım, bugün yarın gelir bir kaç tane bakar, logları buraya eklerim.
valla süper olur
elinde chipli halinin de logu varsa bizimle paylaşabilirmisin? k03 6000-6500 da ne kadar basınç oluşturabiliyor
knka td03 teyken 3. viteste 5000rpm den sonra basınç 1 bardan 0.9 0.8lere doğru düşüyordu... şimdi td04 turboya geçtim, 4. vitesi 5. vitesi bitirdim banamısın demiyor.....
hakan abi yazdıklarını şimdi okudum, bu durumda benim yazdıklarımın bi anlamı yok.... :)
senin cuk diye oturuyodu tabi manifold derdi yok bişey yok :)
knka gel sana benim turbodan takalım bitane, uza git :D
ama her türlü ben saplarım onagöre :D
şöle bişey olabilir mi acaba? orjinal haliyle beyin üst devirlerde basıncı 0.3 e kadar düşürüyor olabilir..
çünkü chiplenmiş k03 lü 1.8 t ler, 6000-6500 devirde 0.6 - 0.7 ye kadar hava yetiştirebildiğine dair örnekler var google abide
ne dersiniz?
chip yaptırmış ve basınç göstergesi olan 1.8t 150 hp lik motoru olan araç sahiplerini konuya bekliyoruz :)
orjinal halindeyken basic göstergem yoktu. ama suan aracimda chip ve basinc göstergesi var. 2500 gibi dolmaya basliyor 3200 gibi 0.6 bara cikiyor 4000e kadar devam ediyor bu sekilde ve enteresendir ki , 4000 gibi baya saglam ivmelenme basliyor ve basic 0.9 da sabit kaliyor taki 5500 e kadar ordan sonra kayip basliyor. ( 4. vites de bunu gözledim ) 6500e kadar cikmadim ama basic düsüsü hizli oldugu icin 0.6-0.7 bar i 6500 e kadar basabilecegini sanmiyorum ( kendi arabam icin).
bide sögle bisey var, arabanin islerini kendim yapyiorum hoby olarak, menifoltu filan deldim, eksozgazi sicakligini ölcmeek icin sensör taktim. maniflltun üzerinde de catlaklar vardi , kaynattim. orlardan bi kacak olabilir. ayrica benim chip olayi da karisik , acemi biri tarafindan yapildi. belki o yüzden de bu sekilde olabilir.
flexamin
06-12-2010, 19:23
yazılım la bildiğim kadarıyla 1.8T ler peak 1.2 cont 0.9.
orjinal halindeyken basic göstergem yoktu. ama suan aracimda chip ve basinc göstergesi var. 2500 gibi dolmaya basliyor 3200 gibi 0.6 bara cikiyor 4000e kadar devam ediyor bu sekilde ve enteresendir ki , 4000 gibi baya saglam ivmelenme basliyor ve basic 0.9 da sabit kaliyor taki 5500 e kadar ordan sonra kayip basliyor. ( 4. vites de bunu gözledim ) 6500e kadar cikmadim ama basic düsüsü hizli oldugu icin 0.6-0.7 bar i 6500 e kadar basabilecegini sanmiyorum ( kendi arabam icin).
bide sögle bisey var, arabanin islerini kendim yapyiorum hoby olarak, menifoltu filan deldim, eksozgazi sicakligini ölcmeek icin sensör taktim. maniflltun üzerinde de catlaklar vardi , kaynattim. orlardan bi kacak olabilir. ayrica benim chip olayi da karisik , acemi biri tarafindan yapildi. belki o yüzden de bu sekilde olabilir.
bu yazdığın şeyleri, servisin söylediği "abi bunların turbosu küçük, o yüzden basınç düşüyor" lafını çürütmüş oldu..
servisteki adamların ne kadar güvenilir olduğunu da anlamış olduk bi daha :icon_tup:
flexamin
07-12-2010, 08:09
"5500 e kadar ordan sonra kayip basliyor. ( 4. vites de bunu gözledim ) 6500e kadar cikmadim ama basic düsüsü hizli oldugu icin 0.6-0.7 bar i 6500 e kadar basabilecegini sanmiyorum ( kendi arabam icin)."
xsi
benim dediğimle aynı şey. 5500 'den sonra basınç düşmeye başlıyor.... serviste de aynısını sölediler ki ya sen okuduğunu anlamıyorsun ya da işine gelmiyor anlamış değilim
"5500 e kadar ordan sonra kayip basliyor. ( 4. vites de bunu gözledim ) 6500e kadar cikmadim ama basic düsüsü hizli oldugu icin 0.6-0.7 bar i 6500 e kadar basabilecegini sanmiyorum ( kendi arabam icin)."
xsi
benim dediğimle aynı şey. 5500 'den sonra basınç düşmeye başlıyor.... serviste de aynısını sölediler ki ya sen okuduğunu anlamıyorsun ya da işine gelmiyor anlamış değilim
kardeşim yanlış okumuşum valla haklısın kusura bakma :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.