Orijinalini görmek için tıklayınız : eksoz sistemi hakkinda bilgiler ?
forumda pek karsilasmadim fakat eksoz sistemi hakkinda bilgisi olan varmi :confused:
-51lik boru neden sart ?
-tup susturucular sesi azaltmaktan baska ne ise yarar performansa katkisi olurmu
-kac orta (tup) susuturucu kullanilmali 2 daha iyi diyenler var(performans icin)
-neden dumduzboru hava geri donusumu sart degilmi performans icin
-sesini begenipte aldigimiz son susturucularin performansa artisi eksisi olumlu olumsuz ne yonde olur
-hava akis sitemi hakkinda bilgiler bulabilecegim bir kaynak varmi :confused:
cok soru yazdim galiba :) umarim bana ve foruma faydali cevaplar verecek birileri cikar
simdiden tesekkur ederim
Cihan Çizmeci
03-12-2010, 14:10
forumda pek karsilasmadim fakat eksoz sistemi hakkinda bilgisi olan varmi :confused:
-51lik boru neden sart ?
-tup susturucular sesi azaltmaktan baska ne ise yarar performansa katkisi olurmu
-kac orta (tup) susuturucu kullanilmali 2 daha iyi diyenler var(performans icin)
-neden dumduzboru hava geri donusumu sart degilmi performans icin
-sesini begenipte aldigimiz son susturucularin performansa artisi eksisi olumlu olumsuz ne yonde olur
-hava akis sitemi hakkinda bilgiler bulabilecegim bir kaynak varmi :confused:
cok soru yazdim galiba :) umarim bana ve foruma faydali cevaplar verecek birileri cikar
simdiden tesekkur ederim
Aslında forumda bu konuyla ilgili bayağı bir konu var ama siz kesinlikle bakmışsınızdır bulamayıp konu açmışsınızdır.Onun için ben yardımcı olmaya çalışıyım. Kusura bakmayın birazda geç görmüşüm :)
1-51'lik boru şart değil arabanız 1.6 ise size en faydalı bu mm olacaktır :) Arabadan arabaya yükten yüke değişir kaç mm olacağı.İsterseniz 60 takın sesiniz toklaşır cızırtı azalır ve altlarınız bayağı bir ölür birde fazla yakarsınız :) (bu söylediklerim Vti için geçerli değil tabiki.)
2-Orta susturucular sesi azaltır.Kimine göre (mesela bana) alt devirleri canlandırır üstleri ise sıkar.Bunu farklı şekilde savununda var ama benim gördüğüm deneyimim bu yönde.Ama sizin aracınız 1.6 ise bende olsam 51 lik düz + ortaya 51 lik susturucu takarım çünkü zaten uzun uzadıya vtec ler gibi devir dönmeyeceksiniz ve o devirlerde denemeyeceksiniz size alt devirler lazım.:icon_tup:
3-O tartışılır.Kim demiş 2 tüpü? :D Bence tek yeter.Bu arada umarım o (2) 2" değildir :)
4-Back Pressure bir şekilde şart zaten çap bunun için önemli.Çünkü bizim araçlarımız sizinkide benimkide yürüyecekse sıkıştırma ile yürüyen araçlar.Yoksa bizde yüksüz 106 lara 60 lık yaptırırdık yada tüm type r lar 70 lik eksoz borusu yapardı :) Back Pressure olması için uygun mm'leri kullanıyoruz.Bp'yi spor bir orta susturucuda desteler.
Yani illaha Back Pressure için orta susturucu lazım değil :icon_tup:
5-Doğrusunu söylemek gerekirse istediğiniz ölçüde olsun içi yani önemli olan içi kaçlık? Sizin işinizi 51'likte 60 lıkta görür tercih sizin.51 olsa bence daha iyi olur düşüncesindeyim :) Sanayi işi olmadıktan sonra hepsi aynı işi görür.Arada sadece ses ve görüntü farkı yani kalite farkı vardır o kadar :icon_tup: Tabiki kaliteden kaynaklı eksozun ömür süreside değişecektir buda performansa yansır.Eksoz seçiminiz dandik olmıcak seviyede olup sadece hoşlandığınız sese ve görüntüye odaklı olsa en net tercihi yaparsınız :)
6-Bunu anlamadım ama hava sirkilasyonundan bahsediyorsanız eksoz boru dönüşlerinde katlanma olmaz ise daha rahat bir sirkilasyonla hava tağziği dışarı aktarılır daha iyi sonuç alınır :icon_tup: Kıvrımları podsuz dönecek biryerde eksoz borusu yaptırabilirsiniz kaynaksız.Bunun için yardımcıda olurum yerim var ist.te
Umarım yardımcı olabilimişimdir.
Bu arada ben tşk. ederim :icon_tup:
En baştan sormam gerekirdi ama online değilsiniz araba 1.6'dır inşallah :D :D
Civic ise 1.4'te olsa sonuç az farkeder.48 daha iyi iş görebilir ama tam emin değilim deneyimlemedim.
Aslında forumda bu konuyla ilgili bayağı bir konu var ama siz kesinlikle bakmışsınızdır bulamayıp konu açmışsınızdır.Onun için ben yardımcı olmaya çalışıyım. Kusura bakmayın birazda geç görmüşüm :)
1-51'lik boru şart değil arabanız 1.6 ise size en faydalı bu mm olacaktır :) Arabadan arabaya yükten yüke değişir kaç mm olacağı.İsterseniz 60 takın sesiniz toklaşır cızırtı azalır ve altlarınız bayağı bir ölür birde fazla yakarsınız :) (bu söylediklerim Vti için geçerli değil tabiki.)
2-Orta susturucular sesi azaltır.Kimine göre (mesela bana) alt devirleri canlandırır üstleri ise sıkar.Bunu farklı şekilde savununda var ama benim gördüğüm deneyimim bu yönde.Ama sizin aracınız 1.6 ise bende olsam 51 lik düz + ortaya 51 lik susturucu takarım çünkü zaten uzun uzadıya vtec ler gibi devir dönmeyeceksiniz ve o devirlerde denemeyeceksiniz size alt devirler lazım.:icon_tup:
3-O tartışılır.Kim demiş 2 tüpü? :D Bence tek yeter.Bu arada umarım o (2) 2" değildir :)
4-Back Pressure bir şekilde şart zaten çap bunun için önemli.Çünkü bizim araçlarımız sizinkide benimkide yürüyecekse sıkıştırma ile yürüyen araçlar.Yoksa bizde yüksüz 106 lara 60 lık yaptırırdık yada tüm type r lar 70 lik eksoz borusu yapardı :) Back Pressure olması için uygun mm'leri kullanıyoruz.Bp'yi spor bir orta susturucuda desteler.
Yani illaha Back Pressure için orta susturucu lazım değil :icon_tup:
5-Doğrusunu söylemek gerekirse istediğiniz ölçüde olsun içi yani önemli olan içi kaçlık? Sizin işinizi 51'likte 60 lıkta görür tercih sizin.51 olsa bence daha iyi olur düşüncesindeyim :) Sanayi işi olmadıktan sonra hepsi aynı işi görür.Arada sadece ses ve görüntü farkı yani kalite farkı vardır o kadar :icon_tup: Tabiki kaliteden kaynaklı eksozun ömür süreside değişecektir buda performansa yansır.Eksoz seçiminiz dandik olmıcak seviyede olup sadece hoşlandığınız sese ve görüntüye odaklı olsa en net tercihi yaparsınız :)
6-Bunu anlamadım ama hava sirkilasyonundan bahsediyorsanız eksoz boru dönüşlerinde katlanma olmaz ise daha rahat bir sirkilasyonla hava tağziği dışarı aktarılır daha iyi sonuç alınır :icon_tup: Kıvrımları podsuz dönecek biryerde eksoz borusu yaptırabilirsiniz kaynaksız.Bunun için yardımcıda olurum yerim var ist.te
Umarım yardımcı olabilimişimdir.
Bu arada ben tşk. ederim :icon_tup:
En baştan sormam gerekirdi ama online değilsiniz araba 1.6'dır inşallah :D :D
Civic ise 1.4'te olsa sonuç az farkeder.48 daha iyi iş görebilir ama tam emin değilim deneyimlemedim.
Cihan kardesıme aynen katılıyorum senın ıcın en faydalı olacak sekılde yazms. :icon_tup:
tesekkur ederim cıhan degerlı bılgılerını bızımle paylaştıgın ıçın elıne saglık bayagı uzun ve detaylı bır anlatım olmus evet arac 1,6 ıes
tesekkur ederim cıhan degerlı bılgılerını bızımle paylaştıgın ıçın elıne saglık bayagı uzun ve detaylı bır anlatım olmus evet arac 1,6 ıes
1.6 ise 51 lık kullan kardesm en faydalısı o olacaktır
Atmo taypar a sence 76mm olurmu cihan :)
1.6 ise 51 lık kullan kardesm en faydalısı o olacaktır
evet 51mm boru 51mm tup susuturucu ve sessız bır son susturucu ıyı olacak ses ıstemıyorum performans olsun yeter dıye dusunuyorum 4 2 1 headers ve sımota bıgtube mevcut zaten ;)
evet 51mm boru 51mm tup susuturucu ve sessız bır son susturucu ıyı olacak ses ıstemıyorum performans olsun yeter dıye dusunuyorum 4 2 1 headers ve sımota bıgtube mevcut zaten ;)
ses ıstemıyosan oem egsoz bul kardesm bence
Arkadaslar vtı egsozu olmaz demısler o olmazsa typer oem egsoz al tak sessız bınersn
ses ıstemıyosan oem egsoz bul kardesm bence
Arkadaslar vtı egsozu olmaz demısler o olmazsa typer oem egsoz al tak sessız bınersn
evet vtı ıle ıes son arasında fark yok dıyorlar
evet vtı ıle ıes son arasında fark yok dıyorlar
ama ben katılmıyorm bu duruma
ıcın rahat etsın dye typer onerıyorm abı
ama ben katılmıyorm bu duruma
ıcın rahat etsın dye typer onerıyorm abı
bencde zaten farklı performans motora farklı son koymuslardr ama temız bulmak zor yaslanan araclar sonucta
en ıyı typer senn dedıgın gıbı ;)
Cihan Çizmeci
04-12-2010, 10:55
bencde zaten farklı performans motora farklı son koymuslardr ama temız bulmak zor yaslanan araclar sonucta
en ıyı typer senn dedıgın gıbı ;)
EP3 son susturucusu çokta güzel olur abi :) Hem cızırtı hemde performans alırsınız.
Ama fiyatları 200 TL civarı.O paralara ses çıkarmıcak oem stili daha kaliteli performans eksozlarıda bulunabilir :icon_tup:
Tercih sizin :)
Atmo taypar a sence 76mm olurmu cihan :)
:D :D :D :D Yaparız olur abi :D 76 Lığı T.Charger'lılar kullanıyor tabiki :) Ben teşbih yapmıştım :)
arkadaşlar benimde son susturucudan yana sorunum var civic si headers 51 lik düz boru ve silncerli bir son susturucu var silincer i çıkıyorum çok aşırı bağırıyor takıyorum sesi kesiyor biraz ama tatmin edici değil bu setup un sonuna normal bi susturucu düşünüyorum yorumlarda typer-r ın susturucusunu kullan demiş genelde arkadaşlar ama bulmak zor biraz sanırım ...bu sistemi kaldıracak ve baş ağrıtmayacak sessiz bir son susturucu ne tafsiye ediyorsunuz
The_Doctor
10-12-2010, 18:06
Arkadaşlar. benimde sorum olucak size.
Peugeot 205 1.9 gti aracım var.
şuan üzerinde 60 lık düz boru ve otto spec egzoz var.
60 lığın fazla geliyor gibi. sizce napmalıyım ?
-60 lık borularım kalsa da ortaya tüp susturucu mu taksam ?
-51 lık düz borumu çeksem sadece. yoksa
-51 lık düz boru + tüp susturucumu koysam.
ses önemli deil performans çok çok önemli hangisi daha faydalı olucaktır bana...
volume81
10-12-2010, 22:58
burak dokunma bence sesi gücü bence en iyi seviyede bulabiliyosan headers bul kendine daha fazla güç alırsın :)
51mm düz boru veya 60mm ufak bir orta susturculu ile biraz daha alt devirlerin güçlenir :)
Cihan Çizmeci
11-12-2010, 08:36
Arkadaşlar. benimde sorum olucak size.
Peugeot 205 1.9 gti aracım var.
şuan üzerinde 60 lık düz boru ve otto spec egzoz var.
60 lığın fazla geliyor gibi. sizce napmalıyım ?
-60 lık borularım kalsa da ortaya tüp susturucu mu taksam ?
-51 lık düz borumu çeksem sadece. yoksa
-51 lık düz boru + tüp susturucumu koysam.
ses önemli deil performans çok çok önemli hangisi daha faydalı olucaktır bana...
Eğer uğraşıyım hem bir değişikliğe gidip deniyim derseniz bence eksoz manifoldundan sonra 51 mm boru + ortaya 60 lık tüp güzel susturucu + onun devamını 60'lık devam eder denerdim :)
Uğraşmak istemezseniz ortaya 60 lık bir tüp takıp devam edebilirsiniz.
arkadaşlar benimde son susturucudan yana sorunum var civic si headers 51 lik düz boru ve silncerli bir son susturucu var silincer i çıkıyorum çok aşırı bağırıyor takıyorum sesi kesiyor biraz ama tatmin edici değil bu setup un sonuna normal bi susturucu düşünüyorum yorumlarda typer-r ın susturucusunu kullan demiş genelde arkadaşlar ama bulmak zor biraz sanırım ...bu sistemi kaldıracak ve baş ağrıtmayacak sessiz bir son susturucu ne tafsiye ediyorsunuz
İyi günler abi..Ben sizin durumunuzda olsam vti son susturucusu takar keyfime bakarım :icon_tup:
engin_ant
12-12-2010, 15:54
cihanım stok vtec için 51mm yoksa 60 mm sana göre
cihan yardımın için teşekkürler kardeşim....headers ve 51 lik orta susturucu ve 51 lik düz boru ile rahatlattığım sisteme sonda bi ağırlık yapmaz demi vti son susturucu , bir de performansda kayıp yaşarmıyım yoksa daha mı iyi olur =))
Cihan Çizmeci
13-12-2010, 10:54
cihan yardımın için teşekkürler kardeşim....headers ve 51 lik orta susturucu ve 51 lik düz boru ile rahatlattığım sisteme sonda bi ağırlık yapmaz demi vti son susturucu , bir de performansda kayıp yaşarmıyım yoksa daha mı iyi olur =))
Ben tşk. ederim abicim :icon_tup:
Tek sıkıntımız olur taktığınız vti son susturucu yıllar itibari ile artık ölmüş olup arabayı bir nebzede olsa daraltabilir.İmkan varsa orjinal oem tarzı SS alırsanız daha kaliteli olacaktır :icon_tup:
cihanım stok vtec için 51mm yoksa 60 mm sana göre
Engin abim bomboş olsa bile 60 lık derim :) Tabi bu performansa yönelik sistem.Eğer doğal kullanımsa 51 daha mantıklı ama ben olsam ki hep yaptığım bu şekilde vti'da 60 mm kullanırım.Ömer'in resimlerni koyduğu yeşil AP 015 vtec bendeydi ona eksoz sistemi yaptırmaya ist.e giderken benim sarı Si ile denedim.
O zaman tamamen stocktu araba kat'ına kadar.Giderken denedik tam kafa kafaya gidiyorduk her vites.
60'lık düz boru sonada sessiz 60 lık son koyduk handmade dönerken yine denedik :) Arada bir 6 boy falan fark oldu :) Kafa kafaya gittiğimiz araba 2'de oturduğumuz gibi çıkıp sonra her viteste açmaya başladım Si'a :) 60 iyidir vti'da abi 51 az gelir :icon_tup:
bilgi paylasimi acisindan yaziyorum
4 2 1 headers 51mm duz boru 51mm orta ve sona typer son sustrucu
sonuc 3000 4500 arasi cizirdama alt ve usterde ses yok sikintisiz dolasiyorum performans bayagi farketti gidisinin bu kadr degisecegini tahmin etmiyordum (1.6i es otmtk) aractan cikan oem orta sustrucuda sanirim 51mm onuda kullanabilrisiniz
76 lık tak kafan rahat olsun..
1.8 turbo
03-06-2011, 14:23
benım arabayı aldıgımdan berı egzozla ugrasıyorum hala tam ıstedıgm sesı alamadım. 206 1.6 16v arabam.
sen ınsallah ıstedıgın sesı ve performansı alırsın :)
benım arabayı aldıgımdan berı egzozla ugrasıyorum hala tam ıstedıgm sesı alamadım. 206 1.6 16v arabam.
sen ınsallah ıstedıgın sesı ve performansı alırsın :)
ıstedığımi aldım;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.