Orijinalini görmek için tıklayınız : Subaru GC8 için ECU önerisi
Arkadaşlar yavaş yavaş araç üzerine çalışmalarım başladı. VF35 turbo ile birlikte STİ cooler, header ile mekanik kısmını tamamlayacağım aracın. Forumlardan takip ettiğim kadarı ile ve buradaki arkadaşlarında tasdiki sonucu bu parçalar yaklaşık 300hp civarı desteklememi sağlıyacak.
Şimdi işin işletimsel kısmına gelirsek. 300hp civarı uygulamam için sizce basit bir piggyback mi kullanayım (yeteli olurmu?), yoksa boşa vakit kaybı olur stand alone bir çözümmü bulalım?. Burada tabi öncelikli işlevsellik, 2. si ise maddiyat. Sonuçta bu proje daha ileri gitmeyecek. Yani ilerde daha büyük turbo, yada daha değişik internaller kullanılmayacak.
Bu bilgiler çerçevesinde, hangi piggyback yada hangi standalone beyin ve nedenleri ile belirtirseniz sevinirim. Şimiden bilgiler için teşekkürler
Bir kere yap tam olsun maf sensörünü iptal et Map sensorlu bir beyine geç.Maf her zaman sorun çıkartır.Ben hydra kullanıyorum tavsiye ederim...
Hydranın inanılmaz çok versyonu ve seçeneği var. Yurt dışından bakıyorum; 500 dolardan tutta 3500 dolara kadar giden bir ürün yelpazesi var. Altından kalkamadım açıkcası, neye göre seçileceğinin. İşin kötü tarafı yurt dışındakilerin %90 ı 2002 öncesi JDM gc8 i tanımıyor.
BlackStone
05-12-2010, 11:52
abi haddim olmayarak open loop bi apex-i vafc derim hayırlısı olsun
edit : sende wideband var mıydı?
Modelini bakar yazarım...Fiyat olarak ta 1000 - 1500 dolar arası sıfırları yanılmıyorsam...
Estağfurullah tabiki o çok daha cüzzi b,r seçenek. Zaten ben aslında ne kadar ucuza olursa o kadar mutlu olurum. ***** araçtanh beklenti yüksek değil. Standart enjektörü ile yürüyecek, 300hp yi geçmeyecek, ilersi düşünülmüyor. Piggy back ile olacaksa stand alone ile para kaybetmenin anlamı yok.
Stand alone beyni 450-500 hp ve sonrası internalleri değişmiş, büyük turbolu, şanzımanıda değişmiş bir setupta kullanmayı düşünürüm ancak. Ama bu demek değilki bilgi sahibi olanların fikrini önemsemem. Tecrübeli arkadaşların; neden ve niçin lerine ihtiyacım var şuan.
Yurt dışından parça getirtcek bir arkadaş vardı Burdurlu. Benim gelecek parçaların içine beyin koyduralım dedik. Araştırdım; sonra dönüp dedimki sen fatiii den al beyni, yurt dışından getirmenin manası yok. Onamı sattın beyni?
Hayırlısı olsun; peki SMT6 veya Apexi Neo, E menage ile destekleyemezmiyiz bu aracı?
Neden hydra Tarzi bir beyin alacağını açıklayayım.Çunki belli bir müddet sonra yaptıkların yetmeyecek ve daha fazla güç isteyeceksin :) O yüzden olmusken iyisi olsun + bu tür ecular da onun acik ...
Yok cüneyt bey; haklısınız. Ben bu aracı time trail için hazırlıyorum. Bu aracı ben 300hp üzeri koşturmayacağım. Şimdi dişlilerimide yeniliyorum bu hafta. Kırma riskinin önüne geçmek için. Yani 300hp üstünü denemeyeceğim bile. Motor içi yenilendiği, coswort yağ pompasıda takıldığı için, motor içinden sıkıntım olmayacak. Araştırmalarım sonucu bu arabalar 300hp üstü zorlanmaz. Tabi bu şanzımanla. Banada yetecek bir güç.
Bu nedenle hedefi baştan belirleyip parçaları ona göre sçtim. Bu bilgiler ışığında bu piggybackler iş görürmü diyede sizlere danışıyorum.
mafla yuruyeceksen power fc isini gorur. 18g ve buyuk enjektor takmadıgın surece standalone almak gereksiz bence.
kanka nasıl vf35 li impi gidişi? birde onda büyük cooler varmı? enjektör stokmu?
Bu insanlar niye hiç video çekmes :D
subaru sahibi olmayarak sadece piggyback ile ilgili sorduğun soruya cevap verebilirim .
eğer 300-350 dolarlık biz çözüme gitme yolundaysan tabiki piggyback kullanman lazım , ama benim tavsiyem özgün ün de bir kaç kere söylediği gibi e-manage en iyi piggyback seçenği olarak gözüküyor şu anda senin için , SAfc gibi yöntemlere bence hiç gitme madem o kadar headers vs yaptın , low throttle hi throttle dan daha detaylı bir ayara ihtiyacın var..
e-manage de özgün map a geçiliyor demiş , dediyse doğrudur ama ben maf ile kullandım , memnundum.
türkiyede e-manage gibi güzel bir çözümü 600 tl + bağlama ücreti gibi bi fiyata bitirebilrsin ,
ama piggyback lerinde en sevmediğim yanı ecu tesisatına kablolar giriyorsun kesiyorsun vs. eğer ileride standalone a geçeceğim dersen bence hiç piggyback ile uğraşma derim . ama eğer geçmeyeceğim dersen , e-manage sana istediğin herşeyi verebilecektir. 500-600 bg e-manage le yürüyen arabalar var .
Peki knock sensöründen iletişim alabilecek piggy back varmı?
Vf35 td04den sonra baya tatminkar geliyo ama kullandıkça Cüneyt abininde dediği gibi yetmemeye başlıyo ben 1.1 cont kullanıyorum 6,5-7 litre fmic headers ve komple eksozla ciddi güzel gidiyo ama yetersiz gelmeye başladı sanada öyle olcak kullandıkça:)
Vf35 td04den sonra baya tatminkar geliyo ama kullandıkça Cüneyt abininde dediği gibi yetmemeye başlıyo ben 1.1 cont kullanıyorum 6,5-7 litre fmic headers ve komple eksozla ciddi güzel gidiyo ama yetersiz gelmeye başladı sanada öyle olcak kullandıkça:)
Dostum; vf35 le kesinlikle fmic önermediler. Yurt dışı forumlardada aynı şekilde. Lag olur engelleyemessin dediler. Bu nedenle STI tmic kullancam. Benim için sürekli ve ani tepki şart. Bende 1.1 cont yürümeyi düşünüyorum. Yalnız zaten ilersini düşünmüyorum ***** şanzıman 350 hp üstüne sıcak bakmıyor. Şansıman çözümü en az 5000-6000tl den başlıyor. Aynı şekilde internallerde izin vermiyor. Bu nedenledirki ben bu araçla impiyi tanımaya karar verdim. Bir üst kasaylada çok iyi bir setup yapıcam nasipse.
Sti tmicde olur tabi aracımdaki fmic büyük değil laga kalmıyo hiç dediğim gibi 6-7 litre ufak zaten sti tmicle aynı büyüklükte ters duruyo bide cooler giriş yerleri yukarda vf35in salyongoz kısmınıda çevirdik boru yolları kısaldı baya 3400-3500 devirlerde spool ediyodu üstlerdede dolu dolu gidiyo aklını karıştırmayım ama sti timiclede güzel olur:)
kickboxer
05-12-2010, 17:32
tarkan abı bence piggbacke fln hiç gerek yok senın yapacagın setup belli ilerisi için düşündüklerinde suanda piggybackin fıyatının cok az ustu fiyatlarda power fc ler var
ben sana sogledım power fc senın ısını gorucek en guzel ısletım sıstemı senın ıhtıyaclarını
fazlasıyla karsılayacaktır stanalone varken piggyback düşünülmemeli bile
he bide piggyback alırsan kablo mablo baglatmaya ugrasıcaksın aracına gore stanalone
plug and play:)
tarkan abı bence piggbacke fln hiç gerek yok senın yapacagın setup belli ilerisi için düşündüklerinde suanda piggybackin fıyatının cok az ustu fiyatlarda power fc ler var
ben sana sogledım power fc senın ısını gorucek en guzel ısletım sıstemı senın ıhtıyaclarını
fazlasıyla karsılayacaktır stanalone varken piggyback düşünülmemeli bile
he bide piggyback alırsan kablo mablo baglatmaya ugrasıcaksın aracına gore stanalone
plug and play:)
onur haklı :)
bende standalone dan yanayım ne olursa olsun
kickboxer
05-12-2010, 19:03
onur haklı :)
bende standalone dan yanayım ne olursa olsun
sen taktın mı power fc yı kablo hala satılık :D:D haberın ola sekerım
taktım yavrum , ama taktığımın ertesi günü mısıra döndüm biliyosun :D
kabloyu alim almasına da çok istiyosun highkick :D
arkadas niye siliyosnuz yazıyı.hani tesekkur butonu vardıda bizmi basmadık sanki projeye yorum yapmısız gibi bide bu cıktı basımıza yazı silmeler
bence Cüneyt abininde dediği gibi ilerisi için biraz fazla para ver ama kaliteli ve işlemselliği daha profesyonel bir beyin almanda yarar var. eğer ayar işini çözebileceğini düşünüyorsan apexi power fc de alabilirsin
power fc , ayar öğrenebilmek için belkide en kötü beyin .. sebebine gelince;
içine map , ya commander dan atılacak , yada datalogger alınıp atılacak .
commander adamı kör eder ,uğraşmaktan bi süre sonra illalla ettirir tüm haritayı ayarlamak için.
data logger ın da 700 tl den aşşağıya fiyatı yok , zira onunda kullanıcı arayüzü pek kolay değil.
abi yanlış anlama sana terslik olsun diye yazmadım
abartmıyorum ama Ankarada bi arkadaşımız bunun bütün detaylarını bildiği için bu güne kadar birçok gc8 de Apexi pfc kullandı, kullandık...
dediğim gibi eğer ayarlayacak birini bulursan diye Apexi dedim ama Efenin dediğine katılıyorum ayarı zordur ve araçdan soğutur devirsiz çalışmasından fln sıkılırsın ama iş ayara bakar ;)
Subaru icin ems onerilerim,
Motec cok iyi ama oldukca pahali
Haltech fiyat faydada cok iyi
Hydra cok iyi
Simtek cok iyi, subaru icin tasarlandigi icin cok islevsel.
Apexi mafli oludugu icin ben tercih etmiyorum.
Hydra yi sakin ucuzuna kacip amerikadan almayin calismaz sizin aracinizda, ingiltereden almaniz lazim. Bircok ornegi var bu dedigimin ucuza amerikadan temin eden arkadaslarin getirdigi hicbir hydra calismadi.
Baska alternatiflerde var ama bence bunlar yeterli.
Vf35 icin emsye cok gerek yok ama bence eski usul sorunsuz yurur.
Rstmania
06-12-2010, 20:43
Abi piggyback de kalma... sonra satıp alıcam diye uğraşırsın. Standalone bir şeyler bak..
Subaru icin ems onerilerim,
Motec cok iyi ama oldukca pahali
Haltech fiyat faydada cok iyi
Hydra cok iyi
Simtek cok iyi, subaru icin tasarlandigi icin cok islevsel.
Apexi mafli oludugu icin ben tercih etmiyorum.
Hydra yi sakin ucuzuna kacip amerikadan almayin calismaz sizin aracinizda, ingiltereden almaniz lazim. Bircok ornegi var bu dedigimin ucuza amerikadan temin eden arkadaslarin getirdigi hicbir hydra calismadi.
Baska alternatiflerde var ama bence bunlar yeterli.
Vf35 icin emsye cok gerek yok ama bence eski usul sorunsuz yurur.
eski usul derken ustat?
walbro pompa, fcd belki regulator. forged motorla cok uzun sure bu sekilde yuruyen gc8 ler biliyorum, bakimli stock motorla bile cok gordum sikintisiz yuruyen.
Korhan ustat bnde tüm hepsi var, cosworth 12 lik yağ pompasıda var. Araç stok orjinal parçalarla toplanık. Peki vf35 ve sti cooler yanında ayar için ne önerirsin. Yada en basit şekilde yürümü dersin?
Afr ile bak fakir kalmadigi yere kadar direk yuru derim ben vf35 de sorun yasamazsin normal sartlarda.
ben td05 16g ıle stok ecu ıle 1.4 lerde sorunsuz yuruyorum ems almana gerek yok alabılıosan dogbox al
Modelini bakar yazarım...Fiyat olarak ta 1000 - 1500 dolar arası sıfırları yanılmıyorsam...
2600 dolar abi bizim hydralar....
ben td05 16g ıle stok ecu ıle 1.4 lerde sorunsuz yuruyorum ems almana gerek yok alabılıosan dogbox al
dogbox değil, 2005 modelllerin dişlisinle değiştiriyorum. Yurt dışındaki forumlardada yer aldığına göre bunlar daha özenli malzemeden üretilmiş. Zaten stok olarakta 245 hp olduklarından bana daha uygun olacaklarını düşündüm. Diş sayılarını çaplarını herşeyi karşılaştırdım aynı bu arada gc8 le. Yalnız ayar gerektirmeden bu denli yürüyebilmesi ilginç geldi bana. İlk bende bu şekilde deneyeceğim, sizlerin tecrübesi doğrultusunda.
ben zamanında motorum stok iken vf34 turbo ile safc fcd evc gibi eskı düzenle 1,41 cont gidebiliyodum ve hiç bi sorunum yoktu FMİÇ de kullanıodum..bence sende böle bi düzen devam et ama korhanın dediği gibi afr yı kontrol et sürekli göz onunde olsun sorunsuz gidersin..
dogbox değil, 2005 modelllerin dişlisinle değiştiriyorum. Yurt dışındaki forumlardada yer aldığına göre bunlar daha özenli malzemeden üretilmiş. Zaten stok olarakta 245 hp olduklarından bana daha uygun olacaklarını düşündüm. Diş sayılarını çaplarını herşeyi karşılaştırdım aynı bu arada gc8 le. Yalnız ayar gerektirmeden bu denli yürüyebilmesi ilginç geldi bana. İlk bende bu şekilde deneyeceğim, sizlerin tecrübesi doğrultusunda.
benım aracımda fmıc var hks headers up pipe down pipe 76 ara borular son susturucu hks hı pover sti debrıyaj td0516g turbo eagle kol wıseco pıston cosworth yag pompası 1.4 de muthıs otesı yuruyo oem beyın ıle afr duzgun egt duzgun warlbr benzın pompasıda var tabı 1.9 stroklu 30r lı aem ems lı 1.2 basan turbo vtecle rolıng yapıyoruz 2 de 5 te 260 dıyorum 3 boy arkamda cok cok tatmın edıcı ama dogbox da var tabı benım aracımda komple 2005 wrx sanzımanı var dogbox yokken 2 kere kırdım ama tahmınımce 360 380 hp lerde ne yap et sanzıman al derım
kickboxer
07-12-2010, 18:12
benım aracımda fmıc var hks headers up pipe down pipe 76 ara borular son susturucu hks hı pover sti debrıyaj td0516g turbo eagle kol wıseco pıston cosworth yag pompası 1.4 de muthıs otesı yuruyo oem beyın ıle afr duzgun egt duzgun warlbr benzın pompasıda var tabı 1.9 stroklu 30r lı aem ems lı 1.2 basan turbo vtecle rolıng yapıyoruz 2 de 5 te 260 dıyorum 3 boy arkamda cok cok tatmın edıcı ama dogbox da var tabı benım aracımda komple 2005 wrx sanzımanı var dogbox yokken 2 kere kırdım ama tahmınımce 360 380 hp lerde ne yap et sanzıman al derım
30r vtec bıraz iyimser oldu sanki 1.4 fp 16g den bahs ediyosun dimi
ecz_murat
07-12-2010, 18:26
30r vtec bıraz iyimser oldu sanki 1.4 fp 16g den bahs ediyosun dimi
bencede:D:D
baba sen ne dedin öyle ya 1.9 strokerlı 30rlı vtec falan :D
Birde senin araba sadece td0516g lemi 370-380 hp alıyor hemde oem beyinle?
kickboxer
07-12-2010, 19:33
benim anlamadıgım benım orjnal td05 ım 96 gc8lerde çıkan 1.3 bara enjektorler 100%duty calısıyodu 1.4 bara nasl yetiyo regulatorle benzın basıncı felanmı acıyosunuz:S
benim anlamadıgım benım orjnal td05 ım 96 gc8lerde çıkan 1.3 bara enjektorler 100%duty calısıyodu 1.4 bara nasl yetiyo regulatorle benzın basıncı felanmı acıyosunuz:S
impossible we do immediately, miracles need injector :D
benim anlamadıgım benım orjnal td05 ım 96 gc8lerde çıkan 1.3 bara enjektorler 100%duty calısıyodu 1.4 bara nasl yetiyo regulatorle benzın basıncı felanmı acıyosunuz:S
Senin enjektörler 380cc Onur arkadaşın aracı 00 model 440lık onun enjektörler yeter 1.4 basınca:)
kickboxer
07-12-2010, 23:18
Senin enjektörler 380cc Onur arkadaşın aracı 00 model 440lık onun enjektörler yeter 1.4 basınca:)
440 oldugunu bılıyorumda arkadasın arabaya hiç dıkkat etmedim ben bizim tarkan abinin arabaya gittim ya
2600 dolar abi bizim hydralar....
İyiymis :) unuttum kaç para olduğunu...
30r vtec bıraz iyimser oldu sanki 1.4 fp 16g den bahs ediyosun dimi
evet 16g 1.4
http://www.streetfire.net/video/subi-vs-turbo-vti-antalya-2_2089554.htm
http://www.streetfire.net/video/subi-vs-turbo-vti-antalya_2089553.htm
10 kere rolıng yaptık en az 2 de bastık 3 de bastık 1 de bastık hepsınde 4 bıttı bıraktı ondeydım
İyiymis :) unuttum kaç para olduğunu...
sen 1600 giibi aldın 2600 dolara haydra alınırmı s.... haydarını ya ö 2600 one vericeğim 3000 verir motec alırım alamassın dienler idda etmesin fiyat listesi önümdE:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.