hasan çağri
05-12-2010, 22:34
Bilmiyorum çok mu soruyorum daha arabanın bir fotosu bile yok ama araştırıyorum araştırıyorum ama bilgileri bir araya getirip işe yarar hale getirmek için tecrübe gerekiyor haliye o zaman da sormak gerekiyor...
Otomobil Auris 1.6 dual VVT-i.
Yapılanlar Simota Cai + 51mm devil egzoz + orta susuturucu iptali .
Eibach pro kit + kule gergisi ( Ön ve arka sway barlar için temin etme aşamasındayım)
Şuanda orta susturucu (ve içeirisindeki 2. kat) iptal de olunca aracın devirlenmesinde üst devirlerdekiçekişinde bir toparlanma oldu. Sırada egzoz manifoldu var rahatlama için ve ilk katın da iptali.
Yurtdışına aracıma ilgili araştırma yaparken aracın orjinalinde gelen 4-1 headers yerine alt devirlerde günlük kullanımda etki görebilmek için 4-2-1 headerlar kullanıldığını gördüm ama üretim yapan tek marka var (Weapon R diye bir firmanın) ve kullanıcılar genelde onun dizaynında custom ürünler kullanıyorlar ve olumlu bildirimleri var. Bu tarz uygulamalar yapılıyor Türkiye de, bir iki tavsiye aldım gdip konuşacağım ve faydasını göreceğim kanısındayım. Bu işi hallettiğim zaman montajı sırasında kat iptali işini de halledeceğim.
Fotoğrafta göründüğü üzere oksijen sensörünün pozisyonu aşağıdakişekilde aracımda Kat ı iptal ettiğim zaman düz boru moduna geçmiş olacağım ama bu sensörü araya koysam arıza lambası yanma durumu hakkında ne diyebiliriz?
http://img197.imageshack.us/img197/7933/04122010304.jpg
Aracımın ECUsuna müdehale edilip yazılım atılamadığı (yada zor olduğundan uğraşmak mantılı olmadığı için) be standalone beyin almanın benim kullanımım için gereksiz olduğunu düşündüğümden SAFC2 ya da AFC Neo (Vtec'e müdehale edebildiği gibi VVT-i a da müdehale edebiliyormuş) ürünlerinden birini tercih etmeyi düşünüyorum... Safc2 ile sadece karışım oranlarını ayarlayarak ne kadar hissedilebilir bir etki alabilirim? AFC neo alırsam VVT-i müdehalesi ile daha yüksek bir kazanç sağlanabilir mi? Yüksek beklentilerim yok keyif aldığım aldığım ve olabiliyor ise neden daha iyi gitmesin fikri ile yola çıkıyorum.
Araca safc yada afc neo ve benzeri cihazlar için afr görürsen (ki bu aletlerin ayarı afrölçümüne dayanıyor) daha verimli olur deniyor. Bu durumda afc sensörü ve işlemcisi parçasını almam gerekiyor, bu sensör fotoğraftagözükensensörün yerine mi takıyor yoksa yeni sensör olarak mı ekleniyor?
Son olarak bu araba neden bu kadar uğraşıyorsun al daha spor bişey ona bin diyebilirsiniz ama CZT gibi ufak ama güçlü araçlara baktığım zaman gözüme küçük geliyorlar biraz büyük ayaba seviyorum diyebilirim, birde 2007 model nispeten yeni bir araç olması durumu var (10 yıllık vtec lere binmek içime sinmiyor malesef) 1250kg 124bg standart olan güzel araba benimkisi :)
Çok yazdım cevaplar için teşekkürler.
Otomobil Auris 1.6 dual VVT-i.
Yapılanlar Simota Cai + 51mm devil egzoz + orta susuturucu iptali .
Eibach pro kit + kule gergisi ( Ön ve arka sway barlar için temin etme aşamasındayım)
Şuanda orta susturucu (ve içeirisindeki 2. kat) iptal de olunca aracın devirlenmesinde üst devirlerdekiçekişinde bir toparlanma oldu. Sırada egzoz manifoldu var rahatlama için ve ilk katın da iptali.
Yurtdışına aracıma ilgili araştırma yaparken aracın orjinalinde gelen 4-1 headers yerine alt devirlerde günlük kullanımda etki görebilmek için 4-2-1 headerlar kullanıldığını gördüm ama üretim yapan tek marka var (Weapon R diye bir firmanın) ve kullanıcılar genelde onun dizaynında custom ürünler kullanıyorlar ve olumlu bildirimleri var. Bu tarz uygulamalar yapılıyor Türkiye de, bir iki tavsiye aldım gdip konuşacağım ve faydasını göreceğim kanısındayım. Bu işi hallettiğim zaman montajı sırasında kat iptali işini de halledeceğim.
Fotoğrafta göründüğü üzere oksijen sensörünün pozisyonu aşağıdakişekilde aracımda Kat ı iptal ettiğim zaman düz boru moduna geçmiş olacağım ama bu sensörü araya koysam arıza lambası yanma durumu hakkında ne diyebiliriz?
http://img197.imageshack.us/img197/7933/04122010304.jpg
Aracımın ECUsuna müdehale edilip yazılım atılamadığı (yada zor olduğundan uğraşmak mantılı olmadığı için) be standalone beyin almanın benim kullanımım için gereksiz olduğunu düşündüğümden SAFC2 ya da AFC Neo (Vtec'e müdehale edebildiği gibi VVT-i a da müdehale edebiliyormuş) ürünlerinden birini tercih etmeyi düşünüyorum... Safc2 ile sadece karışım oranlarını ayarlayarak ne kadar hissedilebilir bir etki alabilirim? AFC neo alırsam VVT-i müdehalesi ile daha yüksek bir kazanç sağlanabilir mi? Yüksek beklentilerim yok keyif aldığım aldığım ve olabiliyor ise neden daha iyi gitmesin fikri ile yola çıkıyorum.
Araca safc yada afc neo ve benzeri cihazlar için afr görürsen (ki bu aletlerin ayarı afrölçümüne dayanıyor) daha verimli olur deniyor. Bu durumda afc sensörü ve işlemcisi parçasını almam gerekiyor, bu sensör fotoğraftagözükensensörün yerine mi takıyor yoksa yeni sensör olarak mı ekleniyor?
Son olarak bu araba neden bu kadar uğraşıyorsun al daha spor bişey ona bin diyebilirsiniz ama CZT gibi ufak ama güçlü araçlara baktığım zaman gözüme küçük geliyorlar biraz büyük ayaba seviyorum diyebilirim, birde 2007 model nispeten yeni bir araç olması durumu var (10 yıllık vtec lere binmek içime sinmiyor malesef) 1250kg 124bg standart olan güzel araba benimkisi :)
Çok yazdım cevaplar için teşekkürler.