PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Headers, Safc2 ya da Afc Neo olası etkileri ve diğer sorular.



hasan çağri
05-12-2010, 22:34
Bilmiyorum çok mu soruyorum daha arabanın bir fotosu bile yok ama araştırıyorum araştırıyorum ama bilgileri bir araya getirip işe yarar hale getirmek için tecrübe gerekiyor haliye o zaman da sormak gerekiyor...

Otomobil Auris 1.6 dual VVT-i.
Yapılanlar Simota Cai + 51mm devil egzoz + orta susuturucu iptali .
Eibach pro kit + kule gergisi ( Ön ve arka sway barlar için temin etme aşamasındayım)

Şuanda orta susturucu (ve içeirisindeki 2. kat) iptal de olunca aracın devirlenmesinde üst devirlerdekiçekişinde bir toparlanma oldu. Sırada egzoz manifoldu var rahatlama için ve ilk katın da iptali.

Yurtdışına aracıma ilgili araştırma yaparken aracın orjinalinde gelen 4-1 headers yerine alt devirlerde günlük kullanımda etki görebilmek için 4-2-1 headerlar kullanıldığını gördüm ama üretim yapan tek marka var (Weapon R diye bir firmanın) ve kullanıcılar genelde onun dizaynında custom ürünler kullanıyorlar ve olumlu bildirimleri var. Bu tarz uygulamalar yapılıyor Türkiye de, bir iki tavsiye aldım gdip konuşacağım ve faydasını göreceğim kanısındayım. Bu işi hallettiğim zaman montajı sırasında kat iptali işini de halledeceğim.

Fotoğrafta göründüğü üzere oksijen sensörünün pozisyonu aşağıdakişekilde aracımda Kat ı iptal ettiğim zaman düz boru moduna geçmiş olacağım ama bu sensörü araya koysam arıza lambası yanma durumu hakkında ne diyebiliriz?

http://img197.imageshack.us/img197/7933/04122010304.jpg

Aracımın ECUsuna müdehale edilip yazılım atılamadığı (yada zor olduğundan uğraşmak mantılı olmadığı için) be standalone beyin almanın benim kullanımım için gereksiz olduğunu düşündüğümden SAFC2 ya da AFC Neo (Vtec'e müdehale edebildiği gibi VVT-i a da müdehale edebiliyormuş) ürünlerinden birini tercih etmeyi düşünüyorum... Safc2 ile sadece karışım oranlarını ayarlayarak ne kadar hissedilebilir bir etki alabilirim? AFC neo alırsam VVT-i müdehalesi ile daha yüksek bir kazanç sağlanabilir mi? Yüksek beklentilerim yok keyif aldığım aldığım ve olabiliyor ise neden daha iyi gitmesin fikri ile yola çıkıyorum.

Araca safc yada afc neo ve benzeri cihazlar için afr görürsen (ki bu aletlerin ayarı afrölçümüne dayanıyor) daha verimli olur deniyor. Bu durumda afc sensörü ve işlemcisi parçasını almam gerekiyor, bu sensör fotoğraftagözükensensörün yerine mi takıyor yoksa yeni sensör olarak mı ekleniyor?

Son olarak bu araba neden bu kadar uğraşıyorsun al daha spor bişey ona bin diyebilirsiniz ama CZT gibi ufak ama güçlü araçlara baktığım zaman gözüme küçük geliyorlar biraz büyük ayaba seviyorum diyebilirim, birde 2007 model nispeten yeni bir araç olması durumu var (10 yıllık vtec lere binmek içime sinmiyor malesef) 1250kg 124bg standart olan güzel araba benimkisi :)

Çok yazdım cevaplar için teşekkürler.

DENON
05-12-2010, 23:16
vvt-i kontrolu bir işine yaramaz onun için sana safc yeterli olur, neden işe yaramaz dersen toyotadakı sıstemde honda dakı i-vtec gibi sürekli değişken yaani sabıt bır noktada vtec acmıyor onun için vtec acma zamanını değiştirmen sana bır fayda sağlamaz, ancak üst devırlerınde güzel bır map oluşturulması üst devirlerının verımını arttırır, 4-2-1 ve düz 51mm boru keyifli hale getirir aracını

hasan çağri
05-12-2010, 23:33
İki cihaz arasındaki 12 ve 16 nokta kontrolü farkı ne kadar etkilidir peki? Gerçi benim araba zatençok çok 8bin çeviriyor 7200de falan kesiciyegiriyor çokk noktanın faydasını görebilir miyimbilmiyorum ama?

Sensör içinde bilgiye ihtiyacım var tabi

DENON
06-12-2010, 07:47
12 yada 16 nokta olması 7200 devır çeviren bır motor için cok önemli değil, zaten ayar yaparken hangı devır aralıklarının ayarlanacagını sen belırlıyosun safc, vafc yada neo da onun için çok esprisi yok kardeşim, safc yeterli olur

VteC_MaNiaC
06-12-2010, 07:54
bence katalizörü iptal etemene gerek bile yok gereksiz masraf olur şu aşamada senin için.... zira katalizörün aracın yeni oldugu için tıkanma gibi bir durumu söz konusu değildir....


SAFC veya VAFC atla deveyi bekleme .. sadece filtre ve egsozdan sonra fine tune a yarar... düşük gaz pozisyonunda yakıtı kısıp ekonomik bir ayar yapıp yüksek devirlerde biraz yakıt açıp gidişi düzenlersin :)

hasan çağri
06-12-2010, 09:48
bence katalizörü iptal etemene gerek bile yok gereksiz masraf olur şu aşamada senin için.... zira katalizörün aracın yeni oldugu için tıkanma gibi bir durumu söz konusu değildir....


SAFC veya VAFC atla deveyi bekleme .. sadece filtre ve egsozdan sonra fine tune a yarar... düşük gaz pozisyonunda yakıtı kısıp ekonomik bir ayar yapıp yüksek devirlerde biraz yakıt açıp gidişi düzenlersin :)

Buda bişeydir en azından:) dediğim gibi çok bişey beklemiyorum zaten, büyük beklentiler için ona göre bir araç almak gerekli :)

Peki AFR sensörü için sensörü nasıl koyuyoruz mevcutun yerine mi takılıyor yoksa yeni yer mı açılıyor.

VteC_MaNiaC
06-12-2010, 09:59
Buda bişeydir en azından:) dediğim gibi çok bişey beklemiyorum zaten, büyük beklentiler için ona göre bir araç almak gerekli :)

Peki AFR sensörü için sensörü nasıl koyuyoruz mevcutun yerine mi takılıyor yoksa yeni yer mı açılıyor.



şöyleki AEM in kendi sitesinde montaj şekli var ama kabaca egsoz manifoldunun çıkışından 50 cm aşşağıda sensörün kafası aşşağıya 45 derece açıyla bakacak şekilde monte ediliyor... orjinal sensörün yerinde duruyor bunun yerine sen nalburdan wideband sensöre göre bir adet civata alıosun onu egsoz borusunun üzerine kaynatıolar onun üzerine montaj yapıosun :)

DENON
06-12-2010, 10:11
sensör için hırdavatçıdan alacagın somun ölçüsü M18X1.5 somun kardeşim

hasan çağri
06-12-2010, 10:30
şöyleki AEM in kendi sitesinde montaj şekli var ama kabaca egsoz manifoldunun çıkışından 50 cm aşşağıda sensörün kafası aşşağıya 45 derece açıyla bakacak şekilde monte ediliyor... orjinal sensörün yerinde duruyor bunun yerine sen nalburdan wideband sensöre göre bir adet civata alıosun onu egsoz borusunun üzerine kaynatıolar onun üzerine montaj yapıosun :)


sensör için hırdavatçıdan alacagın somun ölçüsü M18X1.5 somun kardeşim

Teşekkürler...

hasan çağri
06-12-2010, 21:47
Peki Apexi Safc2 ye muadil başka hangi cihazlar var? greddy e-manage daha gelişmiş bir sisten Neo dan da... Daha detaylı ayar imkanı sağlıyor... Daha detaylı ayar ile daha iyi sonuç almak mümkün ise almaya değer mi? Yani en azından yatırım olarak ilerde aracı değiştirirsek kullanılabilirlik için? Belki CZT...

cem06
06-12-2010, 21:49
Peki AFR sensörü için sensörü nasıl koyuyoruz mevcutun yerine mi takılıyor yoksa yeni yer mı açılıyor.

sensorun acısına dikkat etmen gerekli + kablosunu egzozdan uzak biyere yerlestir o yuzden 2 sensorum mefta oldu..

Cihan Çizmeci
07-12-2010, 12:14
Peki Apexi Safc2 ye muadil başka hangi cihazlar var? greddy e-manage daha gelişmiş bir sisten Neo dan da... Daha detaylı ayar imkanı sağlıyor... Daha detaylı ayar ile daha iyi sonuç almak mümkün ise almaya değer mi? Yani en azından yatırım olarak ilerde aracı değiştirirsek kullanılabilirlik için? Belki CZT...

Tabiki o araçların tümünde kullanabilirsiniz :icon_tup:


Bence elek etmeye gerek yok Safc2 işinizi görecektir.Eğer daha detaylı ve iyi bir cihaz varsa onunla devam edin.Ama daha çok bilindik olması daha iyi çünkü ayar yapılacak bu önemli.

polo34
15-12-2010, 08:30
bence katalizörü iptal etemene gerek bile yok gereksiz masraf olur şu aşamada senin için.... zira katalizörün aracın yeni oldugu için tıkanma gibi bir durumu söz konusu değildir....


SAFC veya VAFC atla deveyi bekleme .. sadece filtre ve egsozdan sonra fine tune a yarar... düşük gaz pozisyonunda yakıtı kısıp ekonomik bir ayar yapıp yüksek devirlerde biraz yakıt açıp gidişi düzenlersin :)

neo daki ayarlarda artı ve eksi yönündeki rakamlar neyi ifade ediyor: artı daha fazla yakıt-ateşleme zamanı düşürme, eksi daha az yakıt-ateşleme zamanı artırma mı? böyle bir şey bir forumda okudum, alt-orta-üst devir olarak ayrım yapsak nerelerde artı nerelerde eksi olmalı? mesela rölanti altı eksi-2000 devre kadar artı-sonra orta devirler eksi-5000 devirden sonra artı, şüphesiz widebanddan sonuç izlenecek ama prensip olarak nasıl bir yol izlenir? high durum low duruma göre biraz gazlanmış hali olacak orası tamam ....

DENON
15-12-2010, 08:37
neo daki ayarlarda artı ve eksi yönündeki rakamlar neyi ifade ediyor: artı daha fazla yakıt-ateşleme zamanı düşürme, eksi daha az yakıt-ateşleme zamanı artırma mı? böyle bir şey bir forumda okudum, alt-orta-üst devir olarak ayrım yapsak nerelerde artı nerelerde eksi olmalı? mesela rölanti altı eksi-2000 devre kadar artı-sonra orta devirler eksi-5000 devirden sonra artı, şüphesiz widebanddan sonuç izlenecek ama prensip olarak nasıl bir yol izlenir? high durum low duruma göre biraz gazlanmış hali olacak orası tamam ....bu senın aracının üst devirlerde havayı ne kadar çekebıldıgınle alakalı, eger arac atıyorum 5000 devırden sonra ısteksız gıtmeye başlıyosa bu senın havayı az çektıgın ve motorun zengın çalışmasının sonucudur , o zaman ıkı ıhtımal var bu durumu düzeltmek için ya emme manıfoltunu daha ıyı hava cekebılen manıfoltla değiştireceksin yada böyle bir ımkan yoksa afr yi görüp o oranda yakıtı kısacaksın
bu saydıgın ünıtelerde ateşleme zamanı ıle oynayamassın , sadece yakıt mıktarıyla oynayabılırsın

hasan çağri
15-12-2010, 11:43
Peki bu ayarları ilk başta kendimiz yapmak yerine adam akıllı bilen uğraşan birisi ile yapmak gerekli sanırım :)

Sonra işin inceliğini çözdükçe kendimiz el atmalı.

DENON
15-12-2010, 11:47
hasan sadece afr ayarı yapacaksan eger müthiş zorluğu yok mantığını çözersin olayın

hasan çağri
15-12-2010, 13:26
Mesela ben simdi hakan abinin yaptigi maxi displaylerden alicam ve progran ile log alip pc de bakabilecegim. o ozellik var mi sormadim ama var ise devir bandina gore afr yi gorebildigim bir grafikte afr degerini inceleyip, gerekli devirlerde zengin ve fakir ayari yapicam. safc nin mantigida bu zaten yanilmiyorsam.

Ama dogru afr degerinin ne oldugunu nasil bilicem her araba icin bu degerler ayni midir gibi sorular var kafamda? yada bu degeri nasil belirlerim?