Orijinalini görmek için tıklayınız : saxo vts turbo & Kawasaki ninja zx-6r (600cc)
Vts_Power
11-06-2007, 15:59
http://www.youtube.com/watch?v=Ao4rwO3V7Lc
videolar net diil haftaya tekrar denencek 1 barda 150km/hden 260+km/h kadar 2 boy önde gidiyorum :)
cook ilerde kaldınız pek belli olmuyor ama 1 barda güsel güçlerin ortya cıkacagından şüphemiz yok maşallah
abi tebrikler de deneyecek araba mı bulamadın yav :) motorlara gözünü dikmişsin
Vts_Power
11-06-2007, 16:15
teşekkürler,racingin sahibi çok yakın arkadaşım arabayı görelim die denedik yapılacak bişeyler var sonra tekrar deneyecez düzgün bi kameraylada çekeriz.
maşallah tan başka diyecek cok az sey var...
i_could...
cekım yapan arac önde baslasaymış keske daha güzel göruntu elde edılebilirdi....
ama arac super...
deathofacar
11-06-2007, 16:47
hayırlı olsun hacım
Jam da Joker
11-06-2007, 19:49
Cumartesi günü 600 RR ile yeni kasa 911 Turbo ile rolling yaptım 40 km de başladık 270 e kadar öndeydim 2 saniye sonra yanımdan geçti zaten motorda 275 de bitti.. Kawasaki ZX-6 derken eğer 636 ise CBR 600 RR dan daha güçlü bir makine 150 ile 260 + arasında 2 boy önde isen 911 Turbo ile dalga geçiyorsun demektir .. Tebrikler
Cumartesi günü 600 RR ile yeni kasa 911 Turbo ile rolling yaptım 40 km de başladık 270 e kadar öndeydim 2 saniye sonra yanımdan geçti zaten motorda 275 de bitti.. Kawasaki ZX-6 derken eğer 636 ise CBR 600 RR dan daha güçlü bir makine 150 ile 260 + arasında 2 boy önde isen 911 Turbo ile dalga geçiyorsun demektir .. Tebrikler
hhaha güzel denklem :) 275 densonra yanından rahatça geçtin ama değil mi?
bu arada video nun daha guzellerini bekliyoruz;)
Armageddon
11-06-2007, 21:33
Çoooook güzelll maşallah!!! :icon_tup::icon_tup:
Istilldo
11-06-2007, 23:37
maşallah ahmet abi. haftaya net bi video çeker koyarız denklem yapmaya gerek kalmaz :)
tunbullah
12-06-2007, 08:30
guzele benzıyoo ama anlasılmıyoo daha net olması gerek... masallah:)
SertacTDemir
12-06-2007, 16:27
ahmet abi soylenecek kelime varmi bilmiyorum MAASALLAH.
TURBO_S2K
12-06-2007, 17:01
emegine saygi duyuyorum. 1 bar da da eminim cok guzel gucler elde etmissindir. bi motorla ne kadar gidebilir ama merak ediorum. yani 300-330whp olmus olsa gene bi motorla gidebilmesi zor gozukuyo bana. insallah yakinda duzgun bi cekim yaparsin.
Serencebey
12-06-2007, 17:48
ama ben senı bır anlıkta olsa gecıorum ahmet baba yalanmı sole :)
bu arada kucuk bir detay dikkatimi cekti videoyu hangi arabada cektiniz baya arkada kaldı ;)
Vts_Power
13-06-2007, 09:58
video çeken araç 2001 wrx, (ne kadar ayrıldığını siz hesap edin) merak etme turbo s2 k aynı mekan aynı insanlar hazır.benim yapacağım bazı işlemler var sonrasında 1000r lada deneyecez ne kadar arkasından gidebilecem görücez.bu sefer apar topar değil düzgün vidyolar çekeriz.pazar günü sabahın 7 sinde toplandık kamera falan ayarlayamadık hemen
Vts_Power
13-06-2007, 10:32
t28 custom turbo, 8lt intercooler, aliminyum emme manifoldu,9:1 custom piston, 550 rc enjektörler,titanyum sibop ve yaylar,3 bar gm map sensörü, greddy emanage ultimate piggyback,innovate wideband,apexi boost, egt göstergeleri.port polish- genişletilmiş gaz kelebeği.bronz balata.özel oranlı ayna mahruti ve uzun 5.birazda hafifletildi araç 850 kg.
yapılacak olanlar; je forget piston,custom forget conrods,quaifi lsd-dogbox-twinplate clutch-group a driveshafts.
hıım guzel lıste. zaten pıstonun yokmu nıye JE alıyorsun tekrar?
Vts_Power
13-06-2007, 11:02
piston var ama takılmadı sebebiyse tuner geçinen bazı arkadaşlar söz verip beyin aldırttılar ama sonra takılmaz olmaz falan deyince iş başa kaldı.bilg.programcısıyım kendim taktım emanage i ayarları falan öğrenirken kırarsak die takmadım şu an baya yol katettik forgetlara geldi sıra.
hayırlısı olsun. beyın ayarı ıcın ozgun yardım eder sanırım rıca edersen. gokhanla denedınmı hıc? vtec sedan turbo?
maşallah çk güzel yürümüş vts güzel video.
hayırlısı olsun. beyın ayarı ıcın ozgun yardım eder sanırım rıca edersen. gokhanla denedınmı hıc? vtec sedan turbo?
Beyin, ayar , listeden bir kaç birşey daha olmadan önce denemişlerdi...Denk gidiolardi saxo biraz daha öndeydi.. Bizim gördüğümüz araç sahipleri daha net görmüştür ...
Vts_Power
13-06-2007, 13:37
bazen ben öne çıkıyodum ama genelde aynı gidiyoduk afr ler tahminim 15 16 larda yürüyodum o zaman
gokhan 10 psı mı basıyodu?
Vts_Power
13-06-2007, 13:45
12 psi daydı gökhan
evt 16 larda yürüyodum, şu an 11,5 12 lerde yürüyorum
15 afrde nasıl yuruyodun ben anlamadım :S alala
Vts_Power
13-06-2007, 14:41
yürüyodu bi şekilde
Jam da Joker
13-06-2007, 14:59
Benim gerçekten merak ettiğim motordaki bu parçalarla bu araba yeni kasa 911 Turboya kökmü söktürüyor ?
15 afrde nasıl yuruyodun ben anlamadım :S alala
sen gidemiyor musun :D
yok kanka walla benımkı gıtmıyo :D
su custom piston dedigin ne oluyor? bmw pistonumu? eger bmw pistonuysa 1 bara dayanmasi inanilmaz
hakan8311
13-06-2007, 15:10
da motor mert orjinal m3 pistonlarına 2.5 bar basıodu ve forgedden daha dayanıklı oldugunu iddia ediyordu bilginize
miniks
ozaman bosuna para vermisiz forgedlara cope atalim gitsin ne gerek var :)
Vts_Power
13-06-2007, 15:33
su custom piston dedigin ne oluyor? bmw pistonumu? eger bmw pistonuysa 1 bara dayanmasi inanilmaz
arabanın orjinal pistonları sadece yüzeyi alınarak sıkıştırmasını düşürmüştük.sato 1,5 barlarda (beyaz saxo vts turbo)yürüdü yinede kıramadı orj pistonu.2 mizdede forget lar hazırda duruyo.ben beyini denedim yapa boza öğrendim ayarı :) onada safc taktık onun ayarlarıda oturdu.artık takıcaz forgeti.bmw pistonuyla falan olmaz bizim pistonlarda bi gün bırakacaktı bizi kesinlikle dayanır forgeta gerek yok demiyorum öyle anlaşılmasın.birde ben arabamla nerdeyse hiç km yapmıyorum evde yatar sadece deneyeceğim zaman veya ayar için kullanıyorum.
arabanın böyle yürümesine katkı olan birde özel yakıtı var avans vurmasını engelliyor.;)
bu arada su bimmerforums.com'a goz atsaniz iyi olur da motorsport hakkinda
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=662674&highlight=mert
yanlis anlasilmasin niyetim kimseyi kotulemek degil sadece dogruyu yanlisi gostermek
ahmet tebrikler araban gittikce guzellesiyor dostum:)
beyninide kendin yapman guzel olmus bence gecte olsa verim alırsın:)
bir de teknik bir dip not:
1,1.5,2.5,3 bar gibi bir kavram soz konusu degil arkadaslar.( yine ordan biryerlerden bana bulasan cıkar belki ama). onemli olan turbonun flowudur. yani 300 cfm olan bir turbo 1 barda ideal sıcaklıkta, 1.5 barda yaklasık 400 ufler diyebiliriz.( linear gitmez bu hesap). Diger bir turbonun 1 barda cfmsi 500 dur 1.5 barda 650 ufler. bir baska turbonun da misal 1 barda 200 cfmdir 2 barda 350 ufler. yanı onemli olan barlar sunlar bunlar degil ısınmadan uflenen hava miktarıdır. eger siz 200 cfmlik bir turboya 2 bar basarsanız 300 ufler ama, sıcak ufler piston tepe sıcaklıgından dolayı detenasyona gire piston eritirsiniz. yani bmw pistonuna 2.5 bar basmak diye bir terim yoktur. bmw pistonu 0.5 barda eritilebilir istenirse veya 3 bar basılabilir. onemli olan havanın miktarıdır.
1,1.5,2.5,3 bar gibi bir kavram soz konusu degil arkadaslar.( yine ordan biryerlerden bana bulasan cıkar belki ama). onemli olan turbonun flowudur. yani 300 cfm olan bir turbo 1 barda ideal sıcaklıkta, 1.5 barda yaklasık 400 ufler diyebiliriz.( linear gitmez bu hesap). Diger bir turbonun 1 barda cfmsi 500 dur 1.5 barda 650 ufler. bir baska turbonun da misal 1 barda 200 cfmdir 2 barda 350 ufler. yanı onemli olan barlar sunlar bunlar degil ısınmadan uflenen hava miktarıdır. eger siz 200 cfmlik bir turboya 2 bar basarsanız 300 ufler ama, sıcak ufler piston tepe sıcaklıgından dolayı detenasyona gire piston eritirsiniz. yani bmw pistonuna 2.5 bar basmak diye bir terim yoktur. bmw pistonu 0.5 barda eritilebilir istenirse veya 3 bar basılabilir. onemli olan havanın miktarıdır.
khan,
gt3582 (.82 ar) ne ufler 1.5 barda ;)
bu arada su bimmerforums.com'a goz atsaniz iyi olur da motorsport hakkinda
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=662674&highlight=mert
yanlis anlasilmasin niyetim kimseyi kotulemek degil sadece dogruyu yanlisi gostermek
abi 'da' nın ne olduunu az çok herkes bılıo artık yurtdısında bile tanınıo:rolleyes:
2.5 bar orj piston pes....
bu arada su bimmerforums.com'a goz atsaniz iyi olur da motorsport hakkinda
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=662674&highlight=mert
yanlis anlasilmasin niyetim kimseyi kotulemek degil sadece dogruyu yanlisi gostermek
valla ben da hayranı biri degilim sahibini de tanımam ben sadece örnek verdim
forgedlere boşa para verioruz demedim bizde kullanıyoruz sadece senin örnegine karşılık bir örnek verdim
ayrıca o yapılan aracın parasını alabilmiş olsaydı yapanlar o arac pembe gibi olurdu bunu da bilin da nın ne oldugunu bilioruz falan neyi biliosunuz
adamlara arac mı yaptırdınız ?
neyse konu da degil saxo nun 1 barda motorla yürümesidir....
3582 cok banal abi haahaaaha
37R bb 0.93 twin scroll desen veya yine 4088R bb 1.06 twin scroll tam super olacak 35 i kizilay dagitiyor burada bu ara hahaaaaha
khan,
gt3582 (.82 ar) ne ufler 1.5 barda ;)
abi tam hesabini yapmadim ama cfm yetersiz kaliyor lb lerle ufluyor o artik:p 65lb gibi bir degere yaklasir eger kapagi da 250 cfmnin uzerinde flowa sahipse yoksa boost loss a girer surge yapar:) yine benimle eglenecek cocuklar kavramlardan dolayi ama eglensinler hahaahaa
bu ara 70 lbnin uzerine taktim abi 4088 1.06 AR 300+ cfm head flow nasilim?
VeNoM_35
13-06-2007, 23:59
35 i kizilay dagitiyor burada bu ara hahaaaaha
Evet ya maşallah, daha fazla görmek isteriz:)
Istilldo
14-06-2007, 00:08
valla kim ne derse desin. isterse inanmakta zorlansın veya inanmasın.
ahmet abi 'emek' harcayarak bu arabayı bu hale getirdi. ve saxo veya 106 için kimsenin yapmadığı eşi benzeri olmayan bi araba yaptı. ve gerçekten inanılmaz yürüyor. ileride şimdiki halinden çok daha iyi olacagına ben eminim.
kutluyoruz kendisini..
masallahhhh abıcım....ama uzuldugum bı nokta var ben artık senın arabaya bınmem hele 1 hafta sonra hıc bınmem...daha cok gencım:d
Sinan'S2k
14-06-2007, 01:11
Ahmet çok güzel gidiyor araban dostum, daha güzel videolar bekliyoruz araban yapılınca görüşmek üzere :)
Benim gerçekten merak ettiğim motordaki bu parçalarla bu araba yeni kasa 911 Turboya kökmü söktürüyor ?
Bul bi 911 deneyelim...
Jam da Joker
14-06-2007, 11:01
Bul bi 911 deneyelim...
Istanbula gelirsen arkadaşımıın var deneriz ama Ankarada tanıdığımda 911 yok.
Ayrıca ben denenmiş birşey için konuşuyorum bizzat kendi denediğim birşey için başkasından duyduğum veya gözümle gördüğüm değil. Birdahaki sefere videoda çekicez koyarım buraya. Arabaya verilen emeğe herzaman saygım vardır aslada hiç kimseyi küçümsemem böyle tartışmalara girmem ama bir motorsikleti geçmek sandığınız kadar kolay birşey değil ben 2 kere denedim 40 km ile rollda 270 e kadar öndeydim diyorum. Altımdaki 600 değilde 1000 RR olsaydı 270 den sonrada geçemezdi Porsche . Kawasaki ZX-6 R 636 , CBR 600 RR dan daha agresif bir makina CBR 600 RR 120hp , ZX-6R 136hp. Ben 150 ile 260+ arasında 2 boy öndeydim lafını düşünerek demekki yeni kasa 911 e şaka yapar dedim. Yeni videolar çekilicekmiş zaten ozaman daha net görürüz
valla ben da hayranı biri degilim sahibini de tanımam ben sadece örnek verdim
forgedlere boşa para verioruz demedim bizde kullanıyoruz sadece senin örnegine karşılık bir örnek verdim
ayrıca o yapılan aracın parasını alabilmiş olsaydı yapanlar o arac pembe gibi olurdu bunu da bilin da nın ne oldugunu bilioruz falan neyi biliosunuz
adamlara arac mı yaptırdınız ?
neyse konu da degil saxo nun 1 barda motorla yürümesidir....
hem tanimam bilmem diyorsun hemde soyledigi lafi bize ornek veriyorsun senin aklina yatiyormu forged pistondan daha saglam olmasi?
birde kimin neyi ne kadar bilip bilmedigine girmeyelim istersen, herkesin bildigi kendinde kalsin
Istanbula gelirsen arkadaşımıın var deneriz ama Ankarada tanıdığımda 911 yok.
Ayrıca ben denenmiş birşey için konuşuyorum bizzat kendi denediğim birşey için başkasından duyduğum veya gözümle gördüğüm değil. Birdahaki sefere videoda çekicez koyarım buraya. Arabaya verilen emeğe herzaman saygım vardır aslada hiç kimseyi küçümsemem böyle tartışmalara girmem ama bir motorsikleti geçmek sandığınız kadar kolay birşey değil ben 2 kere denedim 40 km ile rollda 270 e kadar öndeydim diyorum. Altımdaki 600 değilde 1000 RR olsaydı 270 den sonrada geçemezdi Porsche . Kawasaki ZX-6 R 636 , CBR 600 RR dan daha agresif bir makina CBR 600 RR 120hp , ZX-6R 136hp. Ben 150 ile 260+ arasında 2 boy öndeydim lafını düşünerek demekki yeni kasa 911 e şaka yapar dedim. Yeni videolar çekilicekmiş zaten ozaman daha net görürüz
bende birşey demiyorum zaten en kolay anlama yolu denemek... Porsheyi gecer desem inanmıycan şaka yapar dersem olmicak konu uzicak en kolayı denemek... Sen denemişsin olanı yazmıssın Ahmet abide denemiş video koymus wrx arkalarından gidemediğinden ne olduğunuda yazmış... İnanıp inanmamak elinde yapacak birşey yok buna.
Motor geçmekde sandığımız kadar kolay değildir doğrudur. Bana görede kolay değildir ama ortada bir gerçek varki birisi sanmanın ötesine geçip motoru geçmiş yapacak birşey yok :icon_tup::icon_tup:
3582 cok banal abi haahaaaha
37R bb 0.93 twin scroll desen veya yine 4088R bb 1.06 twin scroll tam super olacak 35 i kizilay dagitiyor burada bu ara hahaaaaha
bone stock ej20+gt30+evc
this is camia spec :ninca:
deathofacar
14-06-2007, 13:31
bone stock ej20+gt30+evc
this is camia spec :ninca:
+ 3" egsoz tam camia spec
valla ben da hayranı biri degilim sahibini de tanımam ben sadece örnek verdim
forgedlere boşa para verioruz demedim bizde kullanıyoruz sadece senin örnegine karşılık bir örnek verdim
ayrıca o yapılan aracın parasını alabilmiş olsaydı yapanlar o arac pembe gibi olurdu bunu da bilin da nın ne oldugunu bilioruz falan neyi biliosunuz
adamlara arac mı yaptırdınız ?
neyse konu da degil saxo nun 1 barda motorla yürümesidir....
arac yaptırmaktan çok arkadaslarımızın memnunıyetsızlıklerınden bahsedıyoruz.. memnun olan ıllakı vardırda şimdi bu tartısmaya girmek gereksız...
hem tanimam bilmem diyorsun hemde soyledigi lafi bize ornek veriyorsun senin aklina yatiyormu forged pistondan daha saglam olmasi?
birde kimin neyi ne kadar bilip bilmedigine girmeyelim istersen, herkesin bildigi kendinde kalsin
ben kendisinin bana söledigi bişeyi örnek vermedim kafandan bir kurgu kurup ta yazma istersen admaın aracını veysel usta yapar bende kendisini bilirim ne var bu aracta diye taa 2002 yılında sordugumda kendisi sölemişti okadar
neden uzattıgını da anlamış degilim bilgilerinin cok ustun oldugunu falan mı kantılamak istiosun bana karsı umrumda olmassın ki istedigin kadar bil bana ne
senin bilgin sana kalsın ben bendekileri daima paylaşmayı tercih ederim hade eywallah
ben kendisinin bana söledigi bişeyi örnek vermedim kafandan bir kurgu kurup ta yazma istersen admaın aracını veysel usta yapar bende kendisini bilirim ne var bu aracta diye taa 2002 yılında sordugumda kendisi sölemişti okadar
neden uzattıgını da anlamış degilim bilgilerinin cok ustun oldugunu falan mı kantılamak istiosun bana karsı umrumda olmassın ki istedigin kadar bil bana ne
senin bilgin sana kalsın ben bendekileri daima paylaşmayı tercih ederim hade eywallah
asil konuyu uzatan sensin kimseyede bir sey ispatlamak zorunda degilim hele sana hic. madem bilgini paylasiyosun ozaman dogru olduguna emin oldugun bilgileri paylas.onun bunun lafiyla hareket etme
da motor mert orjinal m3 pistonlarına 2.5 bar basıodu ve forgedden daha dayanıklı oldugunu iddia ediyordu bilginize
demişim
sonraki portum da da
forgedlere boşa para verioruz demedim bizde kullanıyoruz sadece senin örnegine karşılık bir örnek verdim
yani kendimden bir bilgi vermedim sadece bir örnek verdim
ya sen anlamk istedigin gibi anlamak istiyorsun
yada gercekten anlamıyorsun yazılanları
lütfen önce yazdıklarımı dogru algıla ondan sonra yaz zira boşu boşuna yazıyorsun
valla entrsan video olmuş:)cekımlerden pek bişey belli olmuoda yinede guzel..
işin enteresan tarafi biz burda 2000cc hacımlı 35r li civiclerle 600luk makınlerı gecerken zorlanıyoruz(r6-zx6r),siz 1.6-1.7 hacimli t28 turbolu saxo ile hemde 10 psi da geciosanız bence zx636 yı kullanan arkadaşta bi sorun var yada motoru inanılmaz kötü..
saygılar.
Tamam daha fazla uzatmaya gerek yok konu nerden nereye geldi
serhatayasli
14-06-2007, 14:46
şu videoları arabanın içinden cekseniz tam süper olucak...
valla entrsan video olmuş:)cekımlerden pek bişey belli olmuoda yinede guzel..
işin enteresan tarafi biz burda 2000cc hacımlı 35r li civiclerle 600luk makınlerı gecerken zorlanıyoruz(r6-zx6r),siz 1.6-1.7 hacimli t28 turbolu saxo ile hemde 10 psi da geciosanız bence zx636 yı kullanan arkadaşta bi sorun var yada motoru inanılmaz kötü..
saygılar.
+1 melyon kanka
mininksler biraz haklı piston mevzunda, soyleki;
m3 un orjinal pistonları olan mahlelere, inanılmaz yuksek bmw sıkıstırmasında cok yuksek boostlar basamazsınız. ama aynı olcude, strokta baska bir arabaya takarsanız veya strok sıkıstırma ayarlaması yapıp kullanırsanız, ki sanırım 86 mı neydi pistonları (aramaya usendim), ideal Fİ sıkıstırma degerleri olan 8-8.5 gibi degerlerde, gt28 gibi flowu yaklasık 400-450 cfm olan bir turbo ile 2 bara gelebilirseniz tabiki iyi bir intercooler kullanıp yeterli sogumayı saglar, guzel bir mapping ile AFR, avans degerlerini ve gecislerini saglıklı yapabilirseniz. sanırım mert in de demek istedigi budur bone stock short bloktan bahsetmemistir.
sızın o gt 35 lı kocaman arabalarınız 1500kg ve 4 ceker oluyo bunada dıkkat edelım...cok yakında arabnın ıcınden, dısından , hatta uydudan bıle vıdeo ceker koyarız...o zaman da motor hış dersınız en ıyısı cok bılen arkadaslar bıldıkelrı bı tane motoru getırsınler onla deneyelım nasıl???
ıyı oku 35R lı 2lıtre vtec dıyor ... IYI OKU... 1150 kılo... onden ceker...
valla entrsan video olmuşcekımlerden pek bişey belli olmuoda yinede guzel..
işin enteresan tarafi biz burda 2000cc hacımlı 35r li civiclerle 600luk makınlerı gecerken zorlanıyoruz(r6-zx6r),siz 1.6-1.7 hacimli t28 turbolu saxo ile hemde 10 psi da geciosanız bence zx636 yı kullanan arkadaşta bi sorun var yada motoru inanılmaz kötü..
saygılar.
o zmn bi yerde birşeyi eksik yapıyorsunuz ne diyelim ... diğer ihtimal hakkındada birşey diyemeyiz motoru kötüyse denemye kalkmıcak ....
ogretsenıze bı vtec turbo yapıp.... yada gelın bı tane vtec yada ZC turbo ıle roll yapalım... gorelım kım neyı bılıyor
ıyı oku 35R lı 2lıtre vtec dıyor ... IYI OKU... 1150 kılo... onden ceker...
walla o daha kotu be ben evoları falan kastetmıstım...o zaman sız bıraz daha dusunun nerde yanlıs yaptıgınızı...
edittttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt t
ogretsenıze bı vtec turbo yapıp.... yada gelın bı tane vtec yada ZC turbo ıle roll yapalım... gorelım kım neyı bılıyor
bız saxo yaptık canım...anlamayık vtecten ııkıde anlamıyoruz baksana yurumuyomus:D
walla o daha kotu be ben evoları falan kastetmıstım...o zaman sız bıraz daha dusunun nerde yanlıs yaptıgınızı...
getırsenıze saxoyu buraya yol parasını verelım... deneyın bı kac bıım yaptıklarımızla...
bız saxo yaptık canım...anlamayık vtecten ııkıde anlamıyoruz baksana yurumuyomus:D
canım manımlı konusma... yurumuyolar evet safı depar atıyolar
ne ıcın hırs yapıcam? aklınız sıra laf sokacaksınız yok dusunun daha fazla dusunun felan... saxo madem ole yuruyor emrahın suby ı gecın yaw oda motor gecıyo...
sımdı bır tabır kullanırdımda sana... neyse...
biz birşey demedikki emrahın arabasına maşallah canavar gibi yürüyor...Anlamadığımız yapılan işe niye b.k atma çabanız var ortada bir araba var ve 600cclik bir motoru geçmiş tebrik etmek yerine denklemler kurup olurdu olmazdı die yorumlar yapılıyor... Farzetki geçtiği motor kötü bir durumdaydi ona rağmen Harcanılan emek saygı görmeyi hak ediyor...
bak arkadasım neyın ne oldugunu cok ıyı bılırız bız... o araba ıle 10 psıda racıngı gecmenız ımkansız... bende cekerım sıze NA typerla bı racıng vıdeosu bende gecerım kımsede kanıtlayamaz vıdeodan gecemedıgımı.. bazı teknık verıler ve bılınenler vardır.. 0.6 bar ıle gectık dıyosunuz. hemde araba tam yapılı degılmıs.. pardon ama kac beygırsınız bı soylesene.. ona gore bı hesap kıtap yapalım hemen?
Bu Saxo konuları ne zaman açılsa bi vukuuu buluyor. Anlamadım nedir .
Istilldo
14-06-2007, 16:30
bak arkadasım neyın ne oldugunu cok ıyı bılırız bız... o araba ıle 10 psıda racıngı gecmenız ımkansız... bende cekerım sıze NA typerla bı racıng vıdeosu bende gecerım kımsede kanıtlayamaz vıdeodan gecemedıgımı.. bazı teknık verıler ve bılınenler vardır.. 0.6 bar ıle gectık dıyosunuz. hemde araba tam yapılı degılmıs.. pardon ama kac beygırsınız bı soylesene.. ona gore bı hesap kıtap yapalım hemen?
ilk sayfaları düzgünce okursan 1bar oldugu açıkca yazıyor 10psi nerden cıktı +10psi yaklaşık 0.7bar yapar 0.6 değil.
uzatmanın anlamı yok doğruyu söyleyelim motor 600cclik değildi 125cc racing cakması bir motordu...Oldumu Şİmdi hesap yaparsak geçermi saxoo onu? geçerse ona göre başlığı editlicez
ilk sayfaları düzgünce okursan 1bar oldugu açıkca yazıyor 10psi nerden cıktı +10psi yaklaşık 0.7bar yapar 0.6 değil.
yaw olabılır yanlıs aklımda kalmıs 1 barda verınız kac hp bı soylermısın bana? o motor kac hp ? bı soyle ben sana verıcem cevabını
Istilldo
14-06-2007, 16:35
bildiğim kadarıyla dynoya girmedi araç. zaten düzgün ölçüm yapacak bi dyno olduguna inanmıyorum en azından ankarada. yüksek oktanlı benzinle denemelerimizi yapıyoruz + aracın kg sunu bence unutma.
+senin yaptıgın gerçekten ayıp bişey. yalan borcumuzmu var veya kimseye bişey ispat etmeye çalışmıyoruz. şaşırtıcı bişey olabilir ama olmaz geçemez demek yanlış. net bir video izledikten sonra yorum yapmanızı beklerdim hiç değilse.
:heyoo:ZX6R
http://img150.imageshack.us/img150/1171/06zx636cblkrfom7.jpg
TEKNİK ÖZELLİKLER
MAKİNE TİPİ : 4-zamanlı,su soğutmalı, Sıra 4 - silindir
SİLİNDİR HACMİ : 636 cc
SİLİNDİR, ÇAP x STROK : 68.0 x 43.8 mm
SIKIŞTIRMA ORANI : 12.9:1
SÜBAP SİSTEMİ : DOHC, 16 sübap
MAKSİMUM GÜÇ : 136 PS/14.000 rpm
MAKSİMUM TORK : 70.5N.m(7.2 Kgf.m)11.500 rpm
KARBURATÖR : Elektronik Yakıt Enjektörlü , 38 x 4 Keihin
ATEŞLEME : Dijital TCBI
MARŞ SİSTEMİ : Elektrik
ŞANZIMAN : 6 - vites
ŞASİ TİPİ : Preslenmiş Alüminyum
KASTER / TRAIL : 25' / 106 mm
SÜSPANSİYON ÖN : 41 mm çatal
SÜSPANSİYON ARKA : Nitrojen Gaz rezervuarlı Uni-Trak
LASTİK ÖN / ARKA : 120/65 ZR 17 / 180/55 ZR 17
FREN ÖN : Çift Disk 300 mm, 4 - piston radyal kaliper
FREN ARKA : Tek Disk 220 mm, Tek piston kaliper
TEKERLEK ÇALIŞMASI ÖN / ARKA : 120 / 130 mm
BOYUTLAR UxGxY : 2065 x 715 x 1110 mm
AKS AÇIKLIĞI : 1390 mm
SELE YÜKSEKLİĞİ : 820 mm
YAKIT KAPASİTESİ : 17 Lt
KURU AĞIRLIK : 164 Kg
İMALAT YERİ : Japonya
kılo hp oranı ıle sızınkını kıyaslayınca şaka dıye tabır edebılecegım bır fark var.. sızın araba 950 kıloya 600 700 hp cıvarında olmalı ama oda yetmıyo :D
10dkkadır bunumu arıyodun :) ... Madem bu mantıkla yaklaşıyoruz sizin zorlanark 600cc geectiğiniz civicler 1000hp fln olması lazım yada ...
Yukarda ornek verdiğin emrahın imprezası 1000rr geçtiğine göre kilo bg oranından yola cıkarsan 2000hp fln olması lazımmm...
Ayrıca saxo 950 değil 850 kiloya kadar hafifletildi diye gene onceki sayfalarda yazıyordu...
Istilldo
14-06-2007, 16:47
hmm sanırım sana artık cvp yamıycam çünkü olayı çözmüşsün sen hp/kg büyük olan geçer tek formül. başka hiçbişey yok torkda neymişki. o senin dediğin hesabın tutmadıgı 1000 tane video izletebilirim sana.
neyse teknik olarak anlaşamayacıgımız kesin.
sana bir tavsiyem insanların emegine biraz saygı göster.
ben hıc anlamam arabadan felan denk gelıyor yazıyorum. ama deıdmya saxoyu alıp gelın masrafınızı karsılarım deneyelım.....
Istilldo
14-06-2007, 16:54
evt bu işler hesap makinasını alıp hp yi kg ma bölmeyle olmuyor. hesap makinesiyle işlemleri yaparken motoru 165+75 kg olarak hesapladıgından da emin değilim ama neyse.
masraf olayına gelince bence kabalaşma.
motor 136 bg 250kg
subaru 650bg 1250kg
1000 lıkde 170 bg 270 kg filan hesaplarla urasamadım şimdi.:)
ama suby motoru dragta gectı ayrıca önemlı bi fark var;)
vede motorlar o guclerı anlık olarak en ust devirlerde verıo yanı hızlanma sırasında tamamını kullanamaz....ondanda kg/hp hesapları tutmuo sanırım...
Istilldo
14-06-2007, 16:57
:) bu hesaba göre emrahın subarusu 600lük race i geçemiyor :D
neyse cıkmam lazım size kolay gelsin :)
evt bu işler hesap makinasını alıp hp yi kg ma bölmeyle olmuyor. hesap makinesiyle işlemleri yaparken motoru 165+75 kg olarak hesapladıgından da emin değilim ama neyse.
masraf olayına gelince bence kabalaşma.
240 kılo uzerındne hesapla ne problem olacakkı ozaman saxoda 1025 kılo felan oluyor :) kabalsmıyım pekı ozamna gelın deneıyelım ...
cozum kolay:)
maha dyno var yuk tipi bosch uraz serviste. 450 hp ye kadar saglıklı olcum yapıyor goturun saxoyu deneyin bir ahmet polemik kalksın ortadan hatta giderken beni de cagırın mutlaka.
boluda bulusun herkez masrafını kendi ceksin gecilen depoları doldurur donus yolu icin nasılım:)?
Istilldo
14-06-2007, 17:12
son olarak bi kaç şey yazıcam.
1.Birşeyi görmeden etmeden hesap makinasıyla hesaplayarak olmaz geçemez demek çok yanlış.
2.Yaptığınız hesaba göre zaten emrahın subarusu 600lük race geçemiyor. yani yaptığınız hesap daha öncede söylediğim gibi yanlış.
3.Geçemeyeceğine %100 inanıyo olsanızda biraz insanların emegine saygı göstermeyi öğrenin o arabayla kaç aydır nasıl uğraşıldığını bilemezsiniz hiçbiriniz.
hadi herkese eyvallah.
son olarak bi kaç şey yazıcam.
1.Birşeyi görmeden etmeden hesap makinasıyla hesaplayarak olmaz geçemez demek çok yanlış.
2.Yaptığınız hesaba göre zaten emrahın subarusu 600lük race geçemiyor. yani yaptığınız hesap daha öncede söylediğim gibi yanlış.
3.Geçemeyeceğine %100 inanıyo olsanızda biraz insanların emegine saygı göstermeyi öğrenin o arabayla kaç aydır nasıl uğraşıldığını bilemezsiniz hiçbiriniz.
hadi herkese eyvallah.
kimseyle aramızı bozmaya niyetimiz yok bizim yanlız gene bir mevzuda ankaralı arkadaşlarla cok tartışmıştık neyseki tatlıya baglandı unutuldu herşey birbirimizle alışverişte bile bulunduk
tekrar öle olaylar yaşamak istemeyiz cünkü biz ticaret yapan insanlarız yanlız ozaman tartıştıgımızda bizim araclarımıza (lagunaya özellikle) cok fazla laf atmıştınız bilmem hatırlarmısınız ayrıca nissana da baya bi laf gelmişti
ozaman emege saygı nerdeydi ?
oysa biz sizin araclarınız hakkında bir tek kötü kelime bile kullanmamıştık hatırlatırım
şimdi sinirleniorsunuz ama insanlar ektiklerini biçerler çaglar bu yazdıklarım sadece sana degil bu konuda tartışnaların da cogu bu sölediklerimden sadece ders almalı
NOT : kimse kimsenin aracına - şahsına hakarette bulunmamalı
emegine saygısızlık etmemeli
Vts_Power
14-06-2007, 19:48
sakin olun gençler işim var konuyu okuyamadım ama vidyo çeker koyarız hepiniz rahatlarsınız...
Jam da Joker
14-06-2007, 20:21
Kawasaki ZX-6 R ın 136 beygir olduğunu zaten yazmıştım 600 lük makineler içinde R6 ile başı çekmektedir ikisi performans olarak. Ben açıkçası videoda geçilen bir motorsiklet görmediğim için yeni videoyu bekleyelim yazdım. Ayrıca teknik verilere bakarsanız standart bir 600 RR için konuşursak
1/4 Mile ET: 10.481
1/4 Mile MPH: 127.110
1/8 Mile ET: 6.691
1/8 Mile MPH: 106.340
gibi bir sonuç çıkarki bu sonuç Ferrari Enzo 1/4 zamanından daha iyi bir sonuçtur.
Emrahın R1 geçmesiyle Saxonun Kawasakiyi geçmesini karşılaştırmak bence çok saçma dikkatinizi çekerim Emrah R1 ile rolling yapmıyor ''4 çeker slick lastikli drag arabasıyla'' standart bir sokak motoruyla kalkıyor. Türkiyede kaç kişi gerçekten bir R1 kaldırabilirki kafaya gelmeden veya arkası sarmadan tam hakkıyla ? Araba kaldırmak kadar kolay değil tabiki.. Ama saxo ile olan videoda Kawasaki ile rolling yapılıyor. Burda tabiki beygir/kilo oranı devreye giricek bu göz önünde bulundurulucak.. Ben 0 dan 911 turbo ile kalkmış olsaydım belki hiç öne bile çıkamazdım okadar iyi bir kalkışı var ama iş rolling olunca işler değişiyor..
Emeğe kesinlikle saygı duyuyorum bunuda eklerim.
TURBO_S2K
14-06-2007, 20:52
Konuya ek yapmak ve kendi fikirlerimi yazmak istiyorum.
Burda bir cok kez 500-600+ whp arabalarin icinde bulundum. Bi motor e rolling de kafa tutmak kolay degildir. Benim arabam 19psi da 480whp yapti. GT35 Turbo ile. Bununla bile bi motorla yakindan uzaktan alakasi yok. Jam da Joker in yazdigi gibi, Subaru R1 le yaristiginda kalkis yaptigi icin rahatca gecebildi. 4 ceker oldugu icin mermi gibi firladi yerinden ki o Subaru heralde turkiye de ki en profesyonel ce yapilmis yegane arabalardan biri. Ama bi R1 gibi bi motorla gidebilmesi icin daha bi 200hp ye ihtiyaci var. 800hp Supra lar motorlara zor kafa tutarken Saxo ile motoru gectim demek biraz inandirici degil.
Emege her turlu saygim var. Kimbilir o Saxo ya ne iscilik ne paralar harcandi ama simdi bi 911 Turbo ile denese, gecse, herkez dicekki helal olsun. Ama gidipte 600 luk motor gectim dedigi zaman hele hele bide video olmadan, bu biraz sacma gelio insana bu sefer insanlar verilen emegi unutuyo ise yalan olarak bakiyo.
Ilk post um da da emege saygi demistim, hala saygim var ama benim sahsi fikrimi sorarsaniz, Saxo 600 luk motor gecemez. En az 500whp olmasi lazim (sonucta hafif araba) ve uzerindeki turbo sanirsam GT28R yada GT30R (resimden pek anlayamiyorum) o turbonun o gucleri uretme potansiyeli yok zaten.
arkadaşım gerçekten emeğine ve sabrına saygı duyuyorum... herkes kendi fikirlerini söylediğine göre bende söyliyim, sadece hondalar yürümüyor. hondalar daha sıkça yapıldığı için konuşuluyorlar sadece. 106 gti yada vts yede turbo uygulamasından sonra neler olabileceğini görüyoruz zaten yurt dışındaki örneklerdende... tekrar tebrikler 850 kilo olmanın avantajını sonuna kadar kullanıyorsunuz...
teoman_rpm
14-06-2007, 23:08
bişi sorucam
eger inanmıyosanız neden istanbula cagırcagınıza okadar guveniyosanız siz gelmiyonuz araba denemeye ???
beni mazur gorun ben anlamam bu işlerden sadece yazıları okudum onun için yazıorum ;)
Kavga istemiyorum gereksiz konuları sildim arkadaşlar:) dewam konuya
yan i önceki msg ları okudumda silmeye sıkıldım gerçekten 35 li civicle s r6 geçemiorus yok zx12 r geçiorus beyler kendinize gelin SUBARUDADA 35r var geçmejk isteyen geçer geçemeyen susar konuşmayın yapan yapar saygı duyun biraz insanlara ayıp yazık günah biri der civic var dünyaya gider yok biri der ucarım atarım beyler el elden üstündür bigün bi 106 yaparlar hepimizi geçer bi civic çıkar ortalığı kasar kavurur lütfen biraz daha düzgün duralım şu forumda herkese bu lafım a harfinden Z harfine kadar kendimde dahilim
Konuya ek yapmak ve kendi fikirlerimi yazmak istiyorum.
Burda bir cok kez 500-600+ whp arabalarin icinde bulundum. Bi motor e rolling de kafa tutmak kolay degildir. Benim arabam 19psi da 480whp yapti. GT35 Turbo ile. Bununla bile bi motorla yakindan uzaktan alakasi yok. Jam da Joker in yazdigi gibi, Subaru R1 le yaristiginda kalkis yaptigi icin rahatca gecebildi. 4 ceker oldugu icin mermi gibi firladi yerinden ki o Subaru heralde turkiye de ki en profesyonel ce yapilmis yegane arabalardan biri. Ama bi R1 gibi bi motorla gidebilmesi icin daha bi 200hp ye ihtiyaci var. 800hp Supra lar motorlara zor kafa tutarken Saxo ile motoru gectim demek biraz inandirici degil.
Emege her turlu saygim var. Kimbilir o Saxo ya ne iscilik ne paralar harcandi ama simdi bi 911 Turbo ile denese, gecse, herkez dicekki helal olsun. Ama gidipte 600 luk motor gectim dedigi zaman hele hele bide video olmadan, bu biraz sacma gelio insana bu sefer insanlar verilen emegi unutuyo ise yalan olarak bakiyo.
Ilk post um da da emege saygi demistim, hala saygim var ama benim sahsi fikrimi sorarsaniz, Saxo 600 luk motor gecemez. En az 500whp olmasi lazim (sonucta hafif araba) ve uzerindeki turbo sanirsam GT28R yada GT30R (resimden pek anlayamiyorum) o turbonun o gucleri uretme potansiyeli yok zaten.
katılıyorum çoğuna ama bazılarınada katılmadım.. nette turbo s2k nın 600 luğu gectığı video var senınkınden ne kadar dolu olabilirki o arac?ki uzaktan yakından alakası yok demişsin kendınınkıyle bi racıngın..
800 luk supraların hayabusalarla yuruduğu doğru.. ama emrahın suby rollde 600 u rahatce gecer kanatindeyım 1000 lığı bılemıcem...
ayrıca biyerde gördum yazıyı motoru en prof. biri kaldırsa bile emrahın ımpoyu gecemez.. kalktığı sureler bellı;)
o belli olmaz gerçekten güzel kaldırıp maşalı bi motor kalkabili baya idddal şekilde geçilmez diye bişi yoktur ki :)
Whiteside Impreza
15-06-2007, 11:24
Brooo bide türkçeyi örensen tam süper olucak..tercüman lazım yazdıgını çözmeye moahaha.
Bu arada tartışmaya gerek yok,bida denenir,çekilir yayınlanır.Gönlüm saxo'dan yana (:
o belli olmaz gerçekten güzel kaldırıp maşalı bi motor kalkabili baya idddal şekilde geçilmez diye bişi yoktur ki :)
oda doruda olsun gene 400 mtreyı hepsı 10 sn 9.6sn min surede alıolar..
nese saxo ıle yenı videoyu beklıorus...
TURBO_S2K
15-06-2007, 19:37
katılıyorum çoğuna ama bazılarınada katılmadım.. nette turbo s2k nın 600 luğu gectığı video var senınkınden ne kadar dolu olabilirki o arac?ki uzaktan yakından alakası yok demişsin kendınınkıyle bi racıngın..
800 luk supraların hayabusalarla yuruduğu doğru.. ama emrahın suby rollde 600 u rahatce gecer kanatindeyım 1000 lığı bılemıcem...
ayrıca biyerde gördum yazıyı motoru en prof. biri kaldırsa bile emrahın ımpoyu gecemez.. kalktığı sureler bellı;)
kendi arabami cok iyi taniyorum. bazi internette ole video lar gezio yok iste s2000 motoru gecio. yok ole bisey onlar arkadaslariyla anlasiyo motor basmiyo falan. ben son zamanlarda E60 M5, CLS 63 AMG, M6 ile yaristim ayri ayri hepsinde de gectim. ama eminim bi C6 Z06 ile yarissam kafa kafaya gidicem. zaten tahmini 1/4 mile zamanimda corvette le neredeyse ayni gibi. eger bi C6 Z06 stock, 600 luk motor ile gidebiliyosa, bende giderim.
Ayrica sunu da soliyim. Krali gelsin 4 ceker subi gidi kaldiramaz motoru. fizik kurallarina aykiri
yanlış hatırlamıyorsam bu bordo fiat bravo nun bir videosu vardı 600 lük bir motorsiklet ile. içerden çekilmişti.
yanlış hatırlamıyorsam bu bordo fiat bravo nun bir videosu vardı 600 lük bir motorsiklet ile. içerden çekilmişti.
Ömer bu video sanırım dediğin ..
http://www.youtube.com/watch?v=3RinPUcUAQw
Bravo HGT Turbo vs Ninja
kendi arabami cok iyi taniyorum. bazi internette ole video lar gezio yok iste s2000 motoru gecio. yok ole bisey onlar arkadaslariyla anlasiyo motor basmiyo falan. ben son zamanlarda E60 M5, CLS 63 AMG, M6 ile yaristim ayri ayri hepsinde de gectim. ama eminim bi C6 Z06 ile yarissam kafa kafaya gidicem. zaten tahmini 1/4 mile zamanimda corvette le neredeyse ayni gibi. eger bi C6 Z06 stock, 600 luk motor ile gidebiliyosa, bende giderim.
Ayrica sunu da soliyim. Krali gelsin 4 ceker subi gidi kaldiramaz motoru. fizik kurallarina aykiri
katılıorum 4 ceker ımpo gıbı kalkmak çok zor... dev gibi slicklı amerıkanlar bile onun gibi fırlayamadı son dragta...
z06 600 luk motor kadar gidebılıomu yaa:?? :icon_wack
m6 yı fılan gectısen rahat z06 çok sorun olmamalı...
TURBO_S2K
16-06-2007, 01:26
yok sen benim dedigimi anlamadin.
"eger bi C6 Z06 stock, 600 luk motor ile gidebiliyosa, bende giderim." derken, gidebiliosa giderim ama gidemio onun icin bende gidemem demek istedim.
ayrica Z06 klasman disi bi araba. arabam bozuldu VTEC acmadigi halde 2 3 ve 4 un yarisina kadar M6 ile gittim. onceden denedigimizde baya geciodum. Z06 hicbirinin rakibi degil ama. cok hafif, ve tork u cok yuksek
Ömer bu video sanırım dediğin ..
http://www.youtube.com/watch?v=3RinPUcUAQw
Bravo HGT Turbo vs Ninja
evet abi buydu. pek bişi belli olmuyormuş ama.
yok sen benim dedigimi anlamadin.
"eger bi C6 Z06 stock, 600 luk motor ile gidebiliyosa, bende giderim." derken, gidebiliosa giderim ama gidemio onun icin bende gidemem demek istedim.
ayrica Z06 klasman disi bi araba. arabam bozuldu VTEC acmadigi halde 2 3 ve 4 un yarisina kadar M6 ile gittim. onceden denedigimizde baya geciodum. Z06 hicbirinin rakibi degil ama. cok hafif, ve tork u cok yuksek
hımm oldu şimdi:) evet z06 ılgınc bi alet 997 turboyu fılan gecıo rollde...
şöle bişi var kalkıştan powercomander egsozt ve slickli r1 i geçio rollingdede rahatca r6 yı geçebilio hee 1000rr ida geçti o ayrı :D
z06 yıda geçmek kolay diil yani f430 bile geçemiyor
Whiteside Impreza
16-06-2007, 16:03
z06 yıda geçmek kolay diil yani f430 bile geçemiyor
Alt sınıf onlar :hihih:
f430 u herkes geçio saten kızılay
bende denerim be:p:p f 430La :):)
ancak denersın be sulhı :D
valla açıkcası f430 u geçmek zor :) kötü bi araba değil :) video görmedende geçerilm diyene inanmam :)
f430 u herkes geçio saten kızılay
yok hakkını yemeyelim ben geçemem açıkçası:D
ALPER-VNS
17-06-2007, 00:48
bende geçemem :)
Low-Rider
17-06-2007, 00:54
benim tümsekte geçmişliğim var:D
karlı zeminde her türlü geçerim :P
karda da geçemezsin bence corsa ile diyosan. çünkü diferansiyeli oldukça iyi f430 un.
karda da geçemezsin bence corsa ile diyosan. çünkü diferansiyeli oldukça iyi f430 un.
yok corsa ile değil ya :)
ilk kar birikintisinde saplanır kalırım zaten :p
TURBO_S2K
17-06-2007, 05:27
ben burda bi yakalasam ifadesini alicam da kismet. burda hep 70 yasinda adamlar kullanio. 5000rpm in ustune ciktiklarini gormedim.
burda baya tecavüz eden arkadaşım var f430 a fakat dediğim gibi egsozt lu bir f430 997 turbo çip+komple egsozt olan arabayı çok pis geçio :)
arızalıyken geçerim yanından 500 defa:D:D:D:D:D
f430u geçmek kolay marifet enzoyu geçmekte:D
burda baya tecavüz eden arkadaşım var f430 a fakat dediğim gibi egsozt lu bir f430 997 turbo çip+komple egsozt olan arabayı çok pis geçio :)
vay bee ii geçmiş 997turboyu nası oldusa....
gerçi bi f430 var egsozlu o dedıın olabilir, m6 ya boy boy acıodu videoda temde:)
f430 um olsa ve araba denıceksek istanbul gişelerden ankara gişelere kadar denerim geçen olrsa o zmn tekrar düşünürüm ne eksik diye
F430 olacak Manuel olacak. 100 oktanla tadından yenmez.
http://www.youtube.com/watch?v=yxN1zW5jZ5k
burda subarunun nasıl zıpladığını görebeilirsiniz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.