Orijinalini görmek için tıklayınız : Nos problemi? dizelde...
araca nos taktım. nosu ateşleyince tam basılı tutamıyorum. nosu açınca motor çok şakırıdıyor. standart dizel sesi 2 katına çıkıyor. 2 kere de motor durdu tekrar çalıştı zannedersem. acayip balansda vurduruyor. ancak yarım saniyelik bas çek yapabiliyorum. kadran 5bin devirde kırmızıya giriyor. ben 3binde gibi açıyorum, 5bine gelirken kapıyorum.
araç 1.6 dizel ford motoru.
nos memesimi fazla büyük geldi araca? hava yakıt oranlarındamı ayarsızlık oluştu? yoksa motormu kaldıramıyor? sanki silindirlerin hepsine eşit dağılmıyormuşta ondan balanssızlık yapıyormuş gibi geldi bana. havalarda soğudu fazla soğuk olduda o yüzdenmi motor durdu çalıştı acaba?
tecrübesi olan yardımcı olursa sevinirim.
+
edit
problem halledildi
emretorlak
09-12-2010, 08:22
Bu imzanda gözüken 2011 model fiesta tdci'a mı nos taktın sen
Montajı kim yaptı? Kaput içi foto koyabilirmisin? bir bakalım nereden vermişsiniz nosu
Bu imzanda gözüken 2011 model fiesta tdci'a mı nos taktın sen
sanırım ona takmıs.neden takılmazmı :)
pepecura
09-12-2010, 08:45
sanırım ona takmıs.neden takılmazmı :)
takılırda fiesta ne kadar dayanır? 1.6 ford motoru yanı cok özel bı motor degılse dayanmaz heralde ??
cok merak ettım bende ne kadar basarılı bı durum bu?
Montajı kim yaptı? Kaput içi foto koyabilirmisin? bir bakalım nereden vermişsiniz nosu
BEnde merak ettim doğrusu.Foto görsek ?
bende şaşkınlık içersindeyimmmmmm şu an
nakayama
09-12-2010, 10:57
Yeni konu açmayayım bende bir soru sorayıım 2010 model honda civic'e nos taksak problem yaratırmı motoru elimize alırmıyız :D
ben 1.3cdti 70hplik corsada 50lilik bastım 3 tüp bitirdim herhangi bi problemle karşılaşmadım. montaj kısmında problem olabilir gibime geliyo
Bu imzanda gözüken 2011 model fiesta tdci'a mı nos taktın sen
evet. sonra kısmet olursa esas arabama takacam.
Montajı kim yaptı? Kaput içi foto koyabilirmisin? bir bakalım nereden vermişsiniz nosu
fotoları çektim koyacam.
bölüm olarak memeyi taktığım yer intercoolerdan havanın motora gittiği yer ile gaz kelebeği arasına verdim nosu. tabi o hortum kauçuk olduğu için intercooların üzerine çıkışın olduğu plastik yere montajını yaptım memeyi.
takılırda fiesta ne kadar dayanır? 1.6 ford motoru yanı cok özel bı motor degılse dayanmaz heralde ??
cok merak ettım bende ne kadar basarılı bı durum bu?
hocam dizel motor dayanıklı gerçekten :) benzinli olsaydı belkide motoru kırmıştım şimdiye. :) dizel yük motoru. zaten benzinli gibi ateşleme ile değil sıkıştırma ve basınçla çalıştığı için ona görede dayanıklı ve pahalı oluyor. ayrıca orjinal turbo olması motoru daha bir dayanıklı olduğu anlamınada gelebilir.
ayrıca önemli olan fiesta olması değil. bu 1.6 motor dizel. 1.4 68hp değil. 95hp. ayrıca araç 1040kg. demir istepneyi vs sökersek heralde 1000kgyi bulur.
eğer mümkünse egr iptali ve çipte yaptıracam üst devirleri nosa göre, alt devirleri ise normal programlatabilirsem iyi olur. sonrada arkadaşın vtiyı var. sonra bi bakacaz bakalım 160 hp vtı mı? 160hp turbo dizel nosmu?
kaclık jet kullandın, hangi marka kit, wet-dry vs daha detyalı bilgi verirsen yardımcı olurum...
bu arada yukarda yazdığım sorunla ilgili bilgisi olan yokmu?
kaclık jet kullandın, hangi marka kit, wet-dry vs daha detyalı bilgi verirsen yardımcı olurum...
zex standart kit. jet heralde 50lik. kitle gelen jet. dry...
Yeni konu açmayayım bende bir soru sorayıım 2010 model honda civic'e nos taksak problem yaratırmı motoru elimize alırmıyız :D
-tornacıya gidip sadece toplu iğnenin ucunun geçebildiği kadar deliği olan bir jet/meme yaptır. kiti aldığında dediğim küçük memenin ne olduğunu anlarsın. sonra onu tak. hem tüpün daha fazla gider. hem motor kırma riskini nerdeyse sıfıra indirirsin. ha 50-60hp değilde 20-30hp alırsın. ki 1000tl gibi rakamlara o bile iyidir.
-4500devirden aşağı nosu açma, kırmızıya girmeden önce nosu kes. 1. ve 5. viteslerde dikkatli ve az kullan.
-ilk gün motoru kırma, mouse tıklar gibi nosu açıp kapayarak motorun zorlandığını sesinden anlamaya çalış, sonra ne zaman açıp kapayacağına kendin karar ver.
-bunlara alıştıktan sonra nosu oyuncak gibi zevkine sıksık açıp kapama. motoru dinlendir.
.35 yazması lazım 50hp icin
wet kullanmayı dene yada jeti kucultucen .31 takıp 35hp deniceksin.
1.4e 100luk bastım 1.2ye sunu bastım diyenlerin gazına gelme, 30hp den baslayıp afr ve avansına gore attırabilirsin. ben 75hp bastım sorunsuz. 90 denedigimde kol egip sekman kırdım...
.35 yazması lazım 50hp icin
wet kullanmayı dene yada jeti kucultucen .31 takıp 35hp deniceksin.
1.4e 100luk bastım 1.2ye sunu bastım diyenlerin gazına gelme, 30hp den baslayıp afr ve avansına gore attırabilirsin. ben 75hp bastım sorunsuz. 90 denedigimde kol egip sekman kırdım...
.35 memenin çapımı? daha yeni taktığımdan o kadar bilgim yok. zaten 30-40hp arası bana yeter. wet dizelde nasıl yapabilirimki. motor inanılmaz komplike bir motor. bir şey takıp sökmek zor. biz sağlıklı taktık ama 3-4saat uğraştırdı bizi.
bu durumda tornacıya gidip bana şunun aynısını ancak bu deliği .31mmlik olanını yaparmısın mı diyecem?
.35 memenin çapımı? daha yeni taktığımdan o kadar bilgim yok. zaten 30-40hp arası bana yeter. wet dizelde nasıl yapabilirimki. motor inanılmaz komplike bir motor. bir şey takıp sökmek zor. biz sağlıklı taktık ama 3-4saat uğraştırdı bizi.
bu durumda tornacıya gidip bana şunun aynısını ancak bu deliği .31mmlik olanını yaparmısın mı diyecem?
evet jetin icindeki deligin capı ama olcusu inch 0.035" 0.889mm
yavuz364
10-12-2010, 21:49
tornacının öyle birşey yapabilmesi imkansıza ramak kaladır :) yada öyle bir tornacıyı bulursanız haber verin iş yaptırayım :)
İstanbulda isteyen varsa bende o tür ince uçlar ve torna var, beraber yapalım, yada gelin tornada kendiniz yapın :D her türlü yardımcı olmaya çalışırım..
.35 memenin çapımı? daha yeni taktığımdan o kadar bilgim yok. zaten 30-40hp arası bana yeter. wet dizelde nasıl yapabilirimki. motor inanılmaz komplike bir motor. bir şey takıp sökmek zor. biz sağlıklı taktık ama 3-4saat uğraştırdı bizi.
bu durumda tornacıya gidip bana şunun aynısını ancak bu deliği .31mmlik olanını yaparmısın mı diyecem?
ank.da var yapan istenilen olcude yapıyor ustunde bitek nx logosu yok :)
bende konu açmayayım sorayım ist anadolu yakasında nos-nx-zex artık nerde kitini bulurum ve montajını yaptırırım?
evet jetin icindeki deligin capı ama olcusu inch 0.035" 0.889mm
sağolasın cem kardeş sende epey tecrube varmış. tabi tornacıda 0,035"=0,889mm olunca 0,031"=0,787mm oluyor. tornacının milimetrenin binde birini çalışması imkansız ama 0,7 ile 0,8mm arasını yapabilse bana yeter heralde. zaten okadarınıda yapmaları gerekiyor çünkü tornacı demek vida civata perçin somun vs demek. e bunlarda hep milimetrik işler.
birde bu çap az düşmesine rağmen verdiği güç epey düşüyor. bunda orantısızlıkmı var? yani çap yarıya düşse elde ettiğimiz güç te yarıya düşmezmi?
aralarında herhangi bir orantı yok biton seyee baglı alacagın guc ornegin farklı markaların aynı olcudeki jetler bile farklı gucler veriyor. selenoide, benzin basıncına vs. bicok etkene gore degisiyor. or x aracında 35n/18f=50hp ise y aracında 35n/21f=50hp oluyor.
DynoTune Dry Kit HP numbers based on 950 PSI
Single Dry Jetting DynoTune Kit
50 BHP = .032
75 BHP = .042
100 BHP = .048
Dual Dry Shot Jetting
50 RWHP = .026
75 RWHP = .032
100 RWHP = .036
NOS jetting 5177 kit DRY FLYWHEEL RATED 900-1000psi rated
Dual jets
75HP = 28N
85HP = 30N
100HP = 32N
NOS jetting 5168 kit wet for LS1 RWHP RATED 900-1000psi rated
single jet plate system
75HP = 41N 28F
100HP = 51N 31F
125HP = 55N 35F
150HP = 63N 38F
NX Ls1 jetting list from NX website RWHP RATED....GM Stg.1 EFI system, part number 20920
Single jet
50HP = 35N 18F
75HP = 41N 22F
100HP = 52N 28F
150HP = 62N 33F
Ny-trex baseline calculations at 900 psi
EFI Single Wet Nozzle
HP -- 40 psi N/F -- 45 psi N/F -- 50 psi N/F -- 60 psi N/F
50 ------- 35/21 ------ 35/20 ------ 35/18 ------ 35/16
75 ------- 41/26 ------ 41/24 ------ 41/20 ------ 41/18
100 ------ 52/31 ------ 52/28 ------ 52/26 ------ 52/24
125 ------ 57/33 ------ 57/32 ------ 57/31 ------ 57/28
150 ------ 62/36 ------ 62/35 ------ 62/34 ------ 62/32
Carburetor Single Plate
HP -- 6.5 psi N/F -- 6.0 psi N/F -- 10 psi N/F
50 -------- 36/33 ------- 36/31 ------ 36/28
75 -------- 44/40 ------- 44/38 ------ 44/36
100 ------- 52/46 ------- 52/44 ------ 52/41
125 ------- 57/52 ------- 57/48 ------ 57/46
150 ------- 62/57 ------- 62/54 ------ 62/52
Direct Port
HP -- 6.5 psi N/F -- 10 psi N/F -- 45 psi N/F
100 ------- 26/24 ------ 26/21 ------- 26/14
125 ------- 28/26 ------ 28/22 ------- 28/16
150 ------- 31/28 ------ 31/24 ------- 31/18
TNT wet kit for power ring RWHP RATED 900psi bottle 60psi fuel -6an feed
dual jets
100HP = 35N 22F
150HP = 42N 25F
200HP = 51N 28F
250HP = 55N 31F
300HP = 63N 35F
350HP = 67N 39F
ZEX
EFI WET SYSTEM HP JET CHART optimum nitrous bottle pressure is 900-1000 psi
HP ------- 4 CYL FUEL / N2O -- 6 CYL FUEL / N2O -- 8 CYL FUEL / N2O
55 HP ------------ 17 / 32 ------------- 17 / 32 ---------- 19 / 32
65 HP ------------ 19 / 36 -------------- 19 / 36 ---------- 21 / 36
75 HP ------------ 21 / 40 ------------- 21 / 40 ----------- 26 / 40
100 HP ----------- 26 / 46 ------------- 26 / 46 ----------- 30 / 46
125 HP ----------- 30 / 54 ------------- 30 / 54 ----------- 34 / 54
150 HP ----------- 38 / 67 ------------- 38 / 67 ----------- 38 / 67
175 HP ----------- 43 / 83 ------------- 43 / 83 ----------- 43 / 83
peki dizelde nosu wete çevirme işi nasıl olacak? zex kitinin beyni wete çevirmek için müsait. extra bir parça gerekiyormu bilmiyorum tabi?
benzin selenoidi bulsan yaparsin
Mehmet Gazihan
13-12-2010, 00:59
sen motora fazla hava sokuyorsun ama ortada yakıt yok.. Saçmalaması normal yani..
Önce yakıt Sonra hava
yavuz364
13-12-2010, 02:31
peki maftan önce versek nosu ??? :) motora giren hava miktarı artmış olur hem de motor algıladığı için fazla benzin verir ??
sen motora fazla hava sokuyorsun ama ortada yakıt yok.. Saçmalaması normal yani..
Önce yakıt Sonra hava
Mehmet Gazihan
13-12-2010, 09:23
NOS mümkün mertebe motora yakın basılması gerekirki ısınmadan girsin içeri..
MAFdan once basılan nosun ısısı %50 kadar yükselir motora girene kadar.. buda istenmez.
ben bu arkadaşla telefonda konuştuğumdada dedim ya yazılımla full throttle mapi nosa gor edüzenlicez yada nos butonu bi afc yi tetiklicek yakıtınıda arttıracak veyahut ıslak basıcaksın..
NOS mümkün mertebe motora yakın basılması gerekirki ısınmadan girsin içeri..
MAFdan once basılan nosun ısısı %50 kadar yükselir motora girene kadar.. buda istenmez.
ben bu arkadaşla telefonda konuştuğumdada dedim ya yazılımla full throttle mapi nosa gor edüzenlicez yada nos butonu bi afc yi tetiklicek yakıtınıda arttıracak veyahut ıslak basıcaksın..
mehmet bey sizin bayiniz ile görüşmüştüm herşeyden önce. pm atıyorum. tam gaz mapi nosa göre yapabiliriz yada nosu 3500den önce açamıyorum zaten otobandada 130 la giderken devir 3bini gösteriyor. 4500de kırmızıya, 5000dede kesiciye giriyor. yani 3500den önce nossuz map, 3500den sonrasını nosa göre map de yapılabilir mi?
Mehmet Gazihan
13-12-2010, 10:57
pm le yazdığım gibi ben poloda nosun mazotunu bi piggybackle bastırıyorum.. sende bu tarz bi modül takarsan nos selenoidi çekmeden 0.5 sn öncesinden modül yakıtı açar üstüne nos gelir..
en temiz uygulama bu..
kırmızı ok= turbodan intercoolera giden sıcak hava
mavi ok= intercoolerdan motora giden soğumuş hava
mavi kalp= nosu verdiğim yer
kırmızı daire= gaz kelebeği
kırmızı dikdörtgen= emme manifoldunun bulunduğu yer.,
mübarek motoru öyle doldurmuşlarki zexin beynini takacak yer bulamadık. kelepçelerle sabitleyebildik anca..
nos jet'te de aynı problemi yaşadım. jeti gaz kelebeğinden önce takacak yer yok. intercoolerdan direk kauçuk hortum çıkıyor ve gaz kelebeğine gidiyor. kauçuk hortumun üzerine takamayacağımızdan bizde intercoolerın üzerine çıkış noktasının olduğu yere, kauçuk hortumun takıldığı yerin hemen yanına taktık jeti. anca orda plastik aksam bulabildik. istediğimiz zaman söküp çıkarabileceğimiz bir sistem yaptık. gaz kelebeğindende 15cm uzakta olmuşoldu. ama bu gaz kelebeğinden motora zannedersem bi 80cm daha gidiyor. bu birazda işime geliyor en azından orda nos ile hava birbirine daha çok karışarak motora gidiyordur. tabi nosta ısınıyordur bu arada.
http://img43.imageshack.us/img43/7139/dsc00843kr.jpg
http://img375.imageshack.us/img375/3554/dsc00850m.jpg
ilk deneme çipli siyah 206 denk geldi. çizik attım :)
2. deneme : passat 130hp dizel. 3. ve 4. viteste ben öndeyim 5te nosu açmadığım için bıraktım.
3. deneme : siyah corsa dizel çipli. 4. vitesin sonunda 5-10 boy fark.
ilginç...
bolt on işi yatarsa bu nos olayı beni çok çesaretlendirdi...
merakla takip ediyorum
Emeğin takdire şayan fakat bunu değecek altyapısı olan bir hızlı doğan bir araca uygularsan gerçekten yürüyen bir araca sahip olabilirsin :) Sonuçta altındaki araç az buz para değil type-r cooper s parasına alınan 36-37 liralık fiesta tdci.Amacı tamamen ekonomi..
kuru nos mu oluyordu acep?
ilk deneme çipli siyah 206 denk geldi. çizik attım
2. deneme : passat 130hp dizel. 3. ve 4. viteste ben öndeyim 5te nosu açmadığım için bıraktım.
3. deneme : siyah corsa dizel çipli. 4. vitesin sonunda 5-10 boy fark.
4. deneme: beyaz mersedes c180k 2011model (156hp 0-100:9.9sn otomatik 1500kg) 1 3.4. vites 1-2 boy fark.
yahu adam daha poşetleri sökmemişti mersodan yanındada artık nişanlısımı eşimi ne vardı hava atim derken yüzükten olmadıysa iyidir :)
bu arada 3500 dervirde açıp 5000 devire kadar basarsam bir sorun olmuyor. zannedersem tüpte yarıya geldi ondan basıncı düşünce yakıt+nos dengelendi heralde.
kuru nos mu oluyordu acep?
kuru evet ıslağa 2 hortumla çevrilebiliyor tabiki zex ;)
Emeğin takdire şayan fakat bunu değecek altyapısı olan bir hızlı doğan bir araca uygularsan gerçekten yürüyen bir araca sahip olabilirsin :) Sonuçta altındaki araç az buz para değil type-r cooper s parasına alınan 36-37 liralık fiesta tdci.Amacı tamamen ekonomi..
hocam ben ayda 5-6000km yapıyorum.
typr 10 lt yakar en az. hatta 12 falan.
oda 40lt anca 500km gider.
1 lt=4lira.
10lt=40lira.
40lt=160tl=500km
500km=160tlx10=1600tl= 1 ay.
12x1600= 19.200 typr 5bin km 4tl sabit benzin fiyatından 1 yıllık yakıt
+
typr vergiside 4-6 yaş 1500tl
+
10.000 bakımda heralde tek bakım 300 tutarx4= 1200tl
+
50.000km bakımda da 1000tl gider
=
typr 1 yıllık masraf 23.000tl
fiestanın ise
6000+700+400+400=7500tl
arada 15.000tl fark var.
yani 2003 model typrenin benim için bir esprisi yok.
hocam ben ayda 5-6000km yapıyorum.
typr 10 lt yakar en az. hatta 12 falan.
oda 40lt anca 500km gider.
1 lt=4lira.
10lt=40lira.
40lt=160tl=500km
500km=160tlx10=1600tl= 1 ay.
12x1600= 19.200 typr 5bin km 4tl sabit benzin fiyatından 1 yıllık yakıt
+
typr vergiside 4-6 yaş 1500tl
+
10.000 bakımda heralde tek bakım 300 tutarx4= 1200tl
+
50.000km bakımda da 1000tl gider
=
typr 1 yıllık masraf 23.000tl
fiestanın ise
6000+700+400+400=7500tl
arada 15.000tl fark var.
yani 2003 model typrenin benim için bir esprisi yok.
Sen bakkalmısın? tam bakkal hesabı halletmissin olayı
hocam ben ayda 5-6000km yapıyorum.
typr 10 lt yakar en az. hatta 12 falan.
oda 40lt anca 500km gider.
1 lt=4lira.
10lt=40lira.
40lt=160tl=500km
500km=160tlx10=1600tl= 1 ay.
12x1600= 19.200 typr 5bin km 4tl sabit benzin fiyatından 1 yıllık yakıt
+
typr vergiside 4-6 yaş 1500tl
+
10.000 bakımda heralde tek bakım 300 tutarx4= 1200tl
+
50.000km bakımda da 1000tl gider
=
typr 1 yıllık masraf 23.000tl
fiestanın ise
6000+700+400+400=7500tl
arada 15.000tl fark var.
yani 2003 model typrenin benim için bir esprisi yok.
Bak güzel kardeşim bende 4 sene dizel fiestaya bindim.Böyle hesaplamalara girip kafanı yormana gerek yok,zaten bende aynı şeyi diyorum sana EKONOMİ için almışsın ekonomi için kullan.Çünkü ağzınla kuş tutsan type-r ın plakasını okuyamazsın :) Garantideki arabanı bozacaksın kırıcaksın ondan sonra yapacağın ekonomi sana yol-su-elektrik olarak geri döneecek.Su testisi su yolunda kırılır.
Bu arada bende yılda 20 bin km yol yapıyorum mini ile.Devamlı yükleyip güç alma derdim olmasa bakımları garanti kapsamında ve yetkili servise giren fiesta tdci'dan pahalı değil emin ol :)
Bak güzel kardeşim bende 4 sene dizel fiestaya bindim.Böyle hesaplamalara girip kafanı yormana gerek yok,zaten bende aynı şeyi diyorum sana EKONOMİ için almışsın ekonomi için kullan.Çünkü ağzınla kuş tutsan type-r ın plakasını okuyamazsın :) Garantideki arabanı bozacaksın kırıcaksın ondan sonra yapacağın ekonomi sana yol-su-elektrik olarak geri döneecek.Su testisi su yolunda kırılır.
Bu arada bende yılda 20 bin km yol yapıyorum mini ile.Devamlı yükleyip güç alma derdim olmasa bakımları garanti kapsamında ve yetkili servise giren fiesta tdci'dan pahalı değil emin ol :)
bu işler parayla oluyor neyazık ki ağızla değil :) typrdan daha ucuz ve daha hızlı daha kaliteli araçlar var o paraya. tabi er meydanıda asfalttır, kataloglar, dyno vs değil. o anda basiretin bağlanır olmaz... Allah yürü ya kulum der olmicak işler olur. yok gaza basamadım yok patinaja kaldı... ozaman otobanın sağ şeritinden kalkış yapsaydın, ordaki asfalt kamyonlar için olduğundan daha dişli, patinajı az yapardı araban :) gibi... geçiyordunda burun farkıylamı geçildin o halde geçilmeden önce yarım metre arada boşluk bırakaydın senin rüzgarını olduğu gibi geriden gelen rakibinin üstüne yıksaydın :)) gibi.
garantideki arabamızı geçmişte bozduk kırdık patlattık ama karşılığına değdi. birçok tayyar gibi havaya üfürmedik parayı merak etme :)
Sen bakkalmısın? tam bakkal hesabı halletmissin olayı
:)))) sayılır
valla maşallah takdir ettim sizi :) tam şakacı modunda takılıyosunuz :D
basarılar.bizde düşünüyoruz 1.6 hdi 90 lık motora.sizinkiyle aynı.
aliasfur
09-01-2011, 12:05
Masallah elinize emeginize saglık :))
zex cok dogru tercih bende kullanmıstım :)
basarılar.bizde düşünüyoruz 1.6 hdi 90 lık motora.sizinkiyle aynı.
benden hep destek tam destek :):icon_tup:
ancak ...tan bir durum oluştu şimdi bende. nos tüpüm bitti araştırdım kise doldurmuyor. dolduran bir yer 140tl fiyat çekti!!! kargo vs 170tl 5lt!!! açtım yutupu izledim bu gazı kendimiz nasıl dolduracaz diye sonra....
aradım baktım internetten biraz kimya çalıştım bu gazın adı nos deil azot peroksitmiş. öğrendik. kim satar bunu aradık. sonra....
gittim tıbbi sanayi gazı tesisine. dedim bana azot peroksit verin rahatlamam lazım :))))) ) elli dakka napacan bu gazı, çekecem, mangalda, arabada kullanacam vs derken tam galatasaraya alexi alacaz dedim dur orda, söyle ne kadar? adam dedi 1m boyunda tüp var en küçük. gaz 7,5lt 100tl !!! tüp 200 tl!!!! toplam 300tl!!! dedim gaza geldiysek o kadarda değil. sonra...
tüpü koyacak yer aramaya başladım. koltukların altına olmadı aşağısı boş değil. adam hemen bagaja koyarsın dedi ben salak olduğum için... dedim dayı nosun vanayı açmam gerektiğinde sen rakibe gelip dicenmi? kivre biraz bekle arkadaş sağa çekip nosu açıp hemen gelecek diye? arkada yere koysak bu sefer arkadakiler sıkışacak diye değil her binene açıklama yapmaktan usanacam sonra adımız fanatike çıkacak, halbuki gel sen bul ozaman küçük tüp bizde fanatik olmayalım.(orjinal tüp ön koltukların arasında kol dayamacı gibi duruyor bilmeyenlere işletmeye malzeme götürüyorum diyorum, bilenler zaten inanmıyorlar) en mantıklısı arka koltuğun ortaya koyup önünüde ön koltukların arasından çıkartmak diye karar verdim. hemde vanayı açıp kapamak kolay olur diye... ancak bir baktım tüp 18kg. la biz istepneyi sökmüşüz lastik patlasa itmeyi göze alırcasına, rejim yapıoz vs ne 18kgsi. dedim işler seni bekler yeter bu kadar....
şimdi mezarcı bile tanıdığı olan bir arkadaş var. epey aktif afrika falan... hemen 2 hastane bulmuş ancak hastanedeki adam ben dolduramam demiş. adama doldurtturmayacan sadece ucuza bana gazı bulsun yeter dedim bakıyoz bakalım...
ne gazmış ya bu. valla gelip mal satmak isteyenlere şart koşacam, tüpü dolduranın malı alınır diye veya yutub bir yanda azot peroksit bir yanda.... kendim dolduracam.
lnd_samet
15-01-2011, 08:32
:D:Deesonuç soktunmu koca tüpü arabaya:D
nos icat oldu mertlik bozuldu mu diyesim geliyor :)
neyse bende alıyordum ama dolar kuru şu an çok yüksek, zex efi wet blackout 10 lb golf için olan kiti önerdiler, 15, 55, 75hp nozulleri var ama sadece dolar kurundan 100 tl fark ediyor..
istanbulda nos doldurma işleminde sıkıntı çeken çok var mı acaba?
MuratGürakan
15-01-2011, 12:22
İsteyen istediğini istediği arabaya yapar uğraşma git şunu al bunu al demek çok saçma .
Maşallah denilip yorum yapılır ama tek doğru her zaman yoktur ;)
Allah kaza bela, kırık çıkık çatlak vermesin.
nos icat oldu mertlik bozuldu mu diyesim geliyor :)
neyse bende alıyordum ama dolar kuru şu an çok yüksek, zex efi wet blackout 10 lb golf için olan kiti önerdiler, 15, 55, 75hp nozulleri var ama sadece dolar kurundan 100 tl fark ediyor..
istanbulda nos doldurma işleminde sıkıntı çeken çok var mı acaba?
75 lik nozul takılıyken kaç sn ye gidiyor nos acaba?
nos icat oldu mertlik bozuldu mu diyesim geliyor :)
neyse bende alıyordum ama dolar kuru şu an çok yüksek, zex efi wet blackout 10 lb golf için olan kiti önerdiler, 15, 55, 75hp nozulleri var ama sadece dolar kurundan 100 tl fark ediyor..
istanbulda nos doldurma işleminde sıkıntı çeken çok var mı acaba?
kardeş benim kitte zexin sitesinde benzinli için diye geçiyor. diesel kiti değil. ama c180komp geçtimmi? geçtim :)
çok takılma şununla bununlaa uygun diye. içeriye gönderdiğin aynı gaz. bende merak ediyorum golf mustang uyumlu vs. bu kadar ayrı kit yapmanın önemi ne acaba?
asfaltta demiyorlarki kardeş sen çok mertsin önden buyur :) gözünün yaşına bakmazlar :))
:D:Deesonuç soktunmu koca tüpü arabaya:D
yok dayı tüp 18kg biz 1000kg altına düşürmüşüz zorla aracı. birde tüp bildiğin füze gibi sanayi tüpü.
gerçi gittiğim yere sordum acaba bunu düşünen tek akıllı benmiyim diye... biri almış meğerse :) koymuş arabasına :))) tabi araç amerikanmış :)
kardeş benim kitte zexin sitesinde benzinli için diye geçiyor.
tam gazda otomatik olarak devreye girebiliyor mu? şu an manuel olarak açıp kapatıyorsun galiba, 10 lb'lik tüpü nereye koydun, bagaj da subwoofer yok mu?
MuratGürakan
16-01-2011, 00:37
Girer. Bi switch konur gazın altına tam gazda devreye girer. Elle basmak yerine.
tam gazda otomatik olarak devreye girebiliyor mu? şu an manuel olarak açıp kapatıyorsun galiba, 10 lb'lik tüpü nereye koydun, bagaj da subwoofer yok mu?
şimdi zex kitte 2 adet bağlantısı yapıyorsun.
kite elektriği veren bağlantı ve ateşleme yapan bağlantı.
yani televizyonun elektrik düğmesine basmak ile tv kanallarını açmak ayrı şey.
pedalların altına elektriği açan switch koydum. nosu açan switschide vitesin üstüne tutturdum. yani tam gaz yapınca kite elektrik gidiyor. vitesteki düğmeye basıncada nos gazını açıyor. elektrik olmadan sistem çallışmıyor. ha çoğu kişi elektriği direk aküden alıyor yani sistem 7/24 açık. bazısı kontağa bağlar yani kontağı açınca sisteme elektrik gider. ben ise ayrı düğme koydum gazın altına. tam gaz da elektrik gidiyor sisteme. vanayı açıyorum tam gaz yapıyorum ki zaten yapacaksın, zamanı gelincede nos düğmesine basıyorsun.
tüpü bagaja koymadım. çünkü tüpünde vanayı açmak gerekiyor. vana sürekli açık gezmeyeceksen tabi, ki bu iyi birşey değil borularda sürekli -90 derece gazın durması iyi değil.
tüp ön koltukların arasında. arkasını arka koltukların oraya verdiim. önüde elfreninin oraya denk geldi cuk diye oturdu yeri süper.
Akdeniz bey rica etsem sistemin bi kaç fotosunu koysanız? merak ettimde :) fikir verme açısından.
2. sayfada foto olacak. başka foto bakim varsa koyarım.
hdedeoglu
16-04-2011, 11:55
bu konuda bastıra bastıra söylemişsin ilk önce 1.6 focus motoru diye sonrada 1.6 motor 1.4 degil demişsinn ama bana yarışa çıkmadan önce 1.4 demiştin ve senin beyini istanbula gönderdigin günde araba 1.4 68 hp demiştinn bu konuyu okuyunca şaşırdımm yanii kardeşimm
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.