Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 gti turbo yardım...



esmerserseriler
12-12-2010, 17:29
turbo bir 106 gti mi yoksa atmosferik noslu bir 106 mı ?teknik bilgi ve desteklerinizi bekliorum...

akucukdogan
12-12-2010, 17:35
turbo bir 106 gti mi yoksa atmosferik noslu bir 106 mı ?teknik bilgi ve desteklerinizi bekliorum...

bu tamamen sana bağlı bi olay. Ben atmosferik isterim sen turbo başkası noslu. Bu tamamen zevk + imkan meselesi.

Ufuk
12-12-2010, 17:39
Bence turbo nos tüpü bitti hadi bir daha doldur..
HEm turbo sesi :)

esmerserseriler
12-12-2010, 17:39
imkandan ziyade yürümesi önemli....sıkıntılı olurmu turo istiorum fakat.sitanbul trafiği *****..ne yapılabilir.hararet sıkıntı yaparmı?

cem06
12-12-2010, 17:53
turboyu gectım gunluk kullanıp atmosferik yapıcaksan bile sıkıntı yapar yuksek sıkıstırma

esmerserseriler
12-12-2010, 20:22
sitede genelde hondacı var...fransız kaldım konuya.....japon araçların parçaları çok çeşitli.fakat 106 blok olarak sağlam ve hafif bir araç.....iddalı biraraç olacağini düşünüorum japonlara karşi...

TolgaEsentepe
12-12-2010, 20:25
gündelik kullanımda istanbul trafiğinde turbolu sıkıntı yaratabilir muhtemelen

tunch
12-12-2010, 20:46
bence paraya bakar,nos+atmo+hafifletme iyidir :)

cem06
12-12-2010, 20:50
td04 veya td05,s16g veya gt28de olabilir.
vems
forged kol piston
307,c4 ust kapak
dpenginerring manifold
rover turbo emme
egzantrikte olabilir
+ sparco koltuk ici komple bos doseme, koltuk vs.
:)

boosted_pug
12-12-2010, 20:51
iki şekildede amiyane tabirle gırtlak dolu bi gti malesef günlük binilemez.........
kendimden biliyorum 30 kiloluk debriyajla 3 ay bindim sol bacağımın çapı genişledi :D onun haricinde motorla ilgili hiç sıkıntı yaşamadım ama büyük turbo taktığınız zaman alt devirleri çok ölü oluyo

mesela araç sollıcaksın 80km ile gidiyosun 4. vites bi vites küçültiyim biraz gaza basıyım dedin tatatatatatatatatttttatatatattttatata kesicidesin millet sana bakıyo içerdekinler rahatsız oluyo vs.

bence kararında yapmak daha güzel mesela 250 - 300 hp lik bi setup yada çok agresif olmayan bi cam la zevkli bi araç olabilir ama onun haricinde iki şekildede en üst seviyeye oynamak istersen ikinci bi araç almanı tavsiye ederim

GOKTAN
12-12-2010, 21:53
kesinlikle turbo'dan yanayım,tadından yenmez o kesin,dp enginerring'nin çok güzel örnekleri var bu konuda(nette birçok videosu mevcut 911 turbolarla nasıl dalga geciyor bir izle)ama günlük kullanma konusunda sıkıntı olacagına bende katılıyorum.....

esmerserseriler
13-12-2010, 21:13
dereceli eksantrik yazılım falan bana geçiçi gelio ..iyi bi beyinle turbo önüz açık düye düşünüyorum..

GokhanE.
14-12-2010, 20:36
Atmosferik + nosla 207 rc,330ci benzeri araclarla yurursun ama turbo uygulamasinin sonu yok

arfy
14-12-2010, 22:18
Atmosferik + nosla 207 rc,330ci benzeri araclarla yurursun ama turbo uygulamasinin sonu yok

öylesine 2 çok farklı araç söylemişsinki şaşırdım :)

ayrıca 207RC ile yürümesi için nos takmasımı gerekiyor 106 nın ?

Xenomorph
14-12-2010, 22:25
zor işler bunlar öyle günlük gezilcek arabalar olmaz...

alın colombo barianilerinizi yapın filtrenizi egzozunuzu yazılımınızı zaten çok çok yeter bi 106 olacaktır kendileri

dangerahmet
15-12-2010, 00:28
atmosferik 106 gti'dan yanayım çünkü turbonun sonu gelmez günlük kullanımıda epeyce bi zahmetli olur sana önereceğim speclerle makul fiyatlarla 170hp civarı güç alabilir , günlük kullanımdada sıkıntı çekeceğini hiç sanmıyorum çok sıkı araçlarlada yürürsün.Herşeyin ayarında olması iyidir fazlası zarardır kanımca kolay gelsin.

Kentcams Pt52 egzantirik, yada 280*280 colombo barriani egzantirik,
wiseco piston 11.2
13/59 kısa şanzıman yada 14/60 kısa şanzıman,
Yay Şapka,
Portpolish Kapak,
Supersprint Egsoz,
51mm ara boru,
Filtre kiti,
Peugeot Sport Chip Yazılım,
Bronz baskı balata,
Hafif Volan

onursumer
15-12-2010, 00:41
aşırıya kaçmadan günlük hafifletilmiş bi 106 nosla çok eğlenceli olur bence :D

ouzs
15-12-2010, 00:47
Bence ikisinide geç. stock kullan en güzeli.. :D

JenGoO
15-12-2010, 01:03
Harbi yardın mı :)

GokhanE.
15-12-2010, 11:00
öylesine 2 çok farklı araç söylemişsinki şaşırdım :)

ayrıca 207RC ile yürümesi için nos takmasımı gerekiyor 106 nın ?

Sadece guzel yazilimli ve egzozlu bir 207 rc nin 330 la yurumesi cok mu sasirilcak bisey?

Sadece noslu bir 106 nin ornek verdigim tarzda bir rc yi ayirabilcegine inanmiyorum,yukarida yazilan pt52 egzantrik vs. Tarzi bir spec yapilirsa o zaman nosa ihtiyac duymadan da ayirabilir eger kastetigin buysa farkli dusunmuyoruz

GokhanE.
15-12-2010, 11:07
öylesine 2 çok farklı araç söylemişsinki şaşırdım :)

ayrıca 207RC ile yürümesi için nos takmasımı gerekiyor 106 nın ?

Sadece guzel yazilimli ve egzozlu bir 207 rc nin 330 la yurumesi cok mu sasirilcak bisey?

Sadece noslu bir 106 nin ornek verdigim tarzda bir rc yi ayirabilcegine inanmiyorum,yukarida yazilan pt52 egzantrik vs. Tarzi bir spec yapilirsa o zaman nosa ihtiyac duymadan da ayirabilir eger kastetigin buysa farkli dusunmuyoruz

bg_cano
15-12-2010, 11:24
?????? Yazılım+egzoz 207 rc > noslu 106 gti ?????

aVDANLı
15-12-2010, 12:36
benım fikrim sadece 80mm turbo pistonu ve 100hp Lik büyükce bi nos tüpü :) aracın normaL kuLLanımda stok aractan daha az yakıo emın oL eLimizde mevcut .
birinLe kaLkıcan zaman nos un şarteLini kaLdırman yeter :)

GokhanE.
15-12-2010, 13:54
207 rc 106 dan ustundur gibi bi iddiam yok sadece nos takarak ne tip araclarla yurucegi hakkinda arkdsimin rc siyle yaptigi bir denemeden ornek verdim..maksadim konuyu dagitmak degildi..


Konuya geri donersek sahsi fikrim aracini turbo yapmasidir,eger atmosferik yuklicekse de cok guzel bir liste onerisi gelmis




Kentcams Pt52 egzantirik, yada 280*280 colombo barriani egzantirik,
wiseco piston 11.2
13/59 kısa şanzıman yada 14/60 kısa şanzıman,
Yay Şapka,
Portpolish Kapak,
Supersprint Egsoz,
51mm ara boru,
Filtre kiti,
Peugeot Sport Chip Yazılım,
Bronz baskı balata,
Hafif Volan

Her nasil yuklerseniz yukleyin Allah kazasiz belasiz kullanmayi nasip etsin..

KingoAtmo
15-12-2010, 14:59
Soyle sorunsuz yuruyen bir turbo 106 gorsem ayni speclerden bende yapicam :)

erayakar
15-12-2010, 15:10
Soyle sorunsuz yuruyen bir turbo 106 gorsem ayni speclerden bende yapicam :)

herşey paraya bakar ..kesenin ağzı açık olduğu surece 106 gti de önü açıktır.
Proje görüşler
Araç: Peugeot 106 GTi
Motor: 1587 cc 16v (TU5J4)
Turbo: Garrett GT2781R
Yönetimi: VEMS PnP TU5J4
Egzoz Manifold:
DP-Mühendislik paslanmaz 'Blister' Wastegate ile dış 38mm bağlantı
Dış wastegate:
TiAl 38mm
Alımı Manifold:
DP-Mühendislik manifoldu levha alüminyum performans alımı
Enjektörler:
Delphi 683 cc
Yakıt pompası:
Bosch motor sporları 044
Debriyaj: OMP
Misc. DP-Mühendislik 9.0: 1 dekompresyon paket

Güç:
Volan güç @ 220 kPa;
320 hp @ 6463 rpm
381 nm @ 4830 rpm
Tekerlek gücü
278 hp ve 331 nm

ahmet3425
15-12-2010, 15:44
para varsa ufaktan bi turbo cok keyifli olacaktır. heryer atmosferik yuklu 106 ve saxolarla doldu farklı olur en azından. gt2860 yada 16g gibi bisey bence iyi olur...

pejocan
15-12-2010, 18:14
http://www.facebook.com/profile.php?id=519879768

arkadaşlar face den ekleyin videolarımda hem turbo 106 hemde atmosferik +noslu 106 setuplar var ...bakın canlı canlı karar verin....

som306
15-12-2010, 19:59
hararet sorununu düşnüyorsan eğer atmosferik yüklü 106da şehir trafiğinde fazlasıyla yapabilir ki bence dahada zararlı:) ama bencede turbo çünkü eskisi gibi sorunlar çıkarttırmıyor yapan ustalar gayetde başarılı yapıyolar düzgün parçalarla:)

boosted_pug
15-12-2010, 21:39
sorunsuz yıllardır yürüyen zibilyon tane 106 saxo war önemli olan nekadar harcıyacaksınız

ufaktan turbo ne oluyo onu bi açıklayında ondan sonra konuşalım

daha geçen bi arkadaşa fiyat verdim sadece parçaları 8000 8500 lira tutuyo şimdi arkadaşlar dicekki yaaa araba 10 lira okadar parçamı tutar altı üstü şunları alsan yeter diyenler siz aynen devam edin fazla kurcalamayın blokdan kol çıkartmaya devam............ kaliteli parçalarla sıfır problemle yürür ama yok şunu alıyım bunu alıyım yeter derseniz (kendi tecrubelerimle sabittir) ulan 106 da turbolanmıyo yok burası kırılıyo yok şurası böle oluyo felan dersiniz

heeeee şunuda unutmayın 106 nın en zayıf yeri şanzımanıdır çatır çutur kırılır ikincisi öle ebayda sayfalarca parça bulamazsınız bulduğunuz parçalarda turzludur artı çok işcilik ister custom çok fazla işcilik ister turboladıkdan sonra yağ soğutucu ve büyük radyatör gerekir emme manifoldu tdo4 ün 1 barında papatya gibi patlar kaputu bile hasarlandırır aklınızda bulunsun son olarak

turboladıkdan sonra yalnız başınıza kalırsınız çünki ne vti ne gc8 nede typ-r lar mantık olarakda sizinle denemek istemezler turbo araçlar lazım bi akşam roll e çıktığınızda 10 tane atmosferik araç warsa 2-3 tane turbo araç olduğunu düşünürsek deneme sayılarınız baya düşer

ankarada tubayın arabayı duymuşsunuzdur mutlaka eski haliyle 207 gt nin 3-4 boy önünde yürüyodu 207 de kısa şanzıman yazılım filtre vardı ve basıncı açıkdı

esmerserseriler
15-12-2010, 22:23
sorunsuz yıllardır yürüyen zibilyon tane 106 saxo war önemli olan nekadar harcıyacaksınız

ufaktan turbo ne oluyo onu bi açıklayında ondan sonra konuşalım

daha geçen bi arkadaşa fiyat verdim sadece parçaları 8000 8500 lira tutuyo şimdi arkadaşlar dicekki yaaa araba 10 lira okadar parçamı tutar altı üstü şunları alsan yeter diyenler siz aynen devam edin fazla kurcalamayın blokdan kol çıkartmaya devam............ kaliteli parçalarla sıfır problemle yürür ama yok şunu alıyım bunu alıyım yeter derseniz (kendi tecrubelerimle sabittir) ulan 106 da turbolanmıyo yok burası kırılıyo yok şurası böle oluyo felan dersiniz

heeeee şunuda unutmayın 106 nın en zayıf yeri şanzımanıdır çatır çutur kırılır ikincisi öle ebayda sayfalarca parça bulamazsınız bulduğunuz parçalarda turzludur artı çok işcilik ister custom çok fazla işcilik ister turboladıkdan sonra yağ soğutucu ve büyük radyatör gerekir emme manifoldu tdo4 ün 1 barında papatya gibi patlar kaputu bile hasarlandırır aklınızda bulunsun son olarak

turboladıkdan sonra yalnız başınıza kalırsınız çünki ne vti ne gc8 nede typ-r lar mantık olarakda sizinle denemek istemezler turbo araçlar lazım bi akşam roll e çıktığınızda 10 tane atmosferik araç warsa 2-3 tane turbo araç olduğunu düşünürsek deneme sayılarınız baya düşer

ankarada tubayın arabayı duymuşsunuzdur mutlaka eski haliyle 207 gt nin 3-4 boy önünde yürüyodu 207 de kısa şanzıman yazılım filtre vardı ve basıncı açıkdıabimin verdiği fiyat benim aracım için geçerlidir ve biz kararımızı verdik..bundan sonra geriya birkaç küçük sıkıntı kalıyor..tamamen duygusallık:))

GokhanE.
15-12-2010, 22:23
ankarada tubayın arabayı duymuşsunuzdur mutlaka eski haliyle 207 gt nin 3-4 boy önünde yürüyodu 207 de kısa şanzıman yazılım filtre vardı ve basıncı açıkdı

bahsettigimiz araçlar aynı degil fakat ben sadece yakın yürürlükte olacagına dair bir örnek vermiştim geçer geçilir tarzı bi yorumum yoktu aslında,207 fanatigi falan degilim yani :)

Siz güzel açıklamışsınız tecrübe sahibi birisi olarak,verdigniz bilgiler için teşekkürler :icon_tup::icon_tup::icon_tup:

esmerserseriler
15-12-2010, 22:25
hararet sorununu düşnüyorsan eğer atmosferik yüklü 106da şehir trafiğinde fazlasıyla yapabilir ki bence dahada zararlı:) ama bencede turbo çünkü eskisi gibi sorunlar çıkarttırmıyor yapan ustalar gayetde başarılı yapıyolar düzgün parçalarla:)
bu konuda sana katılıyorum..pt52 defalan trafikte sıkıntı çok..