PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni aldığım arabanın bakımı hakkında



Mivec_4G63
18-12-2010, 22:48
Arkadaşlar 10 yaşında bir civic ies aldım, aracın motoru çok pis durumda 190.000 de araç 100.de ağır bakımı yapılmış. Aracı komple elden geçirmek istiyorum aklıma gelenler.

iridium buji
triger seti
akü

filtreleri değiştirmeye gerek var mı? değişmesi gereken filtreler nelerdir. Bunun dışında gerekli olanları yazarsanız sevinirim.

TolgaEsentepe
18-12-2010, 22:49
filtreler benzin filtresi ön takım kontrol ettir disk balata kontrol ettir daha da bişey kalmadı zaten :)

Mivec_4G63
18-12-2010, 22:51
birtek balatalar yeni değişmiş , bir sorum olacak iridum buji nereden bulabilirim. Bir marka önerir misiniz?

Oldschool
18-12-2010, 23:03
NGK tavsiye ederim araç 1.6 ies ek1 ise D16Y5 motor kodluysa ZFR6J-11 Kodlu buji idealdir ;) iridium degil

Mivec_4G63
18-12-2010, 23:21
iridium olması daha iyi değil mi ? d16y4 motor kodu

ÇAĞAN
18-12-2010, 23:53
aracı ilk aldığım da benim yaptıklarım.....

yag
yag filtresi
benzin filtresi
fren hidroliği
hava filtresi
şanzuman yağı
antifiriz değişti
oem bujiler değişti(iridyum bencede gereksiz masraf)
subap ayarı yapıldı
akü ölçüldü
lastik kontrol ve hava ( yama çivi v.s yoktu )
triger kayış(kontrol edildi yeni değişmişti)
baskı balata(kontrol yeni değişmişti stage 1 varmış :) )
fren disk ve balata kontrolü ( iyi durumdaydı)
ön takım kontrol edildi (tık yoktu)
keçeler ve contalar kontrol edildi (kaçak yoktu)
horumlar kontrol edildi (sıkıntı yoktu)
en son aracın içi dışı motor komple yıkandıktan sonra binilmeye başlandı....

işte bunları yaparsan 2. el aldığın arabaya biraz olsun için rahat binersin :)

ruudvan
19-12-2010, 00:21
iridyum ngk bkr6ei.mıydı ole bıseydı 6 olanını alman ii olucaktır.üzerinden denso cıkabılır ama ırıdyum almıcaksanda ngk onerırım benzın ve yag fıltrelerını kesın degıstır.trıger mrıger demıssın ust kapak contasıda degısıcek onla beraber yagı degıstır sanzuman yagı kontrol ettir.emme -egzos subap ayarlarını yaptır fren on takım dıreksyon bosluk burclar ıvır zıvır kontrol sonra lets play.

VTİ1035
19-12-2010, 00:31
aracı ilk aldığım da benim yaptıklarım.....

yag
yag filtresi
benzin filtresi
fren hidroliği
hava filtresi
şanzuman yağı
antifiriz değişti
oem bujiler değişti(iridyum bencede gereksiz masraf)
subap ayarı yapıldı
akü ölçüldü
lastik kontrol ve hava ( yama çivi v.s yoktu )
triger kayış(kontrol edildi yeni değişmişti)
baskı balata(kontrol yeni değişmişti stage 1 varmış :) )
fren disk ve balata kontrolü ( iyi durumdaydı)
ön takım kontrol edildi (tık yoktu)
keçeler ve contalar kontrol edildi (kaçak yoktu)
horumlar kontrol edildi (sıkıntı yoktu)
en son aracın içi dışı motor komple yıkandıktan sonra binilmeye başlandı....

işte bunları yaparsan 2. el aldığın arabaya biraz olsun için rahat binersin :)

kesinlikle (.) :icon_tup:

V.İ.P
19-12-2010, 00:48
birde arkadasım motoru temizlet onca yılın pisliği aksın çekinme bir yerine su kacarmı dıye yapan kişi korumasını alıyor zaten sonra kıpır kıpır oluyor

Mivec_4G63
19-12-2010, 00:50
bilgiler için teşekkür ederim arkadaşlar.

0M42
19-12-2010, 01:03
Bence ateşleme gerilimini güçlendirmedikçe iridyum un hiç bir artısı yoktur fuzuli masraftır.

seboerk
19-12-2010, 09:18
bence arac 190000 km ıse bırde enjektör temızlıgı yaptır daha once yapılmadı ıse baya ba farkını gorursun .EGR kelebek bogaz bunlara bakıtsan cok ıyı olur cekişi ve yakıt konusunda

Maxi
19-12-2010, 09:23
nedir bu iridyum takıntısı ?
ne oluyor iridyum buji takınca araba kanatlanıp uçuyormu sanıyorsunuz ? :D

Günkut
19-12-2010, 09:52
nedir bu iridyum takıntısı ?
ne oluyor iridyum buji takınca araba kanatlanıp uçuyormu sanıyorsunuz ? :D

normal oem bujilerden farkı ne bu iridyumların ?