Orijinalini görmek için tıklayınız : Freni Patlayan Kamyon Can Aldı
Jön Türk
20-12-2010, 20:35
Bu tarz haberler hemen hergün akşam haberlerinin vazgeçilmezi.
Peki nasıl patlarda kamyon duvar yıkar, arabayı altına alır, gider balkona girer ?
Bulduklarım
hidrolik taşıyan rakorlar zedelenmiştir.patlar.
çalılık biryerden geçerken irice bir dal takılır farkında olmazsanız hortumu koparır.
çelik veya alaşım boruların bağlı oldukları havşa zamanla titreşim veya diğer nedenlerle kırılır.
kampanalı ise balatalar bitmiştir.aşırı basınca merkez pistonları fırlar.salıncak tip tablalarda dayama aşınmıştır bir tarafa çok gider piston fırlar.
teker merkez lastikleri bitiktir kaçırır patlar.
biribiriyle uyumsuz hidrolik yağı korsunuz lastikleri bozar.patlar.
ana merkez lastikleri bitiktir patlar.ana merkezden teker merkezlerine giden borular bir şekilde zarar görür kırılır patlar.
mekanik arızalar(teker fırlaması pedal kırılması vs.)
Daha başka ekleyecek olan olabilir...
Yada şöför hatalarını bize fren patlaması olarak mı yedirdiler ?
insan aç gözlülüğü dür tek sebeb gerisi hikaye:mad:
kickbuttowski
23-12-2010, 04:49
hort edeyim bir konu ararken buldum sorunun cevabini babam eski bir kamyon soforu oldugu icin biliyorum.
soyleki; kamyonlarin bu tur kaza yapmalarinin asil sebebi asiri yuklemedir kamyon kullanirken uzun yokuslardan inmek her zaman tehlikelidir fren kullanamazsiniz kullanmamalisiniz cunku diske surten balatalar isinir ve kizarir kizaran balata ise diski tutamaz.
kamyonlardaki koruklu fren sistemini tam olarak bilmesemde olayin mantigi aynidir.
tonaj fazla olunca yokuslarda motor freni yetersiz kalir ve devir red-line i gecince fren yapmak zorundasiniz aksi takdirde 4-5 litrelik bir dizel motoru elinize almaniz isten bile degil ve eger fazla fren yaparsaniz yokusun geri kalan kismini frensiz inmek zorundasiniz.
isini iyi bilen kamyon soforleri kamyonu devirerek durdurmaya calisir deviremeyenlerde boyle insanlari bicer...
yani kisaca kamyonda fren patlamasi diye birsey yoktur o listede sayilan arizalarsa cok alakasiz seylerdir :)
hort edeyim bir konu ararken buldum sorunun cevabini babam eski bir kamyon soforu oldugu icin biliyorum.
soyleki; kamyonlarin bu tur kaza yapmalarinin asil sebebi asiri yuklemedir kamyon kullanirken uzun yokuslardan inmek her zaman tehlikelidir fren kullanamazsiniz kullanmamalisiniz cunku diske surten balatalar isinir ve kizarir kizaran balata ise diski tutamaz.
kamyonlardaki koruklu fren sistemini tam olarak bilmesemde olayin mantigi aynidir.
tonaj fazla olunca yokuslarda motor freni yetersiz kalir ve devir red-line i gecince fren yapmak zorundasiniz aksi takdirde 4-5 litrelik bir dizel motoru elinize almaniz isten bile degil ve eger fazla fren yaparsaniz yokusun geri kalan kismini frensiz inmek zorundasiniz.
isini iyi bilen kamyon soforleri kamyonu devirerek durdurmaya calisir deviremeyenlerde boyle insanlari bicer...
yani kisaca kamyonda fren patlamasi diye birsey yoktur o listede sayilan arizalarsa cok alakasiz seylerdir :)
fren patlaması denen şey apayrı birşeydir yazdıklarınla pek alakası olmayan birşeydir,
ağır vasıta fren sistemleri artık hava ile çalışan sistemler, çok eski kamyonlar vs hariç böyle hidrolik kalmadı artık öyle, hava kontrolünü yapan, ön arka sistemlerin her birine farklı hava göndermeyi sağlayan valf sistemleri bulunur.arıza veya daha fazla fren performansı isteyen sürücülerin çoğu normalde birbirinden bağımsız çalışan bu sistemi paralel bağlayıp yada iptal edip ön yada arka akslara eşit fren basıncı gönderdiği zaman sistemdeki herhangi bir kaçak bütün sistemi etkileyerek bu tip kazaların olmasına neden olur.normalde birbirinden ayrı çalışan bu sistemde, sistemin herhangi bi yerinden oluşabilecek bir kaçakta, diğer sistemler belirli basınca kadar bu kaçağa hava gönderir, eğer hala devam ediyorsa hava göndermeyi keser ve o kaçak olan sistemdeki hava bittiği zaman eğer bu frense zaten aracı hareket ettirmeyecek şekilde durdurur(çoğu zaman, farklı fren sistemine sahip olan araçlarda farklı durumlar söz konusu olur) kısaca sistemde bir kaçak olduğu zaman fren sistemindeyse özellikse eğer elemanlar düzgün çalışıyorsa zaten kamyon/çekici hareket etmez belirli bir hava basıncına yeniden sahip olana kadar
o yazıyı yazan yada söyleyen kamyoncu kimse yanlış anlatmış yada yanlış aktarılmış yüklü kamyonla inerken illaki fren yaparsın eğer hızlı inmeye başlayıp yavaşlamaya çalışırsan dediğin durum oluşur, zaten yavaş inip düşük viteslerde eğer gidiyorsan freni kullanmanda herhangi bir sakınca olmaz tabi ara ara soğutmak vs o artık yapılabilecek şeydir. yeni nesil kamyon/çekicilerin çoğunda retarder olduğundan ötürü artık çoğu fren bile kullanmıyor zaten
kickbuttowski
23-12-2010, 07:51
Hayir demek istedigim kazalarin cogu bu sekilde oluyor fazla fren yapan cekici yada kamyonun frenleri tutmamaya basliyor fren patlamasi gibi bir durum soz konusu degil. dediginiz gibi hizli girip yavaslamaya calisinca bahsettigim durum ortaya cikiyor birde cok uzun yokuslarda tonaj haddinin asilmasiyla. Yeni sistemler daha rahat tabiki ama hala bu sorun olmaktan cikmadi.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.