Orijinalini görmek için tıklayınız : B16A2'deki sorun...
Arkadaşlar stock bir VTI neden normal kullanımda(max. 3000rpm kullanıp, gaz pedalına kuş tüyüymüşcesine davranaraktan) 340-350ykr yakar ? Ve bu yolu genellikle Balçova-Bornova(bilmeyenler için yaklaşık 29-30km çevreyolu) arası çevreyolu(otoban) kullanaraktan yaptım... Hem bu kadar yakar ve yavaş gider ? Aracın full bakımları(yağ,yağ-filtresi,benzin filtresi,bujiler) yapıldı... Yorumlarınızı, tavsiyelerinizi varsa tecrübelerinizi esirgemezseniz çok sevinirim...
Saygılarımla...
TAM35GNY
18-06-2007, 19:50
Ne dedi servis?
Bujiler ve Benzin filtresi dandik orjinalleriyle değiştiricez onun dışında subap ayarına şu anda gerek yok gibi gözüküyor böyle bir deneyin dedi... Ama bujiler ve benzin filtresi tek başına bu kadar motoru öldürmez, km'de emsallerinden 100ykr daha fazla yaktırmaz gibi geliyor bana... Yani dediğim gibi aracın alt devirlerinde bir ölülük var ve mesela 2. vites 2500devirde sabitleyip gaza abanınca bir silkeleme yapıyor motor bir salak çalışıyor şu anda...
TAM35GNY
18-06-2007, 19:53
:D:DAhhh ahh ne diim...
:D:DAhhh ahh ne diim...
Kendisi kaşındı valla...:D:D
Tek tek gelin kankalar yaw :(
oksijen sensorunu bi kontrol edin isterseniz ölçümleri toleranslar dahilindemi?
ben de O2 sensöründen şüpheleniyorum fakat ilk gittiğim özel servisim aracı bilgisayara bağladığında tüm değerleri normal demişti ama tek yere güvenmek olmaz tabiki...
imkan varsa başka bi b16dan söküp takın sonuç nasıl olucak
ayrıca katalitik konvertor ne durumda tıkalımı iptalmi ? bi kontrol edin isterseniz
kat iptal, yağ-yağ filtresi, bujiler, benzin filtresi yeni değişti, motor ve egzos emisyon değerleri düzgün gözüküyor... o yüzden bana da avans, subap ya da o2 sensörü gibi geliyor... bu arada b16a2'lerin stock avansı kaç aceba ?
VteC_MaNiaC
18-06-2007, 20:14
Kat sıkıntısı olabilir .... bunun dışında debriyajda falan kaçırma olmasın
Debriyaj biraz eski evet ama o kadar büyük bir kaçırma söz konusu değil, kat. zaten yok iptal... ama böyle küçük şeyler olduğunu zannetmiyorum çünkü stock bir b16 bariz 10-12 boy açıyor rollingde ve 3.000rpm'i geçmeden nazik kullanımda 350ykr yakıyor yani kesin bir sorun söz konusu :)
oksijen sensorunu bi deneyin bence bilimyorum kat iptali nasıl yapıldı sensor eski yerine kondumu bi deneyin sonra sonuçlara bi daha bakın bence
ayrıca kompresyon ne alemde toleranslar dahilindemi, sentesi falan ne durumda 10 boy yeme garip biraz
Kompresyonuna ve o2 ye baktır.
Uğurcum..yakıt hava karışımında bi sorun olabilir gibi geliyo bana..eski sahipleri oynamışlar çünkü makinayla...
Cem nerelerdesin sen yaw bir tanıştık Aguş'un orda bir daha yüzünü göremedik :) Kompresyon normal baktırdım ona ;)
Renç zaten olay o hava/yakıt karışımda problem var zengin karışımda araç ama sebebi problemimiz :) Subap ayarları da, Avans da O2 sensörü de buna sebep olabilir... :D
orjınal avans 14 - 15 olması lazım. eger 9 falan cıakrsa sente atlamıstır
orjınal avans 14 - 15 olması lazım. eger 9 falan cıakrsa sente atlamıstır
Tolga abi de 15-16 arası demişti doğru unutmuşum... Peki sente atlamışsa çözümü nasıl olur ? Ve maliyeti ne civarda olur ?
öle nazikle gitmez bunlar hemşerim :)
şaka biyana
yağ
yağ filitresi
benzin filitresi
bujileri (KEsinlikle ORJİNAL bkr6en-11)
ve senteye bakmanı öneriyorum
Extradan oksijen sensorunu çalışan bi tane ile değiştir ( başıma geldi )
Hehe sağol Özgün'cüm... Dizelden inince böyle kullanası geliyo insanın :D Yarın sente ayarı ve o2 sensörü arayışlarına girişeyim o zaman...
yağ
yağ filitresi
benzin filitresi
bujileri (KEsinlikle ORJİNAL bkr6en-11)
hava filtresi deisti
ön takim kontrolü yaptirdim gerekli düzeltmeler yapildi.
Suan 130 YTL ye depo doluyor 100 oktan kullaniyorum.
Standart 400 km yi gecmiyor. Yari normal yari vtec ustu kullaniyorum.
suan 2. vites sonu 105 4.vites sonu 180 falan yaptim.
Kat duruyor full orjinal egsoz sadece kafa var.
Bilgisayara baglat bi belki anlasilabilir.,,
araba sökülüp yeniden toplandı sentesinde sorun olabilir
VeNoM_35
18-06-2007, 23:05
Gereği gibi gitmiyor ve fazla yakıyorsa sente atlamıştır büyük ihtimal, 2-3 diş öne alıp dene.
yağ
yağ filitresi
benzin filitresi
bujileri (KEsinlikle ORJİNAL bkr6en-11)
hava filtresi deisti
ön takim kontrolü yaptirdim gerekli düzeltmeler yapildi.
Suan 130 YTL ye depo doluyor 100 oktan kullaniyorum.
Standart 400 km yi gecmiyor. Yari normal yari vtec ustu kullaniyorum.
suan 2. vites sonu 105 4.vites sonu 180 falan yaptim.
Kat duruyor full orjinal egsoz sadece kafa var.
Bilgisayara baglat bi belki anlasilabilir.,,
oksijen sensörü arizasi bilgisayarda cikmayabilir,
yanlis degerler okusada calistigi icin ariza vermeyebilir...
Gereği gibi gitmiyor ve fazla yakıyorsa sente atlamıştır büyük ihtimal, 2-3 diş öne alıp dene.
göz karari senteye hayır,
işi bilen bir ustanin TDC'ye getirmesi gerekir...
VeNoM_35
18-06-2007, 23:23
Evet tabiki, deneme amaçlı söyledim belki düzelme olur sorunun kaynağını anlarlar en azından.
senin gibi benzer sorun yasayan bir arkadasım vardı oksijen sensoru bozulmustu seninkide oyle gorunuyor.
Mechanix
19-06-2007, 08:13
Ömer den bahsediyrsun gökhan sanırım.
TAM35GNY
19-06-2007, 10:09
......................
Ömer den bahsediyrsun gökhan sanırım.
hayır musti erdemin eski arabadan bahsediyorum.
Bence de dediğiniz gibi sente-subap ayarsızlığı ya da o2 sensörü... Gökhan abiyle görüştüm(Gökhan Aguş) p.tesi gibi ilgilenicek benimle saolsun... O zamana kadar yatırcaz biraz aslanı biraz fazla süt içiyor da :) Umarım düzeltebiliriz aracı... Çünkü hem fazla yakıp hem de gitmemesi gerçekten çok moral bozuyor...
kolay gelsin uğur..umarım duselırde yaw daha 1 1.5 ay önce golf gt yle yuruodu serkan onla... nolduki acaba??
10 boymu bu arada ??:) iiki denememısız o gun yarıstan sora:)
kolay gelsin uğur..umarım duselırde yaw daha 1 1.5 ay önce golf gt yle yuruodu serkan onla... nolduki acaba??
10 boymu bu arada ??:) iiki denememısız o gun yarıstan sora:)
lem serkan sende yer arıyon hemen haa..:D:D bu ara uğur ne oldu varmı araçla ilgili bi gelişme..
kolay gelsin uğur..umarım duselırde yaw daha 1 1.5 ay önce golf gt yle yuruodu serkan onla... nolduki acaba??
10 boymu bu arada ??:) iiki denememısız o gun yarıstan sora:)
Merak etme Serkan gene denerim seninle, beni 7-8 boy açan araç çünkü yine başka bir VTI nasılsa ;) Ama önce problemi çözmem lazım tabiki :D
lem serkan sende yer arıyon hemen haa..:D:D bu ara uğur ne oldu varmı araçla ilgili bi gelişme..
Selçuk abi görüştüm Gökhan Abi'yle yarın bakıcak araca, inşallah güzel bir şekilde toparlıcak aracı :)
olsun ya sayılmazdı ztn yok öle bizde bozuk arabayı geçmek:)
ılk dediğimolayı serkana bi sor kötu deıldı o araç...
olsun ya sayılmazdı ztn yok öle bizde bozuk arabayı geçmek:)
ılk dediğimolayı serkana bi sor kötu deıldı o araç...
Konuştuk biz zaten, yarın belli olacak neden böyle olduğu aracın... Ama sanırım büyük bir mevzu değil(inşallah)... E daha aracı tam tanımadığımı da hesaba katmakta fayda var... ;)
umarım ufak bişeydir uğur..;)
umarım ufak bişeydir uğur..;)
Umarım abi... Ak koyun kara koyun bir terslik olmazsa yarın belli olacak...
öncelikle hayırlı uğurlu olsun...allah güle güle binmek nasip etsin.....
önemli bir şey çıkacağını sanmıyorum....endişelerin yersiz bence.....
öncelikle hayırlı uğurlu olsun...allah güle güle binmek nasip etsin.....
önemli bir şey çıkacağını sanmıyorum....endişelerin yersiz bence.....
Çok teşekkürler Özdin Abi... Benim tek korkum şu anda O2 sensörü(kendisi biraz tuzlu da :()... O2 sensörü sağlamsa eminim ki Gökhan Abi benim canavarı uyandıracak...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.