PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Corsa 1.7 dti de hararet göstergesi nerede durmalı?



SkY
04-01-2011, 15:32
2003 model corsa 1.7 dti aracımda hararet göstergesinin sürekli sıfır göstermesi üzerine behr marka termostat aldım(üzerinde 85C ibaresi var) ve bunun takılması esnasında tüm soğutma sisteminin suyunu antifirizini yeniledim..şimdi daha önce kullandığım arabalarda hep hararet ibresi sabit ve yaklaşık 90 derecelerde dururdu şimdi bu arabada ibre genelde hareket halinde oluyor..yani otoban kullanımında ve soğuk havalarda 80 derecenin çok hafif altında dururken,dur kalk trafiklerde yada daha yavaş akan trafiklerde 80 derecenin hafif üzerinde duruyor..aracı rölantide ve sürekli dur kalk trafikte kullanırsam da 90 dereceye gelen ibre ile fan açıp sıcaklığı tekrar 80 derecenin hafif üzerine gelecek şekilde düşürüyor..sıcak hava ile ilgili araç içi ısıtma soğutma sorunum yok..sadece ibre doğru yerlerde mi duruyor ve 90 derecelerin altında sürekli çalışması normal midir merak ettim..yetkili servise göre normalmiş ibrenin gösterdiği sıcaklıklar..

http://img524.imageshack.us/img524/1748/img00814201012281709.jpg (http://img524.imageshack.us/i/img00814201012281709.jpg/)

burada ibre otoban ve soğuk hava kullanımında duran yerde.

http://img411.imageshack.us/img411/1460/img00796201012242258.jpg (http://img411.imageshack.us/i/img00796201012242258.jpg/)

burada da hızlı akmayan trafikte ve çok soğuk olmayan havalardaki ibrenin duruşu var..

Yogi
04-01-2011, 15:49
bende normal giderken 90 ın azıcık altı oluyor yaklaşık 87 gibi. Dur kalk trafikde 92 filan oluyor maksimum ama 80 in altı kalorıferı en sıcağa acıp yokus aşşaı viteste ınersem anca ozaman o seviyelere iniyor

senna
04-01-2011, 15:53
yanlışlık olabilir, opeller genelde biraz sıcak çalışır, üstünden kaçlık termostat çıktı bilmiyorum ama bana düşük gibi geldi sanki iyi bir ölçüm yapın derim

SkY
04-01-2011, 15:54
bende normal giderken 90 ın azıcık altı oluyor yaklaşık 87 gibi. Dur kalk trafikde 92 filan oluyor maksimum ama 80 in altı kalorıferı en sıcağa acıp yokus aşşaı viteste ınersem anca ozaman o seviyelere iniyor

80nin altına düşüşü normal demekki.bu aralar hava soğuk olduğu için hep sıcaklık max da oluyor bende onun etkisi vardır tabi..ama normal seyir halindeki duruşu biraz daha mı düşük acaba sizdekine göre..radyatör temizliği yapıyorlarmış bir sıvı verip içine sistemde dolaştırıyorlarmış onu mu yaptırsam acaba bir yerler kiraçten vs tıkanmış olabilir mi..

SkY
04-01-2011, 15:56
yanlışlık olabilir, opeller genelde biraz sıcak çalışır, üstünden kaçlık termostat çıktı bilmiyorum ama bana düşük gibi geldi sanki iyi bir ölçüm yapın derim

bozuk olan termostatta yazan değerde 85 dereceydi yenisinde de 85 derece..opel ataköy e götürdüm bu fotoları anlattım hangi zamanda ibrenin nerde durduğunu normal dediler..ama bana sanki normal kullanımda 90 dereceye yakın çalışmalı gibi geliyor..

SaBRi
04-01-2011, 16:01
aynı sıkıntıyı yaşadım bana denilen antifiriz tıkanıklık yapıyomuş temizlendi sorun geçti

Yogi
04-01-2011, 16:03
-benım normal kullanımda 87 civarı
- radyator temizliği yaparsanız mantıken daha fazla kanal temizleneceğinden motor daha soğuk çalışır
-benım dediğim 80in altına getirmek için boğaz köprüsünde sonuna kadar sıcağı açıyorum köprüyü geçtikten sonra çamlıca tepesinde 5 vitesteyken ayağımı gazdan çekip göztepe harem sapağına kadar kompresyonda inince anca o değerlere ulaşıyor. Bencede sizin arabanız biraz soğuk çalışıyor
yazılım warmı:D

SkY
04-01-2011, 16:05
aynı sıkıntıyı yaşadım bana denilen antifiriz tıkanıklık yapıyomuş temizlendi sorun geçti

ustama geçenlerde 1.3 cdti corsa gelmiş kalorifer ısıtmıyor sorunuyla radyatörü temizletmişler bahsedilen sıvıyla 50 tl gibi bir ücreti varmış sanırım onunda ,işlem sonrası araba yeni araçlar gibi çok iyi ısıtır olmuş içeriyi..şimdi bu işlemi yaptırıcam her türlü sonuçta yılların tıkanıklığı vardır illaki onlar açılsın tabi ama acaba bu işlem hararet ibresinin yerini değiştirir yada düzeltirmi acaba

SkY
04-01-2011, 16:08
-benım normal kullanımda 87 civarı
- radyator temizliği yaparsanız mantıken daha fazla kanal temizleneceğinden motor daha soğuk çalışır
-benım dediğim 80in altına getirmek için boğaz köprüsünde sonuna kadar sıcağı açıyorum köprüyü geçtikten sonra çamlıca tepesinde 5 vitesteyken ayağımı gazdan çekip göztepe harem sapağına kadar kompresyonda inince anca o değerlere ulaşıyor. Bencede sizin arabanız biraz soğuk çalışıyor
yazılım warmı:D

yazılım yok arabada 161bin kmde şu an..soğutma ile ilgili kaçak göçek vs hiç birşey yok..termostatı yetkili servisten sordum ellerinde yoktu 43 tl fiyatı varmış..aldığım termostatta opel parçacısından behr marka olunca güvendim aldım bende..hımm kıllandım şimdi acaba yetkili servisten mi alsam termostatı bekleyip

SaBRi
04-01-2011, 16:13
ustama geçenlerde 1.3 cdti corsa gelmiş kalorifer ısıtmıyor sorunuyla radyatörü temizletmişler bahsedilen sıvıyla 50 tl gibi bir ücreti varmış sanırım onunda ,işlem sonrası araba yeni araçlar gibi çok iyi ısıtır olmuş içeriyi..şimdi bu işlemi yaptırıcam her türlü sonuçta yılların tıkanıklığı vardır illaki onlar açılsın tabi ama acaba bu işlem hararet ibresinin yerini değiştirir yada düzeltirmi acaba

boş yolda 80 90 km hızlarla ilerlerken ibre altlarda duruyodu

sıkışık trafiğe girince ibre 90 lara dogru çıkıyodu ama tekrar yol açılınca ibre düşüyodu

elektrikçiye bile gittim kaçak olabilir denildi elektrikçi bişey bulamadı sonunda termostat falan sıvılar değişti sorun devam etti

en son antifiriz tıkanıklık yapıyomuş temizlendi sorun geçti ve kalorifer daha iyi ısıtıyo

SaBRi
04-01-2011, 16:14
ben yetkili servise gitmiyorum araç benzinli yazılım falan hiç bişey yok :)

SkY
04-01-2011, 16:25
boş yolda 80 90 km hızlarla ilerlerken ibre altlarda duruyodu

sıkışık trafiğe girince ibre 90 lara dogru çıkıyodu ama tekrar yol açılınca ibre düşüyodu

elektrikçiye bile gittim kaçak olabilir denildi elektrikçi bişey bulamadı sonunda termostat falan sıvılar değişti sorun devam etti

en son antifiriz tıkanıklık yapıyomuş temizlendi sorun geçti ve kalorifer daha iyi ısıtıyo

bende bir temizleteyim sonra termostatı değiştiririm olmadı yeniden

aliergun
04-01-2011, 17:15
ben zamanında 1.7 kullandım şuanda 1.3 kullanıyorum.

2 arabamında termostatı 90 dereceye ayarlıydı. serin/soğuk havalarda zorlamadan kullanırsam 80-85 derece arasında olur. Trafikte durkalk yapıyorsam yada sıkıştırıyorsam hareket halinde olduğum sürece 90 gösterir. Eğer trafikte bekliyorsam zaman zaman 92-93 e çıkar. Hemen fan çalışır 1-2 dk içinde 90 a düşer.

Bencede arabanız biraz soğuk çalışıyor.Opel motorları sıcak çalışır genelde.

SkY
04-01-2011, 17:19
ben zamanında 1.7 kullandım şuanda 1.3 kullanıyorum.

2 arabamında termostatı 90 dereceye ayarlıydı. serin/soğuk havalarda zorlamadan kullanırsam 80-85 derece arasında olur. Trafikte durkalk yapıyorsam yada sıkıştırıyorsam hareket halinde olduğum sürece 90 gösterir. Eğer trafikte bekliyorsam zaman zaman 92-93 e çıkar. Hemen fan çalışır 1-2 dk içinde 90 a düşer.

Bencede arabanız biraz soğuk çalışıyor.Opel motorları sıcak çalışır genelde.

şimdi trafikte dur kalk yaparken yada rölantide bir süre çalışırken 90 dereceyi çok az geçiyor sıcaklık ve hemen fan çalışmaya başlıyor..bu noktada aynı sizinkiyle ama takıldığım nokta soğuk havada hızlı trafikte giderken 80nin hemen üzerinde durması garip geliyor bana..

aliergun
04-01-2011, 17:52
e hava bu ara oldukça soğuk. Siz hareket halindeyken, soğuk hava fanın açık halinden daha çok soğutabiliyor.
bu noktada sıkıntı yok:)

S.Özeren
04-01-2011, 17:54
eski corsa c'mde uzun yolda sıfıra düşüyordu :D

Ozzy45
04-01-2011, 17:57
Bizim araçtada bu olay var şuan sürekli hareket halinde sordugumda termostat müşürü gibi birşeyin arızalandıgını onun değişmesi gerektigi soylemişlerdi. hatta araba 100 dereceye geliodu gaza basıyodum 90 altına iniyodu bildigin devir saati ibresi gibi :D

SkY
04-01-2011, 17:59
e hava bu ara oldukça soğuk. Siz hareket halindeyken, soğuk hava fanın açık halinden daha çok soğutabiliyor.
bu noktada sıkıntı yok:)

evet bir de kaloriferi sürekli sıcakta çalıştırınca ısınmıyor motorlar.


eski corsa c'mde uzun yolda sıfıra düşüyordu :D

bendeki eski termostatta öyle oluyordu hareket halinde hava biraz da soğuk olunca nerdeyse en dibe iniyordu ibresi..:)

oğuzk
04-01-2011, 19:19
Hava soğuk olduğu için olabilir.

1.3 comboyla yazın gölbaşına giderken 95+yı gördüm :D

Bu havalarda devirli kullanmayınca 80'e gelmiyor bile :)

SkY
05-01-2011, 10:09
Hava soğuk olduğu için olabilir.

1.3 comboyla yazın gölbaşına giderken 95+yı gördüm :D

Bu havalarda devirli kullanmayınca 80'e gelmiyor bile :)

devirli kullanımda 85 -90 derecelere çıkıyor ama dediğin gibi sabit süratle soğuk havada 80 civarında geziniyor..
şu radyatör temizlik işini yapayım eğer hala bir toparlama olmazsa yeniden servisten bir termostat almayı düşünüyorum

SkY
08-01-2011, 15:51
evet bugün opel odak yetkili servisten orjinal termostatı aldım üzerinde 89 derece yazıyor bunun..taktırdım ve kulandıktan sonra artık düzeldiğini düşünüyorum.hızlı ve akan trafikte 90 derecenin hemen alt kısmında ibre duruyor ve sanırım olması gereken yerde bu..

http://img407.imageshack.us/img407/9027/img00839201101081554.jpg (http://img407.imageshack.us/i/img00839201101081554.jpg/)

http://img814.imageshack.us/img814/935/img00840201101081557.jpg (http://img814.imageshack.us/i/img00840201101081557.jpg/)

Yogi
09-01-2011, 12:34
aramıza hoşgeldin:D
eski çıkardığın termostatı nerden we kaça almıştın öğrenebilirmiym teşekkürler

SkY
09-01-2011, 22:46
aramıza hoşgeldin:D
eski çıkardığın termostatı nerden we kaça almıştın öğrenebilirmiym teşekkürler

eski termostat 85Clikmiş aksaray cihan otodan 30 tl ye alınmıştı,yenisi 89Clik opel odaktan 42 tl ye aldım

Yogi
10-01-2011, 08:16
acaba yazın 85 lik kullanmamızın bi faydası olurmu_?

SkY
10-01-2011, 08:20
acaba yazın 85 lik kullanmamızın bi faydası olurmu_?

ben bir yazı önceki fotolarda görünen şekilde geçirdim harareti yani max 82-83 derecelerde gibiydi ibre ama bence normali yani orjinali neyse o şekilde devam etmenin bir sorun olacağını düşünmüyorum..ama bir zararıda olmaz heralde neden olsun.