Orijinalini görmek için tıklayınız : 4 gündür çekişi düştü
BATAK-RC
04-01-2011, 20:22
merhaba aracım transit 2200 130 hp 4 gündür farkedilir derecede çekişi düştü. araba çok isteksiz hızlanıyor eskiden 2 de gaza yüklenince hemen tekerler sarardı şimdi eskiyle alakası yok:soru: arabanın sesinde de sanki bi boğukluk bi sert çalışma sesi var ama bu fazla değil. acaba niye yapar bunu araba 63 binde. 1 ay önce serviste egr valfi değişti servisten geldiğinde araç çok iyiydi ama 4 gündür sürekli böyle. acaba turbo'damı bişey vardır sizin fikriniz nedir ?
hddsheriff
04-01-2011, 20:25
mazot kötü olabilir
halilkarakas
04-01-2011, 20:34
turbodan dolayıdır...bi kontrol ettirin
enjektörlerden olabilir mi ?
duman vs atıyormu, sesi daha iyi tarif edebilirmisin gaza basışınla artıyormu ıslık vs varmı
bendede benzer sorunlar olustu goturdum servıse hıcbısey yok mevsıme bagladık:)
bendede vardı aynı sorun gaz yemiyor isteksizdi yokuşlarda yıgılıyordu 2 enjektörüm tıkalı çıkmıştı temizlettim teste tabi tuttuk sorun yok şuan hala 20 bin km fln oldu yaptıralı:D
BATAK-RC
04-01-2011, 21:07
seste ıslık yok sadece böyle baygın biraz boğuk çıkıyo ama abartı sayılacak düzeyde değil duman da yok galiba sorun enjektör olabilir. böyle artarak değil de birden böyle oldu araç. normalde 2'deyken gaza yüklenince sarardı şimdi alakası yok
turbo ile motor arasındaki borulardan birinde kaçak gevşeklik falan olabilirmi acaba....
BATAK-RC
04-01-2011, 21:18
ben turbo'dan şüpheleniyorum çünkü rölantide felan bi bozukluk yok gaza yüklenince tam turboyu açıp güçlü bi şekilde çekecekken şimdi ileri atılmıyo ama turbodan gelen bi seste yok :/
inş. mühim bişey çıkmaz :)
ufak bir yerden kaçak olsa bile yapabilir .. veya yakıtın kötüde olabilir .. öncelikle kaçak varmı herhangi bir yerde diye bakabilirsin
MuratGürakan
04-01-2011, 21:42
bence bi yerde kaçak var. turbodan emmeye kadarki boruları kontrol ettirin.
egeturbo
04-01-2011, 22:09
yağ dumanı ve kokusu yoksa turbodan olmayabilir üzerinde elektronik wastegate olan modelden ise beyinin değişmesi gerekebilir
BATAK-RC
05-01-2011, 21:28
bugün bilgisayara bağladılar bi sorun çıkmadı :beuj:
Havadebimetresi ağrızalı olabilir..
Genelliklede bilgisayarda arıza göstermez..
kat dolmuş olmasın ? Dİzel de başa gelen sorunlardan ?
By_HaNNibaLL
05-01-2011, 22:19
yağ dumanı ve kokusu yoksa turbodan olmayabilir üzerinde elektronik wastegate olan modelden ise beyinin değişmesi gerekebilir
Ne bicim turbocusun olum sen :D
normal devirdede fark varmi yoksa sadece turboya geçtiğinde aracin şaha kalkmasinda mi sorun var yoksa alt devirlerdede bahsettiğiniz yığılma varmi?
BATAK-RC
05-01-2011, 22:53
:D normal devirlerde sorun yok sadece turboya geçtiği zaman çekişi düşük
BATAK-RC
05-01-2011, 22:55
kat dolmuş olmasın ? Dİzel de başa gelen sorunlardan ?
kat dolsa yavaş yavaş belli ederdi böyle birden bire olmazdı diye tahmin ediyorum
mechanıcer
05-01-2011, 22:57
ıntercooler emıs borularını kontrol ettır hergun basıma cok sık gelıyor bu sıkayet borularda yarık oluyor.. kısıtılı performans arızası meydana gelıyor.
mechanıcer
05-01-2011, 22:59
bırde DPF varmı aracta ?
Filtre cok sık degistirmiyorsan debimetre olabilir.
Bu degilse enjektör, carbon clean, manifold temizligi yaptır derim cok faydasını görürsün.
BATAK-RC
05-01-2011, 23:06
bırde DPF varmı aracta ?
bunu hiç bilmiyorum ama kurumu temizleyen bi sistem olduğunu biliyorum hatta motoru kapattıktan sonra sesi duyuluyo
mechanıcer
05-01-2011, 23:11
bunu hiç bilmiyorum ama kurumu temizleyen bi sistem olduğunu biliyorum hatta motoru kapattıktan sonra sesi duyuluyo
bu sıstem tıkanmaya basladıgında bu tarrz belırtıler verır var ıse uyarı lambası yakar eger bu sıstemle ılgılı bır ıslem yapılırsa motor kontrol unıtesı guncel software vaersa servıste guncellenmelıdır. ıntercooler boruların saglamsa 15 dk sen otobanda sabıt gazda yuru 3500 d falan ıı gelır dpf ıcın :D
ozgurgum80
05-01-2011, 23:16
mazot filtresi ,hava akış metresine baktır ön ce derim, daha sonra enjektörler turbo ve son olarak mazot pompa sının ne kadar mazot pompalayabildiği önemli ,büyük ihtimal enjektör araparçalarında problem olabilir.
<<buğra>>
07-01-2011, 04:54
Konu kirliliği olmaması için burada sormak istiyorum.
Turbo selenoid valf arızası verdi, değiştirdik arıza hala yanıyor, sildirmek mi lazım?
Turbo ara ara devreye girmiyor ve emme hava kanalı arızası da verdi.
Aynı zamanda yüksek devirde ıslık sesi almaya başladım.
Emme hava kanalına nerede baktırabilirim?
bunlardan sonra enjektör temizliği ve carbon clean yapacak yer arıyorum.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.