Orijinalini görmek için tıklayınız : turbo projesinde kullanmaya beyin sorusu?
arkadaşlar bu beyin turbo ıcın uygunmudur bıldıgınız yardımlarınızı beklıyorum
Megasquirt V2 ECU
Maxiboost
06-01-2011, 01:28
Projenlede alakali biraz. Belki daha uygun cihazlar isini gorebilir. Motorumu komple yapicam vs diyorsan daha uyguna bulunmasi zor standalone oldugu icin.
Projenlede alakali biraz. Belki daha uygun cihazlar isini gorebilir. Motorumu komple yapicam vs diyorsan daha uyguna bulunmasi zor standalone oldugu icin.
yok stock motora 0.3-0.4 düsünüyoruz ama bu işimizi görürmü fiyat oalrak iyimi daha uygunu olurmu??
Engin bizim caminin imamı uygun paraya okuyo üflüyo hiç kırılmıyo avans filan vurmuo haberin olsun :D
Daha uygunu olmaz sanmıyorum. İşini görür senin aracında aynı beyini kullananlar oldu. Hatta MS1 ile yaptılar. Bu MS2. He çok fark varmı. Pek yok ama bu beyin daha iyi. Harness yapılması lazım. Yada boş 106gti beyni lazım sana bu beyin onun içine koyulacak. Tak çalıştır hale getirilecek. Ama genede biraz takılma sırasında işi var. Daha güçlü 106'lar üstündede kullandılar 0.3 - 0.4 bardan bişi olmaz.
Daha uygunu olmaz sanmıyorum. İşini görür senin aracında aynı beyini kullananlar oldu. Hatta MS1 ile yaptılar. Bu MS2. He çok fark varmı. Pek yok ama bu beyin daha iyi. Harness yapılması lazım. Yada boş 106gti beyni lazım sana bu beyin onun içine koyulacak. Tak çalıştır hale getirilecek. Ama genede biraz takılma sırasında işi var. Daha güçlü 106'lar üstündede kullandılar 0.3 - 0.4 bardan bişi olmaz.
o zaman işimize yarıcak demektir süper...
işimizi görürse bu uygun bence stock motora düşünüyoruz ama ilerliyebilirizde piston vs duruma göre bu beyın ılerdede görürmü işimizi 106 beynı buluruz su an var zaten vts nın kendı beynıde olmadı ondan faydalanırız dıyorum kırılmasın dıye 03.04 var dedım 0.5 olurmu bılmıyorum piston alsak nasıl olur kola gerek olurmu?...
Maxiboost
06-01-2011, 01:50
yok stock motora 0.3-0.4 düsünüyoruz ama bu işimizi görürmü fiyat oalrak iyimi daha uygunu olurmu??
Fiyat olarak fena degil tabi komple montajlanmis calisir halde teslim ediyorsa. Ufak tefek problemler cikarabilen bir ecu. Eger ugrasmayi seviyorsan alip kurcalayabilirsin. Aracina gore bir harness yapman gerekecek extradan. yaptirmaya kalksan 200-250 tl alirlar tahminim. Belki daha ugunada yaparlar. Stock motora 0.3 0.4 basacaksan Zorlamayacaksan safc, afc tarzi urunlerde isini gorur bence hele ki maliyet onemliyse.
Fiyat olarak fena degil tabi komple montajlanmis calisir halde teslim ediyorsa. Ufak tefek problemler cikarabilen bir ecu. Eger ugrasmayi seviyorsan alip kurcalayabilirsin. Aracina gore bir harness yapman gerekecek extradan. yaptirmaya kalksan 200-250 tl alirlar tahminim. Belki daha ugunada yaparlar. Stock motora 0.3 0.4 basacaksan Zorlamayacaksan safc, afc tarzi urunlerde isini gorur bence hele ki maliyet onemliyse.
SAFC felan gene nerden baksan 200 tl tutacak. Minicik ayark ekranında zorlanmaktansa MS2 bile olsa standalone ile uzaktan yakından alakası olmaz. Bence hiç önermemek bile gerekiyor SAFC tarzı oyuncakları.
Fiyat olarak fena degil tabi komple montajlanmis calisir halde teslim ediyorsa. Ufak tefek problemler cikarabilen bir ecu. Eger ugrasmayi seviyorsan alip kurcalayabilirsin. Aracina gore bir harness yapman gerekecek extradan. yaptirmaya kalksan 200-250 tl alirlar tahminim. Belki daha ugunada yaparlar. Stock motora 0.3 0.4 basacaksan Zorlamayacaksan safc, afc tarzi urunlerde isini gorur bence hele ki maliyet onemliyse.
safc den daha mantıklı gibi geldi sankı beyın hem ilerde de işimize yarar gıbı duruyor piston kol ps gibi eklemelerde harness için ömer usta ya aıt işin elektronik kısmı :)
Maxiboost
06-01-2011, 10:03
SAFC felan gene nerden baksan 200 tl tutacak. Minicik ayark ekranında zorlanmaktansa MS2 bile olsa standalone ile uzaktan yakından alakası olmaz. Bence hiç önermemek bile gerekiyor SAFC tarzı oyuncakları.
Alakasi olmaz tabi ama adam icin maliyet cok onemliyse 0.3 0.4 basacaksa 400tl buyuk bir fark ve + harness vs gibi dertleri yok. Yukarida yazdim ztn motora vs girilmesi planlaniyorsa en uygun fiyatli standalone unite.
arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler allah zihin acıklığı versin hepinize :) peki stock motorda 0.5 bar sıkıntır yaratırmı?
Yaratmaz dersek 0.5 bar basıp motoru kırarsan hesap sormayacaksan yaratmaz..:)
O iş tamamen motorunun kondüsyonuna bağlı. Eğer sekmanlar zaten halihazırda yağ kaçırıyorsa yukarıya kaç bar bastığının bir önemi kalmaz. Ama yok motor kompresyon değerleri iyiyse sorun yaratma ihtimali az.
VTS motorundan bahsediyorsak, ve böyle bir projeye girecekseniz bence piston alıp öyle basın. O motorlar için üretilmiş envai çeşit kompresyon değerine sahip forged piston zaten var. Gereksiz risk almaya gerek yok bence. Zira 03 ile başladınız 24 saat içerisinde 05 e çıktınız bile. Taktıktan sonra 05 ile kırılmayınca da 07 ile kırılırmı acaba diye düşünecek belki deneyecek hatta turboyu büyütmeye kalkacaksınız. Ve defalarca çeşitli örneklerde görüldüğü gibi sonunda motoru kırana kadar bu döngü devam edecek. ence eğer paranız çok değilse piston alarak başlayın o işe.. Çoksa ve kır dök toparla işlerini seviyorsanız bence 0.7 ile bile kırılmaz o motor.. Hatta direk 1 bar ile başlayın işe.. :)
Ahanda işkemden sallamak diye de buna denir..
Yaratmaz dersek 0.5 bar basıp motoru kırarsan hesap sormayacaksan yaratmaz..:)
O iş tamamen motorunun kondüsyonuna bağlı. Eğer sekmanlar zaten halihazırda yağ kaçırıyorsa yukarıya kaç bar bastığının bir önemi kalmaz. Ama yok motor kompresyon değerleri iyiyse sorun yaratma ihtimali az.
VTS motorundan bahsediyorsak, ve böyle bir projeye girecekseniz bence piston alıp öyle basın. O motorlar için üretilmiş envai çeşit kompresyon değerine sahip forged piston zaten var. Gereksiz risk almaya gerek yok bence. Zira 03 ile başladınız 24 saat içerisinde 05 e çıktınız bile. Taktıktan sonra 05 ile kırılmayınca da 07 ile kırılırmı acaba diye düşünecek belki deneyecek hatta turboyu büyütmeye kalkacaksınız. Ve defalarca çeşitli örneklerde görüldüğü gibi sonunda motoru kırana kadar bu döngü devam edecek. ence eğer paranız çok değilse piston alarak başlayın o işe.. Çoksa ve kır dök toparla işlerini seviyorsanız bence 0.7 ile bile kırılmaz o motor.. Hatta direk 1 bar ile başlayın işe.. :)
Ahanda işkemden sallamak diye de buna denir..
haklısın hocam ilk önce motor kompresyon oranlarını ölçtürmemizde lazim tabiki benimki sadece bir soruydu yoksa stock motora0,5 barın büyük bı bar oldugunu bılıyorum ama kendi kolları kaldırıcaksa en azından senınde degıgın gıbı güzel bi pistonla olabılır bu iş;)
Yoo 0.5 bar büyük falan değil. Çoğu motorda doğru setup ile o basınç altında sorunsuz çalışır. Ama riske gerek yok. Zira upgrade potansiyeli büyük :)
Avantaj şu, o motor için envai çeşit piston var ve öyle çok pahalı olmadığı gibi direk türkiyeden satın alabiliyorsun. Büyük bir avantaj. He yok ben pisona para harcamak istemiyorum diyorsan decompression plate kestir kompresyonu düşür öyle bas.
SU AN COK PARA HARCAMA GIBI Bİ LÜKSÜMÜZ YOK TABİ AZ MALIYETLE GÜZEL Bİ İŞ OLSUN İSTİYORUM BEN ZORLAMAYA ZATEN GEREK YOK DEDIGINZ GIBI ''decompression plate '' SÖZCÜĞÜNÜ BİRAZ DAHA ACARMISINIZ?
SU AN COK PARA HARCAMA GIBI Bİ LÜKSÜMÜZ YOK TABİ AZ MALIYETLE GÜZEL Bİ İŞ OLSUN İSTİYORUM BEN ZORLAMAYA ZATEN GEREK YOK DEDIGINZ GIBI ''decompression plate '' SÖZCÜĞÜNÜ BİRAZ DAHA ACARMISINIZ?
Contayı kalınlaştır sıkıştırmayı düşür demek istedi Mertol abi :)
Böylece kırılma ihtimalini azaltırsın stock internallerle
kompresyonu düşürüncede pek bi verim alamayız sanki en güzeli dedğiniz gibi piston almak wiseco olabılır sıkıstırma oranı kac olmalı ve kolları değiştirmeye gerek kalırmı??
boosted_pug
06-01-2011, 18:12
kompresyonu düşürüncede pek bi verim alamayız sanki en güzeli dedğiniz gibi piston almak wiseco olabılır sıkıstırma oranı kac olmalı ve kolları değiştirmeye gerek kalırmı??
:)
kompresyonu zaten düşürmen gerekli piston taktığındada kompresyonu düşürüyosun araya kalın conta koyduğundada düşürmüş oluyosun verim alınmaz değil yani
ama araya conta koyup gt35 le 2.5 bar basamazsın :D eğer bu fikirde sabitsen yani ben motoru çok zorlamam hafta sonu roll yaparım 0.5 0.6 basarım dersen sıkıştırmayı düşürüp kullanabilirsin yok hergün binerim kısa kısa basarım otobana çıkar 240 çevirir uzunda milletin peşine düşerim dersen ozaman kesinlikle piston alman gerekli
250hp ye kadar kol değiştirmene gerek yok bildiğim en az 10 araba war
orj. piston 0.7 de segman kanalını kırıyo bilgin olsun
orj debriyaj 0.7 civarında 10. denemede sıyırmaya başlar
1 bar üzerinde orjinal emme manifoldu patlar !
1 bar üzerinde difransiyel kovandan döner kaynatmak ve pim çakmak gerekli
300 hp de akisler ve şanzıman kırılmaya başlıyo
bu sölediklerim tdo4 ün flow u için geçerli daha büyük bi turbo takarsan çok daha çabuk kırarsın
megasquirt II v3.0 la yürüyen 4 araba yaptım hatta 2 tanesi ilk ms1 olarak bana geldi sonradan ms2 ye çevirdim gayet güzel sonuçlar ortaya çıkıyo gayet memnun kalırsın istersen sıfırdan tesisat çekersin istersen hurda bi beynin içine tak çalıştır şeklinde takabilirsin
turbo yada ms le ilgili daha fazla detay isterseniz pm atabilirsiniz
peki düşük sıkıştırma piston ve td04 ile 0.7 0.8 bar civarında ne kadar güçler alınabilir yada şöyle sorayım bu güne yapılmış işte bu diyebileceğimiz soft olarak yapılmıs canlı örnekler varsa setuplarını yazabilirsiniz 106gtı ve turbo konusunu bende cok merak ediyorum
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.