Orijinalini görmek için tıklayınız : Maf ===> Map
Selam.
Aracımda MAF okuyucusu var, greddy e-manage ultimate ile bunun iptal edilebildiği yazıyor nette yurtdışı forumlarda. Bende de greddy ultimate var.
Yalnız, genel kanı MAF ı iptal edip MAP'a dönünce aracın düzgün çalışmadığı, çok aşırı yaktığı vs yönünde. O yüzden yurtdışı forumlardaki arkadaşlarım bana MAF'ı büyütmemi söyledi, yani mesela benim mazdamın maf'ı 1.5-1.8ler için, bana git MPV'nin V6 sının MAF'ını tak dediler. Ben de bunun mantığını anlamadım, sonuçta bu bir okuyucu değil mi? Bu nasıl büyür ki?
Ayrıca MAF'a piggy back girerek MAP'a dönülüyormuş Ultimate'te, yani iki sensör de üzerinde oluyor fakat beyin MAF'tan okuduğunu sanarken aslında MAP'tan okuyormuş.
Nasıl yapcaz?
benim anladığım ultimate ecu da direk gerçek map girişi yok ?
o şekildeki aslında uydurma dönüşüm tavsiye edilmez, çünkü araya bir çevirici takılarak beyin kandırılıyor, zaten o yüzden verim alınamıyordur, çok yakma falan ondandır.
maf yerine map takmak , elma yerine armut takmak gibi birşey oluyor
aslında elma yerine daha büyük elma takmak lazım .
çünkü maf ile map ın çıkış voltaj eğrileri ve okuma farklılıkları var
en basitinden maf havanın kütlesini okur, map hava basıncını
burada neden iyi bir çözüm olmadığı tartışıldı, okudunuzmu?
özellikle merrusenin yazıları.
http://www.techturkey.com/forum/isletim-sistemleri/69403-aem-fic-ile-mafli-araci-map-ile-yurutme-sorunsali.html
son olarak, her sensörün bir okuyabildiği limitler vardır
sizin aracınızdaki maf sensörü (atıyorum) 0-100 kg/sn havanın kütlesini okuyordur,
sonradan taktığınız (gene atıyorum) 0-280 kg/sn hava okuyor olabilir .
o yüzden daha büyüğünü tak derler.
Tabi ondan sonra ecu, yeni sensöre göre scale edilir.
o zaman en büyüğünü takalım ?
ama doğru olan limitler içerisinde olandır.
aracın orjinaline en büyük maf takılmış olsa en başta
normalde 80kg/sn hava çekebilen motorumuz var diyelim
geriye kalan 280-80 = 200 kg/sn olan maf scalamız hiç kullanılmayacak
okuma çok dar alanda yapılacağından, hassasiyet düşecek
sonuçta bu sensörlerin çıkışları genelde 0 -5 volta aralığında.
aynı, gereksiz yere
dünyanın en büyük enjektörlerini
dünyanın en büyük intercoolerını
dünyanın en büyük turbosunu takmak,
sonrada olumsuzluklarına katlanmak gibi
Maxi abi bu scale kalibrasyon gibi birşey dimi? Nasıl yapılıyor merak ettim birazcık bilgi verebilirmisin? :)
scale = ölçeklendirme.
Normalde bir tablo var. 1 V ta bu kadar benzin 2 V ta bu kadar benzin diye. MAF ı değiştirdiğiniz zaman bu tablo yalan oluyor. Yeni taktığınız MAF ın özelliklerine göre bu işi yeniden yapmanız lazım. Yani ölçeklendirmeniz lazım.
bende ems takmadığınız sürece Mafi ptal etmeyin Blow Tru yapabilirsin daha büyük bir maf ile turbonun Bastığı yere bağlayabilirsin düşüncesindeyim
NOt: O aptal Maf klapeli değilse :)
bazilari ise maf in icinden gecen havayi ölctügü kabi degistiriyor. bu sekilde hesapliyarakta olsa en azindan giren hava ölcüle biliyor.
Eğer daha büyük çaplı bir borunun içine koyarsanız ölçülen flow değişir ama onu hsaplamanız neredeyse imkansız. Dahası uğraşmaya değmez.
Eğer daha büyük çaplı bir borunun içine koyarsanız ölçülen flow değişir ama onu hsaplamanız neredeyse imkansız. Dahası uğraşmaya değmez.
loggger ile güzel bir Excel tablom var istermisin :D
eski capi giriyorsn yeni çaı giriyorsun biraz log alıyorsun düzelmeleri yakın derecede söylüyor oda tune de yardımcı oluyor
Güzelmiş. Eğer işime yarayacak olursa şişiririm kafanı.
Herkese teşekkür ediyorum.
Şimdi, o konuyu inceledim, bu arada bu konuyu açmadan önce aramaya maf map vs yazdım çıkmadı. Giren hava kütlesini hava/yakıt oranına böldüğümüzde ortaya yanma odasına o anda girecek benzin çıkacaktır, bu orada da yazıldığı gibi bilinen bir şey. Ben de maftan yanayım. Fakat, bir MAF nasıl iyileştirilir bunu bilmiyorum. Standart filtre hortumuna daha büyük bir mazdanın MAF ını mı takayım, yoksa akışkanlar mekaniğinin bütün nimetlerini kullanarak hortum çapıyla mı oynayayım. Hortumla çok fazla oynamak istemiyorum, akış hızını basıncını vs. düşürürüm diye, direk mazdanın daha büyük kocaman bir motorunun (benim kocaman motor anlayışım V6) MAFını alıp takayım mı, ya da bana önerebileceğiniz bir MAf var mı...
Aracımın üzerine eklenen/değişen parçalar fazla biraz, ama atmosferik 1839 cc motordan 195-200 hp arası güç bekliyoruz 7600-7700 devirler de limitör olacak, emme headers, filtre green, heatshield var, CAI var, ayrıca filtre odası ve filtrenin manifolda kadar olan kısmında ısı yalıtımı var, 60 lık TB var. Emme böyle, ne yapayım?
biraz araştırdım, gaz kelebeğim 60 mm olduğu için en uygun ölçünün 60 mm olması gerektiğini düşünüyorum. 92 model ford explorer 4.0 ların MAF'ı 60 mm imiş, yani borusu işime yarayacak genişlikte, sensörü ise daha büyük. Bulabilirsem alıcam.
Çok farklı konulardan bahsediyoruz. Eğer MAF ın takılı olduğu borudan öncesi ve sonrası aynı çapta olacaksa ve bu değişiklik sonrası doğru ölçüm yapacak şekilde yeniden ölçeklendirebilecekseniz o zman boru çapı değiştirilebilir. Ama bunu yaptığınızda ölçülen değerden hiçbir zaman emin olamayacaksınız. O nedenle ben olsam bu yolu tercih etmezdim. Daha büyük değerleri ölçebilen bir MAF alıp kullanmak her zaman doğru olanı.
Direk mazdanın kocaman bir motorunun olması gerekmiyor. Subaruların MAF ları falan zaten o güce karşılık gelecek hava flowunu zaten ölçebiliyor.
Kelebeğin çapı ile boru çapında doğrudan ilişkilendirme kurmayın bence. Kelebek çapı throttle response ile alakalı daha çok. Tabiki kelebeğin çıkışı geniş alana açılıyorsa daha iyi. O nedenle zaten üreticiler kelebeği manifoltun üzerinde falan konumlandırıyorlar ancak, kelebek sonrasında zaten hava manifoltun bekleme kabında toplanıyor. Runnerların çapına dikkat ederseniz daha dar olduğunu görürsünüz. Dolayısı ile her şartta biriken havanın kullanımı sözkonusu. Kelebek çapına bu manada pek takılmaya gerek yok. Şunu söylemeye çalışıyorum; kelebek çapı önemsiz değil. Önemli, ama ölçüm ile ilişkili değil.
Peki diyelim ben bu explorer ya da subaru mafını aldım, bunu mazdanın tesisatına direk kabloları kesip orjinal mafı çıkarıp aynı kablolara bu mafı bağlamak(doğru yerlere tabi) suretiyle yapabilirmiyiz? Bir de benim bekleme kabım yok, gerçi önemli de değil 4 e ayrılıyor zaten hemen arkasından.
Anladığım kadarıyla filtre boru/hortumuyla oynayabiliyoruz yeni alacağımız maf'a göre fakat bunların hepsinin aynı genişlikte olması gerekiyor gaz kelebeğine kadar, öyle mi?
punto_multijet
07-01-2011, 13:43
kabloları dogru yerlere bagladıktan snra kullanabilirsin bildigim akdarıyla. bende Bravo HGT de subaru mafına geciyorum mesela
Evet üstatlar mekanikten anlıyoruz ama gel gelelim bu maf değişimi çok elektriksel bir konu. Yıllarca debimetre sorunu çekti bu Türk halkı, itildi kakıldı serviste cebinden son kuruşuna kadar aldılar, yenisi için. Peki bu mafı böle değiştirmek ve verim almak bu denli kolaymıydı??
İşin şakası bir yana, bu maf değişikliğini araç nasıl algılayacak? mafı seçerken BOSCH sa gene aynı markayımı seçmek iyidir?
punto_multijet
07-01-2011, 14:12
Evet üstatlar mekanikten anlıyoruz ama gel gelelim bu maf değişimi çok elektriksel bir konu. Yıllarca debimetre sorunu çekti bu Türk halkı, itildi kakıldı serviste cebinden son kuruşuna kadar aldılar, yenisi için. Peki bu mafı böle değiştirmek ve verim almak bu denli kolaymıydı??
İşin şakası bir yana, bu maf değişikliğini araç nasıl algılayacak? mafı seçerken BOSCH sa gene aynı markayımı seçmek iyidir?
Tako resimde de gözüktüğü gibi aslında aynı marka olayı değil.
aşağıdaki resimde boschun 5 farklı modelinin grafiği var. Voltaj aralıgı belli 0-5v hepsi aynı sekilde calısıyo tek fark bu aralıkta kimisi 200kg/h, kimisi 1000kg/h olcuyor. Aynı flow için farklı maflar farklı voltaj üretiyolar. ee sen baska takınca beyin diyelim ki 640kg/h lik debiye ayarlı ve varsayalım ki 2v geldiğinde beyin diyo ki 300kg/h hava geliyor. Ee sen baska maf taktın daha buyuk mesela aynı flowda bu sefer belkide 1.5v deger gondercek. Bunu algılayan beyin kendindeki haritada 1.5v a karsılık gelen flow a gore iş yapıcak ama aslında yanlıs olucak.
Belki karısık olmus olabilir ama debimetreyi değiştirdikten snra boschta olsa baska markada olsa yeniden ayarlanması gerekecek.
http://img28.imageshack.us/img28/8940/mafuv.jpg
millet
heralde yazılanları okumuyorsunuz yada ??
maf değiştirmek oyuncak değil
hele maf yerine map takmaya çalışmak tam delilik gibi birşey
orjinal MAF yerine daha büyük olanı takarsan,
ecu içerisindeki maf voltaj karşılığı -> hava debisi değerlerinide değiştirmen lazım
öyle onu sök hadi bunu tak , canım sıkıldı şimdide bunu takayım bari ... yok öyle birşey
örnek:
eski MAF sensörü :
diyelim 100gr/sn hava geçerken, MAF çıkış voltajı 1 volt
Yeni (büyük) maf sensörü:
100gr/sn hava geçerken, MAF çıkış voltajı 0.6 volt
ee ne olacak şimdi?
millet
heralde yazılanları okumuyorsunuz yada ??
maf değiştirmek oyuncak değil
hele maf yerine map takmaya çalışmak tam delilik gibi birşey
orjinal MAF yerine daha büyük olanı takarsan,
ecu içerisindeki maf voltaj karşılığı -> hava debisi değerlerinide değiştirmen lazım
öyle onu sök hadi bunu tak , canım sıkıldı şimdide bunu takayım bari ... yok öyle birşey
örnek:
eski MAF sensörü :
diyelim 100gr/sn hava geçerken, MAF çıkış voltajı 1 volt
Yeni (büyük) maf sensörü:
100gr/sn hava geçerken, MAF çıkış voltajı 0.6 volt
ee ne olacak şimdi?
zaten buraya kadar tamam :D
onu bizlerde anladık. voltaj değeri ters orantılı olarak değişim gösterecektir mafın büyümesi yada küçülmesinle. Ancak skala oluştu vs sonra ne yapacağız?
punto_multijet
07-01-2011, 14:25
afr ye gore maf voltaj/ rpm tablosunu duzenleyebilirsin mesela log alarak
punto_multijet
07-01-2011, 14:34
mesela yeni maf takıp ayar yapabileceğin ornek tablo
http://img703.imageshack.us/img703/2362/mafz.jpg
mesajımda yazıyor ya :D
orjinal MAF yerine daha büyük olanı takarsan,
ecu içerisindeki maf voltaj karşılığı -> hava debisi değerlerinide değiştirmen lazım
Peki diyelim ben bu explorer ya da subaru mafını aldım, bunu mazdanın tesisatına direk kabloları kesip orjinal mafı çıkarıp aynı kablolara bu mafı bağlamak(doğru yerlere tabi) suretiyle yapabilirmiyiz? Bir de benim bekleme kabım yok, gerçi önemli de değil 4 e ayrılıyor zaten hemen arkasından.
Anladığım kadarıyla filtre boru/hortumuyla oynayabiliyoruz yeni alacağımız maf'a göre fakat bunların hepsinin aynı genişlikte olması gerekiyor gaz kelebeğine kadar, öyle mi?
Bekleme kabı denilen şey tüm manifoltlarda var. Hani 4 silindirin emme portuna giden runnerların bağlı olduğu en alttaki geniş boru var ya, işte ona bekleme kabı deniyor. Birde hava filitresinden hemen sonra olan rezonatör kabı var. Genelde bununla karıştırılıyor.
Öyle bir kural yok. Ancak eğer kelebekten daha dar bir boru ile taşırsan flowu kendin düşürmüş olursun. Aynı ya da daha geniş olabilir.
zaten buraya kadar tamam :D
onu bizlerde anladık. voltaj değeri ters orantılı olarak değişim gösterecektir mafın büyümesi yada küçülmesinle. Ancak skala oluştu vs sonra ne yapacağız?
Hiçbirşey. MAF ı değiştirdikten sonra eğer arabanın kendi ECU suna müdahale edip yeni taktığın MAF a göre bir skalayı değiştireceksin o kadar. Eğer yok arabanın ECU suna erişemiyorsan o zaman FIC gibi bir piggyback takıp MAF ı onun üzerinden scale edeceksin. Hepsi bu. Zaten burada konuşulan MAF ı söküp direk yerine MAP takıp yürümek değildir diye düşünüyorum.
evet zaten e-manage ultimate yüklenecek araca bitince. Benim dediğim MAF işini de çözeyim de bir kez ayarlansın, 50 kere mapping yapmayalım.
Bu konuda bana yardımcı olan herkese teşekkür ederim. Bir de bana benim işime yarayacak bir MAF söylerseniz ben de alırsam işlem tamam olacak. Mesela hangi arabanınki, kaç mm...
Nasıl bir örnek arıyorsunuz ki?Eğer işkembeden sallanması işinizi görecekse 98 model GC8 lerin MAF ları yetkili serviste 270 liramı neymiş. Epey bir beygire kadarda destekliyor. Skalası da bulunabilir diye tahmin ediyorum.
2 çeşit maf var HZ ve volt hansi seninki ilk onu söylemen mümkünmü ?
JDMazda_GTR
10-01-2011, 23:10
Abaco Performance LLC (http://www.abacoperformance.com/) bunlar işini görüyormu kankam:D
volt okuyor.
bu da birebir resmi:
http://www.fordprobestore.co.uk/store/images/mazdamaf.jpg
Abaco Performance LLC (http://www.abacoperformance.com/) bunlar işini görüyormu kankam:D
onlar işimi bir görse ahhh ah. gerçi du bakalım:D
volt ise kaç beygire kadar düşünüyorsun
volt ise kaç beygire kadar düşünüyorsun
aracım yapılan işlemlerden sonra 190-210 hp arası bir güç üretecek, 8000 devir çevirecek.
senin yeride olsam subaru takarım yağsız aem kağıt filitre kullanırım hiçbişi olmaz 99-00 alırsan borusunudda kendin yaparsan olabilir
GM dışında frekansla çalışan MAF kullanan varmı?
Mertol abi evo serisi 8 9 hz olmasi lazim
Czt ve evo 10 volt, yaklasik ayni beyin zaten
Mitsubishi de doğru yolu bulmuş sonunda :p
Peki bu subaruların maf'ı 4 pinli, benim mazdanınki 3. Ayrıca benim aracımda IAT de var, iki sensör arka arkaya takılı. Orjinali de öyle.
Yeni alacağım subaru maf'ındaki 4 pinin sadece şasi, veri ve akım pinlerini kullanacak, 4. pini boş bırakacak bir soket tasarlayıp yapsam ve IATyi de hiç ellemesem olur mu?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.