Orijinalini görmek için tıklayınız : Superşarj'ın Geleceği?
Superşarj yanılmıyorsam endüstride turboşajdan önce kullanılır oldu.
Marşa basıldıktan sonra gücü hemen sahibinin ayağının altında bulundurması alt devirlerde etkin performansıyla çok etkileyici oldu.30'lu yıllarda Mercedes onunla yarışları domine etti. İngiliz hava kuvvetlerinin avcıları superşarjlı Rolls-Royce Merlin motorlarıyla hayat buldu.Yakın zamana kadar supersarjlı Mercedes'ler çoğu kişinin sevdiği arzuladığı otomobiller oldu.
Ama turbo-kompresor teknolojisi çıktıgında bu teknolojinin nerlere varacağını kim bilirdi ki? Turbo-komp'ler ne kadar geliştiğini biliyoruz. Oldukça düşük lag oranları hem alt hemde üst devirlerde yüksek performansıyla otomobil üreticilerinin gözdesi.
Benim merak ettiğim soru şu üstadlarım superşarjın miladı doldumu?
Emisyon normları konusunda turboyla rekabet edemezmi?
Otomobil üreticisi açısından hangi sistemle motorları imal etmek daha maliyetlidir?
Dizellerde kullanılmamasının sebebi devir bandını daha aşağı çekmesiymiş bu doğrumudur? Öyle ise daha tepkili ve uzun ömürlü bir motor ortaya çıkmazmı?
SC fanatiği filan değilim sadece spora giderken kafama takıldı.Kafamda soru işaretleri oluştu.Abilerimin bilgi ve görüşlerini alayım dedim.
Cevap yazanlara abilerime sonsuz teşekkürler.
yavuz364
06-01-2011, 19:46
Elektrikli superşarjlar kapıya dayandı diyebiliriz aslında :)
Diğerlerine nazaran birçok yönden daha iyi olacak, hem verim yüksek, hem istendiği anda, hemde istediğiniz kadar basınçç..
Elektrikli superşarjlar kapıya dayandı diyebiliriz aslında :)
Diğerlerine nazaran birçok yönden daha iyi olacak, hem verim yüksek, hem istendiği anda, hemde istediğiniz kadar basınçç..
abi bi ara vardı öyle hava kapanı filan elektrik motoru hava çekiyor.Onu başka bir sitede tartışmıştık işe yaramaz demiştik.Çünkü motor yüksek devirlerde onun elektrik motorun sağladığı havadan kat katını çekiyor hatta perf. düşürüyor diye.
cembozbey
06-01-2011, 19:49
superşarjın gelecegi bence 6 aydır
kim supercharge yabtıysa 6 ay sonra turboya geçti :D
superşarjın gelecegi bence 6 aydır
kim supercharge yabtıysa 6 ay sonra turboya geçti :D
en son JDM Works e36 328i'yi SC yaptılar. Haziranda ne olur acaba? :D
Emir_b16a
06-01-2011, 19:54
superşarjın gelecegi bence 6 aydır
kim supercharge yabtıysa 6 ay sonra turboya geçti :D
hahahahah :D
turbo şarjın dahi ömrü kısaldı şu dönemde elektrikli motorlar üretime girdiği zmn unutlucak teknolojilerden olucaklar :)
edit: dahi yanlış yazmışım
yavuz364
06-01-2011, 19:56
eskiden öyleydi ama artık elektrik motorları verimleri ve performansları çok çok arttı. fazla bile gelir uygun motor konursa :) hatta elimde bir tane elektrik motoru var 10hp gücünde ve Yumruk büyüklüğünde :) verimi de %90 larda..
çok uçuk rakamlar, zaten audi yeni bi konsept yapmıştı onda elektrikli şarj var... yakında piyasaya çıkar..
abi bi ara vardı öyle hava kapanı filan elektrik motoru hava çekiyor.Onu başka bir sitede tartışmıştık işe yaramaz demiştik.Çünkü motor yüksek devirlerde onun elektrik motorun sağladığı havadan kat katını çekiyor hatta perf. düşürüyor diye.
cembozbey
06-01-2011, 20:00
en son JDM Works e36 328i'yi SC yaptılar. Haziranda ne olur acaba? :D
o turbo deilmi :confused:
o turbo deilmi :confused:
Anmelden | Facebook (http://www.facebook.com/video/video.php?v=478936518444&comments)
bu sabah facede gördüm bende. :D Eski specini akibetini bilmiyorum üstad.
Supercharge ın ömrü bitmez. Arabalarda kullanımı zaten kısıtlıydı. Emisyon ve tüketim gibi nedenlerle günlük araçlarda çok efektif olmadığı gerçeği ile yüzyüzeyiz. Ama bu onun ömrünün dolması için yeterli değil. Bir sürü yerde kullanılmaya devam ediyor edecek..
eskiden öyleydi ama artık elektrik motorları verimleri ve performansları çok çok arttı. fazla bile gelir uygun motor konursa :) hatta elimde bir tane elektrik motoru var 10hp gücünde ve Yumruk büyüklüğünde :) verimi de %90 larda..
çok uçuk rakamlar, zaten audi yeni bi konsept yapmıştı onda elektrikli şarj var... yakında piyasaya çıkar..
Yeni öğrendim bunları. Merakla izliyorum. :)
Supercharge ın ömrü bitmez. Arabalarda kullanımı zaten kısıtlıydı. Emisyon ve tüketim gibi nedenlerle günlük araçlarda çok efektif olmadığı gerçeği ile yüzyüzeyiz. Ama bu onun ömrünün dolması için yeterli değil. Bir sürü yerde kullanılmaya devam ediyor edecek..
Gemi motorları? U-boot'larda MAN'nın düz 6 silindir SC'li dizel motorları vardı. tabi bu 40'larda şuanki nasıl bir dizel makine var bilmiyorum. :)
Son model A8'im ya da Phaeton'um olsa SC takarım.
R34'üm, GTI'ım, GSI'ım, S15'im olsa TC takarım.
Son 3 aracım s.c 'li mini.Ondan öncede tdci vardı :) Hepside beslemesinin karakteristik özelliklerini taşıyorlardı..Fabrikasyon turbo araçların alt devirleri hala ölü maalesef.Ortaları haddinden canlı üstleri ise atmosferik karakterinde..Sanırım 1.6 pug/bmw grubu gibi populer motorlarda bile hala küçük turbolar kullanılıyor.
Verim olarak turbolar daha ekonomik daha güçlü bu kesin fakat sürüş keyfi olarak superchargerlı araç gerçekten başka..Gerek sesi gerek tepkileri gerek devir bandındaki homojen davranışı etkileyici..Mercedesin yıllar boyu kompresör araçlar satmasının sebebi aşırı dengesiz güç yerine dengeli ama daha az güç idi..
Çok ilginç bir örnek daha vereyim bmw 2006'ya kadar üretilen supercharged cooper s motorlarından vazgeçmesine sebep olarak emisyonlar ve yakıt tüketimini gösterdi.Tritec s.c motorun eski tip cast-iron olduğunu ve aşırı dayanıklı,güçlü motorlar olduğunu belirtmişler fakat günümüzün teknolojisinin gerektirdiği yakıt ekonomisi ve emisyonları artık karşılamasının mümkün olmadığını düşündükleri için yeni tip turbo charged 1.6 hacimli aliminyum hafif bloklu motorlara geçeceğini deklare ettiler ve tritec motor tesislerinin kullanım hakkı bmw den chryslere geri geçerek çinliler satıldı..Şu anda çinli bi arabada kullanılıyor cooper motorları :) Ama s.c li motor bmw tarafından mini için geliştirildi,üretildi ve şu anda tarihe gömülmüş durumda..
o turbo deilmi :confused:
Turbo söküldü sc ye gecildi son antremanda scliydi hatta.
bkz. tsi (http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=tsi)
SC candır. Ben SC severim. Ama Rotrex tarzı centrafuge tipi olanları. Montajıda kolay. .)
Bende hep merak etmişimdir hazır konusu açılmışken neden sc li dizel yok yada twin charger olarak?
Bende hep merak etmişimdir hazır konusu açılmışken neden sc li dizel yok yada twin charger olarak?
YouTube - Toyota Hilux 2.4 Diesel "2L2" Eaton M65 Supercharger (http://www.youtube.com/watch?v=NuTHylvSfwg)
bu gürültüye kimse katlanamazdıda ondan :D
Şaka bir yana CARdanADAM.com • Başlık görüntüleniyor - Dizel ve Supercharger? (http://www.cardanadam.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=21654) güzel cevaplar var linkte..
Şahsi fikrim turbosuz bir dizel ne kadar hacimli olursa olsun zaten güç üretemiyor,tamam tork var ama devir olmadığı için yüksek güçlere ulaşamıyor.E birde üzerine s.c yükü binerse hem üretemediği güçten dahada düşecek hem de asıl amacı olan düşük yakıt tüketimi özelliğini kaybedecek..Kısacası dizele s.c yalan olur :)
Supercharger = 1 al 3 ver :) Turbonun öyle sıkıntıları yok..
Yalnız şimdi aklıma geldi,büyük gemilerde falan dizel s.c makinalar kullanılıyor bildiğim kadarıyla ama tabi büyük hacimlerden bahsediyoruz o zaman huge tork dezavantajı avantaja çeviriyordur tahminimce..
Bence bu iş pek ayrım yapılabilecek bir konu değil. Sonuçta kelebek açılmaya başladığı anda SC flow üretmeye başlıyor. Ama bu her zaman tercih edilen birşey değil. Adam sakin sakin gidecekse neden tork istesinki?. He drag falan yapacaksa tamamda onun haricinde 2500-3 bin devir civarında dolan bir turbo daha verimli olur. Sakin kullanan az yakar çok gider, basmak isteyen çok yakar az gider.. Ama SC de böyle bir şansın yok gibi birşey.
Eğer amaç güç değilde düşük devirde torksa SC düşünülebilir. Motorun yapısına bağlı olmak kaydı ile bazı montaj kolaylıkları var. Ama artık değişken geometriydi falandı filandı derken 1500-2bin devir civarında zaten turbolar dolmaya başlıyor. Dolayısı ile tork içinde illede SC diye bir kural yok bence. Daha küçük bir turbo kullanılıp aynı iş yaptırılabilir.
Turbonun çok zamanzingosu var. Yok yağ borusuydu, su borusuydu, manifolttu ottu kıldı derken bir sürü şeyle uğraşıyorsunuz. Yoksa her şartta günlük kullanılan bir arabada turbo avantajlı diyebilirim. Devir ekonomi devri. Her dakika tapa gaz gitmiyoruz sonuçta...
eskiden öyleydi ama artık elektrik motorları verimleri ve performansları çok çok arttı. fazla bile gelir uygun motor konursa :) hatta elimde bir tane elektrik motoru var 10hp gücünde ve Yumruk büyüklüğünde :) verimi de %90 larda..
çok uçuk rakamlar, zaten audi yeni bi konsept yapmıştı onda elektrikli şarj var... yakında piyasaya çıkar..
elektrik depolama konusu sıkıntılı zaten..
akaryakıt içinde büyük bir enerji barındırıyor.. aynı miktarda elektrik enerjisi için 10 kat daha fazla hacim lazım
yavuz364
07-01-2011, 11:42
evet şu ana elektrikli araçlarda enerji depolamak sorun oluyor ama superşarj olduğunda devamlı kullanılmadığı için sorun olmaz, en kötü akü ve alternatör biraz büyütülür :)
elektrik depolama konusu sıkıntılı zaten..
akaryakıt içinde büyük bir enerji barındırıyor.. aynı miktarda elektrik enerjisi için 10 kat daha fazla hacim lazım
SC candır. Ben SC severim. Ama Rotrex tarzı centrafuge tipi olanları. Montajıda kolay. .)
Atmosferik ruhlu aşırı besleme diyorum ben :D
Otomobil endüstirisinde sonamı ericek supercharged? Shelby dışında kullanan kalmayacakmıdır?
Amerikanlar dışında zaten pek kullanan yoktu.Onlarda büyük hacimlerinden dolayı s.c'yi tercih ediyolar bence..Turbo+hacim fena çünkü :) Yukarıda yazdığım gibi mercedes ve mini'de bıraktığına göre artık pek s.c'li araçlarla karşılaşmayacağız Türkiye şartlarında..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.