Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyundai Accent soğuk iken tekleme yığılma



0M42
17-01-2011, 19:26
Merhaba bir arkadaşımın 2009 model hyundai accent i var son bir aydır sabahları çalıştırdığında (benzinde) araç tekleme yapıyor gaza basınca yığılıyor kalıyor o esnada lpg ye aldığında hiç bir sorun olmuyor ve bu sorun motor ısınınca düzeliyor rize deki servise ve trabzondaki servise gösterdiler sorunu bulamadılar bir çok ustaya özel servise gösterdiler yine yok bilgisayara bağlıyorlar bir sorun görünmüyor acaba bu aracın derdi ne olabilir ?

dayi_selman
17-01-2011, 21:18
aynı sorun benım crx de de var havalar sogudugundan berı bızde duzeltemedık bılgısı olan yokmu arkadaşlar

Anecdote
20-01-2011, 18:37
aynı sorun bendede oluyor marşa bastım mı otomatık jigledeyken motor kendıne gelene kadar resmen gaz yemiyo bujılerden bırı patlayınca nasıl teklıyorsa o sekılde oluyor.
Otomatık jıgle devreden cıkınca arac kendıne gelıyor neden kaynaklı olabılır acaba

0M42
20-01-2011, 18:55
Bu arada bahsettiğim aracın bujileri buji kabloları vs. hep değişmiştir ancak sorun yine devam ediyor.

Yokmu kimsenin bir fikri ?

onursumer
20-01-2011, 19:11
bence tamamen benzinden kaynaklı ;)

maskaran
20-01-2011, 19:46
bende 3 aylık focus var 95 te tekliyo 97 alın opetten düzelir

0M42
20-01-2011, 20:01
Benzin olarak ne kullanıyor bilmiyorum söylerim arkadaşa umarım bundan kaynaklanıyordur.

tolgakaynak
20-01-2011, 20:19
Era sanırım sizin araç
bendede 2003 model admira vardı bi sabah banada oldu sonra servis götürdüm çözemediler pompa değişicek yok şu değişicek vs dediler tamirciye götürdüm oda bulamadı sonra aklıam benzin filtresi geldi ustaya tekrar götürdüm dedim yaparmı zor bi hitmal dedi götürdüm filtreden çıktı. istersen bi baktır fikir olsun diye söyledim

0M42
20-01-2011, 20:31
Hım buda aklımda olsun o zaman söylemeyi unutmuşum sen söyleyince aklıma geldi benzin pompasınıda değiştirmiştik biz bu sorun yüzünden o zaman şimdi iki ihtimal var ya benzin filtresi yada benzinden kaynaklanıyor yarın ikisininde icabına bakarız.

merruse
20-01-2011, 21:50
Akü kutup başını söküp 5-10 dakika bekledikten sonra yeniden taksın ve tekrar denesin. Eğer düzelirse LPG ciye gidip ayarlatsın tekrar..

0M42
20-01-2011, 22:11
Mertol abi benzinde bu sorunu yapıyor ama ? Araçta sıralı sistem var ancak lpg ye geçtiğinde zaten böyle bir sorun kalmıyor ilk çalışma anında lpg ye otomatik geçene kadar böyle yığılma sorunları oluyor ama şimdi mesaj atacağım arkadaşıma sabah bir denesin.Peki söylediğin şekilde düzelirse temellimi düzelir yoksa o anlıkmı ve bu neyi gösterir tamiri vs. nedir acaba ?

merruse
21-01-2011, 20:59
Eğer düzelirse arabanın LTFT değeri abuklaştığı için benzine geçtiğinde sapıtıyor demektir. Dolayısı ile o işten sonra benzinde normal çalışmaya başlayacak ama LPG de eskisi gibi olmayacak. LPG ayarının bozuk olmasından kaynaklandığını test etmenin en kolay yolu bu.

Bizimn ustacıklar orada temel hata yapıyorlar. Araba %25 ile %40 arasındaki değerlerdeki sapmaları kendi zaten ayarlayabiliyor. Yani benzini en az %25 e kadar arttırabilirde eksiltebilirde. Bazı markalarda (renolarda falan) bu değer %40. Araba sürekli LPG de kullanıldığı zaman eğer kalibrasyonda bir hata var ise benzin ECU su bunu benzinden sanıp yukarıda bahsettiğim değişikliği yapıyor. LPG de çalıştığı sürece sorun yok. Ama benzine geçince ya aşırı zengin ya da aşırı fakir bir karışım olduğu için saçma salak çalışıyor araba. Kutup başını çekip kısa bir süre beklersen ECU nun LTFT değeri sıfırlanır. Dolayısı ile araba eğer başka bir arızası yok ise benzinde normal çalışmaya başlaması lazım. Bu durumda da LPG ciye gidip doğru değerler ile tekrar kalibre edilmeli. Bununda en kolay yolu LPG cide ECU yu tekrar resetleyip O2 sensörünün kablosunu söktükten sonra kalibrasyon yaptırmak. O2 den feedback gelmediği için LTFT sıfır olarak kalır. Araba base map ile yürür o esnada. Lamba yanar bir süre sonra. O arada kalibrasyonu yaparsan basemap e göre yaptığın için hata payı normal range in içinde kalır. Kalibrasyon bittikten sonra O2 kablosunun fişini takıp DTC yi silersin ve yola devam..

Swift
21-01-2011, 21:47
Eğer düzelirse arabanın LTFT değeri abuklaştığı için benzine geçtiğinde sapıtıyor demektir. Dolayısı ile o işten sonra benzinde normal çalışmaya başlayacak ama LPG de eskisi gibi olmayacak. LPG ayarının bozuk olmasından kaynaklandığını test etmenin en kolay yolu bu.

Bizimn ustacıklar orada temel hata yapıyorlar. Araba %25 ile %40 arasındaki değerlerdeki sapmaları kendi zaten ayarlayabiliyor. Yani benzini en az %25 e kadar arttırabilirde eksiltebilirde. Bazı markalarda (renolarda falan) bu değer %40. Araba sürekli LPG de kullanıldığı zaman eğer kalibrasyonda bir hata var ise benzin ECU su bunu benzinden sanıp yukarıda bahsettiğim değişikliği yapıyor. LPG de çalıştığı sürece sorun yok. Ama benzine geçince ya aşırı zengin ya da aşırı fakir bir karışım olduğu için saçma salak çalışıyor araba. Kutup başını çekip kısa bir süre beklersen ECU nun LTFT değeri sıfırlanır. Dolayısı ile araba eğer başka bir arızası yok ise benzinde normal çalışmaya başlaması lazım. Bu durumda da LPG ciye gidip doğru değerler ile tekrar kalibre edilmeli. Bununda en kolay yolu LPG cide ECU yu tekrar resetleyip O2 sensörünün kablosunu söktükten sonra kalibrasyon yaptırmak. O2 den feedback gelmediği için LTFT sıfır olarak kalır. Araba base map ile yürür o esnada. Lamba yanar bir süre sonra. O arada kalibrasyonu yaparsan basemap e göre yaptığın için hata payı normal range in içinde kalır. Kalibrasyon bittikten sonra O2 kablosunun fişini takıp DTC yi silersin ve yola devam..


hocam cahilliğime verin ltft ve base map nedir?

0M42
22-01-2011, 17:25
Mertol abi felaket teknik bir insansın detayda söylediğin bir çok şeyi anlamadım aslında ancak sonuç olarak ne yapmamız gerektiğini anladım yarın sabah denicez arkadaşla birlikte umarım bundan kaynaklanıyordur bu şekilde düzelmez ise önce farklı bir benzin daha sonra benzin filtresini değiştirmeyi düşünüyoruz.Çok teşekkür ederim abi.

ukala_boy
24-01-2011, 23:49
hyundailerin ecusuna 5-10 dakika yetmiyor en az 6-7 saat aküp kutup başını söküp bekleyin.. yanlış kalibrasyondan büyük ihtimal sorunuzun merrusenin belirttiği gibi.. Kalibrasyon ayarını tekrar yapmaları lazım lpgnin. benzin enjeksiyn süresi ile lpg enjeksiyon süresi değerleri yakın olmalı..

0M42
25-01-2011, 09:02
Sorun benzinden kaynaklanıyormuş arkadaşlar depodaki benzini boşaltıp başka bir yerden benzin aldıktan sonra sorun kalmamış hepinize çok teşekkür ederim.

Mertol abi teşekkür ederim.

merruse
25-01-2011, 09:04
Hadi geçmiş olsun.

0M42
25-01-2011, 10:42
Teşekkürler abi.