Orijinalini görmek için tıklayınız : Apexi Turbo timer
Herkesin bildiği ettiği piyasada rahatça bulunan Kalem tip Apexi turbo timer aldım aracıma.Bilindiği gibi bu zımbırtının AFR ölçme özelliğede mevcut.Bir sensör ile bu özelliği kullanabiliyoruz.
Gerek forum olsun gerek google olsun baya bir araştırdım ancak istediğim net cevaba ulaşamadım.
Benim bu AFR kısmını kullanmam için Oem sensör gibi 0-1V aralığında değilde 0-5V aralığında çalışan bir sensöre ihtiyacım olduğununda farkındayım.Soru şudur ki;
Apexi turbo timer AFR özelliğini sağlıklı çalıştırabilecek bildiğiniz bir sensör marka model ref. no varmıdır?
örneğin AEM wideband sensörü çalışır yada Bosch marka ***** nolu sensör ile sağlıklı çalışır gibi.
Timer'ın örnek resmi.
http://i1.frsimg.com/images/detailed_images/Apexi_405-A021_01_15940.jpg
merakla beklemekteyim,benimde aradığım bir cevaptı bu.....
yanlışınız var
o timer bildiğimiz oem, yani çıkışı 0-1 volt olan lambda sensörü ile çalışmaktadır.
wideband lambda gibi çalışacağını düşünmeyin,
0-1 volt lambda çıkışından gelen bilgi biliyorsunuzki pek işe yaramaz.
kullanım klavuzunun sağ alt köşesine bakın
http://www.apexi-usa.com/content/pdf5492.pdf
Eyup Duygun
19-01-2011, 09:50
Kısaca gösterir ama cok ayrıntılı olmaz degil mi ?
Kısaca gösterir ama cok ayrıntılı olmaz degil mi ?
hiç ayrıntı olmaz
orta noktayı 14.7 kabul edin .
zengindemisin ? (14.7 altı ) , yoksa fakirdemisin ? (14.7 üzeri)
söyler sadece .
standart araçlarda amaç zaten 14.7 karışımını tutturmak olduğu için detaya gerekte yok aslında, fakirsen ecu benzini arttırıyor, zenginsen benzini kısıyor, bu saniyede 3-4 kere tekrar eden bir süreçtir.
ama iş hava yakıt karışımını görmek ise,
wideband lambda cihazından başka çözüm yok henüz .
boosted_pug
19-01-2011, 17:20
malesef wideband display gibi kullanamazsınız herhangi bir standart narrow band o2 sensörüyle çalışır
Herkese bilgileri tecrübeleri ve görüşleri için teşekkür ederim.
F7R ların iki tipi mevcut.Motor no 714 ve 700 ile başlayanlar..
714 ile başlayanlar yani bendekilerde oem o2 sensörünün narrowband değil wideband olduğunu öğrendim bugün.(yetkili serviste çalışan bir dostumdan)
Bunun üzerine sensörde ilgili ucu bulup timer'a bağladık bakalım ne olacak diye.Wideband cihaz kadar tepkisi hızlı olmasada ölçüm konusunda sanırım kayda değer bir başarı yakaladım.
Bu akşam cep tel ile göstermelik bir video çektim.En azından niyetli arkadaşlara bir örnek teşkil etmiş olur.
AFR'nin bu kadar değişken olması gaz pdalı ile sürekli oynamamdan ötürü.Injection cut-off durumunda ekranda 20 görünüyor(videoda yok sanırım)
http://www.streetfire.net/video/apexi-turbo-timer-ile-afr-grmek_2192542.htm
hocam senin araç wideband sensörü kullanıyor olabilir, bazı araçlar öyle
wv nin bazı modelleri, hondanın ,opeliin var yani .
ama wideband sensörleri tek başına işe yaramaz, illa elektronik bir kontrol devresi olmak zorunda, elektronik nerede ? aracın kendi ecu sunun içinde .
yada sonradan satın aldığımız cihazın içinde, aemde göstergenin içinde falan.
bir wideband sensörünü kullanabilmen için 6 tane ucun takılı olması lazım, hepsi bir işe yarıyor, wideband sensörünün çıkışlarında direk 0-5 volt diye birşey yok,
akım temeline göre çalışan ve pump-cell denen bir yapıda.
dolayısı ile senin "wideband sensörünün ilgili ucundan kablo çektim" demenin teknik olarak bir anlamı yok, çünkü 0-5 volt çıkışı yok + 0-1 volt çıkışıda yok.
öte yandan elindeki cihazın girişi, normal "müslüman" lambda sensörüne göredir
0-1 volt, haliyle şu anda gördüğün değer sallama birşeyler olmalı , gazdan ayağını çekince 20 görmen birşeyi kanıtlamazki.
veya siz yanlış biliyorsunuz, araçtaki sensör normal sensör? zaten çalışma şekli öyle olmalı , gösterge sürekli iner çıkar, sayılar hep değişir, rölantide özellikle !
o yüzdende bir işine yaramaz, ha bire değişen sayılara bakmaktan gözün yorulur başka birşey değil.
burada kabaca çizilmiş bir wideband devresinin elektronik grafiği var
sensörün kendisi sol taraftaki renkli yer,
sağ tarafta bulunan etrafı kesik çizgili olan ve dsp yazan kutucuk falan elektronik devreyi temsil ediyor,
sensörün işe yarayacak direk voltaj çıkışı yok, olsa ben kullanırdım zaten :)
http://www.daytona-sensors.com/Bosch_LSU4_Sensor_Circuit.gif
Ben doğruluğunu iddia etmiyorum.Verdiği tepkilere bakılırsa kayda değer bir başarı olduğunu söylüyorum sadece:) Sensörün ısıtıcı uçlarının dışında direk +5V ve araç stop ve soğuk durumda 0,30V olup ısındıkça artan bir gerilim gördük kabloların birinde.
Burda maksat zengin fakirden ziyade rakamsal olarakta birşeylerin görülebildiğini paylaşmak.Yoksa adam orda 300$ wideband'a isterken biz burda bunu 3 kuruşa yaptık aynı işi yapıyor demek zaten biraz komik olur:)
boosted_pug
24-01-2011, 17:52
Ben doğruluğunu iddia etmiyorum.Verdiği tepkilere bakılırsa kayda değer bir başarı olduğunu söylüyorum sadece:) Sensörün ısıtıcı uçlarının dışında direk +5V ve araç stop ve soğuk durumda 0,30V olup ısındıkça artan bir gerilim gördük kabloların birinde.
Burda maksat zengin fakirden ziyade rakamsal olarakta birşeylerin görülebildiğini paylaşmak.Yoksa adam orda 300$ wideband'a isterken biz burda bunu 3 kuruşa yaptık aynı işi yapıyor demek zaten biraz komik olur:)
işte demek istenende o wideband ayrı narrow band ayrı
narrow bandın çıkış ucunada o kabloyu bağladığında şuan arabanda aldığın tepkileri alırsın bizzat kendi saxo ma bağlamıştım ilk turboladığım zaman widebandın hangi ucuna bağlarsan bağla arabandaki tepkilerin hiç birini alamazsın
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.