Orijinalini görmek için tıklayınız : BMW,Yeni 2 litrelik TwinTurbo motorunu sunar.
http://img440.imageshack.us/img440/8329/135itwinpowerturbo.jpg
BMW yeni 2 litrelik Twinturbo dört silindirli motorlarının detaylarını ortaya çıkardı. Yeni motor BMW X1 XDrive 28i modelinede dahil edilecek.
2 litrelik motor 5000 devirde 245Hp güç üretirken 1250 devirden itibaren 350NM tork sürücünün ayağının altında hazır bulunacak.
Yakında bu motor baz alınarak geliştirilen 6 silindirli modellerinde twinturbo, direkt enjeksiyon sistemli, solenoid enjektörlü ve BMW patentli Valvetronik değişken subap kontrol sistemli motorları gelecek.
Yeni 2 litrelik motor BMW EfficientDynamics stratejisini destekler nitelikte yükselen güce rağmen azalan tüketim ve emisyon değerleri ile gelecek.
http://img521.imageshack.us/img521/6849/bmwtwinpower4cyl655x219.jpg
Bmw'nin bugüne kadar kullandığı 2 litrelik atmosferik motor seçeneği performansı yönünden bir çok kişi tarafından eleştiriliyor, günümüz küçük hacimli yüksek sıkıştırmalı motorlarına göre verimsiz bulunuyordu. 245HP güç üreten yeni motor çok büyük ihtimalle güncel F10 kasa 5 serisinde ve merakla beklenen F30 kasa 3 serisinde de bulunacak. Litre başına 122,5 HP güç üretecek ve ortalama 7.9 litre yakıt tüketmesi öngörülüyor.
B.Aktepe
19-01-2011, 14:50
bu sistem twin turbo değil de, turbo+sc olmak üzere twin power dedikleri o olabilir mi?
http://www.groupe-grim.com/bmw-montpellier/wp-content/uploads/2010/08/bmw-twinpower-turbo-1.jpg
http://www.groupe-grim.com/bmw-montpellier/wp-content/uploads/2010/08/bmw-twinpower-turbo-2.jpg
http://www.groupe-grim.com/bmw-montpellier/wp-content/uploads/2010/08/bmw-twinpower-turbo-3.jpg
yakin zamanda 3silindir turbo motorlarida cikar demekki :)
dragstar
19-01-2011, 14:57
bmw ve honda bile turboya geçiyor artık zor görürüz atmosferik araba
B.Aktepe
19-01-2011, 15:00
hiç anlamıyorum bu bmw den 4 silindir twin turbo ise valla verilen değerler çok güzel :D
sc+tc değil direk tcmiş :D
The first four-cylinder petrol engine with BMW TwinPower Turbo technology offers a substantial power upgrade as well as a significant efficiency improvement; rated power: 180 kW/245 hp, rated torque: 350 Newton meters.
Closely modelled on the BMW in-line six-cylinder engines, the all-new 2.0-litre engine with all-aluminium crankcase comes with BMW TwinPower Turbo technology featuring high-performance twin-scroll turbocharging system, High Precision Injection direct petrol injection with innovative solenoid injectors, and the latest further enhanced version of the BMW-patented VALVETRONIC variable valve control system.
------
http://www.autospies.com/news/BMW-unveils-highly-anticipated-gasTwinPower-Turbo-4-cylinder-engine-60985/
mercedes denedi 1.8l single turbo direct injection, 2.2lt bi turbo dizel. dizel çok başarılı olmadı benzinli de fena değil. bmwninkiler nasıl olcak bakalım
ohoh ben şu 1.5 lt 3 silindir turboları merak ediyorum :)
o degilde tork cok güzel :D
Yalnız ben güce anlam veremedim.Twin Turbo denilince insan çok birşey bekliyor ama 245 hp sadece.
S2K 2.0 atmosferik 240 hp..:)
Tamam tork vs. illa ki fazla motorda ama az gibi geldi bana..
Yalnız ben güce anlam veremedim.Twin Turbo denilince insan çok birşey bekliyor ama 245 hp sadece.
S2K 2.0 atmosferik 240 hp..:)
Tamam tork vs. illa ki fazla motorda ama az gibi geldi bana..
emisyon emisyon emisyon:)
eski motorlarla çok karşılaştırmayın yeni nesil motorları:)
Yalnız ben güce anlam veremedim.Twin Turbo denilince insan çok birşey bekliyor ama 245 hp sadece.
S2K 2.0 atmosferik 240 hp..:)
Tamam tork vs. illa ki fazla motorda ama az gibi geldi bana..
emisyon emisyon emisyon:)
eski motorlarla çok karşılaştırmayın yeni nesil motorları:)
+ bence basınç pek fazla değildir gibi :)
Yalnız ben güce anlam veremedim.Twin Turbo denilince insan çok birşey bekliyor ama 245 hp sadece.
S2K 2.0 atmosferik 240 hp..:)
Tamam tork vs. illa ki fazla motorda ama az gibi geldi bana..
Hemen yine s2k örneği klasik ne alaka anlamıyorum yaw...
Birinin amacı farklı diğerininki zıt
5 kasa alan spor odaklımı alır veyahut 3 :D diğeri roadster 2 kapı araç
3,30 yerine aynı gucte daha az yakıt daha az vergı ve onu daha acık miss:)
şimdi 6 silindirin sesi diyen bmwcilerde gelir tam olur s2k muhabbetinden sonra.
teknoloji güzel bişey :)
timucintt
19-01-2011, 15:53
biraz daha kasarlarsa FD3S deki gibi sequential twin-turbo olacak...
Hondanın işi bitti gibi.Turbo konusunda doğru dürüst çalışmaları yok.k20 tarihe gömüldü emisyon değerlerinden dolayı..Bmw'de yüksek devirdi m power makinaları kenara koyup yavaş yavaş hepsini düşük hacim + turbo formuna sokmaya başlayacak..Emisyonun yanında artık insanlar güçlü araba alacakken bile yakıt tüketimine bakıyor.
emisyon degerleri otomobil firmalarını daha düşük hacimli ve daha çok performanslı motorlara yöneltmesinin açık bi örnegi....
Hondanın işi bitti gibi.Turbo konusunda doğru dürüst çalışmaları yok.k20 tarihe gömüldü emisyon değerlerinden dolayı..Bmw'de yüksek devirdi m power makinaları kenara koyup yavaş yavaş hepsini düşük hacim + turbo formuna sokmaya başlayacak..Emisyonun yanında artık insanlar güçlü araba alacakken bile yakıt tüketimine bakıyor.
atmosferik olarak ciddi güçler çıkarabilen bir firma aşırı beslemede de sıkıntıya düşmeden güzel motorlar üretebilir turbo deneyimi belki yol otomobillerinde çok yok hondanın ama f1 zamanından biraz deneyime sahipler biraz değil gerçekten iyi deneyime sahipler aslında işinin bitmesi gibi birşey söz konusu değil bence:) sadece hondanın değil ne hondanın işi biter nede bmw tekrardan çok çok ciddi yol kat eder:) motor tasarımı konusunda çözülebilecek çoğu şey zaten çözüldü, ben firmaların problem yaşayacağını düşünmüyorum
sport compact yarışan, outlaw yarışan takımlara bile sorsa yine işini çözer honda yıllardır yarışıyorlar b serisiyle en azından:)
dikkatimi çekti 1250d/d dan itibaren 350nm tork!!!!!!! küçük bi turbo kullanmışlar....
dragstar
19-01-2011, 16:01
Yalnız ben güce anlam veremedim.Twin Turbo denilince insan çok birşey bekliyor ama 245 hp sadece.
S2K 2.0 atmosferik 240 hp..:)
Tamam tork vs. illa ki fazla motorda ama az gibi geldi bana..
kim bunu yazıcak diye merak ediyorum merakımı giderdiğiniz için teşekkür ederim
işte budur mukemmel bi iş gec bile kalınmıstı bence.
CLK 200 KOMP. ezilmeyen 320 Cİ ler istiyoruz...
ahmet3425
19-01-2011, 16:14
euro5 normlarına uygunluk gerektiği icin markalar artık hepten asırı beslemeye daldılar mecburi olarak.:)
artık hondadan da bekliyoruz bi turbo motor:)
individual
19-01-2011, 16:20
kim bunu yazıcak diye merak ediyorum merakımı giderdiğiniz için teşekkür ederim
Katılıyorum :D
Selcuk_RoL
19-01-2011, 16:29
bu adamlar yapıyor ya:icon_tup:
honda ve toyota dan beklemedeyiz gündelik aşırı besleme :D
hondadan bide spor araçları için bekliyoruz ayrıca :D
ahmet3425
19-01-2011, 16:36
Yalnız ben güce anlam veremedim.Twin Turbo denilince insan çok birşey bekliyor ama 245 hp sadece.
S2K 2.0 atmosferik 240 hp..:)
Tamam tork vs. illa ki fazla motorda ama az gibi geldi bana..
bu aracda muhtemelen 8.5 9 sıkıstırma falan vardır vede hem emisyon değerlerini tutturup hemde yuksek guc almak icin en ideal basıncı ve karısımı secmis olmalılar ki guc 245 hp de kalmıs.
ztn dikkat edersek 1250 rpm den itibaren 350 nm tork baslıyor kullandıkları turbonun ne kadar kucuk oldugunu buradan da anlayabiliriz kucuk bir turboylada ne kadar guc elde edilir onuda varın siz dusunun...
en guzel tarafı ise sehir icindeki atak kullanım tarzı olsa gerek 1250 rpmde 350 nm tork cok keyifli olsa gerek...
redlinemst
19-01-2011, 16:40
bu aracda muhtemelen 8.5 9 sıkıstırma falan vardır vede hem emisyon değerlerini tutturup hemde yuksek guc almak icin en ideal basıncı ve karısımı secmis olmalılar ki guc 245 hp de kalmıs.
ztn dikkat edersek 1250 rpm den itibaren 350 nm tork baslıyor kullandıkları turbonun ne kadar kucuk oldugunu buradan da anlayabiliriz kucuk bir turboylada ne kadar guc elde edilir onuda varın siz dusunun...
en guzel tarafı ise sehir icindeki atak kullanım tarzı olsa gerek 1250 rpmde 350 nm tork cok keyifli olsa gerek...
sıkıştırma 10 gördüğüm kadarıyla
bide şu güzel karşılaştırmalar olmasa naparız :D
dragstar
19-01-2011, 16:51
direct injection sistemlerde 10:1 sıkıştırma ile boost basınca vuruntu olmuyor sıkıştırma yüksek olduğundan lag de olmuyor
:icon_tup:
işte budur mukemmel bi iş gec bile kalınmıstı bence.
CLK 200 KOMP. ezilmeyen 320 Cİ ler istiyoruz...
Mustafa Birsesli
19-01-2011, 18:30
atmosferik olarak ciddi güçler çıkarabilen bir firma aşırı beslemede de sıkıntıya düşmeden güzel motorlar üretebilir turbo deneyimi belki yol otomobillerinde çok yok hondanın ama f1 zamanından biraz deneyime sahipler biraz değil gerçekten iyi deneyime sahipler aslında işinin bitmesi gibi birşey söz konusu değil bence:) sadece hondanın değil ne hondanın işi biter nede bmw tekrardan çok çok ciddi yol kat eder:) motor tasarımı konusunda çözülebilecek çoğu şey zaten çözüldü, ben firmaların problem yaşayacağını düşünmüyorum
sport compact yarışan, outlaw yarışan takımlara bile sorsa yine işini çözer honda yıllardır yarışıyorlar b serisiyle en azından:)
bmw salaktan salaktan 335 ile alıştırma yapıyordu zaten nezamandır :D
individual
19-01-2011, 18:47
Devlet bakıcak lüks sekment Passat,C kasa,3Serisi A4 Serisi, hepsi 1.4 turbo 1.6 turbo hop hemen vergilere bir düzenleme :D bir artış 2500cc yakın vergi ödiyecez :D
dragstar
19-01-2011, 21:08
Devlet bakıcak lüks sekment Passat,C kasa,3Serisi A4 Serisi, hepsi 1.4 turbo 1.6 turbo hop hemen vergilere bir düzenleme :D bir artış 2500cc yakın vergi ödiyecez :D
bence senelik vergilendirilmesi ve ötv oranı motor hacime göre değil araç fiyatına endeksli olmalı
1 serisine koysalarda herrkes alsa..
Yaw tek turboymuş bu motor.. Fotolar açılınca farkettim..
neden twin yazmışlar ozaman o kısmı anlamadım ben
japonlar ufak hacimli turbo motorlardan çok hybrid araçlara yöneliyorlar gibi.Ayrıca fabrikadan turbolu çıkıcak bir Civic'i kim düşük başınç ve az yakıt tüketimiyle kullanır diye merak ediyor insan:)
Devlet bakıcak lüks sekment Passat,C kasa,3Serisi A4 Serisi, hepsi 1.4 turbo 1.6 turbo hop hemen vergilere bir düzenleme :D bir artış 2500cc yakın vergi ödiyecez :D
bence senelik vergilendirilmesi ve ötv oranı motor hacime göre değil araç fiyatına endeksli olmalı
avrupasal vergilendirme gelirse şaşırmamak lazım yakında, yani beygire göre vergi :)
yada emisyona göre yapsınlar tamamen :) gerçi o zamanda para kazanamazlar :D
Yaw tek turboymuş bu motor.. Fotolar açılınca farkettim..
aynen ya bende çift turbo sanmıştım. :D
Edit: Bu 2 lt motor yeni bir dizaynmı yok sa mevcut 2 litre bir motorun rezivre edilmiş halimi?
neden twin yazmışlar ozaman o kısmı anlamadım ben
Twin-scroll turbo olmasından mütevellit herhalde..
Aynı hatayı bizim şahane basın da yapmıştı bizim arabalar ilk çıktığında
derece43
19-01-2011, 22:37
Hemen yine s2k örneği klasik ne alaka anlamıyorum yaw...
Birinin amacı farklı diğerininki zıt
5 kasa alan spor odaklımı alır veyahut 3 :D diğeri roadster 2 kapı araç
Puahh Güzel yorum..
S2K örneğini arabayı sevdiğimden filan değil sadece üzerindeki motorundan ötürü verdim.Yoksa bir spor araçla elbette aile sedanı olan 3 Serisi'ni karşılaştırmak gibi bir amacım olmaz heralde..;)
Honda ise 2012'den itibaren Turbolu motorları devreye alıyor.CR-Z haberi paylaşmıştım yine ve orada 1.6 160 Hp'lik ve 200 Hp'lik versiyonlarının olacağından bahsediliyordu.
eninde sonunda herkes turboya dönecek >: ) euro 5 normlarında bu gücü veren motorlar emisyon kaygılarını bir kenara atarsanız çok daha iyi noktalara gelmeleri mesele diil
Devlet bakıcak lüks sekment Passat,C kasa,3Serisi A4 Serisi, hepsi 1.4 turbo 1.6 turbo hop hemen vergilere bir düzenleme :D bir artış 2500cc yakın vergi ödiyecez :D
bunlar gecırmek ıcn hp ye gore vergı koyar valla
Sirali 6'nin gumburtusu her sene daha bir uzaktan geliyor. Bekleyelim de gorelim bakalim
Valla yeni nesil direkt enjeksiyonlu turbo motorlar cok cici. Bir yakinima e250 cgi aldik. Onda da 1.8 litreden 310 nm tork almislar, cincik gibi 2000 devirde geliyor o tork. Resmen dizel gibi :) eski arabasi 2006 e320 idi, hic aramiyorum valla diyor. Bir de 9 litre ortalama ile geziyor 1 aydir.
Bunu 1 kasa coupe ye koysalar ne güzel olur ama pahalı olur. :(
3,30 yerine aynı gucte daha az yakıt daha az vergı ve onu daha acık miss:)
yakıt çok da az değildir yani
sonuçta güç = yakıt
turbo olunca verim biraz daha yükselir birim güç başına yakıt tüketimi düşer ama oda %10 u geçmez..
yani 330 ortalama 12 litre yakarsa, bu yeni turbo motor da 10,5 - 11 lt den aşşağı inmez..
japonlar ufak hacimli turbo motorlardan çok hybrid araçlara yöneliyorlar gibi.Ayrıca fabrikadan turbolu çıkıcak bir Civic'i kim düşük başınç ve az yakıt tüketimiyle kullanır diye merak ediyor insan:)
honda gibi global bir firmanın o motordan kafadan 1 milyon adet üretip araçlarında kullanacağını düşünürsek, gene dünya çapında modifiye meraklısı 50 bin kişi olduğunu düşünürsek..
kalan 950 bin kişi arabasını standart haliyle senelerce kullanacaktır..
yakıt çok da az değildir yani
sonuçta güç = yakıt
turbo olunca verim biraz daha yükselir birim güç başına yakıt tüketimi düşer ama oda %10 u geçmez..
yani 330 ortalama 12 litre yakarsa, bu yeni turbo motor da 10,5 - 11 lt den aşşağı inmez..
3.30 ortalama 15 litreden aşağı yakmıyor.Birde 3.35 lere sor bakalım aradaki fark 1-2 litre mi? ortalamada ?:heyoo:
Verim %30 larda söyleyeyim.
Ludacris
22-01-2011, 15:27
bu almanlar hakkaten gerizekalı turbolu 2000cc den 245hp çıkarmış, oysaki atmosferik olarak bunu başaran ve tüm tunikçi camianın ilahı olmuş markalar var bence gereksiz 'tırt' bi haber
eninde sonunda herkes turboya dönecek >: ) euro 5 normlarında bu gücü veren motorlar emisyon kaygılarını bir kenara atarsanız çok daha iyi noktalara gelmeleri mesele diil
akıllı şey seni :)
bu almanlar hakkaten gerizekalı turbolu 2000cc den 245hp çıkarmış, oysaki atmosferik olarak bunu başaran ve tüm tunikçi camianın ilahı olmuş markalar var bence gereksiz 'tırt' bi haber
akıllı şey seni :)
hiç 1,6 thp den 184 al 2,0 dan 245 al ayıp ayıp beceriksizler :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.