PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sonradan uygulanan turbo sistemlerde anlayamadığım bir iki nokta ?



0M42
22-01-2011, 15:59
Sonradan turbo uygulaması projelerinde anlayamadığım bir iki nokta var mesela atmosferik bir motorda manifold daki negatif basınç ile çalışan bir takım parçalar (distribütör vakum otomatiği,westinghouse gibi) turbo uygulaması sonucu pozitif yönde turbo basıncı ile nasıl çalışabiliyor ? Westinghouse motorun oluşturduğu vakum ile fren yapmamızda kolaylık sağlıyor bize yardım ediyor diyorsak peki turbo basıncı sonrası mantıken frenin çok çok sert olması (ki belkide tutmayacak kadar) gerekmiyormu ?

Ve özellikle daha çok eski araçlardaki distribütör üzerinde bulunan ve yine silindirlerin oluşturduğu belirli vakum değerlerinde avansı ileriye geriye atan vakum otomatiği nasıl çalışabiliyor ? Atıyorum 3000 devirde silindirlerin oluşturduğu vakum ile ateşlemeyi erkene almaya hazırlanan vakum otomatiği aynı şekilde sonradan turbo uygulaması sonucu 2000 devirde dolan ve manifold hattında oluşan pozitif yönde basınç sonrası durum ne oluyor ? Avansın saçmalaması hatta iyice basınç yüzünden rötarda kalması gerekmiyormu ? Ama böyle olmuyor neticede ortada anlayamadığım bir şey var ama ne ?

0M42
25-01-2011, 08:52
Arkadaşlar yokmu kimsenin bir fikri ?

merruse
25-01-2011, 08:57
Normalde referans aldığı yere basıncı bağlıyorsun manifolta bağlanması gereken yeri ise boşa çıkartıyorsun.
O saydıklarının tamamı referans ile çalışır. Yani bir taraında vakum olur diğer tarafı atmosfere gider. Dolayısı ile mekanik olarakta olsa karşılaştırma yapıyor diyebiliriz. Normal şartlarda atmosferik araçta atmosfer basıncı herzaman daha yüksek olacaktır. Eğer atmosfer basıncını referans aldığı yere boost u takarsan, ve referans oalrakta vakum bacağını boş bırakarak kullanırsan alet gene aynı karşılaştırmayı yapar. Düşük basınçlarda bu şekilde kullanabilirsin. Ama +1 bar boost ve üzeri basınçta fazla kaşınmamak lazım :)

0M42
25-01-2011, 09:13
Yani demek istiyorsunki 1 bar civarı bir bacınçta vakum otomatiğini ele alalım manifold üzerinde pozitif yönde basınç oluşacağı için turbonun emişine yani yine negatif yönde basınç oluşacak yere bağlamamız gerekiyor referans alabilmesi için ? Benim mantığımda bunu söylüyor abi o yüzden bu soruyu sordum enteresan ise olan sonradan turbo uygulaması yapan iki kişi ile konuştum abi ikiside 1 bar boost civarında kullanıyorlar araçlarını ve ikiside özellikle distribütör vakum otomatiği referansını hala manifold üzerinden alıyorlar ve araçları sorunsuz yürüyor ki benim aracımdada o şekilde şu an ? Geçen motor incelerken aklıma takıldı bu olay teori ile pratiğin çakışması olayı olmasın ?

boosted_pug
25-01-2011, 19:00
westing hause üzerinde tek yönlü geçiren check valve war sadece motor tarafından vacuum olduğunda çalışıyo öbür şekilde basınç olduğunda geçirmiyo bu sebepden vestinghause içinde sürekli negatif basınç mevcut oluyo

0M42
25-01-2011, 21:18
Teşekkür ederim,evet bu mantıklı yarın aracımda bunu kontrol edecem.Peki distribütör vakum otomatiği konusunda bir fikriniz varmı ?

merruse
25-01-2011, 21:53
Kadetten bahsediyoruz değilmi?

0M42
25-01-2011, 21:54
Evet abi ?