0M42
22-01-2011, 15:59
Sonradan turbo uygulaması projelerinde anlayamadığım bir iki nokta var mesela atmosferik bir motorda manifold daki negatif basınç ile çalışan bir takım parçalar (distribütör vakum otomatiği,westinghouse gibi) turbo uygulaması sonucu pozitif yönde turbo basıncı ile nasıl çalışabiliyor ? Westinghouse motorun oluşturduğu vakum ile fren yapmamızda kolaylık sağlıyor bize yardım ediyor diyorsak peki turbo basıncı sonrası mantıken frenin çok çok sert olması (ki belkide tutmayacak kadar) gerekmiyormu ?
Ve özellikle daha çok eski araçlardaki distribütör üzerinde bulunan ve yine silindirlerin oluşturduğu belirli vakum değerlerinde avansı ileriye geriye atan vakum otomatiği nasıl çalışabiliyor ? Atıyorum 3000 devirde silindirlerin oluşturduğu vakum ile ateşlemeyi erkene almaya hazırlanan vakum otomatiği aynı şekilde sonradan turbo uygulaması sonucu 2000 devirde dolan ve manifold hattında oluşan pozitif yönde basınç sonrası durum ne oluyor ? Avansın saçmalaması hatta iyice basınç yüzünden rötarda kalması gerekmiyormu ? Ama böyle olmuyor neticede ortada anlayamadığım bir şey var ama ne ?
Ve özellikle daha çok eski araçlardaki distribütör üzerinde bulunan ve yine silindirlerin oluşturduğu belirli vakum değerlerinde avansı ileriye geriye atan vakum otomatiği nasıl çalışabiliyor ? Atıyorum 3000 devirde silindirlerin oluşturduğu vakum ile ateşlemeyi erkene almaya hazırlanan vakum otomatiği aynı şekilde sonradan turbo uygulaması sonucu 2000 devirde dolan ve manifold hattında oluşan pozitif yönde basınç sonrası durum ne oluyor ? Avansın saçmalaması hatta iyice basınç yüzünden rötarda kalması gerekmiyormu ? Ama böyle olmuyor neticede ortada anlayamadığım bir şey var ama ne ?