Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : S2000 ve M3



BoraRS
23-01-2011, 16:23
Beyler değerli fikir ve önerilerinize ihtiyacımız var. Bi abime araba alıyoruz ancak bu iki araç arasında kaldık. S2000 2006 ve üzeri baktık bir iki tane favorimiz var. M3 ise ancak 2002 model bulduk bütçemize uygun onu da favoriye ekledik. Sanırım e46 kasa oluyor 343 beygirlikten.

Abim prestij için istiyor. Aslında arabalar farklı segmentlerde ancak S2K yı tipinden ve üstü açılmasından dolayı çok beğeniyor. Ve tabii yürüründen dolayı da. Bazen bakıyorum iyi bir S2K Kprolu taypeR kadar gidiyor. Kprolu TypeR yeni kasa M3 le kafa kafaya yürüyor. Ama bazen bakıyorum eski kasa M3 S2K yı duman ediyor. Kafamız karıştı.

Açıkçası merak ettiklerimiz şunlar;

1-) S2K 4-5 milyar harcanarak NA haliyle en azından M3 ile yürüyebilecek hale getirilebilir mi çok fazla hardcore tuning yapmadan? Supercharger filan bahsetmiyorum bu arada. İşte egzoz CAI, iyi bir headers, VAFC vs vs.

2-) M3 ile S2K arasında parça fiyatı olarak uçurum mu vardır? Yani atıyorum ben M3' ü bi triger değişimine soksam 2 milyar verip ocak söndürür mü? Sonuçta alacağımız M3 100.000km üstü olacak. Bu sizce M motorlarında tehlike mi demek?

3-) Alınacak olan bu araba, her halükarda kasko yaptırılacak. Bu iki arabanın günümüzde ortalama kaskosu kaça yaptrılır sizce? M3 için birinden abi aman dikkat 4-5 milyarlara çıkarsın gibi birşey söylemişti. 2001-2002 model olsa bile o rakamlara çıkar mı? Çıkarsa zaten abim direk eleyecek M3 ü. Her sene her sene evlat acısı gibi. Bu arada eski aracından kaskosu vardı ve hasarı da yoktu. Bilmem eski kaskosuna bakıyorlar mı.

4-) M3 ile S2K arasında bastığınız zaman demiyorum çünkü basınca hepsi çok yakar, normal kullanım şartlarında örneğin evden işe işten eve arada bir canın sıkılırsa gaza asılma durumlarında yakıt farkı uçurum mudur?

Ve tabii en son olarak sorum siz olsanız hangisini neden tercih edersiniz? Bu arada sakın typeR al, eski kasa M3 al filan demeyin çünkü o şıklar çoktan elendi :)

Yardımlarınızı bekliyorum ve şimdiden çok da teşekkür ediyorum :)

JDM VTİ
23-01-2011, 16:26
M3 alırdım bulduğunuz sk2 kadar temiz ise.

prestij dedin mi m3, duruşyla içiyle sesiyle 10 numara.

alın size objektif bi bakış :)

KingoAtmo
23-01-2011, 16:29
Dostum zor bir seçim. Yerinizde olup, bu kararsızlığı yaşamadığım için kendimi şanslı hissettim.Allah kolaylık versin.

Evrenoz
23-01-2011, 16:30
Bakımı, kaskosu beni üzmeyecekse kesinlikle M3...

individual
23-01-2011, 16:38
Tercihim BMW'den yana onu 6 silindir sesi bir başka olur tabi e36 ve e46 serisinde :)

İç konsol bi kere yeter o kadar tuş varki insanın hepsine basası geliyor :D

http://www.eurotuner.com.my/MyM3/Image/10.jpg

http://image.automobilemag.com/f/6712200+w750+st0/0704_z+2008_honda_s2000_cr+interior.jpg

BoraRS
23-01-2011, 16:40
Peki kaskosu kaça çıkar M3 lerin? Bilginiz var mı? Bir de M motorlar 100 binden sonra durumu nedir? Çok sıkıştırılmamış bir motor ise?

seyfi 07
23-01-2011, 16:47
benım tercıhımde s 2000 den yana olurdu bmw de guzel arac prestıj yonuyle
suda bır gercekkı s 2000 yakıt yonuyle vergı yonuyle servıs yonuyle vede parca yonuyle bmw den daha kolay bır arac hemde bana gore(sahsı dusuncem) s 2000 seklı benım daha cok hosuma gıdıyo bıraz oncede dedıgım gıbı bunlar benım sahsı dusuncem gerısı sıze kalmıs
hayırlısı olsunnn......

cenkr1
23-01-2011, 16:57
maddiyatı düşünüyorsan kesinlikle s2000 almanı tavsiye ederim vergidir kaskodur ciddi fark var ve çok daha sağlam bir araç sıkıldınmı müşterisi hazır ikinci eli çok iyi

BoraRS
23-01-2011, 16:58
benım tercıhımde s 2000 den yana olurdu bmw de guzel arac prestıj yonuyle
suda bır gercekkı s 2000 yakıt yonuyle vergı yonuyle servıs yonuyle vede parca yonuyle bmw den daha kolay bır arac hemde bana gore(sahsı dusuncem) s 2000 seklı benım daha cok hosuma gıdıyo bıraz oncede dedıgım gıbı bunlar benım sahsı dusuncem gerısı sıze kalmıs
hayırlısı olsunnn......

Ya doğru söylüyorsun ama gerçekten sanırım 2000 model üstü bir M3 e hiç binmemişsin :D Yanlış anlama ama gerçekten S2K ile aralarında uçurum var iç tasarım donanım ve konfor olarak. Zaten o yüzden daha pahallı ve eski model olmasına rağmen M3 ü de ciddi düşünüyoruz.

BoraRS
23-01-2011, 17:00
maddiyatı düşünüyorsan kesinlikle s2000 almanı tavsiye ederim vergidir kaskodur ciddi fark var ve çok daha sağlam bir araç sıkıldınmı müşterisi hazır ikinci eli çok iyi

Evet çok doğru. Bugün 45 bin TL altında neredeyse satılık S2K yok. Eski de olsa Km si yüksek olsa yok. Demek ki araba sattırıyor kendisini. Peki M3 kasko bedeli kaça patlar 2001-2002 modellerde aşağı yukarı? S2K 1500-2000TL arası değişiyormuş sanırım. M3 de o değerlerde ise ki hiç zannetmiyorum o zaman ciddi bir alternatif oluyor :rolleyes:

Enes-x
23-01-2011, 17:02
s2000 kprolu typerı geçemez eğer geçiyorsa o typer m3 e yaklaşamaz :) O konuya bi açıklık getirelim..

m3 yakıt yedek parça bakım sigorta her açıdan s2000den çok daha pahalı..Geri kalan herşeyde cabrio keyfi hariç m3 hep bir kaç adım önde..

Ayrıyetten m3 yüksek km olucak sağlam 3-5 yedek parçası değişse bi si parası yer :)

BoraRS
23-01-2011, 17:04
s2000 kprolu typerı geçemez eğer geçiyorsa o typer m3 e yaklaşamaz :) O konuya bi açıklık getirelim..

m3 yakıt yedek parça bakım sigorta her açıdan s2000den çok daha pahalı..Geri kalan herşeyde cabrio keyfi hariç m3 hep bir kaç adım önde..

Enes Tunanın eski S2K sarı olan o Kprolu typeR larla yürüyordu zamanında. Evet RBC yoktu ozamanlar o tayyarlarda ama yürürü çok iyiydi sanırım. Urfanın S2K da çok iyi yürüyordu. Yani S2K yı biraz daha harcayarak Kprolu rbc li typeR ile yürütebilir hale getirebiliriz belki. ***** artık çok parçası çıktı heryerde var. O açıdan yazmıştım ama gerçekten yanılıyor da olabilirim.

Enes-x
23-01-2011, 17:09
Enes Tunanın eski S2K sarı olan o Kprolu typeR larla yürüyordu zamanında. Evet RBC yoktu ozamanlar o tayyarlarda ama yürürü çok iyiydi sanırım. Urfanın S2K da çok iyi yürüyordu. Yani S2K yı biraz daha harcayarak Kprolu rbc li typeR ile yürütebilir hale getirebiliriz belki. ***** artık çok parçası çıktı heryerde var. O açıdan yazmıştım ama gerçekten yanılıyor da olabilirim.

abi o konuda yanılmakta haklısın çünkü o zamanlar typerlar hep dc headersla gidiyordu.dc headers kpro bende denk gittim s2000 ile fakat headers değişimiyle 3 boy civarı geçmeye başlamıştım buda ciddi bi fark m3 e yaklaşmış olunuyor.s2000i rolling açısından değerlendirmek yerine top speed keyfini yaşamak daha mantıklı.

cenkr1
23-01-2011, 17:10
Enes Tunanın eski S2K sarı olan o Kprolu typeR larla yürüyordu zamanında. Evet RBC yoktu ozamanlar o tayyarlarda ama yürürü çok iyiydi sanırım. Urfanın S2K da çok iyi yürüyordu. Yani S2K yı biraz daha harcayarak Kprolu rbc li typeR ile yürütebilir hale getirebiliriz belki. ***** artık çok parçası çıktı heryerde var. O açıdan yazmıştım ama gerçekten yanılıyor da olabilirim.

na olarak yürütmek pahalı olduğu için kimse o işe girmedi kpro lu typr geçecek araba yapabilirsin ciddi para yatırman gerekir

BoraRS
23-01-2011, 17:10
Aslında sizin aradığınız araç bana göre ne m3 nede s2000 siz hem safkan görünüşü marjinal oluşunu ve 4 kişilik olmasını istiyorsunuz galiba birazda performans istiyorsunuz,ben rotary'ici yeni kasa rx8 sahibi olaraktan size rx8 derim sadece öneridir bu nedenine gelicek olursam herkeste m3 var herkeste s2000 var farklı olayım az olsun yüzü yeni şekli var her haliyle tarz prestijli yüklemek istiyorsanızda stock internalla pettit racing sc takıp 300+ whp'lerde stage 2 olarak kullanmanızda mümkün :) tabi bu benim önerim ama eğer m3 ile s2000 arasında kaldım diyorsanız s2000 artık gözde bir araba değil ya alıp spoon hardtop fln takıp biraz para dökmek şart,m3 ise her zaman ki gibi pahalı masraflı araba her zaman şekli olur.Şimdiden hayırlı olsun.

RX8 ile çok denedik çok baktım o arabaya. Yanlız o araba hakkında özellikle yakıt konusunda hiç iyi şeyler duymamıştım hakikatten de haklı da çıktım. Eski bi arkadaşımda vardı 2006 model kırmızı. Benim eski Clio RS ile denediğimizde fark 6-7 boy rahat oluyordu. Yani çok geride kalıyordu RX8. Tutunamıyordu. Bunu birkaç RX8 le daha denedik sonuç hep aynıydı. Yani o kadar para verip o kadar masraf yapıp anca bi RS kadar yürüteceksek pek bir anlamı da kalmıyor malesef.

Zaten SC yapınca S2K nın karakteri de baya değişiyor. Bugün komple Vortech ve Rotrex SC kitleri var S2K için. 5000 dolar veriyorsunuz stok arabaya hiçbir ekstra malezeme almadan (ufak tefek parçalar hariç) direk 340-380hp arası oluyorsunuz. Honda o konuda gerçekten rakip tanımıyor :rolleyes:

seko
23-01-2011, 17:10
Kiralık s2000 de var m3 te var en guzeli ikisinide birer gun kiralayıp incelemek sonra insann kafasında birseyler beliriverir. insan begendikten kafasına yattıktan sonra kasko vergi yakıt hikaye kalır zira hastalık bu işler hepimizin bildigi uzere :)

BoraRS
23-01-2011, 17:16
Seko kiralarsak direk M3 :) Ama adamı ciddi düşündüren birçok faktör var. Onları ne kadar deli olursak olalım düşünmek gerekiyor.

seko
23-01-2011, 17:18
Seko kiralarsak direk M3 :) Ama adamı ciddi düşündüren birçok faktör var. Onları ne kadar deli olursak olalım düşünmek gerekiyor.

ben havalar ilk kurusun bir haftasonu s2000 kiralayacagım bakalım ailecek nasıl sıgacagız rahat edebilecekmiyiz diye :) duyan bilen varsa paylasırsa sevinirim .

BoraRS
23-01-2011, 17:19
abi o konuda yanılmakta haklısın çünkü o zamanlar typerlar hep dc headersla gidiyordu.dc headers kpro bende denk gittim s2000 ile fakat headers değişimiyle 3 boy civarı geçmeye başlamıştım buda ciddi bi fark m3 e yaklaşmış olunuyor.s2000i rolling açısından değerlendirmek yerine top speed keyfini yaşamak daha mantıklı.

Enes bu S2K ya rbc takılmıyor mu sanayide kesip biçip uydursak :D

BoraRS
23-01-2011, 17:20
ben havalar ilk kurusun bir haftasonu s2000 kiralayacagım bakalım ailecek nasıl sıgacagız rahat edebilecekmiyiz diye :) duyan bilen varsa paylasırsa sevinirim .

Hocam ailecek diyorsan direk unut. Bagaj yok, sadece 2 kişi. Eğer S2K alacaksan yanına bir de 7-8 milyara 4 kapı bişey alacaksın. Dağa taşa onu vuracaksın ;)

Enes-x
23-01-2011, 17:21
Enes bu S2K ya rbc takılmıyor mu sanayide kesip biçip uydursak :D

Megane rs emmesi direk oluyor diye biliyorum :D

Bu karşılaştırmada en büyük faktör para :) Para varsa m3 yok o kadar masraflı olmasın yada yakıtı vergisi kaskosuna harcamak yerine modifiyeye harcarım deniyorsa s2000 :)

turbo&quattro
23-01-2011, 17:23
Eger ailede ikinci bir arac yoksa roadster asiri derecede kullanissiz...Cok severek ve isteyerek nissan 350z cabrio almistim...Ici daracik ve ustunu kapayinca asiri rahatsiz edici ve kullanissizdi..s2k ninda farkli olacagini sanmiyuorum.Ancak bu olumsuzluklarin yaninda yazlari ustunu acipta gezmek o kadarda keyifli...

Maddi sorunlar disinda ( alim, vergi, benzin, bakim, kasko ) m3 ile s2k kiyaslanamayacak modeller.

Tercih ne olursa olsun hayirli olsun :)

BoraRS
23-01-2011, 17:25
Yakıt konusunda basarsan her araba yakar ben 100 km otoban 12 lt yakıyorum Yeni Rx8 R3 basarsam karmaşık kullanım 16-17 ayrı yeni'lerde flooding olayı hiç yok zaten böyle performanslı araç alacaksanız yakıt düşünmeyin s2000 ile arasında 1-2 lt oynar en fazla,Eski makyajsızlar yürümemesinin nedeni herkes sentetik yağ koyuyordu bu araç yağı işliyor işin aslı motorda karbon birikiminde araçlar tıkanıp kalıyor.Makyajlı kasada bir sürü motorda iyileştirmeler var.Ported engine seramik apex sealler header ecu vs tekerde 280 na olarak garanti ediyorlar tabi alt yapı olarak rotary daha fazla güç verir ama pahalı modifikasyon işlemleri onda haklısınız ben sadece çeşitlilik olsun diye bu öneride bulundum,honda verimli o konuda evet ama 1.3 lt ye 2.0 lt kıyas ediyoruz biz en basitinden 20b yani 3 rotor 2.0lt hacmindeki swap olayını bu konuya faktöre dahil etsek rotary'inin verimliliği tartışılmaz ama pahalı oluşu yüklemelerin biraz can sıkıcı ama siz genede düşünün derim,40 yıldır rotary'i var güvensizlik söz konusu olmasın makyajsız rx8ler rollde gecılıyor olabılır ama yenılerın oyle oldugunu hıc sanmıyorum.

Bu Rotary dediğiniz yeni modelleri kaç senesinden itibaren başlıyor? Bu arada tavsiyeleriniz için de çok teşekkür ederim.

MuratGürakan
23-01-2011, 17:53
tabikide m3.
2 den fazla kişiyi taşımak gerektiğinde s2k biraz sıkıntı yaratabilir :D Acil durumlarda yani :D

SONE-R
23-01-2011, 17:58
bora hocam yeme bizi.. "bir abim" dediğin kişi sen olmayasın :D :D

sword
23-01-2011, 18:05
bora hocam yeme bizi.. "bir abim" dediğin kişi sen olmayasın :D :D

çaktırma:D

tandogan
23-01-2011, 18:08
abi 1.şıkkı unut çünkü bir header'dan 1.5hp alan var.m3 6 silindir vanos bilmem ne benzinin lt 4 lira zaten her türlü yakar. s2000'de basmazsan yakmayacak bir araba vergi kasko derdi m3 kadar değil.eğer hor kullanılmamış bir m3 alacaksanız motorundan yana kesinlikle sorun çıkarmaz s2kda öyle yedek parça her 2sinde de pahalı. 2.elde hatırı sayılır bir ederi var ben s2k derim ama gönlümden m3 geçer tabii bakım masrafları kasko giderini karşılabilecekseniz.bu arada 2006 s2k vergi gideri 1.490tl, 2001 model m3 vergisi 3.334tl

BoraRS
23-01-2011, 18:09
bora hocam yeme bizi.. "bir abim" dediğin kişi sen olmayasın :D :D

Haydaaa ben de abi değilmiyim :D

Yok yaw gerçekten çok sevdiğim bir abime alacağız. Gel ortak alalım diyor da ben yanaşmıyorum. Ortak mortak bozar beni.

BoraRS
23-01-2011, 18:11
R8 R3 olarak Avrupada Japonyada Rx8 Type-Rs olarak geçiyor 2009'da makyaj gördü fakat bir çok otorite makyajdan çok kasa komple alt yürür itibariyle değişim içinde olduğu kanısında en azından yağ yakma olayı hem daha az hemde her rotor için 3 adet oil metering pump var makyajsızlarda bu 2 adetti aşınma azaltıldı flooding kalmadı yağını koy bakımını yaptır vergisi ucuz yakıtı bence hiç abartıldığı gibi değil Türkiye'de 2010 ocaktan itibaren satılmaya başlandı 2011 üretim bandı kapanıyor çünkü 2013 te Mazda Rx-7 tekrar çıkartıcak 16x motoru deneniyor carbon emisyonları düşürmeye çalışıyorlar 1.6 turbo olacak 2013 teki modeli ve o modelde kullanılacak bir çok teknolojik ekipman bu makyajlı Rx-8'lerde denendiği bile söyleniyor ve çok haklılar,Bilstein suspansiyonlar recaro koltukler bose 9 hoparlorlu ses sistemi jantlar bbs araç şuan amerikada 100.000$ altında satılan araçlar içinde en iyi yol tutan 4.araç seçildi,2.eli kötü ama buda araç sahiplerinin hatası zoraki alıp satmak için sürekli fiyat kırıyorlar buda piyasasını kötü yapıyor araç hastalarının eline geçip biraz modlanınca gerçekten çok verimli olabiliyor,virajlar için biçilmiş kaftan diyebilirim.Bende geçtiğimiz yaz çok düşündüm s2k mı 350z mı m3 mü diye bu klasmanda bence sizinde aradıklarınıza tek cevap verebilecek Rx-8'dir,2.araç olacaksa tadından yenmez.

Yani bu durumda 2010 modellerine mi bakmamız gerekiyor? Bu arada arabanın içi gerçekten al beni olarak çok hoş duruyor.

aybarsdnr
23-01-2011, 18:20
Megane rs emmesi direk oluyor diye biliyorum :D

Bu karşılaştırmada en büyük faktör para :) Para varsa m3 yok o kadar masraflı olmasın yada yakıtı vergisi kaskosuna harcamak yerine modifiyeye harcarım deniyorsa s2000 :)

kesinlikle doğru.

M3 ün yakıtı , vergisi , kaskosu ve masrafları düşündürücü faktörse s2000 daha doğru bir tecih olur

Ludacris
23-01-2011, 18:54
s2000 alip gezerken keske m3 alsaydim dememek icin
M3..
Abi binecekse kaliteye binsin :)

Onno
23-01-2011, 19:12
:) Abi benden tavsiye m3 olurdu, hem konfor hem performansı bir arada yaşarsın. SMG şanzıman olmadığı sürece problem yok, yakıt değerleride oldukça makul kullanıma göre. Sadece vergi durumunu düşündüm bir an ama 2006 model s2000 ile 2002 m3 arasında 1500 e yakın yıllık mtv farkı var.

Onno
23-01-2011, 19:21
s2000 kprolu typerı geçemez eğer geçiyorsa o typer m3 e yaklaşamaz :) O konuya bi açıklık getirelim..

m3 yakıt yedek parça bakım sigorta her açıdan s2000den çok daha pahalı..Geri kalan herşeyde cabrio keyfi hariç m3 hep bir kaç adım önde..

Ayrıyetten m3 yüksek km olucak sağlam 3-5 yedek parçası değişse bi si parası yer :)

+1 Enes'e de katılıyorum ayrıca

Eyup Duygun
23-01-2011, 19:30
s2000 alip gezerken keske m3 alsaydim dememek icin
M3..
Abi binecekse kaliteye binsin :)

Bu yoruma katılmamak elde degil tamda bunlar gecıyordu yazıcakdım arkadas yazmıs :):)
Diger bir arkadasında dedigi gibi 2010'dan sonrakı rx8de bakılabilir ici falan cok güzel arac.Sesi olsun durusu vsvs.S2k mı m3 dersenizde ikinci bir aracım varsa s2k tercih ederdim.Bana göre spor arac safkan olmalı ama abimiz prestijide işin icine katmıs o zaman vergi ve kasko farkını gozden cıkarıp yukarıdakı yorumu sayıklamamak ıcın m3 almalı :)

Redbull
23-01-2011, 19:35
Masraf bakım ve vergi, kasko gibi bir düşüncen yoksa m3 ama bukadar sorduğuna göre var olmasında'da sonderece haklısın çünki m3 masraflı bir araç.
s2000'e gelince çok zevkli bir araç
aem ems
testpipe
egsoz
İTB ile çok can yakar.
Bu arada hayırlısı olsun.

BoraRS
23-01-2011, 19:37
Bu yoruma katılmamak elde degil tamda bunlar gecıyordu yazıcakdım arkadas yazmıs :):)
Diger bir arkadasında dedigi gibi 2010'dan sonrakı rx8de bakılabilir ici falan cok güzel arac.Sesi olsun durusu vsvs.S2k mı m3 dersenizde ikinci bir aracım varsa s2k tercih ederdim.Bana göre spor arac safkan olmalı ama abimiz prestijide işin icine katmıs o zaman vergi ve kasko farkını gozden cıkarıp yukarıdakı yorumu sayıklamamak ıcın m3 almalı :)

RX8 çok mantıklı fakat ikinci eli çok kötüymüş arabanın. Satmaya kalksan ya çok ucuza vereceksin ya da aylarca bekleyeceksin ki meraklısı gelsin alsın.

M3 lerin kasko fiyatları yaklaşık 3-4 bin TL arası değişiyormuş. Bu durumda S2K sanırım daha ağır basıyor.

KAAAN
23-01-2011, 19:44
Bir s2000 kullanicisi olarak yorumum;
S2k gercekten inanilmaz zevkli bir araba,ustu acikken motorun yirtmasi,o sesi dinlemek gazlamak cokhos ama hersey bu demek degil iste,karsisina sundugunuz arac e46 m3:)boru degil yani:)hani 350z,rx8 ile kiyaslasaniz olabilir ama m3 bi kac gomlek ustun s2k ya gore!Birde bence s2k ya ozel bi sevgisi olmayan adam aldiktan sonra pisman olabilir;konfor sifir,ici daracik(boyum 1,80 tam sinirdayim heralde)arabada basacak tus yok:),arkasi habire kopma eyleminde,oyle aman aman bir kalitesi olmayan bir arac heleki m3 le kiyaslarsak. Ben yillardir hayrani oldugum icin bana bu eksiler hic koymaz:)) ama alacak arkadasa koyabilir.
Vergisine,yakisina bakarsak sanki biraz yanlis olur gibi,sonucta pahali araba ikiside,alan kisi herseyi goze alir diye dusunuyorum,yanlisimda olabilir:)
Bence sonuc olarak s2000 m3 den once binilip sonrada satilip m3'e terfi edilecek bir arabadir:)

fastchild
23-01-2011, 19:59
m3 abi hele birde e46 m3'ise ohooo birazda ileriye dönük düşünürsen abi evlimi değilmi bilmiyorum ama zor an olacak arabaya 3-4 kişi binmesi gerekecek nerede gidecek bagajdamı aa unuttumu oradada düzgün yer yoktu abin evli değilse elber birgün hayırlısıyla evlenecek ondan sonra ilanlarda başlık "evlilik dolayısı ile satılık s2000" ama e46 m3'te sorun olamz fazla hatta çocuklu aileler için en iyisi coupe araç(arka kapıyı açma-camdan sarkma isreseniz açın isterseniz kapayın arka elektrikli kelebek camları vitesin yanından)


tabi karar sizin ama benze m3 tabi bi bmw'ci olarak bmw fanatikliği var
mesela bmw'de canın sıkılmaz araç şöyle olursa
2003 BMW M Serisi M3 37.000 EUR Galeriden satılık ikinci el (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-bmw-m3-coupe-x-clusive-40974017/detay)
canınmı sıkıldı koltuğunun ayarıyla oynarsın-canınmı sıkıldı yerirsin yanı-canın sıkıldı gazlarsın-canınmı sıkıldi ister kışı ister yazı yaşarsın-onlardamı yetmedi harman kardon'dan açarsın müziği çekip sağa oynarsın

bmwlove
23-01-2011, 20:05
M3..........

TarikS
23-01-2011, 20:07
Mevcut durumda M3 almaya tek engel maddi zorluklar olabilir.. Onlari degerlendirirsiniz, butcenize uyarsa, bazi riskleri de alabiliyorsaniz, daha da dusunmenize gerek yoktur. :)

Ferhat
23-01-2011, 20:12
İkiside cok guzel cok cekıcı arabalar..

Vergısı kaskosu yakıtı parcası v.s v.s karsılastrması harıcı goruntu olarak karsılastrmada benım tercıhım zor olurdu şahsen. :)Tabi zevk renk meselesi..

Hayrlısı olsun adınıza..

chiefkadir
23-01-2011, 20:16
Bora abin önce s2k alsın bidönem sonra sıkılırsa m3 e zıplar :)

34btr1907
23-01-2011, 20:42
eğer s2000 e önceden bi hayali yoksa bu arkadaşın büyük ihtimal m3 alacaktır vergisi kaskosu çok soğutmazssa kendinden...
ama ben adıma konuşuyorum 2000 yılından beri hayalim olan bi araçtır s2000 şu an e46 m
değil 2011 m3 te verseler en az 1 yıl s2000 kullanıcam derim sonra varsın isterse e36 m3 olsun fark etmez...ama bu arkadaşın maddi imkanı el veriyorsa mantık çerçevesinde tabiki m3 derim zaten olumlu olumsuz herşeyini yazmış herkez.hayırlısı olsun şimdiden.

ygtkrmdnz
23-01-2011, 21:14
m3 her türlü s2000den daha ağır basar tartışması bile olmaz :)

tolgakaynak
23-01-2011, 22:01
maddiyat zorlamazsa M3 den başkası düşünülmez. her koşulda prestijli bi araç ailevi olanağıda yüksek. S2000 oldumu 2. araç gerektirebilir...

96 model cabriom vardı... şuan hondaya biniyorum ama bidaha araç alırsam çakal kasa yada E36 da olsa m3 den başkasını düşünmem...

dragon07
23-01-2011, 23:34
para poroglem degilse m3

m3 4 kişi binilir kalite klas perf s2000i üzer.

s2000 daha makul yedek parça,vergi,ucuz bakım maliyeti...

RADEON
23-01-2011, 23:44
prestij demişsiniz bu BMW de bulunuyor.....

Cem.B
23-01-2011, 23:47
s2000 sahibi bir çok arkadaşım oldu aldıktn bir kaç ay sonraki laflar hep aynı
satıyım m3 alıyım sıkıldım yada satıyım corvette alıyım

s2k zevkli bir araba ama tadını almak isteyene alıpta öyle uzun binebilen etrafımda hiç görmedim

JapanVsGermany
24-01-2011, 00:53
Fanatik bir Honda Kullanıcısı olarak Faworim tabii ki S2K!!!

Diyemiyorum maalesef :)

Maddi olarak sıkıntı yaratmayacaksa kesinlikle M3 alırdım ben 2 araç arasında kalsam :)
S2K da çok iyi bir araba,çok da keyifli ama diğer seçenek M3 olursa,hani yani dilim de warmıyor amma... :D

Ne diyelim ne alırsa alsın umarım pişman olmaz :)

Shadow_Dancer
24-01-2011, 01:11
Kullanım maliyetlerini elersek tabii ki M.. Varsın s2000 beş boy atsın..

emre yeşil
24-01-2011, 01:38
S 2000 masrafsız ve çoğu orjinal km sindedir hiç para harcamadan canını alarak kullanırsın banamısın demez uzun boylular içinde rahat edemez tek sıkıntısı bu gidişinden memnun kalınmazsa stock makine turbo kit takarsın 500hp doya doya gezersin yakıtıda mükemmeldir günlük gezersin.
M3 daha konforludur 4 kişiliktir kullanımı daha zevklidir SMG olanının ama fazla yakar daha masraflıdır çoğu hatta hemen hemen hiç biri gerçek kmsinde değildir hepsi 300bin üstünde bir dağalmaya başlarsa toparlanmaz M3 dür ama kasa E46 sonuçta eski bir yüz kaskosunu bilemem ama ben olsam aldıktan sonra sıkılmamak için S2000 alırdım illa M3 sede çok temizini alırdım

Renç
24-01-2011, 01:44
Bugün bu mevzuyu saatlerce konuştuk,
Konuyu görünce bi şaşırdım:D



S2000'ini Satıp E46 M3'e Terfi Eden Bir abim, S2000 Kullanıcısı başka bir dostumuzu satıp E46 M3 alması yönünde uyardıda durdu.

ikiside çok özel araçlar,
S2K'nın Çok Eğlenceli Bir araç olduğu, rwd araç kullanmaktan zevk alan herkesin bi süre tecrübe etmesi gerektiğinde herkes hemfikir.
ama M3 dedikmi işin rengi değişiyor.
Alfabedeki En Güçlü Harf ///M.

BoraRS
24-01-2011, 07:49
Dediğiniz gibi S2K da çok ciddi bir alternatif ama S2K aldımı yanına bir araba daha şart. Bugün sahibindende baktığımızda temiz dediğimiz S2K lar minimum 55 bin TL den başlıyor. Yanına 10-12 bin liraya bi araba daha alınması gerek. Etti mi sana 65bin TL. Kaskosu ıvırı zıvırı bakımı yıllık vergisi derken zaten 70 binlik oluyorsun. Onun yerine direk M3 4 kişilik olması ile bir adım öne çıkıyor.

Fakat baktığımız M3 lerin hepsi 100 bin km üstü. Bir iki tane alternatife bakıyoruz. 2001-2002 model ortalama 100 - 150 bin km arası E46 kasa çok. Acaba bu motorlar çok mu masraflı ve tehlikeli? Yani serviste baktırıcaz ama servis ne kadar içine girebilir ki motorun? Çok çok cihaz bağlar kompresyon ölçümü yapar, varsa hata kodlarına bakar eğer temizse motor çok iyi der devam eder. Ama kimden duysam masraflıdır motoru sorunludur gibi şeyler söyleniyor. Gönlümüz M3 e kaysa da bu bilgiler insanı 2 kere düşündürüyor. Netice itibarı ile bu arabayı aldı mı sürekli olmasa da arada gaz açıcaz. Hep aman motor kıracam korkusu ile gaz da açılmaz ki :rolleyes:

Eriador
24-01-2011, 08:00
M3 herşeyde S2K dan çok daha iyi bi araç biraz daha masraflı olması normal.Temiz i bulunursa kaçırmayın.

Kaa scirocco
24-01-2011, 09:19
temiz m3 blursan kacırma bence abii dusunmeden

clioGT
24-01-2011, 09:35
Hocam ailecek diyorsan direk unut. Bagaj yok, sadece 2 kişi. Eğer S2K alacaksan yanına bir de 7-8 milyara 4 kapı bişey alacaksın. Dağa taşa onu vuracaksın ;)

defender alırsınız abi yanına:D:D:D:D

BoraRS
24-01-2011, 09:47
Nikimi de öz hakiki clioGT diye değiltiririz :D

clioGT
24-01-2011, 09:50
valla şaka bir yana m3 bambaşka bi alettir illa ki ama 100 binlerin üzerindeki sizi ne kadar üzer bilemem... hani desen ki 30 binde s2k mı 30 binde m3 mü, ben kayıtsız şartsız m3 alırdımi temiz olması kaydıyla, hiç bakmadan kasko vergi vs de... şimdi o kadar yüksek km lerde m3, ne kadar masraf açar başınıza... muamma..

h.guroglu
24-01-2011, 10:18
eğer motoru temiz kullanılmışsa ısınmadan basılmamış falan sa 100 bin üstü motor pek fazla sorun çıkartmaz size ki bmw motorları için 400-500 bin km lerden bahsediliyor ki bende 87 316 var motoru 350 binde orjinal motoru daha hiç sekman bile atılmış değil ordan kıyaslama yaparsın belki

clioGT
24-01-2011, 10:21
m ler de aynı şekilde gidiyor mu ki peki?

Enes-x
24-01-2011, 10:24
eğer motoru temiz kullanılmışsa ısınmadan basılmamış falan sa 100 bin üstü motor pek fazla sorun çıkartmaz size ki bmw motorları için 400-500 bin km lerden bahsediliyor ki bende 87 316 var motoru 350 binde orjinal motoru daha hiç sekman bile atılmış değil ordan kıyaslama yaparsın belki

Bu m motoru 3.16 ya benzemez yalnız , daha fazla devir daha fazla aşınma demek..

Bende merak ediyorum e46 m3 ün motorunun dayanıklılığını en az 10 tane sandık girmiş m3 var neden acaba..

EM-RE
24-01-2011, 11:04
Konu tam benlik olmuş ben sadece düşüncelerimi yazıcam katılan katılmayana şimdiden saygılar.

Benim s2000'e olan sevgimi saygımı yakın dostlarım çok iyi bilir.İstesem alabiliceğimide..
Şimdi basamak basamak gider isek konunun başında eski aracından kalan bir hasarsızlık indirimi olduğundan bahsetmişssiniz benim şu andaki m3'üm eski subarumun kaskosunu devam ettirelerek yapıldı %60 indirimi vardı yanlış hatırlamıyorsam şu anda aracımın kaskosuna 1,600 veriyorum.(Rakamlar net değildir.)Sizde bunu değerlendirip birinci şıkkı eleyebilirsiniz.Yakma konusuna gelince şehir içi hafif sıkımlarla normal kullanımda 13lt başka konulardada belirttiğim gibi 2 kere top speed geri kalan sakın kullanımla 9,3 litre istanbul bodrum full klima açık..9,3 bence çok iyi bir değer bugun babamın volvosu bile uzun yolda 10lt altına inemiyor.Buda 2.secenek..

Gelelim s2000 ve m3 ün genel bakış açısına s2000 dışarıdan gerçekten çok albenili çok yakışıklı bir araç fakat malesef eksi yönleri çok.Yagmur yagdıgında ağız tadıyla kullanmazsın güzel durması için ciddi yerde olması lazım zaten konfor özurlusu bır arabada iicene konforsuz oluor.Tıkırtı sesleri belli bir zaman sonra ister istemez geliyor,ki kimse 60,000 lira verdikten sonra bu sesleri duymak istemez.Basınca s2000'de affetmıyor yakıyor.Konsol deseniz ciddi keyifsiz fakat gel görki arabanın karsına geçip bi sigara yakmak paha biçilemez..

Birde arada bazı arkadaşların yazdıklarına cevap vericem ben daha üzülmemiş yanlanmamış bir s2000 görmedim.Her akşam bağdat caddesindeyim daha bir tane sakin giden s2000 görmedim.Alayı gazlıyor hee benımde s2000 olsa bende gazlar yanlarım yalan yok kızmıyorum niye yapıyorlar diye haklılar ama malesef bi tane sıkılmamış s2000 yok eskiden bir baran wardı efendi efendi giderken görüyordum oda sattı o s2000'de perte bağladı zaten..

S2000'inin yanında bir araba mutlaka şart bunuda bir örnek veriyim çok yakın arkadaşım siteye üye kenanda bildiğiniz gibi kızlar kızı bir s2000 aldı.Ki ciddi anlamda hakkını vererek kullanıyor s2000'i bu hafta sonu gördüm dizel a4 almış sormadım nedendir diye ama şöle bir yorum yaptım demekki s2000 le heryere gidelemiyor.Yada rahatsızlık veriyor ki s2000'i alalı sanırım 1 ay filan oldu.

Şimdi kendi m3'ümden yola çıkarak m3'ü anlatmaya çalışıcam m3 benim için subarudan sonra resmen prestij oldu apartmanda bile sonunda doğru düzgün bişiler alabildin dediler daha ilk haftasında..Nişanlım bile alabiliceğin en iyi arabayı aldıgının farkındasın dimi dedi....Araba kullanmayı sewdiğimden ve trafikten nefret ettiğimden dolayı SMG tercih ettim ama aldıktan sonra öle anlatılan gibi olmadıgını anladım özellikle tam devirli sıkımlı kullanımlarda aksine düzden daha ii bunun altını çizerek söylüyorum tam devir vites attıgınzıda tansiyon tam açıkken düzden daha iyi ilk bir ay tansiyonu anlamak için sıkıntı çekıyorsunuz fakat şehir içinde 3.kademe en idaali,m3 ü alırken fullunu almaya çalışın telefonu tv zunu ekranı filan cidden çok eğlenceli arabadan zewk almanızı sağlıyori,tek kapı arabada 200 le giderken tek tuşla arka kelebekleri açabiliosunuz ki bir çok arabada hala yok..Harman cardondan bahsetmicem bile içerideki müziğin kalitesinden bu araca düşünen bunu zaten biliordur koltuk ısıtması elektrikli koltukları yukarı katlanan otomatik aynaları (ben otoparkta bile kapatıyorum :) ) s2000 e göre yol tutuşu çok çok daha iyi...
İllaa yok arkadaş ben yanlıcam diosanızda tek tuşa bakıyor...Diğer türlü dsc açıkken kopartmak imkansıza yakın hemen bir şekilde şeride geliyor araba...

Yine bir arkadaşımın yazısına cewap vericem nickler aklımda değil s2000 m3 her yerde var demişsiniz türkiyede kaç tane m3 coupe var biliyormusunuz?Ben her gece bağdat caddesinde olmama rağmen hep bağdat caddesi örneğini weriyorum ki bu tarz arabaların en çok görüldüğü yer olarak sadece BK kırmızı m3 ü görüyorum çok çok nadirende 1 2 extradan m3...s2000 lerin plakasını yazmıcam gökide bilir her 10 dakkada kaç s2000 geçtiğini ki hatta her seferinde bize inat yapıyorlar deriz.m3 e sorunlu dıyenler içinde m3 ün istediklerini verin inanın hiç bir sıkıntı çıkartmaz ısıtmadan basmayın istediği yagını koyun bakımlarını tam yaptırın smg sini düzenli fonfigire ettirin inanın bir sıkıntı çıkartmaz ben en az haftanın 3 4 gunu kullanıyorum bir gunude 100 km yapıp işe gelıorum.s2000 e göre temiz m3 bulmak bence daha kolay her m3 alan çünkü gazlıcagını sanmıorum,gazlamak derken can almadan lastik yakmadan yanlamaktan bahsediyorum.

Bu iş sanırım birazda yaş ile ilgili ben su anda 22 23 yasımda olsaydım emınım s2000'i tercih ederdim ama artık kafa kaldırmıyor ınsan belli bir yerden sonra konfor arıyor araba kullanırken zewk almak istiyor.Ama ne yaparsak yapalım zewk işte insanın aklında kaldımı kalıyor malesef...
Benim hedefim açıkça sölemek gerekir isek corvette c6 ben sanırım amerikancıyım onlardan aldıgım zewk ıstedıgı kadar konforsuz olsun bır başka...
Ewimide iş yerime yakın bi yere taşıyabilirsem içimde kalmasın diye belli bir dönüm siyah hardtoplı bir s2000'e binmek istiyorum açıkçası...

Konun özüne dönersek maddi durum m3'e bakmayı kurtarıyor ise kesinlikle m3 ama benım araca bakıcak ayırıcak ne zamanım ne nakdim war diorsanız s2000 çünkü s2000'e bakmasanız bile yürür ama m3 sıkıntı çıkartır bakımları yapılmazsa bu bir gerçek..Yada ben canını alıcam dıosanız m3 s2000 e göre daha nazik bir araba...

Değerini bilebilicek biri ise m3 alsın gerçekten çok özel bir araba... 100,000KM üstü olmasını dert ertmeyin sahibi biraz bilgili olsun araba hakkında gerisi foss...

m3 alınca keşke s2000 alsaydım demiceksiniz ama s2000 alırsanız keşke m3 alsaydım diceksiniz...ikisinide kullanan biri olarak düşüncelerim bunlardır..

ocean0636
24-01-2011, 11:07
Kullanacak kısının boyu uzun degılse maddı acıdan s2k, arızaları, yakıtı, vergısı, bakımı vs. sıkıntı yaratmayacaksa tabıkı herturlu M3.

Ben bir arkadasımızın s2k e bındım daha dogrusu bınemedım :D asırı kucuk kıbrıt kutusu gıbı 2 büklüm belım kambur oldu koltuk gerıyede gıtmıyo, ustelık ustu acıkken bınmıstım kapansa bir de kriz gecırırım heralde :) edit: boyum 189

BoraRS
24-01-2011, 11:13
Konu tam benlik olmuş ben sadece düşüncelerimi yazıcam katılan katılmayana şimdiden saygılar.

Benim s2000'e olan sevgimi saygımı yakın dostlarım çok iyi bilir.İstesem alabiliceğimide..
Şimdi basamak basamak gider isek konunun başında eski aracından kalan bir hasarsızlık indirimi olduğundan bahsetmişssiniz benim şu andaki m3'üm eski subarumun kaskosunu devam ettirelerek yapıldı %60 indirimi vardı yanlış hatırlamıyorsam şu anda aracımın kaskosuna 1,600 veriyorum.(Rakamlar net değildir.)Sizde bunu değerlendirip birinci şıkkı eleyebilirsiniz.Yakma konusuna gelince şehir içi hafif sıkımlarla normal kullanımda 13lt başka konulardada belirttiğim gibi 2 kere top speed geri kalan sakın kullanımla 9,3 litre istanbul bodrum full klima açık..9,3 bence çok iyi bir değer bugun babamın volvosu bile uzun yolda 10lt altına inemiyor.Buda 2.secenek..

Gelelim s2000 ve m3 ün genel bakış açısına s2000 dışarıdan gerçekten çok albenili çok yakışıklı bir araç fakat malesef eksi yönleri çok.Yagmur yagdıgında ağız tadıyla kullanmazsın güzel durması için ciddi yerde olması lazım zaten konfor özurlusu bır arabada iicene konforsuz oluor.Tıkırtı sesleri belli bir zaman sonra ister istemez geliyor,ki kimse 60,000 lira verdikten sonra bu sesleri duymak istemez.Basınca s2000'de affetmıyor yakıyor.Konsol deseniz ciddi keyifsiz fakat gel görki arabanın karsına geçip bi sigara yakmak paha biçilemez..

Birde arada bazı arkadaşların yazdıklarına cevap vericem ben daha üzülmemiş yanlanmamış bir s2000 görmedim.Her akşam bağdat caddesindeyim daha bir tane sakin giden s2000 görmedim.Alayı gazlıyor hee benımde s2000 olsa bende gazlar yanlarım yalan yok kızmıyorum niye yapıyorlar diye haklılar ama malesef bi tane sıkılmamış s2000 yok eskiden bir baran wardı efendi efendi giderken görüyordum oda sattı o s2000'de perte bağladı zaten..

S2000'inin yanında bir araba mutlaka şart bunuda bir örnek veriyim çok yakın arkadaşım siteye üye kenanda bildiğiniz gibi kızlar kızı bir s2000 aldı.Ki ciddi anlamda hakkını vererek kullanıyor s2000'i bu hafta sonu gördüm dizel a4 almış sormadım nedendir diye ama şöle bir yorum yaptım demekki s2000 le heryere gidelemiyor.Yada rahatsızlık veriyor ki s2000'i alalı sanırım 1 ay filan oldu.

Şimdi kendi m3'ümden yola çıkarak m3'ü anlatmaya çalışıcam m3 benim için subarudan sonra resmen prestij oldu apartmanda bile sonunda doğru düzgün bişiler alabildin dediler daha ilk haftasında..Nişanlım bile alabiliceğin en iyi arabayı aldıgının farkındasın dimi dedi....Araba kullanmayı sewdiğimden ve trafikten nefret ettiğimden dolayı SMG tercih ettim ama aldıktan sonra öle anlatılan gibi olmadıgını anladım özellikle tam devirli sıkımlı kullanımlarda aksine düzden daha ii bunun altını çizerek söylüyorum tam devir vites attıgınzıda tansiyon tam açıkken düzden daha iyi ilk bir ay tansiyonu anlamak için sıkıntı çekıyorsunuz fakat şehir içinde 3.kademe en idaali,m3 ü alırken fullunu almaya çalışın telefonu tv zunu ekranı filan cidden çok eğlenceli arabadan zewk almanızı sağlıyori,tek kapı arabada 200 le giderken tek tuşla arka kelebekleri açabiliosunuz ki bir çok arabada hala yok..Harman cardondan bahsetmicem bile içerideki müziğin kalitesinden bu araca düşünen bunu zaten biliordur koltuk ısıtması elektrikli koltukları yukarı katlanan otomatik aynaları (ben otoparkta bile kapatıyorum :) ) s2000 e göre yol tutuşu çok çok daha iyi...
İllaa yok arkadaş ben yanlıcam diosanızda tek tuşa bakıyor...Diğer türlü dsc açıkken kopartmak imkansıza yakın hemen bir şekilde şeride geliyor araba...

Yine bir arkadaşımın yazısına cewap vericem nickler aklımda değil s2000 m3 her yerde var demişsiniz türkiyede kaç tane m3 coupe var biliyormusunuz?Ben her gece bağdat caddesinde olmama rağmen hep bağdat caddesi örneğini weriyorum ki bu tarz arabaların en çok görüldüğü yer olarak sadece BK kırmızı m3 ü görüyorum çok çok nadirende 1 2 extradan m3...s2000 lerin plakasını yazmıcam gökide bilir her 10 dakkada kaç s2000 geçtiğini ki hatta her seferinde bize inat yapıyorlar deriz.m3 e sorunlu dıyenler içinde m3 ün istediklerini verin inanın hiç bir sıkıntı çıkartmaz ısıtmadan basmayın istediği yagını koyun bakımlarını tam yaptırın smg sini düzenli fonfigire ettirin inanın bir sıkıntı çıkartmaz ben en az haftanın 3 4 gunu kullanıyorum bir gunude 100 km yapıp işe gelıorum.s2000 e göre temiz m3 bulmak bence daha kolay her m3 alan çünkü gazlıcagını sanmıorum,gazlamak derken can almadan lastik yakmadan yanlamaktan bahsediyorum.

Bu iş sanırım birazda yaş ile ilgili ben su anda 22 23 yasımda olsaydım emınım s2000'i tercih ederdim ama artık kafa kaldırmıyor ınsan belli bir yerden sonra konfor arıyor araba kullanırken zewk almak istiyor.Ama ne yaparsak yapalım zewk işte insanın aklında kaldımı kalıyor malesef...
Benim hedefim açıkça sölemek gerekir isek corvette c6 ben sanırım amerikancıyım onlardan aldıgım zewk ıstedıgı kadar konforsuz olsun bır başka...
Ewimide iş yerime yakın bi yere taşıyabilirsem içimde kalmasın diye belli bir dönüm siyah hardtoplı bir s2000'e binmek istiyorum açıkçası...

Konun özüne dönersek maddi durum m3'e bakmayı kurtarıyor ise kesinlikle m3 ama benım araca bakıcak ayırıcak ne zamanım ne nakdim war diorsanız s2000 çünkü s2000'e bakmasanız bile yürür ama m3 sıkıntı çıkartır bakımları yapılmazsa bu bir gerçek..Yada ben canını alıcam dıosanız m3 s2000 e göre daha nazik bir araba...

Değerini bilebilicek biri ise m3 alsın gerçekten çok özel bir araba... 100,000KM üstü olmasını dert ertmeyin sahibi biraz bilgili olsun araba hakkında gerisi foss...

m3 alınca keşke s2000 alsaydım demiceksiniz ama s2000 alırsanız keşke m3 alsaydım diceksiniz...ikisinide kullanan biri olarak düşüncelerim bunlardır..

Walla soluksuz okudum. Yorum çok objektif ve aydınlatıcı olmuş. İlk fırsatta gidip bakacağız M3 lere. Artık sizi de rahatsız ederiz bir şekilde fikir ve önerileriniz için.

Tşk.:icon_tup:

hakotech
24-01-2011, 11:14
Konu tam benlik olmuş ben sadece düşüncelerimi yazıcam katılan katılmayana şimdiden saygılar.

Benim s2000'e olan sevgimi saygımı yakın dostlarım çok iyi bilir.İstesem alabiliceğimide..
Şimdi basamak basamak gider isek konunun başında eski aracından kalan bir hasarsızlık indirimi olduğundan bahsetmişssiniz benim şu andaki m3'üm eski subarumun kaskosunu devam ettirelerek yapıldı %60 indirimi vardı yanlış hatırlamıyorsam şu anda aracımın kaskosuna 1,600 veriyorum.(Rakamlar net değildir.)Sizde bunu değerlendirip birinci şıkkı eleyebilirsiniz.Yakma konusuna gelince şehir içi hafif sıkımlarla normal kullanımda 13lt başka konulardada belirttiğim gibi 2 kere top speed geri kalan sakın kullanımla 9,3 litre istanbul bodrum full klima açık..9,3 bence çok iyi bir değer bugun babamın volvosu bile uzun yolda 10lt altına inemiyor.Buda 2.secenek..

Gelelim s2000 ve m3 ün genel bakış açısına s2000 dışarıdan gerçekten çok albenili çok yakışıklı bir araç fakat malesef eksi yönleri çok.Yagmur yagdıgında ağız tadıyla kullanmazsın güzel durması için ciddi yerde olması lazım zaten konfor özurlusu bır arabada iicene konforsuz oluor.Tıkırtı sesleri belli bir zaman sonra ister istemez geliyor,ki kimse 60,000 lira verdikten sonra bu sesleri duymak istemez.Basınca s2000'de affetmıyor yakıyor.Konsol deseniz ciddi keyifsiz fakat gel görki arabanın karsına geçip bi sigara yakmak paha biçilemez..

Birde arada bazı arkadaşların yazdıklarına cevap vericem ben daha üzülmemiş yanlanmamış bir s2000 görmedim.Her akşam bağdat caddesindeyim daha bir tane sakin giden s2000 görmedim.Alayı gazlıyor hee benımde s2000 olsa bende gazlar yanlarım yalan yok kızmıyorum niye yapıyorlar diye haklılar ama malesef bi tane sıkılmamış s2000 yok eskiden bir baran wardı efendi efendi giderken görüyordum oda sattı o s2000'de perte bağladı zaten..

S2000'inin yanında bir araba mutlaka şart bunuda bir örnek veriyim çok yakın arkadaşım siteye üye kenanda bildiğiniz gibi kızlar kızı bir s2000 aldı.Ki ciddi anlamda hakkını vererek kullanıyor s2000'i bu hafta sonu gördüm dizel a4 almış sormadım nedendir diye ama şöle bir yorum yaptım demekki s2000 le heryere gidelemiyor.Yada rahatsızlık veriyor ki s2000'i alalı sanırım 1 ay filan oldu.

Şimdi kendi m3'ümden yola çıkarak m3'ü anlatmaya çalışıcam m3 benim için subarudan sonra resmen prestij oldu apartmanda bile sonunda doğru düzgün bişiler alabildin dediler daha ilk haftasında..Nişanlım bile alabiliceğin en iyi arabayı aldıgının farkındasın dimi dedi....Araba kullanmayı sewdiğimden ve trafikten nefret ettiğimden dolayı SMG tercih ettim ama aldıktan sonra öle anlatılan gibi olmadıgını anladım özellikle tam devirli sıkımlı kullanımlarda aksine düzden daha ii bunun altını çizerek söylüyorum tam devir vites attıgınzıda tansiyon tam açıkken düzden daha iyi ilk bir ay tansiyonu anlamak için sıkıntı çekıyorsunuz fakat şehir içinde 3.kademe en idaali,m3 ü alırken fullunu almaya çalışın telefonu tv zunu ekranı filan cidden çok eğlenceli arabadan zewk almanızı sağlıyori,tek kapı arabada 200 le giderken tek tuşla arka kelebekleri açabiliosunuz ki bir çok arabada hala yok..Harman cardondan bahsetmicem bile içerideki müziğin kalitesinden bu araca düşünen bunu zaten biliordur koltuk ısıtması elektrikli koltukları yukarı katlanan otomatik aynaları (ben otoparkta bile kapatıyorum :) ) s2000 e göre yol tutuşu çok çok daha iyi...
İllaa yok arkadaş ben yanlıcam diosanızda tek tuşa bakıyor...Diğer türlü dsc açıkken kopartmak imkansıza yakın hemen bir şekilde şeride geliyor araba...

Yine bir arkadaşımın yazısına cewap vericem nickler aklımda değil s2000 m3 her yerde var demişsiniz türkiyede kaç tane m3 coupe var biliyormusunuz?Ben her gece bağdat caddesinde olmama rağmen hep bağdat caddesi örneğini weriyorum ki bu tarz arabaların en çok görüldüğü yer olarak sadece BK kırmızı m3 ü görüyorum çok çok nadirende 1 2 extradan m3...s2000 lerin plakasını yazmıcam gökide bilir her 10 dakkada kaç s2000 geçtiğini ki hatta her seferinde bize inat yapıyorlar deriz.m3 e sorunlu dıyenler içinde m3 ün istediklerini verin inanın hiç bir sıkıntı çıkartmaz ısıtmadan basmayın istediği yagını koyun bakımlarını tam yaptırın smg sini düzenli fonfigire ettirin inanın bir sıkıntı çıkartmaz ben en az haftanın 3 4 gunu kullanıyorum bir gunude 100 km yapıp işe gelıorum.s2000 e göre temiz m3 bulmak bence daha kolay her m3 alan çünkü gazlıcagını sanmıorum,gazlamak derken can almadan lastik yakmadan yanlamaktan bahsediyorum.

Bu iş sanırım birazda yaş ile ilgili ben su anda 22 23 yasımda olsaydım emınım s2000'i tercih ederdim ama artık kafa kaldırmıyor ınsan belli bir yerden sonra konfor arıyor araba kullanırken zewk almak istiyor.Ama ne yaparsak yapalım zewk işte insanın aklında kaldımı kalıyor malesef...
Benim hedefim açıkça sölemek gerekir isek corvette c6 ben sanırım amerikancıyım onlardan aldıgım zewk ıstedıgı kadar konforsuz olsun bır başka...
Ewimide iş yerime yakın bi yere taşıyabilirsem içimde kalmasın diye belli bir dönüm siyah hardtoplı bir s2000'e binmek istiyorum açıkçası...

Konun özüne dönersek maddi durum m3'e bakmayı kurtarıyor ise kesinlikle m3 ama benım araca bakıcak ayırıcak ne zamanım ne nakdim war diorsanız s2000 çünkü s2000'e bakmasanız bile yürür ama m3 sıkıntı çıkartır bakımları yapılmazsa bu bir gerçek..Yada ben canını alıcam dıosanız m3 s2000 e göre daha nazik bir araba...

Değerini bilebilicek biri ise m3 alsın gerçekten çok özel bir araba... 100,000KM üstü olmasını dert ertmeyin sahibi biraz bilgili olsun araba hakkında gerisi foss...

m3 alınca keşke s2000 alsaydım demiceksiniz ama s2000 alırsanız keşke m3 alsaydım diceksiniz...ikisinide kullanan biri olarak düşüncelerim bunlardır..

güzel anlatmişsın kardesım eline sağlık,bende corvette'yı almadan once bılıyosunkı m3'le arasında baya gıdıp gelmıstım..suan bıle senın aracında gozum hala ıcımde bı ugde yanı:)

EM-RE
24-01-2011, 11:14
Seve seve yardımcı olmaya çalışırım bilgilerim dahilinde...

EM-RE
24-01-2011, 11:19
hakan msn e ekledim göremiyorum seni kardeşim..

Enes-x
24-01-2011, 11:40
Xdream çoğu m3 sever için aydınlatıcı bi yazı olmuş :)

Benim merak ettiğim bir konu daha var olası arızalar , mesela difransiyel,vanos yada ne gibi bir arızayla karşı karşıya kalınma riski yüksek.Bakım derken dikkat edilmesi gereken nedir ? yağ ve filtreler haricinde..Teşekkürler şimdiden.

EM-RE
24-01-2011, 12:11
Enes kardeşim şimdi söle bişi war aracı kosiflere götürdüğün zaman zaten diğer bmwlere nazaran üstüne çok titriyorlar ben vanos ve dif te hiç sıkıntı yaşamadım yani lastik yakmadıgın weya yanlamadıgın sürece çıkaracıgını açıkçası sanmıyorum..
Ben ne yanlıyorum nede lastik yakıyorum gerek yok çünkü yani kolay kazanıpta almadım gözüm gibi bakıyorum açıkçası...Alan kişi götürsün serwise vanos ayarlarına baksınlar etsinler sensörlerini kontrol ettirsinler arabayı kullanıp içini dinlesinler her araba gibi sogukken çalıştırıp dinlesinler altına baksınlar eğiklik yamukluk warmı ondan sonra bakabilinicekse alınsın...Malesef bazı m3 sahipleri diğer bmw motorları gibi zannedıor öle deil motor zaten limitlere yakın ayarlanmış sıkıştırılmış zaten mumkun oldugu kadar serwisin sölediği abi bunu ısıtmadan sakın yürüme bile dio mesela bende hareret ortaya gelene kdr yurutmuorum hiç bir şekilde dediğim gibi maşşallahı war yeri geldi 2 hafta marşına basmadıgım zamanlar oldu hiç üzmedi beni..Ama hep dıorum araba işi tamamen kısmet biri çok ii çıkar diğeride illalah ettirir kendinden...Diff ve vanos konusunda yardımcı olamadım kusura bakma birebir yaşamadıgım sorunlar hakkında yazıp çizersem sallamış olurum sadece bir arkadaşımın m3ünde vanos sıkıntısı olmuştu 1,250 liraya ikinci el bulup deiştirdi onu biliorum...ama oda düz gitmez style dı :)

EM-RE
24-01-2011, 12:19
Bakım kısmını atlamışım smg için konusursak serwisin önerdiği yakın dışına çıkmayın filtre önemli değil..Birde en çok yaşanan sıkıntı smg'de valonda bağlantı saplamaları war bu zamanla gevşiyor beni uyardılar sıktır diye sıktırdım hakketten gevşekti.Kaçırıp kırılırsa volan girer oda 1,500Eurolarda dolaşıyor sıfırının fiyatları sanırım...Ama dediğim gibi 10.000 de bir filan bi göz geçirilirse onada bişi olmaz..Egzos takmayın bir çoğu içe yaramaz eksiye gider diyolar yada çok çok iyi araştırıp çok ii bir komplike sistem bulmak lazım ben rahat edemedim arabayı aldıgımda saçma sapan bi son susturucu vardı borcu çapları aynı oldugundan csl egzosu koydum için rahat etsin diye...aklıma geldikçe parça parça yazıorum ama aklıma gelenler şimdilik bunlar..Dediğim gibi aman tanrım şimdi napıcaz diye bir sıkıntı yaşamadım ama açıkçası nazik kullanıyor canını almıyorum yarın öbür gün ne olucagı belli olmaz ben 20.000 km dir sıkıntısız kullanıorum uzun yol şehir içi karışık..100kmden sonrası çok zewkli...

EM-RE
24-01-2011, 13:21
Sizi yanlış anlamadım sadece her tarafta war dediğiniz için bu m3leri bir benmi göremiyorum manasında söledim.zaten sayı olarakta azız,ki bende hastalık gibi bir şey var evde oturamıyorum askerden sonra ciddi bir sıkıntı yaşıyorum evin içinde havası önemli olmadan mutlaka dışarılardayım hani ben görmuosam gerçekten kimse göremez :) M3 Te her araba gibi güzelce baktırılırsa süpriz yumurta gibi çıkmaz sadece işin ehli olan düzgün insanlar baksın.. RX-8 Konusunda arkadaşı yönlendirmekte fikir sahibi yapmakta tabiki de özgürsünüz burası bir forum herşey değerlendirelebilir insanların fikri 1 sn bile değişir.Benim şahsi fikrimi merak eden olursa benim trilyonlarım olsa rx-8 almam bunuda yanlış anlama sakın beni hiç bir yeri cezbetmediğinden ne tipi ne markası ne motoru bana göre değil bazıları büyük sever..Benim kide büyük,motor :)

Tercih meselesidir ama ben paramın en iisini almaya çalışırım yani m3 parasına yeni kasa 3,20 de alabilirdim ama m3 un werdiği hiç bir hazzı veremezdi ne içten ne dıştan..Modellere fazla takılmadan alınacak zewke bakılmalı bence...

Onun için elimde bir tane 74 model bir camaro war çöp tenekesi... :D

EM-RE
24-01-2011, 14:12
Anlayışın için ben teşekkür ederim.Dediğim gibi ben m3 ü iyi bildiğimden yada bildiğimi düşündüğümden yardımcı olmak amaçlı yazdım s2000'e sahip olmadım ama çok gezdim ve duruşunu seviyorum eksilerini artılarını yazmaya çalıştım yanlış birşey yazdıysam yada eksik af ola...

RX8 konusunda hiç bir şey diyemem bir kere bile sahibinden de açıp bakmadım nedir ne değildir diye fiyatlarını bile bilmiorum dediğim gibi benim beklentilerime cewap verebiliceğini sanmıyorum...Sadece gecen hafta bir haber geldi diyarbakırda çok çok temiz bir rx8 warmış çok zengin biri almış sarmamış satıyomuş al sat dediler telefon geldi ben anlamam o arabadan dedim,açıp bakmadım bile resimlerine açıkçası ama o araba temizmiş kaynak sağlamdı.

BoraRS
24-01-2011, 14:43
M3 sorunları konusunda xDream' e ben de katılıyorum. Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur demişler. 340 beygir 3.0 V6 8-9 yaşında arabadan bahsediyoruz. Her ne kadar alman olsa da bu arabalar sıkıştırma oranları yüksek aletler ve gerçekten titiz bakılması gerekir.

Çok kıymetli bilgiler. Çok teşekkür ederim tüm yorumlarınıza. Bakalım kısmet.

SekoLive
24-01-2011, 14:50
vallahi xtreme teşekkürler makale gibi yazmısın bu yazıyı sakla bence :)


çok güzel bilgiler vermişsin okumakdan sıkılmadım.

EM-RE
24-01-2011, 14:53
vallahi xtreme teşekkürler makale gibi yazmısın bu yazıyı sakla bence :)


çok güzel bilgiler vermişsin okumakdan sıkılmadım.

Saolasin seko :)

bmwlove
24-01-2011, 15:06
M3 sorunları konusunda xDream' e ben de katılıyorum. Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur demişler. 340 beygir 3.0 V6 8-9 yaşında arabadan bahsediyoruz. Her ne kadar alman olsa da bu arabalar sıkıştırma oranları yüksek aletler ve gerçekten titiz bakılması gerekir.

Çok kıymetli bilgiler. Çok teşekkür ederim tüm yorumlarınıza. Bakalım kısmet.

Ben kısaca M3 diye fikrimi yazmıştım ama kısa bir bilgi olarak m3 düz 6'dır v6 değildir. 3.2 lt hacimlidir. Yazılanları çoğu doğru ısıtmadan gazlamamak bakımları iyi anlayan biryere yaptırmak ki bu kesinlikle ''kosifler'' değil. Doğru malzemeleri kullanmak bozuk yolda zorlamamak abuksubuk yay may takmamak en ve en önemli unsur = Otopark, vale (allahın cezaları%90), baba, kardeş, dayı, enişte, eş, dost gibi 2. şahıslara vermemek durumunda hiç problem yaşatmaz diyebilirim neredeyse. Motor blok olarak zaten döküm demirdir geç ısınır ama geç de soğur bundan dolayı kısa parklardan sonra araç zaten çok soğumadığı için kışın mesela 1 - 1,5 saat nerdeyse hiç soğumuyor tekrar uzun uzun ısıtmaya gerek kalmayacaktır. Yürüyen aksam olarak kronik denebilecek tek kusuru arka travers bağlantılarını ve şaseyi yırtma durumu oluyor çok zorlanırsa ama reinforcement kiti var uygulanınca birdaha yapmıyor. Eski kasalarına oranla mekaniği daha iyi vanos daha sorunsuz güç daha stabil handling daha iyi. Her iki aracıda kullandım kıyaslanacak statüde değiller. Birisi roadster biri 4 kişi . Bu durum önemli değilse gerisi zevk meselesi. S2000 için yapabileceğim tek yorum çok zevkli ama 2004 ve öncesi :) Vsa s2000'in can düşmanıdır :) Vsa'lılar alınmasın ama maalsef arabanın bütün tepkisini öldürdü. Kapatınca kayıyo ama demeyin alakaları yok size seçiminizde başarılar.

Enes-x
24-01-2011, 15:10
Enes kardeşim şimdi söle bişi war aracı kosiflere götürdüğün zaman zaten diğer bmwlere nazaran üstüne çok titriyorlar ben vanos ve dif te hiç sıkıntı yaşamadım yani lastik yakmadıgın weya yanlamadıgın sürece çıkaracıgını açıkçası sanmıyorum..
Ben ne yanlıyorum nede lastik yakıyorum gerek yok çünkü yani kolay kazanıpta almadım gözüm gibi bakıyorum açıkçası...Alan kişi götürsün serwise vanos ayarlarına baksınlar etsinler sensörlerini kontrol ettirsinler arabayı kullanıp içini dinlesinler her araba gibi sogukken çalıştırıp dinlesinler altına baksınlar eğiklik yamukluk warmı ondan sonra bakabilinicekse alınsın...Malesef bazı m3 sahipleri diğer bmw motorları gibi zannedıor öle deil motor zaten limitlere yakın ayarlanmış sıkıştırılmış zaten mumkun oldugu kadar serwisin sölediği abi bunu ısıtmadan sakın yürüme bile dio mesela bende hareret ortaya gelene kdr yurutmuorum hiç bir şekilde dediğim gibi maşşallahı war yeri geldi 2 hafta marşına basmadıgım zamanlar oldu hiç üzmedi beni..Ama hep dıorum araba işi tamamen kısmet biri çok ii çıkar diğeride illalah ettirir kendinden...Diff ve vanos konusunda yardımcı olamadım kusura bakma birebir yaşamadıgım sorunlar hakkında yazıp çizersem sallamış olurum sadece bir arkadaşımın m3ünde vanos sıkıntısı olmuştu 1,250 liraya ikinci el bulup deiştirdi onu biliorum...ama oda düz gitmez style dı :)

Çok mantıklı söylediklerin aslında bu saydığımız ısınmadan gaz açmama,zamanından önce doğru bakım filan her arabada uygulamak lazım,çalışma prensibi açık ve net çünkü :) İllaki m3 ün bunların aksini yaptığımız takdirde tepkisi daha ağır olcaktır sıradan bir otomobile göre..

O zaman m3 den korkulmaz nasıl kullanıldığından korkulur özetle :)

Bu arada Allah kaza bela vermesin senin arabaya sorunsuz sıkıntısız nice bin kmler kullanırsın inşallah.

HaKo
24-01-2011, 15:17
tartışmasız m3 tabiki güç prestij bir arada tabi 60binlirayla kalmayacağı kesin.

EM-RE
24-01-2011, 15:19
Çok mantıklı söylediklerin aslında bu saydığımız ısınmadan gaz açmama,zamanından önce doğru bakım filan her arabada uygulamak lazım,çalışma prensibi açık ve net çünkü :) İllaki m3 ün bunların aksini yaptığımız takdirde tepkisi daha ağır olcaktır sıradan bir otomobile göre..

O zaman m3 den korkulmaz nasıl kullanıldığından korkulur özetle :)

Bu arada Allah kaza bela vermesin senin arabaya sorunsuz sıkıntısız nice bin kmler kullanırsın inşallah.

İnsallah kardeşim saolasın...

@Lp2
24-01-2011, 15:29
valla eksdirim cok duygulandım mesajını okurken canım 46 em3 almak ıstedı

KAAN_M3
24-01-2011, 15:57
s2000 in tabikide m3 e göre avantajlari var daha az yakıt yakıyor vtec acmayinca özellikle
cok dengeli bir arac daha iyi yol tutuo tabi üstündeki pilotla alakali yokuş asaği virajli bi yerde m3 hayatta yakalayamaz s2000 e göre cok ağir pistte ise cok yakin giderler japonlar özellikle
rolling için değilde viraj için bu arabayi yapiyorlar diş görünüşü gayet güzel daha az problemli bir arac parcalari daha ucuz...
E46M3 ise daha konforlu kız arkadaşinizla veya esinizle coluk cocuk tatile bile cikabilirsiniz konfor bakimindan s2000 le arasinda dağlar var cruıse control hafizali koltuk tv navigasyon isitma vb... bi dünya konfor bakimindan özelliği var m3 ün kendine has kullanim tepkileri sesi motoru gaz response u 300 e kadar cikabilmesi atmosferik yapicağiniz s2000 lerden hizli olmasi bazi arkadaşlar s2000 daha ii yanlıo falan demiş m3 den alakasi yok m3 le daha uzun uzun kayarak gidebilirsiniz motor problemleri 2001 2002 lerde kol yataklarinda problem yaşandi coğu araba garantiden değişti vanos un da herhangi bir problem yaşamazsiiniz yaşasanizda 2000 3000 euro falan değil hepsinin tamir kitleri var ucuz paralara yapılıyor
arabanizi götürceğiniz servis cok önemli vanoslara cip atan bile duyduk öle sacmalayanlar bile var doğru bir araba ve doğru ustalarin elinde m3 e kolay kolay bişey olmaz....

KAAN_M3
24-01-2011, 16:01
benim kendi aracim 1994 model 3.0 286 hp savaş paşaoğlu tarafindan yapildi motoru paşaoğlu servis
motorum yapilali tam 50.000 km oldu piste girdim rollere ciktim uzun yola gittim hiç bir problem yaşamadim allaha sükür ne yağ yakma ne başka bir sorun oldu düzgün usta ve düzgün bir araba ile uzun yıllar binebilirsiniz m3 e ...

bmwlove
24-01-2011, 16:09
Paşaoğlu doğru adres.. Tr'de düzgün yürüyen m3'ler genellikle Paşaoğlu tarafından yapılmaktadır. s14, s50, s54 hepsinde tecrübesi var. Vanos konusunda zaten daha iyisi olduğunu sanmıyorum. 10 tane borusan 20 tane kosifler çıkarır cebinden.

Redbull
24-01-2011, 16:36
Arkadaşlar S2000 roadstar bir araç ve hafta sonu aracıdır işe gel git çoluk çocuk dolsun gezelim aracı değildir o yüzden 2. hatta 3. araç olarak kullanılır.
S2000 safkan spor araca yakın bir pist aracıdır konfor vesaire beklenemez.
Bu iki araç arasında konforlu 4 kişilik araç isteyen m3 alır srunsuz olsun ve vtec sesi duymak istiyorum diyen s2000 alır.

YEY®
24-01-2011, 16:55
En yakın arkadaşımın s2000'i yazın sattık.E46 m3 aldık.İkiside ayrı dünyalar ama s2000 m3 yanında at arabasıyla racing yapıyormuşsun gibi hissi veriyor :) m3 çok daha ağır abi gazlarken usul usul 250 km deviriyor :))

Mutu
24-01-2011, 17:16
Bence almadan önce 2sinden de kiralayın. İlla birine daha çok ısınacaktır alacak kişi. Bu size yardımcı olur. :)

GokhanE.
24-01-2011, 18:39
ne alınırsa alınsın temizini bulmak önemli,s2k ların km leri yaşlarından dolayı düşük oldugundan temizini bulmak daha kolay gözüküyor..alacak kişi evliyse ve tek araç olarak kullancaksa s2k biraz anlamsız olur bu sebeplerden kendi abim de satıyor hatta,tek araç olarak evli birinin kullanabileceği bir araç değil s2k..konunun cevabı olarak temiz m3 aranması mantıklı olur bence

doush
25-01-2011, 01:53
Bazı arkadaşlardan alıntılar yaparak kendi fikirlermi de yazayım :)


s2000 in tabikide m3 e göre avantajlari var daha az yakıt yakıyor vtec acmayinca özellikle
cok dengeli bir arac daha iyi yol tutuo tabi üstündeki pilotla alakali yokuş asaği virajli bi yerde m3 hayatta yakalayamaz s2000 e göre cok ağir pistte ise cok yakin giderler japonlar özellikle
rolling için değilde viraj için bu arabayi yapiyorlar diş görünüşü gayet güzel daha az problemli bir arac parcalari daha ucuz...
E46M3 ise daha konforlu kız arkadaşinizla veya esinizle coluk cocuk tatile bile cikabilirsiniz konfor bakimindan s2000 le arasinda dağlar var cruıse control hafizali koltuk tv navigasyon isitma vb... bi dünya konfor bakimindan özelliği var m3 ün kendine has kullanim tepkileri sesi motoru gaz response u 300 e kadar cikabilmesi atmosferik yapicağiniz s2000 lerden hizli olmasi bazi arkadaşlar s2000 daha ii yanlıo falan demiş m3 den alakasi yok m3 le daha uzun uzun kayarak gidebilirsiniz motor problemleri 2001 2002 lerde kol yataklarinda problem yaşandi coğu araba garantiden değişti vanos un da herhangi bir problem yaşamazsiiniz yaşasanizda 2000 3000 euro falan değil hepsinin tamir kitleri var ucuz paralara yapılıyor
arabanizi götürceğiniz servis cok önemli vanoslara cip atan bile duyduk öle sacmalayanlar bile var doğru bir araba ve doğru ustalarin elinde m3 e kolay kolay bişey olmaz....

Ağırlık oranından dolayı kesinlikle yazdığınız şeyler doğru. Sonunda biri bahsetti bundan.. S2K'yı elektronikler tutmuyor, aracın mekaniği yolda tutuyor. Honda bunu yapamaz mıydı ? bir sürü sensör vs. ? yapardı, yapıyor da (sadece türkiyeye gelmiyor modeller) ama S2000 saf otomobil hissidir. Göğüsünde o kadar düğme yoksa bir nedeni var.


Arkadaşlar S2000 roadstar bir araç ve hafta sonu aracıdır işe gel git çoluk çocuk dolsun gezelim aracı değildir o yüzden 2. hatta 3. araç olarak kullanılır.
S2000 safkan spor araca yakın bir pist aracıdır konfor vesaire beklenemez.
Bu iki araç arasında konforlu 4 kişilik araç isteyen m3 alır srunsuz olsun ve vtec sesi duymak istiyorum diyen s2000 alır.

Kesinlikle katılıyorum konfor beklemeniz hatadır, ve bunu aracın kötü bir yanı olarak görmemeniz gerekir. Go kart ta aldığınız zevk gibidir, canınız yanar ama o saflığı da hissedersiniz..


s2000 alip gezerken keske m3 alsaydim dememek icin
M3..
Abi binecekse kaliteye binsin :)

fix luda yorumu neden yok :D m3 s*ker tarzında o kadar.. :hahaha: seni atlamak istemedim :D


Tercihim BMW'den yana onu 6 silindir sesi bir başka olur tabi e36 ve e46 serisinde :)

İç konsol bi kere yeter o kadar tuş varki insanın hepsine basası geliyor :D

http://www.eurotuner.com.my/MyM3/Image/10.jpg

http://image.automobilemag.com/f/6712200+w750+st0/0704_z+2008_honda_s2000_cr+interior.jpg

s2000 club racer konsolu.. hoş pek farklı değil ama normalden, club racer ın anlamını umarım biliyorsunuzdur.. S2K'ya özdeş bir araba örnek verirsek, caterhamdır galiba.. belki zıplaya zıplaya gidersiniz de verdiği zevk hani.. :)


Şimdiii,

Anladığım kadarıyla eskiden gelen bir S2K aşkı yok aradığınız kişide, hatta şöyle diyeyim.. Otomobilden pek anlamayan birini getirin, ikisine oturtun tur attırın, belki S2K'dan zevk alacak ama sonuç olarak M3 isteyecektir. S2K daha çok one night stand ilişki gibi zevk verir. Tadı çok çok ayrıdır, tutkusuna sahip değilseniz, örneklerde gördüğümz gibi satıp M3 alırsınız.. M3 ise evlenilecek kadın denilebilir :D Kesinlikle konforlu, donanımlı, arkaya çocukları at yanında eşin otursun, daha sessiz, daha çok güvenlik önlemi var..Yapılış amaçları farklı.. S2K'yı piste pro şekilde hazırlamak istesen çok uğraşman gerekmez, zaten amacı o.. M3'ün airbagleri çıkarsan bile baya ağırlık atarsın :D Eğer ki abinizin yerinde olsaydım S2K kiralar bi dolaşır gelirdim, sonra da M3'e basardım parayı.. Maksat S2K'nın zevkinden yoksun kalmasın :D Ben 70 yaşına da gelsem S2K'yı almak isterdim ama.. RX8'i de kesinlikle düşünün, bindiğim için söylüyorum, arkası da geniş 2+2 zaten oturma düzeni, arkada kapı var zaten.. Biraz yakıyor ama gerçekten ruhu olan bir araba.. Araştırmadıysanız tüm bildiklerini unutun.. RX8 yağ yakıyormuş çok diyen bazı arkadaşlarım vardı.. Rotary'nin mantığında zaten yağı yakmak vardır.. Sealler yağlanır ve o yağ yakılır.. ama hiç kurum kalmaz o özel yağını kullanırsanız.. Yanlış hatırlamıyorsam her 20 km de bir kesiciye sokun mu ne diyorlardı kurum bağlamasın diye.. Recaro koltuklar, %50-%50 ağırlık dağılımı vs. Yakıtı da çok çok aşırı diyemem ama hatırı sayılır yakıyor.. Tüm yardımcıları kapatan bir tuş var, pist için.. kontağı kapatmazsanız, yardımcıları açamıyorsunuz.. o tuşun verdiği zevk de güzel :D Yine baya yazdım.. sonuç olarak abinize M3 > RX8 > S2K tavsiye ediyorum.. kişisel zevklerimi koymadan.. yoksa tam tersi oluyor :D iyi geceler :)

Emir_b16a
25-01-2011, 02:12
ikisine de düzgün bakmazsanız uzunca bi süre evlat olur :)

EM-RE
25-01-2011, 09:28
valla eksdirim cok duygulandım mesajını okurken canım 46 em3 almak ıstedı

Sen cilala yere bas kanka yorma güzel beyinciğini böle şeylere :D

Selcuk_RoL
25-01-2011, 09:57
bence s2000 iyidir yeni her zaman yenidir!

ayhan
25-01-2011, 10:40
Bugün bu mevzuyu saatlerce konuştuk,
Konuyu görünce bi şaşırdım:D



S2000'ini Satıp E46 M3'e Terfi Eden Bir abim, S2000 Kullanıcısı başka bir dostumuzu satıp E46 M3 alması yönünde uyardıda durdu.

ikiside çok özel araçlar,
S2K'nın Çok Eğlenceli Bir araç olduğu, rwd araç kullanmaktan zevk alan herkesin bi süre tecrübe etmesi gerektiğinde herkes hemfikir.
ama M3 dedikmi işin rengi değişiyor.
Alfabedeki En Güçlü Harf ///M.

aynen banada dün söylendi böyle bir konu var senmi açtın diye..:) bu kadar olur:)
yani dün otopaka gidip bikere görmem yetti ilan açmaktan geri vazgeçip geldim:) Belki bu aralar ayda 1 kere anca binebiliyorum aracıma, ama bu mantık çerçevesinde en fazla haftada 1 kez kullanıpta, kullanım konusunda verdiğin paraya göre oldukça fazla, her anlamda kullanım zevki yaşattığı için ilan falan yok yine:D..
Benim düşüncemde biraz fanatiklikte olabilir ama, buna göre m3, s2000 den teraziye koyduğunda daha başarılı olabilir ancak haftada bi kere binebilen benim için s2000 daha özel ve değerli gözümde.. Evet hergün kullansam bu tam terside olabilir..
bu gidişlede hiç satamıycam, yanına alcaz artık napalım ;)


Konuyu açan arkadaşımın sorusuna gelince ise bence, bu sorunun cevabını alıcak kişi her ikisinide kullanmadan kesinlikle cevap veremez olur..Eğer bizler gibi bir araba tutkusuda var ise zaten konfor, kullanım maliyeti de bakmaz büyülenip birini alır;)

@Lp2
25-01-2011, 12:38
Sen cilala yere bas kanka yorma güzel beyinciğini böle şeylere :D

sevıyom senı :) valla s 2000 her ne kadar cok guzel gozuksede dursada m3 ayrı dusunmeden m3 derım valla

EM-RE
25-01-2011, 12:39
sevıyom senı :) valla s 2000 her ne kadar cok guzel gozuksede dursada m3 ayrı dusunmeden m3 derım valla

bi ara geçerken bizim otoparka bi bak gece kondu yaptım :D:D

neyse konu dağılmasın..

ilkerbilim
25-01-2011, 12:51
Vergi, bakım, yakıt olarak düşünürsek S2000. Ama M3'de M3'tür =)

Kaskolarının çok farklı olmayacağını düşünüyorum. Muhtemelen ikisi de riskli gruptadır.

ahmetuygur
25-01-2011, 15:05
oldum olası s2000le m3ü bir tutanları anlamadım gitti

m3 3000cc s2000 2000cc bmw kalitedir rahattır konforludur s2000de hiç biri yoktur ama trafikte görebileceğiniz 10 arabadan 9undan hızlısınızdır.

TaGo
25-01-2011, 15:07
10 arabadan geri kalan 1 taneside m3 değilmi :D

ahmetuygur
25-01-2011, 15:31
s2000 bence m3le karşılaştırılacak araba değil typeR megane Rs astra gtc vs yani bu gidipte lamborgini gallardo ile murcielagoyu karsılastırmak gibi bişey

doush
26-01-2011, 00:44
3.2 6 silindir hmm o zaman nsx le karşılaştıralım :D

edit: ciddi değilim :D


bu arada aklıma geldi.. evo9 pahalı mı kaçar ?

initial-D
26-01-2011, 01:08
yakıt
vergi
bakım
kasko
gibi özelliklerinden dolayı s2000

BoraRS
26-01-2011, 07:59
3.2 6 silindir hmm o zaman nsx le karşılaştıralım :D

edit: ciddi değilim :D


bu arada aklıma geldi.. evo9 pahalı mı kaçar ?

Evo 9 'un tipi bana göre gerçekten çok kötü. İçi ondan da kötü. S2K varken Evo9 'a o paraları ne abim verir ne de ben.

ahmetuygur
26-01-2011, 08:03
yakıt
vergi
bakım
kasko
gibi özelliklerinden dolayı s2000

evet ama temizide 10 tane bilemedin 20 tane bulamazsın

BoraRS
27-01-2011, 10:33
evet ama temizide 10 tane bilemedin 20 tane bulamazsın

Evet. Sahibindende verilen km ler ya düşük ya da lokal boya ayağına koca kazayı kapatıyorlar. Hatta çok iddiali bir S2K baktım arabanın motorunun anası ağlatışmış. Araba turbodan normale çevirilmiş.

Temizini bulmak için 55K TL üstüne çıkmak gerekiyor gibi.

Ludacris
28-01-2011, 22:28
fix luda yorumu neden yok m3 s*ker tarzında o kadar.. seni atlamak istemedim

3.2 6 silindir hmm o zaman nsx le karşılaştıralım :D

edit: ciddi değilim :D


bu arada aklıma geldi.. evo9 pahalı mı kaçar ?

merci balim (L) :D artik arasira iciyorum ondan insancil oldu yorum :)
yorumuna gelmisken nan sen simdi evo m3 ten daha iyimi demek istiyon :p
Bmw herzaman cezbetmistir homobabilus (insan) irkini.....

Trance-R
29-01-2011, 13:57
amaç : prestij ise ... M3 ....

yarar/fayda/maliyet eğrileri : S2000 ...


bi mekana M3 le yanaşmak ve S2000 ile yanaşmak arasında illaki fark olucaktır ... ikiside farklı sınıf araçlar fakat durum bu . bence günlük ve işlevsellik anlamında "s2000" ...

G_TT_I
30-01-2011, 18:32
Piyasada 2.el olarak satılan ve hakketten çok uygun fiyata satıyorlar sahibinden'de makyajlı Rx-8'leri alcaksan tavsiye ederim facebook'tan da araç sahipleri olarak organize oluyoruz zaten açıkcası Türkiye'de Rotary'i araçlara önyargılar teker teker kırılacak eminim dünya'nın her yerinde satılıp bizde rekabete bile yer verilmiyor,ben biraz araştırın,2.eli şöyle ölü şahsen ben satmak için araba almam alırım binerim gezerim o yüzden 2.eli ne olacak diye düşünmem yüzü yeni şekli var iç malzeme kalitesi rakiplerinden kat ve kat üstün konfor var donanım var her yönden artısı var,şöför koltuğuna oturup bir kaç tur atın araştırın bakın söylediklerim gerçektende sizi tatmin edecek bir araç olması ve yıllık vergiside 697lira çok uygun bakımlarında'da yağ değişimi ve filtreler değişiyor tek masrafı yağ ve benzin zaten motor bitiyor derdi bile olsa repair kit alıp motoru tekrar toplıycaksın,bunlar bile dert değil exhaust portları side portları genişletip na olarak çok güçte alınır renesis turbo yapılınca fazla sürülememe sebebide bu portların ekonomi için dar oluşu genişletip esmeril racing'in yaptığı gibi tekerde 414 whp almakta mümkün herşey bütçeye bağlı,tatmin eder sizi eminim sadece bir öneridir m3 alıp vergi ve sandık motora kafan rahat olmayacak eminim bende o ikilemde kaldım s2000 alıpta aynı modlamalar herkeste var ama genede siz bilirsiniz ben Rx-8 kullanıcısı olarak önyargıyla bakmayın derim.

Bu araba kampanya fuar fiyatı filan ayağına kaça sattılar sıfırını?

Yakıt tüketimi yol bilg.'inde ortalama tüketim ne gösteriyor? birde hiç deneme fırsatı oldumu cooper, rocco gibi araçlar ile nasıl yürüyor s2000'den nekadar yavaş.
Birde bahsedilen fiyat kıranlardan hangisi alınabilir :)

Başlığa dönersek 45'e temiz sayılır s2000 alınır ama bunun yakınına bile M3 alınmaz M3 ile s2000 kıyas götürmez ama M3 gibi bir arabaya binmekte çok kolay olmaz biraz terletebilir.

328ia
01-02-2011, 13:30
m3 ü alırım ben..