Orijinalini görmek için tıklayınız : marea 1,6 kasma problemi
h.guroglu
25-01-2011, 11:03
merhaba arkdaşlar eşime sıralı lpgli 98 marea 1,6 aldım araç ilk aldığımızda güzel gidiyordu ama şimdi gazdada benzindede 3500 devirde kasma yapmaya başladı ayağınızı gazdan çekip tekrar basmak süretiyle toplar gibi oluyor ama daha üst devirlerde tekrardan kasmaya başlıyor. sensörler falan normal görünüyor sizce sorun nerden kaynaklanıbilir.
vkarayel
25-01-2011, 17:12
Eksozdan olabilir, katalitik tıkandıysa yapar ...
Tekleme yapıyormu ? Hızlanma mı düşüyor ? Yığılıyor mu ?
h.guroglu
26-01-2011, 08:11
teklemeyi sade soğuk havalarda ilk çalışmada yapıyor sonra düzeliyor kesma dediğim 3500 e kadar çok iyi ivmeleniyor ama 3500 gelince kendini kasmaya başlıyor sanki arkadan biri asılıyor da gitmiyor gibi oluyor birde katalitiği iptal etsek bir sorun çıkartırmı
mad_max1978
26-01-2011, 12:32
buna yakın sorun bir arkadaımın arabasındada vardı sıkıntı sente ayarında çıkmıştı.
otomatik mi?birde kasma yaptığı anda arıza lambası yanıyor mu?
her zaman yapıyormu?
eğer yapmıyorsa mafi bi temizleyin genelde kronik sorunudur devir takılı kalır, düşmez devirlenmesi garipleşir bir baktırın
redlinemst
26-01-2011, 22:04
Bujiler ne marka ?
h.guroglu
27-01-2011, 08:17
otomatik mi?birde kasma yaptığı anda arıza lambası yanıyor mu?
hayır araç manuel arıza lambası falan yanmıyor
her zaman yapıyormu?
eğer yapmıyorsa mafi bi temizleyin genelde kronik sorunudur devir takılı kalır, düşmez devirlenmesi garipleşir bir baktırın
evet herzaman yapıyor mafi bi elden geçirlim bakalım ne olcak
Bujiler ne marka ?
valla daha hiç sökmedik bujileri ne marka olduğunu bilmiyorum buna çift tırnak taksak bir faydası olurmu cunki haftaiçi ben kullanıyorum hafta sonlarında e30 a biniyorum
samet_61
27-01-2011, 08:31
fiatlarda sensor arızası olsada diagnosticte her zaman gorunmez benım sana tavsıyem gaz kelebek ve gaz kelebek potansıyometre sensorunu balata spreyıyle temızle bundanda bısı cıkmaz sorun map sensorundendır gecmıs olsun
samet_61
27-01-2011, 08:33
ayrıyeten unutmadan arac arıza ısıgı yakmasın dıe lambda sensorunden tupun beynıne paralel hat cekmıslerse yıne bunu yapar o2 sensor fısını cek benzınde 7200 devır bakalım kasma yapacak mı?
h.guroglu
27-01-2011, 08:33
fiatlarda sensor arızası olsada diagnosticte her zaman gorunmez benım sana tavsıyem gaz kelebek ve gaz kelebek potansıyometre sensorunu balata spreyıyle temızle bundanda bısı cıkmaz sorun map sensorundendır gecmıs olsun
gaz kelebek potansıyometre sensoru nerede bulunuyor kendimde temizlerim boşuna sanayiye gitmiyelim onun için
gaz kelebegi temizliği yaptır,buji ve kablolara bir baktır,katalitik iyice dolmuş olabilir iptali herhangi bir sorun arıza yaratmaz,geçmiş olsun....
redlinemst
27-01-2011, 20:53
aynen potansiyelmtre ve boğaz kelebeğindende olabilir.Bujileride Orjinal Lancia alın
samet_61
10-02-2011, 03:30
gaz kelebek potansıyometre sensoru nerede bulunuyor kendimde temizlerim boşuna sanayiye gitmiyelim onun için
gaz kelebegının hemen uzerınde ama bu sorunu genelde map sensorunden yapar
gaz kelebeğini temizlet.üstündeki "parçacılar tarafından potansiometre kiti" olarak bilinen parçayı değiştir (orijinali 10 TL) ayrıca SMART yada EXAMINER denilen Tofaş'ın kendi test cihazlarına bağlayıp beyin versiyonunu tekrar yükletin.
white light
11-02-2011, 20:07
2000 bravo varken aynı sorun bendede oldu ve tamamen gazkelebegın den oldugu ortaya cıktı ve gaz kelebegını temızledık ama tam olarak temızlenmıyor cunku gaz kelebegı dıger araclardakı gıbı tamamen sokulup dagılanlardan deıl pres baskı oldugundan ve kompıle deıstırmek zorunda kalmıstık
samet_61
12-02-2011, 09:57
2000 bravo varken aynı sorun bendede oldu ve tamamen gazkelebegın den oldugu ortaya cıktı ve gaz kelebegını temızledık ama tam olarak temızlenmıyor cunku gaz kelebegı dıger araclardakı gıbı tamamen sokulup dagılanlardan deıl pres baskı oldugundan ve kompıle deıstırmek zorunda kalmıstık
plastık manofoldlu step b dedıgımız motorsa stepper motoru sokemezsınız gaz kelebgı her turlu temızlenır potansıyometre sensorunun ucuna temızletırse arkadas sorun kalkacaktır ıslemden sorna 15 dk aku kutup basını cıkarmanız gerekmektedır..
h.guroglu
13-02-2011, 10:36
sorun tamamen kullandığım yakıttan kaynaklanıyor galiba hep aygaz euro lpg+ alıyordum son 2 depodur shell den aldım sorun düzeldi bende anlamadım nette biraz araştırınca aygazı hiç kimsenin önermediğini gördüm ama tek yakıttan bukadar sorun nasıl yapar onu anlamadım şimdi yarım depo var bitirip tekrar aygazdan alıcam bakalım gene yaparsa demekki aldığım yakıttan kaynaklanıyor
samet_61
13-02-2011, 11:01
sorun tamamen kullandığım yakıttan kaynaklanıyor galiba hep aygaz euro lpg+ alıyordum son 2 depodur shell den aldım sorun düzeldi bende anlamadım nette biraz araştırınca aygazı hiç kimsenin önermediğini gördüm ama tek yakıttan bukadar sorun nasıl yapar onu anlamadım şimdi yarım depo var bitirip tekrar aygazdan alıcam bakalım gene yaparsa demekki aldığım yakıttan kaynaklanıyor
sen yınede gaz kelebıgını ve ponatsıyometre sensorunu balata spreyı kullanarak ıyıce temızle farkı gorursun potansıyometre sensoru hemen gaz kelebgının ustunde hava fılresı borusunun baslangıc yerınde
h.guroglu
13-02-2011, 11:13
sen yınede gaz kelebıgını ve ponatsıyometre sensorunu balata spreyı kullanarak ıyıce temızle farkı gorursun potansıyometre sensoru hemen gaz kelebgının ustunde hava fılresı borusunun baslangıc yerınde
senin dediklerini dikkate alıcam zaten sonuçta sen bu araçlarde benden daha tecrübelisin dediklerini yapıcam balata spreyi değilde wd40 gibi bir temizleme spreyi kullansam olurmu acaba
senin dediklerini dikkate alıcam zaten sonuçta sen bu araçlarde benden daha tecrübelisin dediklerini yapıcam balata spreyi değilde wd40 gibi bir temizleme spreyi kullansam olurmu acaba
olmaz WD40 çok amaçlı bir spray ama yağlama-bakım anlamındadır.
kullandığın spreyin temizleme amaçlı olması lazım.
aracın emişe giren hava filtre borusu sökük halde çalıştır,dip gaz yapıp içine sprey sıkmak gerekiyor...araç boğulur gibi olduğu anlarda spray sıkışını durduruyorsun.araba toparlayıncada tekrar sıkıyorsun...bunu 10-15 dk.kadar tekrar takrar uygula
samet_61
13-02-2011, 21:21
senin dediklerini dikkate alıcam zaten sonuçta sen bu araçlarde benden daha tecrübelisin dediklerini yapıcam balata spreyi değilde wd40 gibi bir temizleme spreyi kullansam olurmu acaba
hayır hayır gaz kelebıne sakın wd 40 sıkma sakın kapıya sık bacaya sık koltuga sık ama motorun yakıt sıstemıyle ılıglı bır yere wd 40 sakın sıkma gıt bı tane yagsız balata spreyılerı var sanayıda onlarda al 10 lıra
samet_61
13-02-2011, 21:22
olmaz WD40 çok amaçlı bir spray ama yağlama-bakım anlamındadır.
kullandığın spreyin temizleme amaçlı olması lazım.
aracın emişe giren hava filtre borusu sökük halde çalıştır,dip gaz yapıp içine sprey sıkmak gerekiyor...araç boğulur gibi olduğu anlarda spray sıkışını durduruyorsun.araba toparlayıncada tekrar sıkıyorsun...bunu 10-15 dk.kadar tekrar takrar uygula
potansıyometreyı sokeceksen sensor sokukken bence aracı calıstırma sok temızle spreyle ucunu sonra 15 dk kutup basını cıkar bekle sonra calıstır
beyın sensorsuz gormesın aracı arıza ısıgı yakacaktır.hava fıltre borusunu dırek cıkar bol spreyle temızle ııce kurut sonra hava fıltresını tak dewam farka ınanamaycaksın
maximize
13-02-2011, 21:25
rolanti step motoru denen bi parça var ona baktırmanı tavsiye ederim kronik sorundur.
samet_61
13-02-2011, 23:06
rolanti step motoru denen bi parça var ona baktırmanı tavsiye ederim kronik sorundur.
rolatı motoru stepper motor arızası devır gezınmesıne sebep olur oyle bı sorun yok dedı arkadas
sen yınede gaz kelebıgını ve ponatsıyometre sensorunu balata spreyı kullanarak ıyıce temızle farkı gorursun potansıyometre sensoru hemen gaz kelebgının ustunde hava fılresı borusunun baslangıc yerınde
Gaz kelebeğindeki TPS -throttle position sensor , hava filtresinden sonraki de hav akışmetre. Potansiyometre ile çalışan hava akış metre kalmadı, coğu sıcak tellidir.
TPS olsaydı ilk kalkışta silkelenme yapardı. 3500 devrede olduğu için bana ateşleme sorunu gibi gelsede, hava akışmeteri voltmetreyle aracı kullanırken ölçmekte yarar var. Sorunlu devirlerde voltaj atlama yaparsa anlarsın. 0-5v arası bi değer olması lazım devir yükseldikçe oda yukselir
rolatı motoru stepper motor arızası devır gezınmesıne sebep olur oyle bı sorun yok dedı arkadas
arkadaş doğru söylüyor rölantide devir gezinmesi yapar, yada hava soğukken il çalışmada stop eder.
potansıyometreyı sokeceksen sensor sokukken bence aracı calıstırma sok temızle spreyle ucunu sonra 15 dk kutup basını cıkar bekle sonra calıstır
beyın sensorsuz gormesın aracı arıza ısıgı yakacaktır.hava fıltre borusunu dırek cıkar bol spreyle temızle ııce kurut sonra hava fıltresını tak dewam farka ınanamaycaksın
potansiyometreyi söküp çalıştır demedim zaten sametcim.hava filtre borusunu söküp yapacak o işlemi.
kutup başınıda söküp takarsa araç çalıştığı zaman rölanti dalgalanması yapar,aptal aptal çalışır.paliolarda bu olmuyor ama marea ve bravalarda yeni akü taktıgında bile cihaza bağlayarak versiyonunu tekrar yüklemen gerekiyor.
samet_61
14-02-2011, 13:03
potansiyometreyi söküp çalıştır demedim zaten sametcim.hava filtre borusunu söküp yapacak o işlemi.
kutup başınıda söküp takarsa araç çalıştığı zaman rölanti dalgalanması yapar,aptal aptal çalışır.paliolarda bu olmuyor ama marea ve bravalarda yeni akü taktıgında bile cihaza bağlayarak versiyonunu tekrar yüklemen gerekiyor.
aynı motora sahıbız ... ilk defa senden duydum bunu adaptasyonu kastedıosan dedıgım gıbı kutup basını 15 dakıka sokup cıkarılması yeterlı belkı bılıosundur turkıyedekıler genelde magmet marelli beyınden yoksul mantar beyınle gelıo ulkemıze:) dedıgın aslında olabılır:)
recep güller
15-03-2011, 19:35
sorun tamamen kullandığım yakıttan kaynaklanıyor galiba hep aygaz euro lpg+ alıyordum son 2 depodur shell den aldım sorun düzeldi bende anlamadım nette biraz araştırınca aygazı hiç kimsenin önermediğini gördüm ama tek yakıttan bukadar sorun nasıl yapar onu anlamadım şimdi yarım depo var bitirip tekrar aygazdan alıcam bakalım gene yaparsa demekki aldığım yakıttan kaynaklanıyorhiç bir lpg markası aygazı yani opeti önermez içindeki katkıdan dolayı enjektörleri tıkıyor:icon_tup:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.