PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : toyota ile ilgili ödev



Ahmet Saraçoğlu
25-01-2011, 20:36
yardımlarınızla hallettik teslim ettik arkadaşlar , hepinize çok teşekkürler.

------------------------------------------------------------------------------




arkadaşlar işletme öğrencisi kız arkadaşımın bi ödevi var , ben işletme ile ilgili kısmını değilde pazarlama ile ilgili kısmı hakkında bilgi verebildim , piyasayla iligli yüzeysel kullanıcı bilgisi olan birisi olarak ama daha teknik bi analiz gerekiyor sanırım..Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica edicem.

toyota swot analizi, üretim süreçleri, üretim süreçlerinde kullanılan karar mekanizmaları,piyasadaki yeri ve değeri, üretim ve işletim stratejileri

Ahmet Saraçoğlu
25-01-2011, 20:59
güncel....

-batu-
25-01-2011, 21:13
başlığı okuyunca heyecanlandım ama sorduklarından hiç anlamam :)

Ahmet Saraçoğlu
25-01-2011, 21:30
başlığı okuyunca heyecanlandım ama sorduklarından hiç anlamam :)

aynen anlayacak bi arkadaşa ihtiyacım var:D

Ae86
25-01-2011, 21:47
Toyota Ruhu ve Toyota Kültürü kitaplarını incelemenizi tavsiye ederim.

peace
25-01-2011, 21:56
Toyota Ruhu ve Toyota Kültürü kitaplarını incelemenizi tavsiye ederim.

aynen öyle bi kitap var çeko okuyan arkadaşlarım da görmüştüm.swot analizi konusunda da halkla ilişkiler kitaplarını karıştırmanızı öneririm.

Ahmet Saraçoğlu
25-01-2011, 22:32
perşembeye yetiştirileceği için biraz geç kaldık edinmek ve okumak için malesef , yinede bi araştıriym teşekkürler.

emresener
25-01-2011, 22:40
google amca yardımcı olmadımı bro??

Low-Rider
25-01-2011, 22:48
geçen hafta toyota ile ilgili swot analizi yapmıştık derste ortaya karışık ama diğerleri hakkında bilgim yok

Ahmet Saraçoğlu
25-01-2011, 22:54
Ne olduğuna dair bile hiçbi şekilde bilgim olmayan şu swot analiz hakkında (toyota ile ilgili) aklınızda kalan yüzeysel bi bilgi verebilirmisiniz:D Hiç swot analizim olmadı benim:D , en azından yazılanları direk copy-paste ile arkadaşıma gönderir yüzeysel bilgi vermiş oluruz.

Demek bi özelliği varmış ki derste incelenen bişeymiş bu toyotanın ıvırı zıvırı.

Low-Rider
25-01-2011, 23:05
Pek birşey yazmadık aslında , herkes kendi fikrini söyledi.

Şu grafikte nasıl birşey olduğunu anlatıyor

http://www.muhendissohbetleri.com/blog/wp-content/swot1.png


Toyota bizim derslerde de çok geçiyor , google da kısa bir araştırma yaparsan aslında hepsinin cevabını bulabilirsin

Ahmet Saraçoğlu
25-01-2011, 23:33
Pek birşey yazmadık aslında , herkes kendi fikrini söyledi.

Şu grafikte nasıl birşey olduğunu anlatıyor

http://www.muhendissohbetleri.com/blog/wp-content/swot1.png


Toyota bizim derslerde de çok geçiyor , google da kısa bir araştırma yaparsan aslında hepsinin cevabını bulabilirsin

Bana pek bişe ifade etmese de direk kopyaladım , işe yaramış.Çok teşekkürler.

VteC_MaNiaC
26-01-2011, 08:18
JIT yani just in time production ın kökeni toyotadır o yüzden makale zengini bir firmadır 5-6 makalede mevzuyu derinlikle çözersin... zaten googleda aratırsan çıkar konunun derinlikleri.... geri kalanı içince marketingturkiye.com a göz atarsın olmadı özel mesajla dön ben yardımcı olmaya çalışırım sana :)

onurrolla
26-01-2011, 09:38
toyotanın bir üretim felsefesi vardır adı kaizen'dir. kaizen kelimesini araştırırsanız baya bi bilgi bulabilirsiniz.

japoncada anlamı kai=değişim zen=daha iyi anlamlarına gelir:)

bi tane kaynak buldum ama ingilizce işinize yararmı bilmemhttp://www.e.okayama-u.ac.jp/~kshimizu/downloads/iir.pdf

Berkan
26-01-2011, 15:18
Toyota Swot buyrun ingilizce ama çevir kafana göre uyan uymayanları :D

http://www.freeswotanalysis.com/automobile/78-toyota-motors-swot-analysis.html

http://www.oppapers.com/essays/Toyota-Swot-Analysis/144352

swot analizinde bir cacık yok aslında maddeler halinde yazıp gecicen de yerlerine oturtmak biraz uğraştırıcı

s (Strengths) güçlü yönler
w (Weaknesses) zayıf yönler
o (Opportunities) fırsatlar
t (Threats) tehditler

demek bunları kafana göre sallayıp oturtucan kısaca ama dikkat edilmesi gereken fırsat olabilecek birşey güclü yonde olabilir o yüzden hangi başlık altına koyucagın önemli

kaizende kabaca

kökten değişiklik (yenilikler) yerine ufak ufak minik değişiklikler yaparak yayarak uzunda zamanda daha etkin sonuca varmak

bu işine yarar Ahmet bak benim çok yaramıştı :D

http://www.bodrumgundem.com/haberdetay.asp?ID=977


GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ
•Kurumunuzun avantajları nelerdir?
•Rakiplerinizden daha iyi yaptığınız şeyler nelerdir?
•İş çevreniz ve tedarikçileriniz sizin güçlü yönlerinizi ne olarak görmektedir?
•Yetki ve nitelikleriniz nelerdir?
•Rakabetçi avantajlarınız nelerdir?
•Tecrübe, bilgi ve deneyimleriniz nelerdir?
•Finansal kaynak ve gelirleriniz nelerdir?
•Yenilikçi açılarınız var mı?
•Coğrafi ve kültürel bölge avantajlarınız var mı?
•Yönetim ve Hizmet Sistemi Birimleriniz yeterli mi?

ZAYIF YÖNLERİMİZ
•Kurumunuzun dezavantajları nelerdir?
•Rakiplerinizden eksik yaptığınız şeyler nelerdir?
• İş çevreniz ve tedarikçileriniz sizin zayıf yönlerinizi ne olarak görmektedir?
•Yetki dağılımında boşluklar var mı?
•Rekabetçi güç eksikliğiniz var mı?
•Finansal zayıflıklarınız var mı?
•İdari Eksiklikleriniz var mı?

FIRSATLAR
•Karşılaştığınız güzel fırsatlar nelerdir?
•Devlet Politikalarında kurumunuz ile bağlantılı faydalı değişiklikler nelerdir?
•Sosyal yapıda, nüfus profilinde ve yaşam şekilerinde lehinize değişimler var mı?
•Mahalli olaylar size bir avantaj sağlıyor mu?
•Teknolojik ve yenilikçi gelişim size katkı yapıyor mu?
•Global etkiler lahinize mi?
•Hangi değişiklik ve fırsatlardan ne kadar faydalanabilirsiniz?
•Güçlü yönlerinizi nasıl fırsata çevirebilirsiniz?

TEHDİTLER
•Hangi engeller ile karşılaşıyorsunuz?
•Değişen teknoloji kurumunuz için ne gibi tehditler oluşturuyor?
•Yüksek oranda borç veya para akışında ciddi problemleriniz var mı?
•Zayıf yönlerinizden hangileri kurumunuz için bir tehdit oluşturmaktadır?
•Politik olaylar, yasa ve yönetmeliklerdeki değişiklikler kurumunuz için tehdit olabilir mi?
•Mevcut yetki ve sorumlulukları devam ettirmek
•Anahtar roldeki personelin işten ayrılması
•Hava koşulları

SWOT Tablosunu Doldururken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
•Gerçekçi olun.
•Kesin ve doğrulanabilir yargılar belirtin
•Maddeleri önem sırasına göre sıralayın
•Gerekirse beyin fırtınası toplantıları düzenleyin

Bazı eğitimciler S ve W’nin iç etkenler, O ve T’nin dış etkenler olarak algılanmasını önermektedirler. Bu her zaman doğru netice vermemektedir. Karşınıza çıkabilecek iç ve dış bütün etkenlerin, hiç birinin göz ardı edilmeden dikkate alınmasının faydalı olduğunu düşünüyorum

Her SWOT Analizinin ardından bir Eylem Planı yapılmalıdır. Bulunan bilgiler Kısa-Orta ve Uzun vadeli planlar şeklinde harekete dönüştürülmeli, her periyot kendi içinde değerlendirilerek zamanı geldiğinde “Revize” edilerek güncellenmeli ve master plandan şaşmadan “Eylem” devam etmelidir..

Ahmet Saraçoğlu
27-01-2011, 12:04
yardımlarınızla hallettik teslim ettik arkadaşlar , hepinize çok teşekkürler.