Orijinalini görmek için tıklayınız : Integra b18c üst kapak
okanturan
26-01-2011, 12:49
Arkadaşlar toplamakta olduğum integranın motoruna da girmeyi düşünüyorum üst kapak olarak direk b18c düşünüyorum tavsiyeleriniz ve tecrübelerinizi yazarsanız sevinirim.
Yaşanabilecek sıkıntılar.
Gerekli parçalar sağlıklı çalışabilmesi için
benım araştırdığım kadarı ile en basitinden şöyle bişey söyleyim c kapak vtec dönüşümü vs maaliyeti ile oranladığın zaman turbo daha hesaplı ve verimli oluyordu ki ben turboyu seçtim...
nakayama
26-01-2011, 12:58
KCANN_220 Yapmıştı b18c1
k.can
http://img338.imageshack.us/img338/5682/16744615474642078471272.jpg (http://img338.imageshack.us/i/16744615474642078471272.jpg/)
http://img511.imageshack.us/img511/2326/rgreg.jpg (http://img511.imageshack.us/i/rgreg.jpg/)
fsunnetci
26-01-2011, 13:48
6000-7000TL'yi gözden çıkarıyorsan güzel bir seçim olur zekli bir makina olur ama Faruk arkadaşın dediği gibi Turbo kadar verimli olmaz...
b16 nin Hacmi b18 e göre daha küçük b18 in portları geniş Daha mantıklı bir secim olur ama o emmeyiğ kullanma extra skunk olur edelbrock olur aftermarket bir emme öneriyorum sana aracına daha güzel uyum sağlamasını sağlayacaktır üzerinede turbo ile girişirsen daha mantıklı bir seçim olur haa ikisinede param yetmez dersen b16 bulabilirsin dah ucuza b16 manifoldu ile orjinal emmesini kullanırsan büyük kelebek takarsan seni haylı haylı 500 beygirlere kadar destekler
KCANN_220
26-01-2011, 23:24
b16 kapakta taktım b18c1 kapakta taktım..cok yakın abımdede teg wardı oem kapakla t3 gıbı falan ufak bı turbo wardı..
hepsının tadı keyfı ayrı n/a olarak vtec olayı teglerde cok baska bı dunya..o arabanın attıgı depar we sesı zor yanı bı tecten cıkması bnce..yuklu vteclerede bındım ama oyle bı keyıf alamamıstım...
ama turbo dersen o dahada farklı..oda cok farklı cok gusel bı keyıf..arabadan hıc beklemedıgın tepkıler alıorsun we ınsanı urkutuor..:D
ama bna sorarsan bn gene vtec yaparım turboyla malıyetlerı yakın oluor asagı yukarı ama bn n/a vtec sesını gıdısını turboya deısmem..aslında vtec turbo yapıcaksın o harbı sonu oluor tegın cıdden ılgınc bısı cıkıor ortaya..:D
b16 kapakta taktım b18c1 kapakta taktım..cok yakın abımdede teg wardı oem kapakla t3 gıbı falan ufak bı turbo wardı..
hepsının tadı keyfı ayrı n/a olarak vtec olayı teglerde cok baska bı dunya..o arabanın attıgı depar we sesı zor yanı bı tecten cıkması bnce..yuklu vteclerede bındım ama oyle bı keyıf alamamıstım...
ama turbo dersen o dahada farklı..oda cok farklı cok gusel bı keyıf..arabadan hıc beklemedıgın tepkıler alıorsun we ınsanı urkutuor..:D
ama bna sorarsan bn gene vtec yaparım turboyla malıyetlerı yakın oluor asagı yukarı ama bn n/a vtec sesını gıdısını turboya deısmem..aslında vtec turbo yapıcaksın o harbı sonu oluor tegın cıdden ılgınc bısı cıkıor ortaya..:D
misal cem taşçı :D :D
M///maniac
26-01-2011, 23:39
6000-7000TL'yi gözden çıkarıyorsan güzel bir seçim olur zekli bir makina olur ama Faruk arkadaşın dediği gibi Turbo kadar verimli olmaz...
oem piston la b16a kapak kaç cr sıkıstırma oluo ilk etapta motor içine girmeden bisiler yapılsa mesela n/a olarak?
fsunnetci
27-01-2011, 14:19
oem piston la b16a kapak kaç cr sıkıstırma oluo ilk etapta motor içine girmeden bisiler yapılsa mesela n/a olarak?
B16A kapak ile 10.5Cr olur sıkıştırman ama o pistonlarla ne kadar bar açabilirsinki:beuj: hele ki yorgun bir motordan bahsediyorsun 20 yıllık bir araç bu integralar:(
Eğer Turbo Vtec düşünüyorsan ki zaten alt yapın sağlam olmalı öyle 3000,4000TL gibi rakamlara bu işi bitiririm düşüncesi var ise sil kafandan derim min 5000TL max 20000TL gider düzgün bir Turbo Vtec Teg yapmak istiyorsan..
Cem Taşcının arabaya hiç özenmeyin derim öyle bir araba kolay kolay yapılmaz yapılamazda bence:D herşey para değil çünkü ;)
by_hayali
27-01-2011, 15:39
dışardan kolay görünsede (al kapağı hoop tak sanan çok kişi var)işin içine girince çok farklı oluyo teg'i vtec yapmak hele hele bide turbo yapmak çok daha farklı değermi bu kadar uğraşa paraya derseniz orasıda ayrı bir zevk tabi :)
bence bir integrada yapılabilecek en güzel şey 0.5-0.7 bar ile zorlamadan 200-250 hp civarı aracı kulanmak. maliyeti son derece düşük olur ve sıkıntı olmaz. o paraya alınabilecek en güzel zevk olur kanımca. fiyat / performans oranı yani..
dragon07
27-01-2011, 16:24
b16 kapaga göre b18 in sıkıstırması daha düşük oem integra pistonlarıyla...
cp 11.5 piston b18c kapak bildigin matkap olur benden söylemesi :)
birde yarıscam koşturcam diyosan ki o bbs lerle yapmassın bunu galiba atmo yap derim..
ama yok hacı koşturmucam kendim için binicem diyorsan ALPERX abimizin dedigi gibi TURBOLA.
M///maniac
27-01-2011, 19:23
B16A kapak ile 10.5Cr olur sıkıştırman ama o pistonlarla ne kadar bar açabilirsinki:beuj: hele ki yorgun bir motordan bahsediyorsun 20 yıllık bir araç bu integralar:(
Eğer Turbo Vtec düşünüyorsan ki zaten alt yapın sağlam olmalı öyle 3000,4000TL gibi rakamlara bu işi bitiririm düşüncesi var ise sil kafandan derim min 5000TL max 20000TL gider düzgün bir Turbo Vtec Teg yapmak istiyorsan..
Cem Taşcının arabaya hiç özenmeyin derim öyle bir araba kolay kolay yapılmaz yapılamazda bence:D herşey para değil çünkü ;)
turbo olarak demedm atmo olarak makina içine girmeden vtec kapak ile kaç cr elde edilir onu merak ettm
ErmanArseven
27-01-2011, 19:45
okan bizde erhan abinin (erhan songür) integrasını vtec yaptık :) yeni bitti sayılır kapak olarak b16 kullandık piston olarakta b16b kullandık tabi bunun yanında dıştan yağlama kapakta delik tıkama vs gibi işlemler bakalım şimdilik rodajda bizde merakla bekliyoruz bakalım nasıl bir sonuc cıkıcak ortaya :)
okan bizde erhan abinin (erhan songür) integrasını vtec yaptık :) yeni bitti sayılır kapak olarak b16 kullandık piston olarakta b16b kullandık tabi bunun yanında dıştan yağlama kapakta delik tıkama vs gibi işlemler bakalım şimdilik rodajda bizde merakla bekliyoruz bakalım nasıl bir sonuc cıkıcak ortaya :)
integramız güzel olacak:D
ErmanArseven
27-01-2011, 19:53
integramız güzel olacak:D
ne dion moruk teg vtec & si roll :D tegin şanzuman bitmek bilmez la ama sanada acil 3-4 lazım :D
fsunnetci
27-01-2011, 20:42
ne dion moruk teg vtec & si roll :D tegin şanzuman bitmek bilmez la ama sanada acil 3-4 lazım :D
Teg'in uzun Q1 şanzımanı Yatak sarmanıza neden olabilir o yüzden rollingler'de fazla zorlamayın derim:rolleyes:
Ls/Vtec Zevkli bir araçtır ama bir okadar'da Riskli bir araçtır;)
8500dd üstünü hedef seçmeyin kendinize.
Teg'in uzun Q1 şanzımanı Yatak sarmanıza neden olabilir o yüzden rollingler'de fazla zorlamayın derim:rolleyes:
Ls/Vtec Zevkli bir araçtır ama bir okadar'da Riskli bir araçtır;)
8500dd üstünü hedef seçmeyin kendinize.
Bende diyorum abi 9000 dönmeyin diye ama hayırlısı:D
ErmanArseven
27-01-2011, 21:55
Bende diyorum abi 9000 dönmeyin diye ama hayırlısı:D
ne 9000 la egzantrikmi var olsa bile fazla dönmek riskli dio fatih abi ;) 8500 yeter bileder dur bakalım önce vtec acıcakmı onu görelimde :D
okanturan
27-01-2011, 22:24
vallah kafamda kendim bineceğim vtec sesini alabilecğim bişi yapmak istiyorum .
vti yapmadığım massrafları buna yapıyorum jantlar belli bir süre bunlar kalacak sonra rpf1 e geçecem 16 inç olarak araba beni tatmin etsin roll takıntım yokk önemli olan nasıl daha verimli ve sağlıklı olması
dragon07
27-01-2011, 22:30
madem motor yapıcaksın
golden eagle main girdle al.vtec consersion kit :) ondan sonra dibini gör neyse :)
M///maniac
27-01-2011, 22:39
Teg'in uzun Q1 şanzımanı Yatak sarmanıza neden olabilir o yüzden rollingler'de fazla zorlamayın derim:rolleyes:
Ls/Vtec Zevkli bir araçtır ama bir okadar'da Riskli bir araçtır;)
8500dd üstünü hedef seçmeyin kendinize.
peki kısa sanzıman durumu ndr kısa fd varmı tegler için???
fsunnetci
27-01-2011, 23:07
peki kısa sanzıman durumu ndr kısa fd varmı tegler için???
Olmazmı var tabiki..4785 Final Drive var veya 4.40 var hangisi senin için uygunsa kullanırsın:rolleyes:
ErmanArseven
27-01-2011, 23:21
Olmazmı var tabiki..4785 Final Drive var veya 4.40 var hangisi senin için uygunsa kullanırsın:rolleyes:
4.785 olan 4.40 tan daha kısa oluyor sanırım doğrumudur :)
by_hayali
28-01-2011, 07:49
Olmazmı var tabiki..4785 Final Drive var veya 4.40 var hangisi senin için uygunsa kullanırsın:rolleyes:
senin şanzıman vtec'ti dimi? son hız kaç sende şuan? benim kısadan da kısamı :)
ERHAN SONGÜR
28-01-2011, 18:14
teg vtec yapılacaksa vtec şanzıman şart. teg'in oem şanzımanı alt devirlerde ölü
maliyet kısmı ise 6000 7000 lira para harcarsın en canlı şahidi benim
ERHAN SONGÜR
28-01-2011, 18:23
ne dion moruk teg vtec & si roll :D tegin şanzuman bitmek bilmez la ama sanada acil 3-4 lazım :D
erman si bide bide integranın kapak'ı atalım boş durmasın bide crx 3-4 tamam dır
fsunnetci
28-01-2011, 22:45
4.785 olan 4.40 tan daha kısa oluyor sanırım doğrumudur :)
evet rakam değeri arttıkça şanzıman oranıda kısalıyor;)
fsunnetci
28-01-2011, 22:52
senin şanzıman vtec'ti dimi? son hız kaç sende şuan? benim kısadan da kısamı :)
Evet bende Vti şanzıman vardı... Alperin Cml kırmızı Type R'ının arkasında giderken 250kmh gördük ama devir göstergesi 8000'e kadar olduğu için net kaç bin devirde olduğunu bilmiyorum ama Vafc'den bir ara baktığımda 9000dd'e yaklaşıyordu tahminim:rolleyes:
Evet bende Vti şanzıman vardı... Alperin Cml kırmızı Type R'ının arkasında giderken 250kmh gördük ama devir göstergesi 8000'e kadar olduğu için net kaç bin devirde olduğunu bilmiyorum ama Vafc'den bir ara baktığımda 9000dd'e yaklaşıyordu tahminim:rolleyes:
ya abı pardonda senın arabada ne vardı 250 de hala cml nın arkasından gıdıyordun:beuj:
fsunnetci
28-01-2011, 23:37
ya abı pardonda senın arabada ne vardı 250 de hala cml nın arkasından gıdıyordun:beuj:
Integra LS/Vtec
B16 Vtec üst kapak
B16B CTR 12:1 Tepeli Piston
NGK Bkr8 Iridium bujiler.
Ngk Iridium buji kabloları.
Commetic ince Conta.(Head Gasket)
Buddy Club P1 Titanyum yaylar kepler..
Skunk2 Race Stage2 Dereceli Egzantrikler.
Rc 440cc Enjektörler.
Walbro Benzin Pompası..
Arp Blok Saplamaları.
Buddy Club Ayarlı Egzantrik kasnakları.
Apexi VafcII.Vtec Controller.
Aem Wide Band.
Aem Fuel Rail.
Aem Benzin Regulatörü.
Aem Cold Air İntake Kit and Filter.
ITR LSD(Kilitli difransiyel)
Vtec Şanzıman
P28+Hondata S300 ECU
Skunk2 Emme Manifoldu.
65mm EdelBrock Gaz Kelebeği.
Volk Rays Jantlar.17*215-40 Goodyear lastikler.
5Zigen A-Spec Komple Titanyum 63mm Fireblade Egzoz Kit.
DC Headers 4-1 2.5 Headers.
Vtec Ekstra yağ soğutucusu.
ACL Race Series Ana yatak,Kol Yatakları.
ARP Kol Saplamaları.
Tein Coilovers ve Kamber Kit.
Titanyum Ön ve Arka Viraj çubukları..
:rolleyes: Aklıma gelenler bunlar...
fatih kaç devir dönüyorsun bu şekilde sorunsuz ?
okanturan
29-01-2011, 00:19
Integra LS/Vtec
B16 Vtec üst kapak
B16B CTR 12:1 Tepeli Piston
NGK Bkr8 Iridium bujiler.
Ngk Iridium buji kabloları.
Commetic ince Conta.(Head Gasket)
Buddy Club P1 Titanyum yaylar kepler..
Skunk2 Race Stage2 Dereceli Egzantrikler.
Rc 440cc Enjektörler.
Walbro Benzin Pompası..
Arp Blok Saplamaları.
Buddy Club Ayarlı Egzantrik kasnakları.
Apexi VafcII.Vtec Controller.
Aem Wide Band.
Aem Fuel Rail.
Aem Benzin Regulatörü.
Aem Cold Air İntake Kit and Filter.
ITR LSD(Kilitli difransiyel)
Vtec Şanzıman
P28+Hondata S300 ECU
Skunk2 Emme Manifoldu.
65mm EdelBrock Gaz Kelebeği.
Volk Rays Jantlar.17*215-40 Goodyear lastikler.
5Zigen A-Spec Komple Titanyum 63mm Fireblade Egzoz Kit.
DC Headers 4-1 2.5 Headers.
Vtec Ekstra yağ soğutucusu.
ACL Race Series Ana yatak,Kol Yatakları.
ARP Kol Saplamaları.
Tein Coilovers ve Kamber Kit.
Titanyum Ön ve Arka Viraj çubukları..
:rolleyes: Aklıma gelenler bunlar...
mahşallah nazar değmesin ne yokmuşki
abı maşallah ben senı turbo sanıyordum :)
fsunnetci
29-01-2011, 23:30
abı maşallah ben senı turbo sanıyordum :)
Stp Selçuk Çok ısrar etti Turbo için ama N/A herzmn için daha mantıklı geldiğinden atmosferik devam ettik:rolleyes:
Araba Rollingcar,showcar amaçlı kullanılmadığından pek çok kişi tarafından bilinmiyor ama araç 2005 yılında Maslak Paşaoğlunda Savaş tarafından yapılmış ve o tarihte Türkiyede ki ilk Vtec kapaklı Integra'dır;)
fsunnetci
29-01-2011, 23:33
fatih kaç devir dönüyorsun bu şekilde sorunsuz ?
alper sorunsuz 8750dd dönüyorum ama şundan eminim 9000dd dediğimde yataklar başlıyor zarar görmeye bunun için hedefimde Main Girdle Set var ama acelem yok imkanlar doğrultusunda en yakın zamanda yapcam bunu çünkü B18 bloklara Main Girdle şart bence 8500 ve üstü için..:rolleyes:
fsunnetci
29-01-2011, 23:36
teg vtec yapılacaksa vtec şanzıman şart. teg'in oem şanzımanı alt devirlerde ölü
maliyet kısmı ise 6000 7000 lira para harcarsın en canlı şahidi benim
Erhan ufukta Vti şanzıman takmak var galiba:D
Evet 6000-7000TL gider birde 3000TL Vti şanzıman giderrr..Çıkar sana maliyet 10000TL bi integra parası:D
ErmanArseven
29-01-2011, 23:41
Erhan ufukta Vti şanzıman takmak var galiba:D
Evet 6000-7000TL gider birde 3000TL Vti şanzıman giderrr..Çıkar sana maliyet 10000TL bi integra parası:D
fatih abi şimdi bizdeki şanzuma ney abi arac 91 model q1 mi ys1 mi finali kaç :D aynanın ve mahrutinin dişli sayıları kaç kaç :beuj:
fsunnetci
30-01-2011, 01:16
fatih abi şimdi bizdeki şanzuma ney abi arac 91 model q1 mi ys1 mi finali kaç :D aynanın ve mahrutinin dişli sayıları kaç kaç :beuj:
Erman 1991 olduğundan büyük ihtimalle Q1 şanzımandır ve Final Drive 4.26 sana tavsiyem hiç ayna ve mahruti ile fln uğraşma direk son dişli 4.785 var kısa dişli tak onu bitir işi :D başka türlü olmuyor çok kişi denedi o aklından geçeni:rolleyes:
M///maniac
30-01-2011, 11:18
Erman 1991 olduğundan büyük ihtimalle Q1 şanzımandır ve Final Drive 4.26 sana tavsiyem hiç ayna ve mahruti ile fln uğraşma direk son dişli 4.785 var kısa dişli tak onu bitir işi :D başka türlü olmuyor çok kişi denedi o aklından geçeni:rolleyes:
siz nie vtec sanzıman kullandınız:D
poşetçay
30-01-2011, 11:58
şanzıman yapıldında fatihte deildi araç yapan kişide şaçma sapan ugraştı telliyi hidrolge cewirmeye çalıştı lsd aldı fatih gibi 4.785 takımak aklına gelmedi :)
okanturan
30-01-2011, 13:22
şimdi 4.785 kısa şanzımanı araca takarsak ne faydası olacak integrada ben vti de faydasını göremedim
4.785 orj TEG'lere uyuyor mu ki :S ?
fsunnetci
30-01-2011, 21:01
siz nie vtec sanzıman kullandınız:D
Ben takmadım zaten Poşetçay'ın dediği gibi Murat abi taktırdı o şanzımanı ama maliyetli bir iş dışardan göründüğü gibi değil:rolleyes: debriyaj merkezinden hidrolik kutusuna kadar birçok şey değişiyor araçta;) yani 3000TLgibi bir rakama maliyeti olabiliyor onun yerine S80 koymayı yeğlerdim:D
fsunnetci
30-01-2011, 21:05
şimdi 4.785 kısa şanzımanı araca takarsak ne faydası olacak integrada ben vti de faydasını göremedim
Ne faydası olcak derken:rolleyes:
Vti son dişli zaten 4.27 ve Q1'den zaten kısa oranları var ama Vti şanzımanı ile Q1 şanzımanı arasındaki fark K20 şanzımanı ile Vti şanzımanı arasındaki fark gibi bence...
By_Hayali Mustafa'da var 4.785 ve Integra'da nekadar farkettiğini söyleyebilir bu iletiyi görürse;)
Vti'de çok fark olmasada integrada ciddi bir fark oluyor:icon_tup:
fsunnetci
30-01-2011, 21:10
4.785 orj TEG'lere uyuyor mu ki :S ?
Yok Alican malesef Q1'lere direk olmuyor 4.785 :D
Ne faydası olcak derken:rolleyes:
Vti son dişli zaten 4.27 ve Q1'den zaten kısa oranları var ama Vti şanzımanı ile Q1 şanzımanı arasındaki fark K20 şanzımanı ile Vti şanzımanı arasındaki fark gibi bence...
By_Hayali Mustafa'da var 4.785 ve Integra'da nekadar farkettiğini söyleyebilir bu iletiyi görürse;)
Vti'de çok fark olmasada integrada ciddi bir fark oluyor:icon_tup:
abi mustafa abideki delsolun şanzumanıymış.
eğer turbo işinden sonra kısa gelirse ki bence gelicek benm şanzumanla takasa girmeyi düşünüyoduk
Okan kapağa elleme turbo yap. Atmosferiğe harcanan para yazık olur bence.
fsunnetci
30-01-2011, 23:32
abi mustafa abideki delsolun şanzumanıymış.
eğer turbo işinden sonra kısa gelirse ki bence gelicek benm şanzumanla takasa girmeyi düşünüyoduk
Hadi ya Ben YS1 var biliyodum onun arabada çünkü YS1'lere 4.785 sorunsuz oluyor ve YS1'lerin difransiyelleri diğer B serisi şanzımanlara oranla daha güçlü diye biliyorum o yüzden Turbolu araçlara 1992 Integra Şanzımanı YS1'ler biçilmez kaftan oluyor:rolleyes:
MustafaTakas Düşünüyorsa bence düşün derim güzel bir teklif:beuj:
okanturan
30-01-2011, 23:40
Ys1 şanzıman 92 teg lerin hepsinde mi var arasındaki fark nedir q1 den
by_hayali
31-01-2011, 09:55
atmosferik integrada kısa şanz. can demektir orj şanz. ile atmosferik yürütmek çok zor benim arabadaki şanz tam olarak bizde bilmiyoruz Mantar aga ve Halil abinin ortaklaşa yaptıkları bi karışım var final d. 4.40 :)
8500 devir dönmek kesinlikle sorunsuz diyebilir miyiz o zaman ?
ki az bi rakam da degil..gayet guzel.
alper sorunsuz 8750dd dönüyorum ama şundan eminim 9000dd dediğimde yataklar başlıyor zarar görmeye bunun için hedefimde Main Girdle Set var ama acelem yok imkanlar doğrultusunda en yakın zamanda yapcam bunu çünkü B18 bloklara Main Girdle şart bence 8500 ve üstü için..:rolleyes:
poşetçay
31-01-2011, 13:41
na olarak toplamak oldukça keyifli yapım aşaması parları toplamak fatihin arabada baya bi zewk almıştım turboya göre daha istikrarlı we kırılması zor ama ugraşmıcam derseniz 0.5 basıp yine keyif alabilirsini teg şanzımanı turbo için biçilmiş kaftandır fatih gibi yapçaksanız vtec şanzımanı 4.785 we lsd takarsanız oldukça iyi sonuçları örnekte görüldügü gibi maliyeti az olsun derseniz b16b piston egzantiriklede toplasınız tabii hp daha düşük olur
atmosferik integrada kısa şanz. can demektir orj şanz. ile atmosferik yürütmek çok zor benim arabadaki şanz tam olarak bizde bilmiyoruz Mantar aga ve Halil abinin ortaklaşa yaptıkları bi karışım var final d. 4.40 :)
emin misin abi 4.40 olduğuna?
çünkü teg'lerin orj 4.40dır zaten??
http://img248.imageshack.us/img248/2782/fotoraf0111.jpg (http://img248.imageshack.us/i/fotoraf0111.jpg/)
evet canlar buyrun :)
http://www.techturkey.com/forum/modifiye-parcalari/71782-b-ve-d-serisi-turbo-kit-egsoz-vs.html
timucintt
31-01-2011, 16:57
Herşeye final olarak bakmayın... CRX ve Sİ finali aynıdır... ama CRX şanzımanı daha kısadır.... finale bakacğaımıza ortaya bakalım :D :D 3. 4. vitesini kısaltmak lazım... ayrıca 90 91 tegler 4.400 dır...
Herşeye final olarak bakmayın... CRX ve Sİ finali aynıdır... ama CRX şanzımanı daha kısadır.... finale bakacğaımıza ortaya bakalım :D :D 3. 4. vitesini kısaltmak lazım... ayrıca 90 91 tegler 4.400 dır...
benım fınal 4,3 çıktı dynoda :icon_wack
timucintt
31-01-2011, 17:01
benım fınal 4,3 çıktı dynoda :icon_wack
dynoya bakma... jdm vtınkide 4.28 çıktı ama değil...
dynoya bakma... jdm vtınkide 4.28 çıktı ama değil...
yok mu 3.4 kısaltmanın baska yolu abi:) si lar nasıl crx 3.4 takyor bizede o tarz bişey :)
timucintt
31-01-2011, 17:05
Ben gerek duymuyorum açıkcası Q1leri YS1 leri kurcalamyı.. zaten uyan dişli yok bir tek 4 var... onun dışında ben olsam direkt S80 LSD şanzıman takarım devir çevirirm...
by_hayali
31-01-2011, 17:09
Herşeye final olarak bakmayın... CRX ve Sİ finali aynıdır... ama CRX şanzımanı daha kısadır.... finale bakacğaımıza ortaya bakalım :D :D 3. 4. vitesini kısaltmak lazım... ayrıca 90 91 tegler 4.400 dır...
sana seviyorum kardeşim :) benim arabanın dediğin gibi diğer vites oranları farklı ama final d. 4.40 ;)
Ben gerek duymuyorum açıkcası Q1leri YS1 leri kurcalamyı.. zaten uyan dişli yok bir tek 4 var... onun dışında ben olsam direkt S80 LSD şanzıman takarım devir çevirirm...
abi q1'i direk mustafa abiye verip ondakini alsam nasıl olur güzel olmaz mı musatafa abi şimdi söylesene Allah aşkına:D :D
b18c ıntegra felaket bsıy dıyebılıyorum sadece gercı orjınal motoru gordum ve yan tarafa bındım... gercekten anlatılmaz bı duygu bırakıyo ınsanın ustunde... ve bıldıgım kadarıyla yanı arkadasımın demesıyle eg kasaya koydular motoru fakat benzın pompası yoktu orjınal eg6 benzın pompasıyla kullanıyodu fakat sımdı yaptırdı.. cocugun demesı cok kasılıyo arac ıyı benzın cekemıyo oyuzden calısması yurumesı vs ıyı degıl... orjınal b18c benzın pompası ıstıyomus.. :S yurumuyo falan dedı ama aklımı alcak kadar fena yuruyodu :S :):):)
fsunnetci
31-01-2011, 19:49
b18c ıntegra felaket bsıy dıyebılıyorum sadece gercı orjınal motoru gordum ve yan tarafa bındım... gercekten anlatılmaz bı duygu bırakıyo ınsanın ustunde... ve bıldıgım kadarıyla yanı arkadasımın demesıyle eg kasaya koydular motoru fakat benzın pompası yoktu orjınal eg6 benzın pompasıyla kullanıyodu fakat sımdı yaptırdı.. cocugun demesı cok kasılıyo arac ıyı benzın cekemıyo oyuzden calısması yurumesı vs ıyı degıl... orjınal b18c benzın pompası ıstıyomus.. :S yurumuyo falan dedı ama aklımı alcak kadar fena yuruyodu :S :):):)
Arkadaşına Walbro Benzin pompasını öner boşyere B18C aramasına gerek yok:rolleyes:
fsunnetci
31-01-2011, 19:56
Ben gerek duymuyorum açıkcası Q1leri YS1 leri kurcalamyı.. zaten uyan dişli yok bir tek 4 var... onun dışında ben olsam direkt S80 LSD şanzıman takarım devir çevirirm...
Q1 ile zaten uğrassan bile eline birşey geçmez timuçin ama YS1 gibi bir şanzımanı kurcalarsan S80 bile elde edebiliyorsun çünkü kovanları S80 ile aynı YS1'lerin:rolleyes:
Evet Timuçin dediğin gibi bende şanzıman değiştirme projesine girsem S80 düşünürüm çünkü Vti şanzımanı ile kıyaslanamaz bile:rolleyes:
fsunnetci
31-01-2011, 20:09
8500 devir dönmek kesinlikle sorunsuz diyebilir miyiz o zaman ?
ki az bi rakam da degil..gayet guzel.
Alper yatakları ACL Race yaptıktan sonra birde Hafif Krank Kasnağı ve Hafif Volan taktıktan sonra Allaha şükür şimdiye kadar pek bir sorun olmadı:rolleyes:
Arabamda sorun oldu ama başka bir sebepten dolayı oldu ve 2 defa motor yaptırdım:D En son motor yaptırmamdan bu yana 15Bin Km Geçmiş geçenlerde baktım gösterge tablosuna....şimdilik motorda tıhhh yok bakalım nereye kadar gitcek:D
M///maniac
01-02-2011, 10:03
8500 devir dönmek kesinlikle sorunsuz diyebilir miyiz o zaman ?
ki az bi rakam da degil..gayet guzel.
main gridle set ile 9000dd bile sorusuz dönülebilir...
by_hayali
01-02-2011, 10:09
main gridle set ile 9000dd bile sorusuz dönülebilir...
hangi main gridle set oluyo b18'e ?
benim bildiğim kadarıyla bir çok işlem ve parça gerekiyo b18 bloğa o seti takmak
Stroke unuz nedir kol boyunuz nedir
Stroke: 89 mm
Rod Length: 137.01 mm
Rod/Stroke Ratio: 1.54
8500 tamam ama 9000 çok sıkntı yaratır
9000 deki piston hızınız limitlerin üstüne çıkar
M///maniac
01-02-2011, 11:07
Stroke unuz nedir kol boyunuz nedir
Stroke: 89 mm
Rod Length: 137.01 mm
Rod/Stroke Ratio: 1.54
8500 tamam ama 9000 çok sıkntı yaratır
9000 deki piston hızınız limitlerin üstüne çıkar
peki farklı bi kol kullanılılarak sıkıntısız kullanabbilirmiyiz?
eagle le felan çıkmıyor kolay kolay ama Sıkıntı uzu n vadede (güç oranını bağlı olarak) zarar verebilir gömleklere
9000 'de dünyanın en hızlı pistonları bizim olur :)
M///maniac
01-02-2011, 14:37
eagle le felan çıkmıyor kolay kolay ama Sıkıntı uzu n vadede (güç oranını bağlı olarak) zarar verebilir gömleklere
peki stock alt blok sadece yataklar vs yenilenerek vtec kapak ıtr pompa b18c piston b18c kapak oem kol oem krang sıkıntısız limitler nedir
8500 imiş saglık açısından
by_hayali
01-02-2011, 15:11
peki stock alt blok sadece yataklar vs yenilenerek vtec kapak ıtr pompa b18c piston b18c kapak oem kol oem krang sıkıntısız limitler nedir
niye bu kadar devir çevirmeye taktınız yaw, devir çevirtmek yerine sağlıklı deviri dönüp şanzumana el atmak daha mantılı denendi görüldü ;)
M///maniac
01-02-2011, 19:35
amacım devir dönmek degil en saglıklı sekilde nasıl olur ve limitler nedr onu ögrenmek;):icon_wack
fsunnetci
01-02-2011, 22:30
peki stock alt blok sadece yataklar vs yenilenerek vtec kapak ıtr pompa b18c piston b18c kapak oem kol oem krang sıkıntısız limitler nedir
Bendeki Setup'tan farkı yok bu bahsettiğinin:rolleyes:
B18C üst kapak olmayla pek birşey değişmiyor yani subap açılarının dışında diğer herşey benim dolu üstkapak ile aynı hatta benim egzantrikler Stage 2 ve Emme manifoldu Skunk2 ve Gaz kelebeğim edelbrock ;sonuç olarak 8700 sonrası başına iş alırsın bu olay birçok kez tekerrür etti :( ve herkes 8600dd üstünün B18'lerde sıkınıtı olduğuna kanaat getirdi...
Sıkıntısız Limit 8500dd B18'lerde o da yukardaki bahsettiğin setup ile zor biraz ancak egzantrik alırsan dönersin 8500'ü:rolleyes:
zaten 8500 yeterli bi devir daha fazlasına gerek yok, CTR'lere özenmeyelim devir hastalığı bendede vardır ama :D :D
fsunnetci
01-02-2011, 22:53
zaten 8500 yeterli bi devir daha fazlasına gerek yok, CTR'lere özenmeyelim devir hastalığı bendede vardır ama :D :D
Alican ben şimdi 9500 dönsem ne olurki egzantrikler 9000'den sonra boşa döner çünkü stage 2'ler 9000dd üstü güç vermez..:rolleyes:
Hele ki yüksek devir dönmek herzmn için büyük risk taşır şanzıman içinde yataklar içinde:rolleyes:
ben olsam stıock kolla8200 leri gecmem
b16 da 8450 donsek nasıl olur stıock kollar ıle sıkıntısı varmıdır aslında en ıyı verdıgı lımıt bu aralar dıye bılıyorum
b16 da 8450 donsek nasıl olur stıock kollar ıle sıkıntısı varmıdır aslında en ıyı verdıgı lımıt bu aralar dıye bılıyorum
8500 üstünde orjinal yay sapkalar floting e giriyor
by_hayali
02-02-2011, 08:32
edittttt ...
M///maniac
02-02-2011, 09:32
bi önceki sayfadaki mesajında ne yazmışsın bak istersen "main gridle set ile 9000 devir sıkıntısız dönülebilir" demişsin, madem bilmiyodun neden bölye bir yorum yapıyosun??
hiç main gridle set taktınmı b18'e yada gördünmü takan birisi araştırmadan bilmeden yorum yapma milletide yanlış bilgilendirirsin.
dostum senle anlasamıorz heralde sen baska telden çalıosn cem abinin ordada konusmustk si vardı bnde bn bilgilendrme yapmaya çalısmıorm can sıkıcı yorum yapma yurt dısı sitelerinde arastırırsan takanda var o devirleri dönendde var bn hata yapmamak için burda bilenlerden tecrübe edenlerden bilgi almak için soru soruorm he sn honda çok bilirsin bn bmw çok bilirim olabilir ama bnm yaptgm yoruma falan laf etme burda sana ters bisi sölemedm sende söyleme sölüceksende hiç yazma tanımadgn adama sana ters bi laf eden olmadı çok biliosan afra tafra yerine benim yanlıs bilgimi düzeltrsin bnde sana tesekkür ederim ok???
by_hayali
02-02-2011, 09:48
editt.....
M/maniacc : kardeşim sende dışardan bir bilgi koyuyorsun, hangi kaynaktan oldugunu da yazarsan iyi olur. şu söyledi, burda yazıyor şeklinde. diyorsun ki ben de bilgilendirme amaçlı yazdım. ama bu şekilde yanlış bilgilendirme oluyor. lütfen daha dikkatli olalım.
sana ne oluyor dersen : b18c1 kapak bende de var, ve ben bu konularda sizin kadar bilgili değilim, o yüzden yanlış bilgiler almak istemiyorum.
ayrıca klavyende sesli tuşlar felan basmıyor mu ? yazdıklarını okumak zor oluyor . bu aralar satılıklar da ilan açmıştım, elimdeki işe yaramayan malzemeleri bedava gönderiyorum ihtiyacı olanlara. sana da tüm tuşları çalışan bi klavye gönderebilirim bedelsiz.
M///maniac
02-02-2011, 09:50
he sen o arkadaştın şimdi oldu :)
yeterince araştırdım merak etme, biz bildiğimizi söylüyoruz zaten amacımızda bu bilgi paylaşmak main gridle set takmak zahmetli iş öyle al tak olmuyo integralarda.
devir çevirmek yerine şanzumana el at diyorum sana denedik yaptık uğraştık sana yardımcı olmaya çalışıyoruz ama sen anlamak istemiyosun,
bu arada afra tafra niye yapayım burda benden çok daha bilgili insanlar var ben edindiğim bilgiyi söylüyorum ama sen hala sanki bizim sözümüze itimat etmezmiş gibi davranıyosun neyse sen nasıl biliyosan öyle yap bildiğin başka bişeyler varsa bizede söylersin :rolleyes:
anlasdk simdi:D kısa sanzıman olayına gelince al bnm sanzımanı ver snnkini takaslayalım o zaman
M///maniac
02-02-2011, 09:53
M/maniacc : kardeşim sende dışardan bir bilgi koyuyorsun, hangi kaynaktan oldugunu da yazarsan iyi olur. şu söyledi, burda yazıyor şeklinde. diyorsun ki ben de bilgilendirme amaçlı yazdım. ama bu şekilde yanlış bilgilendirme oluyor. lütfen daha dikkatli olalım.
sana ne oluyor dersen : b18c1 kapak bende de var, ve ben bu konularda sizin kadar bilgili değilim, o yüzden yanlış bilgiler almak istemiyorum.
ayrıca klavyende sesli tuşlar felan basmıyor mu ? yazdıklarını okumak zor oluyor . bu aralar satılıklar da ilan açmıştım, elimdeki işe yaramayan malzemeleri bedava gönderiyorum ihtiyacı olanlara. sana da tüm tuşları çalışan bi klavye gönderebilirim bedelsiz.
lazımsa bn sana yolayabilirim bedelsiz enteresan bi yaklasım olms benim tusşlarım çalısıo ama bn kullanmıyorum linkini bulunca tekrar hepinize birer pm olarak atıcam merak etmeyin....
ne alaka ya.. neyse inmeyelim o seviyelere.
M///maniac
02-02-2011, 10:00
ne alaka ya.. neyse inmeyelim o seviyelere.
sewiye ile ne alaka iyimisiniz bana klavyemi sordunuz bnde calıstıgı söyledim kaynak sordunuz bnde linkini bulunca pm atıcagımı söyledim sewiye ile ne alaka?
bozuk türkçe ile yazan sensin. o yuzden de klavyen bozuk sandım.
klavye ben sana gonderim dedim - sen ise lazımsa ben sana gonderim diyorsun.
bana lazımmış gibi bi durum mu var ? alakasız olan bu işte. açıkladım.
tamam bence bu konuyu kapatalım siz de tartışmayın, b18c1 konusu devam etsin.
M///maniac
02-02-2011, 10:07
Bendeki Setup'tan farkı yok bu bahsettiğinin:rolleyes:
B18C üst kapak olmayla pek birşey değişmiyor yani subap açılarının dışında diğer herşey benim dolu üstkapak ile aynı hatta benim egzantrikler Stage 2 ve Emme manifoldu Skunk2 ve Gaz kelebeğim edelbrock ;sonuç olarak 8700 sonrası başına iş alırsın bu olay birçok kez tekerrür etti :( ve herkes 8600dd üstünün B18'lerde sıkınıtı olduğuna kanaat getirdi...
Sıkıntısız Limit 8500dd B18'lerde o da yukardaki bahsettiğin setup ile zor biraz ancak egzantrik alırsan dönersin 8500'ü:rolleyes:
b16 b piston vardı dimi sizde bende b series calculate die bi program var isterseniz linkini atarım oem kol krang vtec kapak b16b piston 13 ler gibi cr çıkıyor dogrumudur yoksa farklı bi işlemmi yaptınız
M///maniac
02-02-2011, 10:08
bozuk türkçe ile yazan sensin. o yuzden de klavyen bozuk sandım.
klavye ben sana gonderim dedim - sen ise lazımsa ben sana gonderim diyorsun.
bana lazımmış gibi bi durum mu var ? alakasız olan bu işte. açıkladım.
tamam bence bu konuyu kapatalım siz de tartışmayın, b18c1 konusu devam etsin.
estafurullah tartsmalık bi durum yok yaklasım tarzınız entresan geldi o kadar hızlı yazar ken türkçeye malesef pek dikkat etmiorm kusura bakmayın
fsunnetci
02-02-2011, 10:15
Son 4 mesajda konu nerelere gitmiş:D
Neyse bence daha fazla uzatmayın yoksa moku çıkcak:p
Arkadaşlar bizim B18'lere Golden Eagle Main Girdle Set var ve İzmirde'ki sarı TurboVtec sahibi Erol'da vardı ve almayı düşünüyordum ama araştırınca gördümki Main girdle set alsam bile tam randıman almak için bizim kartel kovanı bile değişmesi lzm deniliyordu yabancı forumlarda bu bilgiyi edindim.ve bu benim aklıma takıldı sonrada bu Main girdle işini başka bir zamana bıraktım :rolleyes:
Bu yaz yapcağım ilk iş bu hemde Moroso Oil pan ile alcam inşallah bu seti:icon_tup:
M///maniac
02-02-2011, 10:17
Son 4 mesajda konu nerelere gitmiş:D
Neyse bence daha fazla uzatmayın yoksa moku çıkcak:p
Arkadaşlar bizim B18'lere Golden Eagle Main Girdle Set var ve İzmirde'ki sarı TurboVtec sahibi Erol'da vardı ve almayı düşünüyordum ama araştırınca gördümki Main girdle set alsam bile tam randıman almak için bizim kartel kovanı bile değişmesi lzm deniliyordu yabancı forumlarda bu bilgiyi edindim.ve bu benim aklıma takıldı sonrada bu Main girdle işini başka bir zamana bıraktım :rolleyes:
Bu yaz yapcağım ilk iş bu hemde Moroso Oil pan ile alcam inşallah bu seti:icon_tup:
aynen bnde tam bundan bahsediodm 2 sattr link arıorm yapılmıs bi setupp vardı ona bakınıdumda daha bulamadım:D
by_hayali
02-02-2011, 10:22
aynen bnde tam bundan bahsediodm 2 sattr link arıorm yapılmıs bi setupp vardı ona bakınıdumda daha bulamadım:D
ben yapılmıyo demedimki zaten :) çok zahmetli oluyo dedim onun yerine başka şeyler yamak daha mantıklı dedim mesela şanz.
Fatih sende şanzuman var onun için senin yapacağı bişey kalmadı senin yapman gereken bi girdle kaldı abi :)
fsunnetci
02-02-2011, 10:23
b16 b piston vardı dimi sizde bende b series calculate die bi program var isterseniz linkini atarım oem kol krang vtec kapak b16b piston 13 ler gibi cr çıkıyor dogrumudur yoksa farklı bi işlemmi yaptınız
O program gibi birçok yazılım var öyle tahmini Piston Cr hesaplayan ama onlara pek itimat etme:rolleyes:
Sıkıştırma demek güç demek değildir zaten bunu kesinlikle bilmelisin;)
Bende SRP Forget Piston ve Eagle H-Beam Forget Kollar vardı ama 2.kez Motor yaptırdığım sırada bunları değişip 82mm B16B Koydurdum azda olsa hacimde arttı :D
Stage 2 Egzantrikler tam güç vermesi için en az 11.00-11.5 Sıkıştırma istiyor o yüzden 11.5 bence en ideal sıkıştırma ve benim arabada da maksimum 12Cr vardır diye tahmin ediyorum ama kesin hesaplaması o gördüğün program kadar basit değil:rolleyes:
Ne kadar fazla sıkıştırma o kadar risk demek bizim Türkiye Benzin Şartlarında:(
M///maniac
02-02-2011, 10:27
O program gibi birçok yazılım var öyle tahmini Piston Cr hesaplayan ama onlara pek itimat etme:rolleyes:
Sıkıştırma demek güç demek değildir zaten bunu kesinlikle bilmelisin;)
Bende SRP Forget Piston ve Eagle H-Beam Forget Kollar vardı ama 2.kez Motor yaptırdığım sırada bunları değişip 82mm B16B Koydurdum azda olsa hacimde arttı :D
Stage 2 Egzantrikler tam güç vermesi için en az 11.00-11.5 Sıkıştırma istiyor o yüzden 11.5 bence en ideal sıkıştırma ve benim arabada da maksimum 12Cr vardır diye tahmin ediyorum ama kesin hesaplaması o gördüğün program kadar basit değil:rolleyes:
Ne kadar fazla sıkıştırma o kadar risk demek bizim Türkiye Benzin Şartlarında:(
faazla cr illaki güç degildir biliorm ama o programda çıkan sonuca sasırdm ondan sormak istedm b16b pistonnu 82mm bu arada kol oem b18a2 dimi
fsunnetci
02-02-2011, 10:31
ben yapılmıyo demedimki zaten :) çok zahmetli oluyo dedim onun yerine başka şeyler yamak daha mantıklı dedim mesela şanz.
Fatih sende şanzuman var onun için senin yapacağı bişey kalmadı senin yapman gereken bi girdle kaldı abi :)
Mustafa Civic Type R'lar ile yürüdüğümüzde adamların 6 ileri şanzımanı benim Vti şanzımanına göre baya bir kısa kalıyor o yüzden bende Final olarak 4.40 yapcam onuda bu main girdle ile beraber yaptırcam en sonunda 'da Cem Taşcıya güzel bir Map ayarı :rolleyes:
fatih sen neden motor yaptırmıştın 2 defa
ayrıntıları yazan bi konu vs var mı _?
bir de '91'lerin standart q1 şanzımanında mesela 8500 d/d da sorun cıkıyor mu hiç ?
by_hayali
02-02-2011, 10:42
fatih sen neden motor yaptırmıştın 2 defa
ayrıntıları yazan bi konu vs var mı _?
bir de '91'lerin standart q1 şanzımanında mesela 8500 d/d da sorun cıkıyor mu hiç ?
abi bana kalırsa en ideal 8200 (max 8400) devir iyidir hem sen turbo olacaksın güçte olacak onun için fazla zorlamamak lazım hemen su koyverebiliyor q1 ler :)
o zaman ben standart p72 GSR'dan uzaklaşmayayım en iyisi..
benim egzantrik vs hersey stock.
fsunnetci
02-02-2011, 10:46
faazla cr illaki güç degildir biliorm ama o programda çıkan sonuca sasırdm ondan sormak istedm b16b pistonnu 82mm bu arada kol oem b18a2 dimi
Evet Piston Kollarım Eagle H.Beam idi mecburen değiştirdim çünkü B16B'lere olmuyor Eagle H-Beam Kollar..Zaten amacım Atmosferik olduğundan ve hedef 230HP olduğu için bu güçlere Arp Kol Saplamaları ile sorun çıkarmadan kullanabiliyorsun ama yeterki 8500dd üstüne çıkma yoksa herzmn için risk alırsın aracında ne tür modifiye olursa olsun bu devir üstünde herzmn için bir süprizle karşılaşabilirsin:D çünkü R/S Ratio dedikleri Kol Stroke Hesaplamasında 8500 üstü tehlike oluyor bizim PR4 kollarda..
Eagle H-Beam Kollar Kol başına 150HP güce dayanabiliyor ama bizim PR4 Kollardan her biri neredeyse 100gr daha ağır :rolleyes: buda Dyno'da eksi güç demek;)
Sonuç olarak benim gibi hedefi'in 230HP'ler ise PR4 kollar işini görür ve 12Cr sıkıştırma yeterli olur..:icon_tup:
M///maniac
02-02-2011, 10:52
Evet Piston Kollarım Eagle H.Beam idi mecburen değiştirdim çünkü B16B'lere olmuyor Eagle H-Beam Kollar..Zaten amacım Atmosferik olduğundan ve hedef 230HP olduğu için bu güçlere Arp Kol Saplamaları ile sorun çıkarmadan kullanabiliyorsun ama yeterki 8500dd üstüne çıkma yoksa herzmn için risk alırsın aracında ne tür modifiye olursa olsun bu devir üstünde herzmn için bir süprizle karşılaşabilirsin:D çünkü R/S Ratio dedikleri Kol Stroke Hesaplamasında 8500 üstü tehlike oluyor bizim PR4 kollarda..
Eagle H-Beam Kollar Kol başına 150HP güce dayanabiliyor ama bizim PR4 Kollardan her biri neredeyse 100gr daha ağır :rolleyes: buda Dyno'da eksi güç demek;)
Sonuç olarak benim gibi hedefi'in 230HP'ler ise PR4 kollar işini görür ve 12Cr sıkıştırma yeterli olur..:icon_tup:
ozaman b16b piston alıyım dicem ama bnde sizin gibi ama yine hesapladım bu programdamı bi hata var yaw oem kol krang vtec kapak 13.93 cr çıkıorm yuh ya:D ama b18c5 pistonu ile hesaplayınca 12.27 çıkıyor..
hacı sende mı ıntegra aldın ??
M///maniac
02-02-2011, 10:56
hacı sende mı ıntegra aldın ??
bana soruyosan aynen aldm banada bulastı zehir:D
fsunnetci
02-02-2011, 10:58
fatih sen neden motor yaptırmıştın 2 defa
ayrıntıları yazan bi konu vs var mı _?
bir de '91'lerin standart q1 şanzımanında mesela 8500 d/d da sorun cıkıyor mu hiç ?
Alper:D Burda kaç kişi gördün neden motor kırdığını yazan ve anlatan:D
Alper Cem Taşcı bile Turbo Teg ile 8500 ve üstü dönmüyor sen Turbo taktığında zaten max 7500 dönersin çünkü internalin çok sağlam olması lzm Turbo ile 8500 ve üstü için:rolleyes:
Q1'ler ile 8500 ve üstü yatak kırıyor malesef:( Adanadaki Kemal Can ve Siyah Acura Turbo'su olan Halil abi bu sıkıntıyı yaşadılar:(
bana soruyosan aynen aldm banada bulastı zehir:D
iyi hayırlı olsun varmı konusu fotosu vs.bakalım gel turbolıyalım onu uyguna :)
fsunnetci
02-02-2011, 10:59
ozaman b16b piston alıyım dicem ama bnde sizin gibi ama yine hesapladım bu programdamı bi hata var yaw oem kol krang vtec kapak 13.93 cr çıkıorm yuh ya:D ama b18c5 pistonu ile hesaplayınca 12.27 çıkıyor..
anladınmı şimdi niye o programlara inanma dediğimi:D
13.93 Sıkıştırma mı olurmuş dimi;)
M///maniac
02-02-2011, 11:26
anladınmı şimdi niye o programlara inanma dediğimi:D
13.93 Sıkıştırma mı olurmuş dimi;)
yinede kafada soru isareeti kalıyo:D
fsunnetci
02-02-2011, 11:34
hacı sende mı ıntegra aldın ??
Alsın alsın bilinçli Integracılara ihtiyacımız var..Bizim Integracıların sitesinde 70'e yakın integra kullanıcısı var gerisi Integra biniyor ama zevk alarak değil zoraki biniyor mecburiyetten:D
Integracıları Bilinçli olarak tek bir çatı altında toplamak için uğraşıyoruz ama Türkiyede toplam 220 Adet TEG var kaç kullanıcıya ulaşırız bilmiyorum:rolleyes:
Integra'lara LPG takıp Anadolu yollarında telef etmelerine üzülüyoruz ama elimizden geldiğince'de TEG'leri yaşatmaya çalışalım Integra severler olarak;)
M///maniac
02-02-2011, 11:36
Alsın alsın bilinçli Integracılara ihtiyacımız var..Bizim Integracıların sitesinde 70'e yakın integra kullanıcısı var gerisi Integra biniyor ama zevk alarak değil zoraki biniyor mecburiyetten:D
Integracıları Bilinçli olarak tek bir çatı altında toplamak için uğraşıyoruz ama Türkiyede toplam 220 Adet TEG var kaç kullanıcıya ulaşırız bilmiyorum:rolleyes:
Integra'lara LPG takıp Anadolu yollarında telef etmelerine üzülüyoruz ama elimizden geldiğince'de TEG'leri yaşatmaya çalışalım Integra severler olarak;)
bnm arabadada lpg var:D ama bn takmadım ztn 2 gün oldu alalı ama parça larımı toplayana kadar sökmücem ztn gtimio bari yakmasın:D
fsunnetci
02-02-2011, 11:44
bnm arabadada lpg var:D ama bn takmadım ztn 2 gün oldu alalı ama parça larımı toplayana kadar sökmücem ztn gtimio bari yakmasın:D
Hahhaha:hahaha:
Gider gider birkaç yerine bakım yaptır LPG ile rolling yapanlar var :D
Integra'da B18 Blok olduğu sürece bu arabalar herzmn için gözde araç olur çünkü hem Turbo hem Atmosferik modlayabilceğin bir araç:rolleyes:
Türkiyede'ki Integra'ların yarısından fazlası LPG'li zaten vatandaş ne yapsın 4TL üstüne çıktı benzin son zamlardan sonra:(
M///maniac
02-02-2011, 11:48
Hahhaha:hahaha:
Gider gider birkaç yerine bakım yaptır LPG ile rolling yapanlar var :D
Integra'da B18 Blok olduğu sürece bu arabalar herzmn için gözde araç olur çünkü hem Turbo hem Atmosferik modlayabilceğin bir araç:rolleyes:
Türkiyede'ki Integra'ların yarısından fazlası LPG'li zaten vatandaş ne yapsın 4TL üstüne çıktı benzin son zamlardan sonra:(
simdilik dursn tabide diger işleri halettikten sonra lpg sıkıntı olur gbime gleio gazlamasanda kapak vsvs den sonra:D
valla ben motoru kırdıgımda ayrıntılı yazmıştım hem de resimlerle beraber :)
ama o zaman pek bişeyden anlamıyordum, neden kırdıgımı da çok iyi biliyorum yoksa taş gibiydi. neyse..
şimdi çok daha bilinçliyim tabi.
internalim baya saglam oldu şu an, bu şekilde sorun cıkacagını sanmam, bu iş bilgi işi malesef.. inşallahla maşallahla olmuyor. olsaydı zaten türkiyede hiç bi araç kırılmazdı, yurtdışında da her araç kırılırdı :)
b18c1 makine normalde 8100 rpm redline'a giriyor galiba.. ben de 8000 rpm redline ayarlarım ve durumu inceleriz. tabi stroğumuzun da 89mm oldugunu unutmamak lazım..
araç son defa toplanacağı zaman proje konusunu açacağım, o zaman herşeyi görürüz bakalım ne olcak sonuç..
Alper:D Burda kaç kişi gördün neden motor kırdığını yazan ve anlatan:D
Alper Cem Taşcı bile Turbo Teg ile 8500 ve üstü dönmüyor sen Turbo taktığında zaten max 7500 dönersin çünkü internalin çok sağlam olması lzm Turbo ile 8500 ve üstü için:rolleyes:
Q1'ler ile 8500 ve üstü yatak kırıyor malesef:( Adanadaki Kemal Can ve Siyah Acura Turbo'su olan Halil abi bu sıkıntıyı yaşadılar:(
fsunnetci
02-02-2011, 14:26
simdilik dursn tabide diger işleri halettikten sonra lpg sıkıntı olur gbime gleio gazlamasanda kapak vsvs den sonra:D
Bende ki Hondata S300'ü Vtec altı LPI Gaz ile Vtec Üstü ise benzin ile sürmeyi düşündüm bir ara:D ama cesaret edemedim çünkü geri dönüşü yok bu işin LPI sistem LPG'ye oranla çok daha performanslı ama 3000TL fiyat istemişler adamlar montajına :D
3000 tl ona verecegine o paraya birazcık daha ekleyip gazli bi reno 9 filan alınır :)
cabbarolke
02-02-2011, 21:26
k.can
http://img338.imageshack.us/img338/5682/16744615474642078471272.jpg (http://img338.imageshack.us/i/16744615474642078471272.jpg/)
http://img511.imageshack.us/img511/2326/rgreg.jpg (http://img511.imageshack.us/i/rgreg.jpg/)
ha ha ha benım ufaklıgı paylaşıvermişşin eline saglık kemal kardesım...
4000 e dizel golf alablrsnz buradan, 20 liraya 200 km falan gidiyor :D
ha ha ha benım ufaklıgı paylaşıvermişşin eline saglık kemal kardesım...
aynen baba snn kocaoğlan
okanturan
19-06-2011, 12:31
integraya vti şanzımanı uygulayan arkadaş varmı varsa debriyaz pedalı nasıl yumuşakmı sertmi veya vti pedal seti oturuyormu
benim şanzıman işi sorunsuz oldu pedal dışında önerilerinizi bekliyorum
Pedalda sertlik mi var Yoksa pedal mı uymuyor okan
okanturan
19-06-2011, 16:22
pedalda sertlik mi var yoksa pedal mı uymuyor okan
pedal aşırı sert oldu
abdullah songür
19-06-2011, 20:08
maliyet nedir kanka özel degilse
bide şanzıman telli mi hidrolik mi
fsunnetci
20-06-2011, 09:21
Benim TEG'de Stage 3 Bronz Baskı var :rolleyes:
Herzmn sert olduğu için ymuşak halini hiç göremedim...
okanturan
20-06-2011, 10:02
maliyet nedir kanka özel degilse
bide şanzıman telli mi hidrolik mi
kanka 3000 tl yi buldu hidrolik sistem
by_hayali
20-06-2011, 10:04
kanka 3000 tl yi buldu hidrolik sistem
hayırlı olsun Okan güle güle kullan inşallah sorun yaşamazsın :)
okanturan
20-06-2011, 10:37
hayırlı olsun okan güle güle kullan inşallah sorun yaşamazsın :)
evallah abi bugün indiriyorlar aşağı baskı balata değişecek yine
Naptın okan var mı bi gelişme..
Yavaş yavaş parça topluyorum bende görsellikten başlayarak bakalım :)
okanturan
25-06-2011, 16:31
Naptın okan var mı bi gelişme..
Yavaş yavaş parça topluyorum bende görsellikten başlayarak bakalım :)
integramı aldın sen yine
ülen almadığın arabaya parça toplama :D
önce al parça işi kolay
zuhaha, kanka genel anlamda bütün hondalarda kullanabileceğim parçalardan başladım merak etme:D
asıl araba kolay parça zor:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.