Orijinalini görmek için tıklayınız : oil catch tank yapımı
kimileri belki beğenmeyebilir ama ben yaptım çok hoşuma gitti . insanaın boş zamanlarında kendi emeği ile kimseden kopya çekmeyerek birşeyler yapması çok güzel bir duygu bende sizinle paylaşmak istedim belki yapmak isteyen yada yapıcak olanlara yardımcı olmak ve insanın boş zmanlarında neler yapabileceğini göstermek için , şimdiden teşekkurler ;
düz bir aluminyum borudan yapcaktım sonra yerde buldugum hilal değişik bir tasarım aklıma getirdi onuda üstüne koyarak daha agresif bir görüntü ortaya çıktı :)
http://i56.tinypic.com/ih4mrt.jpg
http://i55.tinypic.com/6575lc.jpg
tornada yapılan malzemeler ve rekorlar
yağ çıkış ve giriş 18mm çap 20mm boy
rekor somunları 10mm çap 10 mm boy
alt tahliye deliği 20mm çağ 10 mm boy
http://i52.tinypic.com/2co6gs3.jpg
alt üst kapağımız şablonları çizildi kesilmeye hazır
http://i53.tinypic.com/hwzgvo.jpg
sıra geldi kaynağa
http://i51.tinypic.com/xfncck.jpg
kaynakda bitti kalıbımız bitti sıra geldi süslemeye
http://i52.tinypic.com/2ldhxld.jpg
fırça ve vernikden sonraki son şeklimiz
fsunnetci
28-01-2011, 22:21
Tebrikler gerçekten:icon_tup:
Çok güzel bir çalışma olmuş...:rolleyes:
yandaki ufak tüp ne acaba? Ve maşallah ellerinize sağlık güzel çalışma olmuş. :)
yandaki ufak tüp ne acaba? Ve maşallah ellerinize sağlık güzel çalışma olmuş. :)
yağ seviyesini gösteriyo :icon_tup:
Eline sağlık çağrım ne işe yaradığını bilmesemde çok güzel olmuş eminim beklentileri fazlası ile karşılayacaktır.
Elinize sağlık gayet güzel duruyor :)
Eline sağlık çağrım ne işe yaradığını bilmesemde çok güzel olmuş eminim beklentileri fazlası ile karşılayacaktır.
teşekkurler abim bu tank motor yağı (sıvı hal) ile, yağ buharını (gaz hali) karıştırıyorsunuz. Catch can'lerin amacı, külbütör ve krankcase havalandırmadan çıkan yağ buharını, içinde yoğunlaştırıp, yağ damlaları halinde tutmaktır. Normalde bu havalandırma hortumları, turbo inlet'e, oradan da turbonun ağzına gider, böylelikle yağ buharı sisteme verilir ve silindire girip yakılır. Normal koşullar altında bunu hissetmezsiniz bile. Emisyon yasaları uyarınca, motordan dışarıya hiçbir uçucu madde veya hidrokarbon çıkışına izin verilmediği içinbu tür bir geri dönüş kullanılır ama eğer modlu bir araç sözkonusu ise, yüksek boost kullanılıyor, yatak ve segman toleransları yüksek bir yarış motoru sahibi iseniz, kranktan ve kapaklardan gelen yağ buharı miktarı artar. Bunu turbonun ağzına vermeniz durumunda, önce turbo emişi, sonra intercoolerin içi, ve manifold çeperleri yağlanır. Bu istenmeyen birşey olduğu için, emisyonu ve çevreyi koruma yasalarınca bu buharın yakılımını boşverip , belirli aralıklar ile boşaltmak üzere bu yağ buharı dışarıda bir kutuda yoğunlaştırılır tek olayı budur, catch can'lerin girişlerin farklı mm olması da, akım miktarı ile orantılıdır. Yüksek akım ve çok gaz miktarı için büyük, daha düşük gaz ve buhar gelişi için küçük hortum ve rekor kullanılır aslında bi işe daha yarar mesela conta yanınca seviye çubugundan anlayabiliyorsunuz vs vs.. :heyoo:
Eyvallah çağrı ellerine sağlık ileride banada böyle bir çalışma yaparız belki ;)
BlackEmperor
29-01-2011, 09:49
tam nereye montaj yapılıyor/yapıldı?
tebrikler bu arada :)
Eyvallah çağrı ellerine sağlık ileride banada böyle bir çalışma yaparız belki ;)
yaparız abide hazır almak daha ucuza mal oluo :D :icon_tup:
tam nereye montaj yapılıyor/yapıldı?
tebrikler bu arada :)
şu anda araba bitmedi motor rektefiyeden yeni geldi baya bi zamanımız war inş güzel biyere montaj yaparız :icon_tup:
ErmanArseven
29-01-2011, 23:53
masallah çağrı güzel olmus :)
YavuzNaz
31-01-2011, 10:11
çok güzel olmuş emeğine sağlık.
hocam bunun içine perde yaptın mı? yağ buharını tankın içinde ne kadar dolaştırırsan yağın tankta kalması o kadar başarılı olur..
Sende giriş çıkış delikleri birbirine yakın, buharı içeride dolaştıracak perde olup, yağı önce aşağı gönderip ordan çıkış deliğine giderse, daha çok yağ yakalanır..
elınıze saglık cok güzel olmuş lakin yag sevıye göstegesını bıraz daha alttan başlatabilirdiniz bence
hocam bunun içine perde yaptın mı? yağ buharını tankın içinde ne kadar dolaştırırsan yağın tankta kalması o kadar başarılı olur..
Sende giriş çıkış delikleri birbirine yakın, buharı içeride dolaştıracak perde olup, yağı önce aşağı gönderip ordan çıkış deliğine giderse, daha çok yağ yakalanır..
içine bulaşık teli felan koyduk sıkıntı yok :):icon_tup:
guzel calısma olmuş eline sağlık .. bence el yapımı modıfıye baslıgı adı altında bı konu acılıp orda paylasılmalı bole konular
kadir jdm civic
19-02-2011, 22:33
çok guzel olmuş elıne saglık bende hazır almayı degil yapmayı tercih edenlerdenım
ellerine sağlık çok güzel olmuş custom iş iyidir :icon_tup:
theory of oil catch tank
http://img36.imageshack.us/img36/8463/post234681266477486.gif
yavuz364
19-02-2011, 22:54
O değil de, bu yağ buharındaki yağı yoğuşturduktan sonra geri kalan havayı tekrar içeri vermemiz için geçerli bi nedeni olan var mı ? :)
Direk dışarıya versek ??
benim merak ettiğim lpg li araçta bu oil tank'ın faydalı olup olmayacağı.... lpg de süpaplar kuru kaldığı için çok aşırı ısınıyor ve süpap ayarını bozuyor, eğer aracıma bu zımbırtıdan takarsam süpaplar iyice yağsız kuru kalacak ve süpap ayarının bozulması dahada hızlanacak diye bir endişem var..... biri beni bu konuda aydınlatabilirmi?
bunun ne işe yaradığını kabaca anlatmak gerekirse , motorun içindeki basınç ve sıcaklık sayesinde hem buharlaşan yağ tahliye oluyo aynı zamanda motor hem hava alıyo hemde hava veriyo eğer oil catch olmasa motorun içine yoldaki toprak çamur toz motorun içine gircek buda motor yağına karışacak ondan sonra yağın ömrü erken biticek , katranımsı bi şekli olcak , subablar çabuk aşıncak vs vs vs ,
yavuz364
20-02-2011, 20:54
yiğit o kadar da değil :) üst kapakta oluşan buhar sonuçta iticilerden v.s. geçiyor ondan sonra çıkıyor... Yani ordan emme gibi bi durum söz konusu değil.. Ayrıca oralara kadar zaten benzinden önce yağ buharının etkisi var :) o yüzden LPG ye de çok suç atmaya gerek yok ;)
benim merak ettiğim lpg li araçta bu oil tank'ın faydalı olup olmayacağı.... lpg de süpaplar kuru kaldığı için çok aşırı ısınıyor ve süpap ayarını bozuyor, eğer aracıma bu zımbırtıdan takarsam süpaplar iyice yağsız kuru kalacak ve süpap ayarının bozulması dahada hızlanacak diye bir endişem var..... biri beni bu konuda aydınlatabilirmi?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.