Orijinalini görmek için tıklayınız : s54 motor
merhaba arkadaslar, merak ettigim konu var!
bilindigi üzere BMW nin m3 (e46) modelindeki motoru (s54) son sinirlarina kadar yüklenmis halde... acaba 343beygirden daha fazla beygiri, kompressor veya turbo uygulamadan almak mümkünmü? ne gibi islemler yapilabiliniyo? motor ömürüne zarari olurmu?
ben arabami isitmadan yüksek devirli kullanmayan biriyim, arabam manuel vitesli, SMG korkum oldugu icin secimim bu oldu, acaba motoruma saygili davranirsam:D isitmadan basmamak gibi, motor ömrü kac km olur? aracim su an 131binde!
tesekkurler simdiden aydinlatici cevaplariniz icin
sen onu üzmezsen ( bakımını vs es geçmezsen vs. ) oda seni üzmez s54 ya xx olması çok fark etmez. :)
Mumkundur butce ne kadar acaba ? Beklenen beygir artisi nedir ? Ona gore tavsiye veriyim.
butce fazla önemli degil... allaha sukur yeterince kazaniyorum:) önemli olan, ne kadar paraya, ne kadar guc aldigim... yoksa burda (isvicrede) 13000.- franga (20bin tl) kompressor takiyolar, nextek firmasi... ruhsata isli sekilde, verdigi gucde 420ps 470nm atmosferikde imkanlar tam olarak neler? yani bana yatkin bisi ollursa, 1 sene icinde komple islemleri bi kerede yaptirmak niyetindeyim
kickbuttowski
30-01-2011, 06:27
butce fazla önemli degil... allaha sukur yeterince kazaniyorum:) önemli olan, ne kadar paraya, ne kadar guc aldigim... yoksa burda (isvicrede) 13000.- franga (20bin tl) kompressor takiyolar, nextek firmasi... ruhsata isli sekilde, verdigi gucde 420ps 470nm atmosferikde imkanlar tam olarak neler? yani bana yatkin bisi ollursa, 1 sene icinde komple islemleri bi kerede yaptirmak niyetindeyim
aracinizdan atmosferik olarak daha fazla guc almak mumkun ama bir turbo kitiyle hem daha fazla hp/tork alirsiniz hemde daha ucuza mal olur motorun icine de girmemis olursunuz.
sc olmadan bahsettiginiz gucu almak sanirim yazdiginiz fiyatin 2-3 katina cikar
neden böyle düşünüyorsun ?
TAM35GNY
30-01-2011, 07:07
butce fazla önemli degil... allaha sukur yeterince kazaniyorum:) önemli olan, ne kadar paraya, ne kadar guc aldigim... yoksa burda (isvicrede) 13000.- franga (20bin tl) kompressor takiyolar, nextek firmasi... ruhsata isli sekilde, verdigi gucde 420ps 470nm atmosferikde imkanlar tam olarak neler? yani bana yatkin bisi ollursa, 1 sene icinde komple islemleri bi kerede yaptirmak niyetindeyim
Bu ucretin ne kadari iscilik??
active auto werke firmasini bi incele derim cok başarililar e46 m3 supercharger konusunda
bu tip modifikasyonların ruhsata işli olma zorunluluğu varmı?
bu tip modifikasyonların ruhsata işli olma zorunluluğu varmı?
sanırım var zira tuv muayenesinde adamlar aracın gucunude olcuyor zira vergi ona gore veriliiyor ve co2 emisyonuna gore o yuzden ruhsatta 100 gercekte 400 beygir yemiyor elin gavuru :)
güç ölçmezler sanırım emisyona göredir
fiyatin 2-3 katina cikcaksa, ben sc de kalayim:) isvicrede, arabaya yapilan her türlü degisiklik! bunlar jantlar, yaylar, coil over, egsoz, koltuklar, direksiyon, kemerler, kanatlar, tamponlar, hava filtresi, kaput, bagaj... araba hakkinda ne dusunuyosaniz, orjinal parca takmadiginiz takdirde, ruhsata isletmeniz gerekir! adamlar burda tuv benzeri, TUV den daha sert sekilde kontrol ediyolar, arabayi 15dakika boyunca didik didik ariyolar, gidip kullaniyolar! e memlekette tek m3 bende yok:) 343 le 420 beygir arasindaki farki anlarlar, ki... sc ve turbo öyle kucuk parca degiller, direkt göze batiyolar:D ama, egsoz emisyonu tutuyosa, frenler yeterli ise, lastiklerin o gücü kaldiracak genislikte fln ise, ve her tarafdan mühürlü uyumluluk belgesi almis isen, ruhsata isletebiliyosun:)
güç ölçmezler sanırım emisyona göredir
süpheli durumlarda, dyno ciktisi, istiyolar:) ahmet mehmet de dyno yok burda, devletin dynosuna cikcan:D
Bu ucretin ne kadari iscilik??
Kompressor- System Leistung ca 420 PS / 430 Nm Preis CHF 8390.-
Motorelektronik anpassen 1500.- (iscilik)
Einbaukosten ca. CHF 1950.-(iscilik)
Test/ Einstellfahrten 400.-(iscilik)
Prüfstand 280.- (dyno ciktisi öncesi sonrasi)
Total 12520.-
Sc bnce en temizi en sagliklisi,bnde taktrmk istiorumda seneye satmayi dusunuorum bu sefer kimse almicak buna sc yapilmis diye harcadgm parayla kalicm imkaninda warsa sc hem zewkli hem saglikli...
Atmosferik olarak yapicaginiz en iyi modifiye su 4 urunu almak olur butcenize gore orjinal olmayan urunleride alabilirsiniz...
M3 csl intake manifold
M3 csl exhaust manifold
Cat delete exhaust pipes
Alpha-N software
M3 csl egzantrik
Arabanizin dunyasi degisir superchargerdan 10 kat fazla zevk verir, motora zarari olmaz...
Kesin olarak soyliyemesemde tahmini beygir olarakda 380hp civari olur...
parcalari arastirirsaniz uygun maliyetlide bulabilirsiniz..
opsyonel olarak 4.1 oranli son difransyel dislisi alabilirsiniz surusu cok keyifli hale getirir..
Fakat hepsinden once aracinizi hafifletmenizi tavsiye ederim...
Konforu cok bozmadan maksimum hafifletmek icin..
2 adet Recaro pole position koltuk 40 kg hafifletir..
Kucuk aku 11 kg hafifletir...
Hafif jant 40 kg a kadar hafifletilebilir (yuruyen aksam oldugu icin 4 kati etki eder) Unsprung weight...
Katalitik iptali 5 kg
carbon intake de 4 kg alir
sunroof da varsa carbon tavan cok is yapar
http://i227.photobucket.com/albums/dd186/kelvinhao/IMG_0623.jpg
http://i227.photobucket.com/albums/dd186/kelvinhao/IMG_4237.jpg
kickbuttowski
30-01-2011, 22:52
emisyon konusunda denetim sikiysa kataligi iptal edemez..
Atmosferik olarak yapicaginiz en iyi modifiye su 4 urunu almak olur butcenize gore orjinal olmayan urunleride alabilirsiniz...
Bunlar ne kadare mal olacak tahmini.
Bunlar ne kadare mal olacak tahmini.
Valla replica intake manifold, egzantrik, alpha-n yazilim cok fazla tutmaz biraz arastirirsa uygun fiyata bulur ...
isterseniz ITB Kitleride var yazilim itb icin velocity stack oil catch dahil 2500 dolar falandi heralde guzel beygir alinir... sesde guzel olur ben teklif almistim yonlendirirm bunun yanina kat iptali, spor koltuk, hafif jant guzel bir kombinasyon olur :icon_tup:
Eger gucu sadece denemek amacli veya cok fazla istemiyorsaniz saglikli kullanabiliceginiz nos menusude yazabilirm... Ama tabiki atmosferikden daha pahaliya gelir guvenlik onemlerini alirsaniz ..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.