Orijinalini görmek için tıklayınız : Oto elektrik konusunda uzman arkadaşlardan yardım.
Merhaba son bir kaç haftadır aracımın şarj sisteminde sorunlar yaşıyorum bir ay önce şarj lambamın kontak açık pozisyonda yanmaması üzerine bir oto elektrikçiye gittim şarjı vs. ölçüldü arızalanmış şarj etmiyormuş.Şarj dinamosu söküldü sorun kömürlerin temas ettiği bakır kollektör lerde imiş neyse tamiri oldu aradan bir iki hafta geçti yine kontak açık pozisyonunda şarj lambam yanmadı tekrar oto elektrikçiye gittim tekrar söküldü ve aynı yerden yine su koyu vermiş yine tamiri yapıldı (aracım eski olduğu için şarj dinamom artık tedavülden kalkmış diyeyim yedek parçası yokmuş o yüzden sürekli tamirata gidiyoruz).Tekrar tamiri yapılıp montajı yapıldı bu gün yine aynı olayı yaşadım kontak açık durumunda şarj lambamın yanmaması vs. vs. yine elektrikçiye gittim ve yine şarj dinamosunu söktük bu sefer hem kollektörler hemde rotordaki bobin yanmış.
Sistemde bir iki değişiklik ve gerekli montaj ayakları yapıldıktan sonra orjinaline göre daha modern yeni nesil bir şarj dinamosu taktik araca eski şarj dinamom 70 amper miş yeni taktığımız ise 150 ampermiş montaj yapıldıktan sonra şarjı vs. ölçüldü ben anlamıyorum ancak usta her şey normal tamamdır dedi 225 tl ödedim.
Akşam farkettim araç rölantide iken gaz pedalına çok çok hafif bir dokunuş ile farlarımda bir canlanma oluyor pedalı bırakınca yine eski haline dönüyor bu neden kaynaklanır ? Ayrıca araç çalışırken şarj lambamda çok çok hafif bir kızarma söz konusu oluyor şöyleki gösterge ışıklarını kapattıktan sonra karanlık bir ortamda fakediliyor bu iki olay beni huzursuz etti sizce ne anlama geliyor yinemi sorun yaşayacağım ?
The Jackal*
30-01-2011, 00:09
akünüz zayıf olabilir, o göstergedeki hafif kızarma arada bende de olabiliyor şaseden sanırm ama net bir bilgim yok, geçmiş olsun.
Akü yü baktıracağım iyi fikir teşekkürler.Araç 79 model kadett c kasa lütfen beni üzecek bir şey söyleme :)
istersen araştırmasını yapıyım sana komple şarj dinoması bulalım bana motor kodunu yazarsan yardımcı olurum sana
Çok teşekkür ederim komple şarj dinamosu derken aracın orjinal dinamosumu ? Sonradan taktığımız bu dinamoyu tercih etme nedenim dediğim gibi kendi dinamosu çok eskilerde kaldığından arıza durumunda yedek parça sorunu yaşıyordum şimdiki dinamonun yedek parçaları rahatlıkla bulunan modelmiş yani olursa bir dahaki arıza durumunda yedek parça sorunu yaşamayacakmışım.Şimdi bu dinamoyada 225 tl ödedik nasıl yapsak bilmiyorum sanırım biraz sormadan hesapsız bir iş yaptım pazartesi başka bir elektrikçiye gidip hem akü şarjımı ölçtüreyim hemde dinamonun şarjını ölçtüreyim eğer akü sağlam çıkarda sistemden kaynaklanıyor derse o zaman sizden ricam olur yardım severliğiniz için çok teşekkür ederim umarım akü dendir.
pazartesi günü bana pm at sana yardımcı oluyum hatta gönderebiliyorsan sarj dinimasını gönder topkapıda yaptıralım cıkması varsa ellerinde onu alırız oda yoksa yurd dışından getirttiriz :) ama bana hala aracın motor kodunu yazmadın yazarsan ona uygun olanı buluruz
Çok pardon unutmuşum motor kodum 1.2s diye geçiyor.Pazartesi hem buraya yazar hemde size pm atarım tekrardan teşekkür ederim.
aracının far tertibatında far rolesi varmı? sayet varsa ve bu halde farlar parlama yapıyorsa arac fazla sarj ediyodur. araç sarjı ölçülürken sende izle, elektronik cihazla ölçüyorsa 14.5 ten sonrası fazlaya girer. şayet araç sarjı 13-14.5 aralığında ise gayet sağlıklıdır. göstergedeki kızarmalar (sarj ölçümü sağlıklı ise) genelde dinamo üzerindeki konjektörden kaynaklanır. İşini iyi bir usta kolaylıkla halledecektir. bu arada araç sarj olayı sağlıklı ise motor içi tesisatını yenilesen iyi olur en azından farlarla ilgili kabloları. rolede kullanabilirsin farlardaki dalgalanmalar kesilir.
edit. bir süredir sarj problemleri yaşamışsınız akünüzün asit değerleri düşmüş olabilir bu yuzden aracın kendi sarjı akünün toparlamasına yetmeyebilir. öncelikli olarak akünüzü kontrol ettirin
Hım far tertibatında röle var evet 13 - 14.5 bu değerleri not ettim bende bir adet elektronikçilerin kullandığı dijital ölçü aleti var yarın hem kendim kontrol eder hemde pazartesi başka bir ustaya kontrol ettirir sonuca bakarım burayada yazarım şarj lambasının kırzarması hakkında ölçüm sağlıklı ise konjektörden kaynaklanır demişsiniz yani bir sorunmu bu ? Dediğim gibi dinamoyu yeni aldım yani ikinci el falan değil ?
dinamo yeni ise konjektörden değildir ben revizyonlu dinamo taktınız sandım. öncelikli olarak akünüzün voltajını kontrol edin sonra aracın sarjını ölçün ona göre bir yol izlenir
Pazar günü olmasına rağmen bu gün sanayiye gittim ve bir tane açık oto elektrikçi buldum arkadaşlar durumu anlattım önce dinamonun şarjına baktı çıkan en yüksek değer 14.2 volt idi dinamoda bir sorun yok gayet güzel görevini yapıyor dedi ya sizce ? Sonra akünün kutup başlarını söktü ve aküye bir cihaz bağladı cihazın üzerindeki düğmeye basılı tutunca 11.5 gibi bir değer gördük akü tam karar değil ama fena da değil dedi usta ve müsait bir zamanında akünü sabah getir şarja bağlayalım akşama kadar şarj olsun dedi ondan sonra aynı sorunları tekrar gözlemleyecekmisin bakarız dedi.
Sizce yolunda gitmeyen bir şey varmı ?
boosted_pug
30-01-2011, 14:17
bi takım takviye kablosu ile şarj dinamosunun çıkışından akünün artı ucuna akünün eksi ucundanda gövde ile motora birer kablo çekip kontrol edebilirsin eski kablolar oksitlenmiş yada eskimiş olup elektriği geçirmiyo olabilirler eğer düzelirse sabit şekilde birer kablo çekip düzeltebilirsin
arac sarjı güzel görünüyo, elektrikçinin cihazla düğmeye basıp yaptığı seyde akünün direncini ölçmek oluyo yüke bindiriyo yani onun 11.5 olmasıda fena değil güzel ama sarja baglayıp denemektede fayda var sayet aynı durum devam ederse daha önce dediğim gibi sorun tesisattadır özellikle şase baglantılarını kontrol edebilirsin.
Şunu kendin deneyebilirsin hafif kalın bir kabloyu akünün "-" kutubuna bagla ve diğer ucunu aracın kasasına, dinamonun üzerine, farların şasesine vs yerlere tutarak sorun devam ediyomu dene sayet sorun düzeliyorsa motor içi tesisatını elden gecirirsin, özellikle kablo baslıkları güzelce lehimletebilirsin.
Tesisatı bir kaç ay önce elden geçirmiştim nerdeyse %80 nini hemde şarj dinamosu bağlantıları farlara sinyallere giden kabloları akünün + ve - kablolarını ana şase kabloları vs. komple yenilemiştim.Aküm şu anda şarj da yarın aküyü takıp tekrar denicem gündüz pek belli olmuyor gündüz anlaşılmazsa akşam denerim eğer düzelmezse dediğiniz gibi kabloları ve bağlantıları yeniden gözden geçirecem zaten sonucu burayada yazarım.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.