Orijinalini görmek için tıklayınız : Hava sıcaklığı ve Motor sıcaklığı.
şu günlerde motor sıcaklığınız otobanda 50 60 a kadar düşüyormu?
bende iat 12 derecelerde. motor sıcaklığıda 50 lere kadar iniyor.
durunca 90 lara çıkıyor. iat ise 30 gbi. yürümeye başlayınca clt 50, iat 10 a kadar iniyor.
gözlemleyen varmı? sizdede böylemi yoksa termostadımı kontrol etmem mi gerekiyor :)
The Jackal*
30-01-2011, 12:16
ben şahinle yola çıkayım motor sıcaklıgı 70-80 olsun yolda yürümeye başladıgımda hem araba devirdaim yapıyo hemde yoldan gelen soguklukla 50e kadar düşüyo diye tahmin ediyorum, yaz kış farketmiyo.
Gecen hafta evden çıktıgımda iat derecem -3 du ınanamadım
sanırım aem ıat bozuldu dıye dusundum
otobana cıkıp bıraz gazlayınca normal sevıyesıne geldı
hava sıcaklıgı o sabah -4 du
bende aem v2 var tampon direk port acık havayı dırek alıyor yanı.
tabı motor ve kaput altı ısındıkca sıkacaklı degerı arttı
TolgaEsentepe
30-01-2011, 12:23
3 hafta oldu alalı aracımı, Ankara'da dur kalk trafiğe girmediğim sürece 1 kere 90derece yi göremedim ben.
IAT hic goremedim zaten de, motor suyu sicakligina bakarsak Mini'de zaten hic orta yerden asagi dustugunu gormedim, otobanda yuksek hizda baktigimi da hatirlamiyorum ancak 207 GT'de otobanda gazlarken 70-75 derece civarlarina dusuyordu..
boosted_pug
30-01-2011, 14:24
turbo şahinle ayara çıktık iat 11 clt 73 dü dükkanda iat 23 clt 90 ı geçiyodu
demekki bende sorun yok :)
havalar çok soğudu. :S
barışbazan
30-01-2011, 16:10
ew10j4 307 genelde bu havalarda açık yolda 70-80 derece trafikte 90:)
bende aldıgımdn beri hiç 90anı göremedim şimdi insem 15 dk ısınmaz motor canımı sıkan bir durum
demekki bende sorun yok :)
havalar çok soğudu. :S
sorun yok olur mu yau.. çok düşük su sıcaklığı
TERMOSTAT kilitlenip kalmış olmasın? kontrol ettirmekte fayda var..
motor suyu sıcaklığını belli bir aralıkta gidip gelmesi lazım.. 50 çok düşük..
SarıCivic
30-01-2011, 18:12
şu günlerde motor sıcaklığınız otobanda 50 60 a kadar düşüyormu?
bende iat 12 derecelerde. motor sıcaklığıda 50 lere kadar iniyor.
durunca 90 lara çıkıyor. iat ise 30 gbi. yürümeye başlayınca clt 50, iat 10 a kadar iniyor.
gözlemleyen varmı? sizdede böylemi yoksa termostadımı kontrol etmem mi gerekiyor :)
Bu söylediklerin gayet normal.Eğer bunlar kaloriferin açıkken oluyorsa o zaman fazlasıyla normal :icon_tup:
bn okdr dustugunu gozlemlemedım otobanda:S sahınlere hep karton koyarlardı sızde ole yapın :D
2 hafta önce Manisa'ya giderken farkettim bende ilk bunu, IAT 7-10 arası, CLT 70 civarıydı sabit hızda. Şehiriçine girince CLT normal yerine geldi (88-96 aralığı). Daha sonra spil dağına gittim, çıkarken CLT normaldi, inerken genelde kompresyonda indim, 60'lara kadar düştü. Motorum tüm parçaları yenilenerek 1 ay önce toplandı. Yeni termostat arızalı mı acaba diye söküp baktım, herhangi bir sorun yok, sağlıklı çalışıyordu. Ben de havaların soğuk oluşuna ve kalorifere bağladım daha fazla araştırmadım.
murat abi 50 derece ciddi düşük, termostatını bir kontrol ettir bence.
birde MS ten fan relay output alıyomusun yoksa orj. fan müşrüyle mi çalıştırıyosun?
ms le fln alakası yok. bizde beyin kontrollü fan.
bizde termostadın açılma derecesini bilen varmı?
edit:89 dereceymiş. termostadı değiştirip tekrar deneyeceğim.
ms le fln alakası yok. bizde beyin kontrollü fan.
bizde termostadın açılma derecesini bilen varmı?
edit:89 dereceymiş. termostadı değiştirip tekrar deneyeceğim.
hangi termostat oluyor bize?
rc ve gti aynı. parça kodu 1338 A0. 30 tl.
İat ve clt yazmissniz clt sanirm bldigmz hararet iat ne oluor:)
90 dereceye çıkıo normal 2.de giderken agırdan sonra 3 e atıp hızım artıyor yola göre baktım hemen 70 e iniyor. Gazete koyma zamanı gelmiş :)
İat ve clt yazmissniz clt sanirm bldigmz hararet iat ne oluor:)
clt motor suyu,
iat ise manifold içerisine giren havanın sıcaklığı.
Iat değeri olabildiğince düşük mü olmalı ?
Ya da gereğinden fazla düşük veya fazla ise ne gözlemlenir ?
EMRE-5843
30-01-2011, 21:36
c2 de göstergeler dijital bende bozuldugunu duşunmeye balmaıştım demekki normalmiş..
ms le fln alakası yok. bizde beyin kontrollü fan.
bizde termostadın açılma derecesini bilen varmı?
edit:89 dereceymiş. termostadı değiştirip tekrar deneyeceğim.
abi hararet düşük gösterdiğinde fanın açık olmadığından eminsen bencede termostatdan
Iat değeri olabildiğince düşük mü olmalı ?
Ya da gereğinden fazla düşük veya fazla ise ne gözlemlenir ?
nekadar düşerse okadar ii bence.
arttıkca da eğer sıkıştırması yüksek bir motorsa zaamnsız erken patlamalara davetiye çıkartarak vuruntuya sebebiyet verebilir. en büyük zararı.
abi hararet düşük gösterdiğinde fanın açık olmadığından eminsen bencede termostatdan
yok ms le alakalı diel.
alakasını çözdüm. bizde çift fonksyonlu termostad var. açık kapalı ve yarım açık. 20 derece altı tam kapalı 20-89 yarım açık. 89 ve sorası tam açık. yarım açık olmasından ötürü rüzgar ile soğuyor. radyatör de büyük. bunun yanında birde drek önden hava çekerek silindire soğuk hava girince iice düşüyor.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.