Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Formula 1 Yeni Sezon



Eriador
01-02-2011, 12:39
Formula 1 Sezonu gene bir çok değişiklikle start alıyor

http://www.austinpost.org/files/articles/formula1_logo.jpg

Kural değişiklikleri ;

http://www.turkiyef1.com/images/news_gallery/ferrari-f150-f10.jpg

1
http://www.f1-country.com/f1-engineer/image044.jpg
Haraketli arka kanat ! : Artık tek tuşla kanat ın acısı değişecek.Düz giderken kanatların işlevi iptal olucak , virajlara gelindiğinde ise tekrar eski halini alıcak ... Bu amaçla arkadan takip eden araçın öndekini rahat geçmesi bi nevi geçişlerin arttılması planlanıyor ... :icon_tup:

Bu sistem sıralamarda sınırsız kullanılcak , yarışta ise belirli yerlerde farkı 1 sn altına indiren pilotlar kullanabilcek !

kanat'ın videosu : tıklayın (http://www.turkiyef1.com/video/1626/Sauber-C30un-hareketli-arka-kanadi.html)

2
http://i.ytimg.com/vi/xAvexjr2ax0/0.jpg
KERS ( Kinetik enerji sistemi ) geri geldi .1 sene aradan sonra KERS Sistemine geri dönüldü bu sefer sistem daha güçlü .. Hem haraketli kanatlar hem kers gelişlerde ilginç mücadelelere sahne olması bekleniyor :icon_tup:

kers : basitçe anlatırsak araç fren yaptığı zaman oluşan enerjiyi depo ediyor , sonra bu depo edilen enerjiyi araç hızlanırken düğmeye basarak devreye sokuyor ve daha çabuk hızlanma sağlıyor : videosu için tıklayın (http://www.youtube.com/watch?v=xAvexjr2ax0&NR=1&feature=fvwp)


3

http://www.mibz.com/wp-content/uploads/2010/11/Vettel-Pirelli-tests.jpg
Brigestone a elveda ... Yeni lastik üretisici Pirelli . Italyanların alışırı milliyetçi oluşuna Pirelli nin bir İtalyan firması olması eklenince bağzı takımlar Ferrari'ye avantaj salıyacağı endişesini dile getirdiler.Pirelli de biz ülke takımı değiliz diyerek iddaaları yalanladı . Buna ek olarak Pirelli Brigestone a göre ön lastiklerde daha çok tutunmaya yoğunlaşacağını bildirdi.

McLaren in icat ettiği F-Kanal yasaklandı ( şahsi fikrim çok yazık oldu çok iyi bir buluştu )

ve daha bir çok değişiklik tamamı için tıklayın : 2011 Teknik Kurallarının Bazılarını Yakından İnceleyelim - TRF1.net - Türkiye'nin En Güncel Formula1 - F1 ve Motor Sporları Haber Sitesi (http://www.trf1.net/ozel-icerik/teknik/18307-2011-teknik-kurallarini-yakindan-inceleyelim.html)


Şuan Testler başladı pist e çıkan araçların resimleri ;

Mercedes GP MGP W02
http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/mercedes-gp-mgp-w02-lansman__mercedes_mgpw02_tanitim_0003_w500_h332.jp g
http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/mercedes-gp-mgp-w02-lansman__mercedes_mgpw02_tanitim_0006_w500_h332.jp g
http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/mercedes-gp-mgp-w02-lansman__mercedes_mgpw02_tanitim_0007_w500_h332.jp g
http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/mercedes-gp-mgp-w02-lansman__mercedes_mgpw02_tanitim_0008_w500_h332.jp g

Red Bull RB7
http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/red-bull-rb7-lansman__redbull_rb7_7_w500_h393.jpg
http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/red-bull-rb7-lansman__redbull_rb7_8_w500_h340.jpg
http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/red-bull-rb7-lansman__redbull_rb7_9_w500_h308.jpg

Scuderia Ferrari F150
http://www.turkiyef1.com/images/otherSeries/bigs/ferrari-f150-test-fiorano-2011-15.jpg
http://www.turkiyef1.com/images/otherSeries/bigs/ferrari-f150-test-fiorano-2011-13.jpg
http://www.turkiyef1.com/images/otherSeries/bigs/ferrari-f150-2011-9.jpg

Lotus Renault r31
http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/renault-r31-lansman__renault_r31_22_w500_h318.jpg
http://www.trf1.net/fotogaleri/zp-core/i.php?a=renault-r31-lansman&i=renault_r31.jpg&w=428&h=240&cw=&ch=&q=100
http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/renault-r31-lansman__renault_r31_4_w500_h330.jpg

* Geçen sene giren Lotus takımın ( grup un malezya kökenli olan tarafı ) gerçek Lotus olmadığı ve ismi kullanamayağı belirtilmişti şirket içinde ciddi tartışmalar çıktı ve son olarak iş mahkemeye taşındı .. Grup un öbür tarafıda Renault la iş birliği yaparak bir meydan okuma gösterdi . Bu sene 2 li takımlara Lotus da eklendi .Mayıs ta başlıcak davada kim devam edicek görücez.

Sauber C30
http://www.turkiyef1.com/images/news_gallery/sauber-c30-car-lunch-2011.jpg

Eriador
01-02-2011, 16:57
İlk testler ve Göze batanlar

Valencia testleri 1. gün şuana kadarki dereceler :

Uzun bir bekleyişin ardından nihayet Formula1 araçlarını pist üzerinde tekrar görebileceğiz. Valencia pisti 3 gün süreyle Formula1 Dünyası'nı ağırlayacak.

http://www.turkiyef1.com/images/news_gallery/valencia-01-02-2011.jpg

1 Vettel Red Bull 1m13.769s
2 Hulkenberg Force India 1m13.938s +0.169
3 Alonso Ferrari 1m14.553s +0.784
4 Paffett McLaren 1m15.350s +1.581
5 Kobayashi Sauber 1m15.621s +1.852
6 D'Ambrosio Virgin 1m16.003s +2.234
7 Di Resta Force India 1m16.337s +2.568
8 Barrichello Williams 1m17.335s +3.566
9 Petrov Renault 1m17.424s +3.655
10 Alguersuari Toro Rosso 1m18.260s +4.491
11 Karthikeyan HRT 1m18.650s +4.881
12 Rosberg Mercedes 1m19.930s +6.161

http://www.turkiyef1.com/images/testing/bigs/valencia-01-02-2011-6.jpg

Lotus Renault'nun ilginç egzoz çıkışı !

Lotus Renault R31'de egzoz çıkışı, aracın önüne alınmış. Yeni araçta egzoz çıkışı, sidepodların önünde başı hava girişine dönük bir şekilde konumlandırılmış.

http://www.turkiyef1.com/images/news_gallery/lotus-renault-egzos-cikisi-2011.jpg

Bir difüzörün downforce'u artırması için hava geçişinden olabildiğince çok akışkanın geçmesi gerekir. Venturideki kütle basıncı artırarak aracın yere tutunmasını artırır. Takımlar venturideki akışkan kütlesini artırmak için hava girişine sidepod ve diğer aerodinamik parçalar takarak havayı yönlendirmeye çalışır. Geçen seneki çift katlı difüzörler, genişleme oranını artırarak downforce'u artırmaya yönelikti. Bu sene bu yasaklandı ve takımlar yeni çözümler aramaya başladılar.

Renault mühendisleri ise egzozu sidepodların önüne kadar (Yaklaşık 1 metre) uzatmış ve iki 90 derecelik açı yaparak başını hava girişe vermişler. Bu egzozdaki hava böylece zeminin altındaki eğimli aradan geçerek akışkanın ivmelenmesine yardımcı oluyor ve daha fazla akışkan kütlesiyle downforce'u artırıyor.

http://www.turkiyef1.com/images/news_gallery/lotus-renault-egzos-cikisi-2011-2.jpg

Bu çözümle birlikte gelen en büyük sorun ise ısı sorunu. Egzozun yüksek ısısının yakıt deposunu, radyatörleri ve elektronik devreleri etkilememesi gerekiyor. Rob White'ın liderliğindeki Renault Motor Tasarım ekibi, bu nedenle egzoz çıkışında ikincil daha uzun bir boru kullandı. Uzun egzoz sistemi, düşük devirlere daha uygun. Bu da motorun 18000 rpm'de çalışmasına aykırı durum oluşturabilir. Renault ayrıca KERS sistemini ve aküyü yakıt deposunun altına yerleştirmiş.

'FEE' (Front Exit Exhaust) adı verilen bu sitem bu sezonun yeni tartışma konusu olabilir.


McLaren Eski araçla testlerde !

Yeni otomobilinde çok yenilikçi bi kaç parçası olduğunu ( Geçen seneki F-Kanal sistemi gibi ) ve bunun diğer takımlar tarafından kopyalanmaması için eski araçla testlere katılma kararı aldı.

kaynak : turkiyef1.com

---

Renault un egzoz u ciddi değişik olmuş çılgın mühendisler yapmış gene bişiler :) seviyoruz F1 i ...

kickbuttowski
01-02-2011, 17:46
arka kanat olayi inanilmaz sacma madem yasak degil neden kisitlaniyor? ayrica nasil kisitlanacak? ondekinin kac saniye arkasinda oldugunumu olcecek pilotlar? o isin denetimi nasil olur merak ediyorum..

kers olayi guzel geri donusum sistemlerinin desteklenip onunun acilmasi gerek

lotus-renault da iyice sacmalamis :D o ne oyle ya.. bi cacik olmaz gibi geldi ama gorecegiz.. :)

Mutu
01-02-2011, 17:50
Fernando'dan umutluyuz bu sene. :D

Bilgilendirmeler için teşekkürler. ;)

Eriador
01-02-2011, 18:30
Aslında arka kanat hiçte saçma değil ...

Kers sistemi olmıyan bir araç Kers liyi takip ederken geçerken zorlanıyor ne zaman atağa kalksa öndeki kers e basıyor atağı öldürüyordu ... Şimdi düzlüklerde hava kordonuna girince öndeki kers e bassa bile bu kanat ı indiricek atağına devam edebilcek.

Geçilen araç arkasına düşer düşmez oda hava kordonuna girip kanatını sıfırlıcak ve tekrar bi atak başlıcak normalde hava kordununu kullanıp geçen düzlüğün sonuna gelindiğinde hep önde oluyordu bu sefer öle olmıyacak ... mücadele çok iyi artıcak

+ Sıralamarda viraja gelirken kanat düzken geç eski haline getiren virajda arka tarafın savrulmasıyla karşılaşıcak buda heyecanı arttırıyor .

Lotus Renault uda küçümsememek lazım ... Renault motorlu geçen yıl RedBull ortalığı kasıp kavurdu , zaten Renault bir F1 efsanesi gerçek Lotus unda ne olduğu belli ben bu sene onların zirveye daha yakın olmasını bekliyorum

initial-D
01-02-2011, 18:47
eline sağlık.

bütün araçlar tanıtılsın,yeni araçlarla testler başlasın,birde sezonun ilk 2-3 yarışından sonra bakalım ne gibi yenilikler göreceğiz

muRattini
01-02-2011, 19:14
Kanat olayını uzun zaman önce ferrari takımı kurallardaki bi açıktan yaralanarak kullanmıştı diye biliyorum ben.. Ön kanat çok esnek bir materyalden yapılmıştı, böylece düzlüklerde yüksek hızlara çıkıldıkça flap düzleşiyor ve downforce üretmiyor, araç virajlara yaklaşıp yavaşladığında ise flap eski halini geri alyor ve downforce üretmeye devam ediyordu. Böylelikle araç düzlüklerde daha iyi ivmeleniyor ve virajlarda da daha iyi yol tutuyordu.. Bunu farkeden FIA kurallara kanatlar esnek olmayan materyalden üretilmelidir seklinde bir kural ekleyerek bu durumun önüne geçmişti.

fatihtemizer
01-02-2011, 19:17
bilgiler için teşekkürler:)Ayrıca lotus renault ortaklığında ki renk uyumu çok hoşuma gitti..bu yıl daha üstlerde olmalarını bekliyorum.ferrari redbul mc laren yine aynı kapışmada olurlar..araya lotus sıkışır:)

kickbuttowski
01-02-2011, 19:38
Aslında arka kanat hiçte saçma değil ...

Kers sistemi olmıyan bir araç Kers liyi takip ederken geçerken zorlanıyor ne zaman atağa kalksa öndeki kers e basıyor atağı öldürüyordu ... Şimdi düzlüklerde hava kordonuna girince öndeki kers e bassa bile bu kanat ı indiricek atağına devam edebilcek.

Geçilen araç arkasına düşer düşmez oda hava kordonuna girip kanatını sıfırlıcak ve tekrar bi atak başlıcak normalde hava kordununu kullanıp geçen düzlüğün sonuna gelindiğinde hep önde oluyordu bu sefer öle olmıyacak ... mücadele çok iyi artıcak

+ Sıralamarda viraja gelirken kanat düzken geç eski haline getiren virajda arka tarafın savrulmasıyla karşılaşıcak buda heyecanı arttırıyor .

Lotus Renault uda küçümsememek lazım ... Renault motorlu geçen yıl RedBull ortalığı kasıp kavurdu , zaten Renault bir F1 efsanesi gerçek Lotus unda ne olduğu belli ben bu sene onların zirveye daha yakın olmasını bekliyorum

dediginiz gibi kullanilabilecekse ne guzel ama yok 1 saniye gerisindeydin 2 saniye ilerisindeydin diye kullanamayacaklarsa sacma.
fiada bir takim performans kisitlayici yasaklarin olmasi bence tamamen sacma cunku ortada dunyanin en ileri teknolojisi var .
ornekle en cok tartisilan konulardan aerodinamikle ilgili parcalarin esnek olmamasi sarti.. neden var bu kural? neden tum takimlar esnek kanatlar difuzorler vs. kullanamiyor?
diger bir ornek kers. neden kinetik enerjinin geri donusumu boyle basarili bir sekilde kullandigi halde gecen yil kullanilmadi?
neden F kanali bu yil yasak? sebep?
esasen cevap acik.. fia birilerinin bu isten para kaybetmesini istemiyor ve boyle akla mantiga sigmayan yasaklar sinirlamalar getiriyor.
amac belli; hizli araclara ozel sinirlamalar getir ki; yavas kalan takimlar f1i terketmesin para kaybedilmesin, her takim sampiyonluga oynayabilsin, iyi olan degil kurallarin acigini en iyi yakalayip kullanabilen kazansin..
benim anlayisima tamamen ters..

Lotus-renaulta gelince tasarim sahiden siradisi boyle birseye kalkisabildiklerine gore bir bildikleri var heralde.. esek degillerya test etmislerdir:p
bekleyip gorecegiz..

Eriador
01-02-2011, 20:08
Arka kanat dediğim gibi kullanılcak başka türlü kullanma şansı yok ( Bu arada Start tada kullanımı yasak yapmışlar + ilk 3 tur yasak olucakmış sonra kullanıma serbest olucakmış . Ne gerek var bu kurala bunuda anlamadım .Esas herkes ark arkaya iken birbirne yakınken çok daha zevkli olurdu )

FIA ile yazdıklarınız doğru büyük takımlar alıp başını gitti diye bi operasyon yaptılar bütçe sınırlaması , motor gelişimin durdurulması vs vs vs kurallarla daha rekabetçi bir ortam yaratmaya çalıştılar ve başardılarda .RedBull bu operasyonun başarıyla sonuçlandığını gösterdi.Şimdi RedBull bu ivme ile ne kadar gidicek o merak konusu.

Eriador
02-02-2011, 01:04
Renault, Radikal Egzostan Emin

http://www.trf1.net/files/0400x225/renault/renault_egzozhaber_555111341.jpg


Renault, çok fazla performans kazanacağını düşündüğü radikal önden zemini besleyen egzos sistemi konusunda oldukça emin konuşuyor.

Enstone kökenli takım dün aracı tanıttığında radikal egzos sistemine sahip olduğu iddialarıyla gündeme oturmuştu ve bugün egzos çıkışlarının sidepodun önünde yer aldığı doğrulandı.

Bu sistemle takım aracın zemininin ön kısmını mümkün olduğu kadar fazla ısıtmak ve egzos beslemeli difüzör etkisini daha fazla alana yaymayı amaçlıyor.

Ancak bu radikal sistem doğal olarak beraberinde bazı aşırı ısınma gibi sorunları da ortaya çıkarıyor.

Takım patronu Eric Boullier "Her zaman risk vardır. Bu araçta bazı yaratıcı çözümlerimiz olduğu için mutluyum. Takımımızı açık bir şekilde destekliyoruz çünkü önde olup kazanmak istiyoruz."

"Bunun zaman alacağını biliyoruz. Bu nedenle yaratıcı olmak zorundasınız. Downforce üretmek için farklı yollar bulmak zorundayız. Bu yol hakkında uzun zamandır konuşuyorduk çünkü bu şekilde daha fazla performans bulabileceğimizi düşünüyoruz."

"Rüzgar tünelinde ve kağıt üstünde 12 ay öncesine göre daha fazla performansa sahibiz. Eğer aracımızda bu sistem varsa bu, sisteme inanmamızdan kaynaklanır. Ancak pistte de göreceğiz." dedi.

Bu yeni sistemi piste çıkaran isim tek Renault olsa da, bir çok takımın benzer sistem için çalışmalara başladığı ve sezon başlamadan bu sistemi piste çıkarabileceği düşünülüyor.


kaynak : trf1.net

Spawn
02-02-2011, 01:29
off şu lotusun renklerini görmek nasıl sevindirdi beni ..

-batu-
02-02-2011, 01:55
kanat rekabet açısından güzel ama viraj giriş çıkışlarında denge kaybı yaşatabilir.

Day Walker
02-02-2011, 07:36
Paylaşım için teşekkürler çok güzel bir konu dört gözle yarışların başlaması bekliyorum.:)

umut01
02-02-2011, 08:15
çok güzel konu olmuş. elinize sağlık. bu sene birçok yenilik olmuş, bende sabırsızlıkla merak ediyorum sezonu. inşallah zevkli,çekişmeli izlemesi güzel bir sezon olur.

senna
02-02-2011, 09:25
ön kanatta sadrazam kayığı gibi maşallah iyice atariye çevirdiler tuşa bas bırak :)

initial-D
02-02-2011, 09:49
egzos boruları kaçlıkmış acaba?

birde renaulttaki bu uzun borular diğer takımlara göre daha incemi daha kalınmı acaba:)

messi
02-02-2011, 13:42
kanattı manattı derken iyice çirkinleşiyo bu arabalar.

Eriador
02-02-2011, 13:46
nası çirkinleşiyor ? açıklarsan & düşücelerini paylaşırsan sevinirim . Kanat ayarını değiştirmenin getirceklerini önceki yazdığım mesajlarda okudunmu acaba bunu yazarken ? çok merak ediyorum , hea okuyup ta yazdıysan sorumu tekrar ediyorum " düşücelerini paylaşırsan sevinirim " .

bu kanat tam tersi mücadele artması için çok iyi birşey , her takımda kers yok ve düzlükte yakaladığı araça karşı atağını arttırması için harika bi olay .
gerçi kers lede alakasıda yok hava kordonu olayına yapılabilcek en iyi savunma bundan çıkacak , daha ötesi varmı ? çok merak ettim

fangio
02-02-2011, 14:04
Umarm bu yıl ki kurallar geçiş konusunda düşünülenleri kağıt üstünde bırakmaz. Bizlerde güzel ve çekişmeli bir sezon izleriz. Geçen sezonda heyecanlıydı hakkını yiyemem. Bu arada artık Schumi'yi gridde güzel bir yerde görürüz inşallah. Tifosiyim ama şu Montezemolo'ya bir kapak olsun istiyorum. Schumi bu başkasına benzemez...

Kaan paylaşım için sağol. Renault'nun egzos tasarımı üst devirlerde bakalım nasıl bir performans gösterecek. Sezonun başlamasını iple çekiyorum :)

Eriador
02-02-2011, 14:15
Schumacher efsanedir ,

herşeyi geçtim bu yaşta bunca aradan sonra , bunca değişiklikten sonra dönmek büyük cesaret ister ... Zamanında Mika Hakkinen testlere çıktı bıraktıkran 3 sene sonra tur başına 3 saniye yavaş kaldı sonlara doğru 1.5 saniyelere kadar indirdi ama geri dönmedi çaydı .

Bu işte Michael ın büyüklüğünü gösteriyor , bunca zor şart a rağmen tekrar kokpitte .

Schumacher seveni kadar sevmiyeni var ama MS nin yaptıkları ortada ...

fangio
02-02-2011, 14:18
Ferrari'de olmaması çok üzücü ama onu gridde tekrar görmek kesinlikle çok güzel. M.J. nin dönüşü de muhteşem olmamıştı ama onun formasının bile sahalara geri dönmesi yeterliydi. Bu da böyle bir şey bence...

Eriador
02-02-2011, 14:23
Schumi zaten Ferrari den zorla emekli oldu ,
bununla ilgili yazı paylaşmıştım sana özelden gönderrim.

olay kısaca : Schumacher , Brawn , Todt bu 3 nün F1 deki başarıları başkanı rahatsız etti . Bunların adı ondan daha önce geçtiği içim ve hiç biri italyan olmadığı için hepsini takımdan sürdü , son 7 senede 5 pilotlar 6 markalar şampiyonluğu kazana takımı dağıttı , hepsinin yerine italyan getirdi sadece sürücü olmadığı için kimi geldi , oda 2 sene postlandı zaten ...

altın yumurtlayan tavuk kesildi.

Ferrari ye dikkat edin dünya şampiyonu bile olsa tabelalarda dünya şampiyonu ing yazmaz hep italyanca yazar , çok milliyetçi bir takımdır

örnek Schumi nin Ferrai de son şampiyonluğu :

http://img201.imageshack.us/img201/3826/fdadasdas.png

individual
03-02-2011, 09:53
Yanlız bu kurallar sıkılaştıkça araçlar evrim geçiriyor yeni çakallıklar meydana çıkıyor.

Eriador
04-02-2011, 09:14
Valensiya'da 3. Günün Lideri Kubica Oldu


2011 Formula 1 sezonu öncesinde Valensiya'da gerçekleştirilen testlerin 3. gününde Renault pilotu Robert Kubica ilk sırada yer aldı.

http://www.trf1.net/files/0400x225/renault/kubica_383209756.jpg



İlk test haftasının son gününde, radikal egzoz tasarımına sahip R31'i kullanan Kubica 1.13.144'lük derece elde ederek haftayı zirvede tamamladı.

Kubica, 1.13'lü dereceye 3 kez ulaştı ve bu en iyi dereceler, 3 turluk sürüşlerin ilk turunda geldi. Polonyalı sürücü son saatte 18 turluk sürüş gerçekleştirdi ve tur zamanları sürekli olarak yavaşladı ve 1.17'lere kadar düştü.

Bugün en çok turu atan Adrian Sutil günü 2. sırada tamamlarken Mclaren'de çalışmaları devralan Jenson Button 3. oldu. Button sıralama simülasyonunda 1.13.553 yaparken uzun sürüşlerde 1.16'lı dereceler elde etti.

Dünkü yaşanan sorunun ardından bugün daha fazla tur atmak isteyen Mark Webber günü 4. sırada tamamladı. Webber 20 turluk uzun bir bölüm gerçekleştirdi ve tur zamanları 1.16 ve 1.15'lerde görüldü. Ancak Webber'in en hızlı tur zamanları 5 ve 7 turluk bölümlerin ilk turlarında geldi.

Yağ sızıntısı nedeniyle programını tam olarak uygulayamayan Ferrari'de Felipe Massa 5. sırada yer aldı ve en hızlı tur zamanı 12 turluk bölümün ilk turunda geldi.

Virgin'den Timo Glock genel olarak 12'şer turlarla piste çıktı ve tur zamanları 1.17'lerde ölçüldü. Glock'un en hızlı tur zamanı Alman sürücüyü 6. sıraya taşıdı.

Williams pilotu Pastor Maldonado da genel olarak uzun sürüşler gerçekleştirdi ve Venezuelalı sürücünün uzun sürüşlerdeki derecesi 1.16'lardaydı. MAldonado günü 7. sırada tamamladı.

Michael Schumacher günü Sergio Perez'in arkasından 9. sırada tamamladı. Schumacher sabah kısa sürüşler gerçekleştirirken tur zamanları 1.14'lerdeydi. Öğleden sonra uzun sürüşler gerçekleştiren Schumacher'in dereceleri genelde 1.16'lardaydı ve zaman zaman 1.15'lere kadar düştü.

1. Kubica Lotus Renault GP R31 1:13.144 96 pit
2. Sutil Force India VJM-03 1:13.201 + 0.057 117 pit
3. Button McLaren MP4-25 1:13.553 + 0.409 105 pit
4. Webber Red Bull Racing RB7 1:13.936 + 0.792 105 pit
5. Massa Ferrari F150 1:14.017 + 0.873 80 pit
6. Glock Virgin Racing VR-01 1:14.207 + 1.063 114 pit
7. Maldonado Williams FW33 1:14.299 + 1.155 101 pit
8. Perez Sauber C30 1:14.458 + 1.314 104 pit
9. Schumacher Mercedes GP W02 1:14.537 + 1.393 110 pit
10. Buemi Toro Rosso STR6 1:14.801 + 1.657 73 pit
11. Karthikeyan HRT F1 Team F110 1:16.535 + 3.391 63 pit
12. Trulli Lotus F1 T128 geen tijd 35

Schumacher Tur Zamanlarını Önemsemiyor
http://www.thecheckeredflag.co.uk/wp-content/uploads/2011/02/merctest-640x250.jpg

Michael Schumacher, 2011 sezonu öncesi ilk testlerin ardından Mercedes'in elde ettiği tur zamanları karşısında endişe etmediğini söyledi.

Schumacher günü lider Kubica'nın 1.3 sn gerisinde 9. sırada tamamladı. Nico Rosberg de aynı şekilde geride kalmıştı.

Schumacher "O kadar çok açık nokta var ki tur zamanları hakkında gerçekten endişem yok. En iyisi tabiki önde olup herkesi geride bırakmak olurdu. Ancak geldiğimi noktadan bunu başarmayı bekleyemezsiniz."

"Bazı takımlar daha şimdiden ilk yarış için son parçaları kullananlar ya da son haline yaklaşanlar var. Gücümüze güvenmeliyiz. Bahreyn ya da son teste geldiğimizde daha iyi karşılaştırma yapabilirsiniz ve önde olanlara dair daha net bir görüntü olur."

"Açıkçası büyük bir yakıt deposu var ve sıfırdan maksimuma ulaşırsanız o zaman 4-5 sn farktan bahsedebilirsiniz. Yakıt yükü bu kadar fark yaratabilir. Diğerlerinin neler yaptığını bilmiyorum. Ben bizim ne yaptığımızı biliyorum ve biz kendimize odaklandık." dedi.

Schumacher de Pirelli lastiklerinin bazı türlerinin çabuk bozulduğunu ancak takımın bugünkü çalışmalardan memnun olduğunu söyledi.

Schumacher "Mümkün olan ürünler içerisinde açık senaryolar var. Bazıları daha istikrarlı ve pistte bazı heyecanlı anlar yaşadım. Çok fazla dayanmayan bazı lastikler bittiğinde sanki buz üstünde sürüyor gibiydim. Ancak yine de odaklandığımız çalışmaları yaptık ve bundan dolayı mutluyuz." dedi.

Button: "Pirelli Bana Yardımcı Olacak"
http://www.trf1.net/files/0400x225/mclaren/button_547352937.jpg

Jenson Button, Pirelli ile gerçekleştirdiği ilk testlerin ardından gayet memnun olduğunu söyledi.


Sezon bittikten sonra ilk defa bugün aracın kokpitine oturan ve Pirelli lastiklerini kullanan Button, yeni lastiklerin sürüş stiline daha uygun olduğunu düşünüyor.

Button "Lastiklerin verdiği hissi sevdim. Yüksek hızlı virajlara girerken aracın arkası daha stabil. Düşük hızlı virajlar için frene bastığınızda aracın arkası daha stabil ve bu benim ihtiyacım olan bir şey. Bu adımdan dolayı mutluyum."

"Bu lastiklerin daha zayıf kaldığı alanlar da var ancak bu işler böyle. Lastiklere uyması için ayarları değiştirmeniz gerekiyor."

"Yumuşak lastiklerde bozulma olacak ve bunlara dikkat etmeliyiz ancak her zaman denge olmak zorunda. Tek turda hızlı olmak istiyorsunuz ve uzun sürüşlerde de hızlı olmak istiyorsunuz. Bu açıdan her zaman biraz fedakarlık yapmanız gerekiyor. Önemli olan yaptığınız fedakarlığın doğru yönde olup olmadığı."

"Lastikler bana tek turda yardımcı olacak ve bu benim için bir adım. Bunun yanında araçta da çok şey yapıyoruz. Biraz zaman alacak ancak bana yardımcı olacak ve kendime daha fazla güvenmemi sağlayacak alanlar üstünde çalışıyoruz."

"Geçen sene bir çok yarışta sıralama performansımdan memnun değildim ancak yarışlarda çok rekabetçiydim. Bu konuda çalışmalıyım ancak pist dışında yapabileceğimiz tek şey bana yardımcı olacak alanlarda gelişme sağlamak."

"Pirelli'nin önceki lastiklere göre yardımcı olacağını düşünüyoruz. Bekleyip görmeliyiz ancak böyle olacağını düşünüyoruz. Bunun yanında fabrikadaki çalışmaların da olumlu olduğunu düşünüyorum." dedi


Kubica Karışık Duygular İçerisinde

http://www.trf1.net/files/0400x225/renault/kubica_349526739.jpg

Robert Kubica Valensiya testlerinin son gününü lider tamamlamasına rağmen sabah yaşadığı teknik sorunlardan memnun değil.



Polonyalı sürücü radikal değişikliklere sahip R31 ile günün en hızlı ismi olsa da, sabah yaşadığı elektirik sorunu nedeniyle çalışmalara neredeyse öğleden sonra başlayabildi.

Kubica "Günü iki bölüme ayırabiliriz. Tam olarak olumlu olduğunu söylemek zor olur çünkü ilk gerçek sürücü ancak 13.30'da yapabildik."

"Sorunu çözdükten sonra ayarları geliştirmeyi sürdürdük ve lastik çalışmaları yaptık. Ancak sabahki sorun nedeniyle programımızı tamamlayamadık ve istediğimiz kadar tur atamadık."

"Ancak aracımızda dayanıklılık sorunu yaşayacaksak bunların Bahreyn yerine Valensiya'da olmasını tercih ederim."

"Araçtaki duygularımı geçen seneki duygularımla kıyaslamak imkansız ancak herkes aynı koşuldayken belki karşılaştırma yapabilirsiniz."

"Çalışmayı sürdürmeli ve Valensiya'da yaşadığımız sorunları çözmeye çalışmalıyız." dedi.

FIA, Arka Kanat Kuralında Önerilere Açık

http://www.trf1.net/files/0400x225/mercedes/mercedes_arka_kanat_779612262.jpg

FIA, her pistte 600 metrelik bir geçiş alanı planını ortaya koymasının ardından arka kanat kuralında başarıya ılaşma adına değişiklik önerilerine açık olduğunu belirtti.


F1 takımları, bu haftaki Valensiya testlerinde hareketli arka kanatlar üzerine çalışmaya başladı ama yarışlarda kullanıldığında sistemin işe yarayıp yaramayacağı konusunda bazı şüpheler var.

Bununla birlikte padoktan alınan bilgilere göre FIA, geçişleri çok kolay hale getirmeden gösteriyi geliştirme adına sezonun ilk birkaç yarışı için düşündüğü planları takımlara bildirdi.

Kaynaklar, FIA'nın mevcut planının, geçiş alanı üzerine olduğunu belirtiyor. Bu geçiş alanında hareketli kanatlar aktif hale gelecek ve pistin ana düzlüğünün son 600 metresini kapsayacak.

Rakibini kovalayan bir pilot, ana düzlükten önceki viraja girilirken olan fren alanında belirlenecek zaman bölgesinde önceki ile aradaki farkın 1 saniyenin altına düşmesi halinde arka kanadını aktif hale getirecek.

FIA, 600 metrelik geçiş alanının, geçişi mümkün kılma adına uygun ama işi çok da kolay hale getirmeyecek bir uzunluk olduğuna inanıyor. Simülasyondaki ilk veriler, pistin bu mesafesinin, tasarıma bağlı olarak araçlar arasında 10-12 km/s'lik bir hız farkı oluşturacağını belirtiyor.

Pilotlar ayrıca antrenman ve sıralama seanslarında sistemi kullanmakta serbest.

Kuralların Formula 1 taraftarlarına ve televizyondan izleyenlere daha iyi gösterilebilmesi adına pist üzerine çizgiler çizilecek; geçiş ve zaman alanları işaret edilecek.

Düzlükteki tek çizgi, geçiş alanının başladığını gösterecek; iki çizgi ise 1 saniyelik mesafe farkını gösteren bir önceki virajda çizilecek. Bu çizgi ayrıca, resmi zaman vericisinin herhangi bir noktada arızalanması durumunda FIA'ya yedek görevi yapacak.

FIA, Mart ayında son test olan Bahreyn'de yeni sistemi tam anlamıyla denemeden önce gelecek hafta Jerez'de hız verilerini ve zaman döngüsünü inceleyecek.

Bu testler, sadece FIA sistemlerinin çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için yapılacak; takımlar, gerçek yarış şartlarında hareketli kanatların nasıl tepki verdiğini göremeyecek.

Bahreyn testlerinde araç hızlarının simülasyonu, 600 metrelik alanın, geçişleri çok kolay olmaktan çıkardığını gösteriyor ama bu mesafenin etkisiz kalması halinde doğru denge adına alanın daraltılabileceğini düşünüyor.

Anlaşılan o ki FIA, durumu tekrar gözden geçirmeden önce ilk 4 yarışta 600 metrelik alan planını takımlara bildirdi.

Bu alan Bahreyn'de Avustralya ve Malezya'da kalkış düzlüğünde yer alacakken Çin'de, arka uzun düzlüğün sonunda olacak

Ferrari, FIA'nın Kanat Değerlendirmesine Destek Veriyor



FIA bugün ayarlanabilir arka kanatlarla ilgili takımlara bilgiler vermişti. Açıklanan kurallara göre pistin ana düzlüğünde 600 metrelik bir alanda kanadın kullanılmasına izin verilecek.

Ferrari'nin Teknik Patronu Aldo Costa "Düşüncelerimize göre 600 metre bu sistem için tam sınırda."

"Geçiş yapmak için daha fazlasına ihtiyaç var ancak FIA zor durumdan başlamak istiyor, kolay geçiş olsun istemiyor. Bu da gösteri için pek harika olmayabilir."

"Konsepte destek veriyoruz ancak hesaplamalarımıza göre bu biraz küçük." dedi.


Brawn: "Önden Çıkışlı Egzoz Zorunlu Değil"
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01745/brawn_1745326c.jpg

Mercedes GP Takım Patronu Ross Brawn, Renault'un farklı tasarımı ardından bazı takımların sezon öncesinde aynısı olmasa da buna benzer sistemleri deneyeceğini düşünüyor.



Renault, yeni aracı R31'in sidepod tarafından çıkışlı egzozu ile ilgi odağı olmuştu. Bununla birlikte Mercedes, Red Bull ve McLaren gibi bazı rakiplerinin de, henüz araçlarında kullanmasalar da benzer sistemler üzerinde çalıştıkları konuşuluyor.

Mercedes GP Takım Patronu Ross Brawn, Renault tipi egzozun 2011'de zorunlu olmadığını ama aracın altından geçen hava akımının geliştirilmesinin hayati değer taşıdığını belirtti.

Mercedes'in de bu tip tasarımı uygulayıp uygulamayacağı konusunda Brawn: "Sanmıyorum. Bahreyn'e gelmeden önce muhtemelen bazı takımların farklı çözümler deneyeceğini göreceğimizi düşünüyorum."

"Ferrari'yi gördüm. Bazı farklı seçenekleri vardı. Egzoz enerjisinden fayda sağlanabilecek birkaç farklı çözüm olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden bana göre Bahreyn'den önce farklı birçok çözüm göreceksiniz"

Brawn, rakipleri Red Bull ve Ferrari'nin yeni araçlarında kendilerini endişeye düşürecek bir şey görmediğini ifade etti.

Brawn: "Dürüst olmak gerekirse onları doğru dürüst görmedim ama çarpıcı bir şey yoktu. Bütün üst düzey takımlardan şüphe ediyorum; Bahreyn'e kadar olan süre nedeniyle orada çok farklı araçlar göreceksiniz"

"Takımların çoğunun, Bahreyn'e gelmeden önce ilk büyük güncellemeleri ile ortaya çıkacağını düşünüyorum. Yani bizim için de durumun bu olduğunu ifade ediyorum"

"Şu anda odaklandığımız konu, dayanıklılık ve bize yeni olan ama mühendislerimi KERS'in çalışması. KERS bizim için tamamen yeni olacak ancak mühendislerimiz için yeni değil."

"Ardından Barcelona ve Bahreyn'de performanslarda gelişim göreceksiniz. Gerçek performans adımları olacak ve bu Ferrari ve Red Bull için de aynı olacak. Bahreyn hazırlıkları kapsamında çok şey oluyor." dedi.

Hamilton: "Mclaren'in Aracı Diğerlerine Göre Farklı"

http://www.trf1.net/files/0400x225/mclaren/hamilton_valencia_193788083.jpg



Uzun tatilden sonra ilk kez Formula 1 aracı kullanan Mclaren sürücüsü, cuma günü Berlin'de tanıtılacak olan 2011 araçlarının rakiplerinin araçlarına göre farklı olduğunu söyledi.

Hamilton "Bizim aracımız diğerlerine göre farklı görünüyor ve umarım bu fark performansta da olur. Ferrari ve Red Bull daha çok geçen seneki araçların evrimi olarak görünüyorlar." dedi.



Kaynak: trf1.net

barisy
04-02-2011, 09:46
biraz deathrace tarzı oluyor , kers açma , kanat germe vs. Nihayetinde teknoloji sporu bu. Sürekli yasaklar ile araçlar birbirine yaklaştırılıyor. Halbuki eski yıllarda takımlar ellerinden geleni ardına koymuyorlardı,. aktif süspansyon yasaklandı , turbolar yasaklandı , birsürü teknolojik sistem yasaklandı ve yasaklanmaya devam ediyor. tabii eskiden daha çok ölümler oluyordu , bunu engellemeye çalışıyorlar belki fakat bana göre herşey serbest olsun , gerekiyorsa araçlar 100 ps olsun hızını düşürmek için . önemli olan firmaların rekabet gücünü , teknolojisini görebilmek.

Şu an bütün araçlar birbirine benzer oldu , difüzörle brown bir sezonu egale etti hemen sezon sonu yasak,, f kanalı ile mc laren bişeyler yapar gibi oldu hemen onada yasak ,, yasakta neden yasak ???

Eriador
04-02-2011, 11:24
Kers aslında baya iyi bi sistem , bataryaları olsun sistemin kendisi olsun F1 araçına monte etmek bile ciddi müh. istiyor . Araçta KERS varsa ekstra bir ağırlık demek kullanılmadığı zamanlar bu ağırlık araçı yavaşlatıcak , KERS i öyle bi yapmaları lazımki min. hafiflik max. güç yane klasik F1 mantığı - ler ve + lari yan yana koyulduğunda mantıklı olması lazım.

Dediğiniz doğru eskilerde sınırlama yoktu , örneğin Ferrari aynı aynada 3 tane farklı pistte birden test yapıyordu . Ama böyle olunca ufak takımların Ferrari , McLaren i yakalama şansı olmuyor buda pazarın çekiciliğini düşürüyor . Bunu engellemek ve daha çok fabrika takımı Audi , VW gibi onları cesaretlendirip çekmek istediler ama olmadı . 2013 de motorlarda turbo ya geçerse gene bir çok şey sıfırdan başlıcak bu firmalar bu zamanda girmezlerse bıraksınlar zaten bu işleri yok lemans mış cart curt muş hiç hikaye anlatmasınlar.

difüzör ve f-kanal ın yasaklaması bencede ciddi çok saçma oldu .
f-kanal lı mclaren Türkiye yarışında Mercedes takımıyla aynı motor kullanmalarına rağmen 14 km daha fazla son hızı vardı , yazık ettiler bu buluşa.

Aslında bu arada F-kanal biraz politk oyunlara kurban oldu . FOTA ( Takımların kurduğu birlik ) da ayağını kaydırdılar.Diğer takımların sistemi McLaren gibi çalışmadığı için hemen iptal ettiler.

Eriador
04-02-2011, 12:17
Mclaren merakla beklenen araçını tanıyıor : Live from Berlin / Vodafone McLaren Mercedes (http://mclaren.com/livefromberlin/) tıklıyarak izleyebilirsiniz.

nete düşmeden ilk resm benden olsun :)

http://img156.imageshack.us/img156/1191/cvvg.png

McLaren'in testlerde sakladığı , Lewis in dediği diğerlerine göre çok değişk olan araç bu

benim gözüme takılan farklar :
L şeklinde olan radyatör hava girişleri

http://img535.imageshack.us/img535/7471/222vej.png

Motor üst kapağında girişleri farklı
http://img18.imageshack.us/img18/3842/dsdsrq.png


ön kanat çok detaylı
http://img51.imageshack.us/img51/2238/ddsadas.png

Eriador
04-02-2011, 15:07
Mclaren: "Yeni Aracın En Büyük Sırları Henüz Ortaya Çıkmadı"

http://www.trf1.net/files/0400x225/mclaren/mclaren_mp4_26_24_607423900.jpg



Yeni aracın sidepod girişleri ve üst hava girişi ilk bakışta dikkatleri çekiyor ancak takıma göre yeni aracın en önemli sırları henüz afişe edilmedi.

Takım Patronu Martin Whitmarsh "Dikkatli olun, henüz her şeyi görmediniz. Araçta görebildiğiniz bazı ilginç şeyler var. Ancak sizlerden ve rakiplerden sakladığımız başka şeyler de var."

"F1'de devamlı gelişim önemlidir ve testlere gelecek hafta başlayacağız. O aşamaya kadar araçta değişiklikler devam edecek. Bazı harika yenilikler olacak. Kurallar özellikle difüzör bölgesinde çok sınırlı olmasına rağmen sürekli olarak yaratıcı şeylerin çıkması beni her zaman şaşırtıyor."

"Benim için en heyecanverici şey, benden daha zeki insanların yaptıklarına bakmak. Bazı harika, ilginç ve zorlu fikirlere sahipler. Ve biraz da risk var. Ancak böyle bir sektörde yaratıcı değilseniz rekabetçi de değilsiniz."

"Bugün doğal olarak sizlere ve rakiplerimize her şeyi göstermedik. Yine de yeterli sayıda ilginç şeyler görebilirsiniz. Bu bana göre güzel paketlenmiş bir araç ve beni heyecanlandırıyor. Bana göre mükemmel bir araç oldu." dedi.

Söylentilere göre tanıtılan araçta klasik konumunda görünen egzoz sistemi ve difüzör göstermelikti. Takım önümüzdeki testlerde Renault tarzı önden çıkışlı egzoz ve daha detaylı bir difüzör piste çıkaracak.

---

Baya bi gizemleştirdiler , acaba yarışlarda nasıl olucak merak ediyorum

Burak SARIKAYA
05-02-2011, 01:36
İstanbul Park'ta göreceğiz bakalım,patlamasınlar önümdede uğraştırmasınlar yeter :D

messi
05-02-2011, 12:23
nası çirkinleşiyor ? açıklarsan & düşücelerini paylaşırsan sevinirim . Kanat ayarını değiştirmenin getirceklerini önceki yazdığım mesajlarda okudunmu acaba bunu yazarken ? çok merak ediyorum , hea okuyup ta yazdıysan sorumu tekrar ediyorum " düşücelerini paylaşırsan sevinirim " .

bu kanat tam tersi mücadele artması için çok iyi birşey , her takımda kers yok ve düzlükte yakaladığı araça karşı atağını arttırması için harika bi olay .
gerçi kers lede alakasıda yok hava kordonu olayına yapılabilcek en iyi savunma bundan çıkacak , daha ötesi varmı ? çok merak ettim
ben getirilerine birşey demedim.
elbette aerodinamik olumlu getirileri var, inkar etmiyoruz.
görüntüden bahsettim sadece.
3-5 yıl önceki f1 araçları daha güzeldi diyorum.
ön ve arka kanat tipleri olsun, genel görünümleri olsun...

http://img233.imageshack.us/img233/8968/2008vodafonemclarenmerc.jpg (http://img233.imageshack.us/i/2008vodafonemclarenmerc.jpg/)

Eriador
06-02-2011, 20:52
Kubica Rallide Ciddi Bir Kaza Geçirdi

http://www.trf1.net/files/0400x225/renault/kubica_kaza_937803717.jpg


İlk kez kullandığı Skoda Fabia S2000 aracı ile Ronde di Andora rallisine katılan Polonyalı sürücü, haberlere göre ilk etap için başlangıç noktasına giderken yol kenarında bulunan kilise duvarına vurarak şiddetli bir kaza geçirdi. Ancak daha sonra kazanın ilk etapta olduğu açıklandı.

Amilliyatı devam ediyormuş , Elinde çok ciddi hasar varmış hatta bi ara kesilcek mi kesilmicek mi o tür söylentiler dolaşırken verilen cevaplarda şuan kesin bişi olmadıydı . Ayaklarında da kırık varmış .

Durum böyle olunca Sezon başı Robert olmıcak anlamına geliyor hatta tüm sezon bile olmıyabilir , çok yazık oldu iyi pilottu ... İnş. en kısa sürede iyileşir

http://www.trf1.net/files.php?file=alonso_kubica_ziyaret_894065523.jpg
Fernando Alonso da hastaneye gitmiş Robert e bakmak için

kazadan sonra araçın resmi : Kubica sufre aparatoso accidente en Italia | Flickr - Photo Sharing! (http://www.flickr.com/photos/el-carabobeno/5422183848/lightbox/)


edit : ----------




AMELİYAT SONA ERDİ ANCAK...

Uzun süren ameliyatın ardından ilk açıklamalar geldi. Ameliyattan çıkan Prof. Igor Roselli "Hastamızda iki büyük yaralanma vardı ancak ben kendi girdiğim operasyon hakkında uzuvları birleştirdiğimi söyleyebilirim. Şimdi ise sadece bekleyebiliriz. Hastamız titizlikle kontrol altında tutulacak ve gerekli olması halinde müdahele yapılacaktır." dedi.

Bir diğer ekip ise Kubica'nın kırılan ve zarar gören bacağını ameliyata aldı.

Yapılan açıklamalarda Kubica'nın en az 5 gün yoğun bakım ünitesinde kalacağı söylendi. Ameliyatın ardından Kubica'nın dönüşü hakkında gelen soru üzerine Prof. Roselli rehabilitasyonun en az 1 sene sürebileceğini belirtti.

edit 2 : .....


23:30 - SAĞ EL NEREDEYSE ALINIYORDU...
Ameliyatın ardından Prof. Roselli'nin daha fazla açıklaması basına yansıdı ve bu açıklamalar durumun ciddiyetini ortaya koyuyor. Roselli "Elindeki durum açıkçası çok ciddi ve neredeyse organın alınmasını gerektirecek seviyeye gelmiş ancak eli tamamiyle yeniden oluşturduk. Önce kırıkları düzelttik ve ardından kaslar ile sinir dokuları üstünde çalıştık. Ameliyat başarılıydı. Çok fazla şey söylemek istemiyorum ancak oldukça eminiz. Kubica'nın eli hayati işlemler ve belki de sürüş görevi için tekrar çalışır hale gelmeli. Ancak zamana ihtiyacı olacak. Muhtemelen en az bir sene gerekir. Şu ana kadar her şey iyiydi.


Kubica'ya Durumu İzah Edildi
Kubica'nın menajeri Daniel Morelli, Polonyalı pilota durumu hakkında bilgi verildiğini söyledi ve Renault pilotunun beyinsel fonksiyonlarda sorun olmadığını belirtti.

Robert Kubica, Ronde di Andora Rallisi'nin ilk bölümünde Skoda'sı ile sürüş yaparken kaza yapmış; kolu ve bacağından çeşitli yaralar almıştı.

26 yaşındaki pilot, olayın ardından Santa Corona Hastanesi'ne kaldırıldı ve 7 saatlik bir ameliyat geçirmişti

Morelli: "Onunla sonunda konuştum ve Robert, her şeyi mükemmel şekilde anladığını gösterdi. Beyinsel fonksiyonlarında sorun yok ve oldukça rahatlamış durumdayız"

"Bu gerçekten iyi umutlar veriyor. Açıkçası bacapında ve elinde büyük ağrılar hissediyor. Zamana ihtiyacı var."

Operasyonda da yer alan El Uzmanı Dr Igor Rossello, ameliyattan bu yana Kubica'nın durumunu hakkında ihtiyatlı bir şekilde iyimser ve sonuçların oldukça tatmin edici olduğunu ifade etti ama Polonyalı pilotun el fonksiyonları konusunda bir şey söylemek için erken olduğunu ekledi.

Rossello: "Gece çok sessizdi ve hasta stabildi. Eli, dürtülere iyi bir şekilde tepki veriyor ve damarlar tekrar harekete geçmiş görünüyor. Bu sabah ilerleyen zamanda, şu anda bilinci kapalı olan Kubica'yı uyandıracağız"

"Operasyonun iyi geçip geçmediği söylemek için henüz çok erken. Dün de söylediğim gibi, uzuvlara kan tedariğinden sorun olup olmadığını anlamak için 5-7 güne, fonksiyonlarını değerlendirmek için ise çok daha uzun zamana ihtiyacımız olacak."

"Zor bir ameliyattı ama sonuç oldukça tatminkâr."

Renault Takım Patronu ise Kubica'^nın 2011 sezonunda en az 2 ayı kaçıracağını beklediğini belirtti.

BBC'ye konuşan Boullier, Polonyalı pilotun en azından Mayıs ayındaki İspanya GP'ye kadar araç kullanamayacağına inandığını ifade etti.


RENAULT TAKIMI SON DURUM HAKKINDA AÇIKLAMA YAPTI
Prof. Mario Igor Rossello "Çok önemli ve zor bir ameliyattı. Robert Kubica'nın sağ kolunun ön kısmı önemli sinirlerin kemiklere bağlandığı iki yerden kesilmişti. Kolun ön kısmının tekrar çalışması için elimizden geleni yaptık."

"7 doktor görev aldı ve iki takım oluşturuldu. Ameliyat 7 saat sürdü. Takımların birisi San Paolo hastanesinden, bu durumlarda acil durum için getirilen doktorlardan oluşurken diğer takım Santa Corona hastanesinin ortopedi bölümünde çalışan doktorlardan oluştu."

"Ameliyatın sonunda Robert'in eli iyi bir şekilde yenilenmişti ve bu cesaret veriyor. Durumunun ciddi olması nedeniyle Robert, ameliyatın ardından geçici olarak uyutuldu ve kontrol altında olacak." şeklinde konuştu.

Lotus Renault GP'nin takım patronu Eric Boullier "Robert hakkında haberler tüm takım için gerçekten şok edici oldu. Lotus Renault GP'deki herkes onun hızlı bir şekilde iyileşmesini umuyor."

"Doktorların onunla ilgilenmesi karşısında etkilendik ve Santa Corona Hastanesi'ndeki tüm takıma profesyonelliklerinden ve adanmışlıklarından dolayı teşekkür ederiz."

"Yarın Robert'i görmek için Vitaly Petrov'la birlikte İtalya'ya gideceğiz ve sabırsızlıkla onu beklediğimizi kendisine söyleyeceğiz."

Öte yandan Boullier, ralli yapması konusunda Kubic'ya engel olmak istemediklerini ekledi

Boullier: "(Ralli) yapmasına izin verdik. Çünkü ralli, yapmaya bayıldığı bir şey. Risklerini biz de biliyorduk, o da. Robot gibi bir pilot istemiyorduk"

Beklenmedik bir gelişme olmazsa, yarın sabah 10.30 gibi doktorlar ve Kubica'nın menajeri Morelli'nin açıklama yapması bekleniyor.

+

bi toplantı daha yapılıp daha detaylı kesi bilgiler verilcekmiş

Kaynak: trf1.net

ahmet3425
07-02-2011, 18:02
adam antremanda en iyi dereceyi almıstı ne guzel.

bir renault taraftarı olarak bu sene renaulttan umutluydum cok talihsiz bir durum kubica ve renault icin.

fangio
07-02-2011, 23:26
2007 senesinde yüreğimizi ağzımıza getirmişti. Şimdi ise çok daha kötü bir kaza... Eğer tekrar dönebilirse cesaretinden bir gram eksilme olacağını hiç sanmıyorum ama bu kaza sonrası ne kadar rehabilitasyon görse de bence eskisi gibi olması çok zor. Çok farklı bir pilottu gönül ümid ederki tekrar koltuğuna otursun. Allah ailesine bağışlamış...

overblack
07-02-2011, 23:42
ralli ve f1 çok farklı sporlar.birinde zamana yarışırsın diğerinde rakibe.kubicanın bu işe girmesi hiç profesyonelce bir davranış olmamış.umarım kısa zamanda piste döner.parkura dönmesini istemem açıkçası :)

Eriador
10-02-2011, 11:35
Jerez Testleri başladı

http://www.trf1.net/files.php?file=1297327554_774285701.jpg


Sezon öncesi ikinci toplu testler Jerez'de Perşembe günü başlayıp Pazar günü son bulacak.
Force India, Marussia Virgin ve McLaren'in yeni araçları, diğerlerinin yanında ilk kez görünecek.

* Kubica'nın kazasından sonra yerine Nick Heidfeld testlerde kokpit e geçicek , resmi olarak açıklanmasada bence bu sezon onun yerine o yarışcak zaten e mantıklı aday o.Raikkonen in dönme olasılığı konuşuyordu Kubica'nın yerine ama ses seda yok zaten takımlar jerez de iken o WRC de yarışçak bu hafta sonu.

takımlardan Kubica'ya destek

http://www.trf1.net/fotogaleri/zp-core/i.php?a=10-11-12-13-subat-jerez-testleri&i=238890849.jpg&w=480&h=360&cw=&ch=&q=100
http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/10-11-12-13-subat-jerez-testleri__ferr_jere_2011_w500_h281.jpg
http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/10-11-12-13-subat-jerez-testleri__nd2iv_w500_h375.jpg
http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/10-11-12-13-subat-jerez-testleri__marussia_virgin_kubica_mvr02_jerez_48579 _w374_h500.jpg

*Google translate'e göre "Acil şifalar Robert" yazıyor Lehçe.

şuanlık dereceler :

1 Massa Ferrari 1m20.709s
2 Perez Sauber 1m21.483s +0.774
3 Ricciardo Toro Rosso 1m21.755s +1.046
4 Webber Red Bull 1m22.257s +1.548
5 Hamilton McLaren 1m22.283s +1.574
6 Petrov Renault 1m24.453s +3.744
7 Trulli Lotus 1m24.792s +4.083
8 Rosberg Mercedes 1m24.806s +4.097


kaynak : trf1.net

Tunacan
10-02-2011, 11:41
Takvim açıklandı mı?
Türkiye'yi takvim dışı bırakacakları ne oldu? Askerde olduğumdan bir hayli uzak kaldım :) Bu sene kısmetse gitmeyi planlıyorum...

Eriador
10-02-2011, 12:07
Açıklandı bu sene 5. yarış olucak Mayıs 6-8 arası.Şuanlık bi durum yok ama 2 sene sonra anlaşma bitiyor ondan sonra ne olucak bilinmiyor Bay E. istediği ücreti 2 katıda çıkarmış o yüzden biraz kritik

KAAAN
10-02-2011, 18:06
Kaan selam, amerikada yaris olucakmi olmicakmi bi gelisme varmi?

Eriador
11-02-2011, 12:40
A.s adaş :) Yeni pist yapılıyor 2014 de takvim'e giricek Amerika tekrar ozaman a sağ kalırsak gideriz artık :) ( Pist Texas a yapılıyor )


Jerez'de Testlerin 2. Günü Başladı - Schumacher Lider

http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/10-11-12-13-subat-jerez-testleri__11-subat-jerez%20%285%29_w500_h361.jpg

Schumacher Mercedes GP W02 1:20.362 28 pit 2.
Massa Ferrari F150 1:20.413 + 0.051 26 pit 3.
Webber Red Bull Racing RB7 1:21.613 + 1.251 27 pit 4.
Button McLaren MP4-26 1:21.614 + 1.252 15 pit 5.
Perez Sauber C30 1:22.256 + 1.894 21 pit 6.
Alguersuari Toro Rosso STR6 1:22.556 + 2.194 10 pit 7.
Maldonado Williams FW33 1:22.591 + 2.229 30 pit 8.
Sutil Force India VJM-04 1:22.895 + 2.533 22 pit 9.
Trulli Lotus F1 T128 1:23.216 + 2.854 20 pit 10.
Petrov Lotus Renault GP R31 1:23.671 + 3.309 22 pit 11.
Glock Virgin Racing MVR-02 geen tijd 5

http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/10-11-12-13-subat-jerez-testleri__10-subat-jerez%20%2814%29_w500_h333.jpg
http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/10-11-12-13-subat-jerez-testleri__11-subat-jerez%20%286%29_w500_h357.jpg
http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/10-11-12-13-subat-jerez-testleri__10-subat-jerez%20%285%29_w500_h333.jpg

Bu Lotus Renault'un lastiklerinde kullandığı parçayı daha önce görmemiştim , ne işe yaradığını bilen varsa yazarsa sevinirm ( alttaki link e tıklayına resmini görebilirsiniz , korkmayın DEDELER çıkmıcak :D )
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/02/petr_rena_jere_2011_2.jpg

initial-D
11-02-2011, 14:16
o ranult lastiklerindeki lastiklerin üstünden akan havayı sıcaklığı vs gibi bazı dataları almak için kullanılıyor olması lazım

williams aracınında arka lastiklerinin ön kısmında vardı ona benzer şeyler

Eriador
13-02-2011, 14:45
Jerez'de 3. Günün Lideri Heidfeld Oldu

http://www.trf1.net/files/0400x225/renault/heidfeld_639135017.jpg



Alman sürücü, 8 turluk bölümünün ilk turunda elde ettiği 1.20.361'lik derecesiyle bugünün en hızlı ismi olarak Renault ile yarışma konusunda önemli adım attı.

Ferrari pilotu Fernando Alonso günü 0.132 sn geride 2. sırada tamamladı. Ferrari pilotu öğleden sonra bir çok uzun sürüş gerçekleştirdi ve en etkileyici olan 19 turluk bölümdü. Bu bölümde Alonso 1.25.4 ile başladı ve 17. turu 1.26.6 olarak ölçüldü ve 14 turdaki aşınma sonucunda kayıp sadece 1.2 saniye oldu.

Mercedes ile çalışmaları yürüten Michael Schumacher, sabahki kısa sürüşlerde 1.21'li dereceler elde ederken en hızlı turu 0.7 sn daha yavaş kaldı. Ancak Schumacher, dün elde ettiği derece ile hâlâ haftanın en hızlı ismi durumunda.

Mclaren, parça eksikliği nedeniyle fazla tur atamadı ve kısa sürüşler gerçekleştiren Hamilton 4. sırada yer aldı.

Günün ilk 2 kırmızı bayrağının sallanmasına neden olan Kamui Kobayashi 5. olurken onu Red Bull'dan Sebastian Vettel takip etti. Vettel çok uzun sürüşler gerçekleştirmedi ve genel olarak 5-8 turluk bölümlerle lastik gelişimi üzerinde çalıştı.

Toro Rosso pilotu Sebastien Buemi'nin 7. olduğu seansta Lotus pilotu Heikki Kovalainen takip etti. Kovalainen, geride kalan 2 günde yaşanan dayanıklılık sorunlarının ardından oldukça fazla tur atabildi.

Williams'ta çalışmaları devralan Rubens Barrichello ancak 9. olabildi ve Williams takımı yine KERS'te sorun yaşadı ve çalışmalar bundan etkilendi.



Poz Pilot Takım Süre Fark Tur
1. Nick Heidfeld Renault 1m20.361s 86
2. Fernando Alonso Ferrari 1m20.493s + 0.132s 131
3. Michael Schumacher Mercedes 1m21.054s + 0.693s 114
4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m21.099s + 0.738s 36
5. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m21.242s + 0.881s 84
6. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m21.574s + 1.213s 98
7. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m21.681s + 1.320s 92
8. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m21.711s + 1.350s 61
9. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m22.227s + 1.866s 99
10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m22.945s + 2.584s 64
11. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m25.471s + 5.110s 72

Heidfeld: "Renault'la İlk Gün Eğlenceliydi"

http://www.trf1.net/files/0400x225/renault/heidfeld_755714245.jpg



Renault R31 ile ilk kez piste çıkan Heidfeld, günün en hızlı ismi olarak Robert Kubica'nın yerine yarışma konusunda önemli adım attı.

Heidfeld "GErçekten keyif aldım. İlk defa bir araca bindiğinizde ve yeni bir takımla çalışırken bazı şeylere alışmak zaman alır ancak yine de aracı sürmek eğlenceliydi."

"Çok fazla sorun yaşamadan iyi bir gün geçirdik ve şanslıydık ki araçta yaptığımız tüm değişiklikler doğru yöndeydi ve ayarları geliştirdik. Bu sayede her zaman daha fazla zorlayabildim." dedi.

Heidfeld ayrıca en hızlı isim olmasını önemsemedi.

Heidfeld "Tur zamanları açısından diğer takımlarla karşılaştırma yapmak zor çünkü diğerlerinin yakıt yüklerini ve neler yaptıklarını bilmiyoruz."

"Araç hakkında ilk izlenimlerim olumlu ancak buna rağmen her zaman gelişim gösterebilirsiniz." dedi.

Renault'da çalışmaları Bruno Senna'nın devam ettirmesi bekleniyor.

Heidfeld, Renault'u Etkilemeyi Başardı

http://www.trf1.net/files/0400x225/renault/boullier_936992169.jpg



Hastanede bulunan Robert Kubica'nın yerine yarışması beklenen Heidfeld, bugün ilk defa testlere katıldı ve R31 ile günün en hızlı ismi oldu.

Boullier "Bugün Nick'e fırsat verdik ve büyük bir değerlendirme yaptık. İlk izlenimimiz oldukça olumlu. Takımla çok iyi çalıştı, iyi geri bildirimler verdi ve aracı gün içerisinde geliştirdi."

"86 tur atabildik ve tur zamanları cesaretverici. Bu da aynı zamanda Robert ile Vitaly'nin daha önce verdikleri geri bildirimler ve takımdaki herkesin çalışmaları sayesinde oldu." dedi.

Takımın yedek pilotu Bruno Senna yarın çalışmaları devralacak ancak Renault'nun deneyimli olan Heidfeld'i seçmesi bekleniyor

http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/10-11-12-13-subat-jerez-testleri__12_subat_jerez_2_%20%2824%29_w500_h333.j pg
http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/10-11-12-13-subat-jerez-testleri__12_subat_jerez_2_%20%2827%29_w500_h338.j pg
http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/10-11-12-13-subat-jerez-testleri__12_subat_jerez_2_%20%2829%29_w500_h333.j pg
http://www.trf1.net/fotogaleri/cache/10-11-12-13-subat-jerez-testleri__12_subat_jerez_2_%20%2830%29_w500_h333.j pg

kaynak : trf1.net

Eriador
13-02-2011, 14:47
McLaren de bi sıkıntı var bellli çok az tur atıyorlar . Heidfeld ' te Renault için açık en ara en mantıklı seçim umarım koltuğu ona verirler. Mercedes te sıkıntılar sürüyor Schumacher'in uzun turlarda attığı zamanlar arasında farklar ciddi göze çarpıyor lastikler çok aşınıyor ...

initial-D
13-02-2011, 18:33
heidfeld bu sene yarış kazanırsa o araçla, kubicanın giden şampiyonluk savaşına üzülürüm

KAAAN
14-02-2011, 21:17
Texas da vurmasinlar bizi redneckler.haha
Bi organize olsakta gitsek hepberaber, ne guzel olur

Eriador
15-02-2011, 00:43
Valla adaş olur mu olur emanetli gitmek lazım :) gideriz tabi güzel olur , ondan önce Florida ya beklerm seni , misafirim ol Mickey Mouse ile tanıştırrm seni :)

KAAAN
15-02-2011, 19:00
Cok gelmek istiyorum aslinda floridayada bakalim kismet,arabayla 17 saat be yav:D ucaklada gelmek istemiyorum,kismet:)gel bende seni st.louisde misafir edeyim dicem burda bisey yok:)

BlackEmperor
15-02-2011, 19:36
egsoz olayı nın sonuçlarını merak edıyorum açıkcası teoride mantıklı o sıkcalıktaki egsoz gazı arabayı ertimesın

Eriador
15-02-2011, 22:40
elbet onu düşünmüşlerdir , zaten Renault testlerde kullandı hatta McLaren de denedi o sistemi , Mercedes se pek önemsemedi o tarz bi kaç yöntem var uygun olanı bulcaz dediler.

@ Kaan dediğin gibi kısmet artık bi gün yaparız bişiler :)

initial-D
15-02-2011, 23:20
egzos sıcaklığı ciddi bir sorun yaratmaz.mclaren 2006da egzos gazlarının arka süspansiyon parçalarını aşırı ısıtıp zayıflamasına çözüm olarak altınla kaplama yapmıştı.sıcaklığı bir şekilde çözerler

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4b/McLaren_MP4-21_rear.jpg

Eyup Duygun
15-02-2011, 23:40
Türkiye'de F1 yarıslarından önce TRT1 kanalında f1 ile ilgili bir tv programı düzenleniyor.1 saat boyunca canlı olarak buraya katılmak isteyen olursa beraber gidebiliriz ben bırkac kere gitmiştim.Program başında ve sonunda yorum alınıyor seyircilerden.

Eriador
16-02-2011, 00:00
McLaren dizayn ve renklerine tapıyorum resmen ya ... yıllardır açık ara en güzel araç

BlackEmperor
16-02-2011, 11:52
@initial Altın kaplama hee :rolleyes: power of the money

initial-D
16-02-2011, 14:09
@initial Altın kaplama hee :rolleyes: power of the money

titanyum gibi şeyler dahada pahalı:D

Eriador
16-02-2011, 19:37
Heidfeld'in resmi olarak bu sene Renault adına yarışcağı duyruldu , hadi hayırlısı Nick iyi bir pilot koltuksuz kalması çok saçmaydı .