PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Meggy RS Dyno Eğrisi



GokhanRS
05-02-2011, 01:50
Selam Arkadaşlar.

RS`in şuanki son hali. biraz ara vericem simdilik böle kalsın. Şuan en ufak bir kusur sorun v.s yok. Yazılım 1.1 barda filan yürüyor araç şuan.(custom turbomuzda var). elektronik basınç satim var, ayrıca rs tuner ile de basıncı görebiliyoruz. money düzelince dahada arttırırız.

Dyno barbarosun dynosu. Çarpanları filan hatasız. Paşada da 280 civarı cıkıyor hp ama ben serp dynoya daha cok güveniyorum nedense.

Dyno muhabbetlerinden çok anlamadığımdan dolayı bu işin piri olan 3-5 arkadaşımız var sitede onlar eğriyi yorumlarlarsa mutlu olurum.
http://img710.imageshack.us/img710/1132/dyno270.jpg

doush
05-02-2011, 02:31
Pek piri sayılmam ama eğrinin çıkışı güzel.. çizgiler düzeltilmş olarak mı ? Corrected mı yani ? yoksa saf çizgiler bunlar mı :D ne kadar erken güç bitiyormş ya.. 5700 gibi en geç vites atarsanız iyi olur galiba :)

coyete
05-02-2011, 02:35
egrin güzel çıkmış sıkıntı yok devam :D

darkred
05-02-2011, 03:36
Abi maşallah :) İyi sonuç çıkarmıs bence :)

Eğri durumlarından hiç anlamam :D

XSi
05-02-2011, 07:51
üst devirlerde basınç kaça düşüyor? redline a kadar 1.1 bar yettirebiliyormu üzerindeki turbo?

iynn-RS
05-02-2011, 08:02
maaşallah eğri güzelmiş.pürüzsüz:)


(bu tur konuları aşırı besleme bolumunde acsak daha ıyı olmazmı)

ArMy
05-02-2011, 08:07
maaşallah eğri güzelmiş.pürüzsüz:)


(bu tur konuları atmosferık besleme bolumunde acsak daha ıyı olmazmı)

Ama araç aşırı besleme :D


Maşallah rs'e..

Ranthor
05-02-2011, 08:19
Pasaogluna da imkanin varsa cikar derim.
5250 max guc pek hos degil. Orjinalinin 5750 oldugunu dusunursek.

ERkut 205
05-02-2011, 10:02
Paşaoğlu dyno çıktısı var ise wheel power kaç kw acaba ?

iynn-RS
05-02-2011, 10:04
Ama araç aşırı besleme :D


Maşallah rs'e..

alışmışız atmosferiğe :D

M3CSL
05-02-2011, 10:48
custom turboya ragmen ustlerde guc cok dusmus,

KMR2-GT
05-02-2011, 10:54
eveterken dusmus gıbı kaçak fln yok dımı.gercı olsa 270 cıkmazdı sanırım

Dou
05-02-2011, 11:03
Barbaros Bayrak mı yaptı yazılımı?

onur_S
05-02-2011, 11:17
5500 devire doğru niye çok erken bitmiş,ölçülürken o devirdemi bırakıldı?

GokhanRS
05-02-2011, 16:01
üst devirlerde basınç kaça düşüyor? redline a kadar 1.1 bar yettirebiliyormu üzerindeki turbo?
redline kadar değil. max 1.1 lerde uzun süre yürüyor sonra 1 bar ve en son 0,9 lara düşüyor. turbo custom yani port ve pal büyütme yapıldı. zaten rslerin orjinal turbosuda evo 9 ile aynı turbo. orjinal turbo üzerinde oynama var. gt30 filan sığdırmak için yer yok megane rslerde malesef.


maaşallah eğri güzelmiş.pürüzsüz:)


(bu tur konuları aşırı besleme bolumunde acsak daha ıyı olmazmı)

eğer daha iyi olcaksa admin arkadaslar tasıyabilirler. no problem


Pasaogluna da imkanin varsa cikar derim.
5250 max guc pek hos degil. Orjinalinin 5750 oldugunu dusunursek.
ustad sanırım maximum gücün alındığı devri geçince gazı bıraktı. ben devir kesici sesi duymadım çünkü dynoda.


Barbaros Bayrak mı yaptı yazılımı?
evet barbaros yaptı şimdilik bu basınçta biraz gez sonra açarız dedi. 1.1 de bu gücü aldığıma sevindim araçta intercooler custom turbo downpipe egzos filtre var.

daha sonra 1.3 ve 1.5 denicek. o basınçlarda kaç güç alacağımızı merak ediyorum açıkcası.


5500 devire doğru niye çok erken bitmiş,ölçülürken o devirdemi bırakıldı?

malesef megane rslerde motor çok fazla ısınmadan sıktığında koruyucular devreye giriyor erken devir kesiyor v.s gibi olayları var ama dediğin gibi erken bıraktı sanırım çünkü devir kesici sesi duymadım.

GokhanRS
05-02-2011, 16:07
ya arkadaşlar bide bu rstuner den filan iyi anlayan bi arkadaşımız var bu siteden zaten o da alper.

alper abinin dediği, rs tuner kayıtlarına göre basıncı avansı filan daha cok acabilir. yani yazılımın soft olduğunu söyledi. yani daha baya bişiler yapabilirmişiz.

ahmet3425
05-02-2011, 16:10
guzel kanka guzel 270 beygir az buz rakam değil.

basıncı biraz daha acarız bakalım o zaman ne olacak...

GokhanRS
05-02-2011, 16:15
açarız kanka egt eksiğim var. buddy club egt mi aldıktan sonra korkmadan açarız. şuan bu rakamla araç sorunsuz yürüyor. titreme vardı 2nci gün sonra anladıkkı sorun yazılımda değil bujide. doğru bujiyi alıp taktık şimdi kusursuz yürüyor.

birde arkadaşlar aracın enjektörler 490 cc 300lü HP ler için 490 cc enjektör gayet yeterlidir dimi? kafam rahat devam edebilirmiyim moda?

Dou
05-02-2011, 16:15
Tork eğrisinden anlaşılıyor zaten klasik barbaros bayrak yazılımı

Orta devirlerde tork patlaması, üstlerde düşen tork eğrisi :)

GokhanRS
05-02-2011, 16:24
Tork eğrisinden anlaşılıyor zaten klasik barbaros bayrak yazılımı

Orta devirlerde tork patlaması, üstlerde düşen tork eğrisi :)

valla megane rs konusunda en çok tecrübesi olan tr de barbaros diye ona gidiyorum ben.

çünkü ona gitmeden önce kimle bilgi alışverişi yaptıysam ya 25 30 hp den fazlasını eklemek istemiyor yada superchips gibi hazır yazılımları kırık olarak atma peşindeler.

kimide çok iyi anladığını söylüyor ama sürekli ekmelerinden anlıyorumki megane rs e fazla bulaşmak istemiyorlar :)

ama barbaros en azından en ufak bişeyde ilgileniyor. allah var yukarda daha hiç mırın kırın etmedi bişey istediğimde veya bi hava filtresi bile taksam gitsem dynoya demiyor yani senlemi uraşıcam hemen cıkarıyor sonrada borcum ne dediğimde ya git işine diyip gönderiyor :)

Dou
05-02-2011, 16:28
Ben sadece tork eğrisinden kimin yaptığını anladım :)

Barbaros'un dynosunda ölçtük demeseydinde tork eğrisi hiç yabancı gelmezdi bana :) :)

CLIORS
05-02-2011, 18:14
megane RS std turbo stg1 yazılım 255 260 HP
std turbo stg2 yazılım cooler 275-285
hybrid turbo (19T) + cooler 320-340
hybrid turbo (19T) + forged internals + cooler 380 HP

recete bu sekilde

Simdi bu aracı yapan tuner, Barbaros Bayrak, Turkiye de bilinen bir isim, acma kapama isini ona sorman daha dogru olur. Buyuk turbo yapınca RS de peak gucun artıyor fakat bazen torku kaybettigin bile oluyor alt devirlerde.

Senin aracındaki hybrid turbonun ici nedir? 15 19 T gibi?

Megane da stg1 le stg2 arasında peak guc farkı tork artısına gore cok az sayılır ve stg1 vs stg2 aracın karakterleri inanılmaz farklı.

Stg 2 ozellikle alt devirlerden itibaren tren benzeri bir tork egrisi saglıyor, basınc olayını da stg 2 yazılım 1.3 bar, benim kullandıgım stg 2 yazılım 1.55 bar fakat benim throttle ayarları vs farklı.

Benim arabam da ktec racing cooler var, basınc hatlarını mutlaka kontrol ettirmeni oneririm sana da. 1.5 bar gibi basınclar megane icin ciddi rakamlar.

Egrin soyle boyle demeye gerek yok bu isten anlayan herkesin de bildigi gibi peak degerler anca dyno king yapar, 280 HP peak atan abuk bir yazılım yerine 270 HP duzgun dagılımlı egriyi ben yeglerim. Egrinin altında kalan alanı arttırmaya bak bence, tork mumkun oldugu kadar uniform gelsin. Krankta da 400 Nm torku astırma yoksa benim arabam gibi dyno ustunde balata bitirir aracın.


Selamlar

GokhanRS
05-02-2011, 18:19
sağolasın. zamanla çözücez dahada. sen biraz daha kullanda rstuner in yazılımını bakarsın bende geçebilirim.

onur_S
05-02-2011, 23:10
Ben sadece tork eğrisinden kimin yaptığını anladım :)

Barbaros'un dynosunda ölçtük demeseydinde tork eğrisi hiç yabancı gelmezdi bana :) :)

o araba o kadar değilmidir yani?benim aracım 1.4tsi 122, benimde tork eğrim üstlerde iyi değil.turbo ufak kaldığı için öyle denildi ama?barbaros abiye yaptırdım bende.

Dou
05-02-2011, 23:14
Ben iyidir kötüdür orasını bilmem, kendi görüşlerimi söyledim aracıma yaptığı yazılımdan sonra.

Megane rs in turbosu evo 9 ile aynı denmis ki o turbo oyle fındık turbo kategorisinde degil, sonuc ortada.

Ha bu sadece turboyla alakalı degil, kapagın flowu, vs vs bi suru etken var

Ama ne zaman barbaros bayrak'ın yaptıgı bir aracın dyno egrisini gorsem everest silueti goruyorum orada

Kimine gore boylesi guzeldir, orasını bilemem. Ama bence degil.

Can's
05-02-2011, 23:31
maşşallah bence arabayı ılk aldıgın gunden dusunursek cok cok basarılı kazasız belasız

onur_S
05-02-2011, 23:40
Ben iyidir kötüdür orasını bilmem, kendi görüşlerimi söyledim aracıma yaptığı yazılımdan sonra.

Megane rs in turbosu evo 9 ile aynı denmis ki o turbo oyle fındık turbo kategorisinde degil, sonuc ortada.

Ha bu sadece turboyla alakalı degil, kapagın flowu, vs vs bi suru etken var

Ama ne zaman barbaros bayrak'ın yaptıgı bir aracın dyno egrisini gorsem everest silueti goruyorum orada

Kimine gore boylesi guzeldir, orasını bilemem. Ama bence degil.

ilk mapte öyle birşey yoktu tork eğrisi çok güzeldi.dümdüz.sonra yüklenince öyle oldu.yani aractan max gücü alınca öyle birşey oluyor olabilirmi?atıyorum 300 nm alıp düz eğri alıyosa 340 nm alıyor fakat eğri biraz everest oluyor.5000 rpmde 300 alıyorsa ilk haliyle 2.mapte 5000 rpmde de 315 e filan denk geliyor.biraz karısık anlattım ama umarım anlarsın :)

TarikS
05-02-2011, 23:44
ilk mapte öyle birşey yoktu tork eğrisi çok güzeldi.dümdüz.sonra yüklenince öyle oldu.yani aractan max gücü alınca öyle birşey oluyor olabilirmi?atıyorum 300 nm alıp düz eğri alıyosa 340 nm alıyor fakat eğri biraz everest oluyor.5000 rpmde 300 alıyorsa ilk haliyle 2.mapte 5000 rpmde de 315 e filan denk geliyor.biraz karısık anlattım ama umarım anlarsın :)

Dyno ciktilari duruyorsa grafigin altinda kalan alandan birseyler cikarabilirsin :)

onur_S
06-02-2011, 02:07
bu overboost denen olay remapla oluyormu?

arfy
06-02-2011, 05:16
rs ler ne devir çeviriyor acaba ? dyno da 6000 görüyorum heralde .. bana göre gayet güzel peak yapıp devir uzunluğuna göre (görünen) güzel yerde düşüyor .. yürüyüşünden de memnunsan şimdilik sorun yoktur heralde

izo
06-02-2011, 05:32
ben'm meggy n'n egrisine benziyor, turbonun flowuyla ilgili, yazilimla da olsa 5500 den sonra gucu tutmasini beklemeyin o turboyla...
biri ben amerikadan donmeden turboyu buyutsun su rsde de artik cupralara rakip ciksin...

Dou
06-02-2011, 11:13
ben'm meggy n'n egrisine benziyor, turbonun flowuyla ilgili, yazilimla da olsa 5500 den sonra gucu tutmasini beklemeyin o turboyla...
biri ben amerikadan donmeden turboyu buyutsun su rsde de artik cupralara rakip ciksin...

Dun ozellikle diger megane rs dynolarina baktim yazilimli bir kac tane

peak guc 250-260 larda genellikle, ama lineerligi daha basarili

ama dediginiz gibi guc ust devirlerde her haluskarda dusuyor, ama egri genel yapisi itibariyle daha lineer. Orta devirlerde patlama olup ustlerde gebermiyor nispeten.

Buyuk turbo olmuyormus bu arada, ogrenmis olduk

BlackEmperor
06-02-2011, 12:29
beyler araba vtec değil üstlerde güç çok düşmüş diyorsunuzda aracın motor karakteristiğini de dikkate alalım. misal bende 6500 devir dönüyorum ama max güçü 5400 de veriyor araç stock Her arac redline yakın max güç vercek diye bi kural mı var. kullanılan turbo ve enjektör onu destekliyordur Yazılımcı aracın malzemesi neyse ona göre bişeleyler ayarlamak durumunda veya ayarladığı setup o eğriyi çıkartmkta, yetmiyorsa yakıt ve hava güç aşağılarda gelecek. Üstlerde bitecek. Bence orjinal ile yazılımlı halinin eğrilerini karşılaştırmak lazım ki ne kadar fark olmuş devir bazında... özellikle torqtaki değişim hangi devirlrde daha çok kendini göstermiş.

maşallah diyelim bence gayet güzel bi sonuç

GokhanRS
06-02-2011, 12:42
devir 1-2-3 6500 4de 7bine yakın ceviriyor ama üst devirlerin pek anlamı yok. vtec değil araba devir yükseltince güc almaz düşer.

akın
06-02-2011, 13:48
aktarmada biraz fazla güç kaybı var galiba 40hp nerdeyse

onur_S
06-02-2011, 13:54
aktarmada biraz fazla güç kaybı var galiba 40hp nerdeyse

bendede 46 bg çıktı 16 jantlı araçta.normal dediler.

Ranthor
06-02-2011, 14:11
turbosu evo9 la nasıl aynı olsun? evo 9 orj turbo ile 350+ hp verir sıkarsan. Yanlış bilgiler alıyorsun.
Birisi td04 birisi td05. 19T turbo demek 0.19 metreküp/saniye verimli üflerim demek. Büyk turbo ile bu güç başarısız.

OEm beyinde basınç haritasından ne bekliyorsunuz ki, danndik biriki tane tablo var. Onları yükseltiyorsun o kadar. Kimsenin elinde sihirli deynek yok.
Bu aracın boost selenoidi yada wg si zayıf, emimim yazılımda bütün wg dutyler 100% yapıldı ama karşıya çıkan eğri bu oldu. Onları değiştirmeyi dene, araçta vvti varsa onun ayarlarını gözden geçirt.

Limite yaklaşırken vuruntu dinleyin yada log alın, aracı yapan kişinin böyle bir alışkanlığı yok aman diyim, bükersiniz kolunu kırarsınız motorun bir yanını

arfy
06-02-2011, 17:17
ranthor bayılıyorum senin yorumlarına .. dyno eğrisi koyuyorum aa avans vurmussun diyorsun , başkası koyuyor başka şeyler geliyor :) öyle yazmışsınki barbaros abinin limitlerde yazılım yaptığı herkes kırıyor ?

neyse araca tekrar maşallah

XSi
06-02-2011, 17:31
maşallah

2.0 litre motor 1.1 bar basınç, üst devirlerde 0,9-1 bar..

intercooler, downpipe ..

sonuçlar olması gerektiği gibi..

basınç daha fazla açılsa bile üst devirlerde gene 0.9-1 bar basınç oluşacak dolayısıyla max güç bu setupla çok fazla artmaz.. 2500- 4000 arası tork değeri artar, rollinglerde daha başarılı gider makina..

tekrar maşallah..

akın
06-02-2011, 19:07
çok güzel bir araç reno bu sefer hem konfor, hem kalite, birde giden bir araç yapmış.Olmuş diyorsun:) 1.6 bar basanına bimnmiştim gayet başarılıydı(stok motora)

CLIORS
06-02-2011, 19:14
çok güzel bir araç reno bu sefer hem konfor, hem kalite, birde giden bir araç yapmış.Olmuş diyorsun:) 1.6 bar basanına bimnmiştim gayet başarılıydı(stok motora)

akın son halini gormen lazım :)

GokhanRS
06-02-2011, 19:34
aktarmada biraz fazla güç kaybı var galiba 40hp nerdeyse
ya açıkcası özgünün dynoda görmek isterdim aracı. cünkü çarpım marpım olayları barbarosun biraz farklı. bide belli bi hıza geldikten sonra tapa gaz yapması garip gibi geldi ama dynosu bence güvenilir. ama aktarmada harbiden o kadarmı kayıp var bilmiyorum bu işler karışık işler herkesde biraz farklılaşır dyno işler. ama roll denemesi filan yaptım bu gün baya bi fark oluştu. stokken 2nci viteste bana kafa cıkaran aracı daha gaza dokunmamla ayırmaya başladı 3e atmaya gerek bile kalmıyor.


turbosu evo9 la nasıl aynı olsun? evo 9 orj turbo ile 350+ hp verir sıkarsan. Yanlış bilgiler alıyorsun.
Birisi td04 birisi td05. 19T turbo demek 0.19 metreküp/saniye verimli üflerim demek. Büyk turbo ile bu güç başarısız.

OEm beyinde basınç haritasından ne bekliyorsunuz ki, danndik biriki tane tablo var. Onları yükseltiyorsun o kadar. Kimsenin elinde sihirli deynek yok.
Bu aracın boost selenoidi yada wg si zayıf, emimim yazılımda bütün wg dutyler 100% yapıldı ama karşıya çıkan eğri bu oldu. Onları değiştirmeyi dene, araçta vvti varsa onun ayarlarını gözden geçirt.

Limite yaklaşırken vuruntu dinleyin yada log alın, aracı yapan kişinin böyle bir alışkanlığı yok aman diyim, bükersiniz kolunu kırarsınız motorun bir yanını
onu farkettim vuruntu dinleme gibi bi alışkanlığı yok genel olarak iyi bi tuner. ancak clioRS nickli alper abinin rstuner tecrübesi olduğundan log alıp ona gönderip duruyorum. o ve hollandadaki rstunerin üreticisi arkadaşı bu işten anlıyorlar, zaten şuan bendeki stage 1 yazılım sayılır. yakında onların stage 2 yazılımını almayı düşünüyorum.


akın son halini gormen lazım :)
valla bende merak ediyorum. dynoda baskı balata dayanmadı güce, bari bi RS tunerle güç testi yapıp bana göndersen çok makbule geçecek abey :)

Ranthor
06-02-2011, 19:41
ranthor bayılıyorum senin yorumlarına .. dyno eğrisi koyuyorum aa avans vurmussun diyorsun , başkası koyuyor başka şeyler geliyor :) öyle yazmışsınki barbaros abinin limitlerde yazılım yaptığı herkes kırıyor ?

neyse araca tekrar maşallah

Ben avans vuruyor mu dedim?
Bu egriyi yorumlayalim diye koymuslarsa sayet, biz de yorumlariz. Benim fikrime gore de bu egri hibrid turbo ile basarili degil, wg in yada selenoidin degismesi lzm diyorum. Yazilima laf etmedim, hattya wg dutyi komple acmistir dedim. 10T turbo 1468 cc ilr 230 hp aliyorum
, 19T ile fazlasini beklemem normal degil mi?

GokhanRS
06-02-2011, 20:20
Ben avans vuruyor mu dedim?
Bu egriyi yorumlayalim diye koymuslarsa sayet, biz de yorumlariz. Benim fikrime gore de bu egri hibrid turbo ile basarili degil, wg in yada selenoidin degismesi lzm diyorum. Yazilima laf etmedim, hattya wg dutyi komple acmistir dedim. 10T turbo 1468 cc ilr 230 hp aliyorum
, 19T ile fazlasini beklemem normal degil mi?


aslında bir gün aracı sana getireyimde sen bi incelesen nasıl olur? ben turbosundan şuyundan buyundan senin gibi anlamam. en azından canlı test edip bi neler yapılabilir yorumlarsın. dediğin gibi yorumlansın fikirleri görelim ona göre ne yapabilirize bakalım isterim bende.

CLIORS
06-02-2011, 20:50
Ben avans vuruyor mu dedim?
Bu egriyi yorumlayalim diye koymuslarsa sayet, biz de yorumlariz. Benim fikrime gore de bu egri hibrid turbo ile basarili degil, wg in yada selenoidin degismesi lzm diyorum. Yazilima laf etmedim, hattya wg dutyi komple acmistir dedim. 10T turbo 1468 cc ilr 230 hp aliyorum
, 19T ile fazlasini beklemem normal degil mi?

Ozan o is baya komplike, wg isini oturtana kadar gobegimiz catladı benim aracta, su anda cruise dan odun verdim tas gibi oldu. Zaten kim takar cruisa :)

arfy
07-02-2011, 01:55
Ben avans vuruyor mu dedim?
Bu egriyi yorumlayalim diye koymuslarsa sayet, biz de yorumlariz. Benim fikrime gore de bu egri hibrid turbo ile basarili degil, wg in yada selenoidin degismesi lzm diyorum. Yazilima laf etmedim, hattya wg dutyi komple acmistir dedim. 10T turbo 1468 cc ilr 230 hp aliyorum
, 19T ile fazlasini beklemem normal degil mi?

başka bi dyno konusunda demiştin , yazıılıma laf etmenden ziyade log almaz kırılır falan fişman ..

yazmamın sebebide buydu .. gayette defalarca log aldık ayarımızı ona göre yaptık falan filan ..
neyse elbetteki siz daha iyisini yapıyorsunuzdur arkadaşta size getirir arabasını acayip bir yazılımla log ala ala avansı dinleye dinleye yaparsınız lineer bi eğrili dyno sheeti koyarsınız hep beraber yorumlarız ..

konu değişmesin tartışmayalım herkonudan ottan b*ktan tartışma çıkıyor zaten birinede ben sebep olmak istemem , iyi geceler

GokhanRS
07-02-2011, 02:03
bişey olmaz arfy yaw :) tartışma forumu sıkıntı yok. senin aracını da barbaros chipledi ve deli dana gibi dehşet bi şekilde yürüyor aracın. yani barbaros gayet iyi bi yazılımcı. ama geçmişte bazı meggy rslerin başına gelen bi kaç ufak tefek olaydan dolayı megane rslerde gücünü fazla açmak istemiyor sanıyorum.

ama özellikle yurtdışında meganelerle ilgilli custom çalışmaların sayısı arttı illaki o çalışmalardan eline geçenler olucaktır. benim için araştırmalara devam ettiğinide söyledi sağolsun.

XSi
07-02-2011, 07:22
19T ile fazlasini beklemem normal degil mi?

bu turbo senin düşündüğün gibi 19T ayarında değil, eğer öle olsaydı 2.0 litre motorda 6k rpm de 1.2 - 1.3 barları görmesi gerekirdi..

üst devirlere ulaşılan basınç 0,9-1 bar arası imiş..

dolayısıyla bu güç çok anormal değil gibi..

Ranthor
07-02-2011, 07:59
bu turbo senin düşündüğün gibi 19T ayarında değil, eğer öle olsaydı 2.0 litre motorda 6k rpm de 1.2 - 1.3 barları görmesi gerekirdi..

üst devirlere ulaşılan basınç 0,9-1 bar arası imiş..

dolayısıyla bu güç çok anormal değil gibi..

öbür konulara sonra cvp veririm de,
emme manifoldundaki basınçla işimiz yok ki bizim, gaz kelebeğinden içeri giren hava ile işimiz var.

Ayrıca basınç ayarı tamamen wastegate, ve varsa selenoid ile alakalıdır. İstersen bu turboya da 6000 devirde 1.5 bar bastırırsın, çatlar mı patlar mı bilmem ama basar yani.

19T mitsubishinin emme tarafının isimlendirme şeklidir, 65% (emin değilim) verimde verebileceği maximum flowdur.

Ranthor
07-02-2011, 08:09
göktu okuyorsun konuyu ama ortada yoksun kesecem seni:D

XSi
07-02-2011, 08:16
öbür konulara sonra cvp veririm de,
emme manifoldundaki basınçla işimiz yok ki bizim, gaz kelebeğinden içeri giren hava ile işimiz var.

Ayrıca basınç ayarı tamamen wastegate, ve varsa selenoid ile alakalıdır. İstersen bu turboya da 6000 devirde 1.5 bar bastırırsın, çatlar mı patlar mı bilmem ama basar yani.

19T mitsubishinin emme tarafının isimlendirme şeklidir, 65% (emin değilim) verimde verebileceği maximum flowdur.

nereye basıyosun 6000 devirde 1.5 bar bu turboyla, GT30 mu bu..

arkadaş kendi yazmış, 1.1 continuous devam basınç, üst devirlerde 1.0 bara sonra 0,9 bara düşüyor..

sence üst devirlerde basınç düşmesi yazılım tarafından mı sağlandı, tabiki değil..

bu turbonun içeri göndermeye çalıştığı hava miktarı 6000 devirde 1,1 bar basınç oluşturmaya yetmediği için düşüyor..

bu aracın üstündeki bu turbo ile 6000 devirde 1.5 bar basınç oluşturamazsın.., 3000- 4000 devirde olur belki ama 6000 devirde olmaz..

ve üst devirlerde 1 bar, 0,9 bar basınç oluşuyorsa, ortaya çıkan güç normal yani..

Ranthor
07-02-2011, 08:43
yanlış düşünüyorsun, turboda wastegate die bir düzenek var. Wastegate olmasa o araba 2 bar basar olduğu yerde bir tarafını kırar. Full kapasite mi çalışıyor sanıyorsun?


Sallıyorum MeganeRS'de 0.5 bar gibi birşey olsun. Hiç bir beyin kontrolü olmadan yola çık o araba 0.5 bar basar.

Araçta selenoid var, sen ona duty veriyorsun, yük arttıkça selenoid ecu tarafından tetikleniyor, hava bypass edilerek wastegate "kandırılıyor". Emme manifoldundaki basınç sallıyorum 0.9 bar olmasına rağmen wastegate'e 0.5 bar basınç geliyor.

Fakat factory selenoidler bypass/bleedoff tipi olduğu için basınç bilmezler, sadece hava kaçırırlar. Hava debisi yüksek devirle beraber arttıkça bu yetersiz olur ve basınç düşer.
Üreticiler tarafından istenilen birşeydir.

Ama sen o arabaya 1.1 barlık wastegate tak sonuna kadar 1.1 bar gider, çünkü basınç 1.1 bara gelmeden wastegate açılmaz bütün egzoz gazı türbine e gitmeye zorlanır.

Kırılan siyah RS 1.5 barda yürüyordu nasıl yürüyor sanıyorsun 50 dolarlık bir mbc ile. O turbo ile 1.5 bar da basarsın ama verimlilik sallıyorum 40%, EGT 1100 derece olur

Ecu-wastegate-basınç kontrolü konusundaki makaleleri okumanı öneririm.

clioGT
07-02-2011, 09:02
göktu okuyorsun konuyu ama ortada yoksun kesecem seni:D

olm ne yazıym:)
ben zamanında pes ettim yazılım mazılım işlerinden:)

XSi
07-02-2011, 09:05
dediklerinin doğru olduğunu varsayarsak, bu konudaki aracın redline a kadar 1.1 bar yürümesi gerekmez miydi?

sence bu yazılımın basıncı üst devirlerde 0,9 bara düşürmesinden mi kaynaklanıyor.. ben zannetmiyorum, isteyen yazılımı yapana sorabilir..

"kırılan siyah RS" orjinal turbosu ile 6000 devirde 1.5 bar basınç oluşturabiliyormuydu?? bu çok polyannacı bir iddia..

senin dediğin gibi wastegate e 1.1 barlık yay koy, orjinal turbosuyla 1.1 bar gitsin, bu imkansız .. belirli bir devirde, üzerindeki turbo 1.1 bar basınç oluşturabilecek havayı gönderemiyecek..

ecu wastegate basınç kontrolü konularından önce, motorda basıncı oluşturan nedir onu anlaşılması lazım..

basıncı oluşturan havanın debisidir.. 6000 devirde 1.1 bar basınç oluşturacak debiyi turbo üretmiyorsa, senin ecun istediği kadar

"mutlak basınç 1.1 bar olduğundan, selenoide elektrik vereyim, selenoid açılsın, hattaki basıncı wastegate e iletsin, wastegate yayı 1.1 bar basıncın oluşturduğu kuvvete dayanamayıp, turbonun eksoz tarafındaki kapağı açıp egzos gazını tahliye etsin" desin..

6000 devirde basınç asla 1.1 bara ulaşmayacağı için ecu zaten böyle bir sinyal göndermeyecektir..

yani elektronik basınç kontrol sisteminde anlaşılmayacak bişey yok, oldukça basit ve tefferruatsız bi düzenek..

1. basıncı oku
2. basıncı kayıtlı değerle kontrol et
3. basın kayıtlı değerden az ise devam et, fazla ise adım 4 e geç
4. selenoide sinyal gönder
5. sinyal alan selenoid açılsın
6. açılan selenoid havanın basıncını, wastegate e iletsin..
7. hava basıncı, wastegate yayıya göre büyük olduğundan wastegate kapağı açılsın, gazın fazlası tahliye olsun..
8. 1 ci adıma geri dön

bu konuda daha fazla detaya ihtiyacım olduğunu düşünmüyorum..

burda anlaşılmayan nokta, küçük turbonun üfleyebileceği hava dolayısıyla oluşturabileceği, basınç sınırlı, büyük turbo daha çok hava üfleyebilir, daha çok hava da aynı motorda küçük turboya göre daha fazla basınç oluşmasına neden olur..

kendi aracında eğer EVC gibi basınç kontrol eden bir cihaz varsa, 6000 devirde giderken, basıncı arttırmaya çalış, bir yerde basınç artması duracaktır, çünkü turbonun üst hava üfleme limitine ulaşacaksın.. alt devirlerde basıncı açma çünkü turbo alt devirlerde 1.5 - 2.0 bara yetebilir belki bu da tehlike oluşturur..

Ranthor
07-02-2011, 09:18
turbo haritasına bakarsan 60% verime kadar çizdiklerini görürsün, onun devamı var.
WG borusu çıkarıp motor kıran o kadar çok adam varki, WG si olmayan bir turbo 2 küsür barlara üst devirlerde rahatça çıkabiliyor stock araçlarda.


Zorlayarak bastırabilirsin, ve 19T için 2.0 arabada o değerleri üretirsin diyorum.

Biz yaptık, elalem 10 senedir yapıyor. aftermarket selenoidler, WG ler satılıyor, external WG ler var. O turbo redline a kadar 1.5 bar basar istersen, iddia ediyorum.

Oem beyinlerde öyle bir kontrol yok, çok çok daha aptal.
Devir / yük ve wastegate duty var. 10 a 10 dandik bir tablo genelde. her tarafta 80 90 yazıyor, tuner onu 100 yapıyor geçiyor. Yapabilecek başka birşeyi yok zaten.

Sen onu 100% yapsan bile anca bu örnekteki kadar işe yarıyor, zaten 2 portlu oluyor çoğu havayı dışarı veriyor. Ama sen 3 portlu selenoid tak, o bypass değil restrictor olarak çalışır. Mitsularda sadece selenoid değişimi işle 30% basınç artışı sağlayabiliyorsun.

Ranthor
07-02-2011, 09:27
ahanda bu sti boost control tablolarından biri

http://img204.imageshack.us/img204/4185/newpicture042.jpg

bu da coltun

http://img28.imageshack.us/img28/1319/newpicture041.jpg

ki bunlar komple opensource beyinler, her tarafları 1000 kere mıncıklanmış, meganeRS de dandik üç beş tablo vardır, sonuçta aftermarket bir tuner tool kullanılıyor

Oz`
07-02-2011, 09:38
ranthor bayılıyorum senin yorumlarına .. dyno eğrisi koyuyorum aa avans vurmussun diyorsun , başkası koyuyor başka şeyler geliyor :) öyle yazmışsınki barbaros abinin limitlerde yazılım yaptığı herkes kırıyor ?

neyse araca tekrar maşallah

dynodan avansmı vuruyor ne gerekiyor ne takılır ne sökülür herşeyi %80 doğrulukla söylerim sana burda barbarosu kormak yad aaşalamak değil sadece dyno eğrisini yorumlamaktır alınma bence

XSi
07-02-2011, 09:46
turbo haritasına bakarsan 60% verime kadar çizdiklerini görürsün, onun devamı var.
WG borusu çıkarıp motor kıran o kadar çok adam varki, WG si olmayan bir turbo 2 küsür barlara üst devirlerde rahatça çıkabiliyor stock araçlarda.


Zorlayarak bastırabilirsin, ve 19T için 2.0 arabada o değerleri üretirsin diyorum.

Biz yaptık, elalem 10 senedir yapıyor. aftermarket selenoidler, WG ler satılıyor, external WG ler var. O turbo redline a kadar 1.5 bar basar istersen, iddia ediyorum.

Oem beyinlerde öyle bir kontrol yok, çok çok daha aptal.
Devir / yük ve wastegate duty var. 10 a 10 dandik bir tablo genelde. her tarafta 80 90 yazıyor, tuner onu 100 yapıyor geçiyor. Yapabilecek başka birşeyi yok zaten.

Sen onu 100% yapsan bile anca bu örnekteki kadar işe yarıyor, zaten 2 portlu oluyor çoğu havayı dışarı veriyor. Ama sen 3 portlu selenoid tak, o bypass değil restrictor olarak çalışır. Mitsularda sadece selenoid değişimi işle 30% basınç artışı sağlayabiliyorsun.

abi bak bir daha soruyorum, şimdi bu konuda mevzu bahis RS için..

basınç 1.1 oluyor, sonra devir bandında ilerledikçe 1.0 bara sonra 0,9 bara düşüyor..

sence bunu aracın yazılımımı sağladı? yoksa turbonun üfleyebileceği hava artık daha fazla artamadı limitlerine geldi ve basınç üst devirlerde düştü..

oem bir araç olsa, turbonun ömrünü korumak için üst devirler basıncını kısabilirler, ama aftermarket bir yazılımdan bahsediyorsun, kim takar turbo ömrünü..

buna bi cevap söyle.. basıncı düşüren bu araçtaki yazılım mı? yoksa turbonun yetersiz hava debisimi?

üst devirlerde piston daha çok hareket edeceğinden hava ihtiyacı artar

ben sana tamamiyle fiziki bir olaydan bahsediyorum, akışkanlar mekaniği..

"basıncı oluşturan debinin kendisidir"

ama sen sistemde basınç debiden bağımsız oluşur diyorsun, dolayısıyla basınç ne kadar fazla olursa motora o kadar hava girer diyosun? nerden geliyor bu hava, turbo pompalıyor.. ee turbonun üfleyeceği hava belli, limitleri belli.. o zaman nasıl istediğimiz basıncı oluşturabiliyoruz?

kaldıki 19T nin 2.0 motorda oluşturacağı basınç 1,3 - 1,4 bar arası, güç de 320-340 hp arasıdır, çeşitli volvo 1.9T, 2.0T dynolarını incelersek bunu görebiliriz.. ee ne kadar hava o kadar güç *****, dolayısıyla bu araçtaki "custom" turbo, senin düşündüğün 19T ayarında değil, onun kadar hava üfleyemiyor..

hava üfleyemediğini de üst devirlerde set edilen 1.1 bar basıncı koruyamamasından anlıyoum zaten, ben bu konudaki ilk mesajımda bunu anlamak içinde zaten.. redline a kadar 1.1 bar gidebilseydi bu haliyle, daha turbonun potansiyeli var biraz daha basınç arttırılabilir diyebilirdik..

CLIORS
07-02-2011, 09:50
Ozanın yazdıklarına çok ekleyecek bir şey kalmamış, forge actuator ve dv satıyor istersen alır takarsın, tabi bir de bu turbonun içini bilmeden hepimiz sallıyoruz 19T olup olmadığı belli değil, kim yapmıssa ona sormak lazım, 19T zaten o salyangoza içini işlemeden hayatta uymaz


turbo haritasına bakarsan 60% verime kadar çizdiklerini görürsün, onun devamı var.
WG borusu çıkarıp motor kıran o kadar çok adam varki, WG si olmayan bir turbo 2 küsür barlara üst devirlerde rahatça çıkabiliyor stock araçlarda.


Zorlayarak bastırabilirsin, ve 19T için 2.0 arabada o değerleri üretirsin diyorum.

Biz yaptık, elalem 10 senedir yapıyor. aftermarket selenoidler, WG ler satılıyor, external WG ler var. O turbo redline a kadar 1.5 bar basar istersen, iddia ediyorum.

Oem beyinlerde öyle bir kontrol yok, çok çok daha aptal.
Devir / yük ve wastegate duty var. 10 a 10 dandik bir tablo genelde. her tarafta 80 90 yazıyor, tuner onu 100 yapıyor geçiyor. Yapabilecek başka birşeyi yok zaten.

Sen onu 100% yapsan bile anca bu örnekteki kadar işe yarıyor, zaten 2 portlu oluyor çoğu havayı dışarı veriyor. Ama sen 3 portlu selenoid tak, o bypass değil restrictor olarak çalışır. Mitsularda sadece selenoid değişimi işle 30% basınç artışı sağlayabiliyorsun.

Ranthor
07-02-2011, 09:51
basıncın düşmesini engellemenin yolu WG yada selenoid. yazılımla alakası yok yazılımda 1 tane dandik tablo var değişebilen.

Turbo çok daha fazla hava üfleyebilir diyorum ama verimsiz olur, turbo flow haritaları 65% verime kadar işlenir. 50% verimle de kullanabilirsin turboyu. Debisi yetmiyor değil, debisi yeter, ama yettirmek için WG yi değiştirmen lazım.

emme manifoldundaki basınç ile turbo flow mapı dolaylıdır.


Aracımda 0.55 ye düşen basıncı 1.2 de tutuyorum nasıl tutuyorum, bızıklanmış WG, mbc ve 100% selenoid duty ile. 10T turbo dan hemde!
Bu meganeRS e de yapın bu da olur

Oz`
07-02-2011, 09:52
Neden Turbonun üstlerde bittiğini bilen varmı neden düşüyor neden amaacı ne bu turbonun nukadar ezikmi bu turbolar ehhehe Ezikturbolar.com açalım :D neysem

bilip bilmeden herkes ayar yapıo yorum yapıo ew yapıo bark yapıo salak saçma apttalca konuşuyor XSi sana demedim anlınma gebertirim:D


peki kimsenin aklında Turbonun aslında 1.5 flowunda bastığını ve kapağın efficiency diyebişiy var kapağın flowunun belirlie devirde daha baskın çıktığı ve turbonun basıncını yediğini düşünene varmı aranızda?

neden üstlerde düşer bir çok sebeb var egzantiriğiinin derecesi düşük lifti yüksektir Overlap i yüksektir aşağıda dolar yukarıda ölür turbo hortumuda çıkarsan üstlerde bide basıncı yükseltemezsssin :)

Ranthor
07-02-2011, 09:54
konuyu mahvettik ha, arkadaştan özür.
neyse bir anlaşmaya varamadık, ama takın mbc bak nasıl çıkıyor o basınç.
Arıza manyağı oluyorsunuz o ecu ile ama olsun:)

CLIORS
07-02-2011, 09:55
Özgün selam, hatta throttle dan bile kacırdıgın oluyor biliyorsun FBW.


Neden Turbonun üstlerde bittiğini bilen varmı neden düşüyor neden amaacı ne bu turbonun nukadar ezikmi bu turbolar ehhehe Ezikturbolar.com açalım :D neysem

bilip bilmeden herkes ayar yapıo yorum yapıo ew yapıo bark yapıo salak saçma apttalca konuşuyor XSi sana demedim anlınma gebertirim:D


peki kimsenin aklında Turbonun aslında 1.5 flowunda bastığını ve kapağın efficiency diyebişiy var kapağın flowunun belirlie devirde daha baskın çıktığı ve turbonun basıncını yediğini düşünene varmı aranızda?

neden üstlerde düşer bir çok sebeb var egzantiriğiinin derecesi düşük lifti yüksektir Overlap i yüksektir aşağıda dolar yukarıda ölür turbo hortumuda çıkarsan üstlerde bide basıncı yükseltemezsssin :)

CLIORS
07-02-2011, 09:58
konuyu mahvettik ha, arkadaştan özür.
neyse bir anlaşmaya varamadık, ama takın mbc bak nasıl çıkıyor o basınç.
Arıza manyağı oluyorsunuz o ecu ile ama olsun:)

internal wg icat edenler hep suçlusu zaten yap şunu ext vatandaş oynasın istediği gibi üflesin :)

XSi
07-02-2011, 10:08
abi bu WG ve selenoid 3000 - 4000 devirde basıncı 1.1 barda tutabiliyorken, üst devirde neden tutamasın.. yapma allah aşkına ya..

6000 devirde basıncı tutamayan selenoid 3000 - 4000 devirde de tutamaz, sonuçta selenoidden sürekli akan bir hava yok, sadece üzerinde basınç var..

olayı wg ye selenoide bağlamayalım..

Ranthor
07-02-2011, 10:18
selenoid den akan hava var, selenoid hava kaçırıyor minicik bir delikten. debi artıyor devir artınca
ama daha çok hava çıkamıyor o selenoid üzerinden.

süper salak bir sistem var oem beyinlerde, o selenoidin üzerindeki restrictor pill i çıkarın alın size 0.1 basınç, aa bunları da mı diyim size.

murat pıçaklarım seni:)

onur_S
07-02-2011, 10:19
benim aracımda basamıyor.bi tuner,wg yi söküp denediğinde 1.2 peak gördüğünü söyledi üstlerde 0.5 bara kadar indiğini söyledi.122 tsi.bizim loglardada actual,requested yazıyo basınc ıcın.1880 requested 1700 actual oluyor bi yerden sonra basamıyor.

ahmet3425
07-02-2011, 10:33
palleri 41 e 39 mm olan cuk kadar bi turbosu vardı. ztn turboyuda ben upgrade ettirdim.

su an 46 mm e 46 mm ebatlarında paller var icerisinde.

daha fazla buyutemedik maximum bu kadar.

eser
07-02-2011, 11:12
maşallah arabanın yürürü güzel canlı da gördük,sibop sıkıntısını çözmüşsündür umarım :)

bence barbaros kırmaktan korktugundan redline lara çıkamıyor,yıllardır yaptığı araçların bir çoğu böle erken bitiyor

XSi
07-02-2011, 11:21
selenoid den akan hava var, selenoid hava kaçırıyor minicik bir delikten. debi artıyor devir artınca
ama daha çok hava çıkamıyor o selenoid üzerinden.

süper salak bir sistem var oem beyinlerde, o selenoidin üzerindeki restrictor pill i çıkarın alın size 0.1 basınç, aa bunları da mı diyim size.

murat pıçaklarım seni:)

tamam tırstım :)

GokhanRS
07-02-2011, 15:03
ya arkadaşlar bu araba şu basıncı basar basmaz demişsiniz ama bu araba eskiden 1.6 peakler atıp 1,3lerde yürüdü o zamanlar enjektör arıza yapmıştı ben önce yazılımdan sandım clip i takıp aracı orjinale çevirdim. baktımki yazılımdan değilmiş enjektörlerimi yeniledim 490 cc. sonra yola devam gittik tekrar barbarosla yazılım yaptık bu sefer basıncı fazla açmadan 270 üzeri rakam alabilecekmiyim diye bakacam dedi. yaptı bişeyler haritayla oynadı filan. basıncı 1,1e cekti ve 270 hp güç aldı. kış günü rolling filan yaptığımızda yok. sen biraz böyle dolaş artılarını eksilerini söylersin sonra ince ayara geçeriz az az açmaya başlarız dedi.



maşallah arabanın yürürü güzel canlı da gördük,sibop sıkıntısını çözmüşsündür umarım :)

bence barbaros kırmaktan korktugundan redline lara çıkamıyor,yıllardır yaptığı araçların bir çoğu böle erken bitiyor

sibop sorunu nedir anlamadım, ama öyle bir sorun hiç olmadı bu araçta. hatta şuan en ufak bir sorun yok araçta. kusursuz durumda.

GokhanRS
07-02-2011, 15:07
konuyu mahvettik ha, arkadaştan özür.
neyse bir anlaşmaya varamadık, ama takın mbc bak nasıl çıkıyor o basınç.
Arıza manyağı oluyorsunuz o ecu ile ama olsun:)

ranthor alakası yok ben konuyu mahvetmek yerine canlandırdığınızı düşünüyorum. anlayanlar tartışsın bizde bişeyler kapalım :)

ben bilgisayar yazılımcısıyım. kendi işim bilgisayar olduğundan araç yazılımı gibi işlere bulaşmayı hiç düşünmedim. dolayısıya araçla ilgili bilgisi olanlara danışırım herşeyi. sonuçta el elden üstündür herkesin fikirlerini dikkatle okuyorum.

bu arada aracın turbo palleri orjinal 39mm biz 46 mm ye yükselttik. portlarınıda aynı oranda.

eser
07-02-2011, 15:10
ya arkadaşlar bu araba şu basıncı basar basmaz demişsiniz ama bu araba eskiden 1.6 peakler atıp 1,3lerde yürüdü o zamanlar enjektör arıza yapmıştı ben önce yazılımdan sandım clip i takıp aracı orjinale çevirdim. baktımki yazılımdan değilmiş enjektörlerimi yeniledim 490 cc. sonra yola devam gittik tekrar barbarosla yazılım yaptık bu sefer basıncı fazla açmadan 270 üzeri rakam alabilecekmiyim diye bakacam dedi. yaptı bişeyler haritayla oynadı filan. basıncı 1,1e cekti ve 270 hp güç aldı. kış günü rolling filan yaptığımızda yok. sen biraz böyle dolaş artılarını eksilerini söylersin sonra ince ayara geçeriz az az açmaya başlarız dedi.




sibop sorunu nedir anlamadım, ama öyle bir sorun hiç olmadı bu araçta. hatta şuan en ufak bir sorun yok araçta. kusursuz durumda.

:D yanlış anladın sibopları karıştırdın,sol ön lastik sibobundan bahsetmiştim

GokhanRS
07-02-2011, 15:21
:D yanlış anladın sibopları karıştırdın,sol ön lastik sibobundan bahsetmiştim

hee pardon yaa. doğru ataşehir shellde sol ön lastiğin sibobu bozulmuştu :D yaw sabahına hallettim onu. sağolasın.

bende diyorum bu arabada hiç sibop sorunu olmadıki. lastik sibobunu unutmuşum :D

erh
07-02-2011, 17:30
peki kimsenin aklında Turbonun aslında 1.5 flowunda bastığını ve kapağın efficiency diyebişiy var kapağın flowunun belirlie devirde daha baskın çıktığı ve turbonun basıncını yediğini düşünene varmı aranızda?


Tam bunu yazıyordum...

turbo, basabildigi kadar basınc olusturur.. eger kapagın flowu turbonun o devirde uretebilecegine gore yuksekse, havayı emeceginden turbo havayı sıkıstıramaz ve basınc olusamaz. ozan wg selenoid falan filan demişsin de, wg i kaynakladıgımız ve allah ne verdiyse basan arabalar oldu, hiçte oyle soyledigin gibi değil.. yukarıda yazdıgım gibi motorun emdigi hava turbonun urettiginden fazlaysa git gide basıncın dusecektir.. 2x2=4

XSi
08-02-2011, 07:25
ya arkadaşlar bu araba şu basıncı basar basmaz demişsiniz ama bu araba eskiden 1.6 peakler atıp 1,3lerde yürüdü o zamanlar enjektör arıza yapmıştı ben önce yazılımdan sandım clip i takıp aracı orjinale çevirdim. baktımki yazılımdan değilmiş enjektörlerimi yeniledim 490 cc. sonra yola devam gittik tekrar barbarosla yazılım yaptık bu sefer basıncı fazla açmadan 270 üzeri rakam alabilecekmiyim diye bakacam dedi. yaptı bişeyler haritayla oynadı filan. basıncı 1,1e cekti ve 270 hp güç aldı. kış günü rolling filan yaptığımızda yok. sen biraz böyle dolaş artılarını eksilerini söylersin sonra ince ayara geçeriz az az açmaya başlarız dedi.




sibop sorunu nedir anlamadım, ama öyle bir sorun hiç olmadı bu araçta. hatta şuan en ufak bir sorun yok araçta. kusursuz durumda.

1.3 lerde yürür ile anlatmak istediğin ne tam olarak?

redline a kadar 1.3 bar gidiyor muydu? yoksa belli bir devire kadar 1,3 bar gidip sonra düşüyormuydu?

GokhanRS
08-02-2011, 20:15
1.3 lerde yürür ile anlatmak istediğin ne tam olarak?

redline a kadar 1.3 bar gidiyor muydu? yoksa belli bir devire kadar 1,3 bar gidip sonra düşüyormuydu?

5 binden sonra düşmeye başlıyor evet ama öyle aşırı bir düşüş söz konusu değildi. tabiki redline kadar bastığı maximum basıncı görmedim hiç :) illaki düşüyor biraz.

şimdi 1.1 yürüyüp 1 bar sonralda 0.9 a düşüyorsa. basıncı açtığımızda da 1.3 de belli bi devre kadar yürüyüp sonralda 1,2 ve 1,1e düşüyordu

tek demek istediğim aşırı bi kayıp yoktu. bu aralar fazla basınç basmıyorum ama biraz daha detaylı araştırıp açıcaz gene.

MiaMi
08-02-2011, 21:25
Gökhan paso patlata patlata geziyorsun ne zaman görsem full throttle :) , dün gece s virajlarında tırmanıyordun.

GokhanRS
08-02-2011, 21:26
hahaha :D sen neyle geziyordun ?

MiaMi
08-02-2011, 21:33
hahaha :D sen neyle geziyordun ?

Vtecle çekmeceye iniyordum :)

GokhanRS
09-02-2011, 02:10
valla o kadarda yakınız yolda denk geldiğimizde oluyor bi takılamadık görüşemedik :)