Orijinalini görmek için tıklayınız : S3 vs 1.8t Agu motor A3
Arkadaşlar bilgili kişilerin yardımına ihtiyacımız var. Bugün k04 modlu 1.8t li makinalar, S3 parasına satılıyor. Tamam ikiside 1.8t ancak arada oldukça fazla ekipman farkı var. Quatro, Spor koltuklar, dış aksam, tamponlar vs. Birde s3 deki motor ne denli modlanabilir durumda.
Kısacası 3-5 kuruş düşük fiyata alıp a3 mü modlamak mantıklı, yoksa direkt s3 alıp üzerini çıkmakmı??
s3 modlarsın ama 350 ps ten sonra sanzumanı kırarsın
iki motorda aynı oranda tune edilebilir durumda esasında.mekanik vs olarak parça sıkıntısı yaşatacak motorlar değiller.s3 lerin(APY) ecu ları daha yeni agu lara göre
a3 alıp doldurmak daha mantıklı golf mk4 gti ve a3 1.8t makinaları 1e1 aynı. lakin mesela mk4 gti 130 kilo kadar daha ağır.
tamamen zevk renk olayı..
Aynı oranda yüklenebiliyorsa body-kit, spor koltuk ve quatro özellik farkınla S3 açık ara önde gider.
turbo&quattro
05-02-2011, 17:17
S3 alip yazilim ve incik boncuk seyler yapip yola devam :)
lnd_samet
05-02-2011, 17:20
S3 alip yazilim ve incik boncuk seyler yapip yola devam :)
aynen
+LND
yaa herşeyi geçtim quattro yanii sırf bu yüzden +3-4 milyar verilir;)(bence:))
Quatro olması çok önemli bir etken. S3.
PROMINENT
05-02-2011, 19:22
yalnız s3 ler quatro değil haldex sonrası quatro olabiliyor..renk vsvs.ayarlarsınız kendinize göre.
s3 modlarsın ama 350 ps ten sonra sanzumanı kırarsın
onu kim diyo sana..hayırdır gc8 mi alıosun :)
duzgun bi S3 un şanzımanını 350 beygırken kır kendimi keserim bırak S3 u normal a3 1.8T ninkini kır gene kendimi keserim..he tabi kasapsan bisey diyemiycem dogbox gibi kullanmaya calısırsan kırılır.
kesinlikle S3 al 4 ceker ve şanzumanın hatrına o para verilir..hee dersenki ben 500 600 beygir yapıcam 4 ceker kaybınıa goz yumamam o zaman 1.8 T al ama ben olsam dusunmem S3 alırım.
onu kim diyo sana..hayırdır gc8 mi alıosun :)
duzgun bi S3 un şanzımanını 350 beygırken kır kendimi keserim bırak S3 u normal a3 1.8T ninkini kır gene kendimi keserim..he tabi kasapsan bisey diyemiycem dogbox gibi kullanmaya calısırsan kırılır.
kesinlikle S3 al 4 ceker ve şanzumanın hatrına o para verilir..hee dersenki ben 500 600 beygir yapıcam 4 ceker kaybınıa goz yumamam o zaman 1.8 T al ama ben olsam dusunmem S3 alırım.
fatii ben denedim ve gördüm kendini kesmeye gerek yok kendine yazık kırdımkı yazıyorum buraya ;)
sanzuman ıcın berline gittim aldım ve geldim 1800 euro bayıldım
fatii ben denedim ve gördüm kendini kesmeye gerek yok kendine yazık kırdımkı yazıyorum buraya ;)
sanzuman ıcın berline gittim aldım ve geldim 1800 euro bayıldım
sizin şanzumanın eli kulagındadır sizde patlamıstıro 350 beygirle veya 250 beygirle alakalı bisey degil tamamen şans..
benim tanıdıklarım var S3 yukleyip a4 yukleyip sıfırdanda hayvan gibi kalkan insanlar ve daha birgunden birgune sizden baska audinin şanzumanından şikayet eden biri duymadım..
heryeri bozulur amennahta audi şanzuman konusunda o kadar kotu degil :icon_tup:
tekrar diyorum araba duzgunse şanzuman duzgunse kesinlikle 350 beygirden kaynaklı bi kırılma soz konusu olamaz
valla ben denedim ve gördüm şanzuman söküldügünde 4 .dişli tamamen bitikti gittim komple şanzuman aldım bunu yurd dişi forumlarında konuları mevcuttur
valla ben denedim ve gördüm şanzuman söküldügünde 4 .dişli tamamen bitikti gittim komple şanzuman aldım bunu yurd dişi forumlarında konuları mevcuttur
peki sizden baska kac kisi 350 beygir s3 un şanzumanını güç sorunu yuzunden kırmıs onu arastırdınızmı?bence istisnayı bozmıyacak kadar azdır
valla ben duymadım trde benden başka şanzıman kıran s3 lerın yenı kasalarınkı daha saglam ve daha dayanıklı
ona bakarsan vw grubu golf 4 sanzımanı 6 defa patlattımm
bu arada bahsettim 8L den bahsediyorum
8p daha dayanıklı
valla ben duymadım trde benden başka şanzıman kıran s3 lerın yenı kasalarınkı daha saglam ve daha dayanıklı
ona bakarsan vw grubu golf 4 sanzımanı 6 defa patlattımm
yaw golf 4 e falan bisey diyemem dogrudur
yurt dısında yapılan aracların hemen hemen hepsinde farklı sanzumanlar bulunmakta çunki orjinal şanzumanı dayanmıyor ben bilmeden yüklendim ve kırdım araştırınca bu çıktı karşımıza :)
yurt dısında yapılan aracların hemen hemen hepsinde farklı sanzumanlar bulunmakta çunki orjinal şanzumanı dayanmıyor ben bilmeden yüklendim ve kırdım araştırınca bu çıktı karşımıza :)
dedigim gibi ilk defa sizden duydum bu serilerde bi şanzuman sorunu ceken..yurt dısındakiler 600+ guclerde dediginiz isleme ihtiyac duyabiliyolardır onu bılmıyorum bana sorsanız 600 u de rahat kaldırır..
ama sanmıyorumki 350 hp S3 yapıpta şanzuman degistirsinler
s3 le a3tekı 1.8t mekanık olarak neredeyse aynıdır.s3 bıldıgımız uzere daha cok extrası olan dolu bır aractır.normal kullanımda onden ceker olup ,gereklı durumlarda 4 cekere gecen haldex sıstemı mevcuttur.bu haldexı manuel olarak ıstedıgınız gıbı ayarlamaya yarayan haldex controller aftermarket olarak satılan bı mod. parcasıdır.agu nun dıgerlerınden farkı en az elektronık ,en fazla forged ınternal bılesenı ,tellı gaz kelebegı ve portları daha genıs olan emme manıfoldudur.s3 un bana gore en buyuk dezavantajı aktarma kaybı degıl ,a3e gore 300kg'a yakın daha agır olmasıdır.sanzıman olayına gelınce ,vag da cıkan 02j sanzımanlar yanı 5 ılerı olanlar genel ıtıbarıyle saglamdır.350-400whp ye kadar sıkıntısız kullananlar mevcut.fakat bunun ustundekı guclerde sıkıntı cıkardıkları oluyor.bunun yerıne yıne vag da cıkan 02m 6 ılerı sanzımanlar kullanılıyor.02m ler gercekten oldukca saglam bılınıyor ve 400+ guclerde cogu tuner bu sanzımanları tercıh edıyor.bu sanzımanı arastırdıgım zamanlarda forumlara bakarken hıc 02m kırabılen gormedım acıkcası.tabı "02m" sanzımanın genel kodu ,oranları ıse yarayan 4-5 tane 02m sanzıman var ,hepsı ıs gormez yanı.son olarak 02m sanzımanların ıcınde 2 tane dıff. dıslısı bulunuyor ,degısık bı sanzıman.
fwd a3 + LSD >>>>>> AWD S3
arada muazzam ağırlık farkı var..
fwd a3 + LSD >>>>>> AWD S3
arada muazzam ağırlık farkı var..
Kesinlikle katılıyorum.
valla bizim bi komşuda 1.8 turbo var 2003 model 160 binde aracın şanzımanı bozuk
ve okadar temiz kullanıyolar ki buna rağmen komple şanzuman deişti çokta para vermişler
Bir güncel de benden olsun genel olarak düşünce nedir şimdi ?
2. cocuktan sonra kesinlikle gene 1.8t ama 4 kapı :D
Megane rs i almadan once eski kasa s3 (filtre egzos intercooler yazilimli ve 280 hp oldugu iddia edilen) almaya niyetlenmistim,kullandim ve bana hic 280hp veren seri bir arac gibi gelmemisti agirliktan mi sanzimanin oranlarindan mi nedendi bilemiyorum.O agirlik o kasa s3un en buyuk dusmani sanirim ki rs te agirlik olarak cokda asagi sayilmaz s3 e gore.Sanki daha hafif a3 alip yuklemek mantikli gibi oyle dusununce ama s3unde agirliginin sadece 4cekerden gelmedigini dusunursek illaki daha kaliteli oldugunu soyleyebiliriz.Demekki fwd veya awd arasi tercihe bagli.
S3 8lnin görüntüsü yeter :)
Vay Arkadaş bir gelisme yok :)
ahmetuzun
26-10-2013, 08:47
Abi daha ne gelişmesi olucakki herseyi biliyorsun zaten :) bence daha fazla kafanı karıştırma al birini gitsin
Valla konu öylesine askıda kaldı :D
Trance-R
26-10-2013, 09:01
ağırlık var S3'de, 4 çeker aktarma var..
A3 1.8T alınıp yüklense çok daha verimli olur.. Ağırlıktan dolayı.. yoksa makinelerin potansiyelini arkadaşlar yazmışlar :)
alperkirman
26-10-2013, 09:25
hepsiyle 300-350civarı arası stok gezersin motorun ömründen çalmadan daaa ne olsun :D
aliburma
26-10-2013, 11:20
o zaman 1.8 T almakta fayda var. bekara hatch; evliye sedan. hayırlı olsun...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.